open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2023 року ЛуцькСправа № 140/2792/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Нововолинської міської ради Волинської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся в суд з позовом до Нововолинської міської ради Волинської області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради (далі третя особа) про визнання бездіяльності протиправною щодо неналежного розгляду звернення від 10.11.2022 у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 №565; зобов`язання повторно розглянути звернення від 10.11.2022 щодо проведення безоплатного ремонту квартири за адресою: АДРЕСА_1 , визначити обсяги і вартість безоплатного капітального ремонту у відповідності до вимог процедури, визначеної Порядком проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 №565, та розглянути питання про проведення додаткового безоплатного капітального ремонту.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач є учасником бойових дій, особою з інвалідністю другої групи внаслідок війни, у зв`язку з чим неодноразово звертався до Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради із відповідними заявами щодо проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем свого постійного проживання.

10.11.2022 позивач звернувся до Нововолинського міського голови щодо проведення капітального ремонту його квартири на підставі пункту 8 статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22.10.1993 № 3551-XII (далі Закон № 3551-XII), однак 22.11.2022 отримав відповідь №Т-68/1 від третьої особи, згідно якої відмовлено у проведенні такого капітального ремонту у зв`язку із відсутністю в бюджеті запланованих витрат на проведення безоплатного капітального ремонту для осіб, що мають право на таку пільгу.

Позивач зазначає, що відмови аналогічного змісту він отримував періодично на кожне звернення щорічно, починаючи із 2019 року. При цьому, відповідачем було проігноровано та не прийнято жодного разу позитивного рішення щодо проведення обстеження квартири позивача для визначення обсягу і вартості безоплатного капітального ремонту у відповідності до вимог пунктів 7, 8, 9 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 20.05.2009 №565 (далі Порядок №565) та розгляду відповідного питання і прийняття належного рішення про проведення безоплатного капітального ремонту.

Позивач із такою відмовою у здійсненні позачергового капітального ремонту його помешкання категорично не погоджується та вважає бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду його звернення від 10.11.2022 незаконною та протиправною. При цьому, зазначає, що відповідно до приписів Порядку № 565 після отримання 10.11.2022 заяви у відповідача виник обов`язок розглянути таку заяву у місячний строк; відповідач зобов`язаний був після одержання такої заяви створити комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб для вирішення питання щодо проведення безоплатного капітального ремонту. Проте, відповідних дій спрямованих на розгляд заяви позивача, передбачених, зокрема пунктами 5-8 Порядку №565, відповідачем вжито не було.

Ухвалою суду від 01.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній справі та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву відповідач позовних вимог не визнав та просив у їх задоволенні відмовити повністю. В обґрунтування цієї позиції зазначив, що з відповідей Управління соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради від 23.02.2022 № Т-223 та від 22.11.2022 № Т-68/1 створення комісії та обстеження квартири позивача здійснено не було, у зв`язку з чим позовні вимоги позивача зобов`язального характеру в частині визначення обсягів і вартості безоплатного капітального ремонту є передчасним. Проведення обстеження квартири, яке є передумово визначення обсягів і вартості безоплатного капітального ремонту відноситься до дискреційних повноважень органу місцевого самоврядування та при відсутності такого обстеження унеможливлює надати правову оцінку наявності правових підстав щодо визначення обсягів і вартості безоплатного капітального ремонту квартири. Також зазначає, що відповідно до підпункту 2 пункту «а» частини першої статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: вирішення відповідно до законодавства питань про подання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, сім`ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас (крім військовослужбовців строкової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу) або відставку, особам з інвалідністю з дитинства, багатодітним сім`ям у будівництві індивідуальних жилих будинків, проведенні капітального ремонту житла, у придбанні будівельних матеріалів; відведення зазначеним особам у першочерговому порядку земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва. На території Нововолинської міської територіальної громади розгляд та вирішення питань, віднесених Законом № 280/97-ВР, здійснює Виконавчий комітет Нововолинської міської ради, відтак вважає, що Нововолинська міська рада не зобов`язана відповідати за заявленими позовними вимогами.

У поясненнях щодо позову третя особа заперечила щодо задволення позову. при цьому, зазначила, що бюджет Нововолинської міської територіальної громади на 2022 рік було сформовано, виходячи з мінімальної потреби відповідно до вимог статті 77 Бюджетного кодексу України, і фінансування витрат на проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, не було передбачено.

Інших заяв по суті справи від учасників справи на адресу не надходили.

Перевіривши доводи сторін у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_1 є учасником бойових дій, особою з інвалідністю другої групи, та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - інвалідів війни, що підтверджується посвідченнями серії НОМЕР_1 від 19.02.2016 та серії НОМЕР_2 від 11.01.2023. Позивач зареєстрований в Єдиному державному автоматизованому реєстрі пільговиків як учасник бойових дій з 03.10.2016, а з 30.11.2017 як особа з інвалідністю внаслідок війни третьої групи, про що зазначено у листі Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради від 23.02.2022 № Т-223.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.11.2017 №103843038 ОСОБА_1 є власником квартири, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно довідки голови правління ОСББ «Центр-15НВ» позивач з 30.11.2017 по даний час зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 .

09.02.2022 позивач звернувся до Нововолинської міської ради із заявою, в якій просив провести безоплатний капітальний ремонт квартири за місцем свого постійного проживання та реєстрації.

Листом від 23.02.2022 №Т-223 Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради повідомило позивача, що з 01.01.2016 в Державному бюджеті не передбачені видатки на фінансування проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу за рахунок субвенції з державного бюджету місцевому. Бюджет Нововолинської міської територіальної громади на 2022 рік було сформовано, виходячи з мінімальної потреби відповідно до вимог статті 77 Бюджетного кодексу України, і відшкодування витрат на проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, не було передбачено. Тому провести відшкодування за безоплатний капітальний ремонт квартири за кошти бюджету Нововолинської міської територіальної громади не має змоги.

10.11.2022 позивач повторно звернувся до Нововолинської міської ради із заявою, в якій просив провести безоплатний капітальний ремонт квартири за місцем свого постійного проживання та реєстрації.

Листом від 22.11.2022 №Т-68/1 Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради повідомило, що 23 лютого поточного року позивачу була надіслана письмова відповідь по вищезначеному питанню. Додатково повідомлено, що у зв`язку із воєнними діями в Україні основні державні видатки скеровуються на Збройні сили України, а бюджет Нововолинської міської територіальної громади на 2022 рік було сформовано, виходячи з мінімальної потреби відповідно до вимог статті 77 Бюджетного кодексу України, і відшкодування витрат на проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, не було передбачено, тому провести відшкодування за безоплатний капітальний ремонт квартири за кошти бюджету Нововолинської міської територіальної громади не має можливості.

Позивач, вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо неналежного розгляду його звернення від 10.11.2022, звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Закон № 3551-XII визначає правовий статус ветеранів війни, забезпечує створення належних умов для їх життєзабезпечення, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них

Відповідно достатті 1 Закону № 3551-XII, цейЗакон спрямований на захист ветеранів війни шляхом: створення належних умов для підтримання здоров`я та активного довголіття; організації соціального та інших видів обслуговування, зміцнення матеріально-технічної бази створених для цієї мети закладів і служб та підготовки відповідних спеціалістів; виконання цільових програм соціального і правового захисту ветеранів війни; надання пільг, переваг та соціальних гарантій у процесі трудової діяльності відповідно до професійної підготовки і з урахуванням стану здоров`я.

Згідно з пунктом 8 частини першої статті 13 Закону № 3551-XII особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам (стаття 7) надаються такі пільги: позачерговий безплатний капітальний ремонт власних жилих будинків і квартир та першочерговий поточний ремонт жилих будинків і квартир у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Суд звертає увагу на те, що право позивача на проведення безоплатного капітального ремонту його квартири за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до пункту 8 частини першої статті 13 Закону № 3551-XII, учасниками справи не оспорюється.

Статтею 17Закону № 3551 -XIIвизначено, що фінансування витрат, пов`язаних з введенням в дію цього Закону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.

Як передбачено абзацом другим підпункту 1 пункту 1 Порядку № 565, відповідно до цього Порядку проводиться безоплатний капітальний ремонт житлових будинків і квартир тих осіб, що мають право: згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»: на безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир (пункт 8 частини першої статті 13).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 565 безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир (далі - безоплатний капітальний ремонт) проводиться за місцем постійного проживання і реєстрації особи, що має право на зазначені у пункті 1 цього Порядку пільги (далі - особа, що має право на пільгу). Безоплатному капітальному ремонту підлягає житловий будинок чи квартира, які належать особі, що має право на пільгу, на праві приватної, зокрема спільної, власності. Безоплатний капітальний ремонт проводиться виходячи з розрахунку 21 кв. метр загальної площі будинку, квартири на кожну особу, що має право на пільгу.

Як передбачено пунктом 3 Порядку № 565, для проведення безоплатного капітального ремонту особа, що має право на пільгу, подає до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцем свого постійного проживання і реєстрації письмову заяву за формою згідно з додатком 1 (далі - заява).

Згідно з пунктом 4 вказаного Порядку, періодичність проведення безоплатного капітального ремонту визначається органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за місцем постійного проживання і реєстрації особи, що має право на пільги (далі - орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування), але не частіше одного разу на 10 років. Особа, що має право на пільгу, яка проживає в будинку, квартирі менш як 10 років, для підтвердження факту її невикористання протягом останніх 10 років подає довідку з попереднього місця проживання, що додається до заяви.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 565 для вирішення питання щодо проведення безоплатного капітального ремонту орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування утворює комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб.

Співголовами комісії призначаються заступник керівника органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування та керівник органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.

Рішення про проведення безоплатного капітального ремонту приймається у місячний строк після подання заяви особою, що має право на пільгу, на підставі результатів обстеження комісією будинку, квартири. Обстеження проводиться у присутності особи, яка подала заяву.

Згідно з пунктами 7-12 Порядку № 565 комісія після обстеження будинку, квартири складає перелік, визначає види і обсяги робіт, які необхідно виконати, з урахуванням строку проведення останнього капітального ремонту та виходячи з переліку основних робіт згідно з додатками 3 і 4, орієнтовної тривалості ефективної експлуатації елементів будинку, квартири, визначеної правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій.

За результатами обстеження будинку, квартири складаються дефектний акт, кошторисний розрахунок і визначається загальна вартість капітального ремонту.

Загальна вартість капітального ремонту розраховується згідно з вимогами ДБН Д.1.1-1-2000 «Правила визначення вартості будівництва» та ДБН Д.2.4-2000 «Ресурсні елементні кошторисні норми на ремонтно-будівельні роботи».

На підставі визначеної загальної вартості капітального ремонту розраховується вартість капітального ремонту 1 кв. метра будинку, квартири.

Вартість безоплатного капітального ремонту визначається як добуток вартості капітального ремонту 1 кв. метра будинку, квартири та площі, яка належить особі, що має право на пільгу, на праві приватної, зокрема спільної, власності у таких будинку, квартирі. При цьому площа не може перевищувати 21 кв. метра загальної площі будинку, квартири.

За заявою особи, щодо якої прийнято рішення про проведення безоплатного капітального ремонту, комісія приймає рішення про виконання в межах вартості безоплатного капітального ремонту одного чи кількох видів ремонтних робіт, визначених за результатами обстеження (перекриття всієї площі покрівлі, заміна віконних рам, перекриття всієї площі підлоги будинку тощо).

Кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту затверджуються рішенням органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за поданням комісії і не підлягають зміні.

Затверджені кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту передаються у встановленому законодавством порядку до органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету, для подальшої роботи.

Безоплатний капітальний ремонт проводиться у встановленому порядку суб`єктами господарювання, які відповідно до законодавства мають право на виконання таких робіт, на замовлення органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.

Відповідно до пункту 16 Порядку № 565 фінансування витрат, пов`язаних з проведенням безоплатного капітального ремонту і складенням проектно-кошторисної документації, здійснюється за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у межах затверджених бюджетних призначень на відповідний рік.

З урахуванням вищенаведеного слідує, що за заявою позивача від 10.11.2022 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем його постійного проживання та реєстрації, відповідний орган місцевого самоврядування мав утворити комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб, та прийняти відповідне рішення. При цьому, рішення про проведення безоплатного капітального ремонту приймається у місячний строк після подання заяви особою, що має право напільгу, на підставі результатів обстеження комісією будинку, квартири, яке проводиться у присутності особи, яка подала заяву.

Також з аналізу положень Порядку № 565 можна дійти висновку, що кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту, які складаються за результатами обстеження квартири, затверджуються відповідним рішенням органу місцевого самоврядування за поданням комісії і не підлягають зміні. У свою чергу, затверджені кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту передаються у встановленому законодавством порядку до органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету, для подальшої роботи та на замовлення останнього проводиться у встановленому порядку безоплатний капітальний ремонт суб`єктами господарювання, які відповідно до законодавства мають право на виконання таких робіт.

Судом встановлено, що із заявами від 09.02.2022 та від 10.11.2022 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації позивач звертався до органу місцевого самоврядування - Нововолинської міської ради.

Однак на вказані заяви позивача відповідь надало саме Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради, про що свідчать листи вказаного управління від 23.02.2022 №Т-223 та від 22.11.2022 №Т-68/1.

Відповідно до статті 5 Закону № 280/97-ВР система місцевого самоврядування включає, зокрема, сільську, селищну, міську раду; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.

Згідно з частиною першою статті 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до підпункту 2 пункту «а» частини першої статті 34 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: власні (самоврядні) повноваження: вирішення відповідно до законодавства питань про подання допомоги особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, сім`ям загиблих (померлих або визнаних такими, що пропали безвісти) військовослужбовців, а також військовослужбовців, звільнених у запас (крім військовослужбовців строкової служби та військової служби за призовом осіб офіцерського складу) або відставку, особам з інвалідністю з дитинства, багатодітним сім`ям у будівництві індивідуальних жилих будинків, проведенні капітального ремонту житла, у придбанні будівельних матеріалів; відведення зазначеним особам у першочерговому порядку земельних ділянок для індивідуального будівництва, садівництва та городництва.

Відповідно до пункту 2.4 Регламенту роботи виконавчого комітету та виконавчих органівНововолинської міської ради, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Нововолинської міської ради від 18.03.2021 № 86 (з наступними змінами, розміщений на офіційному сайті Нововолинської міської ради), виконавчий комітет розглядає і вирішує питання, віднесені Законом № 280/97-ВР до відання виконавчих органів ради, в межах своїх повноважень ухвалює рішення, обов`язкові для виконання всіма розташованими на території громади підприємствам, установами, організаціями, посадовцями і мешканцями громади.

При цьому, зі змісту Положення про Управління соціального захисту населення, затвердженого рішенням Нововолинської міської ради від 25.02.2021 № 4/13 (яке було чинне на момент виникнення спірних правовідносин та розміщене на офіційному сайті Нововолинської міської ради) не вбачається, що на Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради були покладені функції щодо розгляду і вирішення питань, віднесених Законом № 280/97-ВР до відання виконавчих органів ради, зокрема, щодо вирішення відповідно до законодавства питань про подання допомоги особам з інвалідністю - ветеранам війни у проведенні капітального ремонту житла.

Як передбачено частиною третьою статті 7 Закону України «Про звернення громадян», якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

З вищенаведеного слідує, що відповідач - Нововолинська міська рада (у даному випадку вказаний орган як головний розпорядник коштів місцевого бюджету вступає у спірні правовідносини лише після передання затверджених кошторисного розрахунку і вартості безоплатного капітального ремонту для подальшої роботи), отримавши заяву позивача від 10.11.2022 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації, повинен був направити за належністю таку заяву для її розгляду не до Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради (саме вказане управління повідомило позивача листом від 22.11.2022 №Т-68/1 про неможливість проведення безоплатного капітального ремонту квартири), а до Виконавчого комітету Нововолинської міської ради. При цьому, відповідач у відзиві на позовну заяву не заперечує той факт, що порушене позивачем у такій заяві питання повинен був розглядати Виконавчий комітет Нововолинської міської ради.

У свою чергу, доводи відповідача про те, що за заявленими позовними вимогами повинен відповідати Виконавчий комітет Нововолинської міської ради є безпідставними, оскільки вказаний орган заяву позивача від 10.11.2022 не розглядав, тобто таким органом не було порушено прав, свобод та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

За наведених вище обставин, суд дійшов висновку, що відповідач допустив протиправну бездіяльність щодо ненаправлення заяви позивача від 10.11.2022 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації за належністю відповідному виконавчому органу міської ради, у даному випадку - Виконавчому комітету Нововолинської міської ради, що призвело до того, що таку заяву було розглянуто/неналежно розглянуто неналежним органом.

Згідно з статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з частиною першою статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Пунктом 10 частини другої статті 245 КАС України передбачено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Таким чином, оскільки в ході судового розгляду справи встановлено, що заяву позивача від 10.11.2022 було розглянуто неналежним органом у зв`язку з допущеною відповідачем бездіяльністю щодо ненаправлення такої заяви до належного органу, що призвело до порушення прав позивача, тому у даному випадку суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог з метою ефективного та належного захисту прав, свобод, інтересів позивача та задовольнити позов частково у спосіб визнання протиправною бездіяльності Нововолинської міської ради Волинської області щодо ненаправлення заяви ОСОБА_1 від 10.11.2022 про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації за належністю відповідному виконавчому органу Нововолинської міської ради та зобов`язання відповідача направити таку заяву за належністю належному виконавчому органу Нововолинської міської ради для її розгляду та вирішення питання про проведення такого безоплатного капітального ремонту та про відмову у задоволенні решти позовних вимог (про визнання бездіяльності протиправною щодо неналежного розгляду звернення від 10.11.2022 та зобов`язання повторно розглянути звернення від 10.11.2022 щодо проведення безоплатного ремонту квартири, визначити обсяги і вартість безоплатного капітального ремонту у відповідності до вимог процедури, визначеної Порядком №565, розглянути питання про проведення додаткового безоплатного капітального ремонту, оскільки, як зазначалось вище, така заява взагалі була розглянута неналежним органом).

Керуючись статтями 243, 245, 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Нововолинської міської ради Волинської області щодо ненаправлення заяви ОСОБА_1 від 10 листопада 2022 року про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації за належністю належному виконавчому органу Нововолинської міської ради.

Зобов`язати Нововолинську міську раду Волинської області направити заяву ОСОБА_1 від 10 листопада 2022 року про проведення безоплатного капітального ремонту квартири за місцем постійного проживання та реєстрації за належністю належному виконавчому органу Нововолинської міської ради для її розгляду та вирішення питання про проведення такого безоплатного капітального ремонту.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер НОМЕР_3 ).

Відповідач: Нововолинська міська рада Волинської області (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, проспект Дружби, будинок 27, код ЄДРПОУ 35055268).

Третя особа: Управління соціального захисту населення виконавчого комітету Нововолинської міської ради (45400, Волинська область, місто Нововолинськ, бульвар Шевченка, будинок 7, код ЄДРПОУ 03191986).

Суддя О. О. Андрусенко

Джерело: ЄДРСР 110492136
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку