open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/21440/23 Прізвище судді (суддів) першої інстанції:

Щавінський В.Р.

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 червня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Костюк Л.О.;

суддів: Бужак Н.П., Кобаля М.І.;

за участю секретаря: Несін К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» на рішення Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2023 року (розглянута у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження, м. Київ, дата складання повного тексту рішення - відсутня) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» до Міністерства оборони України, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС», про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А:

У червні 2023 року, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» (далі - позивач) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства оборони України (далі - відповідач) з вимогою визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства оборони України, оформлене протоколом засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік) №2/1/5 від 12.06.2023 року про визначення ТОВ «АТОМСЕРВІС» переможцем спрощеної закупівлі та прийняття рішення щодо наміру укладання договору на закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), які дислоковані у місті Львові, у кількості 6 318 880, 20 комплектів за ціною 120,40 грн. з ПДВ за комплект, на загальну вартість товару 760848 280,24 грн. з ПДВ.

На обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що 25.05.2023 на онлайн-платформі «Prozorro» уповноваженою особою Міністерства оборони України опубліковано оголошення про проведення спрощеної закупівлі.

Предметом закупівлі є «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)». Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій у закупівлі робіт взяли участь чотири учасники. Переможцем закупівлі визнано ТОВ «АТОМСЕРВІС».

Позивач стверджує, що рішення є незаконним, протиправним та таким, що грубо порушує права позивача як учасника публічних закупівель для потреб оборони.

Вказує, що відповідно до умов Оголошення учасник надає Сканований оригінал/копію антикорупційної програми юридичної особи та сканований оригінал/копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021р №794/21. Вимоги до особи, яка може бути призначеною Уповноваженим, встановлюються Законом України «Про запобігання корупції».

Позивач зазначив, що у складі пропозиції ТОВ «АТОМСЕРВІС» надано наказ №12/23 від 01.02.2023 згідно якого Уповноваженим за реалізацією антикорупційної програми призначено директора товариства, що створює реальний конфлікт інтересів і впливає на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень, та на вчинення чи не вчинення дій під час виконання повноважень Уповноваженого.

Вважає, що учасником ТОВ «АТОМСЕРВІС» не підтверджено наявність загальною кількістю не менше ніж 2000 м2, складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 м2, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування.

В обґрунтування вказав, що у складі пропозиції ТОВ «АТОМСЕРВІС» надано Договір оренди № 291 від 24.05.2023 згідно якого ТОВ «АТОМСЕРВІС» нібито орендує частину холодильної камери за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1.

Договір підписаний укладений між ТОВ «АТОМСЕРВІС» та ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ». Однак, згідно даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за цією адресою не існує жодних приміщень з холодильною камерою. За цією адресою розміщені адміністративні будівлі площами 2676,9 та 503,1 м2, будівлі прохідної 36,2 м2, мийки 249, 3 м2, складу 340,4 м2. та будівля під козеїн 616,6 м2.

Вказує, що будівлі за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1 перебувають у власності ТОВ «ДОМІНІК 2018» з 03.02.2022, а не ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ». Відтак, ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» не будучи власником такого майна, не могла передавати його в оренду. Вважає, що Договір оренди № 291 від 24.05.2023 є фіктивним.

Зазначає, що ТОВ «АТОМСЕРВІС» подало у складі своєї тендерної пропозиції недостовірну інформацію про наявність на правах оренди відповідної матеріально-технічної бази.

Позивач вважає, що Рішенням оформленим протоколом № 2/1/5 від 12.06.2023 порушено принципи здійснення публічних закупівель, зокрема; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Вказує, що рішенням оформленим протоколом № 2/1/5 від 12.06.2023, переможцем спрощеної закупівлі визначено ТОВ «АТОМСЕРВІС» та оприлюднено повідомлення про намір укласти Договір про закупівлю. Такі дії відповідача порушують норми законодавства України, а й дискримінують позивача як учасника, який подав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію, оскільки у замовника були наявні підстави для відхилення пропозиції переможця - ТОВ «АТОМСЕРВІС», визначені п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон №922-VIII ). Такі дії порушують принцип об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури спрощеної закупівлі, оскільки невідхилення пропозиції, яка не відповідає умовам оголошення вже ставить під сумнів об`єктивність рішення прийнятого відповідачем.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2023 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таку, що складена з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нову, якою позов задоволити.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню та погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне.

Як встановлено судом першої інстанції, що Міноборони України прийнято рішення щодо проведення спрощених закупівель за предметом закупівлі «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік» відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» та 25.05.2023 на веб-сайті «Prozorro» розміщено Оголошення про проведення спрощених закупівель «Продукти харчування та сушені продукти різні (15890000-3) (продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік)» за ідентифікаторами UA-2023-05-25-013792-а.

З матеріалів справи та інформації, розміщеної на веб - сайті «Prozorro» вбачається, що вказаній у спрощеній закупівлі подано пропозиції чотирма учасниками:

ТОВ «Атомсервіс» (третя особа у справі);

ТОВ «Трейд Лайнс Рітейл» (позивач у справі);

ТОВ «Торгова компанія «Агропродпром-сервіс»;

ТОВ «Трейд Граніт Іввест».

Як слідує з протоколу розкриття тендерних пропозиції №UA-2023-05-25-013792-а від 06.06.2023, Міністерство оборони України вирішило, що ТОВ «Атомсервіс» відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим в тендерній документації. Відсутні підстави для відмови, установлені статтею 17 Закону №922-VIII.

З Витягу з протоколу засідання колегіального органу Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель - комісії Міністерства оборони України з питань оборонних закупівель за напрямком тилового забезпечення щодо розгляду пропозицій учасників спрощеної закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 від 12.06.2023 №2/1/5 вбачається, що комісія встановила, що пропозиція ТОВ «Атомсервіс» відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.

Так, протокольним рішенням колегіального органу Міністерства оборони України від 12.06.2023 №2/1/5, розміщеним на сайті «Prozorro» 12.06.2023, вирішено:

- відповідно до вимог частини 12 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» визначити ТОВ «АТОМСЕРВІС» переможцем спрощеної закупівлі та прийняти рішення щодо наміру укладання договору на закупівлю продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), які дислоковані у місті Львів, у кількості 6318880,20 комплектів за ціною 120,40 грн. з ПДВ за комплект, на загальну вартість товару 760848280 ,24 грн. з ПДВ.

- відповідно до вимог частини 15 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» запрошено Товариство з обмеженою відповідальністю «АТОМСЕРВІС» укласти договір щодо закупівлі продуктів харчування та сушених продуктів різних (15890000-3) (продуктів харчування (комплектів продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2023 рік), у строк на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів з дня оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель повідомлення про намір укласти договір.

Також 12.06.2023 о 17:56 год. на сайті «Prozorro» відповідачем опубліковано повідомлення про намір укласти договір про закупівлю №UA-2023-05-25-013792-a.

Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову цінку обставинам та матеріалам справи, а також наданим додатковим поясненням та запереченням сторін, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначає Закон України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (зі змінами, далі - Закон №808-IX ).

Пункт 12 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить кваліфікаційні критерії до учасників спрощеної закупівлі відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та до частини третьої статті 14 цього Закону (за наявності), вимоги, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників спрощеної закупівлі визначеним критеріям і вимогам згідно із законодавством, а саме:

12.1. Для участі у спрощеній закупівлі учасник повинен відповідати наступним кваліфікаційним критеріям:

1) наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально - технічної бази та технологій;

2) наявність в учасника спрощеної закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

3) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю;

12.2. Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у спрощеній закупівлі та зобов`язаний відхилити пропозицію в разі, якщо:

1) замовник має незаперечні докази того, що учасник спрощеної закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця спрощеної закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;

2) відомості про юридичну особу, яка є учасником спрощеної закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;

3) службову (посадову) особу учасника спрощеної закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення спрощеної закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;

4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;

5) фізична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

6) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яка підписала пропозицію, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

7) пропозиція подана учасником спрощеної закупівлі, який є пов`язаною особою з іншими учасниками спрощеної закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;

8) учасник спрощеної закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;

9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів);

10) юридична особа, яка є учасником спрощеної закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);

11) учасник спрощеної закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;

12) службова (посадова) особа учасника спрощеної закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення спрощеної закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

13) учасник спрощеної закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у спрощеній закупівлі та може відхилити пропозицію учасника в разі, якщо учасник спрощеної закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Згідно ст. 16 Закону №808-IX придбання державними замовниками товарів, робіт і послуг може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких закупівель: 1) закрита закупівля: переговори; поетапні переговори; 2) торги з обмеженою участю; 3) спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель.

Закриті закупівлі здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених статтею 18 цього Закону.

Торги з обмеженою участю здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом I, статтею 23 розділу II і розділом III цього Закону.

Торги з обмеженою участю, спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються державним замовником шляхом використання електронної системи закупівель.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються державним замовником у порядку та на умовах, визначених розділом IV цього Закону.

Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №808-IX державний замовник обирає один або декілька серед таких критеріїв оцінки пропозицій учасників процедур закупівель:

1) ціна;

2) ціна разом з іншими критеріями оцінки (питома вага ціни у складі критерію не може бути нижчою 60 відсотків), зокрема:

умови оплати;

строк виконання;

рівень забезпечення життєвого циклу (гарантійне та сервісне обслуговування, утилізація тощо);

локалізація виробництва (питома вага цього критерію не може бути нижчою 25 відсотків);

3) вартість життєвого циклу.

Згідно з частиною 2 статті 17 Закону №808-IX державний замовник може додатково застосовувати такі критерії:

1) рівень експлуатаційних витрат;

2) проходження державних та інших випробувань державним замовником або факт прийняття державним замовником на озброєння;

3) наявність сертифікованої системи менеджменту якості (якщо це не є вимогою тендерної документації та якщо не встановлено відповідних кваліфікаційних критеріїв);

4) наявність сертифікатів відповідності вимогам стандартів НАТО (AQAP) за раніше виконаними учасником відбору протягом попереднього календарного року державними контрактами (договорами);

5) якість виконання раніше укладених аналогічних контрактів та договорів;

6) план якості;

7) коефіцієнт ефективності;

8) графік поставки (із зазначенням ризиків).

Статтею 24 Закону №808-IX передбачено, що спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель - це процедура, що застосовується державним замовником під час дії особливого періоду в Україні або у період введення надзвичайного стану, або у період проведення антитерористичної операції, або у період здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, у разі якщо відомості про закупівлю товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони не становлять державної таємниці.

Спрощені торги із застосуванням електронної системи закупівель здійснюються у порядку, передбаченому для проведення відкритих торгів Законом України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей, встановлених статтею 23 та розділами I, III цього Закону.

Відповідно до статті 25 Закону №808-IX у разі прийняття державним замовником рішення про проведення спрощених торгів із застосуванням електронної системи закупівель відбір учасників здійснюється у порядку, визначеному цим Законом.

Оголошення про проведення відбору розміщується державним замовником в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня після прийняття рішення про закупівлю.

Період для подання цінових пропозицій визначається державним замовником та не може становити менше шести робочих днів з дати розміщення оголошення про проведення відбору на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель.

В оголошенні про проведення відбору обов`язково зазначаються:

1) найменування державного замовника, його код ЄДРПОУ, юридична та фактична адреса, електронна адреса;

2) найменування предмета закупівлі, код відповідно до державного класифікатора, що діє на день проведення закупівлі;

3) технічні, якісні та кількісні характеристики і вимоги до предмета закупівлі з урахуванням вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;

4) очікувана вартість предмета закупівлі із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість;

5) кількість товару та місце його поставки, місце, в якому мають бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяг, строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) дата і час закінчення періоду подання цінових пропозицій;

7) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях (не менше 1 відсотка очікуваної вартості товару, роботи, послуги) та формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки (у разі їх обрання державним замовником);

8) перелік критеріїв та методика оцінки цінової пропозиції із зазначенням питомої ваги критеріїв;

9) розмір, строк, вид та умови повернення чи неповернення забезпечення цінової пропозиції (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

10) розмір, строк, вид та умови надання, умови повернення чи неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (у разі якщо державний замовник вимагає його надання);

11) прізвище, ім`я та по батькові, посада однієї чи кількох посадових осіб державного замовника, уповноважених здійснювати зв`язок з учасниками відбору;

12) один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та до частини другої статті 22 цього Закону (за наявності), вимоги, встановлені статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників відбору визначеним критеріям і вимогам згідно із законодавством;

13) у разі закупівлі робіт - інформація відповідно до вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»;

14) необхідність надання одиниці товару (на вимогу державного замовника);

15) інша необхідна інформація залежно від предмета закупівлі.

Одночасно з розміщенням оголошення про проведення відбору державний замовник також оприлюднює проект договору про закупівлю.

Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.

Оголошення про проведення відбору обов`язково додатково оприлюднюється в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму:

для товарів і послуг - 500 тисяч гривень;

для робіт - 5 мільйонів гривень.

Обов`язковому опублікуванню підлягають відомості, передбачені пунктами 2, 4, 5 і 6 частини третьої цієї статті.

Державний замовник має право оприлюднити додатково англійською мовою інші відомості, передбачені частиною третьою цієї статті.

Державний замовник може обрати один або декілька критеріїв оцінки, визначених ст. 17 цього Закону.

У разі обрання державним замовником критеріїв оцінки, передбачених частиною сьомою цієї статті, ціна розраховується електронною системою закупівель з урахуванням показників таких критеріїв оцінки за математичною формулою, наведеною в оголошенні про проведення відбору.

Учасник відбору має право не пізніше ніж за три робочі дні до закінчення строку подання цінових пропозицій звернутися через електронну систему закупівель до державного замовника за роз`ясненнями щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору, та/або з вимогою про усунення порушення під час проведення закупівлі.

Державний замовник повинен протягом двох робочих днів з дня надходження такого звернення надати відповідь на нього в електронній системі закупівель.

У разі несвоєчасного надання або ненадання державним замовником відповіді на звернення строк подання цінових пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту надання відповіді до закінчення строку подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Державний замовник може внести зміни до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та/або проекту договору, та/або кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору лише в період подання цінових пропозицій, який продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до закінчення періоду подання цінових пропозицій залишалося не менше трьох робочих днів.

Цінова пропозиція подається учасником відбору в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну або ціну з іншими критеріями оцінки (у разі обрання державним замовником інших критеріїв).

Одночасно з ціновою пропозицією учасник відбору надає державному замовнику забезпечення цінової пропозиції у вигляді гарантії або грошових коштів (депозиту) в розмірі, що не перевищує 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі робіт та 3 відсотки очікуваної вартості закупівлі товарів чи послуг, якщо таке забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Інформація від учасника відбору про його відповідність кваліфікаційним вимогам, вимогам, визначеним статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі», включаючи інформацію про кінцевих бенефіціарних власників юридичної особи (крім громадських формувань, адвокатських об`єднань, торгово-промислових палат, об`єднань співвласників багатоквартирних будинків, релігійних організацій, державних органів, органів місцевого самоврядування, їх асоціацій, державних та комунальних підприємств, установ, організацій), а також про відповідність товару, роботи чи послуги технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зазначеним в оголошенні про проведення відбору, завантажується ним в електронну систему закупівель самостійно. У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про причину його відсутності.

Забезпечення цінової пропозиції не повертається учаснику відбору виключно у разі:

1) відмови учасника відбору, який став переможцем спрощених торгів, від укладення договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

2) ненадання учасником відбору документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі»;

3) ненадання переможцем спрощених торгів забезпечення виконання договору про закупівлю у визначені державним замовником строки після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення вимагалося в оголошенні про проведення відбору.

Електронна система закупівель автоматично призначає час і дату проведення аукціону.

Ранжування всіх поданих учасниками відбору цін/приведених цін здійснюється в електронній системі закупівель автоматично, від найвищої запропонованої ціни/приведеної ціни до найнижчої, та оприлюднюється автоматично під час аукціону.

Під час проведення аукціону розкривається лише інформація про ціни/приведені ціни, запропоновані учасниками відбору, та їхні позиції в рейтинговій таблиці. Інформація про учасників відбору автоматично оприлюднюється електронною системою закупівель одразу після завершення аукціону.

Ціна, подана учасником відбору за результатами відбору, є остаточною. Учасник відбору, цінова пропозиція якого визнана електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, може зменшити її лише після оприлюднення протоколу про недоліки.

Державний замовник протягом трьох робочих днів з дня завершення аукціону розглядає цінову пропозицію учасника відбору, визнану електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною, та інші документи і протягом одного робочого дня оприлюднює протокол з недоліками, виявленими під час розгляду цінової пропозиції.

За результатами розгляду цінових пропозицій у порядку, визначеному цією частиною, за умови відсутності будь-яких недоліків, державний замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю та оприлюднює його протягом одного робочого дня після прийняття рішення.

Переможець торгів у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати оприлюднення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу з питань закупівель рішення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати державному замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до статті 26 Закону №808-IX державний замовник відхиляє цінову пропозицію у разі, якщо:

1) учасник відбору:

не усунув недоліки у поданих ним документах протягом 24 годин з моменту його ознайомлення з такими недоліками в електронній системі закупівель;

не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, визначеним державним замовником відповідно до статті 22 цього Закону;

не надав забезпечення цінової пропозиції (якщо надання забезпечення вимагалося державним замовником в оголошенні про проведення відбору);

протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі більше двох разів не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю (у тому числі через не укладення договору учасником) із державним замовником, який проводить таку спрощену закупівлю;

не виконав умови (умов) договору щодо якості та/або строку поставки товарів, виконання робіт, надання послуг - більше одного разу.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.

Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб`єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов`язався сплатити відповідні зобов`язання та відшкодування завданих збитків.

Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі;

2) переможець:

не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю за поданою ним ціною/приведеною ціною за результатами проведеного аукціону;

не підписав або відмовився від підписання договору про закупівлю у визначений державним замовником строк;

не надав документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі».

У разі виявлення державним замовником невідповідності документів учасника відбору встановленим вимогам або відсутності будь-якого із документів учасник відбору може усунути недоліки в документах (крім випадку відсутності забезпечення цінової пропозиції) шляхом прикріплення уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту повідомлення учасника відбору про виявлені недоліки.

Рішення державного замовника стосовно учасника відбору, який вчинив порушення, зазначені в абзацах шостому і сьомому пункту 1 частини 1 цієї статті, оприлюднюється у день виявлення порушення на офіційному веб-сайті державного замовника.

У такому рішенні зазначаються:

1) найменування суб`єкта господарювання - учасника відбору, його код ЄДРПОУ, місцезнаходження;

2) вид, дата та кількість порушень;

3) документ, що підтверджує порушення;

4) унікальний номер проведення аукціону в електронній системі закупівель.

З дня оприлюднення такого рішення державного замовника учасник вважається таким, що вчинив відповідне порушення, передбачене абзацами шостим і сьомим пункту 1 частини першої цієї статті.

Інформація про відхилення цінової пропозиції учасника відбору із зазначенням підстави оприлюднюється в електронній системі закупівель.

У разі відхилення цінової пропозиції учасника відбору, який запропонував найнижчу ціну/приведену ціну, розглядається наступна цінова пропозиція з найнижчою ціною/приведеною ціною.

Згідно з статтею 30 Закону №808-IX особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею.

Оборонні закупівлі на період дії правового режиму воєнного стану здійснюються на основі принципів, визначених статтею 3 цього Закону.

Оборонні закупівлі (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин) під час дії правового режиму воєнного стану здійснюються з дотриманням таких вимог:

1) державні замовники протягом одного робочого дня до дати розміщення оголошення про закупівлю надсилають таке оголошення для оприлюднення адміністратором електронної системи закупівель на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель та/або в електронній системі закупівель.

Перелік інформації, яка включається до оголошення, визначається Кабінетом Міністрів України.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад визначає Закон №922-VIII.

Згідно з частиною 1 статті 14 Закону №922-VIII спрощена закупівля проводиться замовником із застосуванням електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону.

Відповідно до частини 2 статті 14 Закону №922-VIII спрощена закупівля складається з таких послідовних етапів:

1) оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі;

2) уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;

3) подання пропозицій учасниками;

4) проведення електронного аукціону відповідно до статті 30 цього Закону;

5) розгляд на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі, пропозиції учасника;

6) визначення переможця спрощеної закупівлі та укладення договору про закупівлю;

7) розміщення звіту про результати проведення закупівлі відповідно до статті 19 цього Закону.

Частина 3 статті 14 Закону №922-VIII передбачає, що в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов`язково зазначаються:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

3) інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі;

4) кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;

5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;

6) умови оплати;

7) очікувана вартість предмета закупівлі;

8) період уточнення інформації про закупівлю (не менше трьох робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі в електронній системі закупівель);

9) кінцевий строк подання пропозицій (строк для подання пропозицій не може бути менше ніж два робочі дні з дня закінчення періоду уточнення інформації про закупівлю);

10) перелік критеріїв та методика оцінки пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв;

11) розмір та умови надання забезпечення пропозицій учасників (якщо замовник вимагає його надати);

12) розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати);

13) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.

В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація.

Відповідно до частин 4-14 статті 14 Закону №922-VIII вимоги до предмета закупівлі, визначені замовником, можуть зазначатися шляхом завантаження окремих файлів до оголошення про проведення спрощеної закупівлі або в електронній формі з окремими полями в електронній системі закупівель.

У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.

Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Замовником визначаються вимоги щодо надання забезпечення пропозиції відповідно до статті 25 цього Закону та забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно до статті 2 цього Закону.

У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз`ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.

Усі звернення за роз`ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.

Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов`язаний надати роз`яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.

У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні.

Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів.

Для проведення спрощеної закупівлі із застосуванням електронного аукціону має бути подано не менше двох пропозицій.

У разі якщо була подана одна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку подання пропозицій автоматично переходить до етапу розгляду на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозиції учасника.

Пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу.

Кожен учасник має право подати лише одну пропозицію, у тому числі до визначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі частини предмета закупівлі (лота).

Пропозиції учасників, подані після закінчення строку їх подання, електронною системою закупівель не приймаються.

Пропозиція учасника повинна містити підтвердження надання учасником забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.

Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.

Такі зміни або заява про відкликання пропозиції враховуються, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення строку подання пропозицій.

Розкриття пропозицій відбувається у порядку, передбаченому абзацами першим і другим частини 1 статті 28 цього Закону.

Замовник розглядає на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі пропозицію учасника, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною.

Строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п`ять робочих днів з дня завершення електронного аукціону.

За результатами оцінки та розгляду пропозиції замовник визначає переможця.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю замовник оприлюднює в електронній системі закупівель.

У разі відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції відповідно до частини тринадцятої цієї статті замовник розглядає наступну пропозицію учасника, який за результатами оцінки надав наступну найбільш економічно вигідну пропозицію.

Наступна найбільш економічно вигідна пропозиція визначається електронною системою закупівель автоматично.

Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо:

1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;

2) учасник не надав забезпечення пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;

3) учасник, який визначений переможцем спрощеної закупівлі, відмовився від укладення договору про закупівлю;

4) якщо учасник протягом одного року до дати оприлюднення оголошення про проведення спрощеної закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю більше двох разів із замовником, який проводить таку спрощену закупівлю.

Інформація про відхилення пропозиції протягом одного дня з дня прийняття рішення замовником оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику, пропозиція якого відхилена через електронну систему закупівель.

Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов`язаний надати йому відповідь.

Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.

Оцінюючи доводи позивача про наявність порушень під час проведення спрощеної процедури закупівлі, колегія суддів зазначає наступне.

1. Щодо тверджень позивача про те, що у складі пропозиції ТОВ «Атомсервіс» відсутні документи, які підтверджують наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 2000 кв.м. складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 кв.м, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування, колегія субдів зазначає наступне.

Так, відповідно до пункту 12.1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі для участі у спрощеній закупівлі учасник повинен відповідати наступним критеріям тендерної документації, зокрема, наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Пункт 12.3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі один з кваліфікаційних критеріїв до учасників спрощеної закупівлі передбачає перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям, вимогам установленим статтею 17 Закону та іншим вимогам Закону, що подаються у складі пропозиції, зокрема наявність в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 2000 м2 складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 м2 які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування. Також вказаним пунктом Оголошення передбачено надати можливість замовнику комісійно перевіряти спроможності постачальника.

ТОВ «АТОМСЕРВІС» у складі тендерної пропозиції на підтвердження зазначеної вимоги замовника надано:

- договір № 20-11/22 ЗП від 21.11.2022, укладений з ПАТ «ПІРАМІС» щодо піднайму (суборенди) нежитлового приміщення під розміщення складу, загальною площею 2000 кв.м.

- договір оренди №291 від 24.05.2023 року, укладений з ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» (Орендодавець) щодо оренди частини майнового комплексу (частини холодильної камери) за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт Доманівка, вул. Пастера, 31/1, площею 550 м2;

- довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 02.06.2023 № 3/06 з погодженням ТОВ «АТОМСЕРВІС» надати можливість Замовнику перевірити спроможність постачальника.

Умовами Оголошення не вимагалось надання Учасниками підтвердних документів третіх осіб, які не є учасниками закупівлі, щодо їх права власності на нерухоме майно.

Також встановлено, що частина майнового комплексу (частина холодильної камери) за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1, яка є предметом вищезазначеного договору, належить ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ» на підставі договору оренди № 14/09-21 від 14.09.2021, який укладений з власником приміщення ТОВ «ДОМІНІК 2018». Пунктом 1.7. згаданого договору встановлено, що ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ» має право передавати вказане приміщення в суборенду, як цілим об`єктом так і частинами, без будь-якого письмового погодження з орендодавцем.

Згідно договору оренди № 04-09 від 04.09.2020, укладеного між ТОВ «ДОМІНІК 2018» та ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ», предметом договору,в тому числі, є комплекти холодильного обладнання (додаток № 1 до договору), які зазначені в переліку майна під номерами 37-42.

Згідно договору оренди № 291 від 24.05.2023, укладеного ТОВ «АТОМСЕРВІС» з ТОВ «МИКОЛІЇВМОЛПРОМ», юридична адреса орендодавця Хмельницька область, смт. Чорний Острів, натомість фактична адреса - Миколаївська область, смт. Доманівка. Згідно вказаного договору ТОВ «АТОМСЕРВІС» в оренду передано частину майнового комплексу, а саме частину холодильної камери для зберігання товару, площею 550 м2.

Відповідно до п.1.1 Додаткової угоди №1 від 16.06.2023 до Договору оренди №291 від 24.05.2023 визначено, що орендодавець передає, а суборендатор приймає у тимчасове платне користування належну Орендодавцю на праві оренди, відповідно до укладеного договору оренди №14/09-21 від 14.09.2021 укладеного з ТОВ «Домінік 2018» (право передачі в суборенду без додаткового погодження з майнового комплексу п.1.7. вказаного договору оренди) (надалі за текстом - Договір оренди) частину майнового комплексу, а саме частину холодильної камери для зберігання Товару (зберігання продуктів харчування, у тому числі, але не виключно: для зберігання продуктів харчових масло - молочної групи та сирів із встановленими холодильно-морозильним обладнанням із дотриманням вимог щодо температурного режиму для зберігання даної групи товарів згідно із чинним законодавством України), що розташована за адресою: Миколаївська область, Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера 31/1.

Отже, ТОВ «АТОМСЕРВІС» виконано вимогу п.п. 2 пункту 12.3 Оголошення в частині наявності в учасника спрощеної закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: наявність загальною кількістю не менше ніж 2000 м2 складських та/або інших приміщень з холодильною камерою не менше ніж 500 м2, які учасник використовує для ведення господарської діяльності та зберігання продуктів харчування.

Щодо посилання позивача на те, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за вказаною адресою не існує жодних приміщень з холодильною камерою. За цією адресою розміщені адміністративні будівлі площами 2676,9 та 503,1 м2, будівлі прохідної 36,2 м2., мийки 249,3 м2, складу 340,4 м2 та будівля під козеїн 616,6 м2. Вказує, що будівлі за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1 перебувають у власності ТОВ «ДОМІНІК 2018» з 03.02.2022, а не ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ». Відтак, ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» не будучи власником такого майна, не могла передавати його в оренду. Вважає, що Договір оренди № 291 від 24.05.2023 року є фіктивним, колегія суддів зазначає наступне.

Так, відповідно до статті 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності.

За договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або єдиний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).

Об`єктом оренди можуть бути, зокрема, нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення);

Відповідно до статті 288 Господарського кодексу України орендар має право передати окремі об`єкти оренди в суборенду, якщо інше не передбачено законом або договором оренди.

04.09.2020 №04/09 між ТОВ «Домінік 2018» (Орендодавець) та ТОВ «Миколаївмолпром» (Орендар) щодо оренди майна, що передається в оренду згідно додатку №1.

Пунктом 1.7 вказаного договору передбачено, що Орендар має право передавати Предмет оренди в суборенду, як в цілому, так і частинами без будь-якого письмового погодження з Орендодавцем. Підписанням цього договору Орендодавець надає згоду на передачу об`єкта оренди в суборенду.

Перелік нежитлових приміщень, що є предметом оренди, зазначений у додатку №1 до вказаного договору .

Так, під номерами 37-42 відповідно до вказаного переліку зазначено комплекти холодильного обладнання у кількості 6 штук.

З матеріалів справи вбачається, що частина майнового комплексу (частина холодильної камери) за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1, яка є предметом зазначеного договору, належить ТОВ «Миколаївмолпром» на підставі договору оренди від 14.09.2021 № 14/09-21, який укладений ТОВ «Миколаївмолпром» (Орендар) з власником приміщення ТОВ «Домінік 2018» (Орендодавець).

Пунктом 1.7. Договору встановлено, що ТОВ «Миколаївмолпром» має право передавати вказане приміщення в суборенду як цілим об`єктом, так і частинами, без будь-якого письмового погодження з Орендодавцем.

Згідно договору оренди від 24.05.2023 № 291, укладеного ТОВ «АТОМСЕРВІС» (Орендар) з ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» (Орендодавець), місцезнаходження Орендодавця: Хмельницька область, Хмельницький район, смт. Чорний Острів, фактична адреса: Миколаївська область, смт. Доманівка, вул.Пастера, 31/1.

Колегія суддів звертає увагу, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не містило обмежень щодо дати укладання договорів, про наявність в Учасника складських приміщень та щодо наявності в Учасника складських та/або інших приміщень з холодильною камерою м`ясної, рибної, молочної, сирної та інших груп продуктів харчування.

Надана позивачем Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності не нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна №335367889 від 12.06.2023 підтверджує, що власником об`єкту нерухомого майна за адресою: Миколаївська обл., Доманівський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1, є ТОВ «ДОМІНІК 2018» (код ЄДРПОУ 42619910), опис об`єкта: головний корпус літ.А2 загальною площею 2676,9 м2, прохідна літ.Д1 загальною площею 36,2 м2, адміністративна будівля літ. Ж2 загальною площею 503,1 м2, склад літ. Є1 загальною площею 340,4 м2, будівля під козеїн літ. Л1 загальною площею 616,6 м2, будівля мойки літ. М.1 загальною площею 249,3 м2.

До матеріалів справи третьою особою надано Договір оренди від 14.09.2021 № 14/09-21, який укладений ТОВ «Миколаївмолпром» (Орендар) з власником об`єкта нерухомого майна ТОВ «Домінік 2018» (Орендодавець), предметом якого є передача в оренду нежитлових приміщень загальною площею 4422,5 м2, що розташовані за адресою: Миколаївська обл., Вознесенський р-н, смт. Доманівка, вул. Пастера, 31/1, а саме: головний корпус, кам`яний за планом земельної ділянки позначений - літ.А2 загальною площею 2676,9 м2, прохідна літ.Д1 загальною площею 36,2 м2, адміністративна будівля, кам`яна літ. Ж2 загальною площею 503,1 м2, склад кам`яний літ. Є1 загальною площею 340,4 м2, будівля під козеїн, кам`яна літ. Л1 загальною площею 616,6 м2, будівлі мойки, кам`яні літ. М.1 загальною площею 249,3 м2, огорожа та замощення. Вказані нежитлові приміщення загальною площею 4422,5 м2 передані за актом приймання-передачі в Об`єкта в оренду від 14.09.2021.

Пунктом 1.7. Договору встановлено, що ТОВ «Миколаївмолпром» має право передавати вказане приміщення в суборенду як цілим об`єктом, так і частинами, без будь-якого письмового погодження з Орендодавцем.

Колегія суддів звертає увагу на те, що вказаний договір від 14.09.2021 № 14/09-21 не був наданий третьою особою у складі пропозиції учасника спрощеної процедури закупівлі ТОВ «АТОМСЕРВІС».

Так, у складі пропозиції учасника спрощеної процедури закупівлі ТОВ «АТОМСЕРВІС» був наданий Договір оренди №291 від 24.05.2023, укладений між ТОВ «АТОМСЕРВІС» (Орендар) та ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» (Орендодавець), згідно якого орендодавець передав, а орендар прийняв частину майнового комплексу, а саме частину холодильної камери площею 550 м2 для зберігання продуктів масло-молочної групи та сирів із встановленим холодильно-морозильним обладнанням із дотриманням вимог щодо температурного режиму для зберігання даної групи товарів згідно із чинним законодавством України), які розташовані у приміщенні за адресою: Миколаївська обл., Доманівський район, смт. Доманівка, вул. Пастера 31/1. До вказаного договору надано акт приймання-передачі від 24.05.2023.

Також, вказує, що умовами Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не передбачалось надання документів, що підтверджують право власності Орендодавця на майно (у т.ч. витяги з Реєстру речових прав, Реєстру прав власності тощо), а зазначено вимогу, що учаснику необхідно надати у складі пропозиції підтвердження права користування (в тому числі логістичні послуги) або власності.

Надані у складі пропозиції ТОВ «АТОМСЕРВІС» договори оренди (а саме №20/11-22 ЗП від 21.11.2022 піднайму (суборенди) нежитлового приміщення, №291 від 24.05.2023 щодо оренди частини холодильної камери площею 550 м2 та від 04.09.2020 №04/09 щодо оренди майна) підтверджують вимогу замовника в Оголошенні щодо наявності у користуванні складських приміщень або інших приміщень, у т.ч з холодильною камерою, не менше ніж 2300 м2 та 500 м2 відповідно.

Представник третьої особи у судовому засіданні визнав наявність помилки у зазначенні права користування приміщенням згідно Договору оренди №291 від 24.05.2023, укладеного між ТОВ «АТОМСЕРВІС» (Орендар) та ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ» (Орендодавець), щодо частини майнового комплексу, а саме частини холодильної камери площею 550 м2 для зберігання продуктів масло-молочної групи та сирів, оскільки вказане майно перебувало в оренді, а не на праві власності ТОВ «МИКОЛАЇВМОЛПРОМ».

Проте, як правильно зазначив суд першої інстанції, вказані обставини не свідчать про нікчемність даного договору, адже надані до матеріалів справи докази свідчать, що майно згідно договору оренди №291 від 24.05.2023 є власністю ТОВ «Домінік 2018», яке передало його в оренду ТОВ «Миколаївмолпром» на підставі Договору оренди від 14.09.2021 № 14/09-21, яке в подальшому на праві суборенди передано ТОВ «АТОМСЕРВІС» Договору оренди №291 від 24.05.2023. Також вказані обставини на думку суду не є підставою для відхилення пропозиції ТОВ «АТОМСЕРВІС».

Згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної зокрема в постанові від 03.06.2022 у справі № 922/2115/19, неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо (частини перша, друга статті 9 Закону України «Про бухгалтерській облік та фінансову звітність в Україні»; в редакції, чинній у період здійснення спірної поставки товару).

Також, у постанові Верховного Суду від 02.05.2023 у справі № 640/10734/19 касаційний суд зазначив, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, а також недоліки в їх оформленні не можуть бути самостійною підставою для висновку про відсутність господарських операцій, якщо з інших даних вбачаються зміни в структурі активів та зобов`язань, у власному капіталі підприємства у зв`язку з його господарською діяльністю.

Отже, згідно правової позиції Верховного Суду, незначні недоліки в оформленні первинних документів, складених за результатами господарських операцій, не повинні розцінюватись як підстава для їх визнання такими, що не відбулись.

2. Щодо відсутності, на думку позивача, антикорупційної програми юридичної особи та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, колегі суддів зазначає наступне.

Так, підпунктом 9 пункту 12.3 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі встановлено, що подаються у складі пропозиції, зокрема, сканований оригінал/копія антикорупційної програми юридичної особи та сканований оригінал/копія наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи відповідно до рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021р №794/21.

У пропозиції третьої особи завантажено Антикорупційну програму та наказ від 01.02.2023 №12/23 «Про затвердження Антикорупційної програми та визначення Уповноваженого з питань запобігання та протидії корупції», відповідно до якого обов`язки Уповноваженого за реалізацію Антикорупційної програми покладено на директора ТОВ «Атомсервіс» ОСОБА_1 .

Відповідно до ст. 62. Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі - Закон № 1700-VII) антикорупційною програмою юридичної особи є комплекс правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності юридичної особи.

В обов`язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками, зокрема, юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень.

Відповідно до ч. 5 ст. 62 Закону України «Про запобігання корупції» в юридичних особах, зазначених у частині другій зазначеної статті, для реалізації антикорупційної програми призначається особа, відповідальна за реалізацію антикорупційної програми (далі - Уповноважений), правовий статус якої визначається цим Законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 64 Закону України «Про запобігання корупції» не може бути призначена на посаду Уповноваженого особа, яка:

має непогашену чи не зняту в установленому законом порядку судимість;

за рішенням суду визнана недієздатною чи дієздатність якої обмежена;

звільнена з посад у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування за порушення присяги або у зв`язку з вчиненням корупційного правопорушення чи правопорушення, пов`язаного з корупцією, - протягом трьох років з дня такого звільнення.

Відповідно до частини 4 ст. 64 Закону України «Про запобігання корупції» несумісною з діяльністю Уповноваженого є робота на посадах, зазначених у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, а також будь-яка інша діяльність, яка створює реальний чи потенційний конфлікт інтересів з діяльністю юридичної особи.

Разом з тим, згідно ч.ч 1, 2 ст. 61 Закону № 1700-VII юридичні особи забезпечують розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції у діяльності юридичної особи.

Керівник, засновники (учасники) юридичної особи забезпечують регулярну оцінку корупційних ризиків у її діяльності і здійснюють відповідні антикорупційні заходи. Для виявлення та усунення корупційних ризиків у діяльності юридичної особи можуть залучатися незалежні експерти, зокрема для проведення аудиту.

Матеріали справи не містять доказів на підтвердження наявності потенційного конфлікту інтересів з діяльністю юридичної особи, у зв`язку з призначенням директора ТОВ «Атомсервіс» Савченко О.М. Уповноваженим за реалізацію Антикорупційної програми, як і не встановлено прямої заборони вказаній посадовій особі бути призначеним Уповноваженим за реалізацію Антикорупційної програми.

Таким чином, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції, що у відповідача були відсутні підстави для відхилення пропозиції третьої особи.

При цьому, суд не приймає до уваги твердження позивача про встановлення замовником у Витязі з протоколу від 12.06.2023 підстав для відхилення пропозиції, а саме порушення п. 12.3 Оголошення, оскільки у даному рішенні судом вже встановлено, що тендерна пропозиція третьої особи відповідає вимогам пункту 12.3 Оголошення.

Колегія суддів звертає увагу, що відповідно до Витягу з протоколу від 12.06.2023, відповідач встановив, що пропозиція ТОВ «Атомсервіс» відповідає умовам, визначеним в Оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та вимогам до предмета закупівлі.

Крім того, як правильно наголосив суд першої інстанції, єдиним критерієм оцінки пропозиції є ціна.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що під час проведення спрощеної закупівлі та визначення ознак ризикованості Колегіальний орган Міноборони та відповідні структурні підрозділи Міноборони діяли у межах повноважень та у спосіб, визначені їх Положеннями та чинним законодавством.

Відповідно до правової позиції, викладеної Верховним Судом України у справі № 6- 1981цс16 від 12.10.2016 року, при вирішенні спорів, зокрема щодо оскарження проведення відкритих торгів (аукціонів), судам слід перевіряти, чи вплинули ці порушення на результати торгів, чи порушені внаслідок цього права і законні інтереси позивача, який оспорює результати торгів, оскільки підставою для пред`явлення позову про визнання прилюдних торгів недійсними є наявність не лише порушення норм закону під час проведення прилюдних торгів, а й порушення прав і законних інтересів особи, яка їх оспорює.

Позивачем при розгляді справи не доведено, що оскаржуване рішення вплинуло на його права та законні інтереси, зокрема, щодо ймовірної можливості бути визнаним переможцем закупівель.

Крім того, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції та вважає за необхідне при вирішенні даного спору виходити з принципу пропорційності як одного з елементів верховенства права та враховувати співмірність наслідків реагування тим порушенням, які виявлені, та ризиків, які вони утворюють, а також дотримання справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг і публічними інтересами.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується із висноваком суду першої інстанції, що під час проведення спрощеної закупівлі та визначення ознак ризикованості Колегіальний орган Міноборони та відповідні структурні підрозділи Міноборони діяли у межах повноважень та у спосіб, визначені їх Положеннями та чинним законодавством.

З огляду на викладене колегією суддів не встановлено протиправності оскаржуваних рішень, відтак, суд дійшов висновку про необґрунтованість вимог даного позову та відсутність правових підстав для його задоволення.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мір досліджено обставини справи на підставі яких суд прийшов до правильного висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Згідно з п.1 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

З урахуванням вище викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права і підстав для його скасування не вбачається, апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 2, 10, 11, 205, 241, 242, 243, 251, 271, 272, 282, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕЙД ЛАЙНС РІТЕЙЛ» - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 24 червня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення і не може бути оскаржена.

Головуючий суддя: Л.О. Костюк

Судді: Н.П. Бужак

М.І. Кобаль

Джерело: ЄДРСР 111852420
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку