open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" серпня 2023 р. Справа153/1182/23

Провадження2-а/153/13/23-а

Ямпільський районний суд Вінницької області,

у складі головуючого судді Дзерина М.М.

за участю секретаря судового засідання Поліш Н.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Ямпільського районного суду Вінницької області справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, про скасування постанови №230 від 19 липня 2023 року,

В С Т А Н О В И В :

Представник позивача Томляк Т.С. діючи на підставі ордеру серії АВ№1079282 звернулась в інтересах ОСОБА_1 до суду із даним позовом. Вказала, що 23 травня 2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Великокісницьке» директором якого є ОСОБА_1 отримало до виконання розпорядження Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, згідно якого керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Великокісницьке», яким є ОСОБА_1 , було зобов`язано здійснити оповіщення військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в ТОВ «Великокісницьке», всього по списку 20 осіб про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки та забезпечити їх прибуття 24 травня 2023 року о 09 год. 00 хв. про результати виконання розпорядження проінформувати до 24 травня 2023 року. Директором ТОВ «Великокісницьке» ОСОБА_1 був виданий наказ від 23 травня 2023 року №10 «Про оповіщення військовозобов`язаних працівників про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки», відповідальність за виконання якого покладено на особу, відповідальну за ведення військового обліку - ОСОБА_2 .

ТОВ «Великокісницьке» листом від 24.05.2023 року №18 повідомило другий відділ Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо виконання розпорядження від 23 травня 2023 року №1935 про осіб визначених в наказі від 23 травня 2023 року №10, які не ознайомились із ним, із зазначенням причини та наданням копій підтверджуючих документів.

Позивач виконав розпорядження Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 23 травня 2023 року №1935, а саме: видав наказ від 23 травня 2023 року №10 «Про оповіщення військовозобов`язаних працівників про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки», листом від 24.05.2023 року №18 повідомило другий відділ Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо виконання розпорядження від 23 травня 2023 року № 1935 про осіб визначених в наказі від 23 травня 2023 року №10, які не ознайомились із ним, із зазначенням причини та наданням копій підтверджуючих документів.

Так, із 20 осіб, визначених в додатку до розпорядження: двоє звільнено ( ОСОБА_3 звільнений згідно наказу №18 від 01 травня 2023 року, ОСОБА_4 звільнений згідно наказу №15 від 12 квітня 2023 року), семеро перебували у відпустці ( ОСОБА_5 згідно наказу №0000-000066 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_6 згідно наказу №0000-000050 від 13 квітня 2023 року, ОСОБА_7 згідно наказу №0000-000057 від 17 квітня 2023 року, ОСОБА_8 згідно наказу №0000-000056 від 17 квітня 2023 року, ОСОБА_9 згідно наказу №0000-000065 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_10 згідно наказу №0000-000064 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_11 згідно - наказу №0000-000067 від 22 травня 2023 року), троє перебували на медичному дообстеженні у м.Вінниця ( ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ), семеро осіб отримали відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_1 видав посвідчення ОСОБА_15 №1 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_16 №2 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_17 № 3 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_18 № 4 від 16 травня 2023 року ОСОБА_19 №5 від 16 травня 2023 року: ОСОБА_20 №6 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_21 №7 від 16 травня 2023 року), ОСОБА_22 не є та не був працівником ТОВ «Великокісницьке». Усі підтверджуючі документи відповідачу були надані.

14 липня 2023 року інструктором другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки сержантом ОСОБА_23 був склалений протокол про адміністративие правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП. Згідно цього протоколу, ОСОБА_1 , начебто порушив законодавство про військовий обов?язок і військову службу, про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, в саме пункт 47 Порядку №1487. 19 липня 2023 року тимчасово виконуючим обов`язки начальника Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, підполковником ОСОБА_24 винесена Постанова №230 про накладення адміністративного стягнення, згідно якої встановлено, що ОСОБА_1 начебто порушив вимоги: пункту 47 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1287 від 30.12.2023 року (вказаної постанови, під зазначеним номером, не існує); ст.16 Закону України «Про оборону України», абз.6.7 ч.1 ст.21 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та ч.1 статті 38 Закону України «Про військовий обов?язок і військову службу». При цьому не враховуючи усі обставини справи та за відсутністю підстав.

Фактично моментом виявлення особи, яка вчинила правопорушення мало бути 09 год. 00 хв. 24 травня 2023 року. Протокол мав буди складений до 09 год 00 хв 25 травня 2023 року, а не 14 липня 2023 року. Тобто, Протокол складений в порушення частини 2 статті 254 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

До того ж, в Протоколі відсутній особистий підпис ОСОБА_1 про ознайомлення та роз`яснення йому статті 63 Конституції України, про його права та обов`язки, передбачені статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Відсутні також пояснення ОСОБА_1 . Як вбачається у Протоколі, «у разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, від пояснення або підписання про це робиться запис посадовою особою, яка склала протокол», однак інструктор другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки сержант ОЮ. Вітвіцький, який склав Протокол відповідного запису не зробив, зазначив лише, що « ОСОБА_1 відмовився від підписання протоколу».

Окрім зазначеного, Протокол про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП від 14 липня 2023 року складений у м.Ямпіль, хоча ОСОБА_1 зареєстрований та проживаю у с.Велика Кісниця, там же знаходиться ТОВ «Великокісницьке».

Строк на виконання розпорядження встановлений надзвичайно малий (розпорядження від 23 травня 2023 року, а забезпечити прибуття необхідно було 24 травня о 09 год. 00 хв.), до того ж військовозобов`язані при собі повинні мати результати кардіограми, флюорографії, ЗАК та ЗАС. Строк виконання розпорядження має бути реальним для досягнення необхідних результатів та визначатися з урахуванням дати видачі такого розпорядження. Встановлений відповідачем строк виконання розпорядження не відповідає нормам чинного законодавства. З урахуванням вищевикладеного, вважає, що оскаржувана постанова підлягає скасуванню, а справа про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч.2 ст.210-1 КУпАП закриттю, згідно п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, оскільки в діях останнього відсутній склад адміністративного правопорушення.

Ухвалою від 04 серпня 2023 року відкрито провадження у справі, вирішено справу розглядати за правилами розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, надав суду заяву про розгляд справи у його відсутність. Позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задоволити.

Представник відповідача начальник Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки в судове засідання не з`явився, надав суду відзив із запереченнями щодо задоволення позовних вимог. Просить суд розгляд справи проводити без участі їх представника. Зі змісту відзиву вбачається наступне: Могилів-Подільський районний територіальний центр комплектування та соціальної підтримки вважає вимоги позивача необґрунтованими, позов не визнають. Могилів-Подільським РТЦК та СП на виконання Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №65/2022 «Про загальну мобілізацію» здійснюється постійна робота щодо призову військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації. Так, 23 травня 2023 року за вих. №1935 Могилів-Подільським РТЦК та СП було видано Розпорядження директору ТОВ «Великокісницьке» щодо оповіщення військовозобов`язаних в кількості 20ти осіб про їх виклик до ТЦК та СП на 24 травня 2023 року о 09 год. 00 хв. Були викликані ОСОБА_5 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_25 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 .

23 травня 2023 року Товариство отримало до виконання Розпорядження, згідно якого керівник зобов`язувався: здійснити оповіщення військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в підприємстві, всього по списку 20-ти осіб про їх виклик до ТЦК та СП, та забезпечити їх прибуття о 9:00 год. 24.05.2023; про результати виконання Розпорядження проінформувати до 24.05.2023; подати звернення щодо військовозобов`язаних, які ухиляються від виконання військового обов`язку до Національної поліції для їх розшуку, затримання і доставку, а копії - до другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП.

За результати проведення контролю виконання Розпорядження Позивачем, як керівником Товариства, заступником начальника другого відділу-начальника відділення обліку мобілізаційної роботи Могилів-Подільського РТЦК та СП майором ОСОБА_26 був підготовлений рапорт від 26.05.2023 за вх.№1097. Відповідно до викладеного у рапорті, на дату прибуття по Розпорядженню 24.05.2023 о 9:00 год. жоден із 20-ти працівників Товариства не з`явився. Таким чином, факт порушення Позивачем вимог Розпорядження, п.47 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1487 від 30.12.2023, ст. 16 ЗУ «Про оборону України», аб3.6,7 ч.1 ст.21 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» та ч.1 ст.38 ЗУ «Про військовий обов`язок і військовий обов`язок» було зафіксовано 26 травня 2023 року.

14 липня 2023 року уповноваженою особою другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП інструктором другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП сержантом ОСОБА_23 був складений протокол за Bx.№230 від 14.07.2023 про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП відносно Позивача.

19 липня 2023 року тимчасово виконуючим обов`язки начальника Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідно до його повноважень передбачених ст.235 КУпАП, була винесена постанова №230 щодо Позивача, якою на останнього за вчинення адміністративного правопорушення, що передбачене ч.2 ст.210-1 КУпАП, накладено штраф у сумі 6800 грн.

Щодо строків складення уповноваженою особою другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки протоколу відносно Позивача. Моментом виявлення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, слід вважає момент, коли особа, уповноважена на складання протоколу, здобула можливість за участі особи, яка вчинила адміністративне правопорушення здійснити дії, визначені ч.ч.2-4 ст.256 КУпАП, таким чином саме 14 липня 2023 року було виявлено позивача аби за його присутності уповноваженою особою був складений протокол про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП. Крім того, строки передбачені ст.38 КУпАП також були дотримані.

Щодо відсутності в протоколі від 14.07.2023 року особистого підпису позивача про ознайомлення та роз`яснення йому ст.63 Конституції України, про його права та обов`язки передбачені ст. 268 КУпАП та щодо відсутності пояснень ОСОБА_1 , дані твердження позивача спростовується примірником протоколу, який знаходиться у відповідача, де стоїть підпис позивача з ознайомлення з його правами та який містить письмові пояснення позивача.

Щодо зазначення у постанові №230 від 19 липня 2023 року невірного номеру постанови КМУ вказує, що дійсно була допущена технічна помилка у зв`язку із необхідністю опрацювання великого обсягу інформації, просить суд не враховувати технічну помилку.

Щодо обставин вчиненого правопорушення Позивачем: Другим відділом Могилів-Подільського РТЦК та СП направлене розпорядження за вих.№1935 від 23.05.2023 директору ТОВ «Великокісницьке» щодо оповіщення військовозобов`язаних в кількості 20 осіб, які перебувають на військовому обліку в даному Товаристві про їх виклик до ТЦК та СПІ на 09 год. 00 хв. 24.05.2023.

Товариство отримало до виконання Розпорядження, згідно якого керівник зобов`язувався: здійснити оповіщення військовозобов`язаних, які перебувають на військовому обліку в підприємстві, всього по списку 20 осіб, про їх виклик до ТЦК та СП, та забезпечити їх прибуття 24.05.2023 о 9:00 год., про результати виконання Розпорядження проінформувати до 24.05.2023 року, подати звернення щодо військовозобов`язаних, які ухиляються від виконання військового обов`язку до Національної поліції для їх розшуку, затримання і доставку, а копії - до ТЦК та СІ.

На дату прибуття по Розпорядженню 24.05.2023 о 9:00 год. ніхто із 20-ти працівників Товариства не з`явився.

24.05.2023 Товариство надало повідомлення від 24.05.2023 №18 на адресу ТЦК та СПІ про виконання Розпорядження із додатками на 12-ти аркушах, в якому, зокрема повідомили, що щодо ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_25 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 та ОСОБА_27 подані документи на броновання, ОСОБА_4 і ОСОБА_3 - звільнені; ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_9 , ОСОБА_5 - знаходяться у відпустці; ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 - проходять медичне обстеження м. Вінниця.

На виконання Розпорядження Позивач видав Наказ № 10 від 23.05.2023 «Про оповіщення військовозобов`язаних працівників про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП» із списком 20-ти працівників військовозобов`язаних Товариства про їх оповіщення згідно Розпорядження. У п.47 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №1487 від 30.12.2023 зазначено, що у разі отримання розпоряджень районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки... щодо оповіщення призовників, військовозобов?язаних та резервістів про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки... керівники (голови) державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій зобов`язані видати наказ (розпорядження) про оповіщення призовників, військовозобов?язаних та резервістів, довести його до відома таких осіб під особистий підпис у частині, що стосується їх прибуття до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.. у визначені ним строки, та надіслати копію наказу (розпорядження) у триденний строк до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Як видно з копії Наказу №10 даний наказ не було доведено до відома військовозобов?язаних-працівників Товариства під їх особистий підпис. Відносно неможливості оповіщення військовозобов?язаних ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_28 .В керівником Товариства ніяких підтверджуючих документів не було надано. Вищевикладене також свідчить про не належне забезпечення здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям військовозобов`язаних до ТЦК та СП у визначений в Розпорядженні час та місце.

За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію передбачена адміністративна відповідальність за ст.210-1 КУпАП, але оскільки в Україні діє особливий період ще з моменту оприлюднення Указу Президента України від 17.03.2014 року №303/2014 правопорушення вчинювалося в цей період, то Позивач підлягав адміністративній відповідальності за ч.2 ст.210-1 КУпАП. При встановленні розміру штрафу на виконання загальних правил накладення стягнення за адміністративне правопорушення, що передбачені ст.33 КУпАП. З урахуванням вищевикладеного, представник відповідача просить суд відмовити в задоволені позову в повному обсязі.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України, в разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (в тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Судом встановлені наступні обставини: 23 травня 2023 року вих.№1935 Могилів-Подільським РТЦК та СП було видано Розпорядження директору ТОВ «Великокісницьке» щодо оповіщення військовозобов`язаних в кількості 20-ти осіб про їх виклик до ТЦК та СП на 24 травня 2023 року о 09 год. 00 хв. Були викликані ОСОБА_5 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_25 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_3 , ОСОБА_12 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_11 (а.с.7,72).

23 травня 2023 року директором ТОВ «Великокісницьке» ОСОБА_1 був виданий наказ від 23 травня 2023 року №10 «Про оповіщення військовозобов`язаних працівників про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки», відповідальність за виконання якого покладено на особу, відповідальну за ведення військового обліку - ОСОБА_2 (а.с.8-9).

24 травня 2023 року вих.№18 директор ТОВ «Великокісницьке» листом від 24.05.2023 року №18 повідомив другий відділ Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки щодо виконання розпорядження від 23 травня 2023 року №1935 про осіб визначених в наказі від 23 травня 2023 року № 10, які не ознайомились із ним, із зазначенням причини та наданням копій підтверджуючих документів (а.с.10-11).

З Інформації про результати виконання розпорядження начальника другого відділу Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 23.05.2023 року №1935 зазначено: двоє звільнено ( ОСОБА_3 звільнений згідно наказу №18 від 01 травня 2023 року, ОСОБА_4 звільнений згідно наказу №15 від 12 квітня 2023 року), семеро перебували у відпустці ( ОСОБА_5 згідно наказу №0000-000066 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_6 згідно наказу №0000-000050 від 13 квітня 2023 року, ОСОБА_7 згідно наказу №0000-000057 від 17 квітня 2023 року, ОСОБА_8 згідно наказу №0000-000056 від 17 квітня 2023 року, ОСОБА_9 згідно наказу №0000-000065 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_10 згідно наказу №0000-000064 від 22 травня 2023 року, ОСОБА_11 згідно - наказу №0000-000067 від 22 травня 2023 року), троє перебували на медичному дообстеженні у м.Вінниця ( ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ), семеро осіб отримали відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час ІНФОРМАЦІЯ_1 видав посвідчення ОСОБА_15 №1 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_16 №2 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_17 № 3 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_18 № 4 від 16 травня 2023 року ОСОБА_19 №5 від 16 травня 2023 року: ОСОБА_20 №6 від 16 травня 2023 року, ОСОБА_21 №7 від 16 травня 2023 року), ОСОБА_22 не є та не був працівником ТОВ «Великокісницьке» (а.с.12-29).

26 травня 2023 року за результати проведення контролю виконання Розпорядження заступником начальника другого відділу-начальника відділення обліку мобілізаційної роботи Могилів-Подільського РТЦК та СП майором ОСОБА_26 був підготовлений рапорт від 26.05.2023 за вх.№1097. Відповідно до викладеного у рапорті, на дату прибуття по Розпорядженню 24.05.2023 о 9:00 год. жоден із 20-ти працівників Товариства не з`явився. У діях керівника ТОВ «Великокісницьке» ОСОБА_1 вбачаються ознаки адміністративного правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП (а.с.71).

14 липня 2023 року уповноваженою особою другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП інструктором другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП сержантом ОСОБА_23 був складений протокол за Bx.№230 від 14.07.2023 про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.210-1 КУпАП відносно ОСОБА_1 у зв`язку із порушенням законодавства про військовий обов`язок і військову службу, про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, порушення вимог п.47 Порядку №1487. особа, яка притягувалась до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 надав письмові пояснення про те, що він не визнає вину. Заяв та клопотань не було. ОСОБА_1 було ознайомлено та роз`яснено ст.63 Конституції України, його права та обов`язки передбачені ст.268 КУпАП, що підтверджується його підписом від 14.07.2023 року(а.с.68-70).

19 липня 2023 року тимчасово виконуючим обов`язки начальника Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідно до його повноважень передбачених ст.235 КУпАП, була винесена постанова №230 щодо ОСОБА_1 , якою на останнього за вчинення адміністративного правопорушення, що передбачене ч.2 ст.210-1 КУпАП, накладено штраф у сумі 6800 грн. Обставиною, яка обтяжує покарання, зазначено вчинення правопорушення в надзвичайних обставинах: під час введення на території України воєнного стану. ОСОБА_1 було ознайомлено та роз`яснено ст.63 Конституції України, його права та обов`язки передбачені ст.268 КУпАП, що підтверджується його підписом від 19.07.2023 року (82-84).

Вказані докази є належними та допустимими, відповідають вимогам ст.ст.74-76 КАС України.

Що стосується долучених позивачем 14 серпня 2023 року до матеріалів справи актів від 23 травня 2023 року відносно ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_29 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 та ОСОБА_9 (а.с.49-56).

Відповідно до ч.2 ст.79 КАС України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.

Відповідно до ч.9 ст.79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними. Оскільки позивачем не підтверджено надсилання (надання) копій актів від 23 травня 2023 року відносно ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_29 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 та ОСОБА_9 іншим учасникам справи (відповідачу), тому суд не бере їх до уваги.

Дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку:

За ч.1 ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Відповідно до ст.7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням, інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу проводиться в межах їх компетенції, у точній відповідності із законом.

Згідно ст.245 КУпАП, завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення, серед іншого, є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом.

За ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст.252 КУпАП висновок про наявність чи відсутність у діях особи адміністративного правопорушення має бути зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження усіх обставин справи в їх сукупності.

Як вбачається з постанови №230 від 19 липня 2023 року ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.210-1 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 6800 грн за те, що він, як директор ТОВ «Великокісницьке» будучи зобов`язаним згідно розпорядження №1935 від 23 травня 2023 року другого відділуМогилів-ПодільськогоРТЦК таСП оповіститита забезпечитиприбуття перелічениху зазначеномурозпоряджені відськовозобов`язанихпрацівників підприємствадодругого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП 24 травня 2023 року о 09 год. 00 хв., не виконав такого, чим порушив вимоги абз. 6,7 ч.1 ст.21 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а також п.47 Порядку №1287 ч.1 ст.38 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу».

Щодо зазначення у постанові №230 від 19 липня 2023 року невірного номеру постанови Кабінету Міністрів України №1287 замість №1487, якою було затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, суд розцінює та вважає це технічною помилкою, яка не впливає на зміст постанови №230, а тому не вважає її підставою для скасування оскаржуваної постанови.

Щодо відсутності в протоколі від 14.07.2023 року особистого підпису позивача про ознайомлення та роз`яснення йому ст.63 Конституції України, про його права та обов`язки передбачені ст. 268 КУпАП та щодо відсутності пояснень ОСОБА_1 суд встановив, що дані твердження позивача спростовується примірником протоколу, який наданий відповідачем до відзиву, де стоїть підпис позивача про ознайомлення його з правами, обов`язками та який містить письмові пояснення позивача (а.с.68-70).

Так, ч.2 ст.210-1 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію), за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період.

Вказана норма КУпАП є бланкетною, тобто відсилає до нормативно-правових актів, які регулюють правила оборони, мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Згідно абзацу сьомого частини першої ст.21 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» підприємства, установи і організації зобов`язані: забезпечувати своєчасне прибуття працівників, які залучаються до виконання обов`язку щодо мобілізації у порядку, визначеномучастинами третьою - п`ятою статті 22 цього Закону, на збірні пункти та до військових частин.

Згідно пункту 47 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ №1487 у разі отримання розпоряджень районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки (додаток 13, для призовників - додаток 17 до Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 року № 352) щодо оповіщення призовників, військовозобов`язаних та резервістів про їх виклик до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки керівники (голови) державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій зобов`язані:

видати наказ (розпорядження) про оповіщення призовників, військовозобов`язаних та резервістів, довести його до відома таких осіб під особистий підпис у частині, що стосується їх прибуття до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціально підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки у визначені ним строки, та надіслати копію наказу (розпорядження) у триденний строк до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки;

вручити призовникам, військовозобов`язаним та резервістам повістки про явку за викликом до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки (за наявністю);

письмово повідомити з наданням витягів з наказів (розпоряджень) відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки про осіб з числа призовників, військовозобов`язаним та резервістів, які тимчасово непрацездатні, перебувають у відпустці або у відрядженні;

забезпечити здійснення контролю за результатами оповіщення та прибуттям призовників, військовозобов`язаних та резервістів до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки.

Позивач ОСОБА_1 , як керівник ТОВ «Великокісницьке» є відповідальною особою підприємства, тому згідно Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» саме на нього покладено обов`язок виконання розпорядження про повідомлення та забезпечення явки осіб, які викликалися до другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП.

В ходірозгляду справине знайшлипідтвердження доводипозивача провиконання нимрозпорядженняМогилів-ПодільськогоРТЦК таСП від23травня 2023року №1935 про оповіщення військовозобов`язаних працівників про їх виклик до другого відділу Могилів-Подільського РТЦК та СП, оскільки, як вбачається з копії наказу №10 від 23.05.2023 року про здійснення оповіщення працівників про необхідність їх прибуття до другого відділуМогилів-ПодільськогоРТЦК таСП 24 травня 2023 року о 09 год. 00 хв. 23.03.2023 року о 10:00 год., то вказані в розпорядженні військовозобов`язані працівники підприємства не ознайомлені з такими у встановленому законом порядку шляхом проставлення особистого підпису (а.с.8-9).

Разом з цим, при визначенні міри покарання, обтяжуючою обставиною встановлено вчинення адміністративного правопорушення під час дії воєнного стану. Однак суд вважає помилковим такий висновок щодо такої обтяжуючої покарання обставини, оскільки об`єктивною стороною адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.210-1 КУпАП є вчинення такого в особливий період, що є кваліфікуючою ознакою, тому зазначення в мотивувальній частині постанови посилання на вчинення правопорушення під час дії воєнного стану, як обставину, яка обтяжує відповідальність правопорушника, є невірним.

Окрім цього, в оскаржуваній постанові жодним чином не мотивувано застосування щодо ОСОБА_1 адміністративного стягнення у виді максимального штрафу, передбаченого санкцією ч.2 ст.210-1 КУпАП.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що оскаржувана постанова винесена з порушенням ст.280 КУпАП, тому є протиправною та відповідно підлягає скасуванню.

Разом з тим, підстав для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, як просить позивач, суд не знаходить і вважає, що виявлені судом порушення процедури розгляду справи про адміністративне правопорушення стосовно позивача можуть бути усунені під час нового розгляду справи відповідачем, у зв`язку з чим справу про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.210 КУпАП стосовно позивача ОСОБА_1 слід направити на новий розгляд до Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

Таким чином, позов слід задовольнити частково.

В силу вимог ч.3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги задоволено частково, тому з Могилів-Подільськогорайонного територіальногоцентру комплектуваннята соціальноїпідтримки за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 слід стягнути понесені судові витрати пропорційно до розміру задоволених позовних вимог у сумі 268 грн. 40 коп.

Керуючись ст.ст.2,9,72-77, 241-246, 250, 286, 292, 295 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, про скасування постанови № 230 від 19 липня 2023 року - задоволити частково.

Скасувати постанову №230 від 19 липня 2023 року винесену т.в.о. начальника Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки, підполковником В.Тодорчуком про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.2 ст.210-1 КУпАП та накладення штрафу у розмірі 6800 грн.

В іншій частині позову відмовити.

Справу про адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.210-1 КУпАП, стосовно ОСОБА_1 - направити на новий розгляд до Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Могилів-Подільського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати щодо сплати судового збору в розмірі 268 грн. 40 коп.

Рішення може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга нарішеннясуду подається протягом десяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий М.М. Дзерин

Джерело: ЄДРСР 112822298
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку