open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/12674/20 Суддя (судді) першої інстанції: Лапій С.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 травня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого судді - Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Оксененка О.М., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Зазимської сільської ради Броварського району Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Погребівської сільської ради Броварського району Київської області, Зазимської сільської ради Броварського району Київської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому просив:

- визнати протиправними дії Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо відмови у наданні йому відповіді на запит до Погребської сільської ради від 06.05.2020;

- зобов`язати Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати йому повну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 запиту до Погребської сільської ради від 06.05.2020 ;

- визнати протиправними дії Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо відмови у наданні йому відповіді на запит до Зазимської сільської ради від 06.05.2020;

- зобов`язати Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати йому повну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 запиту до Зазимської сільської ради від 06.05.2020;

- стягнути солідарно з Погребської сільської ради Броварського району та Зазимської сільської ради Броварського району Київської області 20 000, 00 грн на його користь в рахунок відшкодування моральної шкоди.

На обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач, як розпорядник публічної інформації, протиправно не надав у повному обсязі інформацію, яку вимагав позивач згідно з його запитами.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2022 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо відмови у наданні гр. ОСОБА_1 відповіді на запит до Погребської сільської ради від 06.05.2020.

Зобов`язано Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати гр. ОСОБА_1 повну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 запиту до Погребської сільської ради від 06.05.2020 протягом 5 робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

Визнано протиправними дії Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо відмови у наданні гр. ОСОБА_1 відповіді на запит до Зазимської сільської ради від 06.05.2020.

Зобов`язано Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати гр. ОСОБА_1 повну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 запиту до Зазимської сільської ради від 06.05.2020 протягом 5 робочих днів з дня набрання рішенням законної сили

У задоволенні решти позовних вимог відмолено.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, Зазимська сільська рада Броварського району Київської області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати судове рішення через порушення норм матеріального та процесуального права та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Зокрема, апелянт вказує, що суд першої інстанції помилково зобов`язав Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати відповідь позивачу на пункти 2,3,5,6,7,8 його запиту до Погребської сільської ради Броварського району Київської області від 06.05.2020 року, оскільки:

- щодо п.2 зазначеного запиту, з технічної та практичної точки зору ця зобов`язальна вимога є неможливою до виконання, адже у відповідача відсутня необхідна оргтехніка, за допомогою якої можливо було б відсканувати нестандартні графічні матеріали таких проектів землеустрою;

- щодо п.3, відповідач з об`єктивних причин втратив статус розпорядників затребуваних рішень позивачем;

- щодо п.5, обчислення плати за землю виходить за межі компентенції органу місцевого самоврядування;

- щодо п.6, відповідач з об`єктивних причин втратив статус розпорядників затребуваних документів (відомостей, які можуть зберігатися у рішеннях);

- щодо п.7, відсканувати у сільській раді затребуваний Генеральний план великого розмірі є неможливим, окрім окремих його часин на аркушах А4;

- щодо п.8, суд не з`ясував у позивача обставин щодо конкретного періоду часу, за які роки та місяці сільська рада повинна надати затребувану ним інформацію про перелік договорів про закупівлю робіт та/або послуг із суб`єктами господарювання.

Ухвалою колегії Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 березня 2023 року відкрито та призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження з 12 квітня 2023 року.

Від позивача відзив на апеляційну скаргу не надходив, що не перешкоджає розгляду справи за наявними у ній матеріалами.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 звернувся 07.05.2020 року до Погребської сільської ради із запитом на отримання публічної інформації та відсканованих копій документів на електронну адресу Погребської сільської ради, а саме:

1. Скільки разів протягом 1991-2020 років Погребська сільська рада Броварського району здійснювала замовлення розробки документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Погребської сільської ради.

2. Надати в електронному (сканованому вигляді) графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Погребської сільської ради Броварського району, які були виготовлені протягом 1991-2020 років.

3. Надати відскановані копії рішень Погребської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання про преміювання посадових осіб Погребської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки.

4. Надати перелік депутатів Погребської сільська рада Броварського району та членів виконавчого комітету Погребської сільської ради Броварського району поточного скликання.

5. Надати інформацію про розмір коштів, які надійшли на рахунки Погребської сільської ради Броварського району в якості плати за землю щодо кожного платника окремо за період 2017-2020 років.

6. Надати відомості про розмір коштів виплачених Погребською сільською радою Броварського району та її виконавчим комітетом в якості преміювання посадових осіб Погребської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки щодо кожної посадової особи окремо.

7. Надати графічну частину матеріалів діючого генерального плану с. Погреби в електронному варіанті.

8. Надати перелік договорів (дата укладення, предмет договору, дата виплати за договором) Погребської сільської ради Броварського району про закупівлю робіт та/або послуг із суб`єктами господарювання, які мають у складі засновників та/або виконавчих органів підприємства (директор, тощо) діючих на час укладення договору депутатів місцевих Погребської сільської ради.

Крім того, позивачем 07.05.2020 року було подано запит на отримання публічної інформації та відсканованих копій документів від 06.05.2020 на офіційну електронну адресу Зазимської сільської ради, а саме:

1. Скільки разів протягом 1991-2020 років Зазимська сільська рада Броварського району здійснювала замовлення розробки документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Зазимської сільської ради.

2. Надати в електронному (сканованому вигляді) графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Зазимської сільської ради Броварського району, які були виготовлені протягом 1991-2020 років.

3. Надати відскановані копії рішень Зазимської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання про преміювання посадових осіб Зазимської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки.

4. Надати перелік депутатів Зазимської сільської ради Броварського району та членів виконавчого комітету Зазимської сільської ради Броварського району поточного скликання.

5. Надати інформацію про розмір коштів, які надійшли на рахунки Зазимської сільської ради Броварського району в якості плати за землю щодо кожного платника окремо за період 2017-2020 років.

6. Надати відомості про розмір коштів виплачених Зазимською сільською радою Броварського району та її виконавчим комітетом в якості преміювання посадових осіб Зазимської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки щодо кожної посадової особи окремо.

7. Надати графічну частину матеріалів діючого генерального плану с. Зазим`є в електронному варіанті.

8. Надати перелік договорів (дата укладення, предмет договору, дата виплати за договором) Зазимської сільської ради Броварського району про закупівлю робіт та/або послуг із суб`єктами господарювання, які мають у складі засновників та/або виконавчих органів підприємства (директор, тощо) діючих на час укладення договору депутатів місцевих Зазимської сільської ради.

Зазимська сільська рада листом від 12.05.2020 № 12/02-41 повідомила позивача, що розпорядником запитуваної інформації є Зазимська сільська рада, у зв`язку з чим вищевказані запити до Погребської сільської ради та Зазимської сільської ради об`єднані і розглядаються Зазимською сільською радою. Вказано, що через великий об`єм запитуваної інформації відповідь на запити відтерміновано на 20 робочих днів.

Листом від 26.05.2020 №12, 13/02-41 Зазимська сільська рада повідомила позивача, що у період 1991-2020 років Погребська сільська рада Броварського району Київської області двічі була ініціатором розробки документації із землеустрою щодо інвентаризації земель у межах території. На даний час відсутня технічна можливість надати в електронному вигляді графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель за період 1991-2020, оскільки така документація знаходиться у її розробника. Копії рішень Погребської сільської ради та виконавчого комітету за період 2015-2020 роки, не можливо надати із-за передачі до архівного відділу Броварської районної державної адміністрації.

Депутатів Погребської сільської ради Броварського району Київської області та членів її виконавчого комітету поточного скликання не існує, оскільки 22.12.2019 відбулися позачергові вибори до об`єднаної громади з адміністративним центром, яким є Зазимська сільська рада Броварського району Київської області. На даний час сільська рада не володіє конкретною інформацією щодо розмірів коштів, які надійшли на рахунки Погребської сільської ради Броварського району Київської області в якості оплати за землю по кожному платнику окремо за період 2017-2020 роки, оскільки розпорядником даної інформації є ДПС України та її територіальні підрозділи.

Погребська сільська рада Броварського району Київської області увійшла до об`єднаної територіальної громади, а тому перебуває у процесі реорганізації, що унеможливлює на даний час без проведення відповідного аудиту надати інформацію про розміри коштів, виплачених сільською радою та її виконавчим комітетом в якості преміювання членів апарату ради та виконкому за період 2015- 2020 роки.

Крім цього, в листі повідомлено, що переглянути та завантажити файл Генерального плану села Погреби Броварського району Київської області позивач може на офіційному сайті Погребської сільської ради Броварського району Київської області.

Листом від 29.05.2020 №12/02-41 Зазимська сільська рада повідомила позивача, що у 2012 році Зазимська сільська рада Броварського району Київської області була ініціатором розробки документації із землеустрою щодо інвентаризації земель у межах території. На даний час відсутня технічна можливість надати в електронному вигляді графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель за період 1991-2020, оскільки така документація знаходиться у її розробника.

Копії рішень Зазимської сільської ради та виконавчого комітету за період 2015-2020 роки, не можливо надати із-за передачі до архівного відділу Броварської районної державної адміністрації.

На даний час сільська рада не володіє конкретною інформацією щодо розмірів коштів, які надійшли на рахунки Зазимської сільської ради Броварського району Київської області в якості оплати за землю по кожному платнику окремо за період 2017-2020 роки, оскільки розпорядником даної інформації є ДПС України та її територіальні підрозділи.

Зазимська сільська рада Броварського району Київської області увійшла до об`єднаної територіальної громади, а тому перебуває у процесі реорганізації, що унеможливлює на даний час без проведення відповідного аудиту надати інформацію про розміри коштів, виплачених сільською радою та її виконавчим комітетом в якості преміювання членів апарату ради та виконкому за період 2015- 2020 роки.

Переглянути та завантажити файл Генерального плану села Зазим`є Броварського району Київської області можна на офіційному сайті Зазимської сільської ради Броварського району Київської області.

Вважаючи, що відповідач дав неповну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 його запитів від 06.05.2020 року, позивач звернувся за захистом своїх прав до суду.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги частково, прийшов до висновку, що докази надання позивачу відповідно до його запитів скан-копій затребуваних документів в матеріалах справи відсутні, а тому наявні підстави зобов`язати відповідача надати повну інформацію на пункти 2, 3, 5, 6, 7, 8 запитів ОСОБА_1 від 06.05.2020 протягом 5 робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.

Оцінюючи доводи відповідача, викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів виходить із наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес визначає Закон України «Про доступ до публічної інформації» від 13 січня 2011 року № 2939-VI (далі - Закон № 2939-VI).

Відповідно до статті 1 вказаного Закону публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Пунктом 1 частини першої статті 13 Закону №2939-VI визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

У силу вимог пункту 6 частини першої статті 14 Закону № 2939-VI розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Згідно з частиною першою статті 19 Закону №2939-VI запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

У відповідності до частини першої ст.22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що визначальною ознакою публічної інформації є те, що вона по своїй суті є заздалегідь готовий, зафіксований на певному матеріальному носієві продукт, отриманий або створений суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків.

Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник не володіє запитуваною інформацією, але зобов`язаний нею володіти.

При цьому, законодавством визначено виключний перелік підстав, за наявності яких розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту та передбачено обов`язкові реквізити такої відмови, зокрема, у відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено мотивовану підставу відмови.

У той же час, якщо запит стосується інформації, яка міститься в кількох документах і може бути зібрана і надана без значних інтелектуальних зусиль (наприклад, без проведення додаткового змістовного аналізу), то така інформація відповідає критеріям відображеності та задокументованості і є публічною. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник не володіє запитуваною інформацією, але зобов`язаний нею володіти.

Зокрема, така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27.06.2019 у справі № 522/817/15-а та від 06.09.2019 у справі № 128/4752/15-а.

Щодо пункту 2 вказаних запитів позивача від 06.05.2020 року, а саме: надати в електронному (сканованому вигляді) графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району, які були виготовлені протягом 1991-2020 років, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідач у відповіді на запит зазначив, що наданий час відсутня технічна можливість надати в електронному вигляді графічні частини кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель за період 1991-2020, оскільки така документація знаходить у її розробника.

Приписами статті 19 Закону України «Про землеустрій» (в редакції, на момент виникнення спірних правовідносин) унормовано, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація і здійснення землеустрою; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Частиною першою статті 25 Закону України «Про землеустрій» обумовлено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Одним із видів документації із землеустрою є технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Виходячи із зазначеного, у відповідача наявна запитувана позивачем інформація.

Щодо доводів апелянта про те, що у нього відсутня необхідна оргтехніка, за допомогою якої можливо було б засканувати нестандартні графічні матеріали проектів землеустрою, колегія суддів зазначає, що ст. 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не передбачено такої підстави для відмови у задоволенні запиту на інформацію.

Щодо пункту 3 вказаних запитів позивача, а саме: надати відскановані копії рішень Зазимської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання, Погребської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання про преміювання посадових осіб Зазимської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки, суд зазначає наступне.

У відповіді на запити відповідач зазначив, що копії рішень Погребської сільської ради та Зазимівської сільської ради за період 2015-2020 роки неможливо надати із-за передачі до архівного відділу Броварської районної державної адміністрації.

Відповідно до статті 18 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» (із змінами) затверджено Порядок виконання архівними установами запитів юридичних та фізичних осіб на підставі архівних документів та оформлення архівних довідок (копій, витягів) від 02.03.2015 №295/5 (далі Порядок №295/5).

За приписами п. 2 та 3 Розділу І Порядку №295/5 дія цього Порядку поширюється на центральні державні архіви, галузеві державні архіви, Державний архів в Автономній Республіці Крим, місцеві державні архівні установи, архівні установи органів місцевого самоврядування, архівні підрозділи державних наукових установ, музеїв та бібліотек, архівні підрозділи державних органів, органів місцевого самоврядування, державних і комунальних підприємств, установ та організацій (далі - архіви).

Запит фізичної особи може стосуватися самого(ї) заявника (заявниці), осіб, що перебувають на його (її) утриманні, під опікою або піклуванням, його (її) померлої(го) дружини (чоловіка), близьких родичів (батьків, дітей, сестер, братів, баби, діда та ін.).

З вказаного вбачається, що позивач не має законодавчо визначених підстав для звернення до архівного відділу Броварської районної державної адміністрації з запитом щодо преміювання посадових осіб Зазимської та Погребської сільских рад, втім такі повноваження має відповідач, як розпорядник такої інформації.

Відтак, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо не направлення запиту (п. 3 запитів позивача від 06.05.2020) до архівного відділу Броварської районної державної адміністрації з одночасним інформуванням ОСОБА_1 про це.

Щодо пункту 5 вказаних запитів позивача від 06.05.2020 року, а саме: надати інформацію про розмір коштів, які надійшли на рахунки Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району в якості плати за землю щодо кожного платника окремо за період 2017-2020 років, колегія суддів звертає увагу на наступне.

У запитах відповідач зазначив, що не володіє такою інформацією, оскільки розпорядником є ДПС України та її територіальні підрозділи.

Відповідно до п. 1.1. ст. 1 Податкового кодексу, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За приписами п. 10.2. ст. 10 Податкового кодексу України місцеві ради обов`язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

З вказаних норм вбачається, що дійсно до місцевих зборів належить плата за землю, втім адміністрування такого збору та відповідних платників здійснюється податковим органом.

Колегія суддів зазначає, що відповідачем допущена протиправна бездіяльність, виходячи із наступного.

Так, із тексту листів відповідача на запити позивача вбачається, що згідно додатку, відповідач звертався до ГУ ДПС у Київській області, однак, в матеріалах справи відсутні докази того, чи направляв відповідач ці запити належному розпоряднику. Також відсутні відомості про те, що відповідач про це проінформував позивача, чим порушив вимоги частини третьої статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Суд апеляційної інстанції зазначає, що з метою захисту прав позивача, необхідно визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не направлення запиту ОСОБА_1 від 06.05.2020 року до належного розпорядника (ГУ ДПС у Київській області) з одночасним інформуванням про це позивача, відповідно до положень статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 №2939-VI та останнього направити запит позивача до належного розпорядника з одночасним інформуванням про це ОСОБА_1 .

Щодо пункту 6 вказаних запитів позивача, а саме: надати відомості про розмір коштів виплачених Погребською сільською радою Броварського району та її виконавчим комітетом, Зазимською сільською радою Броварського району та її виконавчим комітетом в якості преміювання посадових осіб Погребської сільської ради та її виконкому за період 2015-2020 роки щодо кожної посадової особи окремо, колегія суддів зазначає наступне.

У відповідях на зазначені пункти запитів в якості підстави для відмови надання позивачу інформації зазначено, що Погребська сільська рада та Зазимська сільська рада увійшли до об`єднаної територіальної громади, а тому перебувають у процесі реорганізації, що унеможливлює без проведення відповідного аудиту надати інформацію про розміри коштів.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Зазимська сільська рада не перебуває у процесі припинення, що свідчить про функціонування її як юридичної особи зі збереженням повного доступу до її рахунків.

Щодо доводів апелянта про те, що всі рішення про преміювання передані до архіву Броварської районної державної адміністрації, колегія суддів зазначає, що саме у відповідача є повноваження на звернення до архіву для отримання такої інформації.

Щодо пункту 7 вказаних запитів позивача, а саме: надати графічну частину матеріалів діючого генерального плану с. Зазим`є та с. Погреби в електронному варіанті, колегія судді зазначає наступне.

Відповідач у відповіді на запити вказав, що переглянути та завантажити файл Генерального плану села Погреби та села Зазим`є позивач може на офіційному сайті сільських рад, однак згідно частини другої статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що відповідачем також не надано інформації на п.8 запитів позивача. В обґрунтування відсутності такої відповіді апелянт зазначає, що судом першої інстанції не з`ясовано у позивача, за який період відповідач повинен надати інформацію щодо договорів про закупівлю робіт із суб`єктами господарювання.

Зазначені доводи колегія суддів не приймає до уваги, оскільки такі твердження є не є законною підставою в розумінні статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» для відмови у наданні інформації позивачу.

Щодо доводів апелянта про те, що в органах місцевого самоврядування та органах виконавчої влади існує порядок отримання кількісного складу документів, згідно якого понад 10 аркушів стягується плата за кожен аркуш, колегія суддів зазначає, що відповідач у листах на запити позивача взагалі не зазначив щодо здійснення плати за надання інформації.

Окрім цього, суд апеляційної інстанції зазначає, що вказані правові норми регулюють питання відшкодування витрат саме на копіювання та друк (що передбачає виготовлення паперових копій документів) та не передбачають обмеження права на отримання інформації в електронному вигляді, зокрема не передбачають встановлення плати за сканування копій документів.

При цьому, аналіз частини другої статті 34 Конституції України та частини другої статті 7 Закону України «Про інформацію» свідчить про те, що особа має право вибирати на власний розсуд форму копій документів, які вона запитує, а саме паперову чи електронну.

Як вбачається із матеріалів справи, ОСОБА_1 у запитах на отримання публічної інформації від 06.05. 2020 року зазначив, що відповідь просить отримати у встановлений законом строк на вказану у запиті електронну адресу.

Тому у даному випадку, надання вже існуючої інформації в електронному вигляді не є створенням нової інформації, оскільки в цьому випадку йдеться про переведення вже існуючої у відповідача інформації в електронний вигляд, тобто надання інформації, яка вже існує та розпорядником якої є відповідач.

Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 17.02.2022 року у справі № 9901/119/21.

Щодо позовної вимоги позивача про зобов`язання відповідача надати повну інформацію на пункти запитів ОСОБА_1 від 06.05.2020 протягом 5 робочих днів з дня набрання рішенням законної сили, колегія суддів зазначає наступне.

Така вимога не підлягає до задоволення з огляду на те, що суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що відповідач має ще вчинити додаткові дії під час виконання даного судового рішення, а саме: перенаправити запит позивача в частині для надання відповіді в межах компетенції до податкового органу та сформувати запит до архівного відділу Броварського районної державної адміністрації з метою отримання рішень Зазимської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання, Погребської сільської ради Броварського району та виконавчого комітету ради поточного скликання про преміювання посадових осіб Зазимської сільської ради, Погребської сільської ради та їх виконкому за період 2015-2020 роки для подальшого надання повної відповіді на питання 3 запитів ОСОБА_1 .

Щодо вимоги позивача про стягнення моральної шкоди, колегія суддів зазначає, що відповідно до положень статті 56 Конституції України кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Пунктом 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди» від 31.03.1995 № 4 визначено, що під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Колегія суддів зазначає, що позивачем має бути зазначено, в чому полягає ця шкода, якими неправомірними діями (бездіяльністю) її заподіяно та якими доказами вона підтверджується. Факт заподіяння моральної шкоди повинен довести позивач.

Таким чином, обов`язок доказування спричиненої моральної шкоди, її розміру та інших обставин, покладається на особу, що подає відповідний позов.

Виходячи із зазначеного, суд першої інстанції вірно встановив, що позивачем не доведено і не надано суду відповідних доказів завдання йому моральної шкоди, а тому ця вимога не підлягає задоволенню.

Враховуючи наведене, судова колегія приходить до висновку про необхідність скасування рішення суду першої інстанції з прийняттям нової постанови про часткове задоволення позовних вимог.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Згідно зі статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема, неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Керуючись статтями 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Зазимської сільської ради Броварського району Київської області задовольнити частково.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 03 травня 2022 року скасувати та ухвали нове судове рішення.

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо відмови у наданні ОСОБА_1 відповіді на пункти 2, 6, 7, 8 запитів до Погребської сільської ради від 06.05.2020, Зазимської сільської ради від 06.05.2020.

Зобов`язати Зазимську сільську раду Броварського району Київської області надати ОСОБА_1 повну інформацію на пункти 2, 6, 7, 8 запитів до Погребської сільської ради від 06.05.2020, Зазимської сільської ради від 06.05.2020.

Визнати протиправною бездіяльність Зазимської сільської ради Броварського району Київської області щодо не направлення запитів від 06.05.2020 року до архівного відділу Броварського районної державної адміністрації з одночасним інформуванням ОСОБА_1 про це в частині надання в електронному (сканованому вигляді) графічних частин кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району, які були виготовлені протягом 1991-2020 років.

Зобов`язати Зазимську сільську раду Броварського району Київської області направити запити ОСОБА_1 від 06.05.2020 року в частині надання в електронному (сканованому вигляді) графічних частин кожної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району, які були виготовлені протягом 1991-2020 років до архівного відділу Броварського районної державної адміністрації з одночасним інформуванням про це ОСОБА_1 .

Визнати протиправною бездіяльність Зазимської сільської ради Броварського району Київської області в частині не направлення до належного розпорядника інформації - Головного управління Державної податкової служби у Київській області запитів від 06.05.2020 року з одночасним інформуванням ОСОБА_1 про це в частині надання інформації про розмір коштів, які надійшли на рахунки Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району в якості плати за землю щодо кожного платника окремо за період 2017-2020 роки.

Зобов`язати Зазимську сільську раду Броварського району Київської області направити запити ОСОБА_1 від 06.05.2020 року в частині надання інформації про розмір коштів, які надійшли на рахунки Погребської сільської ради Броварського району, Зазимської сільської ради Броварського району в якості плати за землю щодо кожного платника окремо за період 2017-2020 роки до належного розпорядника - Головного управління Державної податкової служби у Київській області з одночасним інформуванням про це ОСОБА_1 .

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.П.Мельничук

суддя О.М.Оксененко

Джерело: ЄДРСР 110705299
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку