open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 300/3320/21
Моніторити
Постанова /13.07.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Додаткове рішення /29.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /01.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /01.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2021/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2021/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 300/3320/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /13.07.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.05.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /29.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Додаткове рішення /29.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /01.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /01.03.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.02.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2021/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.07.2021/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" березня 2023 р. справа № 300/3320/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

за участю: секретаря судового засідання Космірак Н.М.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача Римарука Ю.І.,

представників відповідача Заболотної Г.В., Кайдана Д-С.Т.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Калуської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження Калуського міського голови №88-к/03 від 12.04.2021,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Калуської міської ради про визнання протиправним та скасування розпорядження Калуського міського голови №88-к/03 від 12.04.2021 Про оголошення догани.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначає, що розпорядження №88-к/03 від 12.04.2021 Про оголошення догани є незаконним, таким, що винесене з особистих, неприязних мотивів, оскільки нею не вчинялися будь-які дисциплінарні проступки, не порушувалася трудова дисципліна та належно і в повному обсязі виконувались посадові обов`язки відповідно до вимог чинного законодавства. Стверджує, що службове розслідування щодо позивача не проводилося, тож вчинення дисциплінарного правопорушення саме відповідачем фактично встановлено не було. Повноваження Управління освіти Калуської міської ради почали поширюватись на Довга-Калуську початкову школу Калуської міської ради після рішення Калуської міської ради №97 від 17.12.2020. Серед посадових обов`язків начальника управління освіти, передбачених Положенням про управління освіти, відсутнє здійснення контролю за виконанням директором закладів освіти своїх посадових обов`язків. Також зазначає, що оскільки зарахування учнів до школи здійснюється керівником навчального закладу, а в Інформаційній системі управління освітою та поданій звітності не відображено справжнього віку дітей, виявити факт порушення зарахування учнів до 1 класу в середині навчального року без отримання та перевірки фактів, викладених у зверненні ОСОБА_2 не виявлялося можливим, також не вбачається за можливе виявити без виїзної перевірки недостовірність у поданих табелях обліку робочого часу. Зауважує, що у довідці про проведену перевірку не вказано про допущення порушення трудової дисципліни та вимог законодавства начальником Управління освіти Калуської міської ради, аналогічно в пропозиціях, що містяться у довідці відсутні такі, які б стосувалися притягнення позивача до відповідальності. Також зазначає, що вказане розпорядження підписано першим заступником міського голови М.Тихим, який згідно законодавства не уповноважений призначати на посади та звільняти з посад керівників відділів, управлінь міської ради, а отже і притягувати до дисциплінарної відповідальності останніх.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду в задоволенні заяви Калуської міської ради від 05.10.2021 про застосування позовної давності відмовлено.

Відповідач скористався правом подання відповіді на відзив, в якій стосовно задоволення позовних вимог заперечує. Зазначає, що відповідно до п.2 розпорядження міського голови від 31.03.2021 №83-к/03 виконання обов`язків міського голови на час його відсутності було покладено на першого заступника ОСОБА_3 . Розпорядження міського голови від 16.03.2021 №84-р «Про створення тимчасової комісії для розгляду звернення ОСОБА_2 » було прийняте у відповідності до ст.15 Закону України «Про звернення громадян», так як було спрямоване на всебічний та об`єктивний розгляд звернення ОСОБА_2 від 03.03.2021 щодо дій директора Довга-Калуської початкової школи. Стверджує, що відповідно до п.4.7 посадової інструкції позивача начальник Управління освіти несе дисциплінарну відповідальність за відсутність контролю за виконанням працівниками структурних підрозділів та директорів закладів освіти своїх посадових обов`язків. Відповідач зазначає, що у зв`язку із відрахуванням двох учнів першого класу Довга-Калуської початкової школи 02.01.2021 директором школи подано в централізовану бухгалтерію Управління освіти наказ №20 від 31.12.2020 про зміни до тарифікації, однак вказані обставини ОСОБА_1 не були взяті до уваги. Зміни у фактичній кількості учнів першого класу не були подані Управлінням освіти при уточненні фактичної мережі закладів загальної середньої освіти, що підтверджується рішенням від 29.01.2021 №2. При прийнятті вказаного рішення, у поданні ОСОБА_1 не було враховано Довга-Калуську початкову школу при уточненні мережі. Також зазначає, що порушення позивачем п.4.7 посадової інструкції призвело до того, що деяким працівникам Довга-Калуської початкової школи було безпідставно виплачено заробітну плату в значно більшому розмірі.

У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідача з підстав, аналогічних позовній заяві. Додатково зазначає, що її посадова інструкція датується 23.02.2018 і не приведена у відповідність до вимог, зокрема, Закону України «Про повну загальну середню освіту». Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року (а.с.110).

Калуська міська рада надала суду заперечення на відповідь на відзив, в якому не погоджується із доводами позивача з підстав зазначених у відзиві на позов (а.с.123).

Позивач та її представник в судовому засіданні позов підтримали з підстав, наведених у позовній заяві, відповіді на відзив. Просять позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні стосовно задоволення позову заперечили з підстав, наведених у відзиві на позов та запереченні. Просять в задоволенні позову відмовити.

Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, встановив наступне.

24.11.2020 Калуською міською радою прийнято рішення №16 «Про реорганізацію Пійлівської сільської ради шляхом приєднання до Калуської міської ради» (а.с.19).

24.11.2020 рішенням Калуської міської ради №9 утворено на території Калуської міської громади шість старостинських округів (а.с.20).

17.12.2020 рішенням Калуської міської ради №97 Калуську міську раду визнано засновником закладів загальної середньої освіти, зокрема і Довга-Калуської загальноосвітньої школи І ступеня Калуської районної ради Івано-Франківської області, та змінено назви закладів загальної середньої освіти (серед інших, Довга-Калуська загальноосвітня школа І ступеня Калуської районної ради Івано-Франківської області перейменована на «Довга-Калуську початкову школу Калуської міської ради Івано-Франківської області») (а.с.21).

17.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення №98 «Про переведення закладів загальної середньої та дошкільної освіти на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку», яким вирішено перевести на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку з 01.01.2021 заклади загальної середньої та дошкільної освіти сільських територіальних громад Калуської міської територіальної громади, зокрема, Довга-Калуську початкову школу Калуської міської ради Івано-Франківської області (а.с.23).

22.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення №277 «Про внесення доповнення до рішення виконавчого комітету міської ради від 04.09.2020 №192 «Про фактичну мережу закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти на 2020-2021 навчальний рік» (а.с.95).

31.12.2020 директором Довга-Калуської початкової школи прийнято наказ №20, в якому зазначено про те, що відповідно до плану роботи Довга-Калуської початкової школи на 2020-2021 рік у другому семестрі відраховано двох учнів першого класу, залишилося четверо учнів першого класу, у зв`язку із чим встановлено індивідуальне навчання для 4-ох учнів (а.с.94).

04.01.2021 між Довго-Калуською початковою школою Калуської міської ради в особі директора (Замовник) та Управлінням освіти Калуської міської ради в особі ОСОБА_1 (Виконавець) укладено договір №1 про надання послуг ведення бухгалтерського обліку, згідно п.1.1 якого Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання з надання послуг із ведення бухгалтерського та податкового обліку (а.с.50).

05.01.2021 між Калуською міською радою, в особі міського голови та директором Довга-Калуської загальноосвітньої школи І ступеня укладено додаткову угоду №1 до контракту з керівником закладу загальної середньої освіти (а.с.28).

29.01.2021 Калуською міською радою винесено рішення №2 «Про уточнення фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік» (а.с.99).

16.03.2021 розпорядженням Калуського міського голови №84-р створено тимчасову комісію для розгляду звернення учителя Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_2 . Пунктом 2 Комісії доручено: розглянути звернення та провести перевірку викладеної інформації, за результатами роботи надати міському голові матеріали проведеної перевірки до 01 квітня 2021 року (а.с.199).

За результатами проведеної перевірки інформації, викладеної у зверненні вчителя Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_2 тимчасовою комісією складено довідку, в якій наведено встановлені перевіркою обставини, зокрема те, що у ході перевірки документів учнів, зарахованих до першого класу, виявлено, що із 6 дітей троє є 2015 року народження, які не могли бути зарахованими до першого класу, чим порушено п.4 ст.12 Закону України «Про освіту». Наказ школи «Про зарахування учнів до 1 класу» видано 1 вересня 2020 року № 21, а відповідно до розділу ІІ пунктів 1, 2 вищезазначеного Порядку не пізніше 01 червня видається наказ про зарахування учнів. Відвідування учнями школи, обліковане у класному журналі 1 класу, засвідчує, що з 7 вересня до кінця грудня 2020 року навчалося 4 учнів. Рішенням Калуської районної ради від 24.09.2020 №448-38 «Про затвердження фактичної мережі закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти Калуського району на 2020-2021 навчальний рік» відкрито клас із кількістю 6 учнів. Наказом школи від 02.01.2021 (вихідний день) №22 «Про відрахування учнів» відраховано цих двох відсутніх учнів зі школи (немає заяви батьків, довідки, куди вибули діти) порушено п.1 розділу ІІІ вищезазначеного Порядку. Враховуючи вищезазначені порушення підсумовано, що станом на 4 січня 2021 року в першому класі могла навчатися тільки одна дитина. Також зазначено, що в січні 2021 року директором школи подано в централізовану бухгалтерію управління освіти наказ про переведення 4 учнів 1 класу на індивідуальну форму навчання, однак індивідуальні розклади уроків дітей відсутні, документація, яка б засвідчувала про поінформованість батьків про це (заяви, погодження індивідуального розкладу тощо), відсутня. Незважаючи на подані зміни про індивідуальну форму навчання в 1 класі не внесено змін у шкільний розклад уроків. Зазначено, що у зв`язку із появою об`єктивних причин, фактична мережа приєднаних закладів з 01 січня 2021 року затверджувалася повторно рішенням виконавчого комітету міської ради. Констатовано, що викладені вище факти засвідчують про зловживання директором ОСОБА_4 своїм службовим становищем, власними організаційно-розпорядчими функціями. Свідомо подана ним неправдива інформація призвела до порушень в організації освітнього процесу та формування мережі.

Також вказано, що в ході перевірки питання щодо оплати праці працівникам Довга-Калуської початкової школи тимчасовою комісією встановлено, що в порушення п.2 ст.12 Закону України «Про повну загальну середню освіту» вчителю ОСОБА_5 проведено нарахування та виплату за січень та лютий 2021 року по 622,60 грн. за класне керівництво. Вчителю ОСОБА_5 зайво нараховано оплату у січні-березні 2021 року по п`ять тижневих годин на суму 10376,67 грн. так як уроки з предмета «Я досліджую світ» та англійської мови неможливо проводити одночасно, що зазначено у поданому розкладі уроків на II семестр 2020-2021 навчального року у першому класі. Згідно з наказом директора Довга-Калуської початкової школи від 31.12.2021 №22 «Про навантаження вчителів школи» та тарифікаційного списку збільшено навантаження трьом вчителям у 2-му класі на 2 год. мистецтва, на 3 год. фізкультури, 3 год. математики, 1 год. української мови, на 1 год. християнської етики, однак ці уроки проведені та записи у журналі 2-го класу зроблені директором школи в кількості 21 тижневу годину, хоча директор початкової школи може мати не більше 12 годин на тиждень, якщо він за основним місцем роботи отримує повний посадовий оклад директора, тому заробітну плату за січень - березень 2021 року йому нараховано і виплачено за 12 годин. Так як решта 9 уроків проводилися директором школи самовільно, а не вищевказаними вчителями, то оплату праці та нарахування на заробітну плату за ці ж 9 тижневих годин за січень-березень 2021 року їм здійснено зайво на суму 19527,93 грн.

Комісією сформовано наступні пропозиції: 1. Розглянути питання про закриття першого класу та про зміну статусу Довга-Калуської початкової школи; 2.Управлінню освіти Калуської міської ради порушити клопотання перед міським головою про зняття стимулюючих виплат директору школи у квітні 2021 року, а саме: 50% посадового окладу надбавка за складність та напруженість в роботі, 10% посадового окладу надбавка за престижність педагогічної праці. Централізованій бухгалтерії Управління освіти утримати нараховану заробітну плату шляхом утримання із вищевказаних педагогічних працівників у загальній сумі 29904,60 грн. та зменшити відрахування до державних фондів 6579,02 грн. (а.с.14).

06.04.2021 та 08.04.2021, ОСОБА_1 подала заступнику міського голови службові записки №01-16/264 та №01-16/269, відповідно (а.с.156, 157).

08.04.2021 Калуською міською радою складено акт «Про надання службових записок замість пояснення ОСОБА_1 », в якому зазначено, що ОСОБА_1 замість пояснення подала дві службові записки від 06.04.2021 №01-16/269 та від 08.04.2021 №01-16/264 (а.с.164).

08.04.2021 директором Довга-Калуської початкової школи винесено наказ №12 «Про відрахування зайво виплаченої заробітної плати у вчителів школи» (а.с.98).

Начальником Управління освіти Калуської міської ради 09.04.2021, за погодженням із заступником міського голови, подано міському голові лист №01-16/273, за змістом якого, керуючись висновками тимчасової комісії, затвердженої розпорядженням міського голови від 16.03.2021 №84-р «Про створення тимчасової комісії для розгляду звернення ОСОБА_2 », у зв`язку із виявленням ряду порушень в організації освітнього процесу директором Довга-Калуської початкової школи порушено клопотання про притягнення його до дисциплінарної відповідальності (оголошення догани); скасування йому до завершення строку його перебування на посаді директора надбавки за складність і напруженість в роботі в повному обсязі (50 відсотків посадового окладу) та 10 відсотків посадового окладу за престижність праці (а.с.203).

12.04.2021 першим заступником міського голови ОСОБА_3 прийнято розпорядження №88-к/03 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » за неналежне виконання посадових обов`язків. Підставою для прийняття вказаного розпорядження вказано довідку тимчасової комісії, створеної розпорядженням міського голови від 16.03.2021 №84-р «Про створення тимчасової комісії для розгляду звернення ОСОБА_2 », службові записки ОСОБА_1 від 06.04.2021 №01-16/264 та від 08.04.2021 №01-16/269, акт про надання службових записок замість пояснення ОСОБА_1 від 08.04.2021 (а.с.12).

16.04.2021 Калуською міською радою прийнято рішення №394 «Про роботу Управління освіти Калуської міської ради», п.2 якого визнано роботу начальника Управління освіти Калуської міської ради ОСОБА_1 незадовільною та рекомендовано міському голові ОСОБА_6 звільнити ОСОБА_1 з посади начальника Управління освіти Калуської міської ради та оголосити конкурс на заміщення вакантної посади (а.с.88).

26.04.2021 міським головою ОСОБА_6 прийнято розпорядження №115-к/02 «Про преміювання працівників за квітень 2021 року», п.17 якого встановлено не нараховувати та не виплачувати премію за квітень 2021 року начальнику Управління освіти Калуської міської ради Люклян І.О. (а.с.102).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування визначає Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (надалі також - Закон № 2493-III, в редакції, чинній станом на час спірних правовідносин).

Відповідно до статті 2 Закону № 2493-III посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Приписами статті 19 Закону № 2493-III, зокрема, передбачено, що особливості дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування забезпечуються у порядку, передбаченому законом.

Відповідно до пункту 2 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2493-ІІІ на органи і посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України "Про державну службу" в частині, що не суперечить Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", цьому Закону та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування.

Згідно із частиною 3 статті 7 Закону № 2493-III на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія Закону України "Про запобігання корупції" та законодавства України про працю з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

Згідно статті 147 Кодексу законів про працю України (надалі також - КЗпП України, в редакції, станом на час спірних правовідносин) за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1) догана; 2) звільнення.

Загальний порядок та підстави застосування дисциплінарних стягнень передбачені статтями 147-1-149 Кодексу законів про працю України.

Згідно з частинами 1, 2 статті 147-1 Кодексу законів про працю України дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника.

Статтею 148 Кодексу законів про працю України передбачено, що дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Згідно зі статтею 149 Кодексу законів про працю України до застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення. За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення. При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника. Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

Приписами статті 150 Кодексу законів про працю України передбачено, що дисциплінарне стягнення може бути оскаржене працівником у порядку, встановленому чинним законодавством (глава XVцього Кодексу).

Відповідно допункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року № 950 «Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України Про запобігання корупції прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»(надалі також - Порядок №950) стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілейЗакону УкраїниПро запобігання корупції (далі - Закон) прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, може бути проведено службове розслідування:

- у разі невиконання або неналежного виконання ними службових обов`язків, перевищення своїх повноважень, що призвело до людських жертв або заподіяло значну матеріальну чи моральну шкоду громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об`єднанню громадян;

- у разі недодержання посадовими особами місцевого самоврядування законодавства про службу в органах місцевого самоврядування, антикорупційного законодавства;

- на вимогу особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або особи, яка для цілейЗаконуприрівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з метою зняття безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри;

- з метою виявлення причин та умов, що призвели до вчинення корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення чи невиконання вимогЗаконув інший спосіб, за поданням спеціально уповноваженого суб`єкта у сфері протидії корупції або приписом Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство) за рішенням керівника органу, підприємства, установи, організації, в якому працює особа, стосовно якої пропонується проведення службового розслідування, а у разі його відсутності - особи, яка виконує його обов`язки (далі - керівник органу).

Згідно з пунктом 2 Порядку №950 рішення щодо проведення службового розслідування приймається керівником органу, в якому працює особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або особа, яка для цілей Закону прирівнюється до особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно якої планується проведення службового розслідування (далі - особа, стосовно якої проводиться службове розслідування).

Положеннями пунктів 8, 9 Порядку №950 визначено, що за результатами службового розслідування члени комісії складають акт. Акт службового розслідування підписується членами комісії та подається на розгляд керівника органу в одному примірнику.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 обіймає посаду начальника Управління освіти Калуської міської ради, а отже є посадовою особою органу місцевого самоврядування.

Рішенням Калуської міської ради від 25.06.2020 №3230 затверджено Положення про Управління освіти Калуської міської ради, пунктом 1.1. якого встановлено, що Управління освіти Калуської міської ради є виконавчим органом Калуської міської ради. До завдань Управління освіти належить, зокрема, організація фінансового забезпечення закладів освіти, зміцнення їх матеріально-технічної бази, координація діяльності цих закладів. Управління освіти відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю, дотриманням установчих документів закладів освіти, вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування закладів освіти Калуської міської ОТГ, аналізує їх використання. Управління освіти Калуської міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів, які виділяються на фінансування закладів та установ освіти Калуської міської ОТГ.

Відповідно до пунктів 2.1.4, 2.2.1, 2.2.17 до завдань Управління освіти належить організація фінансового забезпечення закладів освіти, зміцнення їх матеріально-технічної бази, координація діяльності цих закладів, здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю, дотриманням установчих документів закладів освіти, вносить пропозиції щодо обсягів бюджетного фінансування закладів освіти Калуської міської ОТГ, аналізує їх використання. Є головним розпорядником бюджетних коштів, які виділяються на фінансування закладів та установ освіти Калуської міської ОТГ.

Згідно із пунктами 4.5.17, 4.11. вказаного Положення начальник Управління освіти забезпечує підготовку матеріалів, що належать до компетенції Управління освіти, на розгляд міської ради, виконавчого комітету та міського голови.

Для організації фінансово-господарської діяльності, ведення бухгалтерського обліку в установах освіти Калуської міської ОТГ при Управлінні освіти створюється централізована бухгалтерія, як структурний підрозділ Управління, та діє відповідно до положення, затвердженого начальником Управління (а.с.35-44).

Згідно із пунктами 2.1, 2.15, 2.21 посадової інструкції начальника Управління освіти Калуської міської ради ОСОБА_1 , затвердженої 23.02.2018 міським головою, начальник Управління освіти забезпечує виконання покладених на Управління завдань щодо реалізації державної політики в галузі освіти. Бере безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі міста. Подає на затвердження міському голові проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників Управління. Несе персональну відповідальність за організацію та результати діяльності управління, сприяє створенню належних умов праці в Управлінні.

Відповідно до пункту 4.7 вказаної Посадової інструкції начальник Управління освіти несе дисциплінарну відповідальність у порядку, встановленому трудовим законодавством за відсутність контролю за виконанням працівниками структурних підрозділів Управління освіти та директорів закладів освіти своїх посадових обов`язків (а.с.45-49).

Як встановлено судом, з метою перевірки інформації, викладеної у зверненні вчителя Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_2 від 03.03.2021 за №Г-559 щодо порушень директором Довга-Калуської початкової школи законодавства про освіту, розпорядженням Калуського міського голови від 16.03.2021 №84-р створено тимчасову комісію для розгляду звернення ОСОБА_2 , якій доручено провести перевірку викладеної у зверненні інформації.

У довідці цієї комісії, описано порушення допущені директором Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_4 та виявлені порушення у сфері оплати праці.

Тимчасовою комісією для розгляду звернення учителя Довга-Калуської початкової шкоди ОСОБА_2 за результатами проведеної перевірки сформовано такі пропозиції: 1. Розглянути питання про закриття першого класу та про зміну статусу Довга-Калуської початкової школи. 2.Управлінню освіти Калуської міської ради порушити клопотання перед міським головою про зняття стимулюючих виплат ОСОБА_4 у квітні 2021 року, а саме: 50% посадового окладу надбавка за складність та напруженість в роботі, 10% посадового окладу надбавка за престижність педагогічної праці. Централізованій бухгалтерії Управління освіти утримати нараховану заробітну плату шляхом утримання із вищевказаних педагогічних працівників у загальній сумі 29904,60 грн. та зменшити відрахування до державних фондів 6579,02 грн.

В подальшому, 12.04.2021 відповідачем прийнято розпорядження №88-к/03 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » за неналежне виконання посадових обов`язків.

У розпорядженні, зокрема, вказано, що у ході розгляду звернення вчителя Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_2 тимчасовою комісією для розгляду звернення ОСОБА_2 встановлено відсутність контролю зі сторони начальника Управління освіти Калуської міської ради за фінансово-господарською діяльністю Довга-Калуської початкової школи. Зокрема, у 2020-2021 навчальному році директором Довга-Калуської початкової школи сформовано перший клас з порушенням (при наявних заявах від батьків 3 учнів станом на 1 вересня 2020 року було затверджено перший клас з кількістю 6 учнів). Одній із зарахованих в 1 клас учениць станом на 1 вересня 2020 року було лише 4 роки, що є грубим порушенням. Батькам учнів було повідомлено, що їх діти будуть зараховані в дошкільну групу. Заняття з ними дітьми проводились не як з дітьми дошкільної групи, а як з учнями 1 класу відповідно до затвердженого розкладу уроків учнів першого класу. Мережа закладів загальної середньої освіти приєднаних сіл територіальної громади переглядалась управлінням освіти в січні 2021 року (додаток №7 до рішення виконавчого комітету Калуської міської ради «Про уточнення фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік» від 29.01.2021 №2). Директором Довга-Калуської початкової школи в січні 2021 року подано в централізовану бухгалтерію управління освіти наказ про переведення учнів 1 класу на індивідуальну форму навчання у зв`язку з вибуттям двох учнів. Однак, начальником Управління освіти дані факти не було враховано в службовій записці, поданій міському голові, та не забезпечено якісної підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про уточнення фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік». Зазначено, що фактично, начальником Управління освіти допущено бездіяльність, яка полягає у відсутності контролю за виконанням директором Довга-Калуської початкової школи своїх посадових обов`язків, а також в частині відсутності контролю за фінансово-господарською діяльністю закладів освіти.

Суд зазначає, що дисциплінарний проступок визначається як винне невиконання чи неналежне виконання працівником своїх посадових обов`язків.

Дисциплінарне стягнення це передбачена законом міра примусу, що застосовується уповноваженим органом до працівника, який порушив службову дисципліну, тобто вчинив дисциплінарний проступок.

Для застосування дисциплінарного стягнення уповноваженому органу необхідно встановити наявність всіх елементів складу дисциплінарного проступку - об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкта, суб`єктивної сторони, а також врахувати інші обставини, що мають значення: ступінь тяжкості, наявність шкоди, особу працівника.

Об`єктивна сторона дисциплінарного проступку складається з протиправної поведінки суб`єкта (працівника), шкідливих наслідків та причинного зв`язку між ними й поведінкою особи, що притягається до відповідальності. Протиправність поведінки полягає в порушенні трудових обов`язків, закріплених нормами загального та спеціального законодавства про працю:Кодекс законів про працю України, правилами внутрішнього розпорядку, статутами, положеннями, посадовими інструкціями, а також у порушенні або невиконанні наказів і розпоряджень власника, уповноваженої ним адміністрації.

Для правомірного застосування дисциплінарного стягнення уповноваженому органу необхідно встановити наявність протиправної поведінки державного службовця, шкідливих наслідків та причинного зв`язку між ними і поведінкою особи, що притягається до відповідальності.

Як слідує зі змісту довідки тимчасової комісії для розгляду звернення ОСОБА_2 у січні 2021 року директором ОСОБА_4 було подано до централізованої бухгалтерії Управління освіти наказ від 31.12.2020 №20 «Про зміну тарифікації» у зв`язку із відрахуванням двох учнів із першого класу та переведенням 4 учнів першого класу на індивідуальну форму навчання.

У розпорядженні від 12.04.2021 №88-к/03 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » зазначено, що начальником Управління освіти дані факти не було враховано в службовій записці, поданій міському голові, та не забезпечено якісної підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про уточнення фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік».

У судовому засіданні ОСОБА_1 зазначила, що описаний вище наказ «Про зміну тарифікації» було подано до централізованої бухгалтерії Управління освіти Калуської міської ради не в січні 2021 року, а у лютому 2021 року, у зв`язку із чим їй не було відомо про вказані у ньому дані на момент підготовки інформації щодо уточнення мережі закладів середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік.

Відповідачем не підтверджено факт передачі вказаного наказу від 31.12.2020 №20 до централізованої бухгалтерії Управління освіти Калуської міської ради саме у січні 2021 року та котрого саме числа. Зазначено, що наказ директора Довга-Калуської початкової школи від 31.12.2020 №20 «Про зміну тарифікації» не був зареєстрований.

Крім того, у судовому засіданні представником відповідача надано суду пояснення діловода Управління освіти Калуської міської ради від 27.01.2023 про те, що накази, листи, які надійшли від закладів дошкільної, загальної, середньої, позашкільної освіти не реєструються у вхідній документації, так як це не передбачено номенклатурою справ та інструкцією з діловедення Управління освіти (а.с.217).

Таким чином, твердження позивача про те, що вказаний наказ від 31.12.2020 був переданий до централізованої бухгалтерії Управління освіти Калуської міської ради у лютому 2021 року, а не у січні 2021 року відповідачем не спростовано.

Надані суду копії письмової інформації, поданих голові тимчасової комісії з розгляду звернення її членами не можуть бути беззаперечними доказами надходження вказаного наказу від 31.12.2020 до централізованої бухгалтерії Управління освіти саме в січні 2021 року, оскільки в цих документах не вказано дати надходження наказу, прізвище особи, якій було подано такий документ.

Також, відповідачем не наведено і не надано суду доказів обізнаності ОСОБА_1 в січні 2021 року про прийняття вказаного вище наказу від 31.12.2020 директором школи. Тобто, що позивач була обізнаною про відрахування двох учнів із першого класу і переведення 4 учнів першого класу на індивідуальну форму навчання та не подала таку інформацію на розгляд виконавчого комітету Калуської міської ради 29.01.2021.

Відтак, вказане у розпорядженні від 12.04.2021 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » твердження про те, що начальником Управління освіти Калуської міської ради дані факти не були враховані в службовій записці, поданій міському голові, та не забезпечено якісної підготовки проекту рішення виконавчого комітету «Про уточнення фактичної мережі закладів загальної середньої освіти на 2020-2021 навчальний рік» не підтверджено відповідачем належними і допустимими доказами.

Як слідує зі змісту довідки тимчасової комісії для розгляду звернення ОСОБА_2 цією комісією у ході проведення перевірки також встановлено факти порушення у сфері оплати праці вчителів Довга-Калуської початкової школи, невідповідність фактичного навантаження окремих працівників поданим табелям обліку робочого часу за січень-березень 2021 року.

У розпорядженні від 12.04.2021 №88-к/03 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » зазначено, що рішенням Калуської міської ради від 17.12.2020 «Про переведення закладів загальної середньої та дошкільної освіти на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку» Довга-Калуську початкову школу переведено на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку. Проте, бухгалтерський облік Довга-Калуської початкової школи веде централізована бухгалтерія Управління освіти. Комісії не представлено документів на право ведення такого обліку. У довідці комісії обгрунтовані усі суми зайво нарахованої заробітної плати централізованою бухгалтерією Управління освіти педагогічним працівникам школи.

Зазначено, що фактично, начальником Управління освіти допущено бездіяльність, яка полягає у відсутності контролю за виконанням директором Довга-Калуської початкової школи своїх посадових обов`язків, а також в частині відсутності контролю за фінансово-господарською діяльністю закладів освіти.

Так, згідно пункту 4.7 посадової інструкції начальника Управління освіти Калуської міської ради ОСОБА_1 , затвердженої 23.02.2018 Калуським міським головою, позивач несе відповідальність за відсутність контролю за виконанням працівниками структурних підрозділів Управління освіти та директорів закладів освіти свої посадових обов`язків.

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

17.12.2020 рішенням Калуської міської ради №97 визнано засновником закладів загальної середньої освіти Калуську міську раду, зокрема і Довга-Калуської загальноосвітньої школи І ступеня Калуської районної ради Івано-Франківської області та змінено назви закладів загальної середньої освіти, серед іншого, Довга-Калуська загальноосвітня школа І ступеня Калуської районної ради Івано-Франківської області перейменована на «Довга-Калуська початкова школа Калуської міської ради Івано-Франківської області».

17.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення №98 «Про переведення закладів загальної середньої та дошкільної освіти на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку», яким вирішено перевести на умови самостійного ведення господарської діяльності та бухгалтерського обліку з 01.01.2021 заклади загальної середньої та дошкільної освіти сільських територіальних громад Калуської міської територіальної громади, зокрема, Довга-Калуську початкову школу Калуської міської ради Івано-Франківської області.

22.12.2020 Калуською міською радою прийнято рішення №277 «Про внесення доповнення до рішення виконавчого комітету міської ради від 04.09.2020 №192 «Про фактичну мережу закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти на 2020-2021 навчальний рік».

04.01.2021 між Довго-Калуською початковою школою Калуської міської ради в особі директора ОСОБА_4 (Замовник) та Управлінням освіти Калуської міської ради в особі ОСОБА_1 (Виконавець) укладено договір №1 про надання послуг ведення бухгалтерського обліку, згідно п.1.1. якого Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання з надання послуг із ведення бухгалтерського та податкового обліку (а.с.50).

У пункті 2.2. цього договору вказано, що Замовник зобов`язується протягом терміну дії договору та з моменту набуття чинності цим договором надавати Виконавцю документи та всю інформацію, яка потрібна для належного виконання зобов`язання з надання передбачених цим договором послуг. У разі ненадання або несвоєчасного надання Замовником документів та/або інформації, у тому числі надання недостовірної інформації чи не в повному обсязі, що призвело до невиконання своїх зобов`язань Виконавцем за цим договором та/або порушення законодавства України, відповідальність в повному обсязі покладається на замовника.

Як вказано судом вище, згідно посадової інструкції ОСОБА_1 несе відповідальність за відсутність контролю за роботою централізованої бухгалтерії Управління освіти Калуської міської ради та виконанням директорами закладів освіти своїх посадових обов`язків.

Водночас суд враховує, що Калуська міська рада стала засновником Довга-Калуської початкової школи у грудні 2020 року (17.12.2020). Саме з цього часу на Довга-Калуську початкову школу почали поширюватися повноваження Управління освіти Калуської міської ради. В подальшому, 04.01.2021 між Довго-Калуською початковою школою Калуської міської ради та Управлінням освіти Калуської міської ради укладено договір №1 про надання послуг ведення бухгалтерського обліку. Описані у спірному розпорядженні події мали місце у кінці грудня 2020 року та у січні-березні 2021 року.

Отже, на час подій, які ставляться відповідачем у вину позивачу, Управління освіти Калуської міської ради, яку очолює позивач, тільки розпочало здійснення функції контролю за Довга-Калуською початковою школою. Тобто, ОСОБА_1 тільки почала налагоджувати процес здійснення функції контролю.

Варто зауважити, що рішенням Калуської міської ради №97 від 17.12.2020 Калуську міську раду визнано засновником ще шести закладів загальної середньої освіти на які також почали поширюватися повноваження Управління освіти Калуської міської ради.

Відтак, суд критично оцінює твердження відповідача, зазначене у спірному розпорядженні, про відсутність контролю позивача за виконанням директором Довга-Калуської початкової школи своїх посадових обов`язків та за фінансово-господарською діяльністю закладів освіти.

Окрім того, суд вважає за необхідне зазначити, що зі змісту оскаржуваного розпорядження слідує, що підставою для його прийняття стали: довідка тимчасової комісії, створеної розпорядженням міського голови від 16.03.2021, службові записки ОСОБА_1 від 06.04.2021 №01-16/264 та від 08.04.2021 №01-16/269 та акт про надання службових записок замість пояснення ОСОБА_1 від 08.04.2021.

Суд зауважує, що тимчасовою комісією для розгляду звернення ОСОБА_2 було проведено перевірку відомостей зазначених у зверненні вчителя ОСОБА_2 , які стосувалися діяльності директора школи ОСОБА_4 , тобто, у відповідності до мети її створення, що власне не заперечується відповідачем.

Довідка тимчасової комісії для розгляду звернення вчителя Довга-Калуської початкової шкоди ОСОБА_2 не містить опису порушень допущених ОСОБА_1 . Більше того, жодних згадок про невиконання чи неналежне виконання посадових обов`язків ОСОБА_1 у цій довідці не зазначено. Натомість, комісією зроблений висновок про зловживання директором школи своїм службовим становищем та власними організаційно-розпорядчими функціями, а свідомо подана ним неправдива інформація призвела до порушень в організації освітнього процесу та формування мережі.

Відтак, є безпідставним наведене у розпорядженні Калуського міського голови №88-к/03 від 12.04.2021 твердження про встановлення тимчасовою комісією відсутності контролю зі сторони ОСОБА_1 за фінансово-господарською діяльністю Довго-Калуської початкової школи. Крім того, за змістом довідки тимчасової комісії наведені в ній порушення виявлені в ході перевірки документів учнів, класних журналів, розкладів уроків, наказів директора школи. Відповідачем не доведено, що встановити виявлені порушення було можливим без проведення відповідної перевірки, на підставі поданих директором школи до Управління освіти Калуської міської ради документів.

Зі змісту службової записки від 06.04.2021 №01-16/264, яка адресована заступнику міського голови, слідує, що ОСОБА_1 ознайомившись із матеріалами за результатами роботи тимчасової комісії, створеної відповідно до розпорядження міського голови від 16.03.2021 №84-р для розгляду звернення ОСОБА_2 повідомила про те, що комісією встановлені факти зловживання директором Довга-Калуської початкової школи ОСОБА_4 своїм службовим становищем, власними організаційно-розпорядчими функціями; всі пропозиції за наслідками роботи комісії будуть враховані та взяті до виконання; працівників Управління освіти, які неналежно виконували контрольно-організаційні заходи буде депремійовано за квітень 2021 року.

За змістом службової записки від 08.04.2021 №01-16/269, адресованої заступнику міського голови, ОСОБА_1 зазначила, що жодних протокольних доручень від першого заступника М.В. Тихого щодо виконання нею посадових обов`язків в частині здійснення контролю за виконанням директором Довга-Калуської початкової школи своїх посадових обов`язків до Управління освіти не надходило. Також цією службовою запискою позивач повідомила, що в посадових обов`язках ОСОБА_1 не передбачений контроль за діяльністю керівників ЗЗСО, оскільки з 01.07.2020 вони перейшли на контракту форму трудових відносин безпосередньо з міським головою; стаття 8 Закону України «Про бухгалтерський облік» дозволяє надавати послуги ведення бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією при умові заключення договору із закладом. Зазначено, що оскільки було заборонено вводити до штатного розпису бухгалтера у Довга-Калуську початкову школу, 04.01.2021 був заключний договір між вищевказаним закладом і централізованою бухгалтерією Управління освіти про надання послуг ведення бухгалтерського обліку №1 від 04.01.2021.

08.04.2021 Калуською міською радою складено акт «Про надання службових записок замість пояснення ОСОБА_1 », в якому зазначено, що ОСОБА_1 замість пояснення подала дві службові записки від 06.04.2021 №01-16/269 та від 08.04.2021 №01-16/264.

У спірному розпорядженні також вказано, що пояснення ОСОБА_1 , наведені в службових записках, не знімають з неї вини.

Варто наголосити, що накладення дисциплінарного стягнення у виді догани не вимагає обов`язкового проведення службового розслідування, однак прийняття відповідачем оскаржуваного рішення за фактом неналежного виконання позивачем посадових обов`язків без проведення службового розслідування, дає підстави вважати, що відповідач не врахував всіх обставин обговорюваних подій та наявності вини позивача.

В цьому випадку, службове розслідування щодо позивача не проводилось, тобто вчинення дисциплінарного правопорушення відповідачем фактично встановлено не було.

Саме на роботодавцеві лежить обов`язок надати докази фактів винного вчинення працівником дисциплінарного проступку. При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати всі обставини, за яких вчинено проступок. Для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності в обов`язковому порядку має бути встановлена вина як одна із важливих ознак порушення трудової дисципліни. За відсутності вини працівник не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності.

Разом з цим, у цій справі відповідачем не доведено вини ОСОБА_1 у вчинення дисциплінарного проступку.

Суд зазначає, що накладення дисциплінарного стягнення передбачає обов`язкове з`ясування його наявності та всіх обставин вчинення, ступеня тяжкості та інших обставин які можуть вплинути на прийняття рішення.

Підсумовуюче наведене, враховуючи відсутність доведення вини позивача у вчинення дисциплінарного проступку, суд доходить висновку, що розпорядження міського голови №88-к/03 від 12.04.2021 «Про оголошення догани ОСОБА_1 » є протиправним та підлягає скасуванню.

Водночас суд не погоджується із доводами позивача про те, що спірне розпорядження підписано прийнято неуповноваженою особою, оскільки 31.03.2021 Калуським міським головою прийнято розпорядження №83-к/03 «Про щорічну основну відпустку ОСОБА_6 » тривалістю 1 день 1 квітня 2021 року. У пункті 2 зазначено, що виконання обов`язків міського голови покладено на першого заступника міського голови ОСОБА_3 (а.с.86). Відповідно до довідки Калуської міської ради від 27.05.2021 №1067/02-32/12 голова Калуської міської ради Найда А.М. під час відпустки захворів. Тимчасова непрацездатність тривала з 01 по 13 квітня 201 року (листок непрацездатності серії АЛБ №845425 від 01.04.2021) (а.с.87).

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 908,00 грн., відтак підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір в сумі 908,00 грн.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати розпорядження Калуського міського голови №88-к/03 від 12.04.2021 Про оголошення догани ОСОБА_1 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Калуської міської ради на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 908,00 грн. (дев`ятсот вісім гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ),

відповідач Калуська міська рада (код ЄДРПОУ 33578261, вул. Франка, 1, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

Рішення складене в повному обсязі 08.03.2023.

Джерело: ЄДРСР 109495616
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку