open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 745/246/23

Провадження № 2/745/88/2023

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09.05.2023 року Сосницький районний суд Чернігівської області в складі: головуючої судді Смаль І.А.,

за участі секретаря судового засідання Шуляр І.В., позивача ОСОБА_1 , представника позивача адвоката Бабича А.І., представника відповідача Сірої Т.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт. Сосниця в спрощеному позовному провадженні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Сосницької селищної ради про стягнення коштів,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернулася до суду з позовом, в якому стягнути з відповідача на її користь незаконно сплачені кошти в сумі 2087 грн. Позов мотивований тим, що влітку 2021 року вона звернулась до відповідача щодо рубання та розпилювання дров по її місцю проживання по АДРЕСА_1 . Працівниками комунальної установи у липні 2021 року була проведена робота по рубанню та розпилюванню дров. За надане обслуговування комунальної установою було незаконно стягнуто з неї 2087 грн. та видано дві квитанції від 12 та 15 липня 2021 року про прийняття коштів на 510 грн. кожна за розпилювання і рубання дров, а всього на суму 1020 грн.. Квитанцій на отримання від неї іншої суми- 1067 грн. із незрозумілих причин установою надано не було. Так як вона має право на безоплатне надання соціальних послуг, кошти в сумі 2068 грн. повинні бути їй повернуті.

12.04.2023року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

20.04.2023 відповідачем подано відзив з якого вбачається, що відповідач з позовними вимогами не згоден вважає їх надуманими та необгрунтованими. Надання платних послуг із розпилювання та рубки дров передбачено законодавчим актами та рішеннями виконавчого комітету ради. Позивач стверджує, що сплатила 2087 грн., але підтвердження сплати саме зазначеної суми до позову не надала. Як вбачається з документів КУ «Центр надання соціальних послуг» прибутковий касовий ордер № 433 від 16.07.2021 року від ОСОБА_1 в касу установи надійшло 510 грн. за рубку дров; прибутковий касовий ордер № 424 від 12.07.2021 року від ОСОБА_1 в касу установи надійшло 510 грн. за розпилювання дров; прибутковий касовий ордер № 446 від 20.07.2021 року від ОСОБА_1 в касу установи надійшло 306 грн. за розпилювання дров. Таким чином позивачем було сплачено 1 326 грн. за надані платні соціальні послуги. Крім того, з пояснювальних записок працівників КУ «Центр надання соціальних послуг» ОСОБА_2 та ОСОБА_3 вбачається, що вони надали платні соціальні послуги позивачу з розпилювання та рубки дров за місцем проживання позивача в кількості 16 складометрів.

26.04.2023 позивачем надано відповідь на відзив, з якої вбачається, що вона дійсно сплатила працівникам Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Сосницької селищної ради 2087 грн. Всі рішення виконкому селищної ради вважає несправедливими по відношенню до пенсіонерів. Крім того, відповідач бере гроші з пенсіонерів за будь-яке обслуговування, однак документів на підтвердження, що взяли гроші не надають. Гроші вона віддавала за роботу працівникам відповідача біля двору: 09.07.2021 о 12.00 годині за розпиловку дров 510 грн, 135 за ПММ; 17.07.2021 об 11 годині 510 грн за рубку дров; 19.07.2021 о 10.30 годині за розпиловку та рубку дров 612 грн та 60 грн за ПММ. Всього було попиляно та порубано дров на 1818 грн. Ще 260 грн вона заплатила іншим людям, які допомогли занести дрова, бо працівника відповідача просили за це більшу плату. Тому ці 260 грн просить стягнути також з відповідача, бо вона має право на безоплатне отримання соціальних послуг.

Відповідь на відзив не подавалась.

В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала, просила суд їх задовольнити.

Представник позивача адвокат Бабич А.І. позовні вимоги підтримав в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Сосницької селищної ради Сіра Т.М. заперечила у задоволенні позовних вимог з підстав зазначених у відзиві.

Дослідивши зібрані по справі докази, заслухавши пояснення сторін, показання свідків, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог необхідно відмовити зі слідуючих підстав.

Згідно статті 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Наказом №31а від 24.03.2012 територіального центру соціального обслуговування Управління праці та соціального захисту населення Сосницької райдержадміністрації взято на обслуговування відділенням грошової та натуральної допомоги, соціально-побутової адаптації ОСОБА_1 , 1949 року народження, жительку смт.Сосниця.

КУ "Територіальний центр надання соціальних послуг" (далі - територіальний центр) та позивач ОСОБА_1 уклали договір про надання соціальних послуг, що набрав чинності з 17.10.2019 року, відповідно до якого територіальний центр прийняв на обслуговування отримувача соціальних послуг ОСОБА_1 на підставі наказу керівника територіального центру від 24.03.2012 № 31а та надає соціальні послуги відповідно до індивідуального плану надання соціальної послуги.

Наданим до суду індивідуальним планом для ОСОБА_1 передбачено надання соціальних послуг за потребою соціальними робітниками з розпиловки дров, ремонтних робіт та косіння.

Згідно п.17 ч.1 ст.1 ЗУ «Про соціальні послуги» соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.13 ЗУ «Про соціальні послуги» надавачі соціальнихпослуг провадятьсвою діяльністьвідповідно дозаконодавства просоціальні послуги,на підставіустановчих таінших документів,якими визначеноперелік соціальнихпослуг такатегорії осіб,яким надаютьсятакі послуги,за умовизабезпечення їхвідповідності критеріямдіяльності надавачівсоціальних послуг,встановленим КабінетомМіністрів України. Надавачі соціальних послуг можуть належати до державного, комунального або недержавного секторів.

Відповідно до ч.1 ст.17 ЗУ «Про соціальні послуги» соціальні послуги надаються надавачами соціальних послуг державного, комунального, недержавного секторів незалежно від джерел фінансування відповідно до державних стандартів соціальних послуг.

Пунктом 2 ч. 4 ст.28 ЗУ «Про соціальні послуги» передбачено, що за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб надаються соціальні послуги: понад обсяги, визначені державним стандартом соціальних послуг.

Позивач у своєму позовні посилається на те, що за надане обслуговування відповідачем було незаконно стягнуто з неї 2087 грн та видано 2 квитанції від 12 та 15 липля 2021 року про прийняття коштів на загальну суму 1020 грн, квитанцій на отримання від неї іншої суми на 1067 грн відповідачем не було надано.

Згідно наданих квитанцій до прибуткового касового ордера № 424 та № 433 від 12 та 15 липня 2021 року відповідно, відповідач прийняв від позивача 510 грн за розпиловку дров та 510 грн за рубку дров (а.с.13).

Відповідачем не заперечується факт отримання від позивача вказаних грошових коштів за виконані роботи та зазначає, що окрім вказаних сум, позивач сплачував ще 20.07.2021 року в касу установи 306 грн за розпилювання дров. Тобто, відповідачем визнається факт отримання від позивача 1326 грн за надані соціальні послуги.

Інші виплати, що здійснювала позивач відповідачу на суму 761 грн (2087 грн - 1326 грн), не підтверджуються жодними належними та допустимими доказами та не визнається відповідачем.

Крім того,в судовому засіданні позивач не змогла пояснити кому все таки вона віддавала вказані кошти.

Допитані за клопотання позивача свідки ОСОБА_4 та ОСОБА_5 заперечували факт отримання коштів від позивача на пояснили наступне.

Свідок ОСОБА_5 дав показання, що влітку 2021 року розпилювали та рубали дрова обсягом 10 складометрів для ОСОБА_1 за ціною 51 грн за 1 складометр. В наступні дні розпиляли ще 6 чи 8 складометрів. ОСОБА_1 відмовилася сплачувати гроші за виконану роботу, хоча в подальшому принесла їх до Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг". Раніше також були випадки, що вона не сплачувала гроші за виконану роботу. Гроші, які вони отримують, передають бухгалтеру, який складає документи, що потім квітанцію видаються замовнику.

Свідок ОСОБА_4 дав показання, що вони надавали соціальні послуги ОСОБА_1 з розпиловки та порубки дров. ОСОБА_1 відмовилася платити за виконану роботу, а потім йому стало відомо, що вона сплатила гроші безпосередньо в КУ "Центр надання соціальних послуг". Він точно не пам"ятає чи передавав позивачу квитанції.

Також, позивач зазначає, що відповідно до ч.2 ст.28 ЗУ «Про соціальні послуги» вона повинна отримувати соціальні всі послуги безкоштовно, так як її середньомісячний дохід становить менше двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії громадян.

Однак, жодних доказів, що її середньомісячний дохід в період надання вказаних нею соціальних послуг, становить менше двох прожиткових мінімумів для відповідної категорії громадян, позивачем не надано. Надана довідка про доходи (а.с.16) містить інформацію про розміри пенсії позивача за період з вересня 2022 по лютий 2023, однак соціальні послуги надавались в липні 2021.

Суд позбавлений можливості збирати докази, що стосуються предмета спору, відповідно до вимог ч.7 ст.81 ЦПК України.

Щодо законності отримання оплати відповідачем від позивача за надані соціальні послуги, суд зазначає наступне.

Відповідно п.3ч.1ст.28Закону України«Про соціальніпослуги» передбачено,що соціальніпослуги надаютьсяотримувачам:за рахунокбюджетних коштів; з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг; за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб.

Пунктом 2 ч. 4 ст.28 ЗУ «Про соціальні послуги» передбачено, що за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб надаються соціальні послуги: понад обсяги, визначені державним стандартом соціальних послуг.

Згідно п. 9. ст. 28 ЗУ «Про соціальні послуги» розмір плати за соціальні послуги визначає надавач соціальних послуг залежно від змісту та обсягу послуг, шо надаються. Порядок регулювання тарифів на соціальні послуги затверджується Кабінетом Міністрів України.

Так п.3 «Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги» (надалі Порядок) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 428 зазначено, що тариф на соціальну послугу і обчислюється з урахуванням собівартості послуги, адміністративних витрат, податку на додану вартість.

П.3 Порядку вказано, що перелік статей калькулювання собівартості соціальної послуги визначається надавачами соціальних послуг з урахуванням вимог до відповідної соціальної послуги, визначених державним стандартом соціальної послуги.

П. 4. Порядку установлено, що тарифи на соціальні послуги щороку визначаються надавачами соціальних послуг і затверджуються їх засновниками один раз на рік.

Державним Стандартом соціальної послуги натуральної допомоги і затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 25.03.2021 року № 147 зазначено, що цей Державний стандарт визначає зміст, обсяг, умови та порядок надання соціальної послуги натуральної допомоги, показники її якості для надавачів соцпослуги усіх форм власності, які надають цю послугу, розділом VIII якого передбачено основні заходи, що становлять зміст соціальної послуги в т.ч. рубання (розпилювання) дров. Додатком 3 якого в розділі 5 передбачено заходи, які надаються 1 раз на рік (п.5.4 рубання (розпилювання) дров, один захід, 2 куб.м. дров)

23.03.2021 року виконавчим комітетом Сосницької селищної ради прийнято рішення № 68 «Про затвердження переліку надання безоплатного обслуговування та послуг на платній основі» та затверджено перелік соціальних послуг на платній основі до яких окрім інших входить розпиловка, рубання та занесення дров.

Наказом від 25.03.2021 року № 42-к затверджено з 01.04.2021 року перелік соціальних послуг на платній основі, куди окрім іншого входить розпиловка, рубка та занесення дров під навіс та затверджено тарифи.

Таким чином, виходячи зі змісту позовних вимог, враховуючи те, що оплата за виконані роботи здійснювалась за соціальні послуги (розпиловка, рубка дров), які здійснюються на платній основі, що визначені дослідженими в судовому засіданні рішенням Сосницької селищної ради та наказом відповідача, не доведенням позивачем обставин, що вона має право на отримання зазначених соціальних послуг на безоплатній основі, то у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Судові витрати віднести на рахунок держави, оскільки позивач звільнена від сплати судового зборуна підстави ухвали суду від 12.04.2023 року.

Керуючись п.3,4 «Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 428, Державним стандартом соціальної послуги натуральної допомоги, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 25.03.2021 року № 147, ст. 1, 13, 17, 28 ЗУ «Про соціальні послуги», ст. 12, 13, 76 - 81, 141, 263-265, 354 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Комунальної установи "Центр надання соціальних послуг" Сосницької селищної ради про стягнення коштів відмовити.

Рішення може бути оскаржено безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Позивач - ОСОБА_1 , АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач - Комунальна установа "Центр надання соціальних послуг" Сосницької селищної ради, вул.Довженка 7 смт.Сосниця Корюківського району Чернігівської області, 16100, код ЄДРПОУ 42336291.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 12.05.2023 р.

Суддя І.А.Смаль

Джерело: ЄДРСР 110807701
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку