ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
08 серпня 2023 рокуСправа №160/8403/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро заяву Департамента гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 160/8403/19 за позовом Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Приватне підприємство "Юпітер Буд Плюс" про визнання протиправним та скасування висновку,-
УСТАНОВИВ:
01 серпня 2023 року Департамент гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з заявою про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 160/8403/19 за позовом Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Приватне підприємство "Юпітер Буд Плюс" про визнання протиправним та скасування висновку, в якій просить суд:
-виправити допущену помилку у виконавчому листі Дніпропетровського окружного адміністративного суду по адміністративній справі №160/8403/19, зазначивши строк пред`явлення до виконання замість дати «до 28 лютого 2022 р.» - правильну дату «до 30 листопада 2024 р.»
Заява обґрунтована тим, що Департамент гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради подав до Головного управління Державної казначейської служби України в Дніпропетровській області для виконання судового рішення виконавчий лист у справі № 160/8403/19, проте, листом від 14.02.2022 року №04-06-06/2291 означений виконавчий лист було повернуто з метою внесення виправлень, оскільки «Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради за організаційно-правовою формою є органом місцевого самоврядування.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.08.2023 року означену заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 08.08.2023 року о 08:30 год.
Представники сторін по справі, належним чином повідомлені про дату, час та місце - розгляду заяви, у судове засідання сторони не прибули; представником заявника подано заяву про розгляд заяви без участі заявника.
За таких обставин, враховуючи норми частини 9 статті 205 та частини 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, заяву розглянуто без участі сторін в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 року у справі №160/8403/19 позов Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Приватне підприємство «Юпітер Буд Плюс» про визнання протиправним та скасування висновку задоволено; визнано протиправним та скасовано висновок Східного офісу Держаудитслужби від 16 серпня 2019 року № 313 про результати моніторингу закупівлі департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради щодо закупівлі поточного ремонту санвузлів Комунального закладу освіти «Неповна середня загальноосвітня школа № 127» Дніпровської міської ради за адресою: м. Дніпро, вул. Календарна, 20-А (ДК 021:2015 - 45000000-7 будівельні роботи та поточний ремонт), ID: UА-2019-04-08-002260-а.
Постановою Верховного Суду від 30.11.2021 року рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду 21.11.2019 року залишено без змін, також вирішено питання про розподіл судових витрат, а саме: стягнути на користь Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради суму сплаченого судового збору у розмірі 5763 грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань Східного офісу Держаудитслужби.
За наслідками апеляційного та касаційного перегляду Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 року у справі №160/8403/19 набрало законної сили 30.11.2021 року.
На виконання означеного рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду 20.12.2021 року видано виконавчий лист № 160/8403/19.
Судом встановлено, що у виданому виконавчому листі № 160/8403/19, в графі «Судове рішення набрало законної сили», зазначено "30" листопада 2021 р., а в графі «Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до» зазначено "28" лютого 2022р. (включно).
Згідно статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Частиною першою статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Відповідно до частини 1 статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Відповідно до частини 1 статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Так, листом від 14.02.2022 року за №04-06-06/2291 Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області повернуло Департаменту гуманітарної політики Дніпровської міської ради виконавчий лист без виконання з метою внесення виправлень до виконавчого листа Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.12.2021 по справі № 160/8403/19.
В означеному листі зазначено, що Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради за організаційно-правовою формою є органом місцевого самоврядування.
Відповідно до частин 1, 2 статті 2 Закону України Про місцеве самоврядування в України місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Згідно статті 140 Конституції України місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Особливості здійснення місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради.
Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.
Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради є виконавчим органом Дніпровської міської ради, що підконтрольний та підзвітний Дніпровській міській раді, підпорядкований її виконавчому комітету, який наділений законодавцем певними повноваженнями, а саме вирішувати питання місцевого значення.
Суд доходить висновку, що в даному випадку Департамент гуманітарної політики Дніпровської міської ради в розумінні вимог Закону України «Про виконавче провадження» не є державою або державним органом, отже, виконавчий лист Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 року у справі №160/8403/19 є виконавчим документом, до якого застосовуються загальні положення.
З огляду на викладені обставини, враховуючи, що судом було допущено помилку при оформленні виконавчого листа № 160/8403/19, заява Департамента гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 160/8403/19 підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 241-244, 248, 374 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Заяву Департамента гуманітарної політики Дніпропетровської міської ради про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 160/8403/19 за позовом Департамента гуманітарної політики Дніпровської міської ради до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача - Приватне підприємство "Юпітер Буд Плюс" про визнання протиправним та скасування висновку задовольнити.
Виправити помилку в виконавчому листі № 160/8403/19 та вважати вірним в графі «Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до "30" листопада 2024 р. (включно).
Ухвала набирає законної сили в порядку статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена у строки встановлені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Е.О. Юрков