open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

12 травня 2023 року о/об 10 год. 20 хв.Справа № 280/1624/23 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 )

до Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (зареєстроване у встановленому законом порядку місцезнаходження: бул.Центральний, буд.6-Д, м.Василівка, Василівський район, Запорізька область, 71601; фактичне місцезнаходження: вул.Олександрівська, буд.48, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69063; код ЄДРПОУ 03193117)

про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1 ) до Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (надалі відповідач, УСЗН Василівської РДА Запорізької області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області, яка полягає у непризначенні та невиплати ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо перемішеним особам за період з 01.03.2022 по 31.10.2022; 2) зобов`язати Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області призначити та виплати допомогу на проживання внутрішньо перемішеним особам ОСОБА_1 та її неповнолітнім дітям: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за період з 01.03.2022 по 31.10.2022 (включно) на рахунок, зазначений в заяві від 26.04.2022 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеної особи.

У позовній заяві (уточненій) зазначено наступне. ОСОБА_1 зареєстрована та проживала за адресою: АДРЕСА_1 та у зв`язку із тимчасовою окупацією та проведенням бойових дій на території с.Кам`янське вона була вимушена разом із своєю сім`єю тимчасово переміститися у безпечне місце, тому у березні 2022 року перемістилася до АДРЕСА_1 . 12.04.2022 ОСОБА_1 зареєструвалася як внутрішньо переміщена особа, про що Степногірською селищною радою Василівського району Запорізької області було видано довідку №2308-7000579084 від 12.04.2022 про взяття на облік внутрішньопереміщеної особи. Разом із позивачем, 12.04.2022 як внутрішньо переміщені особи були зареєстровані діти позивача: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , про що Степногірською селищною радою Василівського району Запорізької області були видані довідки від 12.04.2022 про взяття на облік внутрішньопереміщеної особи №2308-7000579623, №2308-7000579794, №2308-7000580115. Відповідно до п.3 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 за №332 (із змінами), допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022р. включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень. Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням. Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30.04.2022 включно, надається починаючи з березня 2022 року. 26.04.2022 ОСОБА_1 було подано до Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області заяву про надання їй допомоги на проживання внутрішньо переміщеної особи, в тому числі і надання допомоги на її дітей. Під час подання даної заяви працівник Степногірської селищної ради Василівського району Запорізької області повідомив ОСОБА_1 , що за його інформацією допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам виплачується із затримкою. У зв`язку із збільшенням обстрілів села Приморське Василівського району Запорізької області, у листопаді 2022 року ОСОБА_1 разом із своєю сім`єю перемістилася до АДРЕСА_3 та 02.11.2022 зареєструвалася в Управлінні соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району як внутрішньо переміщена особи (довідка №2327-5002291119 від 02.11.2022.), та починаючи з 01.11.2022 ОСОБА_1 була призначена допомога на проживання у розмірі 11000 грн. щомісяця. Однак, допомогу на проживання як внутрішньо переміщена особа з с.Кам`янське до с.Приморське Василівського району Запорізької області, тобто за період з 01.03.2022 по 01.11.2022 ОСОБА_1 так й не отримала. ОСОБА_1 дізналася, що їй взагалі не було призначено допомогу на проживання як внутрішньо переміщеній особі за період знаходження її на обліку в Управлінні соціального захисту населення Василівського району Запорізької області, тобто з березня по жовтень 2022 року включно. ОСОБА_1 вважає бездіяльність відповідача, яка полягає у не призначенні та не виплаті допомоги на проживання внутрішньо переміщеної особи за вказаний період протиправною.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. УСЗН Василівської РДА Запорізької області (Управління) розглянуло позов ОСОБА_1 до УСЗН Василівської РДА Запорізької області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії та вважає, що він не підлягає задоволенню з наступних підстав. Для встановлення причини не виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі ОСОБА_1 . Управління звернулося до Департаменту соціального захисту населення Запорізької ОДА, який має доступ до програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада». За результатами аналізу дій уповноваженої особи Степногірської селищної ради встановлено наступне. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та її діти, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , звернулися в ЦНАП с.Приморське Степногірської селищної територіальної громади Василівського району для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи та призначення допомоги на проживання. Спеціалістом ЦНАПУ 12.04.2022 були видані довідки №2308-7000579084, №2308-7000579623, №2308-7000579794, №2308-7000580115 відповідно та прийнята заява про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 за №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам». Відповідно до «Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 за №509, реєстрація внутрішньо переміщених осіб із наданням вищезазначених довідок здійснюється уповноваженими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських рад та центрів надання адміністративних послуг (з використанням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада»). Управління соціального захисту населення Василівської райдержадміністрації не має можливості забезпечити призначення грошових допомог оскільки розташоване в районі проведення воєнних (бойових) дій, перебуває в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). Доступ до програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» відсутній. Виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам здійснює Міністерство соціальної політики України згідно постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 за №215 «Про особливості нарахування та виплати грошових допомог, пільг та житлових субсидій на період воєнного стану». ОСОБА_1 та її діти ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 у листопаді 2022 року змінили місце фактичного проживання та звернулися до Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району для отримання довідок про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та призначення допомоги на проживання. Допомога на проживання була призначена управлінням соціального захисту населення Запорізької міської ради по Комунарському району у належних розмірах щомісяця. ОСОБА_1 , як законний представник своїх дітей, починаючи з березня по жовтень 2022 року виплату ВПО на проживання не отримувала. Як з`ясувалося, уповноваженою особою Степногірської селищної ради в с.Приморське було внесено до Єдиної інформаційної бази даних внутрішньо переміщених осіб (ЄІБД ВПО) матір ОСОБА_1 та дітей ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , як законного їх представника. У свою чергу, уповноважений представник селищної ради, третю неповнолітню дитину ОСОБА_4 в базі ЄІБД ВПО вносить до складу сім`ї своєї неповнолітньої сестри ОСОБА_2 . У зв`язку з цим виникла розбіжність між кількістю осіб в базі програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» по Степногірській ОТГ з базою ЄІБД ВПО, на центральному рівні ОСОБА_1 було відмовлено в призначенні допомоги на проживання повідомленням №12308005022200272 яке знаходиться в програмному комплексі «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» Степногірської ОТГ, про що повинна була повідомити ОСОБА_1 уповноважена особа Степногірської селищної ради в с.Приморське. Отже, враховуючи, що невірні дані було внесено посадовою особою Степногірської селищної ради в с.Приморське, що спричинило відмову заявниці, відповідач вважає, що він не вчиняв протиправну бездіяльність, так як не проводив реєстрацію ОСОБА_1 та її дітей як внутрішньо переміщених осіб та не здійснював даним особам виплати допомоги як ВПО на проживання.

Відповідач проти позовної заяви заперечував.

Ухвалою судді від 03.04.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Відповідно до Паспорту громадянина України НОМЕР_2 місце проживання ОСОБА_1 зареєстровано за адресою: АДРЕСА_1 .

ОСОБА_1 згідно з: Свідоцтвом про народження Серії НОМЕР_3 є мати ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; Свідоцтвом про народження Серії НОМЕР_4 є мати ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; Свідоцтвом про народження Серії НОМЕР_5 є мати ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

За Довідками про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 12.04.2022 за №2308-7000579084, №2308-7000579623, №2308-7000579794, №2308-7000580115 фактичним місцем проживання/перебування ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 є: « АДРЕСА_4 ».

За Довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи від 02.11.2022 за №2327-5002291119 фактичним місцем проживання/перебування ОСОБА_1 є: « АДРЕСА_5 ».

26.04.2022 ОСОБА_1 подано Заяву №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам до «УСЗН Василівської РДА/Степногірської селищної об`єднаної територіальної громади», в якій зазначено відомості про неповнолітніх дітей, які перемістилися разом із внутрішньо переміщеною особою: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .

У листі Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації від 01.12.2022 за №І.3919.2 на адресу ОСОБА_1 зазначено: «… Департамент соцiального захисту населення облдержадмiнiстрацii (далi - Департамент) уважно розглянув Ваше звернення та, в межах компетенцii, повiдомляє цро таке. Ви звернyлись 02.11.2022 до управління соцiального захисту населення Запорiзької міської ради по Комунарському району для отримання довiдки про взяття на облiк внутрішньо перемiщеної особи та призначення допомоги на проживання. Допомога на проживання була призначена ОСОБА_5 з 01.11.2022 у розмiрi 11000 грн. щомісяця. Щодо виплати допомоги на проживання з березня по жoвтень 2022 року роз`яснюємо. Вiдповiдно до Порядку оформлення i видачi довiдки про взяття на облiк внутрiшньо перемiщеної особи, затвердженого постановою Кабiнету Miністрів України вiд 01.10.2014 №509, реєстрацiя внутрішньо перемiщених осiб iз наданням вищезазначених довідок здiйснюється уповноваженими особами виконавчих органiв сiльських, селищних, мiських рад та центрів надання адмiнiстративних послуг (з використанням програмного комплексу «Інтегрована iнформацiйна система «Соціальна громада»). В той же час, територіальні органи соцiального захисту населення, що розташованi в районi проведення воєнних (бойових) дiй або якi перебувають в тимчасовiй окупацiї, оточеннi (блокуваннi), не мають можливостi забезпечити призначення, пiдготовку виплатних документiв та проводити фiнансування грошових допомог. В управлiннi соцiального захисту населення Василiвської райдержадміністрації вiдсутній доступ до програмного комплексу «Інтегрована iнформацiйна система «Соціальна громада». Департамент у межах визначених повновaжень, не має можливості вплинути на стан призначення допомоги. Для отримання iнформацiї щодо призначення та виплати/невиплати Вам допомоги на проживання було зроблено запит до Нацiональної соцiальноi cepвісної служби України. Пiсля отримання вiдповiдi буде розглянута можливiсть призначення та виплати допомоги на проживання за вказаний перiод. …».

У листі Департаменту адміністрування програм соціальної підтримки Національної соціальної сервісної служби України від 30.12.2022 за №0000-030201-І/8493-2022/31693 на адресу Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації та ОСОБА_1 зазначено: «… Департамент адміністрування програм соціальної підтримки Нацсоцслужби направляє на розгляд звернення ОСОБА_1 , що надійшло з Міністерства соціальної політики України (вих. вiд 02.12.2022 №6120/0/97-22/314), стосовно ненадaння їй та її дiтям, ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам. Вiдповiдно до вимог Порядку надання допомоги на проживання внутрiшньо перемiщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 №332 (зi змiнами), у разi коли внутрішньо перемiщена особа змiнила своє мiсце облiку допомога, на яку вона має право, призначається за новим мiсцем облiку. Пiд час розгляду звернення з`ясовано, що за даними Єдиної iнформаційної бази даних про внутрішньо перемiщених осiб, ОСОБА_9 разом iз дiтьми, ОСОБА_10 , ОСОБА_11 та ОСОБА_12 , було взято на облiк iз 12.04.2022 як вкугрiшньо перемiщених осiб на території Василiвського району Запорiзькоi областi, а з 02.11.2022 - на територiї м.Запорiжжя. За даними єдиної iнформацiйної системи соцiальної сфери (далi - ЄICCC), заяввицi та її дiтям нараховано допомогy за листопад-грудень поточного року. Iнформацiя про нарахування заявниці та її дiтям допомоги за інші місяці поточного року відсутня. Враховуючи вищевикладене просимо Департамент соціального захисту населення Запорiзької обласної державної адмiнiстрації розглянути порушене у зверненнi ОСОБА_13 питання, сприяти його вирiшенню в межах чинного законодавства. …».

У листі Державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» від 30.01.2023 за №013-0168 на адресу Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації зазначено: «… Державне підприємство «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» за результатами розгляду листа Запорізької обласної державної адміністрації від 12.01.2023 №І.3919.2 повідомляє про наступне. За результатами перевірки по базах Центрального сховища Мінсоцполітики України станом на 01.01.2023 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 разом з трьома неповнолітніми дітьми перебувала на обліку в Управлінні соціального захисту населення Василівського району Запорізької області (код району 2308). Призначення і нарахування допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з березня по жовтень 2022 року УСЗН Василівського району не проводило. …».

У Повідомленні про відмову в призначенні соціальної допомоги №12308005022200272 за заявою ОСОБА_1 зазначено: «… Відмовлено в призначенні соціальної допомоги: Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам (ПКМУ №332) у зв`язку з тим, що: Не співпадає кількість осіб в базі ОТГ з базою ЄІБД ВПО. …».

Судом досліджено й інші документи наявні у матеріалах справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

Згідно з п.3 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», затвердженого 20.03.2022 постановою Кабінету Міністрів України №332 (надалі «Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам») (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), допомога надається щомісячно з місяця звернення на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення чи скасування на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень. Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням та дати припинення чи скасування воєнного стану. Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30 квітня 2022 р. включно, надається починаючи з березня 2022 року. Допомога на проживання призначається автоматично без подання додаткового звернення внутрішньо переміщеним особам, які станом на 1 березня 2022р. отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014р.№505Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (Офіційний вісник України, 2014р., №80, ст.2271). Виплата допомоги внутрішньо переміщеним особам за місяці, у яких вони отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, не здійснюється. Допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24 лютого 2022 р. у регіонах, що не включені до переліку, зазначеному вабзаці першомупункту 2 цього Порядку, за винятком осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Відповідно до п.5 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) внутрішньо переміщені особи несуть відповідальність за достовірність інформації, наданої для отримання допомоги.

Як зазначено у п.6 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин), для отримання допомоги внутрішньо переміщена особа заповнює заяву, яка формується засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка ОСОБА_14 (далі - ОСОБА_15 ). У заяві зазначається: прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності) заявника; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження; відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, звідки перемістилася особа; адреса місця, куди перемістилася особа, та контактний номер телефону; номер поточного рахунка із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги єПідтримка або номер банківського рахунка (за стандартом IBAN) заявника для виплати допомоги; наявність статусу особи з інвалідністю; відомості про неповнолітніх дітей, які перемістилися разом із внутрішньо переміщеною особою. Інформація про неповнолітню дитину включається до заяви одного з батьків. Заява вважається поданою в разі заповнення особою всіх полів форми. Обробка персональних даних внутрішньо переміщених осіб, які подають заяву, здійснюється відповідно до законодавства про захист персональних даних. Заява про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам за формою згідно здодатком 1може бути також подана до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м.Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад, уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг. Неповнолітня дитина має право самостійно звернутися за призначенням допомоги. Заяву про виплату допомоги малолітній дитині, яка прибула без супроводження законного представника, може подавати від її імені родич (баба, дід, прабаба, прадід, повнолітні брат або сестра, тітка, дядько) або вітчим, мачуха, у яких проживає (перебуває) дитина.

Перевірка відомостей, зазначених внутрішньо переміщеною особою в заяві, проводиться під час формування та подання заяви засобами ОСОБА_14 (п.8 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин)).

У п.9 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) зазначено, що список внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно здодатком 2до цього Порядку формується Мінцифри на підставі поданих заяв після перевірки інформації та надається державному підприємству Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики один раз на день не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після дня подання заяви внутрішньо переміщеною особою.

За п.10 «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) державне підприємство Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики на підставі списків, отриманих від Мінцифри, включає інформацію про внутрішньо переміщених осіб, які подали заяву для виплати допомоги, до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб та щомісяця до 2, 12 і 22 числа формує Реєстри внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, за формою згідно здодатком 3до цього Порядку через АТ Ощадбанк на банківський рахунок (за стандартом IBAN) у банку, в якому відкрито рахунок одержувача. Реєстр внутрішньо переміщених осіб, які звернулися щодо виплати допомоги на проживання, подається Мінсоцполітики з накладеною кваліфікованою електронною печаткою за допомогою програмно-технічних засобів Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України для подальшої передачі АТ Ощадбанк. Інформаційний обмін між Пенсійним фондом України, державним підприємством Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики та Мінсоцполітики здійснюється внутрішніми захищеними каналами зв`язку.

З приписів «Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам» (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) вбачається, що допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам призначається.

Судом прийнято до уваги зазначене у листі Державного підприємства «Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України» від 30.01.2023 за №013-0168 на адресу Департаменту соціального захисту населення Запорізької обласної державної адміністрації «… ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН НОМЕР_1 разом з трьома неповнолітніми дітьми перебувала на обліку в Управлінні соціального захисту населення Василівського району Запорізької області (код району 2308). Призначення і нарахування допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам з березня по жовтень 2022 року УСЗН Василівського району не проводило. …».

Також, судом прийнято до уваги, що подана 26.04.2022 ОСОБА_1 . Заява №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам адресована: «УСЗН Василівської РДА/Степногірської селищної об`єднаної територіальної громади».

На думку суду, допущення помилки уповноваженою особою Степногірської селищної ради не повинно порушувати права позивача.

Відповідачем не надано до суду доказів результатів розгляду саме ним Заяви ОСОБА_1 від 26.04.2022 за №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, оскільки дана заява була адресована також і відповідачу («УСЗН Василівської РДА»).

Також, відповідачем не надано до суду доказів щодо вжиття активних заходів на відновлення порушеного права позивача на надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 та її неповнолітні діти: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ; ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , за період з 01.03.2022 по 31.10.2022 (включно) мають право на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

З огляду на викладене вище та на приписи ч.2 ст.9, ч.2 ст.245 КАС України, з метою захисту прав та інтересів позивача, суд вважає за необхідне: визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області щодо не розгляду Заяви ОСОБА_1 від 26.04.2022 за №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам; зобов`язати Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області розглянути Заяву ОСОБА_1 від 26.04.2022 за №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та вирішити порушене у ній питання з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Уст.19 Конституції Українизазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1ст.9 КАС України).

Відповідно дост.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене вище, позовна заява позивача є частково обґрунтованою і підлягає частковому задоволенню. Доводи позивача та відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Оскільки відповідачем у справі було УСЗН Василівської РДА Запорізької області, то за рахунок його бюджетних асигнувань мають бути стягнуті на користь позивача понесені ним судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 1073 грн. 60 коп.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) до Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (зареєстроване у встановленому законом порядку місцезнаходження: бул.Центральний, буд.6-Д, м.Василівка, Василівський район, Запорізька область, 71601; фактичне місцезнаходження: вул.Олександрівська, буд.48, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69063; код ЄДРПОУ 03193117) про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області щодо не розгляду Заяви ОСОБА_1 від 26.04.2022 за №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.

Зобов`язати Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області розглянути Заяву ОСОБА_1 від 26.04.2022 за №291 про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам та вирішити порушене у ній питання з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному рішенні.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (зареєстроване у встановленому законом порядку місце проживання: АДРЕСА_1 ; фактично мешкає за адресою: АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_1 ; ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Василівської районної державної адміністрації Запорізької області (зареєстроване у встановленому законом порядку місцезнаходження: бул.Центральний, буд.6-Д, м.Василівка, Василівський район, Запорізька область, 71601; фактичне місцезнаходження: вул.Олександрівська, буд.48, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69063; код ЄДРПОУ 03193117) судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 1073 грн. 60 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 12.05.2023.

Суддя О.О. Прасов

Джерело: ЄДРСР 110818660
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку