open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Компаніївський районний суд Кіровоградської області

Справа № 391/221/23

Провадження № 3/391/165/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.05.2023р. селище Компаніївка

Компаніївський районний суд Кіровоградської області у складі: головуючого судді - Козюменської В.В., при секретарі - Рогожкіній І.Ю., за участю прокурора Третьякової О.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, що надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Кіровоградській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної Поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора Компаніївської мистецької школи Компаніївської селищної ради Кіровоградської області, зареєстрованої та мешкаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: не відомий, за ч. ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

До Компаніївського районногосуду Кіровоградської області надійшли матеріали про адміністративні правопорушення у відношенні ОСОБА_1 за ч. ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП.

Розпорядженням Компаніївського селищного голови Кіровоградської області від 11.08.2020 №62-к ОСОБА_1 призначено на посаду директора Компаніївської дитячої музичної школи з 19.08.2020 року.

Рішенням 13 сесії 8-го скликання Компаніївської селищної ради від 22.07.2021 р. №2004 р. перейменовано Компаніївську дитячу музичну школу на Компаніївську мистецьку школу.

Діяльність Компаніївської мистецької школи регламентується статутом (далі Статут), затвердженим рішенням 13 сесії 8-го скликання Компаніївської селищної ради від 22.07.2021 р. №2004 р.

Згідно статуту, Компаніївська мистецька школа (далі Школа) є комунальним закладом позашкільної освіти сфери культури. Школа безпосередньо підпорядкована, підзвітна і підконтрольна Компанїївській селищній раді та галузевому органу управління селищної ради. Утримання Закладу здійснюється за рахунок коштів бюджету Компаніївської селищної ради та інших джерел. Школа є юридичною особою, має круглу печатку, штампи, бланки зі своїм найменуванням, реєстраційний рахунок, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.

Загальне управління школою здійснюється Компаніївською селищною радою, керівництво Школою здійснює його директор.

Керівник школи розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу; установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам закладу відповідно до законодавства; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання.

Таким чином, ОСОБА_1 , як директор Школи, наділена організаційно - розпорядчими та адміністративно - господарськими функціями, і в розумінні п.п. «а» п.2 ч.1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції» є посадовою особою юридичної особи публічного права.

Розпорядженням Компаніївського селищного голови Кіровоградської області від 10.08.2020 №61-к ОСОБА_2 звільнена з посади директора Компаніївської дитячої музичної школи, залишивши на посаді викладача по класу баяна.

Відповідно до відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян по Кіровоградській області встановлено, що ОСОБА_1 являється донькою ОСОБА_2 .

Відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. З Закону ОСОБА_1 є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону та застосовуються обмеження і зобов`язання, передбачені Законом.

ОСОБА_1 , як директор Школи , перебуваючи в умовах реального конфлікту інтересів, не повідомила про наявність реального конфлікту інтересів у порядку та строки, визначені Законом України «Про запобігання корупції» (далі - Закону), видала та підписала Наказ від 22.09.2022 (епізоди №1,2), Наказ від 04.01.2022 р. №3 (епізоди №3,4), Наказ від 04.01.2023 р. №1 (епізоди №5,6), чим порушила вимоги вищевказаного Закону, за наступних обставин.

Стаття 1 Закону дає визначення таким термінам:

близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідна та двоюрідна сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта;

приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях;

реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Стаття 28. Закону «Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів» передбачає, що особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 1 цього Закону, зобов`язані:

-вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

-повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно (епізод №1,3,5).

-не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів (епізод №2,4,6).

Стаття 172-7 КУпАП встановлює відповідальність за порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, а саме: за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, а також за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Особи, зазначені у пунктах 1,2 частини першої статті 3 Закону, зобов`язані не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, а також вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів. Після отримання рішення керівника або ж роз`яснення Національного агентства чи іншого визначеного законом органу слід діяти у суворій відповідності до визначеного вказаними суб`єктами способу врегулювання конфлікту інтересів або ж роз`ясненого порядку дій щодо врегулювання конфлікту інтересів.

Відповідно до положень частини другої статті 29 Закону, особи, у яких наявний реальний чи потенційний конфлікт інтересів, можуть самостійно вжити заходів щодо його врегулювання шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням документів що підтверджують це безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади.

Відповідно до частини п`ятої статті 28 Закону у разі існування в особи сумнівів щодо наявності в неї конфлікту інтересів вона зобов`язана звернутися за роз`ясненнями до територіального органу Національного агентства, який надає підтвердження про відсутність конфлікту інтересів (частина шоста статті 28 Закону). До утворення в установленому порядку територіальних органів підтвердження про відсутність конфлікту інтересів на звернення вказаних вище осіб надає Національне агентство.

При цьому, як видно з положень статті 28 Закону:

- з таким зверненням може звернутися тільки особа, зазначена у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону, у якої існують сумніви щодо наявності в неї конфлікту інтересів;

-у зверненні за роз`ясненням до територіального органу Національного агентства або зверненні до Національного агентства необхідно зазначити дії, щодо яких виник сумнів.

Одночасно, відповідно до пункту 15 частини першої статті 11 «Повноваження Національного агентства» Закону до повноважень НАЗК належить, у т.ч. надання роз`яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Відповідно до п. 2.1 Методичних рекомендацій НАЗК від 21.10.2022 №13 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції», стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції», основними складовими конфлікту інтересів є:

-приватний інтерес;

-службові/представницькі повноваження;

-суперечність між приватним інтересом та службовими повноваженнями (для реального конфлікту інтересів).

Рекомендаціями Комітету Міністрів Ради Європи № Я (80) 2 визначено, що дискреційні повноваження - це повноваження, які адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто коли такий орган може обирати з кількох юридичних допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за таких обставин.

Крім того, методологією проведення антикорупційної експертизи, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 24.04.2017 № 1395/5 «Про затвердження Методології проведення антикорупційної експертизи» визначено, що дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначати повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим актом, проектом нормативно-правового акта.

1. 22.09.2022 року директор Компаніївської мистецької школи Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ № 31 «Про виплату грошової винагороди викладачам Компаніївської мистецької школи до Дня працівників освіти» (далі Наказ) закладу за сумлінне виконання посадових обов`язків в розмірі 50% посадового окладу, в тому числі ОСОБА_2 .

Відповідно до Положення про преміювання та надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи щорічна грошова винагорода нараховується та виплачується за основним місцем роботи на підставі наказу директора.

З вищезазначеного вбачається, що ОСОБА_1 , як директор Школи , видала та підписала наказ про надання щорічної грошової винагороди викладачам, в тому числі ОСОБА_2 , котра в розумінні положення ст. 1 ЗУ «Про запобігання корупції» є близькою особою, не враховуючи при цьому ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції».

Аналізуючи події, що відбулися 22.09.2022 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , зумовленого особистими сімейними стосунками. Приватний інтерес ОСОБА_1 полягає у отриманні матір`ю грошової винагороди.

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

Тобто у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила вимоги п.п.1,2 ч.1 ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції», тобто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів у спосіб та строки, визначені Законом, чим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, що полягає у неповідомленні особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

2. 22.09.2022 року директор Компаніївської мистецької школи Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ № 31 «Про виплату грошової винагороди викладачам Компаніївської мистецької школи до Дня працівників освіти» (далі Наказ) закладу за сумлінне виконання посадових обов`язків в розмірі 50% посадового окладу, в тому числі ОСОБА_2 .

Відповідно до Положення про преміювання та надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи щорічна грошова винагорода нараховується та виплачується за основним місцем роботи на підставі наказу директора.

ОСОБА_1 як директор школи, видала та підписала наказ про надання щорічної грошової винагороди викладачам, в тому числі ОСОБА_2 , котра в розумінні положення ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» є близькою особою, не враховуючи при цьому ст. 28 Закону та вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Аналізуючи події, що відбулися 22.09.2022 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , зумовленого особистими сімейними стосунками. Приватний інтерес ОСОБА_1 полягає у отриманні матір`ю грошової винагороди.

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

4.Вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, що підтверджується виданням та підписанням Наказу.

Тобто ОСОБА_1 вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила обмеження, встановлені у п.3 ч.1 ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції», щодо невчиненні дій та не прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, що полягає у вчиненні дій та прийнятті рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

3. 04.01.2022 директор КЗ «Компаніївської мистецької школи» Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи» (далі - Наказ), в тому числі собі та матері ОСОБА_2 .

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 25.03.2014 №88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373» розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці в граничному розмірі 30% посадового окладу, але не менше 5%.

ОСОБА_1 , реалізуючи повноваження директора Школи, щодо видання та підписання наказу від 04.01.2022 року №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», мала приватний інтерес, який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме самій особі та своїй матері).

Суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та її службовими повноваженнями реально вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття нею рішення про підписання наказу від 04.01.2022 року №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким вона встановила надбавку за престижність праці в розмірі 10% посадового окладу викладачу по класу музично-теоретичних дисциплін, тобто собі особисто, та викладачу по класу баяна, акордеона ОСОБА_2 , тобто своїй матері, що в розумінні Закону України «Про запобігання корупції» є реальним конфліктом інтересів.

Аналізуючи події, що відбулися 04.01.2022 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме виключно самій особі та своїй матері).

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

Тобто у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила вимоги п. п. 1, 2 ч. 1 ст. 28 Закону, тобто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів у спосіб та строки, визначені Законом, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 статті 172-7 КУпАП, що полягає у неповідомленні особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

4. 04.01.2022 директор Компаніївської мистецької школи Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи» (далі - Наказ), в тому числі собі та матері ОСОБА_2 .

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 25.03.2014 №88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373» розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці в граничному розмірі 30% посадового окладу, але не менше 5%.

ОСОБА_1 , реалізуючи повноваження директора Школи, щодо видання та підписання наказу від 04.01.2022 року №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», мала приватний інтерес, який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме самій особі та своїй матері).

Суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та її службовими повноваженнями реально вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття нею рішення про підписання наказу від 04.01.2022 року №3 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким вона встановила надбавку за престижність праці в розмірі 10% посадового окладу викладачу по класу музично-теоретичних дисциплін, тобто собі особисто, та викладачу по класу баяна, акордеона ОСОБА_2 , тобто своїй матері, що в розумінні Закону України «Про запобігання корупції» є реальним конфліктом інтересів.

Аналізуючи події, що відбулися 04.01.2022 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме виключно самій особі та своїй матері).

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

4.Вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, що підтверджується виданням та підписанням Наказу.

Тобто ОСОБА_1 вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила обмеження встановлені у п. З ч. 1 ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції» щодо не вчинення дій та не прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що полягає у вчиненні дій та прийнятті рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

5.04.01.2023 директор КЗ «Компаніївської мистецької школи» Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи» (далі - Наказ), в тому числі собі та матері ОСОБА_2 .

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 25.03.2014 №88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373» розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці в граничному розмірі 30% посадового окладу, але не менше 5%.

ОСОБА_1 , реалізуючи повноваження директора Школи, щодо видання та підписання наказу від 04.01.2023 року №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», мала приватний інтерес, який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме самій особі та своїй матері).

Суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та її службовими повноваженнями реально вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття нею рішення про підписання наказу від 04.01.2023 року №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким вона встановила надбавку за престижність праці в розмірі 10% посадового окладу викладачу по класу музично-теоретичних дисциплін, тобто собі особисто, та викладачу по класу баяна, акордеона ОСОБА_2 , тобто своїй матері, що в розумінні Закону України «Про запобігання корупції» є реальним конфліктом інтересів.

Аналізуючи події, що відбулися 04.01.2023 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме виключно самій особі та своїй матері).

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

Тобто у ОСОБА_1 виник реальний конфлікт інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила вимоги п. п. 1, 2 ч. 1 ст. 28 Закону, тобто не вжила заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, а також не повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів у спосіб та строки, визначені Законом, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 1 статті 172-7 КУпАП, що полягає у неповідомленні особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

6. 04.01.2023 директор КЗ «Компаніївська мистецька школа» Компаніївської селищної ради ОСОБА_1 видала та підписала наказ №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи» (далі - Наказ), в тому числі собі та матері ОСОБА_2 .

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної, вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» із змінами, внесеними згідно з постановою КМУ від 25.03.2014 №88 «Про внесення змін до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від №23.03.2011 №373» розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці в граничному розмірі 30% посадового окладу, але не менше 5%.

ОСОБА_1 , реалізуючи повноваження директора Школи, щодо видання та підписання наказу від 04.01.2023 року №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», мала приватний інтерес, який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме самій особі та своїй матері).

Суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та її службовими повноваженнями реально вплинула на об`єктивність та неупередженість прийняття нею рішення про підписання наказу від 04.01.2023 року №1 «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким вона встановила надбавку за престижність праці в розмірі 10% посадового окладу викладачу по класу музично-теоретичних дисциплін, тобто собі особисто, та викладачу по класу баяна, акордеона ОСОБА_2 , тобто своїй матері, що в розумінні Закону України «Про запобігання корупції» є реальним конфліктом інтересів.

Аналізуючи події, що відбулися 04.01.2023 у зв`язку із виданням та підписанням Наказу, а також положень вказаних вище нормативних актів можна дійти до висновків про:

1.Наявність у ОСОБА_1 повноважень на видання наказів, як директора Школи.

2.Наявність приватного інтересу у ОСОБА_1 , який зумовлений бажанням отримати матеріальну вигоду у вигляді надбавки за престижність праці (досягнення блага, що належатиме виключно самій особі та своїй матері).

3.Наявність протиріччя між службовими повноваженнями ОСОБА_1 і її приватним інтересом, яке в даному випадку впливало на об`єктивність прийняття рішення, вчинення діяння, у тому числі щодо підписання Наказу.

4.Вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, що підтверджується виданням та підписанням Наказу.

Тобто ОСОБА_1 вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів.

Таким чином, ОСОБА_1 порушила обмеження встановлені у п. З ч. 1 ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції» щодо не вчинення дій та не прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, що полягає у вчиненні дій та прийнятті рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Допитана в судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, визнала повністю, свої дії пояснила незнанням діючого антикорупційного законодавства. Також вказала, що розуміє, що незнання Закону не звільняє від відповідальності.

Прокурор в суді просив визнати винною ОСОБА_1 в скоєнні адміністративних правопорушень з ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП та застосувати до неї стягнення в межах санкції статті та призначити мінімальний штраф.

Вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, підтверджується наступними доказами:

Розпорядженням Компаніївського селищного голови Кіровоградської області від 11.08.2020 року № 62-к, яким ОСОБА_1 призначено на посаду директора Компаніївської дитячої музичної школи з 19.08.202 року (Т.1, а.с.11, 56, 141, 196, Т.2, а.с.11, 55).

Відомостями про роботу, які занесені в трудову книжку ОСОБА_1 , згідно якої ОСОБА_1 призначена на посаду директора Компаніївської дитячої музичної школи з 19.08.202 року (Т.1, а.с.12-13, 57-58, 143-144, 197-198, Т.2, а.с.12-13, 56-57).

Посадовою інструкцією директора Компаніївської мистецької школи, відповідно до якої: директор керує школою; заохочує і нагороджує викладачів та інших робітників школи (Т.1, а.с. 14, 59-60, 142. 199, Т.2, а.с.14, 58).

Рішенням тринадцятої сесії селищної ради восьмого скликання № 2004 від 22.07.2021 року Компаніївську дитячу музичну школу перейменували на Компаніївську мистецьку школу (Т.1, а.с.15, 61, 145, 200, Т.2, а.с.15, 59).

Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських осіб, згідно якої Компаніївська мистецька школа розташована: 28400, Кіровоградська область, Компаніївський район, смт Компаніївка, вулю. Перемоги, 176 (Т.1, а.с.62-63).

Статутом, затвердженого рішенням 13 сесії 8-го скликання Компаніївської селищної ради від 22.07.2021 року № 2004, Компаніївська мистецька школа є комунальним закладом позашкільної освіти сфери культури. Школа безпосередньо підпорядкована, підзвітна і підконтрольна Компанїївській селищній раді та галузевому органу управління селищної ради. Утримання Закладу здійснюється за рахунок коштів бюджету Компаніївської селищної ради та інших джерел. Школа є юридичною особою, має круглу печатку, штампи, бланки зі своїм найменуванням, реєстраційний рахунок, а також інші атрибути юридичної особи відповідно до законодавства України.

Загальне управління школою здійснюється Компаніївською селищною радою, керівництво Школою здійснює його директор.

Керівник школи розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу; установлює надбавки, доплати, премії та надає матеріальну допомогу працівникам закладу відповідно до законодавства; видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання. Юридична адреса закладу: Кіровоградська область, смт. Компаніївка, вул. Перемоги, 176 (Т.1, а.с.16-22, 64-78, 146-152, 201-207, Т.2, а.с. 16-22, 60-66).

Положенням про преміювання та надання щорічної грошової винагороди педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи, відповідного до якого щорічна грошова винагорода нараховується та виплачується за основним місцем роботи на підставі наказу директора (Т.1, а.с.23-26, 93-99, 153-156, 208-211, Т.2, а.с.24-27, 67-70).

Колективним договором на 2021-2026 р. КП «Компаніївської мистецької школи Компаніївської селищної ради Кіровоградської області» (Т.1, а.с.79-92).

Розпорядженням від 10.08.2020 р. №61-к, згідно якого ОСОБА_2 звільнено з посади директора Компаніївської дитячої музичної школи з 18.08.2020 р., залишивши на посаді викладача по класу баяна (т.1, а.с.27, 100, 157, 212, Т.2, а.с.23, 71).

Наказом № 1 від 04.01.2023 року «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким встановлено у 2023 році надбавку за престижність праці у розмірі 10 % посадового окладу педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи, в тому числі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (Т.2, а.с.28, 72-73).

Наказом № 3 від 04.01.2022 року «Про встановлення розміру надбавки за престижність праці педагогічних працівників Компаніївської мистецької школи», яким встановлено у 2022 році надбавку за престижність праці у розмірі 10% посадового окладу педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи, в тому числі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 (Т.1, а.с.158, 215-216

Наказом № 31 від 22.09.2022 року «Про виплату грошової винагороди викладачам Компаніївської мистецької школи до Дня працівників освіти», яким за сумлінне виконання посадових обов`язків надано щорічну грошову винагороду в розмірі 50 % посадового окладу педагогічним працівникам Компаніївської мистецької школи, в тому числі ОСОБА_2 (т.1, а.с.28, 101..

Довідками про доходи ОСОБА_2 (Т.1, а.с.29, 102, 159, 217, Т.2, а.с.29, 74).

Повним витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про народження № 00038771642 від 07.03.2023 року, відповідно до якого ОСОБА_1 є рідною донькою ОСОБА_2 .

Повним витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян щодо актового запису про шлюб, відповідно до якого ОСОБА_1 укладала шлюб та змінила прізвище з « ОСОБА_1 » на « ОСОБА_1 » (Т.1, а.с.30-35, 103-108, 160-165. Т.2, а.с.30-35, 75-80).

Згідно відповіді Компаніївської мистецької школи, директор школи ОСОБА_1 повідомляє управління стратегічних розслідувань в Кіровоградській області, щодо наявності в її підпорядкуванні близької особи - її матері, ОСОБА_2 , яка працює викладачем по класу баяна, акордеона з 19.08.2019 р. на день надання відповіді. (Т.1, а.с.55, 140, 195, Т.2, а.с.10, 54).

На підставі наведених вище доказів, суд вважає доведеним вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП - неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів (за епізодами № 1,3, 5) та за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП - вчинення дій та прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів (за епізодами №2,4,6).

При накладенні стягнення за адміністративне правопорушення у відповідності до вимог статті 33 КУпАП враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, в скоєному щиро розкаялась.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення, за більш тяжке адміністративне правопорушення, яке передбачене санкцією ч. 2 ст. 172-7 КУпАП у виді штрафу, у мінімальному розмірі, встановленому санкцією вказаної статті, яке на думку суду в даному випадку буде справедливим, необхідним для виправлення та попередження вчинення порушником нових адміністративних правопорушень, в тому числі і аналогічних.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП з правопорушника підлягає стягненню судовий збір у розмірі 536,80 гривень.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 40-1, 172-7, 283, 285 КУпАП, ст. ст. 4, 9 Закону України "Про судовий збір", суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винною у скоєнні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч.1, 2 ст.172-7 КУпАП та, в силу ст. 36 КУпАП, накласти на неї остаточне адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 200 (двохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 536,80 (п`ятсот тридцять шість гривень вісімдесят копійок) на користь держави.

Постанову може бути оскаржено до Кропивницького апеляційного суду через Компаніївський районний суд Кіровоградської області в десятиденний строк з дня її винесення.

Суддя В.В. Козюменська

Джерело: ЄДРСР 110773346
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку