open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 206/522/23

Провадження № 2/206/370/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.06.2023 м.Дніпро

Самарський районний суд міста Дніпропетровська у складі:

головуючого судді-Нестеренко Т.В.

при секретарі - Крижко О.А.,

за участю представника позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача ОСОБА_2 ,

співвідповідча ОСОБА_3 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Дніпро цивільну справу за позовом Акціонерного товариства «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , співвідповідча ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії,

В С Т А Н О В И В :

До Самарського районного суду міста Дніпропетровська 07.02.2023 надійшла позовна заява Акціонерного товариства «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії.

Ухвалою Самарського районного суду міста Дніпропетровська від 12.04.2023 до справи залучено співвідповідача ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Представником позивача 02.05.2023 надано позовну заяву у новій редакції, яка обґрунтована тим, що 26.10.2022 АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» звернулось до Самарського районного суду м. Дніпро із заявою про видачу судового наказу про стягнення з боржника: ОСОБА_4 , мешканця квартири АДРЕСА_1 , суми заборгованості за спожиті послуги з постачання теплової енергії 9872,50грн.

07грудня 2022р. Самарським районним судом за заявою боржників винесена ухвала у справі №206/3300/22 про відмову у видачі судового наказу, та роз`яснено право АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» звернутися до суду з тою самою позовною вимогою у позовному провадженні.

Доплативши судовий збір АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» заявляє позовні вимоги у позовному провадженні.

12квітня 2023року по цивільній справі № 206/522/23 за позовом АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» до ОСОБА_4 під час судового засідання було залучено за клопотанням відповідача ОСОБА_4 у якості співвідповідача доньку ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка зареєстрована та мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ,

Таким чином, ОСОБА_4 , ОСОБА_3 зареєстровані та мешкають за адресою: АДРЕСА_2 ,

АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» за даною адресою надає послуги з постачання теплової енергії. Правовідносини оформлені відкриттям особового рахунку на ім`я основного квартиронаймача ОСОБА_4

АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» за даною адресою надає комунальну послугу з постачання теплової енергії.

Згідно ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Статтею 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що до житлово-комунальних послуг належать: комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Відповідно Постановою КМУ від 8 вересня 2021 р. № 1022 (далі Постанова КМУ №1022) затверджено зміни, що вносяться до Постанови від 21 серпня 2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» (надалі Правила №830, які набрали чинності 01 жовтня 2021 рокуякою, зокрема,був затверджений Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії(публічний договір приєднання)).

Ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, що проводить господарську діяльність з постачання теплової енергії (далі виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі споживач), який отримує або має намір отримати послугу з постачання теплової енергії (далі послуга), та визначають вимоги до якості послуги, одиниці вимірювання обсягу спожитої споживачем теплової енергії, порядок оплати.

Відповідно до п. 13 Правил №830 надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах. Послуга надається споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно достатей 13і14Закону України Про житлово-комунальні послуги.

З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно дочастини п`ятоїстатті 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.

Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.

30.06.2021р. на виконання вищезазначених правил АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (виконавцем послуг) на своєму офіційному веб-сайті http://dniproenergo.com.ua упостійномувідкритому доступів мережіінтернет булорозміщено публічну пропозицію(оферту) про укладення публічного індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії (далі Договір), сам Споживач про свою відмову укласти договір чи про свою незгоду із умовами опублікованого договору до АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» у письмовому вигляді не направляв, а тому Боржник вважається таким, що прийняв пропозиціюВиконавцящодо укладення договору надання послуги постачання теплової енергії.

АТ «ДТЕК «ДНІПРОЕНЕРО» використовує в своїх взаємовідносинах із споживачами Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, відповідно до Постанови КМУ №1022, який після оприлюднення на вищезазначеному офіційному веб-сайті підприємства, є публічним договором та набрав чинності з моменту опублікування (розміщення), тобто з 30.06.2021.р.

Оскільки протягом 30 днів з опублікування даного договору на офіційному веб-сайті підприємства Відповідач не повідомив про відмову від укладення даного договору, та не надав своїх заперечень чи будь-яких інших зауважень, слід вважати, що ним вчинено дію, яка засвідчує його волю до отримання пропозиції щодо укладення договору.

Таким чином, з наведеного вбачається, що Стягувач направив оферту, а Боржник протягом встановленого строку письмових заперечень щодо умов публічного індивідуального договору не подав, а отже індивідуальний публічний договір про надання послуг з постачання теплової енергії міжАТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» та Споживачем вважається укладеним без підписання письмового примірника сторонами.

Відповідно до 24. Правила №830 розподіл між споживачами обсягу спожитої у будівлі послуги здійснюється з урахуванням показань вузлів розподільного обліку/приладів-розподілювачів теплової енергії, а у разі їх відсутності - пропорційно опалюваній площі (об`єму) приміщення споживача відповідно доМетодики розподілу споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22листопада 2018 року №315 (далі - Методики розподілу).

Так, пунктом 20 Правил № 830 зазначено, що до встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії обсяг споживання теплової енергії у будівлі визначається відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг.

Згідно ч. 2 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" індивідуальний споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату житлово-комунальних послуг щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Також цей обов`язок та строки передбачені п. 35 Правил №830 розрахунковим періодом для оплати спожитої послуги є календарний місяць. Оплата послуги здійснюється не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом (граничний строк внесення плати за спожиту послугу), якщо інший порядок та строки не визначені договором. За бажанням споживача оплата послуг може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.

Згідно з п. 33 Правил №830, плата виконавцю за індивідуальним договором про надання послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем складається з:

- плати за послугу, визначеної відповідно до цих Правил та Методики розподілу, що розраховується виходячи з розміру затвердженого уповноваженим органом тарифу та обсягу її споживання;

- плати за абонентське обслуговування, визначеної виконавцем, розмір якої не може перевищувати граничного розміру, встановленого Кабінетом Міністрів України.

Згідно із п. 31 Правил №830, вартістю послуги є встановлений відповідно до законодавства тариф на теплову енергію для споживача, який визначається як сума тарифів на виробництво, транспортування та постачання теплової енергії, а для багатоквартирних будинків, обладнаних системою автономного теплопостачання, як сума тарифів на виробництво та постачання теплової енергії.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» плата за абонентське обслуговування - платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов`язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).

Відповідно до Правил №830 плата за послугу та плата за абонентське обслуговування вноситься споживачем виконавцю щомісяця однієї сумою в порядку та розмірах, визначених договором. При цьому виконавецьзабезпечує деталізацію інформації щодо структури плати у рахунках споживачів.

Відповідно до п. 32. Договору розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитої послуги є календарний місяць. Плата за абонентське обслуговування нараховується щомісяця.

Початок і закінчення розрахункового періоду для розрахунку за платою за абонентське обслуговування завжди збігаються з початком і закінченням календарного місяця відповідно.

Підпунктом 3 пункту 41 Договору передбачено, що споживач зобов`язаний оплачувати надану послугу за ціною/тарифом, встановленими відповідно до законодавства, а також вносити плату за абонентське обслуговування у строки, встановлені цим Договором.

При цьому згідно п. 38 Договору Споживач не звільняється від оплати послуги, отриманої ним до укладення договору.

Але розрахунки за спожиті послуги споживачем проводилися несвоєчасно та в неповному обсязі, що привело до утворення заборгованості, яка станом на 01.10.2022 року становить 9 782,50 грн. в тому числі:

- за послугу з постачання теплової енергії та плату за абонентське обслуговування за період з 01.02.2020р. по 30.09.2022р., у розмірі 9782,50грн що підтверджується випискою з особового рахунку споживача за послуги з постачання теплової енергії № НОМЕР_1 (Виписка з особового рахунку додається № 20-774).

На день складання позовної заяви Відповідач, свої зобов`язання не виконав, а тому АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» вимушено звернутись до суду за захистом своїх порушених прав.

В період утворення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії та плати за абонентське обслуговування (з 01.02.2020р. по 30.09.2022р.) були затверджені та діяли наступні тарифи:

З 08.02.2019р. по 30.09.2020р. згідно Рішенню виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 22.01.2019р. №19:

- опалення 908,24 грн. за 1 Гкал (з ПДВ) із приладами обліку теплової енергії або за 1 кв.м. (з ПДВ) загальної площі в місяць протягом опалювального періоду 56,42 грн. (1-,2- поверхова будова), 32,47 грн. (3-,4-поверхова будова), 21,86 грн. (5-поверхова будова і більше).

З 01.10.2020р. по 30.09.2021р. згідно Рішенню виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 21.04.2020р. №514:

- послуга з постачання теплової енергії 841,36 грн. за 1Гкал (з ПДВ).

З 01.10.2021р. по 30.09.2022р. згідно рішення виконавчого комітету Дніпровської міської ради від 29.04.2021р. №443:

- послуга з постачання теплової енергії 841,36 грн. за 1Гкал (з ПДВ).

З 01.12.2021р. згідно наказу АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» від 29.10.2021р. №64:

- плата за абонентське обслуговування 35,16 грн. на місяць у розрахунку на одного абонента послуг з постачання теплової енергї, з урахуванням витрат на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії.

З метою вирішення справи у досудовому порядку Позивачем на адресу Відповідача щомісяця надсилались квитанції (рахунки) про розмір поточних платежів про наявність заборгованості за надані послуг, досудові вимоги та попередження про звернення до суду, але заборгованість перед АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» залишається несплаченою (Копія рахунку на оплату послуг з постачання теплової енергії за вересень 2022р.; копія досудової вимоги про оплату заборгованості від 12.05.2022р. № б/н.; копія попередження про звернення до суду від 10.08.2022р.. № б/н додається).

Викладені обставини підтверджуються наступними доказами:

1.Копія ухвали Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 07.12.2022р., справа №206/3300/22, провадження №2-н/206/293/22 про відмову у видачі судового наказу. Оригінал зазначеного документу знаходиться у матеріалах справи №206/3300/22;

2.Копія довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб. Оригінал зазначено документу знаходиться у відповідача;

3.Індивідуальний публічний договір про надання послуги з постачання теплової енергії розміщено на офіційному веб-сайті Позивача: http://dniproenergo.com.ua упостійному відкритому доступі в мережі інтернет.

4.Виписка з особового рахунку споживача за послуги з постачання теплової енергії № НОМЕР_1 . Оригінал зазначеного документу знаходиться у позивача.

Одночасно АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» повідомляє суд про те, що разом з позовною заявою були подані усі наявні докази.

Одночасно, АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» клопоче перед судом: у разі позитивного прийняття рішення, щодо видачі виконавчого листа про стягнення з вказаних в заяві Відповідачів заборгованості, вказувати у виконавчому листі: код платника податку, оскільки п. 4 ч.1 ст.4 ЗУ «Про виконавче провадження» вимагає обов`язкову наявність коду платника податку для здійснення виконавчих дій, а саме «У виконавчому документі визначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; реєстраційний номероблікової карткиплатника податківабо серіята номерпаспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків).

З огляду наст. ст. 526, 629 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору, який є обов`язковим для виконання сторонами. А згідно ст. 161 ЦПК України судовий наказ може бути видано, якщо заявлено вимогу, про стягнення заборгованості за оплату житлово-комунальних послуг.

У зв`язку з викладеним представник позивача просив Самарський районний суд м. Дніпропетровська стягнути солідарно з ОСОБА_4 , ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ), на користь АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (ЄДРПОУ38024604) суми заборгованості за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 9 782,50 грн., та суми сплаченого судового збору в розмірі 2 684,00 грн.

Не погодившись із доводами представника позивача відповідачем та співвідповідачем подано відзив на позовну заяву, який обґрунтовано тим, що АТ ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО не було здійснено заходів з досудового врегулювання спору згідно зі ст. 19 ГПК України. Але, в свою чергу позивач запевняв, що неодноразово надсилав досудові вимоги, хоча жодної за весь час як зазначають відповідачі вони не отримали. Єдина досудова вимога, що була датована 12.05.2022 року, разом з пакетом документів та копією позову була отримана відповідачем у відділенні Укрпошти № 127 у м. Дніпро, 27.04.2023 року одразу після сповіщення про прибуття. Згідно допису на цьому документі Абонент за вказаною адресою двері не відчинив, вручити особисто не має можливості. Досудова вимога прикріплена до вхідних дверей квартири. Цього дня вся сім`я перебувала у квартирі, дзвінок біля вхідних дверей чутно на весь під`їзд. Поштову скриньку перевіряємо двічі на день. Але жодного листа, або повідомлення про його прибуття до відділення не було.

Також, разом із досудовою вимогою відповідачі вперше отримали попередження про звернення до суду від 10.08.2022 року. Допис на ньому наступного змісту «Доставлено в поштову скриньку». Відповідач має окреме зауваження до змісту попередження. Позивач, напевно, не знайомий з Постановою КМУ від 21 квітня 2023 р. № 390 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2022 р. № 206 Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану

7. Установити, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється: нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги; припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх несплати або оплати не в повному обсязі; стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р. з дати початку по дату завершення бойових дій або тимчасової окупованої територій включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, споживачів та/або членів їх сімей, які покинули своє місце проживання та надали виконавцю комунальних послуг, управителю багатоквартирного будинку, іншій уповноваженій співвласниками особі у паперовій або електронній формі довідку про взяття на облік внутрішньо перемішеної особи згідно з додатком 2 до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо перемішеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. N 509 "Про облік внутрішньо переміщених осіб" (Офіційний вісник України, 2014 р., N 81, ст. 2296; 2015 р., N 70, ст. 2312), або інші документи, що підтверджують їх відсутність у житловому та/або нежитловому приміщенні, будинку, в яких вони є споживачами на підставі укладених договорів (з місця тимчасового проживання в іноземній державі, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби тощо). 2.Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

В іншому випадку зміст попередження не містив б інформації «про арешт рахунків, нерухомого майна та інших цінностей, застосування санкцій без згоди власника».

На думку відповідачів позивач порушив процедуру вручення таких документів. Закон визначає обов`язкове вручення їх під особистий підпис, або рекомендованим листом із повідомленням. Згідно інформації, отриманій у поштовому відділенні, за останні п`ять років жодного листа від Позивача не надходило.

Відповідно до п.13 Правил № 830 надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах. Позивач в пакеті документів надіслав зразок типового договору, який має регулювати відносини в сфері постачання теплової енергії. Але існує Закон України № 1060-ІХ від 03.12.2020 року Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг. Так в ньому прописане наступне:

«п.3. Оператор зовнішніх інженерних мереж не менш як за два місяці до встановлення вузлів комерційного обліку повідомляє власників (співвласників) будівлі про намір встановити такий вузол та вартість такого встановлення. Порядок такого інформування визначається Кабінетом Міністрів України.

Власник (співвласники) будівлі протягом двох місяців з дня отримання такого повідомлення має право повідомити оператору зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про згоду на встановлення вузла комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах; намір самостійно обладнати будівлю вузлами комерційного обліку у встановленому законодавством порядку. Як зазначає відповідач про це Позивач жодним чином їх не попередив.

Відповідно до п 5 Закону України у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування тексту договору у загально доступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

У разі укладення публічних договорів приєднання про надання комунальних послуг виконавці комунальних послуг розміщують вимоги до якості відповідних послуг згідно із законодавством та іншу необхідну інформацію для кожного багатоквартирного будинку окремо на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на власному веб-сайті. При цьому розміщується повідомлення про місце опублікування таких вимог у загальнодоступних місцях на інформаційних стендах та/або рахунках на оплату послуг.

У разі прийняття співвласниками багатоквартирного будинку рішення про обрання моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії) повідомлення виконавців комунальних послуг про прийняте рішення за два місяці до запланованої дати укладення договору:

?такий виконавець зобов`язаний укласти договори про надання комунальних послуг відповідно до вимог цієї статті згідно з обраною співвласниками моделлю організації договірних відносин;

?раніше укладений із таким виконавцем договір про надання комунальної послуги достроково припиняється з дати набрання чинності новим договором, укладеним із співвласниками, але припинення (втрата чинності) дії раніше укладеного договору не звільняє сторони від виконання зобов`язань за цим договором та від відповідальності за порушення його умов.

Тобто, на думку відповідачів позивач зобов`язаний розмістити проект договору на своєму сайті та на дошках оголошень не пізніше ніж через 15 днів з моменту набрання чинності Закону України (ст. 12 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», Указ Президента України №607/2007 від 05.07.2007 року). Жодна особа, яка мешкає у будинку в якому проживають відповідачі, а також на 19 кварталі не мали жодної інформації про намір позивача укласти подібні угоди. Крім цього, згідно з п.3 ст. 12 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» для ознайомлення мають 30 ( тридцять) днів на проект змін та розбіжностей Після узгодження проекту угоди маємо попередити про це Виконавця (Позивача) за два місяці до підписання угоди.

Окрім цього, Позивач надіслав проект договору, що, згідно даних інформаційної довідки, був розміщений на сайті спочатку 30.06.2021 р., а потім 05.10.2021 року. Тобто через півроку з дати, коли Закон України набрав чинності, з порушенням процесуальних строків. По-друге, в тій самій інформаційній довідці зазначено, що з 01.10.2020 року відповідачі вже мали підписати індивідуальний типовий договір, тобто за два місяці до того, як закон набрав чинності.

Щодо його змісту, то є низка питань та нюансів, які треба з`ясувати.

Стосовно боргу за спожиті послуги. Борг відповідачі визнаємо в повному обсязі. Мають намір та бажання його сплатити, але, враховуючи той факт, що батьки отримують пенсію, розмір якої становить 2500 грн. на кожного, співвідповідача ОСОБА_3 , залишили без роботи роботодавці, які з початку війни виїхали за кордон. У відповідача були підробітки, які могли забезпечувати тільки важливі потреби, відповідачі звернулися до Позивача в особі ОСОБА_2 з проханням укласти договір про реструктуризацію заборгованості. Це право відповідача надає Постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року Про затвердження Правил надання послуг з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії. Згідно п. 41 Постанови У разі виникнення у споживача заборгованості за спожиту послугу виконавець і споживач за взаємною згодою можуть укладати угоду про реструктуризацію заборгованості, згідно із законодавством. Позивач не тільки не запропонував укласти договір, а й відмовив у проханні його укласти. ОСОБА_2 заявила, що начебто «відповідачу неодноразово надсилались досудові вимоги, але вони просто не захотіли їх отримати, а договір вони не мають право скласти та підписати». Коли вони нагадали, що Закон України їм дає таке право, то громадянка ОСОБА_2 висловила думку, що «Закони України, то просто формальність».

Тому відповідачі були вимушені направити Позивачу заяву з доданими копіями документів про реструктуризацію заборгованості рекомендованим листом з повідомленням 10.04.2023 року з відділення Укрпошти №127, про що є документальне підтвердження. Відповіді на дану заяву досі не було.

Стосовно сплати судового збору. Відповідно до ст.8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити, розстрочити або звільнити від їх сплати. Враховуючи майновий стан сім`ї відповідачі направляють до суду клопотання про звільнення від сплати судового збору.

Виходячи з вищевказаного, відповідачі просили відізвати позовні вимоги не в повному обсязі; надати Відповідачу та Співвідповідачу можливість укласти з Позивачем угоду про реструктуризацію заборгованості, строком на 60 ( шістдесят) місяців з умовою сплати поточних платежів; врахувати майновий стан та розмір платежів на реструктуризацію, що не має перевищувати 25% спільного доходу сім`ї, 20% для пенсіонерів; зобов`язати Позивача надати Відповідачу проект типового індивідуального договору про надання послуг з постачання теплової енергії, складеного з урахуванням: вимог законодавства та норм ДСТУ для оформлення документації, що друкується, в договорі вказати, коли був встановлений лічильник в будинку, вказати його серійний номер та дату введення в експлуатацію, сумлінно виконувати свої обов`язки та надавати тепло або його відключати, враховуючи дійсні температурні показники. Звільнити від сплати судового збору, виходячи з майнового стану сім`ї.

09.05.2023 представником позивача подано відповідь на відзив, який обґрунтовано тим, що ознайомившись з відзивом на позовну заяву надаємо свої заперечення щодо наведених ОСОБА_4 , ОСОБА_3 у відзиві аргументів.

1.Щодо тверджень Відповідач та Співвідповідача, що Позивачем не було здійснено заходів досудового врегулювання спорів згідно зі ст. 19 ГПК.

Відповідно до ч.1, 3 ст. 3 Цивільно-процесуального кодексу України (надалі - ЦПК України) цивільне судочинство здійснюється відповідно до Конституції України, ЦПК України, Закону України "Про міжнародне приватне право", законів України, що визначають особливості розгляду окремих категорій справ, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.

Ч.1 статті 19 ЦПК України передбачено, що суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових, відносин та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

З метою вирішення справи у досудовому порядку Позивачем на адресу Відповідача щомісяця надсилались квитанції (рахунки) про розмір поточних платежів про наявність заборгованості за надані послуг, досудові вимоги та попередження про звернення до суду, але заборгованість перед АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» залишається несплаченою (копія рахунку на оплату послуг з постачання теплової енергії за вересень 2022р.; копія досудової вимоги про оплату заборгованості від 12.05.2022р. № б/н.; копія попередження про звернення до суду від 10.08.2022р.; № б/н дані документи містяться в матеріалах справи.)

2.Щодо посилання Відповідача у відзиві посилається на те, що в Україні введено воєнний стан та Постановою КМУ від 21.04.2023 р. № 390 внесені зміни до постанови від 05.03.2022 р. № 206 забороняється стягнення боргу за комунальні послуги на період воєнного стану.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 р. № 390 внесені зміни до постанови від 05.03.2022 р. № 206 установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється:нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги; припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх не оплати або оплати не в повному обсязі; стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р. з дати початку по дату завершення бойових дій або тимчасової окупації територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, споживачів та/або членів їх сімей, які покинули своє місце проживання та надали виконавцю комунальних послуг, управителю багатоквартирного будинку, іншій уповноваженій співвласниками особі у паперовій або електронній формі довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи згідно з додатком 2 до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 Про облік внутрішньо переміщених осіб (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296; 2015 р., № 70, ст. 2312), або інші документи, що підтверджують їх відсутність у житловому та/або нежитловому приміщенні, будинку, в яких вони є споживачами на підставі укладених договорів (з місця тимчасового проживання в іноземній державі, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби тощо).

З наведеного вбачається, що постановою, забороняється стягувати із громадян заборгованість за житлово-комунальні послуги, утворену після 24 лютого 2022 року на території, де ведуться бойові дії або тимчасово окуповані РФ, відповідно до Перелік територій на які ведуться бойові на тимчасово-окупованих Російською Федерацію затвердженою наказом Міністерства реінтеграції на тимчасово-окупованих територіях України №309 від 22.12.2022р. (надалі - перелік Переліку Мінреінтеграці №309).

До вищевказаного Переліку Мінреінтеграці №309 м. Дніпро не входить, а отже його мешканці не звільняються від сплати комунальних послуг.

Отже, плата за комунальні послуги нараховується весь період воєнного стану і споживачу все одно необхідно сплатити борг, який складається лише з самих нарахувань.

3.Щодо посилання Співвідповідача та Відповідача, що Позивачем пропущено строк розміщення договору на своєму сайті та на дошках оголошень не пізніше 15 днів.

Згідно ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

Статтею 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що до житлово-комунальних послуг належать: комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Відповідно Постановою КМУ від 8 вересня 2021 р. № 1022 (далі Постанова КМУ №1022) затверджено зміни, що вносяться до Постанови від 21 серпня 2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» (надалі Правила №830, які набрали чинності 01 жовтня 2021 року якою, зокрема, був затверджений Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії (публічний договір приєднання)).

Ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, що проводить господарську діяльність з постачання теплової енергії (далі виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі споживач), який отримує або має намір отримати послугу з постачання теплової енергії (далі послуга), та визначають вимоги до якості послуги, одиниці вимірювання обсягу спожитої споживачем теплової енергії, порядок оплати.

Відповідно до п. 13 Правил №830 надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах. Послуга надається споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно до статей 13 і 14 Закону України Про житлово-комунальні послуги.

З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої статті 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.

Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.

30.06.2021р. на виконання вищезазначених правил АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (виконавцем послуг) на своєму офіційному веб-сайті http://dniproenergo.com.ua у постійному відкритому доступі в мережі інтернет було розміщено публічну пропозицію (оферту) про укладення публічного індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії (далі Договір), сам Споживач про свою відмову укласти договір чи про свою незгоду із умовами опублікованого договору до АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» у письмовому вигляді не направляв, а тому Боржник вважається таким, що прийняв пропозицію Виконавця щодо укладення договору надання послуги постачання теплової енергії.

АТ «ДТЕК «ДНІПРОЕНЕРО» використовує в своїх взаємовідносинах із споживачами Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, відповідно до Постанови КМУ №1022, який після оприлюднення на вищезазначеному офіційному веб-сайті підприємства, є публічним договором та набрав чинності з моменту опублікування (розміщення), тобто з 30.06.2021.р.

Оскільки протягом 30 днів з опублікування даного договору на офіційному веб-сайті підприємства Відповідач не повідомив про відмову від укладення даного договору, та не надав своїх заперечень чи будь-яких інших зауважень, слід вважати, що ним вчинено дію, яка засвідчує його волю до отримання пропозиції щодо укладення договору.

Таким чином, з наведеного вбачається, що Позивач направив оферту, а Боржник протягом встановленого строку письмових заперечень щодо умов публічного індивідуального договору не подав, а отже індивідуальний публічний договір про надання послуг з постачання теплової енергії між АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» та Споживачем вважається укладеним без підписання письмового примірника сторонами.

Зважаючи на вищевикладене вбачається, що АТ «ДТЕК «ДНІПРОЕНЕРГО» розмістила на своєму офіційному веб-сайті типовий договір про надання послуг з постачання теплової енергії відповідно до норм чинного законодавства та виконало всі свої зобов`язання перед Відповідачем та Співвідповідачем.

4. Щодо посилання Співвідповідача до укладення договору реструктуризації.

Відповідно до ч.1,2 ст.1 Закону «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію» № 554-IV від 20.02.2023р. заборгованість з квартирної плати (плати за утримання житла) та плати за комунальні послуги (водо-, тепло-, газопостачання, послуги водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) (далі - житлово-комунальні послуги) наймачів жилих приміщень та власників жилих будинків або квартир (далі - громадяни), яка склалася на дату набрання чинності цим Законом перед надавачами житлово-комунальних послуг, реструктуризується на термін до 60 місяців залежно від суми боргу та рівня доходів громадян на дату реструктуризації.

Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з підприємствами - надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги (далі - договір про реструктуризацію заборгованості).

Відповідно ст. 4 Закону заборгованість громадян, які не уклали договір про реструктуризацію заборгованості та не сплачують поточних платежів, стягується житлово-комунальними підприємствами за рішенням суду.

Отже з наведеного вбачається, що право на укладання договору реструктуризації заборгованості можливо лише за відсутністю позовної заяви і зверненням Стягувачем до суду.

Відповідач звернувся з заявою реструктуризації до Позивача лише 06.04.2023р. (за вх. № 360 від 17.04.2023р.), а позов про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії було до суду 07.02.2023р (Копія заяви реструктуризації від ОСОБА_4 від 06.04.2023р додається.).

04.05.2023р. ОСОБА_3 будо отримано відповідь на своє звернення, що підтверджується з датою та підписом Співвідповідача про отримання документу. (Копія відповіді про надання інформації від 03.05.2023р. № 393/3300 додається).

Тому підстави для укладення договору реструктуризації боргу відсутні.

5. Щодо посилання Співвідповідача та Відповідача щодо звільнення від сплати судового збору, враховуючи майновий стан відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір».

Відповідно до частин першої, третьої статті 136 ЦПК України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на визначений строк у порядку, передбаченому законом, але не більше як до ухвалення судового рішення у справі. З підстав, зазначених у частині першій цієї статті, суд у порядку, передбаченому законом, може зменшити розмір належних до сплати судових витрат, пов`язаних з розглядом справи, або звільнити від їх сплати.

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір», суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення по справі, за таких умов:

1)розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Отже, Законом України "Про судовий збір" визначений перелік осіб, які безумовно звільнені від сплати судового збору у всіх інстанціях у силу закону, який наділяє їх певним статусом, або виходячи із чітко визначеного предмета спору. Цей перелік наведений у зазначеному Законі та є вичерпним.

Однак ОСОБА_5 не віднесений до категорії осіб, які звільняються від сплати судового збору.

Звертаємо увагу Суду, що ОСОБА_5 є особою працездатного віку, даних, що за станом здоров`я вона не може працювати не надала. Натомість на підтвердження звільнення від сплати судового збору Співвідповідач подала копію наказу про прийняття на роботу ОСОБА_3 з 01.05.2023р на посаду прибиральник службових приміщень. Отже відомості, які надані Співвідповідачем до суду свідчать про те, що вона з 01.05.2023р. офіційно працевлаштована та має на сьогоднішній день дохід.

При цьому Співвідповідач в своєму відзиві посилається на те, що з початки війни вона залишилася без роботи через роботодавців, які виїхали за кордон, і в неї були підробітки.

Отже з наведеного вбачається, що Співвідповідачем було надано всі докази, що нею отримувався дохід і в неї є наявна можливість сплатити судовий збір.

Крім того, відповідно п. 29 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про застосування судами законодавства про судові витрати у цивільних справах» від 17 жовтня 2014 року №10 єдиною підставою для відстрочення або розстрочення сплати судового збору є врахування судом майнового стану сторони, тобто фізичної або юридичної особи (наприклад, довідка про доходи, про склад сім`ї, про наявність на утриманні непрацездатних членів сім`ї, банківські документи про відсутність на рахунку коштів, довідка податкового органу про перелік розрахункових та інших рахунків тощо). Клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно зі статтею 12 ЦПК України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.

Окрім цього Співвідповідач в своєму відзиві посилається на те, що її батьки перебувають на пенсії та отримують пенсію. Проте Відповідачем не долучено жодних документів про отримання батьками пенсії.

Долучена Співвідповідачем та Відповідачем копія пенсійного посвідчення свідчить лише про той факт, що Відповідач є пенсіонером, але не підтверджує скрутного матеріального становища та неможливості сплатити судовий збір.

Таким чином, враховуючи, що зазначені обставини, не підтверджують з достовірністю скрутний майновий стан Співвідповідача та Відповідача, які перешкоджають їм виконати вимоги законодавства щодо оплати судового збору, звільненню від сплати якого вони не підлягають.

На підставі вищевикладеного, а також керуючись ст.ст. 64, 66, 67, 68, 162 Житлового кодексу України, Законом України «Про житлово-комунальні послуги», Постановою КМУ від 21.08.2019р. № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживача за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг», Постановою КМУ від 21.08.2019 № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії», ст. 8 Закону України «Про судовий збір», України, ст.ст. 11, 202, 322, 509, 525, 526 ЦК України, ст. 16, 175-177 ЦПК представник позивача просила Самарський районний суд м. Дніпропетровська задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Стягнути з ОСОБА_4 , ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП РНОКПП НОМЕР_3 ), на користь АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (ЄДРПОУ38024604) суми заборгованості за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 9 782,50 грн., та суми сплаченого судового збору в розмірі 2 684,00 грн.

У судовому засіданні представники позивача ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , позовну заяву підтримали та просили її задовольнити в повному обсязі.

У судовому засіданні співвідповідач ОСОБА_3 просила відмовити у задоволенні позовної заяви, посилаючись на обставини зазначені у відзиві, також зазначила, що суму боргу вони визнають і просить виплату зазначену суму боргу розстрочити.

У судове засідання відповідач ОСОБА_4 не з`явився, про розгляд справи повідомлений належним чином. Клопотань про відкладення розгляду справи не заявляв, заперечень не надавав.

Суд, заслухавши думку учасників процесу, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ухвалою Самарського районного суду міста Дніпропетровська від 07.12.2022 у видачі судового наказу за заявою позивача до ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії, відмовлено.

Відповідно довиписки зособового рахункуспоживача запослуги зпостачання тепловоїенергії заособовим рахунком № НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_2 за місцемреєстрації відповідача ОСОБА_4 вбачається,що заперіод з01.02.2020року по30.09.2022 нарахованозаборгованість урозмірі 9782,50грн..

Відповідно до довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб вбачається, що за адресою АДРЕСА_2 зареєстровано 6 осіб, а саме: ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_9 ..

До матеріалів справи представником позивача долучено типовий договір про надання теплової енергії, довіреність, Відомості з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, рахунок на оплату послуг з постачання теплової енергії за вересень 2022 року, попередження про звернення до суду, досудова вимога про оплату заборгованості.

Відповідачем та співвідповідачем до відзиву надано копія паспорта відповідача ОСОБА_4 , РНОКПП ОСОБА_4 , та копію паспорта ОСОБА_3 , РНОКПП ОСОБА_3 , виписку/особовий рахунок з 01.01.2023 по 01.05.2023, копію наказу № 05/23-К від 28.04.2023.

Відповідно до п. 2ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Відповідно до п. 5 ч. 2ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»індивідуальний споживач зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.

Згідно з ч. 1ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.

Згідно з ч. 1ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

У відповідності до ч. 3 ст.12, ч. 1 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 1ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Згідно з ч. 1ст. 509 ЦК Українизобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити кошти тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання свого обов`язку.

Згідно зст.526 ЦК Українизобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно Постановою КМУ від 8 вересня 2021 р. № 1022 (далі Постанова КМУ №1022) затверджено зміни, що вносяться до Постанови від 21 серпня 2019 р. № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» (надалі Правила №830, які набрали чинності 01 жовтня 2021 рокуякою, зокрема,був затверджений Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії(публічний договір приєднання)).

Ці Правила регулюють відносини між суб`єктом господарювання, що проводить господарську діяльність з постачання теплової енергії (далі виконавець), та індивідуальним і колективним споживачем (далі споживач), який отримує або має намір отримати послугу з постачання теплової енергії (далі послуга), та визначають вимоги до якості послуги, одиниці вимірювання обсягу спожитої споживачем теплової енергії, порядок оплати.

Відповідно до п. 13 Правил №830 надання послуги здійснюється виключно на договірних засадах. Послуга надається споживачеві згідно з умовами договору, що укладається відповідно до типових договорів про надання послуги відповідно достатей 13і14Закону України Про житлово-комунальні послуги.

З пропозицією про укладення договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно дочастини п`ятоїстатті 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.

Індивідуальний договір вважається укладеним із споживачем, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем.

30.06.2021р. на виконання вищезазначених правил АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (виконавцем послуг) на своєму офіційному веб-сайті http://dniproenergo.com.ua упостійномувідкритому доступів мережіінтернет булорозміщено публічну пропозицію(оферту) про укладення публічного індивідуального договору про надання послуги з постачання теплової енергії (далі Договір), сам Споживач про свою відмову укласти договір чи про свою незгоду із умовами опублікованого договору до АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» у письмовому вигляді не направляв, а тому Боржник вважається таким, що прийняв пропозиціюВиконавцящодо укладення договору надання послуги постачання теплової енергії.

АТ «ДТЕК «ДНІПРОЕНЕРО» використовує в своїх взаємовідносинах із споживачами Типовий індивідуальний договір про надання послуги з постачання теплової енергії, відповідно до Постанови КМУ №1022, який після оприлюднення на вищезазначеному офіційному веб-сайті підприємства, є публічним договором та набрав чинності з моменту опублікування (розміщення), тобто з 30.06.2021.р.

Оскільки протягом 30 днів з опублікування даного договору на офіційному веб-сайті підприємства Відповідач не повідомив про відмову від укладення даного договору, та не надав своїх заперечень чи будь-яких інших зауважень, слід вважати, що ним вчинено дію, яка засвідчує його волю до отримання пропозиції щодо укладення договору.

Таким чином, з наведеного вбачається, що Стягувач направив оферту, а Боржник протягом встановленого строку письмових заперечень щодо умов публічного індивідуального договору не подав, а отже індивідуальний публічний договір про надання послуг з постачання теплової енергії міжАТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» та Споживачем вважається укладеним без підписання письмового примірника сторонами.

Відповідно до 24. Правила №830 розподіл між споживачами обсягу спожитої у будівлі послуги здійснюється з урахуванням показань вузлів розподільного обліку/приладів-розподілювачів теплової енергії, а у разі їх відсутності - пропорційно опалюваній площі (об`єму) приміщення споживача відповідно доМетодики розподілу споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22листопада 2018 року №315 (далі - Методики розподілу).

Так, пунктом 20 Правил № 830 зазначено, що до встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку теплової енергії обсяг споживання теплової енергії у будівлі визначається відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2023 р. № 390 внесені зміни до постанови від 05.03.2022 р. № 206 установлено, що до припинення чи скасування воєнного стану в Україні забороняється:нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість, утворену за несвоєчасне та/або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги; припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг населенню у разі їх не оплати або оплати не в повному обсязі; стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, утвореної після 24 лютого 2022 р. з дати початку по дату завершення бойових дій або тимчасової окупації територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, споживачів та/або членів їх сімей, які покинули своє місце проживання та надали виконавцю комунальних послуг, управителю багатоквартирного будинку, іншій уповноваженій співвласниками особі у паперовій або електронній формі довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи згідно з додатком 2 до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 Про облік внутрішньо переміщених осіб (Офіційний вісник України, 2014 р., № 81, ст. 2296; 2015 р., № 70, ст. 2312), або інші документи, що підтверджують їх відсутність у житловому та/або нежитловому приміщенні, будинку, в яких вони є споживачами на підставі укладених договорів (з місця тимчасового проживання в іноземній державі, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби тощо).

З наведеного вбачається, що постановою, забороняється стягувати із громадян заборгованість за житлово-комунальні послуги, утворену після 24 лютого 2022 року на території, де ведуться бойові дії або тимчасово окуповані РФ, відповідно до Перелік територій на які ведуться бойові на тимчасово-окупованих Російською Федерацію затвердженою наказом Міністерства реінтеграції на тимчасово-окупованих територіях України №309 від 22.12.2022р. (надалі - перелік Переліку Мінреінтеграці №309).

До вищевказаного Переліку Мінреінтеграці №309 м. Дніпро не входить, а отже його мешканці не звільняються від сплати комунальних послуг.

Отже, плата за комунальні послуги нараховується весь період воєнного стану і споживачу все одно необхідно сплатити борг, який складається лише з самих нарахувань.

Відповідно до ч.1,2 ст.1 Закону «Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті газ та електроенергію» № 554-IV від 20.02.2023р. заборгованість з квартирної плати (плати за утримання житла) та плати за комунальні послуги (водо-, тепло-, газопостачання, послуги водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот) (далі - житлово-комунальні послуги) наймачів жилих приміщень та власників жилих будинків або квартир (далі - громадяни), яка склалася на дату набрання чинності цим Законом перед надавачами житлово-комунальних послуг, реструктуризується на термін до 60 місяців залежно від суми боргу та рівня доходів громадян на дату реструктуризації.

Для реструктуризації заборгованості громадяни укладають з підприємствами - надавачами житлово-комунальних послуг договори про щомісячне рівномірне погашення реструктуризованої заборгованості та своєчасну сплату поточних платежів за житлово-комунальні послуги (далі - договір про реструктуризацію заборгованості).

Відповідно ст. 4 Закону заборгованість громадян, які не уклали договір про реструктуризацію заборгованості та не сплачують поточних платежів, стягується житлово-комунальними підприємствами за рішенням суду.

Отже з наведеного вбачається, що право на укладання договору реструктуризації заборгованості можливо лише за відсутністю позовної заяви і зверненням Стягувачем до суду.

Відповідач звернувся з заявою реструктуризації до Позивача лише 06.04.2023р. (за вх. № 360 від 17.04.2023р.), а позов про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії було до суду 07.02.2023.

04.05.2023 ОСОБА_3 будо отримано відповідь на звернення, що підтверджується з датою та підписом Співвідповідача про отримання документу. Тому підстави для укладення договору реструктуризації боргу були відсутні.

Щодо посилання Співвідповідача та Відповідача щодо звільнення від сплати судового збору, враховуючи майновий стан відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір», на яку посилається співвідповідач, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частин першої, третьої статті 136 ЦПК України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на визначений строк у порядку, передбаченому законом, але не більше як до ухвалення судового рішення у справі. З підстав, зазначених у частині першій цієї статті, суд у порядку, передбаченому законом, може зменшити розмір належних до сплати судових витрат, пов`язаних з розглядом справи, або звільнити від їх сплати.

Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір», суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення по справі, за таких умов:

1)розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3)предметом позовує захистсоціальних,трудових,сімейних,житлових прав,відшкодування шкодиздоров`ю.

Відповідно доч.2ст.8Закону України«Про судовийзбір», суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній участині першійцієї статті. Тобто зазначена норма Закону стосується Позивача, яким при звернені до суду з позовом було сплачено судовий збір у розмірі 2435,90 гривень (а.с.4) та при зверненні до суду позивачем із заявою про видачу судового наказу ним було сплачено судовий збір у розмірі 248 грн. 10 коп., відповідно до стягнення підлягає загальна сума у розмірі 2684,00 грн..

Відповідно до ст.164 ЦПК України за подання заяви про видачу судового наказу справляється судовий збір у розмірі, встановленому законом.У разі відмови у видачі судового наказу або в разі скасування судового наказу внесена сума судового збору стягувачу не повертається. У разі пред`явлення стягувачем позову до боржника у порядку позовного провадження сума судового збору, сплаченого за подання заяви про видачу судового наказу, зараховується до суми судового збору, встановленої за подання позовної заяви.

Відповідно до ч.1 ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених вимог.

Також, відповідно до ст.435 ЦПК України відповідач та співвідповідач не позбавлені права звернення із заявою до суду про відстрочку або розстрочку виконання рішення суду, враховуючи суму судового збору.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Акціонерного товариства «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , співвідповідача ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставівикладеного такеруючись ст.ст.11,202,322,509,525,526ЦК України, ст.ст. 1, 5, 7, 9 Закона України «Про житлово-комунальні послуги», ст.ст. 64, 66, 67, 68, 162 Житлового Кодексу України ст.ст.4,13,81,141,259,263-265,273,352ЦПК України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позовні вимоги Акціонерного товариства «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , співвідповідча ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 про стягнення заборгованості за послуги з постачання теплової енергії - задовольнити.

Стягнути солідарно з ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) на користь АТ «ДТЕКДНІПРОЕНЕРГО» (49127, м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 1, код ЄДРПОУ 38024604, НОМЕР_4 у філії Дніпропетровське ОУ АТ «Ощадбанк» в м.Дніпро) заборгованість за послуги з постачання теплової енергії у розмірі 9782 грн. 50 коп..

Стягнути солідарно з ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 (місце реєстрації: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_3 ) на користь АТ «ДТЕК ДНІПРОЕНЕРГО» (49127, м. Дніпро, вул. Гаванська, буд. 1, код ЄДРПОУ 38024604, НОМЕР_4 у філії Дніпропетровське ОУ АТ «Ощадбанк» в м.Дніпро) судовий збір у розмірі 2684грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Дніпровського апеляційного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий суддя Т.В. Нестеренко

Джерело: ЄДРСР 111581766
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку