open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/3045/23
Моніторити
Ухвала суду /27.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /16.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /16.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /28.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /14.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/3045/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /27.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /16.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Постанова /16.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.06.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Рішення /28.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /14.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.04.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 квітня 2023 року Справа № 160/3045/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Серьогіної О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОНІКС ПЛЮС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

УСТАНОВИВ:

16.02.2023 року представник Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОНІКС ПЛЮС" - адвокат Володченков Євгеній Юрійович звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення №12147 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю ФОНІКС ПЛЮС (код ЄДРПОУ - 42449428) від 15.12.2022 року;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю ФОНІКС ПЛЮС (ІПН платника ПДВ 424494204652, код ЄДРПОУ 42449428) платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації.

Позов обґрунтовано тим, що 15.12.2022 року відповідачем було прийнято рішення №12147 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість позивача, зареєстрованого на підставі ст. 182 п. 182.1. Податкового кодексу - Добровільна реєстрація платників податку, індивідуальний податковий номер 424494204652, зареєстрованого в ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 01.10.2018 року. Таке рішення відповідача вважає не законним, передчасним та необґрунтованим зважаючи на наступне. Позивач зазначає, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями. Відповідач не з`ясувавши у якому стані перебуває товариство, чи здійснюється господарська діяльність, чи здійснював позивач за період листопад 2021 року - жовтень 2022 року придбання товарів/послуг, передчасно прийняв рішення №12147 від 15.12.2022 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість. Так, фактично через форс-мажорні обставини, які підтверджені ТПП України, через військову агресію, постійні обстріли інфраструктури, відсутність світла та постійну наявність небезпеки для життя, а також відсутність працівників, позивач був вимушений частково призупинити господарську діяльність, тому не міг подавати протягом 12 послідовних місяців податкові декларації з ПДВ з якимось іншим значенням ніж нуль з незалежних від нього причин. Враховуючи викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.02.2023 року відкрито провадження у даній справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами з 17.03.2023 року.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується доказами, що містяться в матеріалах справи.

10.03.2023 року до суду від представника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов письмовий відзив на позовну заяву позивача, в якому він зазначив наступне. Реєстрація платником ПДВ ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» анульована згідно рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ГУ ДПС у Дніпропетровській області №12147 від 15 грудня 2022 року відповідно підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі ПКУ) (особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту) та пункту 5.1 Розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233 зі змінами та доповненнями на підставі довідки про подання неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців від 02.12.2022 року №13689/04-36-04-06-12. Згідно довідки та за даними інформаційних баз ДПС України ТОВ "ФОНІКС ПЛЮС" протягом 12 послідовних податкових місяців (з листопада 2021 року по жовтень 2022 року) за період з листопада 2021 року по серпень 2022 року подавав податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та з вересня 2022 року по жовтень 2022 року не подавав податкові декларації з податку на додану вартість. Уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітні податкові періоди з листопада 2021 року по жовтень 2022 року до контролюючого органу не подавались. Виходячи з вищенаведеного, анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» здійснено відповідно до вимог чинного законодавства. На підставі викладеного, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.04.2023 року замінено відповідача у справі №160/3045/23 з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 44118658).

Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ФОНІКС ПЛЮС" перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області та має стан «0» - «платник податків за основним місцем обліку», обліковувався платником ПДВ з 01.10.2018 року по 15.12.2022 року.

Згідно рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ГУ ДПС у Дніпропетровській області №12147 від 15 грудня 2022 року реєстрація платником ПДВ ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» анульована відповідно підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту) та пункту 5.1 Розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 року за №1456/26233 зі змінами та доповненнями на підставі довідки про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних місяців від 02.12.2022 року №13689/04-36-04-06-12.

Згідно довідки та за даними інформаційних баз ДПС України ТОВ "ФОНІКС ПЛЮС" протягом 12 послідовних податкових місяців (з листопада 2021 року по жовтень 2022 року ) за період з листопада 2021 року по серпень 2022 року подавав податкові декларації з податку на додану вартість з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та з вересня 2022 року по жовтень 2022 року не подавав податкові декларації з податку на додану вартість.

Уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітні податкові періоди з листопада 2021 року по жовтень 2022 року до контролюючого органу не подавались.

Рішення № 12147 від 15.12.2022 року направлено 28.12.2022 року засобами поштового зв`язку на юридичну адресу ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС», а саме проспект Олександра Поля, буд. 36, м. Дніпро, 49000) та отримано платником 03.01.2023 року, що підтверджується відміткою на рекомендованому поштовому повідомленню про вручення поштового відправлення.

Позивач, не погоджуючись з даним рішенням відповідача, звернувся до суду з цією позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.1.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі-ПК України), відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюютьсяПодатковим кодексом України.

Відповідно до п.180.1 ст. 180 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є: 1) будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу; 2) будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку; 3) будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно доМитного кодексу України, а також: особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які передбачають повне або часткове умовне звільнення від оподаткування, у разі порушення таких митних режимів, встановлених митним законодавством; особа, яка використовує, у тому числі при ввезенні товарів на митну територію України, податкову пільгу не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із цим Кодексом, а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено. Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (громадянами) чи суб`єктами підприємницької діяльності, які не є платниками податку, культурних цінностей, зазначених у пункті 197.7статті 197 цього Кодексу; 4) особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи; 5) особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов`язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном. Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів. Норми цього підпункту не поширюються на управителів майна, які здійснюють управління активами інститутів спільного інвестування, фондів банківського управління, фондів фінансування будівництва та фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону; 6) особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного устатті 243 Митного кодексу України), незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством; 7) особа, що уповноважена вносити податок з об`єктів оподаткування, що виникають внаслідок поставки послуг підприємствами залізничного транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника податку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; 8) особа - інвестор (оператор), який веде окремий податковий облік, пов`язаний з виконанням угоди про розподіл продукції.

Вимоги щодо реєстрації осіб як платників податку на додану вартість визначені пунктами181.1 та 181.2 ст.180 Податкового кодексу України, зокрема: у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбаченихстаттею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи. Якщо особи, не зареєстровані як платники податку, ввозять товари на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню згідно із законом, такі особи сплачують податок під час митного оформлення товарів без реєстрації як платники такого податку.

Згідно з п.182.1 ст.180 Податкового кодексу України, якщо особа, яка відповідно до пункту181.1 статті 181 цьогоКодексу не є платником податку у зв`язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.

Порядок реєстрації платників податку на додану вартість передбаченийст. 183 Податкового кодексу України.

Реєстрація платника податку на додану вартість діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту (п. п. "г" п.184.1 ст. 184 Податкового кодексу України).

Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1130 від 14.11.2014 року (далі - Положення № 1130), яке розроблене відповідно до розділів,Податкового кодексу України та інших нормативно-правових актів, визначається порядок: реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість (далі - Реєстр); присвоєння індивідуального податкового номера платника податку на додану вартість; оприлюднення даних з Реєстру; перереєстрації платників податку на додану вартість; ведення документації при реєстрації/анулюванні реєстрації платників податку на додану вартість; формування і надання витягів та довідок з Реєстру.

Відповідно до підпункту "г" п. 5.1 Положення № 1130 реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з п. 5.2 Положення № 1130 анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Згідно з пунктом200-1.1 статті 200-1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних; інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом200-1.3 статті2001 цьогоКодексу.

Механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків визначає Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року № 569 "Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість" (далі Порядок № 569).

Згідно з пунктом 2 Порядку № 569, рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов`язань з податку.

Згідно з пунктом 13 Порядку № 569 ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. Платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка (в тому числі додаткових електронних рахунків), а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі.

Суд зазначає, що підставою для прийняття спірного у справі рішення №12147 від 15.12.2022 року слугували обставини подання позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців податкових декларацій з податку на додану вартістьза період з листопада 2021 року по серпень 2022 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та з вересня 2022 року по жовтень 2022 року не подання позивачем податкових декларацій з податку на додану вартість.

Суд зауважує, що відповідно до підпункту «г» пункту184.1 статті 184 Податкового кодексу України, реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Аналіз наведеної норми права дає можливість дійти висновку, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.

У той же час, слід врахувати, що конструкція вказаної правової норми передбачає наявність пасивної поведінки суб`єкта господарювання щодо ведення протягом 12 послідовних податкових місяців господарської діяльності.

Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Верховного Суду від 30.11.2022 року по справі №380/8687/20.

Так, судом встановлено, що TOB «ФОНІКС ПЛЮС» 09.09.2021 року уклав договір №А-1068 з ТОВ «Агропроінвест 08» про виготовлення продукції з давальницької сировини.

ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» здійснило на користь ТОВ «Агропроінвест 08» платіж, (платіжна інструкція №432) у сумі 300 000,00 грн. за переробку давальницької сировини, де останній, за першою подією, подав на реєстрацію податкову накладну №112 від 24.01.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Разом з тим, 02.11.2022 року було здійснено переробку давальницької сировини на суму 719774,68 грн, що підтверджується актом здачі-приймання робіт №175, платіжною квитанцією №492 від 04.11.2022 року, в результаті чого позивачем було подано на реєстрацію податкову накладну №11 від 02.11.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18.10.2021 року було укладено договір поставки №18/10 між ТОВ «ПАВОЛІЯ» та ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС», де за специфікацією №1 до договору №18/10 від 18.10.2021 року була замовлена поставка на користь ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС», олії соняшникової нерафінованої у кількості 21 т, загальна сума 843 149,92 грн.

06.04.2022 року була здійснена поставка олії соняшникової нерафінованої на користь ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС», загальна сума поставки 1 050 433,10 грн. Оскільки була різниця у тонажу поставки, ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» здійснив доплату за поставлений товар, що підтверджується платіжною інструкцією №470 від 22.06.2022 року у сумі 2 933,00 грн. За правилами першої події, а це була поставка, було подано на реєстрацію податкову накладну №2 від 06.04.2022 року.

18.01.2022 року було укладено договір №037 на виконання робіт з випробувань харчової продукції та продовольчої сировини між ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» та ДП «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ». Актом №18-0/05953 від 31.01.2022 року було надано послуги з випробувань на загальну суму 5 676,00 грн. 18.01.2022 була здійснена оплата у сумі 5 676,00 грн. за надані послуги, що підтверджується платіжною інструкцією №429. За правилами першої події ДП «ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ДЕРЖАВНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ» подало на реєстрацію на користь ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» податкову накладну №280 від 18.01.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

17.01.2022 року ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» здійснило оплату на користь ТОВ «НОВА ПОШТА» за організацію перевезення відправлень, згідно договору №683270 від 08.09.2020 року в сумі 1000,00 грн., що підтверджується платіжною інструкцією №428. За правилами першої події подано на реєстрацію податкову накладну №51731 від 17.01.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» має у власності автомобіль Форд, 03.06.2022 року було здійснено обслуговування автомобіля ПП «СВЯЗЬ ПРОЕКТ ПЛЮС», що підтверджується рахунком №12 від 03.06.2022 року, видатковою накладною №12 від 03.06.2022 року, платіжним дорученням №464 від 03.06.2022 року. За правилами першої події ПП «СВЯЗЬ ПРОЕКТ ПЛЮС» подало на реєстрацію на користь ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» податкову накладну №1 від 03.06.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» здійснило оплату за послуги зв`язку ТОВ «ЛАЙФСЕЛЛ», та останнім було подано на реєстрацію податкову накладну №7103697 від 11.01.2022 року, що підтверджується квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, позивачем були подані податкові декларації за листопад 2021 року, грудень 2021 року, січень 2022 року, лютий 2022 року, березень 2022 року, квітень 2022 року, травень 2022 року, травень 2022 року, червень 2022 року, липень 2022, серпень 2022 року. Всі наведені податкові декларації були подані із нульовим значенням, у зв`язку із неможливістю здійснювати господарську діяльність. Але, за листопад 2022 року була подана декларацій з порушенням строку, яка не була прийнята відповідачем, вже з відображенням господарської операції.

Вищенаведене дає підстави для висновку про відсутність в ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» пасивної поведінки щодо ведення протягом 12 послідовних податкових місяців господарської діяльності.

Також слід зазначити, що Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року було введено по всій території України воєнний стан.

Частиною 2 статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» визначено, щофорс-мажорними обставинами(обставинами непереборної сили)єнадзвичайні та невідворотні обставини,що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору, зокрема, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, тощо.

Разом з тим, Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст. 14, 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 року № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», про що на офіційному сайті Торгово-промислової палати України розміщено лист від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1.

Також, ТПП на своєму сайті оприлюднилаінформацію, що задля спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин, вказаний лист ТПП слід вважати загальним офіційний листом щодо засвідчення форс-мажорних обставин.

TOB «ФОНІКС ПЛЮС» з 24.02.2022 року за виключенням декількох робочих днів, фактично по 19.02.2023 року перебуває у простої, що підтверджується копіями наказів про оголошення простою під час воєнного стану №15 від 24.02.2022 року, №16 від 20.03.2022 року, №16/2 від 07.04.2022 року, №17 від 20.04.2022 року, №18 від 20.05.2022 року, №18/2 від 06.06.2022 року, №18/3 від 23.06.2022 року, №19 від 20.08.2022 року, №19/2 від 03.11.2022 року, №21 від 08.11.2022 року.

У зв`язку із військовою агресією та небезпекою для життя, працівники ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» з 01.04.2022 року взяли відпустку без збереження заробітної плати, що підтверджується копіями наказів про надання відпустки без збереження зарплати №0104-К від 01.04.2022 року, №01042-К від 01.04.2022 року, №01043-К від 01.04.2022 року.

З 31.08.2022 року бухгалтер ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» також звільнилась за власним бажанням, що підтверджується копією наказу №31/08-К від 31.08.2022 року.

Таким чином, господарська діяльність позивача була запинена у зв`язку із військовою агресією, відсутністю працівників та постійною небезпекою життю.

Тобто фактично, через форс-мажорні обставини, які підтверджені ТПП України, через військову агресію, постійні обстріли інфраструктури, відсутність світла та постійної наявності небезпеки для життя, а також відсутності працівників позивач частково призупинив господарську діяльність.

За загальним правилом, неможливість виконати зобов`язання внаслідок дії обставиннепереборної силивідповідно до вимог законодавства є підставою длязвільнення від відповідальностіза порушення зобов`язання (ч. 1 ст. 617 Цивільного кодексу України).

Таким чином, враховуючи те, що позивач в межах своїх можливостей здійснював господарську діяльність, результатом якої є подання на реєстрацію вищезазначених податкових накладних, а також те, що неподання ТОВ «ФОНІКС ПЛЮС» податкової звітності з податку на додану вартість або подання її з «нульовими» значеннями за період з листопада 2021 року по жовтень 2022 року зумовлене настанням обставин непереборної сили, що підтверджується відповідним листом Торгово-промислової палати України та враховуючи наявність доказів щодо простою роботи підприємства, численні відпустки без збереження заробітної плати та звільнення працівників, є підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов`язань, тому суд дійшов висновку, що застосування до позивача передбачених підпунктом «г» пункту 184.1 статті 184 ПК України негативних наслідків у вигляді анулювання реєстрації платником податку на додану вартість у даному випадку є необгрунтованим.

Аналогічна правова позиція щодо звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов`язань викладена у постанові Верховного Суду від 19.11.2020 року по справі №805/4460/18-а, адміністративне провадження №К/9901/32010/19.

Відповідно до ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат, суд виходив з того, що відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України,при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог повністю, на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Згідно ст. 250 Кодексу адміністративного судочинства України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Керуючись ст.ст. 241-246,250,255, 295 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративнийпозов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення №12147 Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю ФОНІКС ПЛЮС (код ЄДРПОУ - 42449428) від 15.12.2022 року.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 44118658) поновити реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю ФОНІКС ПЛЮС (49000, м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 36, код ЄДРПОУ 42449428) платником податку на додану вартість з дня скасування реєстрації.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФОНІКС ПЛЮС (49000, м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 36, код ЄДРПОУ 42449428) понесені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд.17-а, код ЄДРПОУ 44118658).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду оскаржується шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя О.В. Серьогіна

Джерело: ЄДРСР 110256861
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку