open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/2576/23
Моніторити
Ухвала суду /22.01.2024/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /08.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /26.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/2576/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /22.01.2024/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.01.2024/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.11.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.10.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /08.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /08.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /26.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2023 року Справа № 160/2576/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області (далі ГУНП в Дніпропетровській області, відповідач) щодо неналежного розгляду заяви позивача від 12.12.2022 року щодо продовження терміну дії дозволу №9232 від 07.11.2016 року на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної нарізної зброї та зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивача від 12.12.2022 року щодо продовження терміну дії дозволу №9232 від 07.11.2016 року на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної нарізної зброї, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 12.12.2022 ОСОБА_1 звернувся до відповідача зі заявою про продовження терміну дії дозволу №9232 на право зберігання, носіння належної йому мисливської нарізної зброї, карабінів: CZ-455 Varmint Evolution, кад. 22 lr., № НОМЕР_1 та МКМ, кал. 7,62*39мм, КІМД 4833, у зв`язку зі закінченням терміну дії. Однак, відповідач листом № 25/621 від 30.12.2022 повідомив позивача про звернення зі заявою з пропуском строку, відсутність звернень щодо постановки на облік мисливських ножів та запропонував позивачу надати документи, які підтверджують громадянство останнього. Позивач вважає протиправною бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду його заяви. Посилається на невідповідність вимог відповідача нормам Інструкції 622 та порушення норм Конституції України, оскільки п.12.5 Інструкції 622 не передбачено обов`язку власника зброї подавати додаткові документи на вимогу органу поліції, а органу поліції не надано право вимагати від власника зброї жодні додаткові документи для перереєстрації зброї.

Ухвалою суду від 27.02.2023р. позовну заяву прийнято до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Відповідачем до суду подано відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого заперечує проти заявлених позовних вимог, просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Зазначає, що, розглядаючи заяву позивача, ГУНП не відмовлено у продовженні дії дозволу, а зазначено про необхідність надання додаткових документів. А саме: документів, що підтверджують громадянство України позивача та наголошено на відсутності звернень позивача щодо постановки на облік мисливських ножів, запис щодо придбання яких виявлено у дозволі № 9232.

Відповідач вказує, що позивач засобами поштового зв`язку направив лист від 08.02.2023 щодо продовження дозволу №9232 з переліком тих самих документів. Лист отримано 21.02.2023.

21.03.2023 року за вих. №319/103/04-2023 на адресу позивача направлено лист, в якому з посиланням на п.2.2 Інструкції №622 зазначено про закінчення 3-річного терміну дозволу 07.11.2022 року. Окрім того у дозволі №9232 виявлено запис щодо придбання у збройовому магазині двох мисливських ножів «Fox Combat Jungle» №10240 та «Song Seal Pup Elite» №9765, але звернень щодо постановки на облік даних мисливських ножів до підрозділів контролю за обігом зброї не надходило.

Також повідомлено, що відповідно глави 12 пункту 1 Інструкції №622 правом володіння мисливською зброєю користуються громадяни України. Статтею 5 Закону України "Про громадянство України" передбачено, що документами, які підтверджують громадянство України, є: паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, тимчасове посвідчення громадянина України, дипломатичний паспорт, службовий паспорт, посвідчення особа моряка, посвідчення члена екіпажу, посвідчення особи на повернення в Україну, однак в поданих ОСОБА_1 документах відсутні відповідні документи, які б підтверджували громадянство України.

Додатково повідомлено, що відповідно до п.2 Наказу МВС №195 від 18.03.2022 року «Про продовження строку дії дозволів у сфері обігу зброї, та вибухових матеріалів під час дії воєнного стану в Україні», продовження дозволів на строк дії до 10 днів після припинення воєнного стану, проводяться уповноваженими підрозділами Національної поліції України за зверненням громадян України, однак заяв з цього приводу не надходило.

У зв`язку з чим ОСОБА_1 запропоновано надати до відділу контролю за обігом зброї ГУНП документи, які підтверджують громадянство України, та документів необхідних для постановки на облік мисливських ножів.

Однак, до відділу контролю за обігом зброї ГУНП від позивача заяв щодо продовження строку дії дозволу на підставі Наказу МВС №195 від 18.03.2022 року та документів необхідних для постановки на облік мисливських ножів не надходило.

Таким чином, ГУНП при розгляді листа ОСОБА_1 від 08.02.2023 не відмовлено у продовженні дії дозволу, а зазначено на необхідності надання додаткових документів. Зокрема документів, що підтверджують громадянство України та документів щодо придбання мисливських ножів.

Позивачем подано відповідь на відзив, в обґрунтування якої зазначено, що відповідач намагається застосувати норми п.12.1 Інструкції 622, замість п.12.5, який безпосередньо регулює питання продовження терміну дії дозволу на зберігання та носіння зброї. Крім того, вказує, що Інструкція 622 не передбачає обов`язку власника зброї подавати органу поліції будь-які документи про придбання ножів у тому випадку, якщо збройовим магазином було зроблено відмітку про реалізацію ножа в дозволі на право зберігання та носіння зброї, а відповідачем зазначено, що дана відмітка в дозволі присутня.

Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені сторонами доводи, суд виходить з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 12.12.2022 ОСОБА_1 звернувся до відповідача зі заявою про продовження терміну дії дозволу №9232 на право зберігання, носіння належної йому мисливської нарізної зброї, карабінів: CZ-455 Varmint Evolution, кал. 22 lr., № НОМЕР_1 та МКМ, кал. 7,62*39мм, КІМД 4833, у зв`язку зі закінченням терміну дії.

До заяви додані документи: дозвіл №9232 на право зберігання, носіння належної йому мисливської нарізної зброї, медична довідка форми №127/о; платіжний документ про внесення коштів за надання відповідної платної послуги, договір страхування, довідки про відстріл мисливської нарізної зброї, витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».

ГУНП в Дніпропетровській області листом №25/621 від 30.12.2022 повідомлено позивача, що у дозволі №9232 на право зберігання, носіння мисливської нарізної зброї виявлено запис щодо придбання у збройовому магазині двох мисливських ножів «Fox Combat Jungle» №10240 та «Song Seal Pup Elite» №9765, але звернень щодо постановки на облік даних мислівських ножів до підрозділів контролю за обігом зброї не надходило. Тому, вбачається адміністративне правопорушення згідно ст.192 КУпАП «Порушення громадянами строків реєстрації (перереєстрації) нагородної, вогнепальної, холодної чи пневматичної зброї і правил взяття її на облік». Крім того, запропоновано надати документи, які підтверджують громадянство позивача, оскільки в поданих документах відсутні відповідні копії всупереч глави 12 пункту 1 наказу МВС України №622 від 21.08.1998 «Про затвердження інструкції…».

Позивач вважає доводи, викладені у листі, незаконними, а бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду заяви протиправною, тому звернувся за захистом своїх прав, свобод та інтересів до суду з відповідним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

За приписами ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Під час вирішення питання законності дій, пов`язаних з обігом зброї, суд керується відповідними нормативно-правовими актами, зокрема:

- Законом України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 №580-VIII (далі - Закон №580-VIII);

- Постановою Верховної Ради України «Про право власності на окремі види майна», від 17.06.1992 р. № 2471-ХІІ;

- Положенням про дозвільну систему, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.1992р. №576;

- Інструкцією про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України від 21.08.1998р. №662;

- Постановою Пленуму Верховного Суду України №3 від 26.04.2002 року Про судову практику в справах про викрадення та інше незаконне поводження зі зброєю, бойовими припасами, вибуховими речовинами, вибуховими пристроями чи радіоактивними матеріалами визначено, що до холодної зброї належать предмети, які відповідають стандартним зразкам або історично виробленим типам зброї, чи інші предмети, що справляють колючий, колючоріжучий, рубаючий, роздроблюючий або ударний ефект (багнет, стилет, ніж, кинджал, арбалет, нунчаку, кастет тощо), конструктивно призначені для ураження живої цілі за допомогою м`язової сили людини або дії механічного пристрою.

Відповідно до ст.2 Закону №580-VIII завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: забезпечення публічної безпеки і порядку; охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; протидії злочинності; надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Згідно п.21 ч.1 ст.23 Закону №580-VIII поліція відповідно до покладених на неї завдань, крім іншого, здійснює контроль за дотриманням фізичними та юридичними особами спеціальних правил та порядку зберігання і використання зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів, інших предметів, матеріалів та речовин, на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ.

Підпунктом 16 ч.1 ст.26 Закону №580-VIII передбачено, що поліція засобами інформаційно-комунікаційної системи наповнює та підтримує в актуальному стані реєстри та бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, стосовно: зброї, що перебуває у володінні та користуванні фізичних і юридичних осіб, яким надано дозвіл на придбання, зберігання, носіння, перевезення зброї.

Відповідно до п.п.4 ч.1 ст.32 Закону №580-VIII поліцейський має право вимагати в особи пред`явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у випадку якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо.

Згідно ч.2 ст.39 Закону №580-VIII поліція може оглядати зброю, спеціальні засоби, боєприпаси, що знаходяться у фізичних та юридичних осіб, інші предмети, матеріали і речовини, щодо зберігання та використання яких визначено спеціальні правила чи порядок та на які поширюється дозвільна система органів внутрішніх справ, з метою перевірки дотримання правил поводження з ними та правил їх використання.

Пунктом 8 ч.1 ст.31 Закону №580-VIII передбачено, що поліція може застосовувати такі превентивні заходи, крім іншого, як перевірка дотримання вимог дозвільної системи органів внутрішніх справ.

Відповідно до п.1 Положення про дозвільну систему, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.1992 №576 «Про затвердження Положення про дозвільну систему» (далі - Положення №576) дозвільна система - це особливий порядок виготовлення, придбання, зберігання, перевезення, обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин, а також відкриття та функціонування окремих підприємств, майстерень і лабораторій з метою охорони інтересів держави та безпеки громадян.

Згідно з п.2 Положення №576 до предметів, матеріалів і речовин, на які поширюється дозвільна система, поміж іншого, належить вогнепальна зброя (нарізна воєнних зразків, несучасна стрілецька, спортивна, навчальна, охолощена, мисливська нарізна і гладкоствольна), бойові припаси до неї тощо.

Пунктом 3 Положення №576 визначено, що громадяни мають право у встановленому порядку використовувати, зберігати, перевозити предмети, матеріали і речовини, на які поширюється дозвільна система.

Право на володіння вогнепальною зброєю посадовими особами та громадянами і умови її застосування визначаються в порядку, встановленому законодавством України (п.4 Положення №576).

Дозвіл на вогнепальну зброю дозволяє також придбання мисливського ножа. Відомості про придбаний ніж заносяться в дозвіл на вогнепальну зброю.

Основним документом, яким регулюються відносини громадян з державними установами та розподіл відповідальності між державними установами в цьому процесі є Наказ МВС України №622 від 21.08.1998, яким затверджено відповідну Інструкцію.

Згідно з п.9 Положення №576, видача дозволів в тому числі на вогнепальну зброю (нарізну воєнних зразків, несучасну стрілецьку, спортивну, навчальну, охолощену, мисливську нарізну і гладкоствольну), бойові припаси до неї, холодну зброю, пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони, встановлюється у порядку, визначеному МВС.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України №622 від 21.08.1998 затверджено Інструкцію про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної і холодної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначених патронів, а також боєприпасів до зброї та вибухових матеріалів (далі - Інструкція № 622).

Відповідно до п.1.3 глави 1 розділу I Інструкції №622 основними завданнями органів поліції є запобігання порушенням порядку виготовлення, придбання, зберігання, обліку, охорони, перевезення та використання вогнепальної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 мм та швидкістю польоту кулі понад 100 метрів за секунду (далі - пневматична зброя) і холодної зброї (арбалети, луки з зусиллям натягу тятиви більше ніж 20 кг, мисливські ножі тощо (далі - холодна зброя)), пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії (далі - пристрої), та патрони до них, основних частин зброї бойових припасів до зброї і охолощеної зброї, вибухових матеріалів і речовин, попередження випадків їх втрати, крадіжок, використання не за призначенням та з протиправною метою.

Нормами п.2.3 Інструкції №622 розмежовано повноваження структурних підрозділів Національної поліції України щодо здійснення дозвільної системи у сфері придбання, зберігання та носіння вогнепальної зброї у залежності від видів дозволів та суб`єктів яким такі дозволи видаються.

Згідно п.п.2.3.2. Інструкції №622 дозволи видаються УП ГУНП на:

- відкриття та функціонування об`єктів дозвільної системи: сховищ, складів, де зберігаються вибухові матеріали і речовини, відкриття стрілецьких тирів і стрільбищ, мисливсько-спортивних стендів, а також підприємств і майстерень з виготовлення і ремонту вогнепальної зброї та боєприпасів до неї, холодної та охолощеної зброї, спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої та дратівної дії, індивідуального захисту, активної оборони, магазинів, у яких здійснюється продаж зброї та бойових припасів до неї, основних частин зброї, пристроїв та патронів до них;

- право перевезення через митний кордон України мисливської вогнепальної зброї, основних частин зброї, бойових припасів до неї, пневматичної, холодної та охолощеної зброї громадянами України;

- придбання, зберігання та носіння мисливської нарізної, гладкоствольної зброї, пневматичної, холодної, охолощеної зброї, пристроїв громадянами України;

- придбання та зберігання відомчої вогнепальної, мисливської зброї, бойових припасів до неї, основних частин зброї, пневматичної, холодної, охолощеної зброї, пристроїв та патронів до них підприємствами, установами, організаціями, суб`єктами господарювання.

УП ГУНП також можуть видаватися дозволи, які видаються територіальними підрозділами поліції.

Згідно п.п.2.3.3. Інструкції №622 дозволи видаються територіальними підрозділами поліції на: придбання і перевезення територією України вибухових матеріалів і речовин; носіння і перевезення територією України відомчої вогнепальної, пневматичної, холодної зброї та бойових припасів до неї; придбання, зберігання і носіння громадянами України мисливської гладкоствольної зброї, основних частин зброї, бойових припасів до неї, пневматичної, холодної та охолощеної зброї.

Відповідно до п.7.1 та п.7.2 глави 7 розділу I Інструкції №622, облік власників мисливської вогнепальної нарізної, гладкоствольної, пневматичної, а також холодної зброї, пристроїв здійснюється в книзі обліку власників мисливської вогнепальної, пневматичної зброї, а також холодної зброї. Відомості про наявність такої зброї у громадян заносяться в БД. На кожну особу, яка володіє вогнепальною мисливською, а також холодною, нагородною, пневматичною зброєю (крім відомчої зброї), пристроями, заводиться особова справа. Особові справи власників нарізної, нагородної вогнепальної зброї та пристроїв ведуться в УП ГУНП, а на власників мисливської гладкоствольної, пневматичної та холодної зброї - у територіальних підрозділах поліції.

Пунктами 7.7 та 7.2 глави 7 розділу I Інструкції №622 передбачено, що контроль за зберіганням вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв, що належать громадянам, здійснюється органами поліції відповідно до законодавства. Перевірка порядку зберігання зброї громадянами проводиться дільничними офіцерами поліції не рідше одного разу на три роки. Про результати перевірки складається рапорт, який підшивається до особової справи власника зброї, пристрою. Вимоги працівників органів поліції щодо забезпечення схоронності вогнепальної зброї та бойових припасів до неї, а також пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв, патронів до них є обов`язковими для її власників. При оформленні завдання дільничному офіцеру поліції допускається його заповнення як на кожного власника окремо, так і на групу власників за списком. При зміні місця проживання, придбанні зброї та її перереєстрації громадяни обов`язково перевіряються за місцем проживання. Облікові справи на об`єкти дозвільної системи, контрольно-наглядові справи на органи поліції, особові справи власників мисливської вогнепальної, пневматичної, холодної зброї, пристроїв, журнали обліку об`єктів дозвільної системи обліковуються і зберігаються в порядку, встановленому для документів службового користування.

Згідно п.12.1 глави 12 розділу ІІ Інструкції №622 правом придбання мисливської гладкоствольної зброї та основних частин до неї користуються громадяни України, які досягли 21-річного віку, мисливської нарізної зброї та основних частин до неї - 25-річного віку, холодної, охолощеної та пневматичної зброї та основних частин до неї - 18-річного віку. Кількість зброї, яку може мати громадянин України, не обмежена, однак власник зброї повинен забезпечити її безумовну схоронність.

Дозволи на придбання, зберігання та носіння зброї, пристроїв оформляються, переоформляються після проведення органами поліції у встановленому порядку перевірок, тривалість яких не повинна перевищувати один місяць, щодо відсутності обставин, визначених у пункті 5.1 глави 5 розділу I цієї Інструкції, та достовірності документів, які подані для отримання, перереєстрації зазначених дозволів.

Строк дії дозволу на виготовлення, зберігання та використання предметів, матеріалів і речовин, відкриття та функціонування підприємств, майстерень і лабораторій, на які поширюється дозвільна система, які видаються на ім`я керівників підприємств, установ і організацій, а також громадянам, - 3 роки, що передбачено пунктом 2.2 глави 2 розділу I Інструкції №622.

Пунктом 12.5 глави 12 розділу II Інструкції №622 встановлено, що холодна зброя - мисливські ножі придбаваються громадянами за наявності дозволу органу поліції на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної зброї. При цьому в книзі обліку холодної зброї - мисливських ножів магазин робить відмітку про реалізацію відповідного ножа та видає довідку про реалізацію ножа.

За відсутності у громадянина дозволу органу поліції на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної зброї мисливські ножі придбаваються за дозволом на право придбання холодної зброї в порядку, установленому пунктом 12.2 цієї глави.

Видана магазином довідка про реалізацію ножа разом з дозволом на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної зброї підтверджує право громадянина на зберігання та носіння холодної зброї - мисливського ножа виключно разом з мисливською вогнепальною зброєю під час полювання та прямування до/з місця проведення полювання без отримання додаткового дозволу органів поліції.

Для перереєстрації зброї, пристроїв (продовження терміну дії дозволу на їх зберігання та носіння), які придбані відповідно до законодавства, до органів поліції власник подає: заяву про продовження терміну дії дозволу; медичну довідку; платіжний документ (платіжне доручення, квитанцію) з відміткою банку, відділення поштового зв`язку або коду проведеної операції про внесення коштів за надання відповідної платної послуги. Також власник зброї пред`являє договір страхування. Власниками пристроїв до заяви додаються документи, які підтверджують статус особи щодо права їх придбання, зберігання і носіння. Перереєстрація (продовження строку дії дозволу на зберігання та носіння) охолощеної зброї не проводиться.

Отже, з огляду на наведені норми діючого законодавства, вбачаються безумовні завдання та повноваження органів поліції щодо контролю та здійснення дозвільної системи у сфері придбання, зберігання та носіння вогнепальної зброї у залежності від видів дозволів та суб`єктів яким такі дозволи видаються.

А перелік документів, який подається для оформлення чи продовження дії дозволу на право придбання, зберігання та носіння зброї, навпаки не є вичерпним чи обмеженим.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 відповідно до абзацу четвертого пункту а) додатку №2 постанови Верховної Ради України «Про право власності на окремі види майна», від 17.06.1992р. №2471-ХІІ набув права власності на холодну зброю, придбану ним з відповідного дозволу, що надається органами внутрішніх справ за місцем проживання особам, які досягли 18-річного віку.

Відповідно до п.1.7. Методики криміналістичного дослідження холодної зброї та конструктивно схожих з нею виробів Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства юстиції України від 15.01.1999 визначено види холодної зброї: бойова, мисливська, кримінальна.

Отже, ножі мисливські загального призначення є різновидом холодної клинкової зброї.

Пунктом 7.5 глави 7 розділу I Інструкції №622 передбачено, що у чергових службах територіальних підрозділів поліції працівником, який здійснює дозвільну систему, ведеться картотека, у якій містяться картки обліку власника мисливської вогнепальної, пневматичної зброї, а також холодної зброї (додаток 15), яка використовується для перевірки осіб, затриманих за правопорушення, а також для інформування нарядів поліції. Працівниками чергової служби ведеться комп`ютерний облік власників зброї, пристроїв.

Відтак, відповідач, отримавши заяву позивача щодо продовження терміну дії дозволу №9232 на право зберігання, носіння належної мисливської нарізної зброї, виявив запис щодо придбання у збройовому магазині двох мисливських ножів «Fox Combat Jungle» № НОМЕР_2 та «Song Seal Pup Elite» №9765, проте звернень щодо постановки на облік мисливських ножів до підрозділів контролю за обігом зброї не надходило.

Окремо суд звертає увагу позивача, що відповідно до ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частин 1 та 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З додатків до відзиву вбачається, що позивачем особисто направлено на адресу відповідача з описом вкладення перелік документів, зокрема, копію дозволу №9232. Також, позивачем разом з позовною заявою подано до суду копію зазначеного дозвілу. Проте, подані до суду та відповідача копії дозволу відрізняються, а саме: на примірнику, доданому до позовної заяви відсутній запис щодо придбання у збройовому магазині двох мисливських ножів «Fox Combat Jungle» №10240 та «Song Seal Pup Elite» №9765, тоді як на примірнику, поданому до відповідача і, відповідно, останнім до відзиву такий запис наявний.

Відповідно до ст.75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідач, розглядаючи заяву позивача від 12.12.2022, діяв у межах повноважень та строку, який не перевищує терміну, визначеного 12.2 глави 12 розділу ІI Інструкції №622, та не відмовив у продовженні дії дозволу, а зазначив на необхідності надання додаткових документів. В свою чергу, позивач не надав відповідачу документи щодо придбання мисливських ножів та підтвердження громадянства.

Як зазначено у рішенні вище, згідно п.12.1 глави 12 розділу IІ Інструкції №622 правом володіння мисливською зброєю користуються громадяни України.

Згідно ст.5 Закону України «Про громадянство України» документами, що підтверджують громадянство України, є: паспорт громадянина України; паспорт громадянина України для виїзду за кордон; тимчасове посвідчення громадянина України; дипломатичний паспорт; службовий паспорт; посвідчення особи моряка; посвідчення члена екіпажу; посвідчення особи на повернення в Україну.

Відтак, при розгляді заяви позивача не вбачається протиправної бездіяльності відповідача.

А тому у вимозі про визнання протиправною бездіяльності ГУНП в Дніпропетровській області щодо неналежного розгляду заяви позивача від 12.12.2022 року стосовно продовження терміну дії дозволу №9232 від 07.11.2016 року на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної нарізної зброї слід відмовити.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача від 12.12.2022 року щодо продовження терміну дії дозволу №9232 від 07.11.2016 року на право зберігання та носіння мисливської вогнепальної нарізної зброї, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні також належить відмовмити, оскільки розгляд заяви ОСОБА_1 не завершений.

Суд вважає, необґрунтованими та передчасними позовні вимоги позивача.

З урахуванням принципу змагальності, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин у справі (ст.9 КАС України), положення Кодексу адміністративного судочинства України передбачають не лише обов`язок суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі) щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності (ч.2 ст.77 КАС України), але й обов`язок кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (ч.1 ст.77 КАС України).

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що заявлені позивачем вимоги не знайшли підтвердження в ході розгляду адміністративної справі, необґрунтовані та передчасні, а тому позов задоволенню не підлягає.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, судові витрати на користь позивача відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст.9, 90, 72-78, 139, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного Управління Національної поліції в Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

Джерело: ЄДРСР 110548134
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку