open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/25019/23 Головуючий у І інстанції - Леонтович А.М.

Суддя-доповідач - Мельничук В.П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2023 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

Головуючого-судді: Мельничука В.П.

суддів: Василенка Я.М., Костюк Л.О.,

при секретарі: Черніченко К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» на рішення Київського окружного адміністративного суду від 21 липня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» до Міністерства оборони України, третя особа: Приватне акціонерне товариство «Індустріальні та дистрибуційні системи» про визнання протиправними та скасування рішення, повідомлення та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Міністерства оборони України, третя особа: Приватне акціонерне товариство «Індустральні та дистрибуційні системи», в якій просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України щодо визнання переможцем та укладання договору з Приватним акціонерним товариством «Індустріальні та дистрибуційні системи», оформлене протоколом № 2/46/5 від 13.07.2023 за спрощеною процедурою закупівель питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a;

- визнати протиправним та скасувати повідомлення про намір укласти договір про закупівлю питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a;

- зобов`язати Міністерство оборони України прийняти рішення, яким відхилити пропозицію Приватного акціонерного товариства «Індустріальні та дистрибуційні системи» за спрощеною процедурою закупівель питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a.

Позов обґрунтований тим, що скан-копія договору № 07/04-2021 Б-К від 07.04.2021 про комплексне логістичне обслуговування надана не в повному обсязі, а саме відсутні Додатки та Додаткові угоди до Договору, Додаток 1, Додаток 4 (в якому визначені пункти отримання вантажу - магазини, розподільчі центри та торгові центри торгових мереж (торгові точки), Додаток Б до Додатку 5, Додаток 6, Додаток 7 (в якому визначено повний перелік логістичних послуг та їх тарифікація), Додаток 8, Додаток 9; Додаткова угода № 1, Додаткова угода № 2, Додаткова угода № 3.

Також Позивачем наголошено, що Договір № 07/04-2021 Б-К від 07.04.2021 про комплексне логістичне обслуговування не містить жодного підтвердження щодо надання в оренду не менше ніж 500 м2 складських та/або інших приміщень.

Крім того, згідно п. 6.8 Договору ставка за 1 (одну) відвантажену палету Товару є фіксованою до закінчення терміну дії Договору та підлягає перегляду Сторонами лише за умови значної зміни ціни на дизпаливо (5 % та більше) з моменту останнього перегляду паливної складової в тарифі. Сторони домовились, що ціна дизпалива на момент підписання договору становить 27,75 грн./1л. Проте, за період з моменту підписання Договору і до дня прийняття оскаржуваного рішення ціна на дизпаливо виросла на 17 гривень, що становить майже 62 %. Але умови Договору за цей час не переглядалися, або з цього приводу Замовнику не надані документи в повному обсязі.

Позивач також вказує, що до тендерної документації Приватного акціонерного товариства «Індустріальні та дистрибуційні системи» включено довідку за № 263/4-23ц від 06.06.2023, в якій описується ситуація з арештованими власними активами (акціями), що свідчить, на переконання Позивача, про сумнівну ділову репутацію Приватного акціонерного товариства «Індустріальні та дистрибуційні системи».

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21 липня 2023 року у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з таким судовим рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» подало апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

В апеляційній скарзі Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.

Доводи апеляційної скарги аналогічні, заявленим у позовній заяві, та містять посилання на неповне з`ясування обставин справи судом першої інстанції та невідповідність його висновків таким обставинам.

Відповідачем подано відзив на апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава», в якому просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства.

Третьою особою подано пояснення по справі, в яких просить відмовити в задоволенні апеляційної скарги, а рішення суду першої інстанції залишити без змін з посиланням на те, що оскаржуване судове рішення відповідає нормам чинного законодавства.

Згідно з частиною 5 ст. 282 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у дводенний строк після закінчення строку на апеляційне оскарження з повідомленням учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що Міністерством оборони України 27.06.2023 було оголошено проведення закупівлі (оголошення № UA-2023-06-27-012872-a) про здійснення спрощеної закупівлі питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.), код: ДК 021:2015:41110000-3: Питна вода.

З інформації, розміщеної на веб-сайті «Prozorro» вбачається, що у спрощеній закупівлі подано пропозиції трьома учасниками: ТОВ «Трейд Полтава», ПрАТ «Оболонь» та ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи».

Учасниками були запропоновані наступні ціни:

ТОВ «Трейд Полтава» запропонувало ціну: 149 688 000,00 UAH з ПДВ;

ПрАТ «Оболонь» запропонувало ціну: 124 200 000,00 UAH з ПДВ;

ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» запропонувало ціну: 114 912 000,00 UAH з ПДВ.

Згідно протоколу розкриття тендерних пропозиції № UA-2023-06-27-012872-a від 07.07.2023, Міністерство оборони України вирішило, що ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, установлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

З Витягу з протоколу засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.) вбачається, що комісія встановила, що пропозиція ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Так, протокольним рішенням колегіального органу Міністерства оборони України від № 2/46/5 від 13.07.2023, розміщеним на сайті «Prozorro», вирішено:

- відповідно до вимог частини 12 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначити переможцем та прийняти рішення про намір укласти договір з ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» щодо закупівлі питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.), у кількості 25 200 000 кг за ціною 4,56 грн. з ПДВ за комплект, на загальну вартість товару 114 912 000,00 грн. з ПДВ з терміном постачання 17 000 000 кг з 18.07.2023 по 10.10.2023, 8 200 000 кг з 11.10.2023 по 31.12.2023;

- відповідно до вимог частини 15 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" запросити у встановленому порядку ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» укласти договір щодо закупівлі питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.) у строк на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів з дня оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір.

13.07.2023 на сайті «Prozorro» Відповідачем було опубліковано Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю № UA-2023-06-27-012872-a.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, Позивач звернувся з даним адміністративним позовом до адміністративного суду.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що в складі пропозиції було надано всі достатні документи на підтвердження кваліфікаційним критеріям щодо наявності в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Що стосується ціни на дизпаливо, то як пояснив представник Третьої особи в судовому засіданні, вона є фіксована і ціна на паливо в цілому не впливає на зміну ціни в Договорі. Ціна є фіксована в договорі, і не може бути змінена ні за яких умов.

Що стосується ділової репутації Третьої особи, суд першої інстанції зазначив таке.

Арешт корпоративних прав жодним чином не впливає на господарську діяльність підприємства. Оскільки арештовано тільки акції в частині блокування можливості їх продажу, арешт не розповсюджується на майно (нерухоме і рухоме) та поточні банківські рахунки.

Докази, які б свідчили про неможливість Третій особі бути учасником публічних закупівель, Позивачем не надано. Матеріали справи теж не містять таких доказів.

В судовому засіданні представник Третьої особи та Відповідач підтвердили, що їм не відомо про наявність кримінальних проваджень щодо ПрАТ «ІДС», вироки або постанови суду відсутні. Позивач не надав доказів, що підтверджує протилежне.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, які містяться в матеріалах справи, суд першої інстанції дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції та зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17 липня 2020 року № 808-IX (далі - Закон № 808-IX).

Згідно зі статтею 16 Закону № 808-IX придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель: 1) закрита закупівля: переговори; поетапні переговори; 2) торги з обмеженою участю; 3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель.

Закриті закупівлі здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених статтею 18 цього Закону.

Торги з обмеженою участю здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом I, статтею 23 розділу II і розділом III цього Закону.

Торги з обмеженою участю, спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником шляхом використання електронної системи закупівель.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом IV цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону № 808-IX державний замовник обирає один або декілька серед таких критеріїв оцінки пропозицій учасників процедур закупівель:

1) ціна;

2) ціна разом з іншими критеріями оцінки (питома вага ціни у складі критерію не може бути нижчою 60 відсотків), зокрема:

- умови оплати;

- строк виконання;

- рівень забезпечення життєвого циклу (гарантійне та сервісне обслуговування, утилізація тощо);

- локалізація виробництва (питома вага цього критерію не може бути нижчою 25 відсотків);

3) вартість життєвого циклу.

Згідно з частиною 2 статті 17 Закону № 808-IX державний замовник може додатково застосовувати такі критерії:

1) рівень експлуатаційних витрат;

2) проходження державних та інших випробувань державним замовником або факт прийняття державним замовником на озброєння;

3) наявність сертифікованої системи менеджменту якості (якщо це не є вимогою тендерної документації та якщо не встановлено відповідних кваліфікаційних критеріїв);

4) наявність сертифікатів відповідності вимогам стандартів НАТО (AQAP) за раніше виконаними учасником відбору протягом попереднього календарного року державними контрактами (договорами);

5) якість виконання раніше укладених аналогічних контрактів та договорів;

6) план якості;

7) коефіцієнт ефективності;

8) графік поставки (із зазначенням ризиків).

Статтею 24 закону № 808-IX передбачено, що спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель - це процедура, що застосовується державним замовником під час дії особливого періоду в Україні або у період введення надзвичайного стану, або у період проведення антитерористичної операції, або у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у разі якщо відомості про закупівлю товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони не становлять державної таємниці.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються у порядку, передбаченому для проведення відкритих торгів Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей, встановлених статтею 23 та розділами I, III цього Закону.

Відповідно до статті 25 Закону № 808-IX у разі прийняття державним замовником рішення про проведення спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель відбір учасників здійснюється у порядку, визначеному цим Законом.

Оголошення про проведення відбору розміщується державним замовником в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня після прийняття рішення про закупівлю.

Період для подання цінових пропозицій визначається державним замовником та не може становити менше шести робочих днів з дати розміщення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель.

В оголошенні про проведення відбору обов`язково зазначаються:

1) найменування державного замовника, його код ЄДРПОУ, юридична та фактична адреса, електронна адреса;

2) найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора, що діє на день проведення закупівлі;

3) технічні, якісні та кількісні характеристики і вимоги до предмета закупівлі з урахуванням вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;

4) очікувана вартість предмета закупівлі із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість;

5) кількість товару та місце його поставки, місце, в якому мають бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяг, строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) дата і час закінчення періоду подання цінових пропозицій;

7) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях (не менше 1 відсотка очікуваної вартості товару, роботи, послуги) та формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки (у разі їх обрання державним замовником);

8) перелік критеріїв та методика оцінки цінової пропозиції із зазначенням питомої ваги критеріїв;

9) розмір, строк, вид та умови повернення чи неповернення забезпечення цінової пропозиції (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

10) розмір, строк, вид та умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

11) прізвище, ім`я та по батькові, посада однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками відбору;

12) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та до частини другої статті 22 цього Закону (за наявності), вимоги, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників відбору визначеним критеріям і вимогам згідно із законодавством;

13) у разі закупівлі робіт - інформація відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;

14) необхідність надання одиниці товару (на вимогу державного замовника);

15) інша необхідна інформація залежно від предмета закупівлі.

Одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору державний замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю.

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.

Оголошення про проведення відбору обов`язково додатково оприлюднюється в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму:

- для товарів і послуг - 500 тисяч гривень;

- для робіт - 5 мільйонів гривень.

Обов`язковому опублікуванню підлягають відомості, передбачені пунктами 2, 4, 5 і 6 частини третьої цієї статті.

Державний замовник має право оприлюднити додатково англійською мовою інші відомості, передбачені частиною третьою цієї статті.

Державний замовник може обрати один або декілька критеріїв оцінки, визначених статтею 17 цього Закону.

У разі обрання державним замовником критеріїв оцінки, передбачених частиною сьомою цієї статті, ціна розраховується електронною системою закупівель з урахуванням показників таких критеріїв оцінки за математичною формулою, наведеною в оголошенні про проведення відбору.

Учасник відбору має право не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення строку подання цінових пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до державного замовника за роз`ясненнями щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або з вимогою про усунення порушення під час проведення закупівлі.

Державний замовник повинен протягом двох робочих днів з дня надходження такого звернення надати відповідь на нього в електронній системі закупівель.

У разі несвоєчасного надання або ненадання державним замовником відповіді на звернення строк подання цінових пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту надання відповіді до закінчення строку подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Державний замовник може внести зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або проекту договору, та/або кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору лише в період подання цінових пропозицій, який продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до закінчення періоду подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Цінова пропозиція подається учасником відбору в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну або ціну з іншими критеріями оцінки (у разі обрання державним замовником інших критеріїв).

Одночасно з ціновою пропозицією учасник відбору надає державному замовнику забезпечення цінової пропозиції у вигляді гарантії або грошових коштів (депозиту) в розмірі, що не перевищує 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі робіт та 3 відсотки очікуваної вартості закупівлі товарів чи послуг, якщо таке забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Інформація від учасника відбору про його відповідність кваліфікаційним вимогам, вимогам, визначеним статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», включаючи інформацію про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи (крім громадських формувань, адвокатських об`єднань, торгово-промислових палат, об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій), а також про відповідність товару, роботи чи послуги технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в оголошенні про проведення відбору, завантажується ним в електронну систему закупівель самостійно. У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності.

Забезпечення цінової пропозиції не повертається учаснику відбору виключно у разі:

1) відмови учасника відбору, який став переможцем спрощених торгів, від укладення договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

2) ненадання учасником відбору документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»;

3) ненадання переможцем спрощених торгів забезпечення виконання договору про закупівлю у визначені державним замовником строки після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Електронна система закупівель автоматично призначає час і дату проведення аукціону.

Ранжування всіх поданих учасниками відбору цін/приведених цін здійснюється в електронній системі закупівель автоматично, від найвищої запропонованої ціни/приведеної ціни до найнижчої, та оприлюднюється автоматично під час аукціону.

Під час проведення аукціону розкривається лише інформація про ціни/приведені ціни, запропоновані учасниками відбору, та їхні позиції в рейтинговій таблиці. Інформація про учасників відбору автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель одразу після завершення аукціону.

Ціна, подана учасником відбору за результатами відбору, є остаточною. Учасник відбору, цінова пропозиція якого визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, може зменшити її лише після оприлюднення протоколу про недоліки.

Державний замовник протягом трьох робочих днів з дня завершення аукціону розглядає цінову пропозицію учасника відбору, визнану електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, та інші документи і протягом одного робочого дня оприлюднює протокол з недоліками, виявленими під час розгляду цінової пропозиції.

За результатами розгляду цінових пропозицій у порядку, визначеному цією частиною, за умови відсутності будь-яких недоліків, державний замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю та оприлюднює його протягом одного робочого дня після прийняття рішення.

Переможець торгів у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати державному замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Згідно зі статтею 26 Закону № 808-IX державний замовник відхиляє цінову пропозицію у разі, якщо:

1) учасник відбору:

- не усунув недоліки у поданих ним документах протягом 24 годин з моменту його ознайомлення з такими недоліками в електронній системі закупівель;

- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним державним замовником відповідно до статті 22 цього Закону;

- не надав забезпечення цінової пропозиції (якщо надання забезпечення вимагалося державним замовником в оголошенні про проведення відбору);

- протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі більше двох разів не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через неукладення договору учасником) із державним замовником, який проводить таку спрощену закупівлю;

- не виконав умови (умов) договору щодо якості та/або строку поставки товарів, виконання робіт, надання послуг - більше одного разу.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків.

Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі;

2) переможець:

- не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю за поданою ним ціною/приведеною ціною за результатами проведеного аукціону;

- не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

- не надав документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

У разі виявлення державним замовником невідповідності документів учасника відбору встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах (крім випадку відсутності забезпечення цінової пропозиції) шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки.

Рішення державного замовника стосовно учасника відбору, який вчинив порушення, зазначені в абзацах шостому і сьомому пункту 1 частини першої цієї статті, оприлюднюється у день виявлення порушення на офіційному веб-сайті державного замовника.

У такому рішенні зазначаються:

1) найменування суб`єкта господарювання - учасника відбору, його код ЄДРПОУ, місцезнаходження;

2) вид, дата та кількість порушень;

3) документ, що підтверджує порушення;

4) унікальний номер проведення аукціону в електронній системі закупівель.

З дня оприлюднення такого рішення державного замовника учасник вважається таким, що вчинив відповідне порушення, передбачене абзацами шостим і сьомим пункту 1 частини першої цієї статті.

Інформація про відхилення цінової пропозиції учасника відбору із зазначенням підстави оприлюднюється в електронній системі закупівель.

У разі відхилення цінової пропозиції учасника відбору, який запропонував найнижчу ціну/приведену ціну, розглядається наступна цінова пропозиція з найнижчою ціною/приведеною ціною.

Відповідно до статті 30 Закону № 808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються на основі принципів, визначених статтею 3 цього Закону.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням таких вимог, зокрема державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон № 922-VIII).

Згідно з частиною 1 статті 14 Закону № 922-VIII спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Відповідно до частини 2 статті 14 Закону № 922-VIII спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

3) подання пропозицій учасниками;

4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

Частиною 3 статті 14 Закону № 922-VIII передбачено, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) умови оплати;

7) очікувана вартість предмета закупівлі;

8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Відповідно до частин 4-14 статті 14 Закону № 922-VIII вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 2 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Судом першої інстанції в оскаржуваному рішенні зазначено, що пропозиція Позивача з ціною 149 688 000,00 грн є найвищою з 3-х поданих пропозицій, при тому, що єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна.

Згідно зі ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Проте, Позивачем при розгляді даної адміністративної справи не доведено, що оскаржуване рішення вплинуло на його права та законні інтереси, зокрема, щодо ймовірної можливості бути визнаним переможцем закупівель.

Колегія суддів звертає увагу, що відповідно до ч. 20 ст. 14 Закону № 922-VIII з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду. Рішення та дії замовника можуть бути оскаржені учасником спрощеної закупівлі у судовому порядку.

Таким чином, Позивач, як учасник спрощеної закупівлі, має право на оскарження рішень та дій Замовника (Відповідача) незалежно від того чи буде він в майбутньому переможцем вищезазначеної закупівлі.

Щодо доводів Позивача, викладених в апеляційній скарзі про ціну на дизпаливо, колегією суддів встановлено наступне.

Між Приватним акціонерним товариством «Індустріальні та дистрибуційні системи», як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Бар-Ком», як Виконавцем, укладено Договір про комплексне логістичне обслуговування від 07 квітня 2021 року № 07/04-2021 Б-К (далі - Договір), відповідно до п. 2.1 якого в порядку та на умовах, визначених цим Договором Виконавець бере на себе зобов`язання забезпечувати надання комплексу логістичних послуг, пов`язаних з обслуговуванням Товару (вантажів) Замовника, а Замовник зобов`язується відповідно до умов цього Договору, приймати та своєчасно оплачувати надані та прийняті Замовником належним чином послуги.

Як пояснив представник Третьої особи в судовому засіданні, ціна на дизпаливо є фіксована і ціна на паливо в цілому не впливає на зміну ціни в Договорі.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що договірні відносини між Третьою особою та Товариством з обмеженою відповідальністю «Бар-Ком» жодним чином не впливають на виконання умов Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (оголошення № UA-2023-06-27-012872-a).

Щодо наявності транспортних засобів, які здійснюють доставку товару ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи», колегія суддів звертає увагу, що надані Третьою особою Замовнику документи, які були розміщені учасником на платформі «Prozorro», повністю підтверджують дотримання вказаної вимоги.

Крім того, договір про перевезення вантажу від 03.09.2019 № 547 відповідно до п. 10.1 є пролонгованим і діє до 31 грудня 2023 року.

Щодо доводів Позивача, що стосується ділової репутації Третьої особи, колегія суддів зазначає таке.

Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 02 червня 2022 року у справі № 761/9239/22, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного суду від 28 липня 2022 року, накладено арешт на корпоративні права кіпрської компанії «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн, загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн.

Заборонено приватним та державним органам реєстрації, Міністерству юстиції України, Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, ПАТ «Національний депозитарій України», АТ «Альфа-Банк», АТ «Укрексімбанк» та іншим депозитарним установам, які здійснюють зберігання та облік переходу прав власності акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн, загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн, що належать кіпрській компанії «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED», а також безпосередньо кіпрській компанії «INTERNATIONAL DISTRIBUTION SYSTEMS LIMITED», вчиняти будь-які дії щодо зміни власників (відчуження) акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн, загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн.

В подальшому ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва від 11 листопада 2022 року у справі № 761/24405/22 визначено порядок зберігання речових доказів у кримінальному провадженні 42022000000000463 від 14.04.2022, шляхом передачі в порядку та на умовах ст.ст. 19 та 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління речові докази, на які накладено арешт, а саме:

- корпоративні права кіпрської компанії «International distribution systems limited» у вигляді акцій простих бездокументарних іменних ПрАТ «Індустріальні та дистрибуційні системи» (код ЄДРПОУ 24364528) у кількості 2500 шт., номінальною вартістю 1800.00 грн, загальною номінальною вартістю 4 500 000,00 грн.

Проте, відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що арешт корпоративних прав жодним чином не впливає на господарську діяльність підприємства. Оскільки арештовано тільки акції в частині блокування можливості їх продажу, арешт не розповсюджується на майно (нерухоме і рухоме) та поточні банківські рахунки.

Щодо виконання Приватним акціонерним товариством «Індустріальні та дистрибуційні системи» вимог пункту 12.3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі (оголошення № UA-2023-06-27-012872-a) про здійснення спрощеної закупівлі питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.), код: ДК 021:2015:41110000-3: Питна вода, колегія суддів звертає увагу на наступне.

Як вбачається з пункту 12.3 вищевказаного Оголошення для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам установленим статтею 17 Закону та іншим вимогам Закону, що подаються у складі пропозиції мають бути подані документи, зокрема наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 500 кв.м. складських та/або інших приміщень; наявність вантажного автотранспорту в кількості не менше ніж 5 одиниць для перевезення вантажу. Учаснику необхідно надати у складі пропозиції підтвердження права користування (в тому числі логістичні послуги) або власності.

Судом першої інстанції зазначено, що в складі пропозиції Третьої особи було надано всі достатні документи на підтвердження кваліфікаційним критеріям щодо наявність в Учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема щодо надання в оренду не менше ніж 500 м2 складських та/або інших приміщень.

Разом з тим, колегією суддів встановлено, що між Приватним акціонерним товариством «Індустріальні та дистрибуційні системи», як Замовником, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Бар-Ком», як Виконавцем, укладено Договір про комплексне логістичне обслуговування від 07 квітня 2021 року № 07/04-2021 Б-К (далі - Договір), згідно з яким в порядку та на умовах, визначених цим Договором Виконавець бере на себе зобов`язання забезпечувати надання комплексу логістичних послуг, пов`язаних з обслуговуванням Товару (вантажів) Замовника, а Замовник зобов`язується відповідно до умов цього Договору, приймати та своєчасно оплачувати надані та прийняті Замовником належним чином послуги.

Колегія суддів звертає увагу, що Договір від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К пролонговано і строк його дії продовжено до 31 грудня 2023 року відповідно до Додаткової угоди від 06.04.2023 № 4 до вищевказаного Договору.

Згідно з п.п. 14.3, 14.4 Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К зміни та доповнення до даного Договору мають бути оформлені у вигляді Додаткових угод та Додатків.

Додаткові угоди та Додатки до цього Договору є його невід`ємними частинами і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані Сторонами і скріплені їх печатками.

Таким чином, як сам Договір, так і Додатки та Додаткові угоди є пролонгованими і діють до 31 грудня 2023 року.

Відповідно до п. 1.2 Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К палета - піддон з товаром, відповідним чином підготований до навантажувально-розвантажувальних робіт, зберігання та транспортування. Є основною операційною одиницею в системі обробки товарів Замовника.

В п. 5.1.7 Договору деталізовано нормативи під час надання послуг.

В п. 3.4 Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К вказано звідки здійснюється комплексне логістичне обслуговування, а саме адреси складів: Київська область, Бориспільський район, с. Щасливе, вул. Лесі Українки, 28; м. Запоріжжя, вул. Скворцова, 230; м. Дніпро, пр. Богдана Хмельницького, 169; м. Вінниця, вул. Ватутіна, 137.

В Додатку № 3 до Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К встановлена місткість кожного складу у розрізі піддонів.

Як видно із зазначеного, Відповідачем не було враховано, що жодним положенням Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К про комплексне логістичне обслуговування та Додатком № 3 до нього не передбачено надання в користування Третьої особи саме складських та/або інших приміщень не менше ніж 500 кв.м.

Крім того, із наявних складів у Додатку № 3 до Договору від 07.04.2021 № 07/04-2021 Б-К неможливо встановити загальну кількість квадратних метрів складських та/або інших приміщень.

Отже, ані в суд першої інстанції, ані в суд апеляційної інстанції, будь-яких доказів (розрахунків чи інших документів) про наявність у Приватного акціонерного товариства «Індустріальні та дистрибуційні системи» складських та/або інших приміщень не менше ніж 500 кв.м. надано не було, та такі відсутні в матеріалах даної адміністративної справи.

На підставі наведеного, колегія суддів приходить до висновку, що пропозиція Приватного акціонерного товариства «Індустріальні та дистрибуційні системи» не відповідає умовам п.12.3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

Враховуючи вищевикладене та наявні в матеріалах справи докази, колегія суддів приходить до висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог та вимог апеляційної скарги Позивача, а саме задоволення адміністративного позову в частині визнання протиправним та скасування рішення Міністерства оборони України щодо визнання переможцем та укладання Договору з Приватним акціонерним товариством «Індустральні та дистрибуційні системи», оформленого протоколом № 2/46/5 від 13.07.2023 за спрощеною процедурою закупівель питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a, та в частині визнання протиправним та скасування повідомлення про намір укласти Договір про закупівлю питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a.

Щодо адміністративного позову в частині зобов`язання Міністерства оборони України прийняти рішення, яким відхилити пропозицію Приватного акціонерного товариства «Індустральні та дистрибуційні системи» за спрощеною процедурою закупівель питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.).Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a.

Так, дискреційним повноваженням за правовою сутністю є таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законодавством, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Згідно з Рекомендаціями R (80) 2 Комітету Міністрів державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11 березня 1980 року, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Суб`єкти владних повноважень застосовують надані їм в межах закону повноваження на власний розсуд, без необхідності узгодження у будь-якій формі своїх дій з іншими суб`єктами (дискреційні повноваження). Втручання в дискреційні повноваження суб`єкта влади виходить за межі завдань адміністративного судочинства. Суд, розглядаючи адміністративну справу по суті, не може перебирати на себе повноваження суб`єкта владних повноважень щодо реалізації покладених на нього завдань.

Таким чином, колегія суддів вважає, що питання щодо відхилення пропозиції Третьої особи належить до дискреційних повноважень Відповідача, які не може перебирати на себе суд.

Оцінюючи інші доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає, що згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Ruiz Torija v. Spain» від 09 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

При цьому, згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Зі змісту ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно та всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно з частиною 1 статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Розглянувши доводи Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава», викладені в апеляційній скарзі, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства України, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції постановлено за неповного з`ясування обставин справи та порушенням норм матеріального і процесуального права, у зв`язку з цим, колегія суддів вважає за необхідне апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» задовольнити частково, рішення суду першої інстанції скасувати, постановити нове судове рішення, яким адміністративний позов Позивача задовольнити частково.

За правилами ч. 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав Відповідачем у справі, або якщо Відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 6 статті 139 КАС України якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.

Частиною 7 статті 139 КАС України передбачено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

На підтвердження сплати відповідних судових витрат в суді першої інстанції Позивачем надано платіжну інструкцію від 19.07.2023 № 14943 про сплату судового збору в розмірі 8052,00 грн.

Також, на підтвердження сплати відповідних судових витрат в суді апеляційної інстанції Позивачем надано платіжну інструкцію від 21.07.2023 № 15183 про сплату судового збору в розмірі 12078,00 грн.

Відтак, з огляду на задоволення позовних вимог частково, та згідно з вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України, судові витрати підлягають стягненню на користь Позивача за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства оборони України у сумі 13420,00 грн.

Керуючись ст. ст. 139, 241, 242, 243, 272, 282, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» - задовольнити частково.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 21 липня 2023 року - скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України щодо визнання переможцем та укладання Договору з Приватним акціонерним товариством «Індустральні та дистрибуційні системи», оформлене протоколом № 2/46/5 від 13.07.2023 за спрощеною процедурою закупівель питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a.

Визнати протиправним та скасувати повідомлення про намір укласти Договір про закупівлю питної води (41110000-3) (Вода питна бутильована до 1,5 л.). Код ДК 021:2015 - 41110000-3 Питна вода, що оголошена за ідентифікатором № UA-2023-06-27-012872-a.

В іншій частині адміністративного позову - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Міністерства оборони України (03168, м. Київ, проспект Повітрофлотський, буд. 6, код ЄДРПОУ 00034022) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд Полтава» (03194, м. Київ, бульвар Кольцова, буд. 14-Д, код ЄДРПОУ 43439316) витрати зі сплати судового збору в розмірі 13420 (тринадцять тисяч чотириста двадцять) грн 00 коп.

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення та оскарженню не підлягає.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Я.М. Василенко

Л.О. Костюк

Джерело: ЄДРСР 112469332
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку