open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 березня 2023 року Справа № 160/19518/22

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до відповідача-1: військової частини НОМЕР_1 , відповідача-2: військової частини НОМЕР_2 , відповідача-3: ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідача-4: ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування наказів та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

07.12.2022 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою (до відділення поштового зв`язку таку подано 01.12.2022 року) до відповідача-1: військової частини НОМЕР_1 , відповідача-2: військової частини НОМЕР_2 , відповідача-3: ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідача-4: ІНФОРМАЦІЯ_2 , в якій з урахуванням позову, який надійшов до суду 02.01.2023 року (до відділення поштового зв`язку такий подано 26.12.2022 року) просить суд:

- визнати протиправними дії начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо призову на військову службу та зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_3 з 25.02.2022 року старшого лейтенанта ОСОБА_1 та скасувати наказ (мобілізаційне розпорядження) від 25.02.2022 року в частині призову старшого лейтенанта ОСОБА_1 на військову службу по мобілізації та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_3 ;

- визнати протиправним та скасувати наказ по військовій частині НОМЕР_1 від 05.06.2022 року № 85 в частині призначення старшого лейтенанта ОСОБА_1 на посаду командира 1 взводу резерву сержантського складу 1 роти резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 з 12.06.2022 року;

- зобов`язати командира військової частини НОМЕР_1 звільнити старшого лейтенанта ОСОБА_1 з військової служби та особового складу Збройних сил України військової частини НОМЕР_2 ;

- визнати протиправним та скасувати наказ по військовій частині НОМЕР_2 від 12.06.2022 року № 7 про зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_2 старшого лейтенанта ОСОБА_1 ;

- зобов`язати командира військової частини НОМЕР_2 звільнити старшого лейтенанта ОСОБА_1 з військової служби та особового складу Збройних сил України військової частини НОМЕР_2 .

Означені позовні вимоги вмотивовані тим, що спірні накази є протиправними та підлягають скасуванню та позивач повинен бути звільнений з військової служби та особового складу Збройних сил України військових частин, оскільки останнього мобілізовано 25.02.2022 року з порушенням законодавства України про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, бо мобілізації не підлягають особи з інвалідністю не залежно від групи інвалідності, а згоду щодо свого призову на військову службу позивач не надавав.

06.02.2023 року військовою частиною НОМЕР_2 до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. Обґрунтовуючи свою правову позицію відповідач зазначив наступне. Дані твердження позивача не відповідають дійсності, оскільки, відповідно до наданого військового квитка, позивача звільнили з лав Збройних сил України 10.12.1994 р., а інвалідність було призначено 12.09.2014 року. Відповідно до пенсійного посвідчення Серія НОМЕР_4 виданого 12.09.2014 року зазначається про 3 групу інваліда армії. В даному посвідченні не зазначається підстави призначення інвалідності та хвороби на підставі яких було призначено інвалідність. Позивачем не надано будь-яких письмових доказів того, що ним в будь-який спосіб було повідомлено представників ІНФОРМАЦІЯ_1 про його інвалідність та про його небажання бути мобілізованим на військову службу. Крім того, позивачем не надано будь-якого доказу того, що ним в будь-який спосіб оскаржувалися дії щодо «незаконної мобілізації» з боку посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідно до ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» № 3543-XII від 21 жовтня 1993 року (з доповнення та змінами на час правовідносин) зазначається, що особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання. Так, позивач надав згоду на проходження військової служби оскільки отримував фінансову винагороду за весь період служби, жодного разу не оскаржував «незаконну мобілізацію» до правоохоронних органів та подав позов лише 29.11.2022 року. Натомість перебуваючи на службі у військовій частині НОМЕР_2 періодично виїздив на консультації лікарів та на проведення лікування, а на даний час проходить військово-лікувальну комісію на предмет погіршення стану свого здоров`я та придатності до військової служби. Призов громадян на військову службу під час мобілізації або залучення їх до виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, здійснюють територіальні центри комплектування та соціальної підтримки за сприяння місцевих органів виконавчої влади або командири військових частин (військовозобов`язаних, резервістів Служби безпеки України - Центральне управління або регіональні органи Служби безпеки України, військовозобов`язаних, резервістів Служби зовнішньої розвідки України - відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов`язаних Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - відповідні органи управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту). Діяльність даних центрів здійснюється на підставі Положення «Про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки» затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 154. Відповідач вважає, що позивачем не надано будь-яких письмових чи інших доказів на підтвердження його незаконної мобілізації і тому представник відповідача заперечує проти позовних вимог позивача, та вважає, що вимоги до військової частини НОМЕР_2 ( НОМЕР_5 батальйону резерву територіальної оборони регіонального управління сил територіальної оборони « ІНФОРМАЦІЯ_3 ») не підлягають до задоволення в повному обсязі.

08.02.2023 року військовою частиною НОМЕР_1 до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. Обґрунтовуючи свою правову позицію відповідач зазначив наступне. Відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_3 (з дислокацією АДРЕСА_1 ) (по стройовій частині) №21 від 25.02.2022, Позивача зараховано до списків військової частини НОМЕР_3 та на всі види забезпечення, втому числі, на підставі волевиявлення осіб з патріотичних мотивів. На момент виникнення спірних правовідносин, під час видання зазначеного наказу командиром військової частини НОМЕР_3 , умови проходження служби позивачем, відповідали його особистій волі з патріотичних мотивів та за місцем проживання у Васильківському районі. Подальше переміщення військових частин із місць постійної дислокації, у зв`язку із збройною агресією російської федерації, не може свідчити про протиправність рішень прийнятих суб`єктом владних повноважень на момент виникнення спірних правовідносин. Також, відповідно до списку військовозобов`язаних та резервістів ІНФОРМАЦІЯ_1 направлених до військової частини НОМЕР_3 за вих. № 631 від 25.02.2022 року, за результатами медичного огляду - позивач придатний до військової служби, що підтверджено копією списку № 631 від 25.02.2022 року. В свою чергу, відповідно до матеріалах позовної заяви зазначається, що позивач перебуваючи в ІНФОРМАЦІЯ_4 усно повідомив про наявність черепно мозкової травми під час проходження служби. Дані твердження позивача не відповідають дійсності, оскільки, відповідно до наданого військового квитка, позивача звільнили з лав Збройних сил України 10.12.1994 року, а інвалідність було призначено 12.09.2014 року. Відповідно до пенсійного посвідчення Серія НОМЕР_4 виданого 12.09.2014 року зазначається про 3 групу інваліда армії. В даному посвідченні не зазначається підстави призначення інвалідності та хвороби на підставі яких було призначено інвалідність. Позивачем не надано будь-яких письмових доказів того, що ним в будь-який спосіб було повідомлено представників ІНФОРМАЦІЯ_1 про його інвалідність та про його небажання бути мобілізованим на військову службу.

В подальшому, відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) № 85 від 05.06.2022 року позивача призначено, на рівнозначну посаду для більш доцільного використання, командиром взводу резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 Правові підстави звільнення під час воєнного стану військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період врегульоване пункту 2 частини четвертої статті 26 Законом № 2232-ХІІ.

Так, відповідно до зазначеного, під час воєнного стану звільняються: а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі; б) за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово- лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку; в)у зв`язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання; г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу): у зв`язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років; у зв`язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров`я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, але якій не встановлено інвалідність; у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я; у зв`язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи II групи; у зв`язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною; у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю І групи; у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд; військовослужбовці-жінки - у зв`язку з вагітністю; військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку; один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років; військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років; перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років. Водночас, ні указаним законом, ні іншими нормативно-правовим актом, не передбачений порядок звільнення з військової служби військовослужбовця, який не підлягав призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених статтею 23 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Крім того, відповідно до Додатку 19 Інструкція № 170 визначено Перелік документів, що подаються з Поданням до звільнення військовослужбовця з військової служби. Так, відповідно до п. 3 зазначеного Переліку, до звільнення військовослужбовця з військової служби за станом здоров`я подаються документи: копія аркуша бесіди; копія рапорту військовослужбовця; висновок (постанова) військово-лікарської комісії; копія розрахунку вислуги років військової служби (при набутті права на пенсійне забезпечення за вислугою років). Таким чином, на момент звернення позивача з даною позовною заявою до суду, підстави для звільнення останнього під час воєнного стану, що визначені пункту 2 частини четвертої статті 26 Законом № 2232-ХІІ - на даний час відсутні. В свою чергу, в діях командування військової частини НОМЕР_1 відсутня будь-яка протиправна поведінка, стосовно позивача, під час проходження в Україні військової служби.

Відповідач також зазначає, що підставою для винесення ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 січня 2023 року по справі № 160/19518/22 в частині визнання поважними причинами пропуску звернення до суду та поновлення позивачу строку звернення до суду із позовною заявою стало аргументи позивача про ніби то він з 25.02.2022 року по теперішній час безпосередньо бере участь у заходах, необхідних для оборони України. Так, відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) № 7 від 12.06.2022 року позивач перебуваючи у м. Дніпро був зарахований до списків військової частини та поставлений на всі види забезпечення (витяг із наказу командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) № 7 від 12.06.2022 року наявний у позовній заяві). В свою чергу військова частина НОМЕР_2 є батальйоном резерву у складі Регіонального управління Сил територіальної оборони ІНФОРМАЦІЯ_3 Сил територіальної оборони Збройних Сил України та до участі у веденні бойових дій не залучається. Завдання даного батальйону є підготовка та створення резерву особового складу для доукомплектування підрозділів Регіонального управління Сил територіальної оборони ІНФОРМАЦІЯ_3 . У зв`язку із тим, що позивач із 12.06.2022 року по теперішній час перебуває у м. Дніпрі, без залучення до ведення бойових дій, а отже лише пасивна поведінка позивача із незгодою його призова під час мобілізації могла слугувати зверненню до суду лише 07.12.2022 року.

Доказом про поважність пропуску звернення до суду може слугувати довідка про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, як того вимагає Порядок надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою КМУ № 413 від 20 серпня 2014 р. Матеріали позовної заяви не містять будь-яких доказів, про безпосередню участь особи у заходах, необхідних для забезпечення оборони України із 12.06.2022 року. В той же час варте уваги, що сам факт запровадження воєнного стану в Україні, без обґрунтування неможливості звернення до суду саме позивачем у встановлені строки у зв`язку із запровадженням такого, не може вважатися поважною причиною для безумовного поновлення цих строків. Незнання про порушення своїх прав через байдужість до них або через небажання дізнатися не може вважатися поважною причиною пропуску строку звернення до суду.

Відтак, відповідач вважає, що заявлені позовні вимоги до військової частини НОМЕР_1 , військової частини НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ІНФОРМАЦІЯ_2 не обґрунтованими, тому у задоволенні позовних вимог просить суд відмовити.

15.02.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_5 до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. Обґрунтовуючи свою правову позицію відповідач зазначив наступне. За змістом статті 28 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» граничний вік перебування в запасі становить 60 років для усіх категорій, окрім вищого офіцерського складу (до 65 років). Отже, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , не досяг граничного віку перебування в запасі, за результатами медичного огляду військово- лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_7 непридатними до військової служби у воєнний час визнаний не був, а отже на законних підставах призваний ІНФОРМАЦІЯ_8 на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та направлений для проходження служби до військової частини НОМЕР_3 . На думку відповідача, на день призову позивача 25.02.2022 року стаття 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» відповідних положень щодо відстрочки від призову під час мобілізації осіб з інвалідністю не містила, а отже неправомірних дій (рішень) з боку відповідача ІНФОРМАЦІЯ_2 допущено не було. Відповідно до пункту 1 частини 6 статті 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, які, зокрема, призвані чи прийняті на військову службу. Тобто, в день призову та направлення позивача у військову частину НОМЕР_3 (25.02.2022 року) він набув статусу військовослужбовця та був виключений з військового обліку у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки. Стаття 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» регулює правовідносини щодо надання відстрочки військовозобов`язаним від призову на військову службу під час мобілізації. Оскільки з 25.02.2022 року статус позивача по відношенню до військового обов`язку змінився з військовозобов`язаного на статус військовослужбовця, відповідні зміни до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», які внесені Законом України від 15.03.2022 року № 2122-ІХ після його призову, застосуванню не підлягають. У відповідності до підпункту «б» пункту 2 частини 4 статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, під час воєнного стану звільняються з військової служби на підставах, зокрема, за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку. Позивач військово-лікарською комісією непридатним з виключенням з військового обліку не визнаний, а отже на має права на звільнення з військової служби.

17.02.2023 року ІНФОРМАЦІЯ_4 до суду подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. Обґрунтовуючи свою правову позицію відповідач зазначив наступне. При здійсненні призову військовозобов`язаних посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_7 були враховані всі вимоги законодавства та порядок здійснення призову громадян на військову службу під час мобілізації на особливий період, зокрема старшого лейтенанта ОСОБА_1 . Посилання позивача про призов на військову службу під час мобілізації без проходження медичного огляду та визначення придатності, є такими, що не відповідають дійсності. 24.02.2022 року після прибуття старшого лейтенанта ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_7 він був направлений для проходження військово-лікарської комісії у відповідності до Наказу МОУ від 2008 року № 402 з метою визначення придатності до проходження військової служби під час мобілізації на особливий період. Даний факт підтверджується довідкою ВЛК від 24.02.2022 року № 318. Наведена позивачем редакція абзацу 3 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» була запроваджена Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо звільнення від військової служби осіб з інвалідністю та осіб, які доглядають за особами з інвалідністю і хворими дітьми» від 15.03.2022 року № 2122-ІХ, який набув чинності 21.03.2022 року. Таким чином, на день призову позивача 25.02.2022 року стаття 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» відповідних положень щодо відстрочки від призову під час мобілізації осіб з інвалідністю не містила, а отже неправомірних дій (рішень) з боку ІНФОРМАЦІЯ_1 допущено не було. Оскільки з 25.02.2022 року статус позивача по відношенню до військового обов`язку змінився з військовозобов`язаного на статус військовослужбовця, відповідні зміни до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», які внесені Законом України від 15.03.2022 року № 2122-ІХ після його призову, застосуванню не підлягають. Обґрунтуванням відзиву є і проведена службова перевірка з метою встановлення фактів щодо дотримання законності під час призову ОСОБА_1 на військову службу під час мобілізації, на особливий період, ІНФОРМАЦІЯ_8 у порядку, визначеному розділом VII Порядку проведення службового розслідування у Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони Україншвід 21.11.2017 року № 608, проведено службову перевірку. За результатами службової перевірки встановлено, що громадяни, які 24.02.2022 року прибули до ІНФОРМАЦІЯ_7 повістками не викликались. В цей день до територіального центру з`явилися ті громадяни, які виявили бажання добровільно стати на захист Батьківщини з патріотичних міркувань. ОСОБА_1 в добровільному порядку звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_9 з метою призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. З приводу надання відстрочки за ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», так як являється інвалідом III групи не звертався та документи не надавав. Цього ж дня ОСОБА_1 був направлений для проходження військово-лікарської комісії з метою визначення придатності до проходження військової служби. За результатами проведення медичного огляду військово-лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_7 на підставі статті 75 «б» графи II Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1 до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14.08.2008 № 402) ОСОБА_1 визнаний непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним у воєнний час, що підтверджується довідкою військово-лікарської комісії № 318 від 24.02.2022 року та відповідним записом у військовому квитку. Після проведення медичного огляду ОСОБА_1 був призначений в команду для відправки до військової частини НОМЕР_3 , дата відправки - 25.02.2022. За проханням старшого лейтенанта ОСОБА_1 для пред`явлення за місцем роботи йому була виписана повістка про прибуття на збірний пункт. Зазначена повістка встановленого зразку для відправки у складі команди на військову службу під час мобілізації на особливий період. 25.02.2022 року старший лейтенант ОСОБА_1 був призваний ІНФОРМАЦІЯ_8 на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 року № 69/2022 «Про загальну мобілізацію». Згідно витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_3 від 25.02.2022 № 21 на підставі Указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», №69 /2022 «Про загальну мобілізацію» та згідно мобілізаційної директиви Головнокомандувача ЗСУ від 24.02.2022 №32/321/501/13Т, а також на підставі волевиявлення осіб з патріотичних мотивів старшого лейтенанта ОСОБА_1 призначено на посаду командира 2 стрілецького взводу 3 стрілецької роти та зараховано до списків особового складу. За результатами дослідження матеріалів особової справи старшого лейтенанта ОСОБА_1 встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , проходив військову службу в період з 1986 року по 1994 рік, 22.11.1994 року достроково звільнений з військової служби із зарахуванням в запас за ст.49 ч. 1 п «а» Закону російської федерації «Про загальний військовий обов`язок і військову службу» (за станом здоров`я), у зв`язку з визнанням його військово-лікарською комісією непридатним до військової служби в мирний час, та направлений на військовий облік до ІНФОРМАЦІЯ_10 . Перебуваючи в запасі, ОСОБА_1 неодноразово проходив медичний огляд, зокрема: 28.01.2011, 24.12.2015, та визнавався військово-лікарською комісією непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним у воєнний час. В матеріалах особової справи старшого лейтенанта ОСОБА_1 мається копія пенсійного посвідчення, в якому міститься інформація щодо визнання його особою з інвалідністю III групи. За змістом статті 28 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» граничний вік перебування в запасі становить 60 років для усіх категорій, окрім вищого офіцерського складу (до 65 років). Отже, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , не досяг граничного віку перебування в запасі, за результатами медичного огляду військово- лікарською комісією при ІНФОРМАЦІЯ_11 непридатним до військової служби у воєнний час визнаний не був, а отже на законних підставах призваний ІНФОРМАЦІЯ_8 на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та направлений для проходження служби до військової частини НОМЕР_3 . Відповідно до пункту 1 частини 6 статті 37 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки підлягають громадяни України, які, зокрема, призвані чи прийняті на військову службу. Тобто, в день призову та направлення позивача у військову частину НОМЕР_3 (25.02.2022) він набув статусу військовослужбовця та був виключений з військового обліку у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки. Вичерпний перелік підстав для звільнення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, під час воєнного стану визначений пунктом 2 частини 4 статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу». Практичний порядок реалізації відповідної підстави для звільнення визначений відповідними нормами Положенням про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008, та прийнятими в його розвиток актами Міністерства оборони України. Визнання військовослужбовця непридатним до військової служби у мирний час, обмежено придатним у воєнний час, не дає підстави для його звільнення в період дії правового режиму воєнного стану. Так, у відповідності до підпункту «б» пункту 2 частини 4 статті 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, під час воєнного стану звільняються з військової служби на підставах, зокрема, за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку. Позивач військово-лікарською комісією непридатним з виключенням з військового обліку не визнаний, а отже на має права на звільнення з військової служби.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 07.12.2022 року зазначена вище справа розподілена та 08.12.2022 року передана судді Пруднику С.В.

12.12.2022 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду означену позовну заяву було залишено без руху та надано було позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 10 (десяти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду: позовної заяви разом із копіями для вручення відповідачам, оформлену у відповідності до вимог ст. ст. 160, 161 КАС України, а саме уточнити зміст позовної заяви та зазначити вірне найменування відповідачів як суб`єктів владних повноважень (запропонувати надати відповідні витяги або довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відносно військових частин), відповідно до вимог чинного законодавства; засвідчених додатків до позовної заяви для суду та для відповідачів із датою засвідчення таких документів; заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду із даними вимогами та/або надати докази дотримання позивачем строків звернення до суду із цим позовом, в тому числі докази отримання витягу із наказу командира військової частин НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 12.06.2022 року №7.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09.01.2023 року визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду та поновлено ОСОБА_1 строк звернення до суду із позовною заявою. Відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи. Задоволено клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів. Витребувано засвідчені належним чином у відповідності до вимог ст. 94 КАС України: від ІНФОРМАЦІЯ_1 і ІНФОРМАЦІЯ_2 особову справу ОСОБА_1 та наказ (мобілізаційне розпорядження) від 25.02.2022 року в частині призову старшого лейтенанта ОСОБА_1 на військову службу по мобілізації та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_3 ; від військової частини НОМЕР_1 - витяг із наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) від 05.06.2022 року №85 про призначення старшого лейтенанта ОСОБА_1 на посаду командира 1 взводу резерву сержантського складу 1 роти резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 з 12.06.2022 року; від військової частини НОМЕР_2 - наказ по військовій частині НОМЕР_2 від 12.06.2022 року № 7 про зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_2 старшого лейтенанта ОСОБА_1 ; від військової частини НОМЕР_1 та військової частини НОМЕР_2 - особову справу старшого лейтенанта ОСОБА_1 в кадрових органах і штабі військової частини НОМЕР_1 та в кадрових органах і штабі військової частини НОМЕР_2 ; від військової частини НОМЕР_3 - особову справу ОСОБА_1 та припис командира військової частини НОМЕР_3 від 11.06.2022 року №7; від військової частини НОМЕР_1 та військової частини НОМЕР_2 - рапорт старшого лейтенанта ОСОБА_1 (вх. №24 від 12.06.2022 року).Витребувані судом докази слід було подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду (також шляхом направлення на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду (adm.dp.court.gov.ua) ) у строк до 09.02.2023 року. Судом попереджено військову частину НОМЕР_3 , військову частину НОМЕР_1 , військову частину НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , ІНФОРМАЦІЯ_5 про можливість застосування судом заходів процесуального примусу, зокрема накладення штрафу та винесення окремої ухвалиу разі невиконання вимог даної ухвалисуду.

Згідно з ч. 2ст. 257 КАС Україниза правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Враховуючи положення ч.4 вказаної статі,суд вважає за можливе здійснити розгляд справи №160/19518/22 у спрощеному провадженні.

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що старший лейтенант ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , призваний третім відділом ІНФОРМАЦІЯ_1 25.02.2022 року на військову службу за мобілізацією, громадянин України, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до послужного списку старший лейтенант ОСОБА_1 проходив військову службу з 1986 року, 22.11.1994 року ОСОБА_1 достроково звільнено з військової служби із зарахуванням в запас за ст.49 ч. 1 п «а» Закону російської федерації «Про загальний військовий обов`язок і військову службу» (за станом здоров`я) у зв`язку з визнанням його військово-лікарською комісією - непридатним до військової служби в мирний час, підлягає постановці на військовий облік до Михайлівського РВК.

Перебуваючи в запасі старший лейтенант неодноразово проходив військово-лікарську комісію, зокрема: 28.01.2011 року, 24.12.2015 року та визнавався непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час. В матеріалах особової справи старшого лейтенанта ОСОБА_1 в наявності є пенсійне посвідчення інваліда III групи.

З матеріалів службової перевірки щодо законності призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ОСОБА_1 , які подані до суду ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 судом установлено, 24.02.2022 року ОСОБА_1 в добровільному порядку звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_14 з метою призову на військову службу за призовом під час мобілізації.

Цього ж дня ОСОБА_1 був направлений для проходження військово-лікарської комісії з метою визначення придатності до проходження військової служби.

За результатами проходження військово-лікарської комісії ОСОБА_1 на підставі статті 75 «б» графи 78 «в» розкладу хвороб, додаток 3 до Наказу МОУ № 402 від 2008 року (зі змінами) визнаний непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатний-у воєнний час, що підтверджується довідкою військово-лікарської комісії № 318 від 24.02.2022 року.

24.02.2022 року старшому лейтенанту ОСОБА_1 була вручена повістка про прибуття 25.02.2022 року на збірний пункт для відправлення до військової частини для проходження військової служби за мобілізацією.

25.02.2022 року старший лейтенант ОСОБА_1 в добровільному порядку був призваний ІНФОРМАЦІЯ_4 на військову службу за мобілізацією на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 року № 69/2022 «Про загальну мобілізацію».

Відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_3 (з дислокацією АДРЕСА_1 ) (по стройовій частині) від 25.02.2022 року №21 на підставі Указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», №69/2022 «Про загальну мобілізацію» та згідно мобілізаційної директиви Головнокомандувача ЗСУ від 24.02.2022 року №32/321/501/1ЗТ, а також на підставі волевиявлення осіб з патріотичних мотивів старшого лейтенанта ОСОБА_1 призначено на посаду командира 2 стрілецького взводу 3 стрілецької роти та зараховано до списків особового складу.

На момент явки старшого лейтенанта ОСОБА_1 , при направленні для проходження військово-лікарської комісії та формуванні військовозобов`язаних до команд на відправку до військових частин останній претензій з приводу не законного призову на військову службу за мобілізацією не пред`являв, із заявою про надання відстрочки за ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не звертався. Документи, які підтверджують право на відстрочку не надавав.

З рапорту оператора відділення рекрутингу та комплектування третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 старшого солдата ОСОБА_2 №864 від 03.02.2023 року вбачається, що громадянин ОСОБА_1 , 1969 року народження, прибув до ІНФОРМАЦІЯ_14 24.02.2022 року в добровільному порядку без виклику. Відповідно до чинного законодавства, в цей же день був направлений для проходження військово-лікарської комісії. Будь-яких висловлювань, заяв та скарг з приводу направлення на медичний огляд, призову на військову службу за мобілізацією не пред`являв. За результати медичного огляду від 24.02.2022 року офіцер запасу ОСОБА_1 був визнаний непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час. Старшого лейтенанта ОСОБА_1 було заформовано в команду для відправки до військової частини НОМЕР_3 . Дата відправки - 25.02.2022 року. За проханням старшого лейтенанта ОСОБА_1 йому була виписана повістка для прибуття на збірний пункт. Це було пов`язано з тим, що офіцер запасу працював та на роботу необхідно було пред`явити повістку для подальшого оформлення поважної причини не явки на роботу та підстави для винесення наказу про увільнення останнього. Повістка видана установленого зразку для відправки на військову службу за мобілізацією. З приводу надання відстрочки за ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», так як являється інвалідом не звертався та документи не надавав. На момент призову старшого лейтенанта ОСОБА_1 надання відстрочки інвалідам не передбачено. Повідомлення про встановлення інвалідності старшому лейтенанту ОСОБА_1 від органів МСЕК на адресу ІНФОРМАЦІЯ_14 не надходило.

З пояснення головного спеціаліста відділення обліку мобілізаційної роботи третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 №863 від 03.02.2023 року вбачається, що громадянин ОСОБА_1 , 1969 року народження, прибув до ІНФОРМАЦІЯ_14 24.02.2022 року в добровільному порядку без виклику. Відповідно до чинного законодавства, в цей же день був направлений щія проходження військово-лікарської комісії. Будь-яких висловлювань, заяв та скарг з приводу направлення на медичний огляд, призову на військову службу за мобілізацією не пред`являв. За результати медичного огляду від 24.02.2022 року ОСОБА_1 був визнаний непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час. Старшого лейтенанта ОСОБА_1 було заформовано в команду для відправки до військової частини НОМЕР_3 . Дата відправки - 25.02.2022 року. За проханням старшого лейтенанта ОСОБА_1 йому була виписана повістка для прибуття на збірний пункт. Це було пов`язано з тим, що офіцер запасу працював та на роботу необхідно було пред`явити повістку для подальшого оформлення поважної причини не явки на роботу та підстави для винесення наказу про увільнення останнього. Повістка видана установленого зразку для відправки на військову службу за мобілізацією. 25.02.2022 року старший лейтенант ОСОБА_1 в добровільному порядку був призваний ІНФОРМАЦІЯ_4 на військову службу за мобілізацією на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 року № 69/2022 «Про загальну мобілізацію» та направлений для проходження військової служби до в /ч НОМЕР_3 . У визначеному законодавством порядку на підставі Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», наказу МОУ № 402 від 2008 року були прийняті посадовими особами територіального центру та направлені для проходження військово-лікарської комісії для визначення ступеню придатності. В тому числі для проходження ВЛК був направлений і старший лейтенант ОСОБА_1 , який прибув до ІНФОРМАЦІЯ_9 в добровільному порядку.

Вищезазначений факт підтверджується поясненням головного спеціаліста відділення обліку мобілізаційної роботи третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 , рапортом оператора відділення рекрутингу та комплектування третього відділу ІНФОРМАЦІЯ_1 старшого солдата ОСОБА_2 та документами - довідкою військово-лікарської комісії № 318 від 24.02.2022 року та відповідним записом на сторінці 17 військового квитка. До компетенції посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 не входить визначення придатності громадян до військової служби. Військово-лікарська комісія на підставі огляду, медичних документів, скарг від військовозобов`язаного та у відповідності до Наказу МОУ №402 від 2008 року (зі змінами) приймає відповідне рішення.

Скарг та заяв від старшого лейтенанта ОСОБА_1 з приводу результатів проходження військово-лікарської комісії не надходило. Заяву з підтверджуючими документами про наявність підстав для відстрочки на підставі ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» офіцер запасу не надавав.

В подальшому, відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) № 85 від 05.06.2022 року, позивача призначено, на рівнозначну посаду для більш доцільного використання, командиром взводу резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 , що підтверджено витягом із наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) № 85 від 05.06.2022 року.

12.06.2022 року позивача ОСОБА_1 було направлено, за наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 05.06.2022р. № 85 було переведено на проходження військової служби у військову частину НОМЕР_2 на посаду командира 1 взводу резерву сержантського складу 1 роти резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 .

Позивач вважаючи спірні накази є протиправними та безпідставними, та те, що він повинен бути звільнений з військової служби та особового складу військових частин, звернувся до суду із даною позовною заявою.

Вирішуючи спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022Про введення воєнного стану в Україніу зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону УкраїниПро правовий режим воєнного станув Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

На момент розгляду цієї адміністративної справи строк дії воєнного стану в Україні продовжено.

Крім цього, відповідно до пункту 2 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022Про введення воєнного стану в Українівійськовому командуванню (зокрема, Державні прикордонній службі України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування доручено запроваджувати та здійснювати передбачені Законом УкраїниПро правовий режим воєнного станузаходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Згідно із статтею 1 Закону УкраїниПро правовий режим воєнного станувід 12.05.2015 року № 389-VIII (в редакції станом на час виникнення спірних відносин, далі - Закон № 389-VIII), воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 69/2022Про загальну мобілізаціюпостановлено оголосити та провести загальну мобілізацію (даліУказ №69/2022). Згідно пункту 4 Указу № 69/2022 призов військовозобов`язаних, резервістів та залучення транспортних засобів для забезпечення потреб Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, інших військових формувань України здійснити в обсягах, визначених згідно з мобілізаційними планами.

У свою чергу, правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби, врегульовано положеннями Закону УкраїниПро військовий обов`язок та військову службувід 25.03.1992 року № 2232-XII (даліЗакон №2232-XII).

Відповідно до ч. ч. 1-3 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення (далі - Збройні Сили України та інші військові формування), посади в яких комплектуються військовослужбовцями.

Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов, на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Від виконання військового обов`язку громадяни України звільняються на підставах, визначених цим Законом (ч. 5 ст. 1 Закон № 2232-ХІІ).

Відповідно до ч. 9 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ щодо військового обов`язку громадяни України поділяються на такі категорії: допризовники - особи, які підлягають приписці до призовних дільниць; призовники - особи, приписані до призовних дільниць; військовослужбовці - особи, які проходять військову службу; військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави; резервісти - особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.

Частиною 10 статті 1 Закону № 2232-ХІІ передбачено, що громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки України для оформлення військово-облікових документів (посвідчень про приписку до призовних дільниць, військових квитків, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних), приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів; проходити медичний огляд та лікування в лікувально-профілактичних закладах згідно з рішеннями комісії з питань приписки, призовної комісії або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України; проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

Відповідно до ч. 6 ст. 2 Закону № 2232-ХІІ визначені види військової служби: строкова військова служба; військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період; військова служба за контрактом осіб рядового складу; військова служба за контрактом осіб сержантського і старшинського складу; військова служба (навчання) курсантів вищих військових навчальних закладів, а також вищих навчальних закладів, які мають у своєму складі військові інститути, факультети військової підготовки, кафедри військової підготовки, відділення військової підготовки (далі - вищі військові навчальні заклади та військові навчальні підрозділи вищих навчальних закладів); військова служба за контрактом осіб офіцерського складу; військова служба за призовом осіб офіцерського складу; військова служба за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

Статтею 22 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію від 21.10.1993 № 3543-ХІІ (далі Закон № 3543-ХІІ) визначені обов`язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Поряд з цим статтею 23 Закону № 3543-ХІІ передбачена відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації.

Частиною 1 статті 23 Закону № 3543-ХІІ визначено, що не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані: заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров`я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії); жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років; жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років; жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину з інвалідністю віком до 18 років; жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров`я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, але якій не встановлено інвалідність; жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю І чи II групи; усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років; зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребують постійного догляду; які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи II групи; опікуни особи з інвалідністю, визнаної судом недієздатною; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю І групи; особи, зайняті постійним доглядом за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько- консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд; жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину (дітей) і чоловіка (дружину), який (яка) проходить військову службу за одним із видів військової служби, визначенихчастиною шостою статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу"; народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим; працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, Бюро економічної безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України; інші військовозобов`язані або окремі категорії громадян у передбачених законом випадках.

Особи з інвалідністю, а також особи, зазначені в абзацах четвертому - дванадцятому частини першої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою і тільки за місцем проживання.

Суд звертає увагу, що відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_3 (з дислокацією АДРЕСА_1 ) (по стройовій частині) №21 від 25.02.2022 року, позивача зараховано до списків військової частини НОМЕР_3 та на всі види забезпечення, втому числі, на підставі волевиявлення осіб з патріотичних мотивів.

На момент виникнення спірних правовідносин, під час видання зазначеного наказу командиром військової частини НОМЕР_3 , умови проходження служби позивачем, відповідали його особистій волі з патріотичних мотивів та за місцем проживання у Васильківському районі.

Подальше переміщення військових частин із місць постійної дислокації, у зв`язку із збройною агресією російської федерації, не може свідчити про протиправність рішень прийнятих суб`єктом владних повноважень на момент виникнення спірних правовідносин.

Також, відповідно до Списку військовозобов`язаних та резервістів ІНФОРМАЦІЯ_1 направлених до військової частини НОМЕР_3 за вих. № 631 від 25.02.2022 року, за результатами медичного огляду - позивач придатний до військової служби (копія Списку № 631 від 25.02.2022 року міститься в матеріалах справи).

В свою чергу, як зазначив позивач у поданій до суду позовній заяві, останній перебуваючи в ІНФОРМАЦІЯ_4 усно повідомив про наявність черепно мозкової травми під час проходження служби.

Суд вважає такі твердження позивача необґрунтованими, оскільки, відповідно до наданого військового квитка, позивача звільнено з лав Збройних сил України 10.12.1994 року, а інвалідність було призначено 12.09.2014 року.

Відповідно до пенсійного посвідчення Серія НОМЕР_4 виданого 12.09.2014 року зазначається про 3 групу інваліда армії. В даному посвідченні не зазначається підстави призначення інвалідності та хвороби на підставі яких було призначено інвалідність.

Позивачем не надано будь-яких письмових доказів того, що ним в будь-який спосіб було повідомлено представників ІНФОРМАЦІЯ_1 про його інвалідність та про його небажання бути мобілізованим на військову службу.

В подальшому, відповідно до наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по особовому складу) № 85 від 05.06.2022 року, позивача призначено, на рівнозначну посаду для більш доцільного використання, командиром взводу резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 .

Стосовно позовних вимог щодо звільнення старшого лейтенанта ОСОБА_1 з військової служби слід зазначити наступне.

Правові підстави звільнення під час воєнного стану військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період врегульоване пункту 2 частини четвертої статті 26 Законом № 2232-ХІІ.

Так, відповідно до зазначеного, під час воєнного стану звільняються:

а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;

б) за станом здоров`я - на підставі висновку (постанови) військово- лікарської комісії про непридатність до військової служби з виключенням з військового обліку;

в) у зв`язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;

г) через такі сімейні обставини або інші поважні причини (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу):

у зв`язку з вихованням дитини з інвалідністю віком до 18 років;

у зв`язку з вихованням дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров`я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, але якій не встановлено інвалідність;

у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я;

у зв`язку з наявністю дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю І чи II групи;

у зв`язку з необхідністю здійснення опіки над особою з інвалідністю, визнаною судом недієздатною;

у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю І групи;

у зв`язку з необхідністю здійснення постійного догляду за особою з інвалідністю II групи або за особою, яка за висновком медико-соціальної експертної комісії або лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров`я потребує постійного догляду, у разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

військовослужбовці-жінки - у зв`язку з вагітністю;

військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;

один із подружжя, обоє з яких проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;

військовослужбовці, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років;

перебування на утриманні військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років.

Водночас, ні указаним законом, ні іншими нормативно-правовим актом, не передбачений порядок звільнення з військової служби військовослужбовця, який не підлягав призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених статтею 23 Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Також, Додатком 19 (Інструкція про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затверджено наказом Міністра оборони України 10.04.2009 № 170) визначено Перелік документів, що подаються з Поданням до звільнення військовослужбовця з військової служби.

Так, відповідно до п. 3 зазначеного Переліку, до звільнення військовослужбовця з військової служби за станом здоров`я подаються документи: копія аркуша бесіди; копія рапорту військовослужбовця; висновок (постанова) військово-лікарської комісії; копія розрахунку вислуги років військової служби (при набутті права на пенсійне забезпечення за вислугою років).

Таким чином, на момент звернення позивача з даною позовною заявою до суду, підстави для звільнення останнього під час воєнного стану, що визначені пункту 2 частини четвертої статті 26 Законом № 2232-ХІІ - на даний час відсутні.

Крім того, відповідно до ч. 7статті 26 Закону №2232-ХІІзвільнення військовослужбовців з військової служби здійснюється в порядку, передбаченому положеннями про проходження військової служби громадянами України.

Пунктом 233 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженогоУказом президента України №1153/2008 від 10.12.2008передбачено, що військовослужбовці, які бажають звільнитися з військової служби, подають по команді рапорти та документи, які підтверджують підстави звільнення. У рапортах зазначаються:

підстави звільнення з військової служби;

думка військовослужбовця щодо його бажання проходити службу у військовому резерві Збройних Сил України за відповідною військово-обліковою спеціальністю;

районний (міський) територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, до якого повинна бути надіслана особова справа військовослужбовця.

Згідно з абзацом тринадцятим п. 14.10 Розділу ХІV Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженоїнаказом Міністерства оборони України № 170 від 10.04.2009документи на звільнення військовослужбовців направляються безпосередньо до посадових осіб, які мають право їх звільнення з військової служби. Наказ по особовому складу про звільнення цих військовослужбовців повинен бути виданий і доведений до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем взяття громадянина на військовий облік та до військової частини за місцем проходження військової служби в строки, що забезпечуватимуть вчасне здавання справ і посад і розрахунок військовослужбовців, а також виконання строків звільнення, визначених Президентом України.

З системного аналізу вказаних норм права суд дійшов висновку, що наслідком написання рапорту військовослужбовця про звільнення з військової служби є наказ по особовому складу про звільнення з військової служби чи відмова у задоволенні рапорту.

Разом з цим, позивач не виявляв своє небажання продовжувати проходити військову службу та не подавав рапорт про звільнення з військової служби у запас.

В свою чергу, на думку суду, в діях військової частини НОМЕР_1 та військової частини НОМЕР_2 відсутня будь-яка протиправна поведінка, стосовно позивача, під час проходження в Україні військової служби.

Тому, позовні вимоги щодо визнання протиправним та скасування наказу по військовій частині НОМЕР_1 від 05.06.2022 року № 85 в частині призначення старшого лейтенанта ОСОБА_1 на посаду командира 1 взводу резерву сержантського складу 1 роти резерву сержантського складу військової частини НОМЕР_2 з 12.06.2022 року; зобов`язання командира військової частини НОМЕР_1 звільнити старшого лейтенанта ОСОБА_1 з військової служби та особового складу Збройних сил України військової частини НОМЕР_2 ; визнання протиправним та скасування наказу по військовій частині НОМЕР_2 від 12.06.2022 року № 7 про зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_2 старшого лейтенанта ОСОБА_1 ; зобов`язання командира військової частини НОМЕР_2 звільнити старшого лейтенанта ОСОБА_1 з військової служби та особового складу Збройних сил України військової частини НОМЕР_2 не підлягають до задоволення.

Вимогами абзаців 1 та 2 частини 1 статті 39 Закону № 2232-ХІІ визначено, що призов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов`язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації.

Військовозобов`язані - особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави (абз. 5 ч. 9 ст. 1 Закону № 2232-ХІІ).

У відповідності до частини 1 статті 32 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовозобов`язані, які досягли граничного віку перебування в запасі, а також визнані військово-лікарськими комісіями непридатними для військової служби у воєнний час, виключаються з військового обліку і переводяться у відставку.

За змістом статті 28 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» граничний вік перебування в запасі становить 60 років для усіх категорій, окрім вищого офіцерського складу (до 65 років).

З огляду на вищевикладене, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , не досяг граничного віку перебування в запасі, за результатами медичного огляду військово- лікарською комісією ІНФОРМАЦІЯ_7 непридатними до військової служби у воєнний час визнаний не був, а отже на законних підставах призваний ІНФОРМАЦІЯ_8 на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та направлений для проходження служби до військової частини НОМЕР_3 .

Щодо тверджень позивача про порушення його права на відстрочку від призову, як особи з інвалідністю, слід зазначити наступне.

Підстави, за якими військовозобов`язаним передбачено надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, визначені статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Позивач в обґрунтування позовної заяви посилається на абзац 3 частини 1 статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», яким передбачено, що призову на військову службу під час мобілізації не підлягають військовозобов`язані визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово- лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров`я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії).

Так, дійсно, відповідно до вимог ст. 23 «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (в редакції на момент призову позивача третім відділом ІНФОРМАЦІЯ_1 25.02.2022 року) не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані:

заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров`я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі жінки та чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

жінки та чоловіки, які самостійно виховують дитину (дітей) віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю підгрупи А віком до 18 років;

жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю, яка має будь-які види порушень функцій організму III-IV ступеня їх вираження та обмеження життєдіяльності будь-якої категорії II-III ступеня їх вираження відповідно до критеріїв встановлення інвалідності дітям, затверджених Кабінетом Міністрів України, або дитина з інвалідністю, яка має функціональні порушення в організмі та обмеження життєдіяльності, що відповідають критеріям для встановлення I чи II групи інвалідності для повнолітньої особи згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, до досягнення нею 23 років;

усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

інші військовозобов`язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

Особи, зазначені вабзацах четвертому - восьмомучастини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

В той же час, як було встановлено судом, з матеріалів службової перевірки щодо законності призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період ОСОБА_1 , які подані до суду ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_5 вбачається, що 24.02.2022 року ОСОБА_1 в добровільному порядку звернувся до ІНФОРМАЦІЯ_14 з метою призову на військову службу за призовом під час мобілізації.

Цього ж дня ОСОБА_1 був направлений для проходження військово-лікарської комісії з метою визначення придатності до проходження військової служби.

За результатами проходження військово-лікарської комісії ОСОБА_1 на підставі статті 75 «б» графи 78 «в» розкладу хвороб, додаток 3 до Наказу МОУ № 402 від 2008 року (зі змінами) визнаний непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатний-у воєнний час, що підтверджується довідкою військово-лікарської комісії № 318 від 24.02.2022 року.

24.02.2022 року старшому лейтенанту ОСОБА_1 була вручена повістка про прибуття 25.02.2022 року на збірний пункт для відправлення до військової частини для проходження військової служби за мобілізацією.

25.02.2022 року старший лейтенант ОСОБА_1 в добровільному порядку був призваний ІНФОРМАЦІЯ_4 на військову службу за мобілізацією на підставі Указу Президента України від 24.02.2022 року № 69/2022 «Про загальну мобілізацію».

Відповідно до витягу із наказу командира військової частини НОМЕР_3 (з дислокацією АДРЕСА_1 ) (по стройовій частині) від 25.02.2022 року №21 на підставі Указів Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», №69/2022 «Про загальну мобілізацію» та згідно мобілізаційної директиви Головнокомандувача ЗСУ від 24.02.2022 року №32/321/501/1ЗТ, а також на підставі волевиявлення осіб з патріотичних мотивів старшого лейтенанта ОСОБА_1 призначено на посаду командира 2 стрілецького взводу 3 стрілецької роти та зараховано до списків особового складу.

На момент явки старшого лейтенанта ОСОБА_1 , при направленні для проходження військово-лікарської комісії та формуванні військовозобов`язаних до команд на відправку до військових частин останній претензій з приводу не законного призову на військову службу за мобілізацією не пред`являв, із заявою про надання відстрочки за ст. 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не звертався. Документи, які підтверджують право на відстрочку не надавав.

Тому суд не вбачає в діях начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 протиправності щодо призову на військову службу та зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_3 з 25.02.2022 року старшого лейтенанта ОСОБА_1 .

Отже, вимоги позивача щодо визнання протиправними дій начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо призову на військову службу та зарахування до списків особового складу військової частини НОМЕР_3 з 25.02.2022 року старшого лейтенанта ОСОБА_1 та скасування наказу (мобілізаційне розпорядження) від 25.02.2022 року в частині призову старшого лейтенанта ОСОБА_1 на військову службу по мобілізації та направлення для проходження військової служби до військової частини НОМЕР_3 теж не підлягають до задоволення.

Враховуючи вищевикладене, заявлені позивачем вимоги є необґрунтованими, внаслідок чого, в задоволенні позову слід відмовити.

Відповідно достатті 77 частини 1 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Відповідно достатті 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, та з огляду на те, що в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питанняпро понесені судові витратиу вигляді сплаченого судового збору.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до відповідача-1: військової частини НОМЕР_1 , відповідача-2: військової частини НОМЕР_2 , відповідача-3: ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідача-4: ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування наказів та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

Джерело: ЄДРСР 109680965
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку