open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 344/5230/23
Моніторити
Постанова /24.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.07.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Рішення /19.07.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Ухвала суду /10.04.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Ухвала суду /28.03.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
emblem
Справа № 344/5230/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /24.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.09.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /19.07.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Рішення /19.07.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Ухвала суду /10.04.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області Ухвала суду /28.03.2023/ Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської областіІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 344/5230/23

Провадження № 2-а/344/115/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 липня 2023 року місто Івано-Франківськ

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області у складі:

головуючого - судді Мелещенко Л.В.

секретаря судового засідання - Ласки І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду міста Івано-Франківськ за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_3 про скасування постанови за справою про адміністративне правопорушення,-

В С Т А Н О В И В:

24 березня 2023 року позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача ІНФОРМАЦІЯ_3 про скасування постанови за справою про адміністративне правопорушення.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 13 березня 2023 року постановою начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 Плитуса Р. № 5/331 позивача визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено штраф у розмірі 1700 грн. У постанові вказано, що, позивач,всупереч вимогам абзацу 5 частини п`ятої статті 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та абзацу 1 пункту 23 постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487, згідно з яким призовники, військовозобов`язані та резервісти у разі зміни адреси їх місця проживання або інших персональних даних, в тому числі зміни військово-облікової спеціальності, зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідним органам, де вони перебувають на військовому обліку, вчасно не з`явився в особливий період у військкомат для зміни військово-облікового документа, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

З даною постановою позивач не погоджується, вважає її незаконною та необґрунтованою, винесеною з порушенням норм права та такою, що підлягає до скасування.

Протягом останніх років позивач ніяких повісток про необхідність явки до ІНФОРМАЦІЯ_3 не отримував, про що вказав у протоколі про адміністративне правопорушення і твердження про те, що він вчасно не з`явився у військкомат, не відповідає фактичним обставинам справи.

20 лютого 2023 року позивач звернувся з письмовою заявою з долученням відповідних документів до відповідача та 01 березня 2023 року особисто із заявою про відстрочку від призову, оскільки він має одного із батьків із числа осіб з інвалідністю 2 групи.

Отримавши 10 березня 2023 року відправлену відповідачем 06 березня 2023 року, письмову відповідь на заяву, в якій зазначалось, що з метою належного оформлення права на відстрочку необхідно прибути (без вказання дати) до ІНФОРМАЦІЯ_3 з вказаним в ній переліком документів. Прибувши з відповідними документами, позивача було направлено для проходження військово-лікарської комісії (яка тривала кілька днів), після завершення якої 13 березня 2023 року на нього було складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Позивач вважає, що доказів порушення ним правил військового обліку, передбачених ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, відповідач у постанові не відобразив та до неї не долучив. Відсутні такі докази також і у протоколі про адміністративне правопорушення. Крім того, постанова не відповідає вимогам статті 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Протокол та постанова складені в один і той же день, одною і тою ж самою особою. Разом з тим добровільна сплата штрафу не є визнанням факту вчинення адміністративного правопорушення.

За наведених обставин позивач просить скасувати постанову за справою про адміністративне правопорушення № 5/331 від 13 березня 2023 року за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, закрити провадження по справі та стягнути судові витрати по оплаті судового збору в розмірі 536,80 грн.

Ухвалою суду від 28 березня 2023 року позовну заяву залишено без руху.

06 квітня 2023 року позивачем усунуто недоліки.

Ухвалою суду від 10 квітня 2023 року прийнято дану позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

25 травня 2023 року до суду від відповідача ІНФОРМАЦІЯ_3 надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, виходячи з наступного.

Громадянин ОСОБА_1 приписку до призовної дільниці в 17-річному віці пройшов, отримав посвідчення про приписку до призовної дільниці та йому було надано роз`яснення правил військового обліку та відповідальності за порушення цих правил, про що в особовій справі призовника проставлено його особистий підпис. Роз`яснення прав та обов`язків призовника також міститься на посвідчені про приписку до призовної дільниці.

Згідно з військово-обліковими даними, протоколом засідання призовної комісії № 3 від 03 жовтня 2017 року, адміністративним розслідуванням встановлено, що громадянин ОСОБА_1 порушив правила військового обліку, про що було складено протокол про адміністративне правопорушення від 13 березня 2023 року № 5/330. Зазначено про порушення вимог абзацу 5 частини десятої статті 1 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу (в частині обов`язку виконувати правила військового обліку), частини одинадцятої статті 38 Закону України "Про військовий обов`язок та військову службу" та пункту 23 Порядку (в частині неповідомлення про зміни в облікових даних).

Зазначене також підтверджується даними, які містяться у вступній частині протоколу, а саме в пункті 4 щодо місця роботи і посади - "АЗС, власник" (згідно з військово-обліковими даними - тимчасово не працює), в пункті 6 щодо перебування на утриманні осіб - "одна неповнолітня особа" (згідно з військово-обліковими даними - одружений, дітей не має).

Також, оскільки ОСОБА_1 переданий на облік військовозобов`язаних по досягненні 27-річного віку з числа нерозшуканих осіб, матеріали щодо розшуку якого направлялись до органів Національної поліції, у зазначеного громадянина відсутній військово-обліковий документ (тимчасове посвідчення військовозобов`язаного).

Після закінчення навчального закладу та здобуття освіти до військового комісаріату для повідомлення про здобуту освіту не прибував та іншим чином не повідомляв. Вина особи встановлена. ОСОБА_1 є суб`єктом адміністративного правопорушення та підлягає адміністративній відповідальності.

Порушення правил військового обліку здійснене ОСОБА_1 в результаті недотримання норм чинного законодавства, що визначають ці правила.

У зв`язку з зазначеним представник відповідача вважає, що склад адміністративного правопорушення встановлений, а вина особи доведена військово-обліковими даними військовозобов`язаного, витягом з протоколу засідань призовної комісії № 3 від 03 жовтня 2017 року, адміністративним розслідуванням, протоколом про адміністративне правопорушення та наданими ОСОБА_1 поясненнями.

Щодо обґрунтування позивачем відсутності складу адміністративного правопорушення через невручення останньому повісток про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_1 , то представник відповідача зазначає, що це не може бути взято до уваги оскільки частиною одинадцятою статті 38 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" визначено, що призовники, військовозобов`язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров`я, адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи, посади зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи. При цьому вручення повісток про виклик для повідомлення змін облікових даних чинним законодавством не вимагається. Зазначене правило військового обліку виконується громадянами самостійно у строки, встановлені законодавством.

Додатково зазначає, що прибуття до територіальних центрів комплектування та соціальноїпідтримки (раніше військових комісаріатів) під час чергових призовів на строкову військову службу, у відповідності до абзацу 3 частини восьмої статті 15 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", прибуття призовників здійснюється за повістками або самостійно в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову. Так, під час засідання призовної комісії у жовтні 2017 року ОСОБА_1 для проходження комісії (включаючи медичну комісію), як особа, яка по досягненні 27-річного віку підлягає передачі на військовий облік військовозобов`язаних, не прибував та з зазначеного часу і до 13 березня 2023 року військово-облікових документів військовозобов`язаного не мав.

Виклик територіальним центром комплектування та соціальної підтримки здійснюється не тільки шляхом вручення повісток, а й шляхом надсилання повідомлень, у тому числі засобами телефонного зв`язку, за допомогою месенджерів та інших засобів мережі Інтернет, видачі розпоряджень, опублікування наказів в ЗМІ тощо.

20 лютого 2023 року позивачем у черговій частині ІНФОРМАЦІЯ_3 було залишено заяву про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та 01 березня 2023 року під час особистого прийому. ОСОБА_1 було повідомлено про необхідність проходження військово-лікарської комісії для визначення ступеня придатності.

13 березня 2023 року після проходження військово-лікарської комісії позивач звернувся в відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу для оформлення військово-облікового документу. Під час уточнення військово-облікових даних 13 березня 2023 року стало відомо, що ОСОБА_1 , у визначеному законодавством порядку та строки, не повідомив про зміну облікових даних (сімейного стану, місця роботи тощо). В обліковій інформаційній системі територіального центру комплектування та соціальної підтримки числиться як нерозшуканий та такий, що зарахований в запас по досягненні 27-річного віку.

У зв`язку з зазначеним, триваючим характером правопорушення протокол про адміністративне правопорушення складений з дотриманням строків визначених Кодексом України про адміністративні правопорушення. У постанові про адміністративне правопорушення від 13 березня 2023 року № 5/331 зазначено, що на підставі поданих документів і матеріалів, заслухавши осіб, які брали участь у розгляді справи, постановлено. Матеріали справи про адміністративне правопорушення № 19 від 13 березня 2023 року містять наступні докази: протокол про адміністративне правопорушення з наданими поясненнями особи, адміністративне розслідування та витяг з протоколу засідання призовної комісії. Окрім зазначеного, під час розгляду справи заслухано начальника відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу ІНФОРМАЦІЯ_3 щодо військово-облікових даних громадянина ОСОБА_1 , інших обставин виявленого порушення.

Розгляд справи про адміністративне правопорушення відбувся 13 березня 2023 року в кабінеті № 7 за адресою: АДРЕСА_1 з дотриманням порядку, визначеного Кодексом України про адміністративні правопорушення. Так, під час розгляду справи встановлено, що розгляд даної справи, у відповідності до статті 235 Кодексу України про адміністративні правопорушення, належить до компетенції ІНФОРМАЦІЯ_3. Розгляд справи здійснено начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 полковником ОСОБА_2 . Перевірено, що протокол про адміністративне правопорушення відповідає вимогам, визначеним в главі 19 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Перевірено сповіщення осіб, які беруть участь у розгляді справи. Громадянин ОСОБА_1 на розгляд справи не прибув. Оскільки місце і час розгляду справи доведені під особистий підпис в протоколі про адміністративне правопорушення, клопотань не надходило, справа правомірно розглянута за відсутності позивача. Під час розгляду справи досліджено подані документи і матеріали, заслухано осіб, які брали участь у розгляді справи. Вина особи встановлена, досліджено, чи підлягає особа адміністративній відповідальності, з`ясовано наявність обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, заподіяння майнової шкоди, наявність підстав для застосування статті 21 Кодексу України про адміністративні правопорушеннятощо. Отже, розгляд справи здійснено у відповідності з вимогами глави 22 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Щодо зазначеного позивачем строку розгляду справи про адміністративне правопорушення представник відповідача повідомляє, що законодавство не забороняє здійснювати розгляд справи про адміністративне правопорушення в день складення протоколу про адміністративне правопорушення, а встановлює виключно граничний строк для здійснення такого розгляду (а.с. 31-39).

06 червня 2023 року позивачем ОСОБА_1 подано до суду відповідь на відзив, в якій просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі та скасувати постанову про адміністративне правопорушення № 5/331 від 13 березня 2023 року, провадження по справі закрити (а.с. 60-63).

14 червня 2023 року представником відповідача подано до суду заперечення, в яких просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі (а.с. 66-70).

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав на підставах, викладених у позові, просив позов задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача Антохова А.С. у судовому засіданні просила у задоволенні позову відмовити, пояснила, що оскаржувана постанова винесена правомірно з дотриманням вимог чинного законодавства.

Суд, вислухавши пояснення учасників справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення на них, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, застосувавши до спірних правовідносин відповідні норми матеріального та процесуального права, встановив наступні фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

20 лютого 2023 року ОСОБА_1 звертався до ІНФОРМАЦІЯ_3 з заявою про надання документів про відстрочку від призову відповідно до абзацу 11 частини першої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію (а.с. 6).

З відповіді, наданої ОСОБА_1 , вбачається, що з метою оформлення права на відстрочку йому необхідно прибути до ІНФОРМАЦІЯ_3; з собою мати військово-обліковий документ, паспорт громадянина України, свідоцтво про народження, паспорт батька, документи, що підтверджують групу інвалідності батька (а.с. 7).

Постановою № 5/331 за справою про адміністративне правопорушення від 13 березня 2023 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1700 грн. (а.с. 8, 50-51).

13 березня 2023 року відносно ОСОБА_1 складено протокол № 5/330 про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення (а.с. 9, 44-45).

Відповідно до копії квитанції від 13 березня 2023 року позивачем оплачений штраф у розмірі 1700 грн (а.с. 10, 52).

13 березня 2023 року розпочата справа № 19 про адміністративне правопорушення за ознаками ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, на ОСОБА_1 та завершена 13 березня 2023 року (а.с.41-42).

13 березня 2023 року начальником відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу ІНФОРМАЦІЯ_3 поданий рапорт начальнику ІНФОРМАЦІЯ_3 про виявлене порушення правил військового обліку громадянином ОСОБА_1 (а.с.43).

Відповідно до Витягу з книги протоколів засідань призовної комісії протокол №3 від 03 жовтня 2017 року, громадянина ОСОБА_1 рішенням призовної комісії, згідно абзацу 3 частини першої статті 18 та абзацу 8 частини третьої статті 16 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» 2006 року, звільнено від призову на військову службу у зв`язку з досягненням 27-річного віку та взято на військовий облік військовозобов`язаних (а.с.48).

13 березня 2023 року начальником відділення військового обліку та бронювання сержантів і солдатів запасу ІНФОРМАЦІЯ_3 подано начальнику ІНФОРМАЦІЯ_3 результати адміністративного розслідування стосовно ОСОБА_1 (а.с.49).

13 березня 2023 року складена облікова картка на ОСОБА_1 (а.с.53-55).

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Статтею 245 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до статті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період тягнуть за собою накладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно абзацу 5 частини десятої статті 1 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Частиною одинадцятою статті 14 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу визначено, що громадянам України, приписаним до призовних дільниць, видаються посвідчення про приписку, роз`яснюються права та обов`язки, правила військового обліку та відповідальність за порушення цих правил.

У пункті 2 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487, передбачено, що військовий облік є складовою змісту мобілізаційної підготовки держави. Він полягає у цілеспрямованій діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій щодо: фіксації, накопичення та аналізу наявних людських мобілізаційних ресурсів за військово-обліковими ознаками; здійснення заходів із забезпечення виконання встановлених правил військового обліку призовниками, військовозобов`язаними та резервістами; подання відомостей (персональних та службових даних) стосовно призовників, військовозобов`язаних та резервістів до органів ведення Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Згідно пункту 3 вказаного Порядку, військовий облік ведеться з метою визначення наявних людських мобілізаційних ресурсів та їх накопичення для забезпечення повного та якісного укомплектування Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів спеціального призначення (далі - інші військові формування) особовим складом у мирний час та в особливий період. Для забезпечення військового обліку громадян України використовується Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, який призначений для збирання, зберігання, обробки та використання даних про призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров`я і віком, а жіночої статі - також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов`язок згідно із законодавством.

13 березня 2023 року в кабінеті № 7 за адресою: м. Івано-Франківськ, вул.Княгинин, 20 було складено протокол № 5/330 про адміністративне правопорушення на ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У протоколі міститься інформація про час, дату та місце розгляду адміністративної справи, а саме 11:10 13 березня 2023 року в кабінеті № 7 ІНФОРМАЦІЯ_3.

ОСОБА_1 скористався правом на надання пояснень, про що зазначено у протоколі.

Розгляд справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності відбувався за його особистої присутності, що не заперечується позивачем, а тому є всі підстави вважати, що ОСОБА_1 було відомо про дату, час та місце розгляду справи відносно нього.

Згідно статті 235 Кодексу України про адміністративні правопорушення, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України). Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

У відповідності до положень частини першої статті 277 Кодексу України про адміністративні правопорушення, справа про адміністративне правопорушення розглядається у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання органом (посадовою особою), правомочним розглядати справу, протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

Таким чином, суд не вбачає підстав вважати постанову № 5/331 від 13 березня 2023 року незаконною з причин складення протоколу та постанови в один і той самий день однією і тією ж самою особою.

Пункт 20 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1487, визначає, що військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів. Військово-обліковими документами є: для призовників - посвідчення про приписку до призовної дільниці; для військовозобов`язаних - військовий квиток або тимчасове посвідчення військовозобов`язаного; для резервістів - військовий квиток.

Згідно з пунктом 23 вказаного Порядку, призовники, військовозобов`язані та резервісти в разі зміни адреси їх місця проживання або інших персональних даних зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідним органам, де вони перебувають на військовому обліку, зокрема у випадках, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад", через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-комунікаційні системи. Призовники, військовозобов`язані та резервісти, які не актуалізували інформацію про себе в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів, особисто у семиденний строк з дня внесення змін до персональних даних прибувають із паспортом громадянина України та військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, який організовує та веде військовий облік на території адміністративно-територіальної одиниці, для взяття їх на військовий облік, зняття з військового обліку або внесення змін до їх облікових даних.

Правила військового обліку визначені в додатку 2 до Порядку.

Так, зокрема, Правилами військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів передбачено, що призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні, зокрема, особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів", а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"; звіряти не рідше одного разу на п`ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки.

Відповідно до частини першої статті 35 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», на загальному військовому обліку перебувають резервісти, а також військовозобов`язані, які не заброньовані за центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і закладами освіти незалежно від підпорядкування і форми власності на період мобілізації та на воєнний час.

Згідно частини першої статті 37 Закону України « Про військовий обов`язок і військову службу», взяттю на військовий облік призовників, військовозобов`язаних та резервістів у територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України підлягають громадяни України, які досягли 27-річного віку під час перебування на військовому обліку призовників;.

Після досягнення 27-річного віку позивач зобов`язаний був з`явитись до ІНФОРМАЦІЯ_3 та стати на військовий облік, як військовозобов`язаний.

Всупереч чинному законодавству України, позивач у встановлений законом термін до ІНФОРМАЦІЯ_3 не з`явився, на військовий облік військовозобов`язаних не став, не повідомив про зміни облікових даних.

Відповідно до частини першої статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, скоєне позивачем, було виявлено 13 березня 2023 року при особистому зверненні ОСОБА_1 з метою отримання документів про відстрочку від призову.

Оскільки законом визначено, що після 27-річного віку особа зобов`язана з`явитись особисто та стати на військовий облік як військовозобов`язаний, що позивачем виконано не було, підстави вважати, що відповідач повинен був сам дізнатися про те, що позивач не подав документи для взяття на військовий облік в 7-денний термін з дня досягнення ним 27-річного віку і, що у позивача змінилися облікові дані (сімейний стан, місце роботи тощо), відсутні та є такими, що не мають законного обґрунтування.

ОСОБА_1 досяг 27-річного віку у 2017 році, тобто правопорушення, вчинене позивачем, тривало більше п`яти років, що кваліфікується як триваюче правопорушення.Триваючим адміністративним правопорушенням є порушення, пов`язані з довготривалим, безперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою. Тобто триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила будь-які встановлені дії або бездіяльність, і далі перебуває в стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан триває протягом значного часу, і весь час винний безперервно скоює правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків.

Таким чином, оскаржувана постанова винесена в межах строків накладення адміністративного стягнення, передбачених частиною першою статті 38 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Суд також приймає до уваги те, що в протоколі про адміністративне правопорушення № 5/303 від 13 березня 2023 року в графі «пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності» ОСОБА_1 особисто зазначив, що «не приходили повістки по місцю проживання».

Суд зазначає, що у додатку 2 вказаного Порядку зазначено, що якщо за будь-яких обставин повістка районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки не надійшла, громадяни призовного віку прибувають до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову на строкову військову службу, визначеного указом Президента України.

Отже, в момент складання адміністративного протоколу ОСОБА_1 не заперечував скоєння ним адміністративного правопорушення, а отже кваліфікація дій ОСОБА_1 , наявність його вини та притягнення його до відповідальності визнана ОСОБА_1 особисто.

Суд вважає за необхідне зазначити, що оскаржувана постанова містить усі необхідні реквізити, передбачені статтею 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення, при розгляді справи про притягнення позивача до адміністративної відповідальності відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими нормативно-правовими актами.

Зібрані посадовою особою докази про вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є належними та допустимими, оскільки зібрані в установленому законом порядку, і у своїй сукупності, взаємозв`язку, достатності та достовірності повністю підтверджують фактичні обставини вчинення даного адміністративного правопорушення та винуватість позивача.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, у даній адміністративній справі виконано обов`язку щодо доведення правомірності прийнятого рішення про притягнення позивача до адміністративної відповідальності, надано до суду належних доказів на підтвердження правомірності оскаржуваної постанови, та, зокрема, доказів вчинення позивачем відповідного адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

За таких обставин, оскаржувана постанова ґрунтується на фактичних даних та відповідає вимогам статей 251, 252, 280, 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Згідно частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод та інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Як визначено у частині другій статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що під час встановлення адміністративного правопорушення та накладення адміністративного стягнення на позивача відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому відсутні правові підстави для визнання постанови № 5/331 від 13 березня 2023 року незаконною та її скасування, а відповідно і підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 , тому позовна заява підлягає залишенню без задоволення, а оскаржувана постанова без змін.

Оскільки у позові відмовляється, судові витрати, пов`язані зі сплатою позивачем судового збору, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного, відповідно до ст.ст. 33, 38, 210, 251, 252, 254, 256, 258, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, керуючись ст.ст. 9, 77, 134, 139, 241-246, 286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позовних вимогОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_3 про скасування постанови за справою про адміністративне правопорушення - відмовити у повному обсязі.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Вступна та резолютивна частини рішення складені, підписані у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 19 липня 2023 року.

Повний текст рішення складено та підписано 19 липня 2023 року.

Повне найменування учасників справи:

Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_2 .

Відповідач - ІНФОРМАЦІЯ_3, код ЄДРПОУ НОМЕР_2, місцезнаходження: АДРЕСА_3.

Суддя Мелещенко Л.В.

Джерело: ЄДРСР 112287991
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку