open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 540/860/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до Херсонського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, в якій просить:

- визнати протиправними дії та скасувати рішення відділу перерахунків пенсій Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з 2017 року про перерахунок та виплату ОСОБА_1 державної (основної) пенсії по інвалідності, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, по формулі, використаній в пункті 9-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області здійснити ОСОБА_1 перерахунок, виплату заборгованості, та виплачувати пенсію в подальшому по інвалідності на підставі прямої дії ч. 3 ст. 59 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", обчислення якої провести шляхом множення відсотку втрати працездатності, в даний час - 50%, на п`ятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, і кожного наступного (відповідного) року в разі збільшення розмірів мінімальної заробітної плати на протязі року, встановленої законом на відповідний рік, а також проводити відповідні виплати без обмеження граничного (максимального) розміру пенсії, починаючи з 01.10.2017 року.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що перерахунок його пенсії по інвалідності, обчисленої з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня поточного року, по формулі, використаній в пункті 9-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", є протиправним. Позивач вважає, що перерахунок повинен здійснюватися за нормою прямої дії частини 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 07.02.2022 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та відкрито провадження у справі.

Розпорядженням Верховного Суду від 18.03.2022 року №11/0/9-22 Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей), змінено територіальну підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду, та визначено територіальну підсудність справ Одеському окружному адміністративному суду.

Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 13.02.2023 року, зазначена справа передана на розгляд судді Андрухіву В.В.

Ухвалою судді від 20.02.2023р. прийнято до провадження дану справу, ухвалено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Відповідачем надано відзив, згідно якого заявлені позовні вимоги не визнає. Стверджує, що право на обчислення пенсії за цією формулою не є абсолютним, воно відповідно до положень частини 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" потребує вчинення пенсіонером певних дій для його реалізації.

При здійсненні перерахунку пенсії позивачу відповідно до частини 3 статті 59 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" із застосуванням формули, передбаченої пунктом 9-1 Порядку №1210, відповідач діяв правомірно.

У відповіді на відзив позивач наполягав на задоволенні позову, посилаючи на те, що норми закону мають вищу юридичну силу ніж постанова КМУ № 1210.

Дослідивши в письмовому провадженні наявні в матеріалах справи докази, суд встановив такі обставини.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 , 1965 року народження, відповідно до Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» має статус учасник ліквідації ядерних аварій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 , виданим Херсонською облдержадміністрацією 11.02.2019 року (заміна посвідчення відповідно до Постанови Кабінету Міністрів № 551).

З 28.04.2011 року ОСОБА_1 пенсія виплачувалась відповідно до чинного законодавства по III групі інвалідності внаслідок захворювання, пов`язаного з виконанням обов`язків військової служби при випробуванні ядерної зброї відповідно до статей 20, 22 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

З 01.10.2017 виплата пенсії позивачу здійснюється відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" на підставі заяви ОСОБА_1 від 17.10.2017.

З метою приведення пенсійної справи позивача у відповідність до норм чинного законодавства, у жовтні 2021 року відповідачем зроблено перерахунок пенсії ОСОБА_1 , за результатами якого розмір пенсії з 01.11.2021 року склав 10462,31 грн., в тому числі:

9685,29 грн. - основний розмір пенсії, визначений з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати;

556,20 грн.-підвищення інвалідам війни ІІІ групи (1 кат) на підставі статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

50,00 грн. - цільова допомога інвалідам війни IIІ групи відповідно до Закону України "Про поліпшення матеріального становища учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни";

170,82 грн. - додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю особам з інвалідністю ІІІ групи з числа потерпілих 1-ї категорії.

Позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області з заявою про перерахунок пенсії згідно частини 3 статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Листом від 13.01.2020 №322-9257/П-02/8-2100/22 відповідач відмовив у задоволенні заяви позивача, зазначивши, що пенсія перерахована та виплачується відповідно до вимог чинного законодавства України.

Позивач, вважаючи дії відповідача протиправними, звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до положень частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров`я та створює єдиний порядок визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення, є Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 28 лютого 1991 року №796-XII (далі - Закон №796-XII).

Стаття 59 Закону №796-XII передбачає порядок призначення та обчислення пенсії військовослужбовцям, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

Визначені у цій статті умови та підстави призначення пенсії по інвалідності відповідній категорії осіб у Законі України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 01 липня 1992 року №2532-12 у редакціях Законів України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 05 жовтня 2006 року №231-V (діяла до 01 жовтня 2017 року) та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» від 03 жовтня 2017 року №2148-VIII (діє з 01 жовтня 2017 року) не змінювалися.

Частиною третьою статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у редакції Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 05 жовтня 2006 року №231-V було визначено, що особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням цих осіб з п`ятикратного розміру заробітної плати, що був встановлений на час їхнього перебування в зоні відчуження.

Отже, частиною третьою статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» у редакції, чинній до 01 жовтня 2017 року, було визначено одну категорію осіб, які мали право на обчислення пенсії з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, а саме: особи, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами.

Отже, частина третя статті 59 Закону України №796-XII (до внесення змін Законом України від 03 жовтня 2017 року №2148-VІІІ), регулювала порядок обчислення пенсії тільки однієї категорії осіб, а саме: осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок чого стали інвалідами.

З 01 жовтня 2017 року редакція вказаної норми змінена Законом України від 03 жовтня 2017 року № 2148-VIII та застосовується із вказаного часу у такій редакції: «особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється відповідно до цього Закону або за бажанням таких осіб - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року».

З матеріалів справи вбачається, що позивач проходив строкову військову службу у 1983-1985 р.р. на Семипалатинському ядерному полігоні, в/ч НОМЕР_2 , площадка "Г".

Таким чином, з внесенням вищевказаних змін до Закону №796-XII позивач має право на отримання пенсії, обчисленої згідно приписів частини третьої статті 59 Закону №796-XII.

У постанові Верховного Суду від 25 лютого 2020 року, яка залишена без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 12 травня 2021 року, по справі №520/1972/19, предметом якої було, серед іншого, тлумачення частини третьої статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» в редакції після скасування Конституційним Судом України окремих положень зазначеної норми, суд дійшов таких висновків: «У зв`язку з прийняттям рішення Конституційним Судом України (другий сенат) за конституційними скаргами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини третьої статті 59 Закону України «Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» від 25 квітня 2019 року №1-р (ІІ)/2019 справа №3-14/2019 (402/19, 1737/19), колегія суддів вважає, що після прийняття цього рішення у держави виник обов`язок обчислити пенсії особам, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та є інвалідами (за бажанням цих осіб), у відповідності до частини третьої статті 59 Зaкoну Укрaїни «Прo стaтус і сoціaльний зaxист грoмaдян, які пoстрaждaли внaслідoк Чoрнoбильськoї кaтaстрoфи» у п`ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року».

Зазначене рішення суду є зразковим для справ, у яких предметом спору є обчислення пенсії по інвалідності з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року для осіб, які отримують пенсію по інвалідності та брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час військових зборів і внаслідок цього стали особами з інвалідністю.

Крім того, визначено обставини, які обумовлюють типове застосування норм матеріального права, а саме: особа отримує пенсію по інвалідності, або звернулась із заявою про переведення, та брала участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час військових зборів і внаслідок цього стала особою з інвалідністю; відповідачем є відповідне управління Пенсійного фонду України; предметом спору є обчислення пенсії по інвалідності, виходячи з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня відповідного року відповідно до частини третьої статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Щодо застосування Порядку №1210 для перерахунку пенсії позивача, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 54 Закону № 796-XII умови, порядок призначення та мінімальні розміри пенсії по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсії у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи визначаються актами Кабінету Міністрів України з відповідних питань.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1210 затверджений Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Порядок №1210), який визначає механізм обчислення пенсій по інвалідності, що настала внаслідок каліцтва чи захворювання, і пенсій у зв`язку з втратою годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи відповідно до статей 54, 57 і 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи».

Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 року №851, постанову від 23 листопада 2011 року №1210 доповнено пунктом 9-1 такого змісту: « 9-1. За бажанням осіб, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження дійсної строкової служби та внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, за формулою: П=Зс*Кзс*Кв/100%, де П - розмір пенсії; Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки; Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії; Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках). Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою: Кзс=Зп(мін)*5/Зс1, де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року; Зс1 - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року. Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи.

У разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

У подальшому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року №543, абзац перший пункту 9-1 Порядку №1210 викладено у такій редакції: « 9-1. За бажанням військовослужбовців, зокрема військовозобов`язаних, призваних на військові збори, які брали участь у ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій та випробувань, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї під час проходження військової служби (військових зборів) і внаслідок цього стали особами з інвалідністю, пенсія по інвалідності обчислюється з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, за формулою: П=Зс*Кзс*Кв/100%, де П - розмір пенсії; Зс - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначається як середній показник за 2014, 2015 та 2016 роки; Кзс - середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії; Кв - розмір відшкодування фактичних збитків (у відсотках). Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (Кзс), визначається за формулою: Кзс=Зп(мін)*5/Зс1, де Зп(мін) - розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року; Зс1 - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески за рік, що передує відповідному року. Розмір відшкодування фактичних збитків (Кв) визначається як відсоток втрати працездатності, визначений органами медико-соціальної експертизи.

У разі зміни розміру мінімальної заробітної плати проводиться перерахунок зазначених пенсій, виходячи з розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року».

Застосування формули, передбаченої Порядком №1210, при обчисленні розміру пенсії узгоджується зі змістом частини третьої статті 59 Закону №796-XII, що передбачає право особи на обчислення пенсії по інвалідності відповідно до цього Закону або за бажанням - з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Отже, за Законом №796-XII, умови, порядок призначення пенсії по інвалідності визначаються актами Кабінету Міністрів України, і розмір пенсії може бути обчислений з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

При цьому, Закон України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» №796-XII та Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» №2262-ХІІ не містять положень про те, що пенсія по інвалідності розраховується саме в п`ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, водночас передбачають проведення розрахунку пенсії у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України, за формулою, в якій однією зі складових є п`ятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року.

Суд вказує, що постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року №1210 про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, якою затверджено Порядок обчислення пенсій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, прийнята з метою практичної реалізації статей 54, 57 та 59 Закону №796-XII та в силу статті 117 Конституції України є обов`язковою до виконання.

П`ятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, це лише вихідний показник для обчислення пенсії, який сам по собі не враховує індивідуальних особливостей кожного окремого пенсіонера (зокрема, розміру відшкодування фактичних збитків (у відсотках)), а тому застосування формули, наведеної у пункті 9-1 Порядку №1210, дозволяє визначити розмір пенсії індивідуально для кожного пенсіонера із врахуванням його особливостей. Незастосування ж вказаної формули при обчисленні пенсії призведе до встановлення єдиного розміру пенсії для всіх пенсіонерів безвідносно до особливостей кожного, що в свою чергу не сприятимете належному та справедливому пенсійному забезпеченню окремо взятого пенсіонера.

З листа відповідача від 13.01.2020 №322-9257/П-02/8-2100/22 та наданих доказів вбачається, позивачу було проведено зазначений перерахунок пенсії з 01 жовтня 2017 року згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2017 року №851. Розмір пенсії позивача, з 01.10.2017 складав 7488,93 грн. у тому числі: 6718,63 грн - основний розмір пенсії (3764,40 гри х 3,56956 x 50%/100%, де: 3764,40 гри - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначена як середній показник за 2014-2016 роки: 3,56956 середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії (3200,00 грн х 5/4482,35 гри де 3200,00 грн мінімальна заробітна плата на 1 січня 2017 року: 4482,35 грн - середня заробітна плата (дохід) в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2016 рік): 50% відсоток втрати працездатності);

284,70 грн - додаткова пенсія особам з інвалідністю I групи за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 (3 змінами);

435,60 грн - підвищення особам з інвалідністю III групи внаслідок війни згідно із Законом України від 22.10.1993 №3551 "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (1452,00 грн х 30%):

50,00 грн - цільова грошова допомога згідно із Законом України від 16.03.2004 №1603 "Про поліпшення матеріального становища учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни".

Середньомісячний коефіцієнт заробітної плати, який враховується під час обчислення пенсії, з 01.01.2018 складає 2,96726, з 01.01.2019 - 2,67127, з 01.01.2020 - 2,56540, з 01.01.2021 - 2,90126, тобто менше ніж 3,56956. Перераховувати пенсію з урахуванням вищевказаних середньомісячних коефіцієнтів заробітної плати недоцільно.

Розмір пенсії перераховується у зв`язку зі зміною прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, що затверджується одночасно з прийняттям закону про державний бюджет на відповідний рік та у зв`язку зі збільшенням на коефіцієнти підвищення середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2014-2016 роки.

Розмір пенсії позивача з 01.12.2021 складає 10486,31 грн. у тому числі: 9685,29 грн - основний розмір пенсії (5426,60 грн х 3,56956 x 50%/100%, де: 5426,60 грн - середня заробітна плата (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2014-2016 роки збільшена на коефіцієнти підвищення (3764,40 грн х 1,17 х 1,11 x 1,11)):

170,82 грн - додаткова пенсія особам з інвалідністю IІI групи за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1210 (зі змінами):

580,20 грн - підвищення особам з інвалідністю ІІІ групи внаслідок війни згідно із Законом України від 22.10.1993 №3551 "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту (1934.00 грн х 30%):

50,00 грн - цільова грошова допомога згідно із Законом України від 16.03.2004 №1603 "Про поліпшення матеріального становища учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни".

Отже, обчислення основної державної пенсії по інвалідності позивача із застосуванням норм Порядку №1210 не суперечить змісту частини третьої статті 59 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» як норми прямої дії.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд в постанові від 20.05.2020 (справа №520/12609/19), яка залишена без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 21.04.2021, а також в постановах від 30.08.2022 року у справі №520/5433/19, від 07.09.2022 року у справі № 520/9760/19.

Так, у постанові Верховного Суду від 20.05.2020 у справі № 520/12609/19, залишеній без змін постановою Великої Палати Верховного Суду від 21.04.2021, Верховний Суд дійшов висновку, що при обчисленні розміру пенсії, призначеної відповідно до статті 54 Закону №796-XII, її розмір визначається відповідно до вимог ч. 3 ст. 59 цього Закону за бажанням особи з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, та з урахуванням формули, передбаченої п. 9-1 Порядку №1210.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про те, що приймаючи оскаржуване рішення про відмову в перерахунку позивачу пенсії, обчисленої в п`ятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, починаючи з 01.10.2017, відповідач діяв відповідно до вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим, правові підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, 262, 293 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.В. Андрухів

.

Джерело: ЄДРСР 111133650
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку