open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №461/3209/22

Провадження №3/461/17/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 травня 2023 року м.Львів

Суддя Галицького районного суду м.Львова Радченко В.Є., розглянувши матеріали справи, які надійшли з Управління патрульної поліції у Львівській області ДПП про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,-

за вчинення правопорушення, передбаченогоч.6 ст.121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

в с т а н о в и в:

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення серії ААБ №106049 від 23.06.2022 року, ОСОБА_1 , 07.06.2022 року о 13 год. 20 хв. в м.Львові по вул.Коперника,21 керуючи мопедом Honda без заднього номерного знаку, чим порушив п.п.2.9.в ПДР України.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явився. Належним чином був повідомлений про день, час та місце розгляду справи телефонограмою.

Дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, суд приходить до наступного.

Згідно з частиною 6статті 121 КУпАПкерування водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в Україні в установленому порядку тягне за собою накладення штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Отже, частина 6статті 121 КУпАПє бланкетною, тому для встановлення в діях особи складу адміністартвиного правопорушення необхідно керуватися положеннями нормативно-правових актів, якими встановлюється порядок реєстрації транспортних засобів.

Частина 4статті 34 Закону України "Про дорожній рух"визначає, що державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Порядок дорожнього руху на території України, відповідно доЗакону України "Про дорожній рух" від 30 червня 1993 року № 3353, встановленийПравилами дорожнього руху, затвердженимипостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306.

Пункт 1.10 Правил дорожнього рухувизначає, що транспортний засіб - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів; мопед - двоколісний транспортний засіб, який має двигун з робочим об`ємом до 50 куб.см або електродвигун потужністю до 4 кВт.

Законом України від 17.11.2008 № 586-VІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення дорожнього руху» з 1 січня 2010 року передбачена обов`язкова реєстрація мопедів.

Таким чином, з 01.01.2010 в Україні встановлена реєстрація мопедів як транспортних засобів та отримання посвідчення водія на їх керування, незалежно від їх користування чи на вулично-дорожній, чи на автомобільній дорозі державного значення.

Такий висновок відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладений в постанові від 17 травня 2018 року справа №681/972/17.

Згідно зпунктом 30.1 Правил дорожнього рухувласники механічних транспортних засобів і причепів до них повинні зареєструвати (перереєструвати) їх в уповноваженому органі МВС або провести відомчу реєстрацію в разі, якщо законом установлена обов`язковість проведення такої реєстрації, незалежно від їхнього технічного стану протягом 10 діб з моменту придбання (отримання), митного оформлення або переобладнання чи ремонту, якщо необхідно внести зміни до реєстраційних документів.

Водієві забороняється керувати транспортним засобом, не зареєстрованим в уповноваженому органі МВС, або таким, що не пройшов відомчу реєстрацію в разі, якщо законом встановлена обов`язковість її проведення (підпункт «в»пункту 2.9 Правил дорожнього руху).

Згідно абзацами 1, 2 пункту 7 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388(далі - Порядок), з урахуванням змін, внесенихпостановами Кабінету Міністрів України від 4 березня 2022 р. № 190, від 10 вересня 2022 року № 1019, власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, подання документів, які підтверджують відсутність можливості своєчасного її проведення власниками транспортних засобів (хвороба, відрядження або інші поважні причини). У разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів. Експлуатація транспортних засобів, що не зареєстровані (не перереєстровані) в уповноважених органах МВС та без номерних знаків, що відповідають вимогам, установленим МВС, а також ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах або знищені чи підроблені, забороняється.

Відповідно доУказу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженогоЗаконом України від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14 березня 2022 року №133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року №2119-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18 квітня 2022 року №259/2022, затвердженимЗаконом України від 21 квітня 2022 року №2212-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17 травня 2022 року №341/2022, затвердженимЗаконом України від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно доУказу Президента України від 12 серпня 2022 року №573/2022, затвердженимЗаконом України від 15 серпня 2022 року №2500-ІХ, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до Указу Президента України від 07.11.2022 №573/2022, затвердженогоЗаконом України від 16.11.2022 № 2738-IX, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 строком на 90 діб.

Відповідно доУказу Президента України від 06.02.2023 №58/2023, затвердженого Законом України від 07.02.2023, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 19.02.2023 строком на 90 діб.

Відповідно до Указу Президента України від 01.05.2023 №254/2023, затвердженого Законом України від 02.05.2023, строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 20.05.2023 строком на 90 діб.

Отже, на території України з 24.02.2022 введено воєнний стан, який не скасований і не припинений.

Таким чином, з введенням воєнного стану правила державної реєстрації транспортних засобів, зокрема і мопедів, зазнали змін в частині строків її здійснення. Зміни внесеніпостановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2022 р. № 190. Суть змін полягає в тому, що строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях, а у разі припинення або скасування воєнного стану на всій території України або в окремих її місцевостях власники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом дев`яноста днів.

Правила ж дорожнього руху в частині строків державної реєстрації транспортних засобів, зокрема положення пункту 30.1, змін не зазнали.

За юридичною силоюПравила дорожнього рухута Порядок є однаковими, оскільки затверджені постановами Кабінету Міністрів України, а тому при визначенні пріоритетності у їх застосуванні необхідно керуватися положеннями, які прийняті пізніше, тобто застосовувати норми Порядку, якими передбачено продовження строку державної реєстрації у разі введення воєнного стану в Україні.

Отже, установлений порядок передбачає здійснення реєстрації транспортного засобу протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

При цьому, із введеням воєнного стану даний 10-денний строк є продовжений, оскілький воєнний стан не припинявся і не скасовувався.

Таким чином, для встановлення, що транспортний засіб ОСОБА_1 не зареєстрований в установленому порядку, необхідно довести, що він не зареєстрований протягом десяти діб після придбання, якщо таке мало місце до 24.02.2022 включно.

На підтвердження вини ОСОБА_1 суду надано протокол про адміністартивне правопорушення, повідомлення про запрошення до підрозділу патрульної служби, копію протоколу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 від 07.06.2022 року за ч.2 ст.121 КУпАП.

Однак, матеріали справи не містять даних про дату придбання ОСОБА_1 мопеду.

У даному випадку встановлення дати придбання мопеду має істотне значення, оскільки придбання ОСОБА_1 мопеду після 13.02.2022 згідно з абзацом першим пункту 7 Порядку строк реєстрації на даний час є продовженим, а відповідно порядок реєстрації не порушений, а відтак відсутній і склад адміністративного правопорушення, яке поставлено ОСОБА_1 у провину.

Відповідно до вимог ч.2ст.251 КУпАПобов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.

Суд не має права брати на себе функцію обвинувачення і відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист та принципу рівності сторін процесу, що слідує з загальних засад судочинства, закріплених уст.129 Конституції України.

Відповідно до ч. 3ст. 62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях і всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Ураховуючи викладене, суд вважає, що матеріали справи не містять достатніх доказів, які підтверджують доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 6ст. 121 КУпАП.

За таких обставин провадження у справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст.221, п.1 ч.1 ст.247, ст.ст.283-285 Кодексу України про адміністративні правопорушеннясуд, -

постановив:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 6ст. 121 КУпАПзакрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя Радченко В.Є.

Джерело: ЄДРСР 111512908
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку