open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2023 року № 320/24405/23

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у місті Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП" до Міністерства оборони України про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП" з позовом до Міністерства оборони України в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про відміну спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 2/9/11 від 10.07.2023 року, по закупівлі з ідентифікатором UА-2023-05-25-013764-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) (Одеська область).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуване рішення відповідача оформлене протоколом №2/9/11 від 10.07.2023 прийняте з порушенням принципів публічних закупівель, внаслідок чого є незаконним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.07.2023 відкрито провадження у справі та призначено засідання на 18.07.2023.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву в якому останній просив відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення прийнято відповідно до вимог чинного законодавства та права позивача не порушує.

В судовому засіданні 18.07.2023 представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити. Надав до суду відповідь на відзив, в якій виклав письмові обґрунтування, щодо доводів відповідача викладених у відзиві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечував повністю, просив у задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 18.07.2023 клопотання представника відповідача про залишення позовної заяви без розгляду - залишено без задоволення.

Також в судовому засіданні 18.07.2023 представник позивача подала заяву в якій просила подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження, без участі представника позивача. Представник відповідача не заперечував щодо продовження розгляду справи в порядку письмового провадження.

У зв`язку з заявленими клопотаннями та на підставі ст.194, 205, 282 КАС України, суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

25.05.2023 року в електронній системі закупівель prozorro.gov.ua Міністерством оборони України (Відділ підготовки та проведення закупівель за напрямком тилового забезпечення управління проведення закупівель Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міноборони) було оголошено спрощенні закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-a (Одеська обл.).

Ідентифікатор закупівлі - UA-2023-05-25-013764-a.

Очікувана вартість 1 038 083 466,57 UAH.

Вид предмета закупівлі: Товари.

Назва предмета закупівлі: Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000- 3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:15890000-3: Продукти харчування та сушені продукти різні.

Дата та час розкриття тендерних пропозицій: 06 червня 2023 14:24.

Дата та час проведення електронного аукціону: 06 червня 2023 13:43.

ТОВ «ТД Марінталь Груп» за результатами аукціону запропонувало найбільш економічно вигідну пропозицію у розмірі 767 800 000,00 UAH.

09.06.2023 о 18:14 протоколом Міноборони №2/9/5 пропозицію ТОВ «ТД Марінталь Груп» у розмірі 767 800 000,00 UAH з ПДВ - відхилено.

16.06.2023р. щодо закупівлі із ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-a іншим учасником закупівлі - ТОВ «Фабрика Смаку» було оскаржено протиправні дії Міноборони.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 18.06.2023р. по справі №320/20861/23 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

ТОВ «Фабрика Смаку» подано апеляційну скаргу.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 21.06.2023р. по справі № 320/20861/23 апеляційну скаргу ТОВ «Фабрика смаку» - задоволено частково.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 18 червня 2023 року - скасовано. Прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства оборони України щодо визначення ТОВ «Трейд Лайнс Рітейл» переможцем спрощеної закупівлі та наміру укладання договору на закупівлю, оформлене протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) від 13.06.2023 № 2/9/6, що оголошена за ідентифікатором № UА-2023-05-25-013764-а. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Одночасно, ТОВ «ТД Марінталь Груп» також було подано до Київського окружного адміністративного суду позов, справа № 320/21224/23, в якому позивач просив:

-визнати протиправним та скасовати рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №2/8/5 від 09.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UА-2023-05-25-013818-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік);

-визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №2/9/5 від 09.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UА-2023-05-25-013764-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)»;

-визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про визначення ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) переможцем спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №2/8/6 від 13.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UА- 2023-05-25-013818-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік);

-визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про визначення ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) переможцем спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій №2/9/6 від 13.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UА- 2023-05-25-013764-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік);

-визнати протиправним та скасувати повідомлення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про намір укласти договір про закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) від 13.06.2023 №2/8/6, що оголошена за ідентифікатором UА-2023-05-25-013818-а;

-визнати протиправним та скасувати повідомлення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) про намір укласти договір про закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) від 13.06.2023 №2/9/6, що оголошена за ідентифікатором иА-2023-05-25-013764-а;

-зобов`язати Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) повторно розглянути тендерну пропозиціюТовариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476) в закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-a та винести рішення за результатами розгляду;

-зобов`язати Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ: 00034022) повторно розглянути тендерну пропозиціюТоваристваз обмеженоювідповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП»(код ЄДРПОУ 41773476) з ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-a та винестирішення за результатами розгляду.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 23.06.2023р. по справі №320/21224/23 у задоволенні адміністративного позову відмовлено. 23.06.2023р. ТОВ «ТД Марінталь Груп» подано апеляційну скаргу.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23 рішення Київського окружного адміністративного суду від 23.06.2023 року - скасовано. Прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково, а саме: Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій N 2/8/5 від 09.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-a, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

-Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) про визначення ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) переможцем спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій N 2/8/6 від 13.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UA-2023- 05-25-013818-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

-Зобов`язано Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476) в закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-a та винести рішення за результатами розгляду.

-Зобов`язано Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476) з ідентифікатором UA- 2023-05-25-013764-a та винести рішення за результатами розгляду.

Міноборони подано заяву про роз`яснення постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023р. по справі № 320/21224/23.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2023р. по справі №320/21224/23 у задоволенні заяви Міноборони про роз`яснення постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 червня 2023 року - відмовлено.

Одночасно, даною ухвалою розглядалась заява Позивача про встановлення судового контролю за виконанням цієї ж постанови.

05.07.2023р року заяву ТОВ «ТД Марінталь Груп» про встановлення судового контролю за виконанням постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 року - задоволено, зобов`язано Міністерство оборони України протягом десяти днів з дня отримання копії даної ухвали подати звіт про виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі № 320/21224/23.

По справі № 320/21224/23 позивач 04.07.2023 отримав виконавчі листи та направив їх на виконання до Відділу примусового виконання рішень Департаменту ДВС.

На виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23, колегіальним органом Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення, оформлено протокол №2/9/10 від 03.07.2023 яким вирішено скасувати рішення комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення №2/9/5 від 09.09.2023 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» та повернути пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» на повторний розгляд щодо спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-а від 25.05.2023.

З метою належного виконання постанови суду від 27.06.2023 Міністерством оборони України до ТОВ ЗАКУПКИ.ПРОМ.ЮА направлено запит (лист) від 03.07.2023 №286/2/4302 щодо технічної можливості виконання вказаної постанови суду.

У відповідь на вказаний запит ТОВ ЗАКУПКИ.ПРОМ.ЮА листом від 03.07.2023 № 03/07/ZK-921 повідомило Міноборони про те, що у закупівлі UA-2023-05-25-013764-а відсутня технічна можливість повернути на кваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» та повторно розглянути його пропозицію. В спрощеній закупівлі повернути учасника на кваліфікацію можна за вимогою учасника. Період для подачі вимоги даним учасникам завершився.

Протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних га польових умовах на 2023 рік) від 10.07.2023 №2/9/11, відповідно до вимог пункту 2 частини 17 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" спрощену закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-а від 25.05.2023 відмінено, так, як неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. Неможливо виконати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду у справі №320/21114/23 від 27.06.223 щодо повторного розгляду пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» так, як відсутня технічна можливість в електронній системі закупівель повернути на кваліфікацію учасника.

Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України Про оборонні закупівлі від 17.07.2020 № 808-ІХ. Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється державними замовниками відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Приписами статті 3 Закону України Про оборонні закупівлі обумовлено, що оборонні закупівлі здійснюються на основі таких принципів: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; послідовність прийняття та виконання рішень щодо розроблення, закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, систематичність їх виконання; конкурентність; ефективність використання коштів, результативність; відкритість та прозорість (крім відомостей, що становлять державну таємницю і розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці); запобігання корупції, зловживанням та дискримінації; цілісність, узгодженість, системність планування та фінансування оборонних закупівель, урахування пріоритетів і обмежень, встановлених державними програмами у сферах національної безпеки і оборони.

Відповідно до приписів частин першої-третьої статті 30 Закону України Про оборонні закупівлі особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням, таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України;

2) порядок встановлення граничної ціни на продукти харчування, що закуповуються державними замовниками (службами державних замовників, військовими частинами), а також підстави внесення змін до істотних умов договору про закупівлю продуктів харчування, укладеного без використання електронної системи закупівель, визначаються Кабінетом Міністрів України;

3) у разі здійснення державним замовником (службою державного замовника, військовою частиною) закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та/або послуг з організації харчування військових частин договір про закупівлю повинен містити інформацію щодо: назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів), ціни за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), калькуляції ціни послуг із зазначенням вартості всіх складових вказаних послуг, включаючи калькуляцію ціни вартості та кількості окремих послуг.

За результатами здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану в разі здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, за умови що вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони - 1,5 мільйона гривень, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин), зазначається інформація про: найменування державного замовника (службу державного замовника, військову частину); назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів); ціну за одиницю кожної номенклатурної позиції товару (із зазначенням одиниці виміру щодо товарів), ціну робіт, послуг. У звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо закупівлі послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування військових частин також зазначається інформація (у формі окремого додатка (файлу) щодо вартості усіх складових вказаних послуг (крім відомостей, що становлять державну таємницю), включаючи інформацію про: окремі найменування харчових продуктів (товарів) із зазначенням ціни за одиницю харчового продукту (товару) (із зазначенням одиниці виміру щодо продуктів (товарів) та вартості окремих послуг, загальної вартості та строків оплати за такі харчові продукти (товари).

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, щодо інформації, визначеної абзацом першим цієї частини, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює повідомлення про внесення змін до істотних умов такого договору (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) та інформацію, визначену абзацом першим цієї частини.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 затверджено Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (надалі за текстом - Особливості).

Пунктами 1-8 Особливостей визначено, що ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

У цих особливостях терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України Про оборонні закупівлі, Про публічні закупівлі та інших нормативно-правових актах, розроблених на їх виконання.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей.

Зведений трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями не складається та не подається на затвердження Кабінетові Міністрів України. Пропозиції до проекту зведеного трирічного плану закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями подаються державними замовниками Мінстратегпрому протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування воєнного стану.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення не складається та не затверджується.

Подання та оприлюднення інформації, передбаченої частинами другою та третьою статті 15 Закону України Про оборонні закупівлі, здійснюється протягом трьох місяців з дня припинення чи скасування правового режиму воєнного стану в Україні.

Для планування закупівель та звітування про їх здійснення відповідно до цих особливостей рішеннями державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, визначаються переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг.

Відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником.

Державні замовники здійснюють закупівлі товарів (крім товарів, визначених у додатку 1), робіт і послуг без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України Про оборонні закупівлі та Про публічні закупівлі.

Державні контракти (договори), крім тих, що укладаються із застосуванням рамкової угоди для потреб оборони, передбаченої цими особливостями, укладаються державними замовниками з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 335 Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану (Офіційний вісник України, 2022 р., № 26, ст. 1419).

Під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) державний замовник готує оголошення про закупівлю, в якому зазначається інформація згідно з додатком 2, та надсилає його для оприлюднення відповідно до пункту 1 частини третьої статті 30 Закону України Про оборонні закупівлі.

Придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України Про публічні закупівлі, в електронній системі закупівель.

Під час здійснення закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням особливостей, визначених Порядком визначення предмета закупівлі під час здійснення закупівель продуктів харчування, послуг із забезпечення комплектами продуктів харчування, послуг щодо забезпечення харчуванням та послуг з організації харчування для особового складу Збройних Сил, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 91, ст. 5666) - із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 9 травня 2023 р. № 465.

Отже, на період дії правового режиму воєнного стану застосовуються приписи статті 30 Закону України Про публічні закупівлі та Особливостей, відповідно до яких придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України Про публічні закупівлі, в електронній системі закупівель.

Тому враховуючи приписи статті 30 Закону України Про публічні закупівлі та абзацу четвертого пункту 8 Особливостей, процедура закупівлі, проводиться відповідно до статті 14 Закону України Про публічні закупівлі, яка врегульовує процедуру проведення спрощеної закупівлі.

Статтею 14 Закону України Про публічні закупівлі визначено, що спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

-оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

-уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

-подання пропозицій учасниками;

-проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

-розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

-визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

-розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

умови оплати;

очікувана вартість предмета закупівлі;

період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 27 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини першої статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

-пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

-учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

-учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

-якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Договір про закупівлю укладається згідно з вимогами статті 41 цього Закону.

Звіт про результати проведення закупівлі оприлюднюється у порядку, передбаченому статтями 10 і 19 цього Закону.

Замовник відміняє спрощену закупівлю в разі:

-відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;

-неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель;

-скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.

Спрощена закупівля автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі:

-відхилення всіх пропозицій згідно з частиною 13 цієї статті;

-відсутності пропозицій учасників для участі в ній.

Спрощена закупівля може бути відмінена частково (за лотом).

Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднюється в електронній системі закупівель:

замовником протягом одного робочого дня з дня прийняття замовником відповідного рішення;

електронною системою закупівель протягом одного робочого дня з дня автоматичної відміни спрощеної закупівлі внаслідок відхилення всіх пропозицій згідно з частиною тринадцятою цієї статті або відсутності пропозицій учасників для участі у ній.

Повідомлення про відміну закупівлі автоматично надсилається всім учасникам електронною системою закупівель в день його оприлюднення.

З метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.

Судом встановлено, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23 рішення Київського окружного адміністративного суду від 23.06.2023 року - скасовано. Прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково, а саме: Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476), оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій N 2/8/5 від 09.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-a, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) про визначення ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (код ЄДРПОУ 44755072) переможцем спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій N 2/8/6 від 13.06.2023, по закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

Зобов`язано Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476) в закупівлі з ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-a та винести рішення за результатами розгляду.

Зобов`язано Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» (код ЄДРПОУ 41773476) з ідентифікатором UA- 2023-05-25-013764-a та винести рішення за результатами розгляду.

На виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23, колегіальним органом Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення, оформлено протокол №2/9/10 від 03.07.2023 яким вирішено скасувати рішення комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення №2/9/5 від 09.09.2023 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» та повернути пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» на повторний розгляд щодо спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-а від 25.05.2023.

Проте, суд зазначає, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23 зобов`язано Міністерство оборони України (код ЄДРПОУ 00034022) повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» з ідентифікатором UA- 2023-05-25-013764-a та винести рішення за результатами розгляду.

Таким чином, відповідач фактично вийшов за межі розглянутих вимог постанови Шостого Апеляційного адміністративного суду у справі №320/21224/23 від 27.06.2023, оскільки повинен був повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» з ідентифікатором UА-2023-05-25-013764-а та винести рішення за результатами розгляду.

Крім того, суд зазначає, що учасниками справи ні в судовому засіданні, а ні в подальшому не були надані докази тієї обставини, що протокол №2/9/10 від 03.07.2023 був розміщений на ДП «ПРОЗОРРО».

Суд звертає увагу на даний протокол відповідача, оскільки в ньому відповідачем не вірно зазначена дата протоколу про відхилення пропозиції позивача №2/9/5, а саме замість 09.06.2023 вказано дату 09.09.2023.

Що стосується листа ТОВ ЗАКУПКИ.ПРОМ.ЮА від 03.07.2023 № 03/07/ZK-921 яким повідомлено Міноборони про те, що у закупівлі UA-2023-05-25-013764-а відсутня технічна можливість повернути на кваліфікацію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» та повторно розглянути його пропозицію. В спрощеній закупівлі повернути учасника на кваліфікацію можна за вимогою учасника. Період для подачі вимоги даним учасникам завершився, то суд зазначає, що відповідачем не надано до суду інформації щодо процедури можливості повернення учасника на кваліфікацію за вимогою учасника. Крім того, суд вважає, що відповідач навмисно не вчинив дії щодо повторного звернення до ТОВ ЗАКУПКИ.ПРОМ.ЮА з метою роз`яснення, яким чином можливо в спрощеній закупівлі повернути учасника на кваліфікацію за вимогою учасника, або інших дій для належного виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23.

Проте, в подальшому відповідач протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення від 10.07.2023 №2/9/11, здійснюючи посилання на пункт 2 частини 17 статті 14 Закону України "Про публічні закупівлі" відмінив спрощену закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013764-а від 25.05.2023, здійснюючи посилання на неможливе усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель. При цьому зазначив, що неможливо виконати постанову Шостого апеляційного адміністративного суду у справі №320/21114/23 від 27.06.2023 щодо повторного розгляду пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» так, як відсутня технічна можливість в електронній системі закупівель повернути на кваліфікацію учасника.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідачем вказано номер справи на підставі якого останнім виконувалось рішення суду - №320/21114/23, проте як постанова Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 була винесена у справі №320/21224/23. В судовому засіданні з даного приводу відповідач не надала жодних пояснень. Таким чином, окрім іншого, суд ставить під сумнів виконання рішення суду у належній справі.

Також суд звертає увагу і на те, що постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23 зобов`язано Міністерство оборони України повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» з ідентифікатором UA- 2023-05-25-013818-a та винести рішення за результатами розгляду.

Відповідач протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення від 07.07.2023 №2/8/8 скасував рішення комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення №2/8/5 від 09.06.2023 щодо відхилення пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» та повернув пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП» на повторний розгляд щодо спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-а від 25.05.2023. При цьому відповідачем не прийнято рішення щодо відміни спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), що оголошена за ідентифікатором UA-2023-05-25-013818-а від 25.05.2023, а навпаки, визнано переможця ТОВ «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» та з ним вже укладено договір №286/2/23/24 від 23.06.2023 на закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік).

Також, суд зазначає, що учасниками справи ні в судовому засіданні, а ні в подальшому не були надані докази тієї обставини, що протокол №2/8/8 від 07.07.2023 був розміщений на ДП «ПРОЗОРРО».

Суд звертає увагу, ще на той факт, що ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2023 №320/21224/23 зобов`язано Міністерство оборони України подати звіт про виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23. На виконання ухвали Шостого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2023 по справі №320/21224/23, Міністерством оборони України направлено на адресу суду звіт про виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.06.2023 у справі №320/21224/23, який оформлений протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) від 10.07.2023 №2/9/11 та лист від ТОВ ЗАКУПКИ.ПРОМ.ЮА.

Разом з тим, станом на 9 годину ранку 19.07.2023 інформація, щодо розгляду даної заяви Шостим апеляційним адміністративним судом по справі №320/21224/23 відсутня.

Стосовно доводів відповідача відносно того, що Міністерством оборони України розміщено нову закупівлю по Одеській області та позивач має можливість повторно прийняти участь у новій закупівлі із ідентифікатором UА-2023-07-10-011275-а, суд зазначає, що для участі у закупівлі обов`язковою умовою оголошення є здійснення учасником забезпечення виконання договору про закупівлю, що також є додатковою, неприйнятною та фінансово-обтяжливою умовою.

У випадку із закупівлею UА-2023-05-25-013764-а, позивач забезпечив свою участь банківською гарантією вилучивши кошти із обігу підприємства та перерахувавши їх на спеціальний рахунок банку (банківська гарантія №BG/U/03-2-03141 у розмірі 10380834,66 грн). На даний час кошти є заблокованими, у тому числі тому, що не виконується рішення суду по справі № 320/21224/23.

Таким чином, права позивача порушенні замовником при розгляді цінової пропозиції у закупівлі UА-2023-05-25-013764-а.

Отже, суд вважає, що Міністерством оборони України порушено принципи максимальної економії, відкритість та прозорість на всій стадіях закупівель, недискримінація учасників, об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та запобігання корупційним діям і зловживанням, на основі яких здійснюються оборонні закупівлі відповідно до ч.1 ст.3 Закону України Про оборонні закупівлі.

Зокрема, Конституційний Суд України виходить із того, що принцип правової визначеності не виключає визнання за органом державної влади певних дискреційних повноважень у прийнятті рішень, однак у такому випадку має існувати механізм запобігання зловживанню ними. Цей механізм повинен забезпечувати, з одного боку, захист особи від свавільного втручання органів державної влади у її права і свободи, а з другого - наявність можливості у особи передбачати дії цих органів (абзац третій підпункту 2.4 пункту 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 08.06.2016 № 1-2/2016).

Крім того, у Рішенні Конституційного Суду України від 23.01.2020 № 1-р/2020 вказано, що юридичну визначеність слід розуміти через такі її складові елементи: чіткість, зрозумілість, однозначність норм права; право особи у своїх діях розраховувати на розумну та передбачувану стабільність існуючого законодавства та можливість передбачати наслідки застосування норм права (легітимні очікування).

У Рішенні Конституційного Суду України від 23.01.2020 № 1-р/2020 також зазначено, що кожна особа залежно від обставин повинна мати можливість орієнтуватися в тому, яка саме норма права застосовується у певному випадку, та мати чітке розуміння щодо настання конкретних юридичних наслідків у відповідних правовідносинах з огляду на розумну та передбачувану стабільність норм права.

До того ж, як вказано ЄСПЛ у справі Black Clawson Ltd. v. Papierwerke AG, (1975) AC 591 at 638, сприйняття верховенства права як конституційного принципу вимагає того, аби будь-який громадянин, перед тим, як вдатися до певних дій, мав змогу знати заздалегідь, які правові наслідки настануть.

Сутність принципу правової визначеності Європейський суд з прав людини визначив як забезпечення передбачуваності ситуації та правовідносин у сферах, що регулюються. На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (Лелас проти Хорватії і Тошкуце та інші проти Румунії) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (Онер`їлдіз проти Туреччини). Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків.

Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення Міністерства оборони України про відміну спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 2/9/11 від 10.07.2023 року, по закупівлі з ідентифікатором UА-2023-05-25-013764-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) (Одеська область) є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідачем не доведено правомірність прийнятого рішення. Водночас докази, подані позивачем, підтверджують обставини, на які він посилається в обґрунтування позовних вимог, та не були спростовані відповідачем.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є обґрунтованим, а відтак таким, що підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем під час звернення до суду було сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн, який підлягає відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 243-246,250,255,282 КАС України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України про відміну спрощеної закупівлі, оформлене протоколом розгляду тендерних пропозицій № 2/9/11 від 10.07.2023 року, по закупівлі з ідентифікатором UА-2023-05-25-013764-а, предмет закупівлі: «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) (Одеська область).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ МАРІНТАЛЬ ГРУП" судові витрати у сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Міністерства оборони України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Лиска І.Г.

Джерело: ЄДРСР 112293950
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку