open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 131/480/23

Провадження № 2/131/245/2023

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 травня 2023 р. м. Іллінці

Іллінецький районний суд Вінницької області в складі:

головуючого судді Шелюховського М.В.,

розглянувши у порядку спрощеного провадження без виклику (повідомлення) сторін без фіксації судового засідання технічними засобами в м. Іллінці цивільну справу за позовом Київського міського центра зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

До Іллінецького районного суду Вінницької області звернулась представник Київського міського центру зайнятості з позовом до ОСОБА_1 про стягнення допомоги з безробіття, в якому просить стягнути з відповідача на користь Київського міського центру зайнятості 900,00 грн. допомоги з безробіття та судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду в розмірі 2684,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що ОСОБА_1 09.07.2020 р. звернулася до Подільської районної філії Київського міського центру зайнятості в пошуках роботи та наказом Подільської філії від 13.07.2020 їй було надано статус безробітної з 09.07.2020 відповідно до ст. 43 ЗУ «Про зайнятість населення» на підставі поданої заяви та призначено допомогу по безробіттю з 09.07.2020 по 03.07.2021, як застрахованій особі з урахуванням страхового стажу.

Відповідач для отримання статусу безробітного у вказаній заяві зазначила інформацію про те, що не відноситься до категорії зайнятого населення в розумінні ст. 4 Закону № 5067-УІ та через відсутність роботи немає заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно.

З правами та обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за подання недостовірних даних та документів на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення виплати допомоги по безробіттю, ознайомлена під особистий підпис.

Наказом Подільської філії від 10.03.2021 Відповідачу скорочено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з недотриманням рекомендацій щодо сприяння у працевлаштуванні. В подальшому, наказом від 24.03.2021 виплату допомоги по безробіттю поновлено з 24.03.2021 та наказом від 15.04.2021 вказану виплату скорочено на підставі п. 1 ч. 5 ст. 31 Закону № 1533-ІІІ.

В подальшому, наказом від 17.06.2021 відповідачу припинено реєстрацію безробітного та виплату допомоги по безробіттю на підставі п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону № 1533-ІІІ та абзацу 2 пп. 2 п. 30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України 19 вересня 2018 № 792, у зв`язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування.

При здійсненні перевірки виявлено інформацію, що під час перебування на обліку як безробітної, Відповідач перебувала у трудових відносинах з TOB «РСМ» з 19.02.2021 по 02.04.2021, таким чином, відповідач під час перебування на обліку в Подільській філії як безробітна, з 19.02.2021 належала до зайнятого населення та не повідомила Подільську філію про початок трудових відносин з TOB «РСМ». Згідно довідки розрахунку № 369 від 27.07.2021 розмір надлишково виплачених коштів матеріального забезпечення на випадок безробіття за період з 19.02.2021 по 04.04.2021 становить 1 006, 59 грн.

Наказом Подільської філії № 64-АГ/285/21 від 27.07.2021 прийнято рішення щодо повернення відповідачем нарахованого та виплаченого матеріального забезпечення у розмірі 1 006,59 грн., яке складається з допомоги по безробіттю за період з 19.02.2021 по 04.04.2021.

З метою досудового врегулювання спору, позивач листом - повідомленням від 03.08.2021 № 285.5-2057/21 звернулось до відповідача з пропозицією повернення в добровільному порядку незаконно отриманих коштів допомоги по безробіттю, однак відповідачем в добровільному порядку частково сплачено заборгованість у розмірі 106,59 грн., а тому станом на дату подання позовної заяви залишок заборгованості гр. ОСОБА_1 становить 900,00 грн., оскільки в добровільному порядку відповідач не хоче повертати кошти, позивач змушений звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.

Ухвалою Іллінецького районного суду Вінницької області від 20.04.2023 року відкрито провадження справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Сторони в судове засідання не викликались, так як справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами. При цьому, відповідач про час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, що підтверджується оголошенням про виклик, який був опублікований на офіційному веб-порталі судової влади України: https://court.gov.ua/fair/sud0207, але в судове засідання не з`явився, у визначений судом строк заперечення проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження та відзиву на позовну заяву суду не надав.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного провадження у відсутність сторін на підставі наявних у справі письмових доказів та ухвалити у справі заочне рішення, яким позов задовольнити із наступних підстав.

Судом встановлено, що до Подільської районної філії Київського міського центру зайнятості в пошуках роботи 09.07.2020 р. звернулась ОСОБА_1 та наказом Подільської філії від 13.07.2020 їй було надано статус безробітної з 09.07.2020 відповідно до ст. 43 ЗУ «Про зайнятість населення» на підставі поданої заяви (а.с.7) та призначено допомогу по безробіттю з 09.07.2020 по 03.07.2021, як застрахованій особі з урахуванням страхового стажу.

Відповідач для отримання статусу безробітного у вказаній заяві зазначила інформацію про те, що не відноситься до категорії зайнятого населення в розумінні ст. 4 Закону № 5067-УІ та через відсутність роботи немає заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно. З правами та обов`язками зареєстрованого безробітного та відповідальністю за подання недостовірних даних та документів на підставі яких приймається рішення про надання статусу безробітного та призначення виплати допомоги по безробіттю, ознайомлена під особистий підпис (а.с.10).

Наказом Подільської філії від 10.03.2021 №НТ210310 ОСОБА_1 скорочено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з недотриманням рекомендацій щодо сприяння у працевлаштуванні. В подальшому, наказом від 24.03.2021 №НТ 210324 виплату допомоги по безробіттю поновлено з 24.03.2021 та наказом від 15.04.2021 № НТ210415 вказану виплату скорочено на підставі п. 1 ч. 5 ст. 31 Закону № 1533-ІІІ (а.с.11).

В подальшому, наказом від 17.06.2021 № НТ 210617 ОСОБА_1 припинено реєстрацію безробітного та виплату допомоги по безробіттю на підставі п. 13 ч. 1 ст. 31 Закону № 1533-ІІІ та абзацу 2 п п. 2 п. 30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України 19 вересня 2018 № 792, у зв`язку з невідвідуванням без поважних причин центру зайнятості протягом 30 робочих днів з дати прийняття рішення про таке відвідування.

Як вбачається із акту № 416 від 09 липня 2021 року про перевірку достовірності даних безробітних, розслідування страхових випадків та обгрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до ЗУ «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» (а.с.12-13), що під час перебування на обліку як безробітної, ОСОБА_1 перебувала у трудових відносинах з TOB «РСМ» з 19.02.2021 по 02.04.2021, зазначене підтверджується наказом ТОВ «РСМ» № 30 від 18.02.2021 про прийняття на роботу (а.с.14-15) та наказом ТОВ «РСМ» № 68-К від 02.04.2021 про припинення трудового договору (а.с.16), таким чином, ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Подільській філії як безробітна, з 19.02.2021 належала до зайнятого населення та не повідомила Подільську філію про початок трудових відносин з TOB «РСМ».

Згідно довідки розрахунку № 369 від 27.07.2021 (а.с.17) розмір надлишково виплачених ОСОБА_1 коштів матеріального забезпечення на випадок безробіття за період з 19.02.2021 по 04.04.2021 становить 1006, 59 грн.

На адресу ОСОБА_1 позивачем надсилався лист - повідомлення від 03.08.2021 № 285.5-2057/21 у якому відповідачу запропоновано повернути в добровільному порядку незаконно отримані коштів допомоги по безробіттю, однак ОСОБА_1 станом на 12.04.2023 сплатила лише 106,59 грн., що підтверджується довідкою-розрахунком № 48 від 10.04.2023 (а.с.22), а тому станом на дату подання позовної заяви залишок заборгованості гр. ОСОБА_1 становить 900,00 грн.

Згідно частини 1 статті 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Відповідно до положень, викладених у ст.ст.13,81 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Статтею 12 ЦПК України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У ст. 76 ЦПК України зазначено, що доказами є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно п.7 ч.1 ст.1 Закону України «Про зайнятість населення», встановлено, що зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов`язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім`ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб`єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.

Згідно ч.1 ст.4 Закону України «Про зайнятість населення» до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно.

Відповідальність за достовірність поданих до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, даних та документів, на підставі яких приймається рішення щодо реєстрації безробітного та призначення матеріального забезпечення, надання соціальних послуг, покладається на зареєстрованого безробітного (ч.3 ст.44 Закону України «Про зайнятість населення»).

Пунктом 8 ч. 1 ст. 45 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі встановлення факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких було прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення (виплати) матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг. Вказані положення визначені також в п.п. 1 п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 року № 198.

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі призначення виплати на підставі документів, що містять неправдиві відомості.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов`язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.

Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов`язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

На підставі ч. 1 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009 року №60/62, постановою правління Пенсійного фонду України від 13.02.2009 року №7-1 і зареєстрованого і Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за №232/16248 (далі - Порядок), у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до пункту 7 цього Порядку.

Згідно п.7 вказаного Порядку Рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти.

Отже, неповідомлення особою обставини, яка не дає право їй для визнання її безробітною, свідчить про невиконання нею своїх обов`язків та є підставою для стягнення суми виплаченого забезпечення.

Таким чином, оскільки ОСОБА_1 під час перебування на обліку в Подільській філії Київського міського центру зайнятості, як безробітна, з 19.02.2021 належала до зайнятого населення та не повідомила Подільську філію про початок трудових відносин з TOB «РСМ» та не мала права на виплату їй допомоги по безробіттю, що є підставою для стягнення з неї незаконно отриманої суми виплаченого забезпечення в розмірі 900,00 грн.

Відповідно до ст. 81 ЦПК кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. За наведених обставин вимоги позивача доведені належними та допустимими доказами, в зв`язку з чим підлягають до задоволення.

Таким чином, виходячи із вищенаведеного, після всебічного, повного та об`єктивного дослідження обставин справи, викладені позивачем у позовній заяві в обґрунтування позовних вимог знайшли своє підтвердження в ході судового розгляду, є достовірними та обґрунтованими, підтверджені письмовими доказами, сумніву у суду не викликають.

Суд вважає, позовні вимоги Київського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про повернення допомоги з безробіття є обґрунтованими.

Крім того, в силу дії ст. 141 ЦПК України до стягнення з відповідача підлягає розмір судових витрат, сплачених позивачем при зверненні з заявою до суду.

У зв`язку з наведеним, з відповідача підлягають стягненню на користь позивача 2684,00 грн. судового збору.

На підставі зазначеного. керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 141, 259, 263, 264, 265, 280-283, 354 ЦПК України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовільнити.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Київського міського центру зайнятості 900,00 (дев`ятсот гривень 00 коп.) грн. отриманої допомоги з безробіття та судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду в розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотиригрн. 00 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги.

Заочне рішення може бути переглянуте Іллінецьким районним судом Вінницької області, за письмовою заявою відповідача поданою протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Позивач: Київський міський центр зайнятості, код ЄДРПОУ 03491091, місце знаходження: 01033, м. Київ, вул. Жилянська, 47-Б.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 .

Суддя:

Джерело: ЄДРСР 111181813
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку