open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 березня 2023 р. № 520/9104/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, буд. 6,м. Одеса,Одеська область,65042) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , в якому просить суд стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання АДРЕСА_2 , місце підприємницької діяльності АДРЕСА_3 , магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») до Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 136 000,00 гривень, а сам: 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 40 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 41 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 42 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 43 від 22.02.2022 року).

В обґрунтування позову зазначено, що на відповідача накладено адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 136 000,00 гривень, який в добровільному порядку сплачено не було, а отже вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою суду від 14.11.2022 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана відповідачу, що підтверджується матеріалами справи, однак вказане відправлення повернулось на адресу суду з відміткою Укрпошти "за закінченням терміну зберігання".

Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України встановлено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Від відповідача, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.

Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що з 01.12.2021 року по 06.12.2021 року уповноваженими особами відповідача, на виконання наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області від 26.11.2021 року №3672 «Про проведення позапланової перевірки», підстава якого виконання секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, за Направленням на проведення перевірки від 26.11.2021 року №3360 було проведено планову перевірку характеристик продукції за місцем знаходження органу ринкового нагляду: АДРЕСА_3 магазина « Master Zoo», який належить відповідачу - Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 .

За результатами перевірки ФОП ОСОБА_1 було складено Акт перевірки характеристик продукції від 06 грудня 2021 року № 4164 відповідно до якого було виявлено наступні порушення:

- на електрообладнанні ( плафон для лампи в тераріумі, арт РТ2056, вхідна напруга: 220-230V, 50/60 Гц, потужність 200 ВТ, вихід 5В, ш/к 015561220569 країна-виробник Китай або його табличці з технічними даними відсутній знак відповідності технічним регламентам, відсутня інформація про найменування та контакту поштової адресу виробника та імпортера, продукція не супроводжується інструкцією та інформацією, які складені згідно вимогами Закону України « Про порядок застосування мов», не супроводжується енергетичною етикеткою, що є порушенням пп. 8, 12, 13, 19, 20, 21, 28, 41, 42 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1067, пп. 13, 17, 18, 24, 25, 26, 32, 44, 45, 46 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1077, пп. 6,9,13 Технічного регламенту маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 № 340;

- на електрообладнанні ( фільтр AQUA EL FAN 1 Plus, арт. 102368, ш/к 5905546030694, 220-240 V 50/60 Hz країна-виробник Польща) на його табличці з технічними даними відсутні знаки відповідності технічним регламентам, відсутня інформація про найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, продукція не супроводжується інструкцією та інформацією, які складені згідно з вимогами Закону України « Про порядок застосування мов» що є порушенням пп. 8, 12, 13, 19, 20, 21, 28, 41, 42 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1067, пп. 13, 17, 18, 24, 25, 26, 32, 44, 45, 46 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1077;

на електрообладнанні ( фільтр внутрішній TURBO, арт. 109404, ш/к 5905546133371, 220-240 V 50/60 Hz країна-виробник Польща) на його табличці з технічними даними відсутні знаки відповідності технічним регламентам, відсутня інформація про найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, продукція не супроводжується інструкцією та інформацією, які складені згідно з вимогами Закону України « Про порядок застосування мов» що є порушенням пп. 8, 12, 13, 19, 20, 21, 28, 41, 42 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1067, пп. 13, 17, 18, 24, 25, 26, 32, 44, 45, 46 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою КМУ від 16.12.2015 № 1077;

- на електрообладнанні ( Акваріумний насос Atlas 1200, арт ISO9001, ш/к 6938104013265, вхідна напруга 220-230V 50/60 Hz, країна-виробник Китай) або його табличці технічними даними відсутній знак відповідності технічним регламентам, відсутня інформація про найменування та контакту поштової адресу виробника та імпортера, продукція не супроводжується інструкцією та інформацією, які складені згідно вимогами Закону України « Про порядок застосування мов» що є порушенням пп. 8, 12, 13, 19, 20, 21, 28, 41, 42 Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1067, пп. 13, 17, 18, 24, 25, 26, 32, 44, 45, 46 Технічного регламенту енергетичного маркування електричних ламп та світильників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 №1077.

Також судом встановлено, що 06.12.2021 року продавець-консультант ФОП ОСОБА_1 ОСОБА_2 з Актом перевірки характеристик продукції від 06.12.2021 року №4164 ФОП ОСОБА_1 ознайомився та отримав один примірник вказаного акту, про що свідчить підпис на останньому аркуші

15.02.2021 року на підставі Акту перевірки характеристик продукції від 06.12.2021 року №4164, стосовно ФОП ОСОБА_1 прийняті Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів строком до 07.02.2022 року а саме :

1. № 643 обмеження надання продукції на ринку: усунення формальної невідповідності. Терміном до 07.02.2022 вжити заходи шляхом" взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/ виробником в ланцюгу постачання продукції щодо нанесення знаку відповідності технічним регламентам, інформації про найменування та контактну поштову адресу імпортера на продукцію - фільтр AQUA EL FAN 1 Plus, арт. 102268, ш/к 5905546030694, 220-240V, 50/60 Hz, країна-виробник Польща;

2. № 642 обмеження надання продукції на ринку: усунення формальної невідповідності. Терміном до 07.02.2022 року вжити заходи шляхом взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/виробником в ланцюгу постачання продукції щодо нанесення знаку відповідності технічним регламентам, інформації про найменування та контактну поштову адресу імпортера на продукцію - фільтр внутрішній TURBO, арт. 109404, ш/к 5905546133371, 220-240V, 50/60 Hz, країна-виробник Польща;

3. №640 обмеження надання продукції на ринку: усунення формальної невідповідності. Терміном до 07.02.2022 вжити заходи шляхом взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/ виробником в ланцюгу постачання продукції щодо нанесення знаку відповідності технічним регламентам, інформації про найменування та контактну поштову адресу імпортера на продукцію - акваріумний насос Atlas 1200, арт. ISO9001iii/k 6938104013265;

4. №639 обмеження надання продукції на ринку: приведення продукції у відповідність до встановлених вимог. Терміном до 07.02.2022 року, вжити заходи шляхом взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/виробником в ланцюгу постачання продукції щодо нанесення знаку відповідності технічним регламентам, інформації про найменування та контактну поштову адресу імпортера на продукцію - плафон для лампи в тераріум, арт РТ2056,вхідна напруга 220-230 V, 50/60Гц потужність 20 ВТ, 5В. ш/к 015561220569, країна-виробник Китай ;

5. №641 обмеження надання продукції на ринку: усунення формальної невідповідності. Терміном до 07.02.2022 року, вжити заходи шляхом взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/виробником в ланцюгу постачання продукції щодо нанесення знаку відповідності технічним регламентам, інформації про найменування та контактну поштову адресу імпортера на продукцію - плафон для лампи в тераріум, арт РТ2056,вхідна напруга 220-230 V, 50/60 Гц потужність 20 ВТ, 5В, ш/к 015561220569, країна-виробник Китай;

6. №644 обмеження надання продукції на ринку: тимчасова заборона надання продукції на ринку. Терміном до 07.02.2022 року, вжити заходи шляхом взаємодії з постачальником, розповсюджувачами/імпортером/уповноваженим представником/ виробником в ланцюгу постачання продукції необхідні для тимчасової заборони надання продукції - плафон для лампи в тераріум, арт РТ2056,вхідна напруга 220-230 V, 50/60 Гц потужність 20 ВТ, 5В, ш/к 015561220569, країна-виробник Китай.

20.12.2021 року продавець-консультант ФОП ОСОБА_1 ОСОБА_2 отримав вищезазначені рішення нарочно, про що свідчить його підпис на вказаних рішеннях в полі «Відмітка про вручення рішення суб`єкту господарювання».

На виконання наказу від 09.02.2022 року №418 «Про проведення позапланової перевірки» згідно Направлення на проведення перевірки від 09.02.2022 року № 408 головними спеціалістами відділу ринкового нагляду Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області в період з 15.02.2022 по 17.02.2022 року здійснено перевірку стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів у ФОП ОСОБА_1 (місце розміщення продукції: АДРЕСА_3 , магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 »).

За результатами проведеного позапланового заходу був складений Акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 17.02.2022 року № 16 згідно з яким:

- виявлено часткове виконання рішення №643 від 15.12.2021 про вжиття є управління обмежувальних ( коригувальних ) заходів шляхом усунення формальної невідповідності, так як продукція ( фільтр AQUA EL FAN 1 Plus, арт. 102368, ш/к 5905546030694, 220-240V, країна-виробник Польща) не знята з реалізації ( фото надається), позивачем повідомлено, що на табличці з технічними даними вказано відповідності технічному регламенту, найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, додано інструкцію, згідно вимог закону про застосування мов. Доказів нанесення на продукцію або табличку з технічними даними знаку відповідності з технічними даними знаку відповідності технічним регламентам, найменування, комерційного найменування, торгівельної марки та контактної поштової адреси виробника та імпортера не надано, виявлено часткове виконання рішення №642 від 15.12.2022 про вжиття обмежувальних ( коригувальних ) заходів шляхом усунення формальної невідповідності, продукція ( фільтр внутрішній TURBO, арт. 109404, ш/к 5905546133371, 220-240V, 50/60 Hz, країна-виробник Польща) знята з реалізації, позивачем повідомлено, що на табличці з технічними даними вказано відповідності технічному регламенту, найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, додано інструкцію, згідно вимог закону про застосування мов. Доказів нанесення на продукцію або табличку з технічними даними знаку відповідності з технічними даними знаку відповідності технічним регламентам, найменування, комерційного найменування, торгівельної марки та контактної поштової адреси виробника та імпортера не надано.

- виявлено часткове виконання рішення №640 від 15.12.2022 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів шляхом усунення формальної невідповідності, продукція (акваріумний насос Atlas 1200, apт.ISQ9001, ш/к 6938104013265, 220-240V, 50/60 Hz, країна-виробник Китай) знята з реалізації, позивачем повідомлено, що на табличці з технічними даними вказано відповідності технічному регламенту, найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, додано інструкцію, згідно вимог закону про застосування мов. Доказів нанесення на продукцію або табличку з технічними даними знаку відповідності з технічними даними знаку відповідності технічним регламентам, найменування, комерційного найменування, торгівельної марки та контактної поштової адреси виробника та імпортера не надано.

- виявлено часткове виконання рішення №641 від 15.12.2022 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів шляхом усунення формальної невідповідності, продукція (плафон для лампи в тераріум, арт.РТ2056, ш/к 015561220569, 220-240V, вих 5в, 50/60 Hz, країна-виробник Китай) знята з реалізації, позивачем повідомлено, що на табличці з технічними даними вказано відповідності технічному регламенту, найменування та контактну поштову адресу виробника та імпортера, додано інструкцію, згідно вимог закону про застосування мов. Доказів нанесення на продукцію або табличку з технічними даними знаку відповідності з технічними даними знаку відповідності технічним регламентам, найменування, комерційного найменування, торгівельної марки та контактної поштової адреси виробника та імпортера не надано.

- виявлено повне виконання рішення №639 від 15.12.2022 про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів шляхом проведення продукції у відповідність до встановлених вимог ( плафон для лампи в тераріум, арт.РТ2056, ш/к 015561220569, 220-240V, вих 5в, 50/60 Hz, країна-виробник Китай), виявлено повне виконання рішення №644 від 15.12.2022 про вжиття обмежувальних ( коригувальних ) заходів шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку ( плафон для лампи в тераріум, арт.РТ2056, ш/к 015561220569, 220-240V, вих 5в, 50/60 Hz, країна-виробник Китай).

За результатами проведення перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (Акт перевірки стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 17.02.2022 року № 16) встановлено, що стосовно фільтра AQUA EL FAN 1 Plus, фільтра внутрішнього TURBO, акваріумного насоса Atlas 1200, плафона для лампи в тераріум формальні невідповідності не усунуті, не надано будь-якого документального підтвердження того, яким чином виконувалось рішення про усунення формальної невідповідності № 643,642,640,641 від 15.12.2021.

17.02.2022 року відповідачем, у зв`язку з невиконанням або неповним виконанням рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо ФОП ОСОБА_1 було складено Протокол про виявлені порушення вимог Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» №16.

Протокол №16 від 17.02.2022 року був отриманий відповідачем нарочно 17.02.2022 року.

17.02.2022 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області було прийнято Рішення №26 про скасування рішення про вжиття обмежувальних (коригувальних) заходів шляхом приведення продукції у відповідність №639 від 15.12.2021 та про вжиття обмежувальних ( коригувальних) заходів шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку встановлення №644 від 15.12.2021.

Під час розгляду справи також встановлено, що 17.02.2020 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Одеській області були прийняті Рішення №16 про внесення змін до рішень від 15.12.2021 №643,642,640,641 про обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність до встановлених вимог, термін виконання рішення - до 14 липня 2022 року.

За результатами розгляду справи було винесено:

Постанову № 40 від 22.02.2022 року, якою до ФОП ОСОБА_1 за порушення п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» застосовано штрафні санкції у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень);

Постанову № 41 від 22.02.2022 року, якою до ФОП ОСОБА_1 за порушення п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» застосовано штрафні санкції у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень);

Постанову № 42 від 22.02.2022 року, якою до ФОП ОСОБА_1 за порушення п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» застосовано штрафні санкції у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень);

Постанову № 43 від 22.02.2022 року, якою до ФОП ОСОБА_1 за порушення п. 3 ч. 4 ст. 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» застосовано штрафні санкції у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у сумі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень);

Постанови №№40,41,42,43 від 22.02.2022 року направлені до ФОП ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_4 - 12.04.2022 рок, які повернулись за зворотною адресою до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області.

Повторно Постанови №№40,41,42,43 від 22.02.2022 року направлені до ФОП ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_4 - 12.04.2022 рок, які повернулись за зворотною адресою до Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області 13.07.2022, що підтверджується матеріалами справи.

У зв`язку з невиконанням відповідачем Постанов № 40 від 22.02.2022 року, № 41 від 22.02.2022 року, № 42 від 22.02.2022 року та № 43 від 22.02.2022 року, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Організація та порядок здійснення державного ринкового нагляду, а також державного контролю продукції під час її ввезення на митну територію України визначаються Законом України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» від 2 грудня 2010 року №2735-VI (із змінами і доповненнями) (далі - Закон № 2735-VI).

Згідно ч. 1 ст. 1 Закону № 2735-VI державний ринковий нагляд (далі - ринковий нагляд) - діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам.

Метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськість щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам (ч. 1 ст. 4 Закону № 2735-IV).

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 10 Закону №2735-VI ринковий нагляд здійснюється органами ринкового нагляду в межах сфер їх відповідальності. Сфери відповідальності органів ринкового нагляду включають види продукції, що є об`єктами технічних регламентів, і можуть включати види продукції, що не є об`єктами технічних регламентів.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 11 Закону № 2735-VI до повноважень органів ринкового нагляду, зокрема, належить проведення перевірок характеристик продукції.

Відповідно до пп. 3 п. 8 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області, затверджене наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 року № 159, Головне управління Держпродспоживслужби, відповідно до покладених на нього завдань у сфері здійснення державного ринкового нагляду, проводить перевірки характеристик продукції.

В свою чергу, Законом № 2735-VI встановлено загальний порядок проведення перевірок характеристик продукції, що визначається в ст. 23 цього Закону. Так, частиною третьою ст. 23 Закону № 2735-VI передбачено, що органи ринкового нагляду проводять планові та позапланові перевірки характеристик продукції.

Планові перевірки характеристик продукції проводяться у розповсюджувачів цієї продукції, а позапланові, - у розповсюджувачів та виробників такої продукції.

Строк проведення перевірки характеристик продукції не може перевищувати у " розповсюджувача цієї продукції чотирьох робочих днів, у виробника такої продукції - п`яти робочих днів (ч. 10 ст. 23 Закону № 2735-VI).

Органи ринкового нагляду проводять перевірки характеристик продукції у її розповсюджувачів:

1) планові - згідно із секторальними планами ринкового нагляду;

2) позапланові:

а) за зверненнями споживачів (користувачів) відповідної продукції, а також органів виконавчої влади, виконавчих органів місцевих рад, правоохоронних органів, громадських організацій споживачів (об`єднань споживачів), об`єднань суб`єктів господарювання, у яких міститься інформація про розповсюдження продукції, що завдала шкоди суспільним інтересам чи має недоліки, що можуть завдати такої шкоди, і відсутня інформація, за якою виробника такої продукції може бути ідентифіковано, але міститься інформація, за якою може бути встановлено розповсюджувача, у якого було придбано (виявлено) таку продукцію;

б) у разі якщо під час перевірки характеристик продукції у виробника відповідної продукції виробник доведе що:

він не вводив в обіг продукцію, що є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам;

продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам внаслідок дій чи бездіяльності розповсюджувача (розповсюджувачів) такої продукції.

У випадках, зазначених у підпункті «б» пункту 2 цієї частини, встановлюється за ланцюгом постачання продукції особа, яка ввела таку продукцію в обіг, та особа, внаслідок дій чи бездіяльності якої продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам (ст. 24 Закону № 2735-VI).

У разі якщо органом ринкового нагляду встановлено, що продукція не відповідає встановленим вимогам (крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону, та формальної невідповідності), орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо приведення такої продукції у відповідність із встановленими вимогами.

Орган ринкового нагляду невідкладно вимагає від відповідного суб`єкта господарювання вжити протягом визначеного строку заходів щодо усунення формальної невідповідності, якщо цей орган встановить будь-яку таку невідповідність: знак відповідності технічним регламентам було нанесено з порушенням вимог, визначених у відповідному технічному регламенті; не було нанесено знак відповідності технічним регламентам, якщо його нанесення передбачено відповідним технічним регламентом; не було складено декларацію про відповідність або декларація про відповідність (її копія чи спрощена декларація про відповідність) не супроводжує продукцію, якщо це передбачено відповідним технічним регламентом; декларацію про відповідність було складено з порушенням вимог; органу ринкового нагляду не надано доступу до технічної документації або вона є неповною; вчинено інші порушення встановлених вимог, визначені у відповідному технічному регламенті як формальна невідповідність (ст. 29 Закону № 2735-VI).

Обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду.

Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті: 1) за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції (крім перевірок, що проводяться відповідно до статті 26 цього Закону), у тому числі перевірок, що проводяться на підставі повідомлень митних органів про призупинення митного оформлення продукції відповідно до частини шостої статті 38 цього Закону; 2) за результатами моніторингу результативності запровадженої заборони надання продукції на ринку, здійсненого відповідно до частини десятої статті 34 цього Закону; 3) на підставі повідомлень про продукцію, що становить ризик, наданих суб`єктами господарювання відповідно до вимог відповідних технічних регламентів; 4) на підставі повідомлень про продукцію, що не відповідає загальній вимозі щодо безпечності продукції, наданих суб`єктами господарювання відповідно до Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції» (ст. 33 Закону № 2735-VI).

З метою контролю стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів органи ринкового нагляду: 1) аналізують повідомлення про виконання цих рішень, надані (надіслані) суб`єктами господарювання, яких стосувалися такі рішення; 2) проводять перевірки стану виконання суб`єктами господарювання цих рішень; 3) здійснюють моніторинг результативності вжитих обмежувальних (корегувальних) заходів.

Суб`єкт господарювання, якого стосується рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, має у, визначений у такому рішенні строк надати (надіслати) органу ринкового нагляду, що прийняв відповідне рішення, повідомлення про його виконання. До цього повідомлення суб`єкт господарювання може додавати документи або їх копії, що підтверджують виконання рішення.

У разі якщо інформація, що міститься в повідомленні суб`єкта господарювання про виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, та долучені до рішення документи є недостатніми для підтвердження результативності виконання цього рішення, а також за наявності обґрунтованих сумнівів щодо достовірності цієї інформації відповідний орган ринкового нагляду проводить перевірку стану виконання суб`єктом господарювання такого рішення (ст. 34 № 2735-VI).

Статтею 44 Закону № 2735-VI передбачено, що відповідальність за порушення вимог цього Закону встановлюється цим та іншими законами України.

Так, зокрема, до особи, яка розповсюджувала застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі недодержання умов зберігання продукції, яка ним розповсюджується, якщо внаслідок цього продукція стала небезпечною та/або такою, що не відповідає встановленим вимогам, у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а за повторне протягом трьох років вчинення такого самого порушення, за яке на суб`єкта господарювання вже накладено штраф, - у розмірі чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. До суб`єкта господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу в разі: 1) невиконання або неповного виконання вимог рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених частиною першою статті 28 цього Закону; 2) невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених статтею 29 цього Закону, крім усунення формальної невідповідності, передбаченої частиною третьою статті 29 цього Закону; 3) невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів щодо усунення формальної невідповідності, визначених частиною третьою статті 29 цього Закону; 4) невиконання або неповного виконання рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, визначених частинами першою та другою статті 29-1 цього Закону; 5) невиконання припису про негайне усунення порушень вимог щодо представлення за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам; 6) створення перешкод шляхом недопущення до проведення перевірок характеристик продукції та невиконання встановлених цим Законом вимог посадових осіб, які здійснюють ринковий нагляд.

Адміністративно-господарські санкції накладаються на особу, яка ввела продукцію в обіг або відповідно до цього Закону вважається такою, що ввела продукцію в обіг, та/або на розповсюджувача за кожну модель, артикул чи партію продукції, яка є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, незалежно від кількості одиниць такої продукції та/або місць її реалізації.

Відповідно до вимог ч. 6 статті 44 Закону України «Про державний ринковий нагляд та контроль нехарчової продукції», суб`єкт господарювання має сплатити штраф у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання постанови про його накладення. У разі несплати штрафу в зазначений строк він стягується в судовому порядку.

З огляду на вищевикладене та враховуючи той факт, що відповідачем суду не надано доказів сплати адміністративно-господарських санкцій у вигляді штрафу у розмірі 136 000,00 (сто тридцять шість тисяч ) гривень в тому числі: 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 40 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 41 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 42 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 43 від 22.02.2022 року), суд дійшов висновку, що вимоги позивача є законними та обґрунтованими.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (вул. 7-а Пересипська, буд. 6,м. Одеса,Одеська область,65042) до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про стягнення штрафу - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання АДРЕСА_2 , місце підприємницької діяльності АДРЕСА_3 , магазин « ІНФОРМАЦІЯ_1 ») до Державного бюджету України адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу у розмірі 136 000 (сто тридцять шість тисяч) грн. 00 коп., а сам: 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 40 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 41 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 42 від 22.02.2022 року, 34 000, 00 грн відповідно до Постанови № 43 від 22.02.2022 року).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

Джерело: ЄДРСР 109498461
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку