open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 686/6710/23

Провадження № 1-кс/686/3046/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2023 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , захисника підозрюваного адвоката ОСОБА_5 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого - криміналіста слідчого відділу УСБУ у Хмельницькій області ОСОБА_4 , погоджене з прокурором, про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця м. Хмельницький, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимого,

у кримінальному провадженні № 22023240000000037,

ВСТАНОВИВ:

13.04.2023 старший слідчий - криміналіст слідчого відділу УСБУ у Хмельницькій області старший лейтенант юстиції ОСОБА_4 , звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Хмельницької обласної прокуратури ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у виді тримання під вартою відносно ОСОБА_6 підозрюваного у вчиненні злочину, передбаченого ст. 436 КК України.

В обґрунтування клопотання посилається на те, що ОСОБА_6 обґрунтовано підозрюється у вчиненні у вчиненні злочину, передбаченого ст. 436 КК України. Існують передбачені п. 1-5 ч.1 ст.177 КПК України ризики і те, що підозрюваний, виїхав та на даний час перебуває на території держави, російської федерації що визнана Верховною Радою України державою-агресором.

Слідчий та прокурор у судовому засіданні підтримали подане клопотання з підстав, вказаних у клопотанні, просили його задовольнити.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні зазначив, що заперечує проти задоволення вимог заявленого клопотання.

Забезпечити явку підозрюваного ОСОБА_6 в судове засідання не виявилося можливим з причини його перебування на території РФ - держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором; клопотання розглянуто без участі підозрюваної в порядку ч. 6ст. 193 КПК України.

Заслухавши думку учасників судового засідання, дослідивши матеріали клопотання приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

22.02.2023в Єдиномуреєстрі досудовихрозслідувань за№ 22023240000000037 зареєстровано дане кримінальне провадження, правова кваліфікація кримінального правопорушення ст. 436 КК України.

24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Націй, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі ООН).

До складу ООН входять Україна, російська федерація (далі по тексту - рф) та ще 49 країн-засновниць, а також інші країни світу.

Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени зазначеної організації утримуються у своїх міжнародних відносинах від загрози силою або її застосування як проти територіальної недоторканності чи політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним з Цілями Об`єднаних Націй.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про неприпустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями №2131 (ХХ) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (ХХV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки та № 3314 (ХХІХ) від 14 грудня 1974 року, що містить визначення агресії, встановлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію або втручання будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплені обов`язки держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення або підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербування найманців або посилання таких найманців на територію іншої держави.

Крім того, у статтях 1-5 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН від 14 грудня 1974 року № 3314 (ХХІХ) серед іншого визначено, що ознаками агресії є:

-застосування збройної сили державою проти суверенітету, територіальної недоторканності чи політичної незалежності іншої держави;

- застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.

Будь-яке з наступних діянь, незалежно від оголошення війни, кваліфікується як акт агресії:

- вторгнення або напад збройних сил держави на територію іншої держави або будь-яка військова окупація, хоч би який тимчасовий характер вона не мала, що є результатом такого вторгнення або нападу або будь-яка анексія із застосуванням сили території іншої держави або її частини;

- бомбардування збройними силами держави території іншої держави або застосування будь-якої зброї державою проти території іншої держави;

- блокада портів або берегів держави збройними силами іншої держави;

- напад збройними силами держави на сухопутні, морські чи повітряні сили чи морські та повітряні флоти іншої держави;

- застосування збройних сил однієї держави, що знаходяться на території іншої держави за угодою з державою, що приймає, порушуючи умови, передбачені в угоді або будь-яке продовження їх перебування на такій території після припинення дії угоди;

- дія держави, яка дозволяє, щоб її територія, яку вона надала у розпорядження іншої держави, використовувалася цією іншою державою для здійснення акту агресії проти третьої держави;

- засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, іррегулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної сили проти іншої держави, що мають настільки серйозний характер, що це рівносильно наведеним вище актам, або її значну участь у них.

Жодні міркування будь-якого характеру, будь то політичного, економічного, військового чи іншого характеру не можуть бути виправданням агресії.

Крім того, принципи суверенної рівності, поваги прав, притаманних суверенітету, незастосування сили або загрози силою, непорушності кордонів, територіальної цілісності держав, мирного врегулювання суперечок та невтручання у внутрішні справи держав були закріплені також у Заключному акті Наради з безпеки та співробітництва. серпня 1975 року, який був підписаний СРСР, правонаступником якого є рф.

Статтями 1 і 2 III Конвенції про відкриття військових дій від 18 жовтня 1907 року, що вступила в дію 26 січня 1910 року і 7 березня 1955 року визнана СРСР, правонаступником якого є рф, передбачено, що військові дії між державами не повинні починатися без попереднього та недвозначного попередження у формі або мотивованого оголошення війни, або ультиматуму з умовним оголошенням війни. Про існування стану війни має бути негайно повідомлено нейтральним державам, і він матиме для них дійсну силу лише після отримання повідомлення.

У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року (далі Декларація) зазначено, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту та неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.

Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди.

24 серпня 1991 року Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки було схвалено Акт проголошення незалежності України, яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. Відповідно до зазначеного документу, територія України є неподільною та недоторканною.

Незалежність України визнали держави світу, серед яких і рф.

Відповідно до пунктів 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року рф, Сполучене Королівство Великобританії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили Україні свої зобов`язання згідно з принципами Заключного акту співробітництву в Європі від 1 серпня 1975 року поважати незалежність, суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язалися утримуватися від загрози силою або її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що жодна їхня зброя ніколи не використовуватиметься проти України, крім цілей самооборони, або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.

Відповідно до пунктів 3, 8 Меморандуму про підтримання миру та стабільності у Співдружності Незалежних Держав від 10 лютого 1995 року, укладеного між державами СНД, серед яких є Україна та рф, держави підтвердили непорушність існуючих кордонів одна одної та зобов`язалися виступати проти будь-яких дій, що підривають їх непорушність, а також вирішувати всі суперечки, що виникають з питань кордонів та територій, лише мирними засобами. Держави також зобов`язалися не підтримувати на території інших держав-учасниць сепаратистські рухи, а також сепаратистські режими, якщо вони виникнуть; не встановлювати із нею політичних, економічних та інших зв`язків; не допускати використання ними територій та комунікацій держав-учасниць Співдружності; не надавати їм економічну, фінансову, військову та іншу допомогу.

31 травня 1997 року, відповідно до положень Статуту ООН та зобов`язань згідно із Заключним актом Наради з безпеки та співробітництва в Європі, Україна та рф уклали Договір про дружбу, співпрацю та партнерство між Україною та рф (ратифікований Законом України від 14 січня 1998 року 13/98-ВР та Федеральним Законом рф від 2 березня 1999 року № 42 - ФЗ). Відповідно до статей 2 3 зазначеного Договору, рф зобов`язалася поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів і зобов`язалася будувати відносини одна з одною на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, не застосування сили або погрози силою, у тому числі економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, дотримання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.

Відповідно до опису та карти державного кордону, які є додатками до Договору між Україною та рф про українсько-російський державний кордон від 28 січня 2003 року (ратифікований рф 22 квітня 2004 року), територія Автономної Республіки Крим, м. Севастополя, Донецької та Луганський областей належить до території України.

Статтями 1 2 Конституції України визначено, що Україна є суверенною та незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною та недоторканною.

Згідно статті 5 Конституції України, носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати та змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народу і не може бути узурповане державою, її органами чи посадовими особами.

Відповідно до ст. 68 Конституції України, кожен (у тому числі громадянин України ОСОБА_6 ) зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.

Відповідно до статей 132 134 Конституції України територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, Закарпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, Чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі АР Крим) є невід`ємною складовою України та в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її ведення.

Незважаючи на викладене, діючи з прямим умислом, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, в порушення зазначених вище міжнародних нормативно-правових актів, 22 лютого 2022 року президент рф, реалізуючи злочинний план направлений на насильницьку зміну меж території та кордонів України, порушення порядку, встановленого Конституцією України, направив до Ради Федерації звернення про використання Збройних Сил рф за межами рф, яке було задоволене.

24 лютого 2022 року о 5 годині президент рф оголосив рішення про початок військової операції в Україні.

Того ж дня, близько 05 години 10 хвилин Збройними Силами рф, що діяли за наказом керівництва рф та збройних сил рф, здійснено запуск крилатих та балістичних ракет по аеродромах, військових штабах, складах, підрозділах Збройних Сил України та інших військових формувань. Після цього війська рф вторглися сухопутним шляхом на територію суверенної держави Україна, у зв`язку з чим, Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.22 №64/2022 в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який триває до даного часу.

Всупереч наведеним положенням чинного законодавства, громадянин України ОСОБА_6 , проживаючи з 2012 року на території рф, у невстановлений час, але не пізніше 22.08.2022, маючи негативне ставлення до чинної влади держави Україна, проросійські та антидержавницькі погляди, підтримуючи ідеологію так званого «руського міра», керуючись власними переконаннями, діючи умисно, ознайомлювався у глобальній електронній комунікаційній мережі Інтернет з аудіовізуальним контентом (інформацією), розміщеним на проросійських веб-ресурсах (сайтах), сформувавши таким чином особистий світогляд, згідно якого збройна агресія російської федерації проти України, розпочата у 2014 році, є виправданою тими чи іншими обставинами, а відтак є правомірною.

При цьому, у громадянина України ОСОБА_6 у достеменно не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 22.08.2022 виник та сформувався стійкий злочинний намір, спрямований на розповсюдження матеріалів та дописів із антиукраїнськими поглядами, підтриманням військової агресії російської федерації проти України, ведення терористичних методів війни, окупації та анексії українських територій, в тому числі публічних закликів до ведення відносно України агресивної війни та розв`язування воєнного конфлікту російської федерації проти України.

З метою реалізації свого злочинного умислу, ОСОБА_6 протягом 2022 року для поширення у відкритому доступі серед інших користувачів в електронній комунікаційній мережі Інтернет особисто підготовлених публікацій та дописів, які відображають його погляди, використав створену ним 12.11.2010 персональну сторінку користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 (на момент створення ІНФОРМАЦІЯ_3 у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте», будучи при цьому обізнаним про те, що соціально-орієнтована мережа «Вконтакте» має значну кількість учасників, є відкритою для перегляду і ознайомлення з інформацією, яка у ній розміщується, для будь-яких осіб без будь-яких обмежень, а глобальна електронна комунікаційна мережа Інтернет та розміщена у ній соціально-орієнтована мережа «Вконтакте» із створеними у ній сторінками користувачів призначені для публічного поширення та масового приймання аудіовізуальної інформації у вигляді електричних сигналів за допомогою побутових електронних приладів, і, відповідно до положень п.п. 20, 28, 54 ч. 1 ст. 2 Закону України від 16.12.2020 № 1089-IX «Про електронні комунікації», ст.22 Закону України від 02.10.1992 №2657-XII «Про інформацію» та абзацу 3 ч. 1 ст. 1 Закону України від 21.12.1993 №3759-XII «Про телебачення і радіомовлення», використовуються як аудіовізуальні (електронні) засоби масової інформації.

Надалі, реалізуючи свій злочинний умисел, ІНФОРМАЦІЯ_4 , о 12 годині 45 хвилин, ОСОБА_6 , реалізуючи свій злочинний умисел, перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію наступного змісту: «На ОСОБА_8 привезли новий, ранее не существовавший горельеф, посвященный ополченню, а позднее армии ІНФОРМАЦІЯ_5 , воюющей за своє право жить. Он встанет рядом со старими монументами, посвященными пехоте, танкистам и прочим родам войск Красной армии, освобождавшей Донбасс от нацистов во время ВОВ» (гіперпосилання на публікацію -

ІНФОРМАЦІЯ_2 продовженнясвоєї злочинноїдіяльності, ІНФОРМАЦІЯ_6 ,о 08годині 00хвилин, ОСОБА_6 ,перебуваючи уневстановленому місціна територіїросійської федерації,за допомогоюневстановленого пристроюіз можливістюдоступу доглобальної електронноїкомунікаційної мережіІнтернет,поширив доневизначеного колаосіб насвоїй публічнодоступній сторінцікористувача підобліковим записом(аккаунтом)« ОСОБА_7 »у соціально-орієнтованіймережі «Вконтакте»за гіперпосиланням(веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію іззображенням російськоговійськового іззброєю уруках натлі символуросійської війни «Z»з написами«НАШЕ ДЕЛОПРАВОЕ» та коментарем наступного змісту: «До 1 сентября в школы ДНР поступит более 2 миллионов российских учебников. Усьо, больше никаких бандер и прочих петухов. Доброе утро» (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_7

Після цього, ІНФОРМАЦІЯ_8 , о 17 годині 14 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію із зображенням людини з написом «100 днів військового полону» та коментарем наступного змісту: «Хочешь похудеть спроси у ГУФСИН, как. Отдельно доставляєш смена вираження лица "викинга". Шо трапылось. Микола?» (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_2 = photo108577065_457267796%2Falbum108577065_00%2Frev).

Надалі, ІНФОРМАЦІЯ_9 , о 08 годині 56 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію із зображенням з написом «СОБР» та коментарем наступного змісту: «Когда речь заходит об участии в БД различных подразделений полиции, практически всегда это сопровождается комментариями вроде "нехарактерные для них задачи, к которым их не готовили". То есть изначально как бы формируется индульгенция на случай провала. В целом правильно, конечно. "Входить в хату", где сидит вооруженная банда, совсем не то же самое, что общевойсковой бой в поле или городе. При этом что в Чечне, что на днях под Харьковом СОБРы показали, что являются чрезвычайно мотивированными бойцами. Именно бойцами, а не эфемерными "правоохранителями", способными в условиях легкопехотного вооружения сдерживать и разматывать превосходящие силы противника» (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_10

Так, ІНФОРМАЦІЯ_11 , о 20 годині 21 хвилина, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 зображення, яке містить наступний текст: «ходят слухи что сбитые нашими изделиями целей типа снаряд РСЗО достигла 75 процентов Целей типа БПЛА и самолет 90 и 95. В боевой обстановке. Просто для справки. Таких показателей не всегда на полигонах удавалось добиться по учебным мишеням» та коментарем наступного змісту: «Хороший человек с хорошего завода уже полгода пашет почти без выходных, но тут появился и просил вам передать» (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_10

Продовжуючи свою злочинну діяльність, ІНФОРМАЦІЯ_12 , о 09 годині 34 хвилини, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію із фотозображенням та коментарем наступного змісту: «И еще вдогонку. > Fighterbomber(c). Хорошее фото. Старое. Это три моих друга. Три военных лётчика. Три подполковника. Три однокашника. Серега Косик. ОСОБА_9 . ОСОБА_10 . Саня был сбит и погиб екипажем в середине марта. Серега и ОСОБА_11 , истребитель и бомбер, били сбиты в марте при выполнении боевого вылета и попали в плен. И попали в ад. Все что вы слышали об отношении хохлов к пленным летчикам, это все детская херня. Все намного хуже. Их избивают, ломают, питали и пытают каждый день. Каждый, сука, день. Током, водой, голодом, жарой, холодом, да блет всем что придумало человечество на этом поприще за тысячи лет. Краев и берегов нет. Они превратились в синие скелеты. Все изуверства, которые вы можете себе представить, они уже прошли и проходят. И кидание в камеру пистолета с одним патроном, чтоб застрелится (патрон бил без пороха) и игра в "убей друга - ми тебя отпустим. При каждой работе нашей авиации, обоссаные хохльї спускаются к нашим ребятам и тупо избивают их до полусмерти, вымещая свой животный страх и ненависть. А наша авиация работала и будет работать круглосуточно. Их бьют ровно на столько, чтобы не убить и кормят ровно на столько же. Макс потерял 35 кг. В каком состоянии они сейчас, я не знаю. Но знаю, что на сегодня они самые ценные пленные в обойме у хохлов из летчиков. Целые замы командира авиационного полка. Боевые. Они не медийные личности, они не Медведчуки, они воины. Поэтому их жен не покажут по телевизору и вы про них знать не знаете. Нет у них влиятельных друзей ни в администрации, ни в правительстве, ни в госдуме, ни в ФСБ. Самим ценным обменным ресурсом били Азовцы, и я, и вся летная братия очень надеялись, что среди наших пленных будут и они, что ми умеем торговаться, что ми умеем хотя-бы в обмени, что наши воины важнее и приоритетнее тисяч ОСОБА_12 . В первой партии возвращенных наших пленных их нет. Сереги Малова, истребителя сбитого под ОСОБА_13 , тоже нет. Ждем вторую партию пленных, которая вроде бы должна сегодня прилететь на Чкаловский. Ждем и надеемся. А пока звено пошло на взлет» (гіперпосилання на публікацію - https://vk.com/savchuksergei?z=photo108577065_457268181%2 Falbum108577065_00%2Frev).

Після цього, ІНФОРМАЦІЯ_13 , о 14 годині 36 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію з групи « ІНФОРМАЦІЯ_14 » із текстом наступного змісту: «Простая истина, простыми словами «Сейчас очень простое время, ты либо за Россию и желаешь победы ее армии, либо говно. И все эти лживые сопливые выкрутасы про «я против войны», «пусть будет мир», «нет никаких неонацистов» ото лишь попытка оправдать почему ты говно», яку прокоментував текстом «Кто-нибудь знает, можно как- то взыскать роялти за авторское право на текст? ІНФОРМАЦІЯ_15 » (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_2

Так, ІНФОРМАЦІЯ_13 , о 06 годині 20 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 публікацію із зображенням російського військового із зброєю у руках на тлі російського прапора з написами «Лучше оружие носить, чем нить да голосить», « ОСОБА_14 неунывать»,«Ми победим!» та коментарем наступного змісту: «По итогам вчерашних обсуждений порешили с зелеными братанами просто. Призовут - пойдем. Главный вопрос - кому и сколько дать на лапу, чтобы попасть в одну роту? Вот вы ржете, а вопрос не праздный. Всем доброе утро» (гіперпосилання на публікацію - ІНФОРМАЦІЯ_16 2Frev).

Продовжуючи свою злочинну діяльність, ІНФОРМАЦІЯ_17 , о 17 годині 15 хвилин, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 коментар до фотозображення із текстом наступного змісту: «Просто оставлю здесь для понимания, почему нельзя уходить с освобождённых территорий Руины. Для свинациков собственный народ пыль, ничто. Брал у русских гуманитарку - расстрел. Намотал на руку белую ленту чтобы тебя патруль не грохнул - смерть. Учил детей в школе и ничего другого - к стенке без разбирательств». (гіперпосилання на публікацію - https://vk.com/savchuksergei? z=photo108577065_457268469%2 Falbum108577065_00%2Frev).

Надалі, 18.10.2022, о 13 годині 44 хвилини, ОСОБА_6 , перебуваючи у невстановленому місці на території російської федерації, за допомогою невстановленого пристрою із можливістю доступу до глобальної електронної комунікаційної мережі Інтернет, поширив до невизначеного кола осіб на своїй публічно доступній сторінці користувача під обліковим записом (аккаунтом) « ОСОБА_7 » у соціально-орієнтованій мережі «Вконтакте» за гіперпосиланням (веб-адресою) ІНФОРМАЦІЯ_2 фотозображення та коментар із текстом наступного змісту: «Как ровесник событий, к тому же крайне внимательно прочитавший множество тематической литературы по теме чеченских войн, я вам сейчас одну простую вещь скажу, вы только не обижайтесь. Хохлы перехотят воевать и пойдут на переговори только тогда, когда нажрутся тяготами и лишениями по самое горло, когда аж из ушей полезет. Когда общество за тыном устанет настолько, что будет готово на что угодно, лишь бы больше не гудели «мопеды», не бабахал последний трансформатор в области и воду чтоб набирать не из речки. Чеченцы, со всем своим средневековым родовым укладом, клановостью, традициями и пафосом войны на грани бравады и героизации практических уголовников и террористов (как ото было в 90ие) решили, что им уже хватит тогда, когда республика била раскатана в мелкий щебень. Когда почти в каждой семье било либо по 2-3 трупа с красивой зеленой лентой над могилой, либо безногий красавец, сидящий у остова дома и мывшийся последний раз в советском пионерлагере. Именно тогда гордые u боевитые нохчи пришли к выводу, что воевать им больше не нравится, а очень нравится заниматься мирным строительством. В составе РФ. что характерно. Даже сейчас, после ответных ударов за открытый терроризм внутри России, большая часть Руины живет вполне себе ништяково. Сеть забита видео, где сами воякЬІ укровермахта офигевают от дискотек Києва и Одесси, от жирующих мажоров, пафосных телок с силиконовыми пельменями. И то, что сейчас они воют по поводу редких отключений света и периодически тормозящего метро ото так, печки-лавочки. Я к тому, что при текущем подходе война эта будет длиться очень долго» (гіперпосилання на публікацію - https://vk.com/savchuksergei?z=photo108577065_457268673%2Falbum108577065_00%2Frev).

У всіх вищевказаних матеріалах, виготовлених та розповсюджених ОСОБА_6 , містяться публічні заклики до агресивної війни та розв`язування воєнного конфлікту Росії проти України.

Таким чином, ОСОБА_6 умисно та систематично, з використанням аудіовізуальних (електронних) засобів масової інформації, публічно закликав до агресивної війни та до розв`язування воєнного конфлікту, а також виготовляв матеріали із закликами до вчинення таких дій з метою їх розповсюдження та розповсюджував такі матеріали шляхом особистого написання текстових матеріалів та їх розміщення у вищевказаній соціальній мережі.

07.04.2023 року складено письмове повідомлення про підозру громадянину України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 436 КК України.

Відповідно до положення ч. 1 ст. 42 КПК України підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.

Відповідно до положення ч. 1 ст. 42 КПК України підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченому статтями 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок невстановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.

За змістом ст. 278 КПК України письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення у спосіб, передбачений цим Кодексом для вручення повідомлень.

Отже, за загальним правилом, письмове повідомлення про підозру вручається особі в день його складення слідчим або прокурором. У разі ж неможливості вручити таке повідомлення особисто, повідомлення про підозру вручається у спосіб, передбачений для виклику та приводу особи (глава 11 КПК України, статті 135, 136).

Відповідно до ч. 8 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Особа, зазначена в абзаці першому цієї частини, вважається такою, яка належним чином повідомлена про виклик, з моменту опублікування повістки про її виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Складене 07.04.2023 року відносно ОСОБА_6 повідомлення про підозру у вчиненні ним злочину, передбаченого ст. 436 КК України, особисто вручено не було, оскільки він перебуває на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, а саме на території російської федерації.

Відповідно до вимог ст.ст. 111-112, 276-278 та глави 11 КПК України повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваного, стосовно якого існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

У зв`язку з перебуванням ОСОБА_6 на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, а саме на території російської федерації, відповідно до ч. 8 ст. 135 КПК України повідомлення про підозру, а також повістки про виклик ОСОБА_6 на 11, 12 та 13 квітня 2023 року в УСБУ у Хмельницькій області опубліковано на офіційних веб-сайтах Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України та у засобі масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження (газеті «Урядовий кур`єр»).

На жоден із викликів підозрюваний ОСОБА_6 не прибув, про причини неприбуття не повідомив, у зв`язку з чим є підстави вважати, що ОСОБА_6 переховується від органу досудового розслідування та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності, а встановити його фактичне місцезнаходження не представилось можливим, у зв`язку з чим постановою слідчого 13.04.2023 підозрюваного ОСОБА_6 оголошено у розшук, здійснення якого доручено оперативному підрозділу УСБУ у Хмельницькій області.

За таких обставин, враховуючи те, що на час складання повідомлення про підозру ОСОБА_6 його точне місце перебування з об`єктивних причин не встановлено, приходжу до висновку, що повідомлення про підозру було вручено у спосіб, передбачений КПК України для вручення повідомлень у порядку ч. 8 ст. 135 КПК України, а ОСОБА_6 набув статусу підозрюваного у вказаному кримінальному провадженні.

З урахуванням змісту долучених до клопотання матеріалів кримінального провадження у їх сукупності, слідчий суддя встановив, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце і підтверджуються на даному етапі розслідування достатньою сукупністю доказів.

Частина 1ст. 29 Конституції Українивизначає, що ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом.

Відповідно до п. 4 ч. 2ст. 183 КПК Українизапобіжний захід у виді тримання під вартою може бути застосований, зокрема до раніше не судимої особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк понад п`ять років.

Підставою для застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою статті 177 КПК України (ч. 2 ст. 177 КПК України).

Згідно з вимогами п.п. 3 і 4 ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та практикою Європейського суду з прав людини обмеження права на свободу і особисту недоторканість можливе лише в передбачених законом випадках за встановленою процедурою.

Частиною 1 ст.183 КПК України встановлено, що тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим статтею 177 цього Кодексу.

Постановою старшого слідчого - криміналіста слідчого відділу УСБУ у Хмельницькій області ОСОБА_4 від 13.04.2023 підозрюваного ОСОБА_6 було оголошено в розшук.

Відповідно до ч. 7 ст. 110 КПК України постанова слідчого, прийнята в межах компетенції згідно із законом, є обов`язковою для виконання фізичними та юридичними особами, прав, свобод чи інтересів яких вона стосується.

Санкція ст. 436 КК України передбачає покарання у вигляді виправних робіт на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або позбавленням волі на строк до трьох років, а тому відповідно до ч. 6 ст. 12 КК України даний злочин є нетяжким.

Підозрюваний ОСОБА_6 з метою уникнення притягнення до кримінальної відповідальності може переховуватись від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчої його оголошено в розшук.

А отже, приходжу до висновку, що стороною обвинувачення доведено існування ризику переховування від органів досудового розслідування та/або суду.

Також доведеними є ризики знищення, схову або спотворення будь-якої із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконного впливу на свідків у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином; вчинення іншого кримінального правопорушення.

Ч. 1 ст. 193 КПК України розгляд клопотання про застосування запобіжного заходу здійснюється за участю прокурора, підозрюваного, обвинуваченого, його захисника, крім випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.

Відповідно до ч. 6 ст. 193 КПК України слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Отже, у зазначеній норміКПКзаконодавець прямо передбачив, що у випадку наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний виїхав та перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором слідчий, прокурор (процесуальний керівник) звертається до суду з клопотанням про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, а не про його застосування, яке розглядається за відсутності підозрюваного. Специфікою є те, що таке рішення слідчий суддя, суд приймає за відсутності підозрюваного, а запобіжний захід лише обирається, а не застосовується.

У ході розгляду клопотання прокурором та слідчим було доведено наявність підстав застосування запобіжного заходу, передбачених статтею 177 цього Кодексу; факт перебування ОСОБА_6 на територіїРФ,яка визнана Верховною Радою України державою-агресором, та оголошення його у розшук, а тому слідчий суддя прийшов до висновку про можливість обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою за відсутності підозрюваного та задоволення вимог клопотання.

Враховуючи наведені ризики, усі, визначенні ст.178 КПК України, обставини в їх сукупності, вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, особу підозрюваного, приходжу до висновку про відсутність підстав для застосування більш м`якого запобіжного заходу та, що запобіжний захід у виді тримання під вартою є необхідним і таким, що забезпечить на даному етапі досудового розслідування виконання підозрюваним процесуальних обов`язків та зможе запобігти встановленим ризикам, передбаченимст. 177 КПК України.

Слідчий суддя вважає, що підстави і обставини, які зазначені в клопотанні слідчого, є достатньо обґрунтованими, а прокурор та слідчий в повному обсязі довели, що обмеження права підозрюваного на свободу є виправданим.

Інші, більш м`які запобіжні заходи є недостатніми для запобігання ризикам, встановленим в судовому засіданні, а тому завадити їм можливо лише шляхом обрання відносно підозрюваного запобіжного заходу у виді тримання під вартою.

На переконанняслідчого судді,такий висновокузгоджується звимогами ст.5Європейської конвенціїпро захистправ людиниі основоположнихсвобод,оскільки обранняпідозрюваному ОСОБА_6 запобіжного заходуу виді тримання під вартою з наведених підстав виправдане існуванням суспільного інтересу на забезпечення належного досудового розслідування у кримінальному провадженні .

За встановленихобставин,слідчий суддядійшов висновку,що клопотанняслідчого єобґрунтоване ідоведене,а обраннявідносно підозрюваного ОСОБА_6 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою в даному випадку відповідатиме обставинам вчиненого кримінального правопорушення і на даному етапі досудового розслідування такий захід забезпечення кримінального провадження виправдовує таке втручання у право підозрюваного на особисту свободу та недоторканість.

Обставин,які бвказували нанеможливість утримання ОСОБА_6 під вартою, не встановлено.

На підставі ч. 4ст. 197 КПК Україниу разі постановлення слідчим суддею, судом ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого на підставі частини шостої статті 193 цього Кодексу строк дії такої ухвали не зазначається.

Відповідно до ч. 3ст. 183 КПК України, слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою зобов`язаний визначити розмір застави, достатньої для забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим обов`язків, передбачених цим Кодексом, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Разом з тим, ч. 4ст. 183 КПК Українипередбачено, що при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається.

Керуючись ст.ст.177, 178, 183, 193, 194, 196, 197, 575 КПК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчого - криміналіста слідчого відділу УСБУ у Хмельницькій області ОСОБА_4 , задовольнити.

Обрати ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваному у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.436КК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Після затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 і не пізніш як через 48 годин з часу його доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя

Джерело: ЄДРСР 110463685
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку