open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 240/29017/22
Моніторити
Ухвала суду /31.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.09.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Рішення /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 240/29017/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.09.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.07.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Рішення /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.05.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/29017/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Майстренко Н.М.

Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.

27 вересня 2023 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Шидловського В.Б.

суддів: Курка О. П. Боровицького О. А. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 травня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Синтез-Універсал" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2022 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Синтез-Універсал" звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило суд:

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня від 22.10.2021 №64263 щодо відповідності ТОВ "Синтез-Універсал", як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня від 21.02.2022 №8362 щодо відповідності ТОВ "Синтез-Універсал", як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- визнати протиправним і скасувати рішення Комісії регіонального рівня від 30.05.2022 №21432 щодо відповідності ТОВ "Синтез-Універсал", як платника податку на додану вартість, критеріям ризиковості на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління Державної податкової служби України у Житомирській області виключити ТОВ "Синтез-Універсал" з переліку платників податку на додану вартість, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржувані рішення є протиправними та такими, що підлягають скасуванню, оскільки позивачем надано до контролюючого органу всі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 18.05.2023 позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення та ухвалити нове, яким в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "Синтез-Універсал" зареєстровано як суб`єкт господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 05.03.2021. Як платником податку на додану вартість Товариство зареєстровано з 01.04.2021.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Житомирській області прийнято рішення від 22.10.2021 № 64263 про відповідність ТОВ "Синтез-Універсал" п.8 Критеріїв ризиковості платника податків у зв`язку з наявною податковою інформацією стосовно підприємства та/або контрагента, які задіяні у проведені ризикових операцій.

Позивач, не погоджуючись з таким рішенням, 10.02.2022 направив на адресу Комісії ГУ ДПС у Житомирській області пояснення та копії документів для спростування інформації про відповідність платника податку критеріям ризиковості.

Комісія ГУ ДПС у Житомирській області за результатами розгляду пояснень Товариства прийняла рішення від 21.02.2022 № 8362 щодо відповідності позивача критеріям ризиковості, зазначивши, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.

Товариство 23.02.2022 направило на адресу Комісії ГУ ДПС у Житомирській області пояснення разом із копіями документів, які підтверджують інформацію про невідповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

У відповідь позивачем було отримано рішення від 30.05.2022 № 21432 щодо відповідності платника податку п.8 Критеріїв ризиковості платника податку із зазначенням, що подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості.

Вважаючи такі рішення незаконними, ТОВ "Синтез-Універсал" звернулося з цим позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення не містять жодної належної мотивації підстав та причин віднесення підприємства до ризикових платників податків та доказів наявності такої податкової інформації, її отримання в межах визначених п.8 Критеріїв ризиковості платників податку. З метою захисту порушеного права, суд вважає за можливе зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Житомирській області виключити ТОВ "Синтез-Універсал" з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податків.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Додатком 1 до Порядку №1165 установлено наступні Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до пункту 25 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно пункту 44 Порядку №1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

У додатку 4 до Порядку №1165 зазначено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Верховний Суд у постановах від 05.01.2021 у справі №640/11321/20 та у справі №640/10988/20 вказав, що у затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності або з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

У формі рішенні вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Верховний Суд зауважив, що навіть, якщо Порядком №1165 затверджено форму рішення, яка не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1 - 8 критеріїв ризиковості платника податку, проте не виконання відповідачем обов`язку доказування, встановленого частиною другою статті 77 КАС України, а саме недоведеність суду правомірності прийняття рішення (що воно прийняте обґрунтовано, добросовісно, розсудливо, за наявності визначених Порядком №1165 підстав), є підставою для визнання протиправним та скасування оскаржуваного рішення.

У постанові від 05.01.2021 у справі №640/10988/20 Верховний Суд зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування, має обґрунтувати суду на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

Згідно п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, які є додатком до Порядку №1165, встановлено наступний критерій: у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Отже, наведена норма законодавства встановлює кілька складових, які надають можливість встановлення ризиковості платника податків за п.8 Критеріїв ризиковості платника податку: 1) наявність у контролюючого органу податкової інформації; 2) ця інформація пов`язується із ризиковістю здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Законодавець чітко визначив, що дана інформація може бути виявлена контролюючим органом після подачі на реєстрацію платником податків податкової накладної/розрахунку корегування, що згідно п.6 Порядку №1165 є підставою для зупинення їх реєстрації.

Однак, ні під час прийняття оскаржуваних рішень, у контролюючого органу не перебувало жодної поданої позивачем і не зареєстрованої податкової накладної/розрахунку коригування, що свідчить про вихід контролюючим органом за межі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Разом з тим, для застосування п.8 Критеріїв ризиковості платника податку необхідна також така ознака, як ризиковість здійснення господарської операції, яка пов`язується лише із встановленням відповідних обставин при перевірці податкової накладної/розрахунку корегування, поданій для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних.

Отже, встановлення контролюючим органом ризиковості платника податків за відсутністю поданої останнім на реєстрацію податкової наладної/розрахунку корегування та відсутністю жодного із критеріїв ризиковості здійснення операцій, пов`язаного саме із цієї податковою накладною/розрахунку корегування, законодавством не передбачено.

Контролюючий орган зазначає, що підставою прийняття рішення про відповідність ТОВ "Синтез-Універсал" критеріям ризиковості платника податку слугувала інформація, що "підприємство та/або контрагент задіяні у проведенні ризикових операцій".

З цього приводу суд зазначає, що згідно п. 71.1 ст. 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Збір податкової інформації та отримання податкової інформації контролюючим органом врегульовано ст.ст.72, 73 ПК України.

Відповідно до ст.74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом , виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

При цьому, згідно п.56.4 ст.56 ПК України під час процедури адміністративного оскарження обов`язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених цим Кодексом, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень мають ґрунтуватися на оцінці всіх фактичних обставин, що мають значення для об`єктивного вирішення питання в межах дискреційних повноважень такого суб`єкта. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Приймаючи рішення про віднесення платника податку до переліку ризикових, суд зазначає, що відповідач в основу оскаржуваного рішення поклав загальну інформацію про задіяння позивача та/або контрагента у проведенні ризикових операцій без наведення конкретних фактів таких порушень та суб`єкта їх вчинення.

При цьому суду не доведено, на підставі яких даних зроблено такий висновок, з урахуванням наявності у позивача усіх первинних документів за наслідками господарської операції з ТОВ "Пектораль" та реєстрації податкової накладної в ЄРПН 06.07.2021 за її наслідками.

Водночас, позивач з метою спростування сумнівів та доводів контролюючого органу в реальності здійснених ним господарських операцій, припущень щодо ризиковості його фінансово-господарської діяльності подав до суду документи на підтвердження здійснення господарських операцій та добросовісності його як платника податку.

З приєднаних до матеріалів справи документів слідує, що Товариство здійснює фінансово-господарську діяльність за такими видами економічної діяльності згідно кодів КВЕД: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); 46.12 Діяльність посередників у торгівлі паливом, рудами, металами та промисловими хімічними речовина; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами; 46.19- Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів н. в. і. у.; 96.06 Надання інших індивідуальних послуг, н. в. і. у.; 52.10 Складське господарство.

Реальність здійснення господарської діяльності Товариством підтверджено: договорами оренди АЗС; актами приймання-передачі; договорами поставки нафтопродуктів; договорами перевезення вантажів; договорами зберігання; товарно-транспортними накладними на відпуск нафтопродуктів; ліцензіями на право роздрібної торгівлі пальним, тютюновими виробами, алкогольними напоями (пивом); платіжними дорученнями; паспортами якості та сертифікатами відповідності на отримане паливо.

Належний аналіз зазначених документів, виходячи з принципу достатності, дозволяв контролюючому органу зробити висновок про реальність господарської операції. Проте будь-якого аналізу наданої документації на предмет її недостатності для прийняття позитивного рішення відповідач у своєму рішенні не наводить, що свідчить про невідповідність оскаржуваних рішень матеріально-правовим вимогам, що висуваються до діяльності суб`єктів владних повноважень, закріпленим у ч.2 ст.2 КАС України.

Таким чином, позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 22.10.2021, 21.02.2022 та 30.05.202 про відповідність ТОВ "Синтез-Універсал" критеріям ризиковості підлягають задоволенню.

Не спростовують цього висновку і заперечення відповідача, що ці рішення не породжують правових наслідків для платника податків та не порушують його права, оскільки безпосередньо у Порядку № 1165 передбачено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Суд не наділений повноваженнями змінювати нормативно-правове регулювання спірних правовідносин та визнавати відсутність права на судове оскарження певного рішення, якщо така процедура передбачена чинним законодавством.

Наслідком прийняття відповідачем оскаржуваних рішень та внесення платника податку до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, може бути зупинення в автоматичному порядку реєстрації всіх без виключення поданих позивачем податкових накладних/розрахунків коригування, а також прийняття у подальшому рішень про відмову у такій реєстрації, що фактично позбавляє можливості платника податків належним чином здійснювати свою господарську діяльність.

Пунктом 6 цього Порядку також передбачено, що у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

За таких обставин та враховуючи той факт, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Житомирській області від 22.10.2021, 21.02.2022 та 30.05.202 визнаються судом протиправними, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання відповідача виключити ТОВ "Синтез-Універсал" з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковостіплатника податку.

У даному випадку зобов`язання Головного управління ДПС у Житомирській області вчинити ці дії є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.

За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Відповідно до п.2 ч.5ст.328 КАС Українине підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цьогоКодексурозглядаються за правилами загального позовного провадження).

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 18 травня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.

Головуючий Шидловський В.Б. Судді Курко О. П. Боровицький О. А.

Джерело: ЄДРСР 113767369
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку