open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 161/20646/21
Моніторити
Ухвала суду /18.07.2023/ Касаційний цивільний суд Постанова /25.05.2023/ Волинський апеляційний суд Постанова /25.05.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /17.05.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /07.04.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /28.03.2023/ Волинський апеляційний суд Рішення /23.02.2023/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Рішення /23.02.2023/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /20.12.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /20.12.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /14.07.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /13.02.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /21.11.2021/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області
emblem
Справа № 161/20646/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /18.07.2023/ Касаційний цивільний суд Постанова /25.05.2023/ Волинський апеляційний суд Постанова /25.05.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /17.05.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /07.04.2023/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /28.03.2023/ Волинський апеляційний суд Рішення /23.02.2023/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Рішення /23.02.2023/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /20.12.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /20.12.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /14.07.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /13.02.2022/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /21.11.2021/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області

Справа № 161/20646/21 Головуючий у 1 інстанції: Кихтюк Р. М. Провадження № 22-ц/802/447/23 Доповідач: Карпук А. К.

ВОЛИНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 травня 2023 року місто Луцьк

Волинський апеляційний суд у складі колегії суддів судової палати з розгляду цивільних справ:

головуючого - судді Карпук А.К.

суддів - Бовчалюк З.А., Здрилюк О. І.,

секретар Власюк О. С.

з участю: представника позивача ОСОБА_1 ,

представника відповідача ОСОБА_2 ,

представника відповідача ОСОБА_3 ,

представника відповідача ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку цивільну справу за позовом ОСОБА_5 до житлової комісії військової частини НОМЕР_1 , військової частини НОМЕР_1 , військової частини НОМЕР_2 про зобов`язання зарахувати на квартирний облік як військовослужбовця військової частини за апеляційною скаргою позивача ОСОБА_5 подану його представником ОСОБА_1 на рішення Луцького міськрайонного суду Волинської області від 23 лютого 2023 року,-

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2021 року позивач ОСОБА_5 звернувся до суду із позовом до житлової комісії військової частини НОМЕР_1 про зобов`язання зарахувати на квартирний облік на отримання службового житла як військовослужбовця військової частини з 10 січня 2007 року покликаючись на такі обставини.

Свій позов обґрунтовує тим, що на даний час він перебуває на військовій службі у військовій частині НОМЕР_1 , військове звання старший лейтенант, має статус учасника бойових дій. Вислуга років станом на 01.03.2021 становить: календарна - 25 років 10 місяців, пільгова - 3 роки 2 місяці, загальна - 29 років 1 місць 1 день.

Також на його утриманні знаходиться сім`я у складі дружини та двох дітей.

Вказує, що 05.01.2007 він звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_1 з заявою про зарахування його на облік для отримання службового житла і житловою комісією військкомату з 10.01.2007 його було внесено до журналу обліку військовослужбовців, що потребують надання службового житла.

З 27.07.2012 він продовжив проходження служби у військовій частині НОМЕР_2 в АДРЕСА_1 та вважав, що перебуває у черзі військовослужбовців.

В період проходження служби у військовій частині НОМЕР_2 , 14.09.2020 звернувся з рапортом до командира в/ч НОМЕР_2 про отримання службового житла. Протоколом житлової комісії в/ч НОМЕР_2 він внесений до списків військовослужбовців з 14.09.2020, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання службових житлових приміщень.

Вважає що житлова комісія в/ч НОМЕР_2 не прийняла до уваги його перебування в черзі військовослужбовців, що потребують надання службового житла за попереднім місцем служби, а саме з 10.01.2007.

Також вказує, що 30.10.2020 він звернувся до командира військової частини НОМЕР_2 з рапортом про постановлення його на квартирний облік з 10.01.2007 за попереднім місцем проходження служби (в межах одного населеного пункту), однак йому було відмовлено у зв`язку з ненаданням до житлової комісії оригіналів документів, які підтверджують факт внесення в списки військовослужбовців , які потребують службового житла за попереднім місцем служби.

У зв`язку з переведенням до нового місця служби протоколом №46 від 15.02.2021 його було виключено із списків в/ч НОМЕР_2 . Поступивши на службу до в/чА 2466, 15.03.2021 звернувся до командира в/ч НОМЕР_1 з рапортом про надання службового житлового приміщення з 10.01.2007. Проте наказом командира в/ч НОМЕР_1 №54 від 21.04.2021 затверджено рішення житлової комісії в/ч НОМЕР_1 про зарахування його на квартирний облік: а саме, з 30.11.2006 на облік військовослужбовців, які набули права та потребують поліпшення житлових умов шляхом надання жилих приміщень для постійного проживання; з 14.09.2020 - на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею); з 20.04.2021 - включено до списків військовослужбовців, які користуються правом першочергового одержання житлових приміщень як учасника бойових дій.

15.04.2021 він повторно звернувся до командира в/ч НОМЕР_2 , однак йому повідомлено, що для вирішення питань стосовно його квартирного обліку, необхідно звертатись до житлової комісії за місцем проходженням служби.

Вважає, що такими діями порушуються його права на отримання службового житла, у зв`язку з чим просить зобов`язати житлову комісію в/ч НОМЕР_1 зарахувати на квартирний облік його та членів сім`ї у кількості три особи, який потребує поліпшення житлових умов шляхом надання службових приміщень у черзі з 10.01.2007.

14.02.2023 позивач збільшив свої вимоги та просив залучити до участі в справі в якості співвідповідача військову частину НОМЕР_1 , а також просив зобов`язати житлову комісію в/ч НОМЕР_2 та в/ч НОМЕР_1 зарахувати на квартирний облік його та членів сім`ї у кількості три особи, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання службових приміщень у черзі з 10.01.2007.

Ухвалою Луцького міськрайонного суду Волинської області від 14.02.2023 до участі у справі в якості співвідповідача залучено військову частину НОМЕР_1 , а 14.07.2022 - військову частину НОМЕР_2 .

Рішенням Луцького міськрайонного суду від 23 лютого 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач представника позивача ОСОБА_5 просить рішення суду скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позову. Зазначає, що відповідно до положень статті 40 Житлового Кодексу України, пункту 2.15 Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 30.11.2011 № 737 (надалі - Інструкція № 737), за ОСОБА_5 зберігається час перебування на житловому обліку за попереднім місцем служби.

Відомості про перебування на квартирному обліку мають бути внесені до особової справи, а тому вимога житлової комісії про надання оригіналів документів з попереднього місця служби про зарахування його на квартирний облік військовослужбовців, які потребують покращення житлових умов шляхом надання службового житла, є незаконною.

У відзиві на апеляційну скаргу військова частина НОМЕР_2 зазначає, що ОСОБА_5 зарахований у списки військовослужбовців, які потребують покращення житлових умов шляхом надання службового житла з дня подання рапорту - з 14 вересня 2020 року. У зв`язку із переведенням до нового місця служби він був виключений із списків. В порушення вимог 2.5 Інструкції № 737, ОСОБА_5 не подав з попереднього місця служби - ІНФОРМАЦІЯ_7 довідки з останнього місця служби про перебування на обліку, тому у військової частини не було підстав зараховувати його на квартирний облік на отримання службового житла з урахування часу перебування на квартирній черзі за попереднім місцем служби.

У відзивах на апеляційну скаргу в/ч НОМЕР_1 , Голова житлової комісії НОМЕР_1 зазначають, що відповідно до пункту 6 розділу 4 Інструкції 15 Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженою наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 № 380 (надалі - Інструкція № 380), яка була чинною на час переведення ОСОБА_5 на служби у військову частину НОМЕР_1 , зарахування на квартирний облік відбувалось на підставі витягну з наказу командира за попереднім місцем проходження служби. Оскільки був наданий витяг з наказу командира в/ч НОМЕР_2 про зарахування ОСОБА_5 на квартирний облік для одержання службового житла з 14 вересня 2020 року, саме з цієї дати ОСОБА_5 зарахований на квартирний облік військовослужбовців, які потребують покращення житлових умов шляхом надання службового житла у військовій частині НОМЕР_1 . Водночас ОСОБА_5 зарахований у списки осіб, які мають право на отримання постійного житла із 30 листопада 2006 року, та як учасник бойових дій зарахований у списки осіб, які мають право на першочергове отримання житла 20 квітня 2021 року.

Вивчивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, зміст відзивів на апеляційну скаргу, заслухавши учасників судового процесу апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлено такі обставини.

Відповідно до послужного списку про проходження військової служби, ОСОБА_5 є військовослужбовцем з 11.07.1993 до теперішнього часу. Вислуга років станом на 01.03.2021 становить: календарна - 25 років 10 місяців, пільгова - 3 роки 2 місяці, загальна - 29 років 1 місць 1 день.

До позовної заяви позивач долучив ксерокопію витягу з протоколу №1 засідання житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 від 10.01.2007, з якої вбачається, що заява старшого сержанта контрактної служби ОСОБА_5 про зарахування в чергу на отримання службового житла відповідно до наказу МО №577 від 6.10.06 задоволена та його внесено до журналу обліку військовослужбовців, що потребують надання службового житла .

ОСОБА_5 з 16 грудня 2020 року по теперішній час проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 .

Апеляційним судом встановлено, що починаючи із 2005 року ОСОБА_5 проходив військову службу у таких військових частинах:

З 14 липня 2005 року по 25 жовтня 2005 року у ІНФОРМАЦІЯ_8, з 14 липня 2005 року по 25 жовтня 2007 року - ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 25 жовтня 2007 року по 08 вересня 2008 троку ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 08 вересня 2008 року по 25 липня 2012 року - у ІНФОРМАЦІЯ_7, з 27 липня 2012 року по 16 грудня 2020 року у в/ч НОМЕР_2 , з 16 грудня 2020 року по теперішній час у військовій частині НОМЕР_1 .

У період з 10 листопада 2006 року до 06 лютого 2012 року питання забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України житловими приміщеннями було врегульовано Інструкцією про організацію забезпечення і надання військовослужбовцям Збройних Сил України та членам їх сімей житлових приміщень» затвердженою Наказом Міністра оборони України № 577 від 06 жовтня 2006 року зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2006 № 1171/13045 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства оборони N 720 ( z1375-06 ) від 11.12.2006 N 193 ( z0444-07 ) від 23.04.2007 N 518 ( z1113-07 ) від 11.09.2007) (далі - Інструкція № 577)

Відповідно до пункту 1.2 Інструкції № 577, військовослужбовцям та членам їх сімей надаються службові житлові приміщення, що відповідають вимогам житлового законодавства. З цією метою в кожній військовій частині формується фонд службового житла.

Щорічна кількість службового житла за кожним гарнізоном окремо визначається відповідно до програми створення фонду службових житлових приміщень у Збройних Силах України, яка затверджується Міністром оборони України.

Згідно з пунктом 1.3 Інструкції № 577 у разі відсутності службового житлового фонду у військовій частині військовослужбовці рядового, сержантського і старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом і не перебувають у шлюбі, розміщуються безоплатно в спеціально пристосованих казармах у розташуванні військової частини, а сімейні - у сімейних гуртожитках. Житлово-побутові умови в зазначених казармах повинні відповідати вимогам, які висуваються до гуртожитків, призначених для проживання одиноких громадян.

Пункт 2.1 Інструкції № 577 передбачав, що військовослужбовцям та членам їх сімей, які проживають разом з ними, за відсутності у них за місцем проходження служби житла надаються службові житлові приміщення.

Службове житлове приміщення надається на час виконання військовослужбовцями обов`язків військової служби.

При наданні службового житлового приміщення військовослужбовці та члени їх сімей з обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов за місцем служби, не знімаються.

Згідно з пунктом 2.6 Інструкції № 577, службові житлові приміщення надаються військовослужбовцям за місцем проходження ними військової служби за рішенням командира військової частини (у гарнізоні міста Києва - Міністра оборони України за поданням начальника гарнізону міста Києва, погодженого з начальником Головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України) за погодженням з квартирно-експлуатаційним органом.

Пунктом 1.7 Інструкції № 577 в редакції станом на 10 січня 2007 року передбачалось, що уся житлова площа, яка надходить до гарнізону для забезпечення військовослужбовців, розподіляється відповідно до гарнізонної черги рішенням начальника гарнізону, погодженим з квартирно-експлуатаційним органом, за поданням гарнізонної житлової комісії між військовими частинами, виходячи з часу перебування військовослужбовців на квартирному обліку, а для надання службових житлових приміщень - пропорційно кількості військовослужбовців, які потребують службових житлових приміщень, рапорти яких зареєстровані у військовій частині в Журналі реєстрації рапортів військовослужбовців щодо надання службових житлових приміщень (додаток 1).

Додаток № 1 - це зразок ЖУРНАЛУ реєстрації рапортів військовослужбовців щодо надання службових житлових приміщень.

Отже, облік військовослужбовців, які потребують забезпечення службовим житлом, вівся окремо.

У період з 06 лютого 2012 року до 16 жовтня 2018 року питання забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України житловими приміщеннями було врегульвано Інструкцією про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями», затвердженою Наказом Міністра оборони України № 737 від 30 листопада 2011 року зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10 січня 2012 року за №24/20337 (далі - Інструкція № 737).

Порядок забезпечення службовими житловими приміщеннями визначений розділом ІІІ Інструкції № 737.

Згідно з пунктом 3.1 Інструкції № 737, військовослужбовці та члени їх сімей, які проживають разом із ними, за відсутності в них за місцем проходження служби житла мають право на отримання службових жилих приміщень.

Службове жиле приміщення надається військовослужбовцю на підставі рапорту на отримання службового житла (додаток 14 до цієї Інструкції), облікованого в журналі реєстрації рапортів військовослужбовців щодо надання службових жилих приміщень (додаток 15 до цієї Інструкції).

До рапорту на отримання службового житла (додаток 14 до цієї Інструкції) військовослужбовцем додаються такі документи:

копії паспортів військовослужбовця та дорослих членів сім`ї;

Ф-3;

Ф-5;

Ф-7.

У разі отримання секретарем житлової комісії військової частини рапорту на отримання службового житла (додаток 14 до цієї Інструкції) ним оформлюється на цього військовослужбовця облікова справа (додаток 7 до цієї Інструкції) відповідно до вимог цієї Інструкції (у разі якщо військовослужбовець не перебуває на обліку).

У десятиденний строк з дня надходження рапорту на отримання службового житла (додаток 14 до цієї Інструкції) секретар житлової комісії військової частини надсилає його копію, завірену у встановленому порядку, з резолюцією командира військової частини, до житлової комісії гарнізону та КЕВ (КЕЧ) району.

Після їх надходження військовослужбовці, що мають право на отримання службового житла, обліковуються у списку військовослужбовців, що потребують надання службового житла (додаток 16 до цієї Інструкції), який ведеться у житловій комісії військової частини, гарнізонній житловій комісії та КЕВ (КЕЧ) району.

Під час надання службового жилого приміщення військовослужбовці та члени їх сімей з обліку осіб, які мають право на отримання постійного житла, не знімаються.

Право на отримання службового житла мають також військовослужбовці, які отримали від МО України постійне житло в іншому населеному пункті, а після переміщення до нового місця служби вважаються такими, що потребують поліпшення житлових умов, та виконали вимоги, передбачені пунктом 9.8 розділу IX цієї Інструкції.

Згідно з пунктом 3.2 службові жилі приміщення надаються військовослужбовцям за місцем проходження ними військової служби за рішенням командира військової частини, погодженим із начальником КЕВ (КЕЧ) району (у гарнізоні міста Києва - Міністра оборони України, за поданням начальника гарнізону міста Києва, погодженого з начальником ГКЕУ ЗС України).

Станом на 06 лютого 2012 року , тобто, на час набрання чинності Інструкцією № 737, яка передбачала написання рапорту про включення в списки на отримання службового житла та подання певного переліку документів до рапорту, ОСОБА_5 проходив службу у ІНФОРМАЦІЯ_7, ця військова частина є попереднім місцем служби по відношенню до військової частини НОМЕР_2 .

На службу до в/ч НОМЕР_2 ОСОБА_5 переведений з 27 липня 2012 року.

З матеріалів дослідженої апеляційним судом облікової справи військовослужбовця ОСОБА_5 вбачається, що ОСОБА_5 не звертався з рапортом до житлової комісії за місцем проходження служби у ІНФОРМАЦІЯ_7 про включення в списки на отримання службового житла, протоколи засідання житлової комісії щодо включення ОСОБА_5 до списків отримання службового житла відсутні в матеріалах облікової справи, також не надані суду позивачем.

З досліджених апеляційним судом рапортів та протоколів житлових комісій, які містяться в матеріалах облікової справи вбачається, що ОСОБА_5 до 14 вересня 2020 року не подавав рапортів про надання йому службового житла.

В матеріалах облікової справи відсутні оригінали або засвідчені примірники поданої позивачем ОСОБА_5 до матеріалів справи копії заяви від 05 січня 2007 року на ім`я ІНФОРМАЦІЯ_4 про зарахування на облік для одержання службового житла та витягу з протоколу № 1 від 10 січня 2007 засідання житлової комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 від 10 січня 2007 року про «…постановку в чергу на отримання службового житла у ІНФОРМАЦІЯ_5 », також відсутній наказ командира Волинського МВК про затвердження рішення житлової комісії.

В апеляційному суді представник позивача ОСОБА_5 не змогла суду пояснити, де знаходяться оригінали вказаних документів, хоча при зверненні до суду ОСОБА_5 їх власноруч засвідчив на відповідність оригіналу.

На запитання суду де знаходиться оригінал журналу реєстрації рапортів військовослужбовців щодо надання службових житлових приміщень ІНФОРМАЦІЯ_5 з метою його дослідження, оскільки якість наданої копії неналежна, також неможливо встановити чи наступні записи стосуються саме обліку щодо службового житла, представник пояснила, що на усне звернення у ІНФОРМАЦІЯ_6 пояснили про відсутність Журналу на території України у зв`язку з війною.

Апеляційним судом встановлено, що на час проходження військової служби у ІНФОРМАЦІЯ_7, а також після переведення на службу у в/ч НОМЕР_2 , ОСОБА_5 14 вересня 2020 року вперше звернувся з рапортом до командира в/ч НОМЕР_2 про надання службового житла. На цю дату був чинним (набув чинності 16 жовтня 2018 року) наказ Міністра оборони України № 380 від 31 липня 2018 року «Про затвердження Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 06 вересня 2018 року за № 1020/32472 (далі - Інструкція № 380).

Відповідно в пункту 1 розділу ІУ «Надання службових житлових приміщень» Інструкції № 380 в редакції Наказу Міністра оборони України від 31 липня 2018 року , військовослужбовці та члени їх сімей, крім осіб, які звільнені з військової служби в запас або відставку та члени їх сімей, за відсутності за місцем проходження служби житла для постійного проживання, забезпечуються службовими жилими приміщеннями.

Згідно з пунктом 6 розділу ІУ «Надання службових житлових приміщень» Інструкції № 380 в редакції Наказу Міністра оборони України від 31 липня 2018 року, у разі відсутності за місцем проходження служби житла для постійного проживання та необхідності у забезпеченні службовим жилим приміщенням (службовою жилою площею) військовослужбовці подають рапорт командиру військової частини (додаток 10), який реєструється у встановленому порядку в службі діловодства військової частини.

На підставі рішення командира військової частини за рапортом військовослужбовця житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) протягом п`яти робочих днів після реєстрації рапорту військовослужбовця проводить перевірку житлових умов військовослужбовця та членів його сім`ї, складає довідку про перевірку житлових умов (додаток 11) і клопоче перед командиром військової частини про забезпечення військовослужбовця та членів його сім`ї службовим жилим приміщенням (службовою жилою площею) або доповідає про відмову у такому забезпеченні із наданням вмотивованого письмового обґрунтування.

Командир військової частини на підставі клопотання житлової комісії військової частини (об`єднаної житлової комісії) приймає рішення про:

взяття на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею);

забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею).

Про прийняте рішення житлова комісія військової частини (об`єднана житлова комісія) невідкладно інформує військовослужбовця.

Рішення командира військової частини погоджується з відповідною КЕУ, КЕВ (КЕЧ) району та оформлюється наказом, в якому зазначається дата зарахування на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею), склад сім`ї, підстави для зарахування на облік, а також підстави включення до списків осіб, які користуються правом першочергового або позачергового одержання жилих приміщень.

Військовослужбовці, що прибули до нового місця служби в межах одного населеного пункту, які перебували на обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею), зараховуються наказом командира військової частини на відповідний облік на підставі витягу з наказу командира військової частини за попереднім місцем проходження військової служби.

Отже, якщо військовослужбовець перебував на обліку для отримання службового житла за попереднім місцем служби, то час перебування на такому обліку зараховуються при переміщенні до нового місця служби.

Протоколом житлової комісії в/ч НОМЕР_2 від 18.09.2020 ОСОБА_5 внесений до списків військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання службових житлових приміщень з 14.09.2020, тобто, з дня звернення з відповідним рапортом.

Згідно з витягом з протоколу від 27.11.2020 №43 житлової комісії в/ч НОМЕР_2 , ОСОБА_5 було відмовлено у зміні дати внесення у списки військовослужбовців в/ч НОМЕР_2 , які потребують поліпшення умов шляхом надання службових приміщень у зв`язку з ненаданням до житлової комісії оригіналів документів, що підтверджують факт його внесення у списки військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом надання службових житлових приміщень за попереднім місцем служби.

15 березня 2021 року ОСОБА_5 звернувся до командира в/ НОМЕР_4 з рапортом про надання йому службового житла.

Згідно з витягом з протоколу засідання житлової комісії в/ч НОМЕР_1 від 20 квітня 2021 року, затвердженої наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 21 квітня 2021 року військовослужбовець ОСОБА_5 зарахований з 14 вересня 2020 року - на облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими житловими приміщеннями (службовою житловою площею), тобто, з урахуванням часу перебування на обліку на отримання службового житла за попереднім місцем служби - в/ч НОМЕР_2 .

Ураховуючи те, що військовослужбовець ОСОБА_5 , який прибув з попереднього місця служби - 166 ТЦ ВСК до нового місця служби у в/ч НОМЕР_2 в межах одного населеного пункту, за попереднім місцем служби не звертався з рапортом про отримання службового житла та не перебував на обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею), не подав витягу з наказу командира військової частини за попереднім місцем проходження військової служби (з 166 ТЦ ВСК) про перебування на обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовими жилими приміщеннями (службовою жилою площею), не подав суду доказів про те, що він перебував у період служби в 166 ТЦ ВСК на обліку військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовою житловою площею, в матеріалах дослідженої апеляційним судом облікової справи такі докази відсутні, колегія суддів погоджується з висновком суду про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_5 до в/ч НОМЕР_2 .

Безпідставними є також вимоги ОСОБА_5 до в/ч НОМЕР_1 про зарахування на облік на отримання службового житла з 10 січня 2007 року, оскільки наказом командира в/ч НОМЕР_1 відповідно до вимог пункту 6 розділу ІV «Надання службових житлових приміщень» Інструкції № 380 в редакції Наказу Міністра оборони України від 31 липня 2018 року він зарахований на квартирний облік військовослужбовців, які потребують поліпшення житлових умов шляхом забезпечення службовим житлом з урахуванням часу перебування на обліку за попереднім місцем служби у в/ч НОМЕР_2 , з 14 вересня 2020 року .

Апеляційний суд вважає безпідставним посилання в апеляційній скарзі на пункт 26 Порядку забезпечення військовослужбовців та членів їх сімей житловими приміщеннями, затвердженого Постановою КМ України від 03 серпня 2006 року N 1081 (далі - Порядок), оскільки ця норма розміщена в розділі «Облік військовослужбовців та членів їх сімей, які потребують поліпшення житлових умов, надання житлових приміщень для постійного проживання». Питання ж надання службових приміщень врегульовано окремим розділом Порядку, який не передбачав збереження черговості надання службового житла при переміщенні по військовій службі.

Норми Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов і надання їм жилих приміщень, затверджені Постановою Ради Міністрів УКРСР і Укрпрофради від 11 грудня 1984 року не підлягають застосуванню до правовідносин з приводу забезпечення службовим житлом військовослужбовців.

Інші аргументи апеляційної скарги зводяться до суб`єктивного вибіркового тлумачення норм матеріального права та обставин справи тому не слугують підставою для задоволення позовних вимог.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року). Оскаржене судове рішення відповідає критерію обґрунтованості судового рішення.

Суд апеляційної інстанції враховує положення практики ЄСПЛ про те, що право на обґрунтоване рішення не вимагає детальної відповіді судового рішення на всі доводи висловлені сторонами. Крім того, воно дозволяє вищим судам просто підтверджувати мотиви, надані нижчими судами, не повторюючи їх (справ «Гірвісаарі проти Фінляндії», п.32.)

Пункт 1 ст. 6 Конвенції не вимагає більш детальної аргументації від апеляційного суду, якщо він лише застосовує положення для відхилення апеляції відповідно до норм закону, як такої, що не має шансів на успіх, без подальших пояснень (Burg and others v. France (Бюрг та інші проти Франції), (dec.); Gorou v. Greece (no.2) (Гору проти Греції №2) [ВП], § 41.

Оскаржене судове рішення відповідає критерію обґрунтованості судового рішення.

Висновок суду першої інстанції про відмову у задоволенні позовних вимог зроблений з додержанням норм матеріального та процесуального права, тому на підставі статті 375 ЦПК України апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Керуючись статтями 367, 374, 375, 382,383, 384, 389, 390 ЦПК України, апеляційний суд

постановив:

Апеляційну скаргу позивача ОСОБА_5 залишити без задоволення.

Рішення Луцького міськрайонного суду Волинської області від 23 лютого 2023 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту постанови.

Головуючий

Судді

Джерело: ЄДРСР 111346289
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку