Справа № 283/706/23
Провадження №3/283/404/2023
П О С Т А Н О В А
11 квітня 2023 року м. Малин
Суддя Малинського районного суду Житомирської області Тимошенко А.О., розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли від відділення поліції № 1 Коростенського РУП ГУНП в Житомирській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , рнокпп НОМЕР_1 , проживаючого та зареєстрованого по АДРЕСА_1 , працюючого ТОВ «Полісся-2002»
- за статтею 173 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
в с т а н о в и в :
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 795575142257 серії ВАВ від 27.03.2023 року 28 лютого 2023 року о 12 годині 00 хвилин ОСОБА_1 по АДРЕСА_2 , перебуваючи в громадському місці, а саме на території ТОВ «Полісся-2002» вчинив дрібне хуліганство, а саме: висловлювався словами нецензурної лайки в адресу ОСОБА_2 , чим порушив громадський порядок і спокій громадян.
ОСОБА_1 у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_2 його напарник по роботі, того дня у них виник конфлікт на робочому місці, в цеху, на грунті непорозумінь щодо їхньої взаємодії на виробництві. Вказав, що ініціатором конфлікту був саме ОСОБА_2 .
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст.173КУпАП з наступних підстав.
Статтею 280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
Згідно з диспозицією статті 173КУпАП об`єктивну сторону складу дрібного хуліганства становлять такі альтернативні діяння: 1) нецензурна лайка в громадських місцях; 2) образливе чіпляння до громадян; 3) інші подібні дії, за умови, що кожне із цих діянь порушує громадський порядок і спокій громадян, а обов`язковою ознакою суб`єктивної сторони цього правопорушення є хуліганський мотив поведінки особи, яка вчиняє зазначені вище дії.
З об`єктивної сторони хуліганство, незалежно від виду відповідальності (адміністративної чи кримінальної), характеризується порушенням громадського порядку, а з суб`єктивної - умисною виною та мотивом явної неповаги до суспільства.
При цьому, особливість мотиву хуліганства полягає у причинній зумовленості, здебільшого,дії особи,яка вчиняєхуліганство,позбавлені будь-якоїнеобхідності,нерідко постаютьіз бажанняособи показатисвою нібивищість (винятковість),чи зрозгнузданого самолюбства,пов`язаногоз неповагоюдо особи,людської гідності,байдужим ставленнямдо законіві правилповедінки.
Як встановлено судом в судовому засіданні, конфлікт між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 стався на ґрунті непорозуміння щодо порядку їхньої взаємодії на виробництві, а відтак, даний склад правопорушення не охоплюється нормами ст. 173 КУпАП.
Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за умови наявності юридичного складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами.
Таким чином, в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.173 КУпАП.
Відповідно до п.1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.
Керуючись ст.ст. 173, 247 ч.1 п.1, 283, 284 ч.1 п.3 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
постановив:
Провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 173 Кодексу України про адміністративне правопорушення закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Житомирського апеляційного суду.
Суддя: А. О. Тимошенко