open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 184/1126/23

Номер провадження 2/184/328/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2023 рокум. Покров

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області в складі:

головуючого судді - Томаш В.І.,

за участю секретаря судового засідання - Михайлової Т.В.,

представника позивача - Горчакової Д.В. ,

відповідача - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Покров цивільну справу за позовом Виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області до ОСОБА_2 «про позбавлення батьківських прав», -

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача звернувся до суду з вищевказаним позовом, в якому просить позбавити батьківських прав ОСОБА_2 відносно малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; стягнути з ОСОБА_2 на користь державного закладу чи особи, яка буде опікуватись малолітньою ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліменти у розмірі 1/4 частки з усіх видів заробітку (доходу), але не менше ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи від дня пред`явлення позову до суду і до досягнення дитиною повноліття.

В судовому засіданні представник позивача - Горчакова Д.В. позовні вимоги підтримала в повному обсязі та просить їх задовольнити.

Відповідач ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги позивача не визнав та просить відмовити в їх задоволенні.

Суд, вислухавши сторони, свідка, дослідивши матеріали справи і оцінивши їх в сукупності, прийшов до висновку, що заявлені позивачем вимоги обґрунтовані, знайшли своє підтвердження в судовому засіданні та підлягають задоволенню в повному обсязі за наступних підстав.

Відповідно до п. 3 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 року №866, органами опіки та піклування с районні, районні у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міським, районних у містах, сільських, селищних рад, у тому числі об`єднаних територіальних громад, які відповідно до законодавства провадять діяльність з надання статусу дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, встановлення опіки та піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, із захисту особистих, майнових та житлових прав дітей.

Безпосереднє ведення справ та координація діяльності стосовно захисту прав дітей, зокрема дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, покладаються на служби у справах дітей районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, сільських, селищних рад об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до ст. 165 Сімейного кодексу України, право на звернення до суду з позовом про позбавлення батьківських прав мають один з батьків, опікун, піклувальник, особа, в сім`ї якої проживає дитина, заклад охорони здоров`я, навчальний або інший дитячий заклад, в якому вона перебуває, орган опіки та піклування, прокурор, а також сама дитина, яка досягла чотирнадцяти років.

Відповідно до ст. 150 Сімейного кодексу України, батьки зобов`язані виховувати дитину іі дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім`ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, піклуватися про здоров`я дитини, її фізичний, духовний тa моральний розвиток, забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя, поважати дитину.

Декларація прав дитини (прийнята резолюцією 1386 (XIV) Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1959 року) передбачає, що дитина для повного і гармонійного розвитку її особистості потребує любові та розуміння. Вона має, якщо це можливо, зростати в піклуванні та під відповідальністю своїх батьків, у будь-якому разі - в атмосфері любові та моральної і матеріальної забезпеченості.

Згідно ст. 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989 року (в редакції зі змінами, схваленими резолюцією від 21.12.1995 року), ратифікованої Постановою ВР №789-ХІІ від 27.02.1991 року, в усіх діях щодо дітей незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Предметом основної турботи та основним обов`язком батьків є забезпечення інтересів своєї дитини.

Відповідно до статті 12 Закону України «Про охорону дитинства», виховання в сім`ї є першоосновою розвитку особистості дитини. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов`язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров`я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці.

Виховання дитини має спрямовуватися на розвиток її особистості, поваги до прав, свобод людини і громадянина, мови, національних історичних і культурних цінностей українського та інших народів, підготовку дитини до свідомого життя у суспільстві в дусі взаєморозуміння, миру, милосердя, забезпечення рівноправності всіх членів суспільства, злагоди та дружби між народами, етнічними, національними, релігійними групами.

Пунктом 24 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року №866, передбачено, що статус дитини, позбавленої батьківського піклування, надається дітям:

-батьки яких позбавлені батьківських прав, що підтверджується рішенням суду;

-які відібрані у батьків без позбавлення батьківських прав, що підтверджується рішенням суду;

-батьки яких визнані безвісно відсутніми, що підтверджується рішенням суду;

-батьки яких оголошені судом померлими, що підтверджується свідоцтвом про смерть, виданим органами реєстрації актів цивільного стану;

-батьки яких визнані недієздатними, що підтверджується рішенням суду;

-батьки яких відбувають покарання в місцях позбавлення волі, що підтверджується вироком суду;

-батьки яких під час здійснення кримінального провадження тримаються під вартою, що підтверджується ухвалою слідчого судді (суду);

-батьки яких знаходяться у розшуку органами Національної поліції, пов`язаному з відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, що підтверджується ухвалою суду або довідкою органів Національної поліції про розшук батьків та відсутність відомостей про їх місцезнаходження;

-у зв`язку з тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я про наявність у батька, матері хвороби, що перешкоджає виконанню ними батьківських обов`язків, виданим у порядку, встановленому МОЗ;

-підкинутим, батьки яких невідомі, покинутим в пологовому будинку, іншому закладі охорони здоров`я або яких відмовилися забрати з цих закладів батьки, інші родичі, про що складено акт за формою, затвердженою МОЗ і МВС;

-батьки яких не виконують свої обов`язки з виховання та утримання дитини з причин, які неможливо з`ясувати у зв`язку з перебуванням батьків на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі або в районі проведення антитерористичної операції і заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, що підтверджується актом, складеним службою у справах дітей за формою згідно з додатком 11;

-розлученим із сім`єю, визнаним біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» (за наявності письмової інформації територіального органу ДМС про розшук батьків або інших законних представників і відсутність відомостей про їх місцезнаходження).

Виключний перелік підстав позбавлення батьківських прав, визначений ст. 164 Сімейного кодексу України. Мати (батько) можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона (він):

-не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров`я без поважної причини й протягом 6 місяців не виявляли щодо неї батьківського піклування;

-ухиляються від виконання своїх обов`язків з виховання дитини;

-жорстоко поводяться з дитиною;

-є хронічними алкоголіками або наркоманами;

-вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва;

-засуджені за вчинення умисного кримінального правопорушення щодо дитини.

Відповідно до ст. 164 Сімейного кодексу України, такий перелік має виключний характер.

Разом з тим, зазначені чинники, повинні мати системний та постійний характер, як кожен окремо, так і в сукупності, можна розцінювати як ухилення від виховання дитини лише за умови винної поведінки батьків, свідомого нехтування ними своїми обов`язками.

Позбавлення батьківських прав слід розглядати як виключний і надзвичайний спосіб впливу на недобросовісних матір та батька. Виходячи з характеру такого засобу, його не можна застосовувати тоді, коли це не викликано необхідністю.

Аналіз всіх поданих позивачем письмових доказів свідчить про те, що відповідач свідомо ухиляється від своїх батьківських обов`язків по вихованню дитини. До такого висновку суд дійшов, виходячи з наступного.

Як встановлено в судовому засіданні, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 є батьками малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується свідоцтвом про народження дитини Серії НОМЕР_1 , видане 23.10.2014р. Відділом державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Орджонікідзевського міського управління юстиції у Дніпропетровській області (а.с.6).

Мати дитини, ОСОБА_4 померла ІНФОРМАЦІЯ_2 , що підтверджується свідоцтвом про смерть Серії НОМЕР_2 від 29.07.2019, видане Покровським міським відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області (а.с.10).

Малолітня ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є здобувачкою освіти КЗ "Ліцей №9", має статус дитини-напівсироти (а.с.11).

Згідно Акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї від 18.11.2022 року комісією у складі педагогів було проведено обстеження сім`ї малолітньої ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_1 . На момент відвідування в будинку було брудно, речі розкидані, купа немитого посуду, пустих пляшок, банок, санвузол закиданий брудними речами, відчувався стійкий запах тютюну та алкоголю. В коридорі та кухні стеля і стіни чорні, брудні (після двох пожеж). Шкільне приладдя в недостатній кількості, дитячі книжки, розвиваючі іграшки за віком відсутні, одяг по сезону в недостатній кількості (а.с.12-13).

При повторних відвідуваннях даної родини позитивних змін не відбулось, умови проживання не покращились. Крім того, починаючи з другого семестру, малолітня ОСОБА_3 вчасно не приступила до навчання, в родині відбулось домашнє насилля у присутності дитини, що підтверджується Інформацією Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 17.01.2023р. №115/04, від 10.02.2023р. №115/04, від 15.02.2023р. №248/04.

Згідно з колективним зверненням мешканців АДРЕСА_2 від 23.01.2023р. №ССД-73, ОСОБА_2 неналежним чином виконує батьківські обов`язки, зловживає спиртними напоями, в будинку часто перебувають сторонні особи в нетверезому стані (а.с.20).

15.02.2023 року на розгляд комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Покровської міської ради Дніпропетровської області було винесено питання щодо виконання ОСОБА_2 батьківських обов`язків відносно малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . За результатами засідання комісії, на підставі заяви ОСОБА_2 від 15.02.2023р. №Вх871/06-19-23 щодо перебування останнього у складних життєвих обставинах, було прийнято рішення щодо влаштування малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до сім`ї патронатного вихователя (а.с.22).

24.02.2023 року на підставі рішення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області №63/06-53-23 малолітню ОСОБА_3 було передано в сім`ю патронатного вихователя ОСОБА_5 за адресою: АДРЕСА_3 строком з 24.02.202р. до 23.05.2023р. 24.02.2023 року між виконавчим комітетом Покровської міської ради Дніпропетровської області, патронатним вихователем, ОСОБА_5 та батьком дитини ОСОБА_2 було укладено договір про патронат над дитиною.

Відповідно до абзаців 3, 5, 8 підпункту 5 пункту 6 Договору про патронат над дитиною, виконавчий комітет Покровської міської ради Дніпропетровської області зобов`язується здійснювати координацію діяльності відповідних структурних підрозділів, установ та організацій та визначати завдання, спрямовані на:

-підтримку батька дитини, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 у подоланні чи мінімізації складних життєвих обставин, притягнення його до відповідальності та здійснення заходів щодо захисту дитини;

-надання соціальних послуг дитині, влаштованій до сім`ї патронатного вихователя, її батькові, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 для подолання/ мінімізації складних життєвих обставин;

-організацію соціального супроводу сім`ї дитини, влаштованої до сім`ї патронатного вихователя, з метою мінімізації/подолання складних життєвих обставин.

Згідно пункту 22 Порядку створення та діяльності сім`ї патронатного вихователя, влаштування, перебування дитини в сім`ї патронатного вихователя, затвердженого постановою КМУ від 20.08.2021 року №893 «Деякі питання захисту прав дитини та надання послуги патронату над дитиною», структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відповідно до індивідуального плану соціального захисту дитини з метою подолання дитиною, батьками/законними представниками дитини складних життєвих обставин, що призвели до її влаштування до сім`ї патронатного вихователя, організовує надання соціальних послуг дитині та її батькам/законним представникам.

Відповідно до п.2 ст.12 Закону України «Про соціальні послуги», отримувачі соціальних послуг, їхні законні представники зобов`язані виконувати умови Договору про надання соціальних послуг та своєчасно інформувати надавачів соціальних послуг про всі обставини, що впливають на надання або припинення надання соціальних послуг, одним із пунктів якого є активна співпраця отримувача з надавачем соціальних послуг для якнайшвидшого вирішення проблемних питань, які зумовлюють складні життєві обставини.

ОСОБА_2 з 06.09.2022 року по 27.09.2022 рік перебував на обліку в службі зайнятості, як безробітна особа та був знятий з обліку за невідвідування без поважних причин ЦЗ протягом 30 робочих днів, що підтверджується Інформацією Покровської міської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості від 23.01.2023 року.

Згідно Інформації Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 16.02.2023 року №701/24, Управлінням було прийнято рішення про надання соціальних послуг родині ОСОБА_2 та направлено рішення про надання соціальних послуг до Центра соціальних служб Покровської міської ради Дніпропетровської області.

Згідно Інформації Центру соціальних служб Покровської міської ради, з ОСОБА_2 був складений та підписаний індивідуальний план соціального супроводу, основними заходами якого були: працевлаштування ОСОБА_2 та його дружини ОСОБА_6 ; підтримання емоційних контактів ОСОБА_2 з його малолітньою донькою ОСОБА_3 ; покращення житлово-побутових умов за місцем проживання родини.

За період надання соціальних послуг ОСОБА_2 за направленням ЦСС ПМР ДО від 31.03.2023 року №4 звернувся до Покровського управління Нікопольської філії Дніпропетровського обласного центру зайнятості та був зареєстрований у вищевказаній установі як безробітний з 28.03.2023р.

З метою подолання дитиною, ОСОБА_3 та батьком, ОСОБА_2 складних життєвих обставин, що призвели до влаштування останньої до сім`ї патронатного вихователя, а також сприяння відновленню контактів дитини з батьком, шляхом телефонного чи онлайн-спілкування та зустрічей за графіком, службою у справах дітей виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області було узгоджено наступний графік зустрічей: три рази на тиждень за попередньою домовленістю з патронатним вихователем.

Однак, згідно заяви патронатного вихователя ОСОБА_5 , яка 21.03.2023 р. надійшла до служби у справах дітей виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області №ССД-394, після телефонної розмови з батьком ОСОБА_2 , малолітня ОСОБА_3 мала погіршення психоемоційного стану та нервовий зрив.

28.03.2023р. практичним психологом КЗ "Ліцей №9" було проведено психологічне вивчення емоційно-психологічного стану малолітньої ОСОБА_3 та встановлено, що дитина контактна, має низьку самооцінку, тривожність ситуативна, агресивність не притаманна. Має хвилювання через ситуацію, що склалась в її родині, що підтверджується Інформацією Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 07.04.2023 року №480/04.

Згідно інформації Управління освіти виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 12.04.2023 року №507/04, від 05.05.2023 року №593/04, ОСОБА_2 з донькою не спілкується, навчальними досягненнями останньої не цікавиться, цими питаннями займається патронатний вихователь, ОСОБА_5 . Дитина постійно відвідує Zoom-уроки, на канікулах тричі приходили на додаткові заняття з вчителем та корекційні заняття з практичним психологом закладу освіти. Емоційно-психологічний стан учениці стабільний. Соціальний педагог при спілкуванні з патронатним вихователем дізналась, що ОСОБА_2 третій тиждень поспіль не телефонує доньці, ОСОБА_3 сумує за батьком, але без його дзвінків та відвідувань стала набагато спокійнішою, з`явився інтерес до навчання, радіє своїм успіхам.

18.04.2023 року на розгляд комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Покровської міської ради Дніпропетровської області було вдруге винесено питання щодо готовності здійснення ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 догляду та виховання дитини, малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а також про наявність (відсутність) ризиків та перешкод у подоланні батьком складних життєвих обставин.

ОСОБА_2 було належним чином повідомлено про дату та час проведення засідання комісії, що підтверджується Запрошенням служби у справах дітей виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 21.03.2023р. №ССД-402, останній не з`явився, про причини своєї відсутності заздалегідь не повідомив. У зв`язку з вищезазначеним, розгляд даного питання було перенесено на чергове засідання комісії з питань захисту прав дитини.

Відповідно до письмових заяв патронатного вихователя. ОСОБА_5 від 18.04.2023 №ССД-457, від 11.05.2023 №ССД-575, батько ОСОБА_2 з 24.02.2023 року по теперішній час відвідував малолітню ОСОБА_3 двічі.

Малолітня ОСОБА_3 перебуває на "Д" обліку у лікаря фтизіатра. Щеплена за віком. Рекомендації лікаря стосовно лікування, оздоровлення дитини батько виконує не в повному обсязі, що підтверджується інформацією КНП "ЦГІМСД Покровської міської ради" від 03.05.2023р. №957.

ОСОБА_2 на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області не перебуває, жодних видів допоміг не отримує. 02.05.2023р. до Управління надійшло повідомлення з ВП №2 НРУП ГУНП щодо вчинення 01.05.2023р. ОСОБА_2 домашнього насильства стосовно дружини, ОСОБА_6 . В ході розгляду даного повідомлення, ОСОБА_6 звернулась із проханням жодної перевірки за її повідомленням не проводити, зазначила, що конфлікт вичерпано, претензій немає, що підтверджується Інформацією Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 08.05.2023р. №2029/24.

Згідно інформацій ЦСС ПМР ДО від 08.05.2023р. №371, від 12.05.2023р. №376, з моменту супроводу родини змін не відбулось, жодного пункту індивідуального плану соціального супроводу останнім не виконано. У зв`язку з вищезазначеним, керуючись ст. 24 п.5 Закону України "Про соціальні послуги", 11.05.2023р. ОСОБА_2 було особисто вручено лист-повідомлення від 11.05.2023р. №374 про припинення надання соціальної послуги «соціальний супровід».

З огляду на зазначене, за результатами засідання комісії з питань захисту прав дитини при виконавчому комітеті Покровської міської ради Дніпропетровської області було прийнято рішення щодо затвердження висновку органу опіки та піклування Покровської міської ради Дніпропетровської області щодо доцільності позбавлення батьківських прав ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 відносно малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується Рішенням виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області від 24.05.2023 №186/06-53-23 «Про затвердження висновку органу опіки та піклування Покровської міської ради Дніпропетровської області щодо доцільності позбавлення батьківських прав ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 відносно малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.26-29).

Допитана в судовому засіданні свідок ОСОБА_8 надала показання, згідно яких повідомила, що вона працювала з родиною ОСОБА_9 з лютого 2023 року. ОСОБА_2 було зроблено рекомендації по утриманню дитини, будинку, де вони проживали. Дитина знаходиться у патронатного вихователя і на даний час. Батько на той час не відвідував дитину, родину знято з соціального супроводу з червня 2023 року, оскільки ОСОБА_2 не виконував обов`язки.

Постановою ПВСУ №3 від 30.03.2007р. «Про практику застосування судами законодавства при розгляді справ про усиновлення, і про позбавлення та поновлення батьківських прав» п.16 роз`яснено, що ухилення батьків від виконання своїх обов`язків має місце, коли вони не піклуються про фізичний і духовний розвиток дитини, її навчання, підготовку до самостійного життя, зокрема: не забезпечують необхідного харчування, медичного догляду, лікування дитини, що негативно впливає на її фізичний розвиток як складову виховання; не спілкуються з дитиною в обсязі, необхідному для її нормального самоусвідомлення; не надають дитині доступу до культурних та інших духовних цінностей; не сприяють засвоєнню нею загальновизнаних норм моралі; не виявляють інтересу до її внутрішнього світу; не створюють умов для отримання нею освіти.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.155 СК України здійснення батьками своїх прав та виконання обов`язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.

Нормами ст.150 Сімейного кодексу України визначено, що батьки зобов`язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім`ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, піклуватися про здоров`я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя, поважати дитину.

А тому суд погоджується з позивачем, що така поведінка та бездіяльність відповідача, як батька, суперечить інтересам дитини, порушує її права, гарантовані міжнародним та національним законодавством.

Суд дає критичну оцінку доводам відповідача щодо невизнання позову, оскільки вони є голослівними, безпідставними та нічим не підтвердженими і спростовуються стабільними поясненнями представника позивача, висловлених в позові, наданими ним належними та достовірними письмовими доказами, матеріалами справи в їх сукупності.

Мати дитини померла. ОСОБА_2 неналежним чином не виконує батьківські обов`язки, зловживає спиртними напоями, не працює, на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області не перебуває, жодних видів допоміг не отримує, з донькою не спілкується, навчальними досягненнями останньої не цікавиться, цими питаннями займається патронатний вихователь ОСОБА_5 . Намагання відповідача в майбутньому налагодити відносини з донькою не може бути перешкодою для позбавлення його батьківських прав. Відповідач зазначив, що працює офіційно, але будь - яких доказів з цього приводу суду не надав. Навіть якщо і погодитися з цим, то в будь якому разі відповідач в добровільному порядку не надає жодної допомоги.

Аналізуючи докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що відповідач по справі не займається вихованням та матеріальним утриманням своєї малолітньої дитини, свідомо ухиляється від виконання батьківських обов`язків, не проявляє до дитини батьківської уваги та турботи, а тому позовні вимоги позивача щодо позбавлення відповідача батьківських прав відповідають інтересам дитини та підлягають задоволенню в повному обсязі.

На цей час ч. 2 ст. 182 Сімейного кодексу України з урахуванням усіх змін передбачено, що мінімальний гарантований розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку. Мінімальний рекомендований розмір аліментів на одну дитину становить розмір прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку і може бути присуджений судом у разі достатності заробітку (доходу) платника аліментів.

При визначенні розміру аліментів суд враховує: стан здоров`я та матеріальне становище дитини; стан здоров`я та матеріальне становище платника аліментів; наявність у платника аліментів інших дітей, непрацездатних чоловіка, дружини, батьків, дочки, сина; наявність рухомого та нерухомого майна, грошових коштів; доведені стягувачем аліментів витрати платника аліментів, у тому числі на придбання нерухомого або рухомого майна, сума яких перевищує десятикратний розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи, якщо платником аліментів не доведено джерело походження коштів.

Відповідно до ст. 1, 2 Закону України «Про охорону дитинства» батьки зобов`язані забезпечити дітям умови для достатнього фізичного, духовного та культурного розвитку.

Відповідно до статті 48 Конституції України кожен має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім`ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло.

Відповідно до вимог статей 181, 182, 183, 184 Сімейного кодексу України за рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька і (або) у твердій грошовій сумі. Розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, підлягає індексації відповідно до закону. Частка заробітку (доходу) матері, батька, яка буде стягуватися як аліменти на дитину, визначається судом. При визначенні розміру аліментів суд враховує: стан здоров`я та матеріальне становище дитини, стан здоров`я та матеріальне становище платника аліментів, наявність у платника аліментів інших дітей, інші обставини, що мають істотне значення.

Відповідно до частини 1 статті 180 Сімейного кодексу України батьки зобов`язані утримувати дитину до досягнення нею повноліття.

Відповідно до частини 3 статті 181 Сімейного кодексу України за рішенням суду кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька або у твердій грошовій сумі за вибором того з батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина.

Відповідно до ч.1 ст.191 СК України аліменти на дитину присуджуються за рішенням суду від дня пред`явлення позову.

Згідно зі ст.141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову - на відповідачів.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 150, 155, 164, 165, 181, 191 СК України, ст.ст. 12, 13, 80, 89, 223, 259, 264, 265 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позов Виконавчого комітету Покровської міської ради Дніпропетровської області до ОСОБА_2 «про позбавлення батьківських прав» - задовольнити.

Позбавити батьківських прав ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , відносно малолітньої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНН: НОМЕР_3 , який зареєстрований: АДРЕСА_1 , на користь державного закладу чи особи, яка буде опікуватись малолітньою ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , аліменти у розмірі частки з усіх видів заробітку (доходу), але не менше ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку, починаючи від 30.05.2023 року і до досягнення дитиною повноліття.

Стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНН: НОМЕР_3 , який зареєстрований: АДРЕСА_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 1073,60 грн..

Рішення суду про стягнення аліментів в межах суми платежу за один місяць допустити негайному виконанню згідно ч.1 п.1 ст.430 ЦПК України.

На рішення може бути подана апеляційна скарга до Дніпровського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

У разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.

Повний текст рішення складено 22.08.2023р.

Суддя Орджонікідзевського міського суду В. І. Томаш

Джерело: ЄДРСР 112956477
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку