open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 203/3978/23

Провадження № 3/0203/2321/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2023 року м. Дніпро

Суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Шрамко Л.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні, за участі представника Дніпровської митниці Фещенко І.С., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Кіщак А.А., у режимі відеоконференції, справу про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника ТОВ «БУДКОЛІЯ», мешкаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

за ст. 472 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

25.04.2023 о 13 год. 21 хв. до Відділу митного оформлення №2 митного поста "Кривий Ріг" Дніпровської митниці на підставі договору про надання брокерських послуг від 17.04.2020 №5 укладеного між ФОП ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) та ТОВ"БУДКОЛІЯ (код ЄДРПОУ 42933239), особою уповноважена на роботу з митницею ФОП ОСОБА_3 відповідно до зовнішньоекономічного договору від 10.01.2023 № 1/23 та специфікацій до нього №№2,3 від 04.04.2023 укладених між ТОВ"БУДКОДІЯ" (код ЄДРПОУ 42933239). 50000, м.Кривий Ріг, вул. Церковна, б.3, кв.(офіс) 311, Україна та підприємством 000"ЛЕМОН", (МД-3200, г.Бендеры, ул. 23 Августа д.4, Республика Молдова). СМR від 11.04.2023 №1, інвойсів від 04.04.2023 №№ 2,3 та сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 10.04.2023 серія ДП №161480 та від 20.04.2023 серія ДП №161484, подав електронну митну декларацію типу ЕК10АА зареєстровану за №23UA110080001999U6 на товар «ЛІСОМАТЕРІАЛИ РОЗПИЛЯHI АБО РОЗЩЕПЛЕНІ УЗДОВЖ, ХВОЙНИХ ПОРІД, З СОСНИ»:

-ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 250*1,9*14-38 - 1,34 М3;

-ДОПІКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 250*1,9*14-38 - 2,43 М3;

-ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 400*1.9*14-32 - 2,145 М3;

- ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1,9*14-38 - 1,93 М3;

- ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1,9*14-36 - 1,93 М3;

- ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-36 - 1,93 М3;

- ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1,9*14-36 - 1,93 М3;

- ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-32 - 1,93 М3;

Загальним об`ємом 17495 м3, загальною вагою брутто - 15495,68 кг. та вартістю 2799,20 доларів США.

За результатами застосування системи управління ризиками у відповідності до статей 320, 338 Митного кодексу України, Порядку здійснення та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 31 липня 2015 року №684, проведено повний митний огляд - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації (з 09 год. 00 хв. до 15 год. 45 хв. 28.04.2023, з 08:15 до 17:00 01.05.2023, з 08:15 до 17:00 02.05.2023, з 08:15 до 16:50 03.05.2023 з перервами у зв`язку з закінченням робочого часу) в зоні митного контролю відділу митного оформлення №2 митного поста "Кривий Ріг" Дніпровської митниці.

В ході проведення митного огляду встановлено, що в напівпричіп р.н. АМ2128ХF знаходиться ДОШКА(СОСНА) НЕОБРІЗНА в кількості 9 (дев`ять) пакетів. Товар являє собою дошки розпиляні уздовж необрізні з великого боку, які складено у 9 (дев`яти) вантажних місцях (вантажні пакети). Здійснено перевірку геометричних розмірів пиломатеріалів (довжина), за результатом чого встановлено, що розміри товару не відповідають заявленому у графі 31 МД, сертифікатах про походження лісоматеріалів від 10.04.2023 № ДП 161480, від 20.04.2023 № ДП 161484, специфікаціях №2, 3 до контракту №1/23 від 10.01.2023, рахунках-фактурах від 04.04.2023 №№ 2 та 3, а саме довжина дошки не відповідає заявленій на 1-47 см.

Пакет №1 (161 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 300 см. товщина - 1.9 см. ширина -14-38 см. Встановлено: довжина 315-331 см. товщина 1,9 см. ширина -14-38 см.

Пакет №2 (157 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 300 см. товщина - 1.9 см. ширина - 14-38 см. Встановлено: довжина 311 - 343 см. товщина 1,9 см. ширина-14-38 см.

Пакет №3 (141 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 300 см. товщина - 1.9 см, ширина - 14-38 см. Встановлено: довжина 312 - 336 см. товщина 1,9 см. ширина-14-38 см.

Пакет №4 (146 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 250 см. товщина - 1.9 см, ширина - 14-38 см. Встановлено: довжина 250 - 264 см. товщина 1,9 см. ширина - 14-38 см.

Пакет №5 (167 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 400 см. товщина - 1.9 см. ширина - 14-32 см. Встановлено: довжина 400-414 см. товщина 1,9 см. ширина -14-32 см.

Пакет №6 (159 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 250 см. товщина 1.9 см. ширина - 14-38 см. Встановлено: довжина 251 - 261 см. товщина 1,9 см. ширина-14-38 см.

Пакет №7 (161 дошка) заявлений розмір дошки: довжина - 300 см. Товщина 1.9 см. ширина - 14-36 см. Встановлено: довжина 321 - 339 см. товщина 1,9 см. ширина -14-36 см.

Пакет №8 (150 дошка) заявлений розмір дошки: довжина -300 см. товщина 1,9 см. ширина 14-36 см. Встановлено: довжина 309- 335 см. товщина 1,9 см. ширина - 14-36 см.

Пакет №9 (159 дошка) заявлений розмір дошки: довжина -300 см. товщина - 1.9 см. ширина - 14-36 см. Встановлено: довжина 310 - 342 см. товщина 1,9 см. ширина-14-36 см.

Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим під декларанта або уповноваженої ним особи.

Згідно ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.2005 №2860-IV реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємці діяльності лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів допуск виключно за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. Згідно пункту 6 Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року №1260, відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах на оформлення Сертифікату несуть експортери.

Таким чином, керівником ТОВ "БУДКОЛІЯ" (ЄДРПОУ 42933239) ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні достовірних відомостей щодо товару «Дошка(СОСНА) необрізна» в кількості 1401 шт„ а саме довжина пиломатеріалу, який підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Безпосередні предмети правопорушення вилучені та зберігаються на складі митниці.

Згідно висновку Дніпропетровського управління експертиз та досліджень від 01.06.2023 №142000-3700-0202, загальна вартість предметів правопорушення становить 108 157,50 грн.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Кіщак А.А. приймала участь в судовому засіданні за її клопотанням в режимі відеоконференції за допомогою програмного забезпечення «EasyCon», оскільки перебуває за межами міста Дніпро.

Представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Кіщак А.А. подала суду письмові пояснення-заперечення, в яких зазначає, що ОСОБА_1 вину не визнає та просить закрити провадження по справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, посилаючись на те, що при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Особливий правовий режим експорту та реалізації лісо - та пиломатеріалів визначає Закон України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експертом лісоматеріалів».

Так, відповідно до ст. 3 цього Закону реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб`єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Особи, винні в порушенні порядку видачі та обігу сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, несуть відповідальність згідно із законом.

Право на експорт певної партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, крім передбачених статтями 2 та 2-1 цього Закону, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на відповідну партію лісо - або пиломатеріалів.

ТОВ «БУДКОЛІЯ» придбало у ФОП ОСОБА_4 пиломатеріали в кількості 29,43 м3, згідно накладної №13-С від 13.01.2023 року, та у ФОП ОСОБА_5 в кількості 11,58 м3, згідно видаткової накладної №1 від 03.04.2023 року.

Відповідно до зовнішньоекономічного договору від 10.01.2023 року №1/23 та специфікацій до нього №2 від 04.04.2023 укладених між ТОВ «БУДКОЛІЯ» (ЄДРПОУ 42933239) та підприємством ООО «ЛЕМОН» (Республіка Молдова) на підставі CMR від 11.04.2023 року №1, інвойсів від 04.04.2023 №№2,3, та сертифікатів про проходження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 10.04.2023 серія ДП №161480 та від 20.04.2023 серія ДП №161484, подано електронну митну декларацію типу ЕК10АА зареєстровану за №23UA110080001999U6 на товар «ЛІСОМАТЕРІАЛИ РОЗПИЛЯНІ АБО РОЗЩЕПЛЕНІ УЗДОВЖ, ХВОЙНИХ ПОРІД, З СОСНИ»:

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 250*1.9*14-38-1,34 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 250*1.9*14-38-2,43 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 400*1.9*14-32-2,145 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-38-1,93 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-38-1,93 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-36-1,93 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-36-1,93 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-36-1,93 м3;

- ДОШКА (СОСНА) НЕОБРІЗНА 300*1.9*14-32-1,93 м3;

Загальним об`ємом 17,495м3.

ОСОБА_1 було заявлено про товар, надано всі відповідні документи для його митного оформлення.

Під час проведений митного огляду вантажу митним органом було проведено заміри фізичних розмірів, розміри пиломатеріалів. За результатами замірів, на думку митного органу, встановлено невідповідність товару а саме, що розміри товару не відповідають заявленим в графі 31 МД, сертифікатам про проходження лісоматеріалів від 10.04.2023 №161480 від 20.04.2023 №ДП161484, специфікаціях №2,3 до контракту від 10.01.2023, рахунках-фактурах від 04.04.2023 №2 та 3, а саме геометричні розміри та об`єм дошки не відповідають заявленим довжина на 1-47 см.

Складено акт митного огляду від 03.05.2023 року «23UA1008001999U6», в якому у графі 8.3.3. «відомості про відповідність характеристик товарів даним, зазначеним у митній декларації (інших документах) у колонці «ні» проставлено відомості про товар «опис» та «кількість».

Також представник зазначає, що Постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2005 року №1260 затверджено Тимчасовий порядок видачі сертифіката про проходження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, який визначає механізм видачі сертифікатів про проходження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій.

Пунктами 4, 5 нього Порядку визначено, що сертифікат видається на кожну партію лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, оформлену одним товарно-супровідним документом, і дії протягом 60 днів з дати його видачі.

Для отримання сертифіката експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товарно-транспортної або залізничної накладної пор придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка )для постійних лісокористувачів). Згідно з п.6 експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.

Між тим, саме територіальний орган Держлісагентства перевіряє надані документи, звіряє їх відповідність з оригіналом та приймає відповідне рішення.

Так, представник зазначає, що в даному випадку декларування відбулось на підставі відповідних документів що надавались митному органу. Сертифікат про проходження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ДП №161484 та Сертифікат про проходження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій серія ДП №161480, були видані та оформлені Південно-Східним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства яке здійснювало перевірку, виміри та інше для видачі таких сертифікатів. Згідно «Положення про міжрегіональні управління лісового та мисливського господарства Державного агентства лісових ресурсів України» затвердженого Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №404 від 29.09.2022 Міжрегіональні управління лісового та мисливського господарства підпорядковуються Держлісагентству та є його територіальними органами, вони здійснюють видачу сертифікатів про проходження лісоматеріалів, отже, уповноваженим органом не виявлено неповної чи недостовірної інформації в поданих документах.

Під час видачі сертифікатів спеціалісти Південно-Східного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства керувались ОСТ13-24-86 КСТУ5330;5309 згідно якого було використано пакетний спосіб обліку обсягу, за яким об`єм дошок у пакеті необхідно визначити шляхом множення складеного обсягу в пакет на коефіцієнт щільності укладення, для дошок хвойних порід з вологістю 20% і менше (стосовно маси абсолютно сухої деревини) для товщини 19 мм застосовується коефіцієнт 0,65.

Представник зазначає, що фактично наявна невідповідність лише одного з замірів довжини, який не узгоджується з замірами митного органу.

Також представник зазначає, що митним органом для визначення вартості вилучених предметів надані на експертизу максимальні заміри. Однак скільки саме матеріалу не відповідає заявленим в декларації розмірах, в наданих на експертизу документах не зазначено. Тобто, не визначено кількість, об`єм який перевищує задекларований та який з нього не був задекларованим.

Крім того, законодавством не передбачено, що при заповненні митної декларації декларант зобов`язаний зазначати габарити товару.

Товар продавався пакетами, тому і вимірювався пакетним способом, відповідним органом, заявлена кількість пакетів 9 відповідає їх фактичній кількості. Обрізки йдуть на сколи, сосна даного товару 3-4 сорту вона є необрізною, та її ще будуть обрізати під час використання для своїх цілей.

Також представник звертає увагу, що поліматеріали купувались в одиниці м3 та розраховувалась ціна в одиниці виміру м3. В той же час і продаж зафіксовано Контрактом №1/23 від 10.01.2023 року в м3.

На думку представника, митний орган зазначає увесь товар як товар, що порушує митні правила, хоча ними було заявлено товар та надано усі документи для митного оформлення, а той об`єм що нараховано митним органом як більший, розрахований на підставі вимірювання несертифікованими приладами та за рахунок обрізків дошок де є тріщини і сколи.

ТОВ «БУДКОЛІЯ» аналогічний товар вже вивозила за кордон, було оформлено електронну митну декларацію №23UA100190570822U7 про переміщення через митний кордон аналогічного товару, але через інший митний орган і там жодних питань до товару не виникало.

На думку представника, не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товар через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Крім того, представник зазначає, що законодавством не передбачено настання відповідальності за подання відомостей щодо розміру товару. Крім того, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що ОСОБА_1 вчинив будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві відомості щодо товару, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.

Представник митниці за довіреністю Фещенко І.С. в судовому засіданні не погодилась з поясненнями наданими представником ТОВ «БУДКОЛІЯ» Кіщак А.А., та зазначила, що вони є необґрунтованими. Представник митниці у своїх запереченнях на пояснення представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Кіщак А.А. зазначила наступне.

П.5 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 року №1260, якою затверджено Тимчасовий порядок видачі сертифікатів про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, зазначено, що для отримання сертифікатів експортери подають територіальному органові Держлісагентства заяву за встановленою Агентством формою, до якої додається копія (з обов`язковим пред`явленням оригіналу) товар- транспортної або залізничної накладної про придбання лісо- та пиломатеріалів, або лісорубного квитка (для постійних лісокористувачів).

Тобто Постановою передбачено обов`язкові документи для видачі Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій (далі - Сертифікат), а саме: заяви, оригіналів та копій вказаних документів.

Після перевірки документів видається Сертифікат, але на рахунок вимірів лісо- та пиломатеріалів для визначення їх реальних розмірів нічого не говориться. Проте безпосередньо у самій заяві вказується, що згідно п.6 Постанови експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.

Отже, незважаючи на те, що ОСОБА_1 було відомо про відповідальність за надання недостовірних даних необхідних для видачі сертифікатів, зокрема об`єму та розмірів пиломатеріалів, він у своїх поясненнях намагається перекласти таку відповідальність на орган, що видав Сертифікат.

Представник митницітакож зазначила,що твердженняпредставника СавчинаС.М.про те,що митниморганом длявизначення вартостітовару наданіна експертизумаксимальні заміри,однак,скільки самематеріалу невідповідає заявленимв деклараціїрозмірам,в наданихна експертизудокументах незазначено, не відповідає дійсності, оскільки, при визначені вартості товарів експерту надавалися заміри абсолютно всіх дощок, що переміщувались 9 пакетами, де зазначено заміри кожної дошки, що відображено в додатках до опису товарів від 12.05.2023№ 12, відповідно додатки до опису №1-9 та наявні у матеріалах справи про порушення митних правил.

Є необґрунтованими і посилання представника ОСОБА_1 на те, що заміри відбувалися не сертифікованими приладами.

Під час проведення огляду були використані рулетки, які входили до набору інструментів загального використання передбаченого п. 1.6 Переліку технічних засобів, які використовуються при здійсненні митного контролю затвердженого наказом ДФС від 28.07.2015 №514, а отже, належними технічним засобами митного.

Щодо доводівпредставника ОСОБА_1 про те,що законодавствомне передбаченообов`язку декларанта призаповненні митноїдекларації зазначати габарититовару,представник митниціпослалась на Наказ Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651 Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій за формою єдиного адміністративного документа, відповідно до ч.4 розділу II якого поміщення товарів у митні режими експорту, реекспорту, переробки за межами митної території України, тимчасового вивезення та поміщення українських товарів у митні режими митного складу, вільної митної зони, безмитної торгівлі, передбачено, що заповнення графи 41 «додаткові одиниці» для зазначеного у графі 33 МД коду товарної підкатегорії УКТЗЕД передбачено додаткову одиницю виміру, то в графі зазначається код цієї одиниці виміру відповідно до класифікатора одиниць вимірювання та обліку, що використовується у процесі митного оформлення МД.

В даному випадку додатковими одиницями виміру для товарної під категорії зазначеної у 33 графі митної декларації №23UА110080001999U6 виступають м3. Не відповідність геометричних розмірів пиломатеріалів (довжини, ширини, висоти) безпосередньо впливає на додаткову одиницю виміру м3.

Так, у графі 41 митної декларації №23UА110080001999U6 зазначено об`єм 17,495 м3, а під час митного огляду та вимірювання розмірів товару, фактичний об`єм з урахуванням реальної довжини пиломатеріалів становить 20,9 м3, що на 3,405 м3 є більшим заявленого.

Тобто не зазначення достовірних геометричних розмірів, зокрема довжина та об`єму пиломатеріалу, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, тягнуть за собою відповідальність, передбачену ст. 472 МК України.

Представник митниці також зазначила, що не відповідає вимогам законодавства і посилання представника ОСОБА_1 на те, що декларантом була виконана процедура декларування в повному обсязі відповідно до статей 257,259,266 МК України, оскільки декларування товару здійснювалося на підставі товаросупровідних документів визначених МК України для проведення процедури декларування та митного оформлення товару.

Декларантом було заявлені недостовірні відомості щодо геометричних розмірів товару, зокрема його об`єму, що підтверджено матеріалами справи, зокрема, актом митного огляду та описом товарів від 12.05.2023 №12 та додатками до нього, що і утворює об`єктивну сторону вчиненого правопорушення.

Щодо посилання представника ОСОБА_1 на те, що порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена ст. 472 МК України, може бути вчинене лише умисно, а матеріали справи про порушення митних правил не містять доказів того, що ОСОБА_1 вчинив буді-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу документів, що містять не правдиві відомості щодо товару, представник митниці зазначила, що дане роз`яснення стосується іншого складу правопорушення передбаченого ст. 483 МК України.

ОСОБА_1 вчинено дії, що полягають в не заявлені за встановленою формою точних та достовірних відомостей щодо товару за ЕМД№ 23UА110080001999U6 щодо розмірів, зокрема довжина та об`єму пиломатеріалу, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, чим вчинив порушення митних правил передбачене ст. 472 МК України тому твердження сторони захисту є-безпідставним та таким, що не відповідає дійсності.

Виходячи з пояснень ОСОБА_1 дані зазначені в видаткових накладних ними не перевірялися, хоча вони мали для цього всі можливості, оскільки товар до митного оформлення знаходився на території України і вони мали до нього безпосередній доступ.

Отже, отримуючи Сертифікат для експорту своєї продукції він не був впевнений в достовірності даних, які ним були надані для отримання Сертифікату та в подальшому використані для здійснення митного оформлення, тобто ОСОБА_1 усвідомлював протиправність свого діяння, передбачав шкідливі наслідки і при цьому хоча прямо не бажав, але свідомо допускав їх настання, що характерно для непрямого умислу.

На підставі викладеного, просила визнати ОСОБА_1 винним та накласти стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100 % вартості товару та конфіскації товару.

Суд, заслухавши заперечення представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Кіщак А.А., представника Дніпровської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.ст. 10, 11 КУпАП, порушення митних правил, як різновид адміністративного правопорушення, може бути вчинено як умисно так і з необережності.

Відповідно до ст.,458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна-відповідальність.

Відповідно до положень ст. 472 МК України складом адміністративного правопорушення є недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Об`єктивна сторона зазначеного правопорушення характеризується дією (недостовірне декларування), або ж бездіяльністю (недекларування). Тобто, це незаявлення за встановленою формою відомостей або заявлення недостовірних відомостей про товари, їх митного режиму і інших відомостей для митної мети.

Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України характеризується як умислом, так і необережністю.

Щодо суб`єктивної сторони вчиненого правопорушення, директором ТОВ «Будколія» ОСОБА_1 надавалися документи для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів. З огляду на специфіку товару для здійснення експорту лісоматеріалів необхідний Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлення з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, який був безпосередньо отриманий директором. При поданні заяви на отриманні даного сертифікату ОСОБА_1 було підтверджено достовірність наданих документів для видачі Сертифікату, що відображено безпосередньо у заяві на його отримання.

У відповідності з вимогами ч. 2 ст. 459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Згідно ч.2 ст.266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Частиною 4ст.266 МК України встановлено, що уразі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

З акту про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів ручної поклажі та багажу, що слідував на транспортному засобі д.н.з. НОМЕР_3 , НОМЕР_4 по митній декларації 23UA110080001999U6, проведеного за участю представника ТОВ «БУДКОЛІЯ» - митного брокера ОСОБА_6 , вбачається, що розміри товару по довжині в пакетах №1-9 не відповідають даним, заявленим в специфікації №2 від 04.04.2023 року та №3 від 04.04.2023 та графі 31 вище вказаної митної декларації.

Перелік обов`язкових відомостей, які вносяться декларантом до митної декларації, згідно п.5 ч.8 ст.257 МК України визначає такі відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товару.

Таким чином, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистки, а також для забезпечення додержання вимог цього Митного кодексу та інших законодавчих актів, як це визначено приписами ч.7 ст.257 МК України

Правила заповнення граф митних декларацій на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 визначено Наказом Міністерства фінансів України № 651 від 30.05.2012 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.08.2012 року за № 1372/1684, яким затверджено Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа.

Згідно п.1 розділу ІІ вказаного Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, яким регламентовано заповнення граф митних декларацій, при поміщенні товару у митний режим експорту, у графі 31 "Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості" зазначаються відомості про: найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТЗЕД, кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо).

Доводи представника ОСОБА_1 про те, що законодавством не передбачено обов`язку декларанта при заповненні митної декларації зазначати габарити товару, спростовується положеннями ч.4 розділу II Порядку заповнення митних декларацій, відповідно до якої для заповнення графи 41 «додаткові одиниці» для зазначеного у графі 33 МД коду товарної підкатегорії УКТЗЕД передбачено додаткову одиницю виміру, та в графі зазначається код цієї одиниці виміру відповідно до класифікатора одиниць вимірювання та обліку, що використовується у процесі митного оформлення МД.

В даному випадку додатковими одиницями виміру для товарної під категорії зазначеної у 33 графі митної декларації №23UА110080001999U6 виступають м3. Не відповідність геометричних розмірів пиломатеріалів (довжини, ширини, висоти) безпосередньо впливає на додаткову одиницю виміру м3.

Так, у графі 41 митної декларації №23UА110080001999U6 зазначено об`єм 17,495 м3, а під час митного огляду та вимірювання розмірів товару, фактичний об`єм з урахуванням реальної довжини пиломатеріалів становить 20,9 м3, що на 3,405 м3 є більшим заявленого.

Тобто не зазначення достовірних геометричних розмірів, зокрема довжина та об`єму пиломатеріалу, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, тягнуть за собою відповідальність, передбачену ст. 472 МК України.

Відповідно до ч.1 ст.258 МК України під митною декларацією, заповненою у звичайному порядку, розуміється митна декларація, що містить обсяг відомостей (даних), достатній для завершення митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення у заявлений митний режим.

Тобто, у митній декларації повинен бути зазначений опис товару, який дає можливість його ідентифікувати для проведення всіх необхідних митних процедур щодо його митного оформлення і такий опис повинен бути достатнім та необхідним, щоб провести декларування товару, з урахуванням у тому числі і приписів ст.472 МК України.

Згідно ч.8 ст.264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до постанови Верховного Суду України від 24.12.2021 №757/9133/18-ц недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, які не існували або існували, але відомості про них не відповідають дійсності.

З огляду на специфіку та властивості товару, який заявлено до митного оформлення агентом з митного оформлення представником ТОВ «БУДКОЛІЯ» - ОСОБА_6 , а саме пиломатеріали розпиляні або розщеплені уздовж, хвойних порід, з сосни дошка (сосна) необрізна, визначальним параметрами для їх ідентифікації є їх об`єм та вид.

З митної декларації 23UA110080001999U6 вбачається, що загальний об`єм пиломатеріали розпиляні або розщеплені уздовж, хвойних порід, з сосни дошка (сосна) необрізна становить 17495,68.

За результатами вимірювань, наведених в додатках №1-9 до опису предметів №12 від 12.05.2023, загальний об`єм пиломатеріалів становить 20,9 м3, а заявлений об`єм до митного оформлення становить 17495,68 м3, тобто має місце розбіжність в об`ємі пиломатеріалів.

Таким чином було виявлено, що вантаж не відповідає вантажу, заявленому у МД ЕА10АА №23UA110080001999U6, оскільки загальний об`єм вантажу перевищує заявлений на 3,405 м3.

Питання експорту лісоматеріалів регламентовані Законом України від 08.09.2005 №2860-IV «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів».

Отримання сертифіката про походження лісоматеріалів передбачено ст. 3 Закону України від 08.09.2005 №2860-IV та Постановою КМУ від 21.12.2005 № 1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій».

Окрім зовнішньоекономічного договору, інвойсу та транспортних документів, обов`язковими для митного оформлення документами є фіто санітарний сертифікат та сертифікат про походження лісоматеріалів.

Досліджені в судовому засіданні докази, зокрема, протокол про порушення митних правил №0026/11000/23 від 10.05.2023 року та акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів ручної поклажі та багажу, дають суду підстави вважати, що ОСОБА_1 було порушено процедуру декларування товарів, передбачену ст.257 МК України та не було заявлено за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст.472 МК України.

Доводи представникаособи,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності щодовимірювання об`ємутовару,що невідповідає встановленимзаконодавством стандартамта правилам,спростовуються наявнимив матеріалахсправи поясненнями головного державного відділу митного оформлення №2 митного поста «Кривий Ріг» ОСОБА_7 , який безпосередньо і здійснював митний огляд, де зазначено, що виміри здійснювались з застосування технічних засобів митного контролю відповідно до ст. 324 Митного кодексу України, та наданою копією журналу видачі технічних засобів та витягу з електронного журналу обліку використання технічних засобів при здійсненні митного контролю, в яких зазначено, які саме технічні засоби митного контролю були використані при виконанні митних формальностей за ЕМД №23UА110080001999U6.

Отже, під час проведення огляду були використані рулетки, які входили до набору інструментів загального використання передбаченого п. 1.6 Переліку технічних засобів, які використовуються при здійсненні митного контролю затвердженого наказом ДФС від 28.07.2015 №514, а отже, належними технічним засобами митного контролю. Тому твердження, що виміри здійснювалися не сертифікованими приладами є безпідставним.

Посилання представника про те, що у ОСОБА_1 відсутній умисел на вчинення правопорушення до уваги не беруться, оскільки не звільняють декларанта від обов`язку належним чином відобразити у декларації товар, який перевозиться, що само по собі передбачає необхідність огляду товару або вчинення будь-яких інших дій, спрямованих на вірне відображення у декларації товару, який перевозиться, а відтак не спростовують обставин, викладених у протоколі про порушення митних правил.

Суд не приймає до уваги посилання представника на п.6 постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» зазначено, що не можна розглядати як контрабанду дії особи, яка, здійснюючи транзитне перевезення товарів через територію України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України, так як, дане роз`яснення стосується іншого складу правопорушення передбаченого ст. 483 МК України та не має відношення до даної справи.

При визначенні виду стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини та майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність правопорушника, судом не встановлено.

Згідно висновку № 142000-3700-0202 від 01.06.2023 року, загальна вартість вилученого товару у справі про порушення митних правил № 0026/11000/23 станом на дату оцінки становить 108157 грн. 50 коп.

За таких обставин, ОСОБА_1 слід визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що становить 108157 грн. 50 коп. та конфіскації цього товару.

Крім цього, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» із ОСОБА_1 слід стягнути на користь держави судовий збір у розмірі 536 грн. 80 коп.

Вирішуючи питання щодо відшкодування витрат у справі, пов`язаних зі зберіганням товарів на складі Дніпропетровської митниці ДФС, у розмірі із розрахунку 30,89 Євро за добу починаючи з 12.05.2023, керуючись положеннями ст.ст. 519, 520 МК України, суд вважає за необхідне стягнути зазначені витрати з ОСОБА_1 на користь Дніпровської митниці ДФС.

Керуючись ст.ст. 3, 472, 486, 489, 495, 527, 529 МК України, ст.ст. 33, 252, 283, 285, 294 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 108 157, 50 грн. (сто вісім тисяч сто п`ятдесят сім грн. 50 копійок), з конфіскацією предметів правопорушення згідно протоколу про порушення митних правил №0026/11000/23 від 10.05.2023 року.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Дніпровської митниці витрати, пов`язані зі зберіганням товарів на складі Дніпропетровської митниці ДФС, у розмірі із розрахунку 30,89 Євро за добу, починаючи з 12.05.2023.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 536,80 грн.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Л.Л. Шрамко

Джерело: ЄДРСР 113579492
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку