open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/13102/23

провадження № 1-кс/753/2610/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" липня 2023 р. слідчий суддя Дарницького районного суду міста Києва ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши клопотання слідчого СВ Дарницького УП ГУНП у місті Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Дарницької окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Дубровиця, Дубровицького району, Рівненської області, громадянина України, одруженого, раніше не судимого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , який підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.255, ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий слідчого відділу Дарницького управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві ОСОБА_6 за погодженням з процесуальним керівником ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою щодо підозрюваного ОСОБА_4 (далі по тексту - ОСОБА_4 , підозрюваний).

З клопотання та доданих до нього матеріалів вбачається, що у провадженні слідчого відділу Дарницького управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві перебуває кримінальне провадження №12023100020000464 відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 01.02.2023, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.ч.1,2,3 ст. 255, ч.3 ст.332, ч.3 ст. 358 КК України.

В клопотанні зазначено наступне.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , у невстановлені досудовим розслідуванням дату, час, та місці, але не пізніше 23.02.2023, володіючи якостями лідерів, організаторськими здібностями, будучи обізнаними в сфері виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану та перетину державного кордону на підставі зазначених документів, будучи обізнаними про визначений законодавством України порядок виїзду громадян України в умовах воєнного стану закордон та діючі обмеження, а також маючи відповідне коло знайомих осіб, які в наступному були залученні ними до вчинення кримінальних правопорушень, з корисливих мотивів, розробили злочинний план по організації каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, а також безперешкодний виїзд замовників цих документів за кордон.

З метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаними із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконн ого переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , розуміючи, що самостійно виконати всі дії відповідно до вищезазначеного злочинного плану не зможуть та їм потрібні співучасники, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, прийняли рішення про залучення до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих їм ОСОБА_9 і ОСОБА_10 , які будучи військовослужбовцями 7 прикордонного Карпатського загону мали широке коло знайомств серед прикордонників, які здійснювали безпосередню перевірку документів, що дають право виїзду за межі України особам, які підлягають мобілізації в умовах воєнного стану, та приймали остаточне рішення про виїзд таких осіб у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець», які знаходяться у Львівській області на кордоні України з Республікою Польща.

Надалі, ОСОБА_9 , на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавця раніше відому йому ОСОБА_11 , яка будучи військовослужбовцем 7 прикордонного Карпатського загону здійснювала свою трудову діяльність у пункті пропуску «Шегині».

В свою чергу, ОСОБА_10 на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих йому ОСОБА_12 і ОСОБА_4 , які будучи військовослужбовцям 7 прикордонного Карпатського загону здійснювали свою трудову діяльність у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець» відповідно.

З метою досягнення свого протиправного злочинного плану ОСОБА_7 та ОСОБА_8 розподілили функцій та ролі між виконавцями та іншими членами злочинної організації наступним чином, а саме:

ОСОБА_4 який є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Краківець» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_10 та за грошову винагороду, приймав остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживав заходів для їх належної перевірки;

Реалізуючи свій злочинний план, направлений на організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями та сприяння їх вчиненню вказівками, наданням засобів, а також підробленням документів, з метою використання їх іншою особою організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ним злочинної організації: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 організували та сприяли незаконному переправленню громадян України призовного віку через державний кордон України у період з лютого по травень 2023 року у пункті пропуску «Шегині», а саме: ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 та іншим особам та пункті пропуску «Краківець», а саме: ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 та іншим особам, за що отримували від зазначених осіб грошові кошти від 3500 доларів США.

Отриманими від злочинної діяльності коштами, організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ними злочинної організації ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , та іншими невстановленими на даний час досудовим розслідуванням особами розпорядилися на власний розсуд, розподіливши отримані грошові кошти між собою.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в участі у злочинній організації, будучи службовою особою з використанням службового становища, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 255 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_21 маючи намір на виїзд закордон всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах домовився із ОСОБА_7 щодо сприяння у безперешкодному перетині Державного кордону України, на що ОСОБА_7 , діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою роль організатора у ній та переслідуючи корисливий мотив погодився та повідомив вартість таких послуг, яка становить 3500 доларів США.

З метою реалізації спільного злочинного плану злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України в умовах воєнного стану, з корисливих мотивів ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням час, спосіб та місці виготовив тимчасове посвідчення військовозобов`язаного на ім`я ОСОБА_21 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ) № 716 від 21.07.2022 видане військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_5 полковником ОСОБА_28 , в якому зазначено, що ОСОБА_21 відповідно до рішення ВЛК - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку, а також довідка військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_5 № 392 від 21.07.2022, видана ОСОБА_21 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ), в якій зазначено, що він не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Таким чином, ОСОБА_7 підробив офіційні документи.

У подальшому, в невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, ОСОБА_8 з метою реалізації спільного злочинного плану, відомого всім учасникам злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України, діючи з корисливою метою повідомив ОСОБА_10 , на якого покладаються обов`язки, пов`язані із підбором військовослужбовців ДПСУ, які здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску та перевіряють підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, з метою отримання від останнього інформації щодо можливості забезпечення ним перетину «клієнтом» державного кордону, із уточненням щодо дати, кількості клієнтів, прикордонника який буде здійснювати такі дії та пункту пропуску.

У свою чергу, ОСОБА_10 з метою реалізації спільного злочинного плану, маючи на меті особисте збагачення, діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою функцію, після отримання відповідної інформації 06.04.2023 повідомив ОСОБА_8 , що 06.04.2023 в вечірній час наявна можливість виїзду закордон трьома їхніми «клієнтами» через п/п «Краківець» (прикордонник ОСОБА_4 ).

В подальшому, 06.04.2023 ОСОБА_21 виконуючи вказівки ОСОБА_8 щодо послідовності його дій перед перетином державного кордону України, прибув до в`їзду на пункт пропуску «Краківець» разом із ОСОБА_22 (іншими клієнтом ОСОБА_7 ) на транспортному засобі останнього, після чого у зв`язку із виниклими обставинами, а саме спрацюванням системи «Шлях» по ОСОБА_22 , ОСОБА_21 за вказівкою ОСОБА_8 , пересів до транспортного засобу ОСОБА_23 з метою подальшого безперешкодного перетину державного кордону України, після чого ОСОБА_21 прибув до конкретної «кабінки» прикордонника для подальшого проходження процедури паспортного контролю. В цей час до ОСОБА_21 підійшов військовослужбовець 7 прикордонного Карпатського загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ - НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 , який з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам злочинної організації, виконуючи свою функцію паспортного контролю на п.п. «Краківець», та з метою забезпечення успішного перетину державного кордону України «клієнтами» отримав від ОСОБА_21 документи, будучи заздалегідь обізнаним про те, що вони підроблені, та не впевнившись у їх достовірності та дійсності, здійснив уявну, хибну перевірку, що було обумовлено його функцією в злочинної організації, при цьому порушуючи наказ №407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», після чого порушуючи наказ № 614 від 27.09.2022 «Про затвердження положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» вніс відомості до бази даних щодо перетину ОСОБА_21 державного кордону України, після чого повернув останньому документи.

Після вказаних дій, ОСОБА_21 безперешкодно, незаконно перетнув державний кордон України, що стало можливим внаслідок розробленого заздалегідь та втіленого в реальність злочинного плану дій ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , які діяли в складі злочинної організації разом з іншими учасниками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України усуненням перешкод, будучи службовою особою з використанням службового становища, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_23 маючи намір на виїзд закордон всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням при невстановлених досудовим розслідуванням обставинах домовився із ОСОБА_7 щодо сприяння у безперешкодному перетині Державного кордону України, на що ОСОБА_7 , діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою роль організатора у ній та переслідуючи корисливий мотив погодився та повідомив вартість таких послуг, яка становить 3500 доларів США.

З метою реалізації спільного злочинного плану злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України в умовах воєнного стану, з корисливих мотивів ОСОБА_7 у невстановлений досудовим розслідуванням час, спосіб та місці виготовив тимчасове посвідчення військовозобов`язаного на ім`я ОСОБА_23 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) № 582 від 21.07.2022 року видане військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_5 полковником ОСОБА_28 , в якому зазначено, що ОСОБА_23 відповідно до рішення ВЛК - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку, а також довідку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_5 № 317 від 21.07.2022 року, видана ОСОБА_23 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ), в якій зазначено, що він не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Таким чином, ОСОБА_7 підробив офіційні документи.

Після цього, в невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, ОСОБА_8 відповідно до розподілених ролей і функцій в злочинній організації, з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, виконуючи свою функцію зв`язався із ОСОБА_10 , на якого покладаються обов`язки, пов`язані із підбором військовослужбовців ДПСУ, які здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску та перевіряють підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, з метою отримання від останнього інформації щодо можливості забезпечення ним перетину «клієнтом» державного кордону, із уточненням щодо дати, кількості клієнтів, прикордонника який буде здійснювати такі дії та пункту пропуску.

У свою чергу, ОСОБА_10 з метою реалізації спільного злочинного плану, маючи на меті особисте збагачення, діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою функцію, після отримання відповідної інформації 06.04.2023 повідомив ОСОБА_8 , що 06.04.2023 в вечірній час наявна можливість виїзду закордон трьома їхніми «клієнтами» через п/п «Краківець» (прикордонник ОСОБА_4 ).

Таким чином, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 надали вказівки ОСОБА_23 щодо послідовності його дій перед перетином державного кордону України, після чого останній прибув до в`їзду на пункт пропуску «Краківець» та до конкретної «кабінки» прикордонника для подальшого проходження процедури паспортного контролю. В цей час до ОСОБА_23 підійшов військовослужбовець 7 прикордонного Карпатського загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ - НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 , який з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам злочинної організації, виконуючи свою функцію паспортного контролю на п.п. «Краківець», та з метою забезпечення успішного перетину державного кордону України «клієнтами» отримав від ОСОБА_23 документи, будучи заздалегідь обізнаним про те, що вони підроблені, та не впевнившись у їх достовірності та дійсності, здійснив уявну, хибну перевірку, що було обумовлено його функцією в злочинній організації, при цьому порушуючи наказ №407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», після чого порушуючи наказ № 614 від 27.09.2022 «Про затвердження положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» вніс відомості до бази даних щодо перетину ОСОБА_23 державного кордону України, після чого повернув останньому документи.

Після вказаних дій, ОСОБА_23 безперешкодно, незаконно перетнув державний кордон України, що стало можливим внаслідок розробленого заздалегідь та втіленого в реальність злочинного плану дій ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , які діяли в складі злочинної організації разом з іншими учасниками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України усуненням перешкод, будучи службовою особою з використанням службового становища, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_25 у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, маючи намір на виїзд закордон всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням, зателефонував по номеру мобільного оператора НОМЕР_4 та зв`язався із ОСОБА_15 з метою отримання допомоги по виїзду за кордон, на що ОСОБА_15 , діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою роль та функцію, погодився, повідомивши про вартість за сприяння у безперешкодному перетині Державного кордону України у сумі 3500 доларів США.

Надалі, після узгодження деталей, під час розмови ОСОБА_22 домовився із ОСОБА_15 щодо виготовлення підроблених документів, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідки військово-лікарської комісії, що дозволить здійснити виїзд через державний кордон України в умовах воєнного стану, оголошеного Президентом України, та з метою надання незаконної послуги ОСОБА_15 отримав копії особистих документів ОСОБА_22 , які необхідні для виготовлення підроблених документів.

З метою реалізації спільного злочинного плану злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України в умовах воєнного стану, з корисливих мотивів ОСОБА_7 отримав інформацію від ОСОБА_15 щодо необхідності виготовлення підроблених документів для ОСОБА_22 , після чого у невстановлений досудовим розслідуванням час, спосіб та місці виготовив тимчасове посвідчення військовозобов`язаного на ім`я ОСОБА_22 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ) № 653 від 21.06.2022, видане військовим комісаром видане військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_8 полковником ОСОБА_29 , в якому зазначено, що ОСОБА_22 відповідно до рішення ВЛК - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку, а також довідку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_8 № 298 від 21.06.2022, видана ОСОБА_22 ( ІНФОРМАЦІЯ_7 ), в якій зазначено, що він не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Таким чином, ОСОБА_7 підробив офіційні документи.

Після цього, ОСОБА_8 відповідно до розподілених ролей і функцій в злочинній організації, з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, виконуючи свою функцію зв`язався із ОСОБА_10 , на якого покладаються обов`язки, пов`язані із підбором військовослужбовців ДПСУ, які здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску та перевіряють підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, з метою отримання від останнього інформації щодо можливості забезпечення ним перетину «клієнтом» державного кордону, із уточненням щодо дати, кількості клієнтів, прикордонника який буде здійснювати такі дії та пункту пропуску.

У свою чергу, ОСОБА_10 з метою реалізації спільного злочинного плану, маючи на меті особисте збагачення, діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою функцію, після отримання відповідної інформації 06.04.2023 повідомив ОСОБА_8 , що 06.04.2023 в вечірній час наявна можливість виїзду закордон трьома їхніми «клієнтами» через п/п «Краківець» (прикордонник ОСОБА_4 ).

В подальшому, 06.04.2023 ОСОБА_22 виконуючи вказівки ОСОБА_15 , а також ОСОБА_8 , який безпосередньо координував дії ОСОБА_22 у зв`язку із забезпеченням перетину кордону ще одним «клієнтом», та можливою необхідністю використання транспортного засобу ОСОБА_22 для незаконного перетину кордону одразу двома клієнтами.

Таким чином, ОСОБА_15 та ОСОБА_8 надали вказівки ОСОБА_22 щодо послідовності його дій перед перетином державного кордону України, після чого останній прибув до в`їзду на пункт пропуску «Краківець» та до конкретної «кабінки» прикордонника для подальшого проходження процедури паспортного контролю. В цей час до ОСОБА_22 підійшов військовослужбовець 7 прикордонного Карпатського загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ - НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 , який з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам злочинної організації, виконуючи свою функцію паспортного контролю на п.п. «Краківець», та з метою забезпечення успішного перетину державного кордону України «клієнтами» отримав від ОСОБА_22 документи, будучи заздалегідь обізнаним про те, що вони підроблені, та не впевнившись у їх достовірності та дійсності, здійснив уявну, хибну перевірку, що було обумовлено його функцією в злочинної організації, при цьому порушуючи наказ №407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», після чого порушуючи наказ № 614 від 27.09.2022 «Про затвердження положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» вніс відомості до бази даних щодо перетину ОСОБА_22 державного кордону України, після чого повернув останньому документи.

Після вказаних дій, ОСОБА_22 безперешкодно, незаконно перетнув державний кордон України, що стало можливим внаслідок розробленого заздалегідь та втіленого в реальність злочинного плану дій ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , які діяли в складі злочинної організації разом з іншими учасниками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України усуненням перешкод, будучи службовою особою з використанням службового становища, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_24 у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, маючи намір на виїзд закордон всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням, при невстановлених обставинах зв`язався із ОСОБА_14 з метою отримання допомоги по виїзду за кордон, на що ОСОБА_14 , діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою роль та функцію, погодився, повідомивши про вартість за сприяння у безперешкодному перетині Державного кордону України у сумі 3500 доларів США.

З метою реалізації спільного злочинного плану злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України в умовах воєнного стану, з корисливих мотивів ОСОБА_7 отримав інформацію від ОСОБА_14 щодо необхідності виготовлення підроблених документів для ОСОБА_24 , після чого у невстановлений досудовим розслідуванням час, спосіб та місці виготовив тимчасове посвідчення військовозобов`язаного на ім`я ОСОБА_24 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ) № 956 від 15.09.2022, видане військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_11 полковником ОСОБА_27 , в якому зазначено, що ОСОБА_24 відповідно до рішення ВЛК - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку, а також довідку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_11 № 873 від 15.09.2022, видана ОСОБА_24 ( ІНФОРМАЦІЯ_10 ), в якій зазначено, що він не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Таким чином, ОСОБА_7 підробив офіційні документи.

Після цього, ОСОБА_8 відповідно до розподілених ролей і функцій в злочинній організації, з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, виконуючи свою функцію зв`язався із ОСОБА_10 , на якого в структурі злочинної організації покладаються обов`язки, пов`язані із підбором військовослужбовців ДПСУ, які здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску та перевіряють підстави виїзду закордон військовозобов`язаних громадян України, з метою отримання від останнього інформації щодо можливості забезпечення ним перетину «клієнтом» державного кордону, із уточненням щодо дати, кількості клієнтів, прикордонника який буде здійснювати такі дії та пункту пропуску.

У свою чергу, ОСОБА_10 , з метою реалізації спільного злочинного плану, маючи на меті особисте збагачення, діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою функцію, після отримання відповідної інформації повідомив ОСОБА_8 про те, що 15.04.2023 наявна можливість виїзду їхніми «клієнтами» через п/п «Краківець» (прикордонник ОСОБА_4 ).

В подальшому, 15.05.2023 ОСОБА_24 , виконуючи вказівки ОСОБА_14 щодо послідовності його дій перед перетином державного кордону України, прибув до в`їзду на пункт пропуску «Краківець» та до конкретної «кабінки» прикордонника для подальшого проходження процедури паспортного контролю. В цей час до ОСОБА_24 , підійшов військовослужбовець 7 прикордонного Карпатського загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ - НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 , який з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам злочинної організації, виконуючи свою функцію паспортного контролю на п.п. «Краківець», та з метою забезпечення успішного перетину державного кордону України «клієнтами» отримав від ОСОБА_24 документи, будучи заздалегідь обізнаним про те, що вони підроблені, та не впевнившись у їх достовірності та дійсності, здійснив уявну, хибну перевірку, що було обумовлено його функцією в злочинній організації, при цьому порушуючи наказ № 407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», після чого, порушуючи наказ № 614 від 27.09.2022 «Про затвердження положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» вніс відомості до бази даних щодо перетину ОСОБА_24 державного кордону України, після чого повернув останньому документи.

Після вказаних дій, ОСОБА_24 безперешкодно, незаконно перетнув державний кордон України, що стало можливим внаслідок розробленого заздалегідь та втіленого в реальність злочинного плану дій ОСОБА_14 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , які діяли в складі злочинної організації разом з іншими учасниками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України усуненням перешкод, будучи службовою особою з використанням службового становища, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_20 у невстановлені досудовим розслідуванням дату та час, маючи намір на виїзд закордон всупереч діючим в умовах воєнного стану обмеженням, зателефонував по номеру мобільного оператора НОМЕР_4 та зв`язався із ОСОБА_15 з метою отримання допомоги по виїзду закордон, на що ОСОБА_15 , діючи в складі злочинної організації, погодився, повідомивши про вартість за сприяння у безперешкодному перетині Державного кордону України у сумі 3500 доларів США.

З метою реалізації спільного злочинного плану злочинної організації, спрямованого на незаконне переправлення осіб через державний кордон України в умовах воєнного стану, з корисливих мотивів ОСОБА_7 отримав інформацію від ОСОБА_15 щодо необхідності виготовлення підроблених документів для ОСОБА_20 , після чого у невстановлений досудовим розслідуванням час, спосіб та місці виготовив тимчасове посвідчення військовозобов`язаного на ім`я ОСОБА_20 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ) № 721 від 02.08.2022, видане військовим комісаром ІНФОРМАЦІЯ_5 полковником ОСОБА_28 , в якому зазначено, що ОСОБА_20 відповідно до рішення ВЛК - не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку, а також довідку військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_5 № 409 від 02.08.2022, видана ОСОБА_20 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 ), в якій зазначено, що він не придатний до військової служби з виключенням з військового обліку.

Таким чином, ОСОБА_7 підробив офіційні документи.

Після цього, ОСОБА_8 відповідно до розподілених ролей і функцій в злочинній організації, з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, виконуючи свою функцію зв`язався із ОСОБА_10 , на якого покладаються обов`язки, пов`язані із підбором військовослужбовців ДПСУ, які здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску та перевіряють підстави виїзду закордон військовозобов`язаних громадян України, з метою отримання від останнього інформації щодо можливості забезпечення ним перетину «клієнтами» ОСОБА_7 державного кордону, із уточненням щодо дати, кількості клієнтів, прикордонника який буде здійснювати такі дії та пункту пропуску.

У свою чергу, ОСОБА_10 з метою реалізації спільного злочинного плану, маючи на меті особисте збагачення, діючи в складі злочинної організації, виконуючи свою функцію, після отримання відповідної інформації повідомив ОСОБА_8 , що 18.04.2023 наявна можливість виїзду закордон «клієнтами» через п/п «Краківець» (прикордонник ОСОБА_4 ).

В подальшому, 18.04.2023 ОСОБА_20 , виконуючи вказівки ОСОБА_15 щодо послідовності його дій перед перетином державного кордону України, прибув до в`їзду на пункт пропуску «Краківець» та до конкретної «кабінки» прикордонника для подальшого проходження процедури паспортного контролю. В цей час до ОСОБА_20 підійшов військовослужбовець 7 прикордонного Карпатського загону (в/ч № НОМЕР_2 , ЄДРПОУ - НОМЕР_3 ) ОСОБА_4 , який з метою реалізації спільного злочинного плану, діючи з корисливих спонукань, маючи на меті особисте збагачення, відповідно до попередньо розробленого єдиного плану вчинення кримінальних правопорушень, відомого всім учасникам злочинної організації, виконуючи свою функцію паспортного контролю на п.п. «Краківець», та з метою забезпечення успішного перетину державного кордону України «клієнтами» отримав від ОСОБА_20 документи, будучи заздалегідь обізнаним про те, що вони підроблені, та не впевнившись у їх достовірності та дійсності, здійснив уявну, хибну перевірку, що було обумовлено його функцією в злочинної організації, при цьому порушуючи наказ № 407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон», після чого порушуючи наказ № 614 від 27.09.2022 «Про затвердження положення про базу даних «Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України, в`їхали на тимчасово окуповану територію України або виїхали з такої території» вніс відомості до бази даних щодо перетину ОСОБА_20 державного кордону України, після чого повернула останньому документи.

Після вказаних дій, ОСОБА_20 безперешкодно, незаконно перетнув державний кордон України, що стало можливим внаслідок розробленого заздалегідь та втіленого в реальність злочинного плану дій ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 , які діяли в складі злочинної організації разом з іншими учасниками.

Таким чином, ОСОБА_4 підозрюється в сприянні незаконному переправленню осіб через державний кордон України усуненням перешкод, будучи службовою особою з використанням службового становища, з корисливих мотивів, злочинною організацією, тобто у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Клопотання обґрунтоване посиланням на існування ризиків переховування від органів досудового розслідування та суду; знищення, схову документів, речей які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на свідків, у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином; вчинення іншого кримінального правопорушення чи продовження кримінального правопорушення в якому підозрюється та недостатністю менш суворих запобіжних заходів для запобігання вказаним ризикам.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив задовольнити.

Захисник заперечував проти задоволення клопотання, просив застосувати більш м`який запобіжний захід.

Підозрюваний підтримав захисника.

Заслухавши прокурора, захисника, підозрюваного та дослідивши копії матеріалів кримінального провадження, суд встановив такі обставини.

В провадженні слідчого відділу Дарницького управління поліції Головного управління Національної поліції в м. Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464 від 01.02.2023 року, за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1,2,3 ст. 255, ч.3 ст.332, ч.3 ст. 358 КК України.

17.07.2023 р. о 12 год. 34 хв. ОСОБА_4 , було затримано в порядку ст. 208 КПК України.

27.07.2023 р. ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.255, ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 194 КПК України, під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Слідчий суддя, суд зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в застосуванні запобіжного заходу, якщо під час розгляду клопотання прокурор не доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті. (ч.2 ст. 194 КПК України)

Причетність підозрюваного до інкримінованого йому злочину підтверджуються достатніми на цьому етапі розслідування доказами, які містяться у матеріалах досудового розслідування, а саме:

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих розшукових дій відносно ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_4 ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , а саме зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж, у ході яких зафіксовано контактування зазначених осіб між собою, їх розмови щодо незаконного переправлення закордон військовозобов`язаних громадян України в умовах воєнного стану: ОСОБА_19 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 та інших осіб;

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих розшукових дій, а контроль за вчиненням злочину, саме аудіо-, відеоконтроль осіб, візуальне спостереження, у ході виконання вказаних заходів зафіксована протиправна діяльність злочинної організації, пов`язана із незаконним переправленням закордон військовозобов`язаного громадянина України в умовах воєнного стану - ОСОБА_19 ;

- протоколами за результатами проведення негласних слідчих розшукових дій, а саме огляд та виїмка кореспонденції, у ході виконання вказаних заходів зафіксована пересилка ОСОБА_7 та ОСОБА_15 військовозобов`язаним громадянам України поштовим оператором ТОВ «Нова пошта» підроблених офіційних документів про непридатність до військової служби;

- протоколами допиту свідків ОСОБА_19 та ОСОБА_26 , які погодившись на конфіденційне співробітництво, свідчили механізм незаконного переправлення закордон військовозобов`язаних громадян України в умовах воєнного стану, а також осіб, які задіяні в цьому механізмі;

- протоколами оглядів речей, а саме мобільних телефонів, добровільно наданих ОСОБА_19 та ОСОБА_26 , в яких містяться фото-знімки та смс-повідомлення, які їм надсилалась учасниками злочинної організації для забезпечення незаконного переправлення їх за кордон України в умовах воєнного стану;

- інформацією з 7 прикордонного Карпатського загону Державної прикордонної служби України про перетин державного кордону ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_24 , ОСОБА_19 та іншими громадянами, особи яких встановлені в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій в рамках кримінального провадження. До наданої інформації долучені копії документів, на підставі яких такі особи перетнули Державний кордон України;

- інформацією з ІНФОРМАЦІЯ_11 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , згідно з якою документи, на підставі яких ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_24 , ОСОБА_19 та інші громадяни, особи яких встановлені в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій, не виготовлювались, не обліковувались та не видавались, що свідчить про їх повну підробку.

- іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Обґрунтована підозра у скоєнні кримінального правопорушення передбачає наявність фактів або інформації, які могли б переконати об`єктивного спостерігача, що відповідна особа могла вчинити злочин (Ilgar Mammadov проти Азербайджану, § 88; Erdagoz проти Туреччини, § 51; Fox, Campbell і Hartley проти Сполученого Королівства, § 32).

Оцінюючи докази, які обґрунтовують підозру ОСОБА_4 у вчиненні інкримінованого кримінального правопорушення, поза розумним сумнівом є достатні підстави вважати, що остання є обґрунтованою.

Враховуючи наведене, наявні підстави вважати, що ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчинені інкримінованого кримінального правопорушення.

У разі визнання ОСОБА_4 винуватим у вчиненні злочинів, передбачених ч.3 ст.255, ч.4 ст.28, ч. 3 ст. 332 КК України, йому загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк від восьми до тринадцяти років з конфіскацією майна.

Вивченням особи підозрюваного встановлено, що ОСОБА_4 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , офіційно не працює, одружений.

Вищевказані дані про особу підозрюваного та суворість можливого покарання вказують на існування ризиків переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується, ступінь яких є досить високим.

Згідно статті 183 КПК України, тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 176 цього Кодексу.

При вирішенні питання про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою суд зобов`язаний розглянути альтернативні заходи забезпечення явки особи до суду (Idalov проти Росії § 140). Це положення проголошує не тільки право на «розгляд справи судом упродовж розумного строку або звільнення під час провадження», але також встановлює, що «звільнення може бути обумовлене гарантіями з`явитися на судове засідання» (Khudoyorov проти Росії, § 183; Lelievre проти Бельгії, § 97; Shabani проти Швейцарії, § 62).

Отже, суд повинен розглянути можливість застосування менш інтрузивних заходів, ніж тримання під вартою (Ambruszkiewicz проти Польщі, § 32).

З урахуванням сукупності встановлених обставин, а саме: вагомості наявних доказів про вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення; конкретних обставин, характеру і суспільної небезпечності інкримінованого йому злочину; суворості можливого покарання, враховуючи практику Європейського суду з прав людини, яка свідчить про те, що суд своїм рішенням повинен забезпечити не лише права підозрюваного, але й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства, з метою запобігти вищенаведеним ризикам, для забезпечення виконання процесуальних рішень, суд дійшов до переконання, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не буде дієвим і не зможе запобігти існуючим ризикам та забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, що виправдовує застосування найсуворішого запобіжного заходу.

Слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатній для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті (ч. 3 ст. 183 КПК України).

Ч.4 ст.183 КПК України передбачено, що слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого статтями 255-255-3 КК України.

ОСОБА_4 підозрюється, серед іншого, й у вчиненні злочину, передбаченого ч.3 ст.255 КК України.

З огляду на наявність обгрунтованих слідчим ризиків, передбачених п.п.1, 2, 3, 4, 5 ч.1 ст. 177 КПК України, враховуючи, що ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочинів, передбачених ч.2 ст.255, ч.4 ст. 28, ч.3 ст. 332 КК України, характеризуючі ознаки його особи, оцінку яких надано, слідчий суддя враховує особу такого підозрюваного, й відповідно до ч.4 ст.183 КПК України вважає не застосовувати до нього заставу, оскільки ОСОБА_4 , окрім іншого, також підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст.255 КК України.

Керуючись ст. ст. 177, 178, 182, 183,193-196, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Застосувати відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, який відраховувати з 27 липня 2023 року до 24 вересня 2023 року включно.

Ухвала підлягає негайному виконанню та може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з моменту її проголошення, а підозрюваним який перебуває під вартою протягом цього ж строку з моменту отримання ухвали.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 112750373
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку