open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 676/4224/23

Номер провадження 3/676/1326/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 червня 2023 року м. Кам`янець-Подільський

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області Воєвідко Я.І., за участю секретаря судових засідань Марчук К.В., захисників Флис В.В., Худняка В.А., інспектора СВП ВРПП Кам`янець-Подільського РУП ГУНП в Хмельницькій області Гевко В.А., розглянувши протокол та матеріали справи, що надійшли від СВП ВРПП Кам`янець-Подільського РУП ГУНП в Хмельницькій області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя по АДРЕСА_1 , приватного підприємця, за ч. 6 ст. 130 КУпАП, -

в с т а н о в и в:

До Кам`янець-Подільського міськрайонного суду Хмельницької області від СВП ВРПП Кам`янець-Подільського РУП ГУНП в Хмельницькій області, надійшов протокол серії ААБ №166468 від 04 червня 2023 року, про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 за ч.6 ст. 130 КУпАП.

Згідно протоколувстановлено,що ОСОБА_1 о 20.07 год. 04 червня 2023 року на р. Дністер, адміністративній межі с. Каштанівка Кам`янець-Подільського району координати 48.60260 26.99058 керував човном марки «Crowline» із бортовим номером НОМЕР_1 двигун Mer Cruiser 5. OL без посвідчення судноводія, при цьому будучи з ознаками алкогольного сп`яніння, а саме почервоніння шкірного покриву обличчя, порушення мови, поведінка, що не відповідає обстановці, від проходження тесту на встановлення факту вживання алкогольних напоїв за допомогою спеціального приладу Драгер 6820 Алкотест та проїзду в найближчий медичний заклад для встановлення вмісту алкоголю відмовився із застосування відеокамери при цьому судноводій порушив правила судноплавства на внутрішніх водних шляхах України від 29.12.2016 року, Наказ №91 від 16.02.2004 року «Про затвердження правил судноплавства на внутрішніх водних шляхах», затверджений Міністерством транспорту України, п. 2.5 ПДР, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч. 6 ст. 130 КУпАП.

В судовому засіданні захисники заявили клопотання про повернення Кам`янець-Подільському РУП ГУНП в Хмельницькій області протоколу серії ААБ №166468 від 04 червня 2023 року про адміністративне правопорушення складеного відносно ОСОБА_1 за ч.6 ст. 130 КУпАП та матеріалів справи, на доопрацювання з огляду на обставини, що в ОСОБА_1 свідоцтва на право управління суднами, що ставить під сумнів вірність кваліфікації його дій за ч.6 ст. 130 КУпАП.

В судове засідання особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, будь-яких заяв чи клопотань не направляв.

Суд, заслухавши думку захисників Флиса В.В., Худняка В.А., інспектора водної поліції Гевка В.А., вивчивши протокол про адміністративне правопорушення серії ААБ №166468від 04 червня 2023 року, матеріали справи: акт огляду на стан алкогольного сп`яніння із використанням спеціальних технічних засобів, направлення на огляд водія транспортного засобу з метою виявлення стану алкогольного сп`яніння від 04 червня 2023 року, копію довіреності, диск із відео фіксацією правопорушення, та інші матеріалами справи, перевіривши надані матеріали у порядку, передбаченомуст. 278 КУпАП, дійшов висновку, що клопотання захисту про повернення протоколу та матеріалів справи для належного оформлення, слід задоволити виходячи з наступного.

Відповідно до статті 278 КУпАПорган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує серед інших питань і питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Частиною п`ятоюстатті 130 КУпАПпередбачена адміністративна відповідальність за керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а так само передача керування судном особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а також відмова осіб, які керують річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Частиною шостоюстатті 130 КУпАПпередбачена відповідальність за дії, передбачені частиною п`ятою цієї статті, вчинені особами, які не мають права керування річковими або маломірними суднами.

Під час розгляду справи ОСОБА_1 надав копію свідоцтва на право управління суднами, яке ним було пред`явлено інспектору на час зупинки та складання протоколу.

Законодавець у ст.24КУпАП визначає позбавлення спеціального права як вид адміністративного стягнення.

Право керування річковим транспортом - це спеціальне право, надане громадянинові і якого можна позбавити за наявності підстав і у випадках, передбачених Законом.

Отже, вказаний протокол не відповідає вимогамст. 256 КУпАП, оскільки виклад у ньому фактичних обставин справи не узгоджується із фактичними обставинами, про що свідчить надана копія свідоцтва на право управління судном №016459, що підтверджує в нього наявність права керування річковими або маломірними суднами.

Таким чином, враховуючи вищевикладене адміністративні матеріали не можуть розглядатись судом без усунення порушень, допущених при його складанні, оскільки за наслідками таких встановлених недоліків немає можливості повно, всебічно та об`єктивно розглянути дану справу.

Отже пред`явлене ОСОБА_1 обвинувачення є неконкретним, містить суперечності, що позбавляє можливості ефективно захищатися від пред`явленого правопорушення.

Частиною п`ятою статті 130 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за керування річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами особами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції, а так само передача керування судном особі, яка перебуває в стані такого сп`яніння чи під впливом таких лікарських препаратів, а також відмова осіб, які керують річковими, морськими, малими, спортивними суднами або водними мотоциклами, від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Тобто ч. 5 ст. 130 КУпАП фактично містить три окремі самостійні склади адміністративного правопорушення: керування судном в стані алкогольного сп`яніння, передача судном особі, яка перебуває в стані сп`яніння та відмова від проходження огляду на стан алкогольного сп`яніння за наявності ознак алкогольного сп`яніння.

Частиною шостою статті 130 КУпАП передбачена відповідальність за дії, передбачені частиною п`ятою цієї статті, вчинені особами, які не мають права керування річковими або маломірними суднами.

Слід зазначити, що введений в країні воєнний стан не обмежуєправа особина захист (ст.64 Конституції України), в той же часскорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється (ст. 26 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»).

Окрім того відповідно до ст.ст. 254-256 КУпАПпротокол про адміністративне правопорушення - це документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діяння, яке містить виклад фактичних обставин, які становлять склад адміністративного правопорушення, передбаченогоКУпАП.

Фабула адміністративного правопорушення, викладена у протоколі повинна відображати усі істотні ознаки складу правопорушення. При цьому суд не має права самостійно її редагувати, оскільки це становитиме порушення права на захист, гарантованого ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

У межах зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення обставин інкримінованого особі адміністративного правопорушення, і повинен провадитися судовий розгляд.

Згідно абзацу 5 статті 26постанови Пленуму Верховного Суду України №14 від 23.12.2005 рокувизнано правильною практику тих судів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені без додержання вимогст.256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.

Враховуючи викладене, вказані недоліки позбавляють можливості ОСОБА_1 ефективно захищатися від пред`явленого правопорушення, тому справу про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.6 ст.130 КУпАП слід повернути до Кам`янець-ПодільськогоРУП ГУНПв Хмельницькійобласті для належного оформлення.

На підставі викладеного, керуючись ст.256, 278,КУпАП, суд,-

п о с т а н о в и в:

Повернути протокол серії ААБ №166468від 04 червня 2023 року та матеріали справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч.6ст.130 КУпАП, складені щодо ОСОБА_1 , - Кам`янець-Подільському РУП ГУНП в Хмельницькій області, для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її оголошення.

Суддя Кам`янець-Подільського міськрайонного суду

Я.І. Воєвідко

Джерело: ЄДРСР 111876481
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку