open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 420/4204/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 травня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС до Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправною бездіяльність Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області щодо не розгляду клопотання товариства з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС про затвердження проекту землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років земельної ділянки площею 1,2891 га. для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (J.12.11.) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована на території Ізмаїльської міської ради за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1, кадастровий номер 5110600000:01:006:0036; зобов`язати Ізмаїльську міську раду Ізмаїльського району Одеської області прийняти рішення, яким затвердити проект землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років земельної ділянки площею 1,2891 га. для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (J.12.11.) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована на території Ізмаїльської міської ради за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1, кадастровий номер 5110600000:01:006:0036 і передати вищевказану земельну ділянку товариству з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС в оренду строком на 49 років для експлуатації та обслуговування АЗС.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 27.09.2021 року позивач листом № 22 звернувся до Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області з клопотанням надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення в оренду на 49 років земельної ділянки орієнтовною площею 1,2891 га., із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (J.12.11.) (для розміщення та експлуатації автозаправної станції), яка розташована за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1. Рішенням від 05.11.2021 року № 1520-VIII позивачу такий дозвіл було надано. Позивач здійснив заходи із землеустрою щодо земельної ділянки, на якій розташовані об`єкти нерухомого майна, які належать позивачу на праві приватної власності, розташованої за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1. Інформація про земельну ділянку була внесена до Державного земельного кадастру. Їй був наданий кадастровий номер 5110600000:01:006:0036. 13.12.2022 року на адресу позивача надійшов лист від Виконавчого комітету Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 08.12.2022 року № 01/13-1690, підписаний Міським головою Андрієм Абрамченко. Виконавчий комітет повідомив, що наданий Товариством проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою Болградське шосе, 1 у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області, не містить витягу із містобудівної документації, що суперечить ст. 50 Закону України «Про землеустрій». В зв`язку з чим, питання по суті звернення буде розглянуто у разі надання до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки витягу із затвердженої містобудівної документації. Таким чином, станом на момент подачі позову сплив встановлений Земельним кодексом України строк для розгляду клопотання позивача про затвердження проекту землеустрою або відмови у його затвердженні (два тижні з 15.11.2022 року). Це ставить позивача у правову невизначеність, що є недопустимим у відповідності до змісту та сутності принципів верховенства права та законності, порушує конституційні права позивача щодо розгляду його звернення відповідачем, що в свою чергу свідчить про допущення відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, протиправної бездіяльності.

Представником відповідача Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що наданий на затвердження проект відведення не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме ст. 50 ЗУ «Про землеустрій» та п. 91 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації», що у відповідності до ч. 15 ст. 123 ЗКУ є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою. При цьому, Ізмаїльська міська рада Ізмаїльського району Одеської області в межах дискреційних повноважень має право затвердити проект відведення та передати земельну ділянку у користування або відмовити у цьому. В свою чергу, суд не наділений повноваження втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень, не наділений повноваженнями вирішувати питання, які належать до функцій і виключної компетенції останнього.

Представником позивача до суду надано відповідь на відзив, в якій представник позивача зазначає, що відповідач обізнаний про те, що у випадку не відповідності проекту землеустрою вимогам законодавства, орган місцевого самоврядування повинен саме відмовити у затверджені такого проекту землеустрою. Однак Рада не прийняла такого рішення (про відмову у затвердженні проекту землеустрою). Рада взагалі, без пояснення причин та мотивів, не прийняла жодного рішення за наслідками розгляду поданого позивачем проекту землеустрою, утримавшись від прийняття будь-якого рішення, яке входить до його виключної компетенції, що свідчить про допущення відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, протиправної бездіяльності.

Ухвалою суду від 14 березня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

05 листопада 2021 року Ізмаїльською міською радою Ізмаїльського району Одеської області прийнято рішення № 1520-VIII, яким надано ТОВ «АТА СЕРВІС» дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,2891 га в оренду терміном на 49 років для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу за адресою: Болградське шосе, 1 у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області, на якій знаходиться об`єкт нерухомого майна, що є приватною власністю ТОВ «АТА СЕРВІС» та віднесено земельну ділянку до категорій земель, згідно Класифікації видів цільового призначення земель: Секція J «Землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення», розділ 12 «Землі транспорту», підрозділ 12.11 «Для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу» (а.с. 107).

На виконання рішення Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області від 05 листопада 2021 року № 1520-VIII, ТОВ «АТА СЕРВІС» розроблено проект землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (код КВЦПЗ 12.11) за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1 (а.с. 29-107).

15 листопада 2022 року ТОВ «АТА СЕРВІС» подано до Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області заяву про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1 (а.с. 17, 137).

08 грудня 2022 року листом № 01/13-1690 Ізмаїльською міською радою Ізмаїльського району Одеської області повідомлено ТОВ «АТА СЕРВІС», що наданий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою Болградське шосе, 1 у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області, не містить витягу із містобудівної документації, що суперечить ст. 50 ЗУ «Про землеустрій», у зв`язку з чим питання по суті буде розглянуто у разі надання до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки витягу із затвердженої містобудівної документації (а.с. 22, 136).

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Згідно п. «а», «б» ч. 1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить: розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою. Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу. Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Пунктом 6 ст. 123 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно п. 12 ст. 123 Земельного кодексу України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат лісогосподарського виробництва.

Відповідно до п. 15, 16 ст. 123 Земельного кодексу України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів. Зміна типу акціонерного товариства або перетворення акціонерного товариства в інше господарське товариство не є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою або технічної документації із землеустрою. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Згідно ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою погоджуються та затверджуються в такому порядку, зокрема, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок затверджуються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб`єкти, визначені цією статтею, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії таких висновків є необмеженим. Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації. Висновок (рішення) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого суб`єкта, визначеного цією статтею, щодо відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію. Повторна відмова у погодженні або затвердженні документації із землеустрою допускається лише у разі, якщо розробник не усунув недоліки, зазначені у попередньому висновку (рішенні), а також якщо підстава для відмови виникла після надання попереднього висновку (рішення). Повторна відмова у погодженні або затвердженні не позбавляє розробника документації із землеустрою права усунути недоліки такої документації та подати її на погодження або затвердження.

Згідно ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради щодо безоплатної передачі земельної ділянки комунальної власності у приватну власність (крім земельних ділянок, що перебувають у користуванні громадян, та випадків передачі земельної ділянки власнику розташованого на ній жилого будинку, іншої будівлі, споруди) приймається не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, зокрема, вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Таким чином, приписами чинного законодавства передбачено два альтернативні варіанти рішень у формі рішення, які можуть бути прийняті відповідним органом, за результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: про затвердження цього проекту або про відмову в його затвердженні.

Разом з тим, за результатами розгляду заяви ТОВ «АТА СЕРВІС» про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1, відповідачем, Ізмаїльською міською радою Ізмаїльського району Одеської області листом № 01/13-1690 від 08 грудня 2022 року повідомлено ТОВ «АТА СЕРВІС», що наданий проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що розташована за адресою Болградське шосе, 1 у м. Ізмаїл Ізмаїльського району Одеської області, не містить витягу із містобудівної документації, що суперечить ст. 50 ЗУ «Про землеустрій», у зв`язку з чим питання по суті буде розглянуто у разі надання до проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки витягу із затвердженої містобудівної документації (а.с. 22, 136).

Проте, наданий до суду лист не є рішеннями суб`єкта владних повноважень, в розумінні приписів Земельного кодексу України, прийнятим за результатами розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідачем, суб`єктом владних повноважень, в порядку, визначеному ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та Земельним кодексом України, не прийнято жодного рішення, зокрема про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою.

Крім того, лист Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області листом № 01/13-1690 від 08 грудня 2022 року, в розумінні приписів ст. 186 Земельного кодексу України, не є висновок про погодження документації із землеустрою або про відмову в її погодженні.

Посилання представника відповідача на те, що наданий на затвердження проект відведення не відповідає вимогам діючого законодавства, а саме ст. 50 ЗУ «Про землеустрій» та п. 91 Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, що у відповідності до ч. 15 ст. 123 ЗКУ є підставою для відмови у затвердженні проекту землеустрою, суд не приймає до уваги, оскільки будь-якого рішення про відмову ТОВ «АТА СЕРВІС» у затвердженні проекту землеустрою, прийнято не було.

При цьому, ст. 24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам для містобудівних потреб допускається за умови, що відповідні земельні ділянки розташовані в межах території, щодо якої затверджено принаймні один із таких видів містобудівної документації на місцевому рівні: комплексний план, складовою частиною якого є план зонування території; генеральний план населеного пункту, складовою якого є план зонування території; план зонування території як окремий вид містобудівної документації на місцевому рівні, затверджений до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель"; детальний план території. Обмеження щодо передачі (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним або юридичним особам, визначені цією частиною, не поширюються на випадки, зокрема, розташування на земельній ділянці будівлі (споруди), що перебуває у власності фізичної або юридичної особи.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що відповідачем, Ізмаїльською міською радою Ізмаїльського району Одеської області, допущено протиправну бездіяльність, яка виразилась у неприйнятті у встановленому законодавством порядку рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою за заявою ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1.

Що стосується позовних вимог про зобов`язання Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області прийняти рішення, яким затвердити проект землеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років земельної ділянки площею 1,2891 га. для розміщення та експлуатації об`єктів дорожнього сервісу (J.12.11.) із земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, яка розташована на території Ізмаїльської міської ради за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1, кадастровий номер 5110600000:01:006:0036 і передати вищевказану земельну ділянку товариству з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС в оренду строком на 49 років для експлуатації та обслуговування АЗС, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частини першої статті 245 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Частиною 4 ст. 245 КАС України встановлено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Зі змісту вказаних правових норм вбачається, що відповідач, наділений дискреційними повноваженнями, тобто повноваженнями з певним ступенем свободи органу при прийнятті рішення, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення. А суди не мають право втручатися в дискреційні функції органів владних повноважень.

Суд може прийняти рішення про зобов`язання органу владних повноважень прийняти певне рішення, в разі, якщо можливість прийняття єдиного альтернативного рішення виключена судом.

При цьому, посилання представника позивача на те, що зобов`язання відповідача прийняти рішення, яким затвердити проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду та передачу земельної ділянки у користування позивачу забезпечить ефективний судовий захист порушеного права позивача та призведе до реального його відновлення, суд вважає неспроможними, оскільки у спірних відносинах відповідач не реалізував своїх повноважень, так як у спосіб та у строк, встановлений законом, не розглянув відповідне питання, не надав оцінки поданим позивачем документам та не прийняв за результатами розгляду акт у формі рішення.

Відповідач, Ізмаїльська міська рада Ізмаїльського району Одеської області, допустивши протиправну бездіяльність з не розгляду заяви ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1, не надав жодної юридичної оцінки обставинам, котрі мають принципове юридичне значення для вирішення порушеного питання, відповідно до вимог Земельного Кодексу України.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що в межах спірних правовідносин слід зобов`язати Ізмаїльську міську раду Ізмаїльського району Одеської області розглянути заяву ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1 та прийняти рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою, з урахуванням встановлених судом обставин.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльність Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області щодо неприйняття у встановленому законодавством порядку рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою за заявою ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1; зобов`язання Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області розглянути заяву ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1 та прийняти рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою, з урахуванням встановлених судом обставин. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

При цьому, відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України, з Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області на користь товариства з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС слід стягнути судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1342,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС (код ЄДРПОУ 39734595, адреса місцезнаходження: 65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 72) до Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26569223, адреса місцезнаходження: 68600, Одеська область, м. Ізмаїл, просп. Незалежності, 62) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області щодо неприйняття у встановленому законодавством порядку рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою за заявою ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1

Зобов`язати Ізмаїльську міську раду Ізмаїльського району Одеської області розглянути заяву ТОВ «АТА СЕРВІС» від 15.11.2022 року про затвердження проекту землеустрою відведення земельної ділянки в оренду терміном на 49 років за адресою: Одеська область, м. Ізмаїл, Болградське шосе, 1 та прийняти рішення про погодження та затвердження або відмову у погодженні та затвердженні документації із землеустрою, з урахуванням встановлених судом обставин.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області (код ЄДРПОУ 26569223, адреса місцезнаходження: 68600, Одеська область, м. Ізмаїл, просп. Незалежності, 62) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю АТА СЕРВІС (код ЄДРПОУ 39734595, адреса місцезнаходження: 65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, 72) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

Джерело: ЄДРСР 110857735
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку