open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 140/7063/22
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2023 року ЛуцькСправа № 140/7063/22

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Кіровоградській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Закарпатській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Полтавській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до суду, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просив визнати протиправними та скасувати: рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Кіровоградській області (далі ГУ ПФУ у Кіровоградській області), яким при переведенні його на пенсію державного службовця за заявою від 05.01.2022 безпідставно не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з довідки №084 від 04.01.2022 матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань; рішення Головних управлінь Пенсійного фонду України у Закарпатській та Полтавських областях, якими при проведенні перерахунків його пенсії по заявах від 21.02.2022 та 25.05.2022 відповідно не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з розрахунку розміру пенсії довідку №084 від 04.01.2022; рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі ГУ ПФУ у Волинській області), яким проведено перерахунок його пенсії на підставі акта перевірки достовірності та обгрунтованості видачі довідок про складові заробітної плати для призначення пенсії від 21.02.2022 №092 та від 25.05.2022 №99, яким не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з розрахунку розміру пенсії довідку №084 від 04.01.2022. Зобов`язати ГУ ПФУ у Волинській області зарахувати до стажу державної служби період роботи 01.04.1986 по 06.02.1996 та провести перерахунок пенсії позивача з 05.01.2022, розрахувавши його розмір зі складових заробітної плати, зазначених у довідці №084 від 04.01.2022 та довідці №092 від 21.02.2022, враховуючи стаж державної служби 34 роки 09 місяців 15 днів (в тому числі станом на 01.05.2016 29 років 01 місяць 09 днів). Зобов`язати ГУ ПФУ у Волинській області виплатити перераховану пенсію за минулий час, починаючи з 05.01.2022 одним платежем (з урахуванням виплачених сум пенсій).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач перебував на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області і до 04.01.2022 отримував пенсію по інвалідності та по віку, відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV (далі Закон № 1058-IV).

05.01.2022 позивач звернувся до ГУ ПФУ у Волинській області із заявою про переведення його на пенсію за віком, відповідно до пунктів 10 і 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015№ 889-VIII (надалі Закон України №889-VIII). До заяви були додані довідки від 04.01.2022, видані Головним управлінням Держгеокадастру у Волинській області (далі ГУ Держгеокадастру у Волинській області) № 083 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), № 082 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), зокрема, з 01.05.2016 по 21.04.2021, та № 084 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.

Позивача було переведено на пенсію відповідно до Закону України № 889-VIII і 19.02.2022 він отримав пенсію в новому розмірі.

У зв`язку зі зміною розмірів посадових окладів державних службовців, позивач 21.02.2022 звернувся до ГУ ПФУ у Волинській області із заявою про перерахунок пенсії, надавши довідку № 092 від 21.02.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця, однак в результаті проведеного перерахунку 19.05.2022 отримав пенсію за травень у значно меншому розмірі від того, який був йому призначений з 05.01.2022.

Позивач вказує на те, що переведення його на пенсію державного службовця і послідуючі перерахунки пенсії на виконання екстериторіального принципу призначення і перерахунків пенсій, введених Пенсійним фондом України, проводились у Кіровоградському, Закарпатському, Полтавському та Волинському Головних управліннях Пенсійного фонду України. При цьому в кожному з цих управлінь по різному порахували його стаж державної служби, у Кіровоградському ГУ ПФУ - 22 роки 03 місяці 05 днів, у Закарпатському ГУ ПФУ - 17 років 05 місяців 18 днів, у Полтавському та Волинському - 19 років 03 місяці 04 дні. В жодному з перерахованих управлінь Пенсійного фонду України, які у своєму розпорядженні серед документів пенсійної справи мали копію його трудової книжки, не виникло питання про необхідність зарахування до стажу державної служби періоду його роботи у державній науковій установі, а саме з 01.04.1986 по 06.02.1996 ( 09 років 10 місяців 05 днів) на посадах керівника групи та ведучого інженера у Волинському філіалі Проектного інституту «Укрземпроект», перейменованого 31.07.1989 у Волинський філіал інституту землеустрою УкрНДІ - земпроект, а 14.04.1992 у Волинський філіал інституту землеустрою.

Позивач вказує на те, що зазначений період роботи (з 01.04.1986 по 06.02.1996) при вступі на державну службу ще 25.01.1999 був йому зарахований до державної служби для виплати надбавки за вислугу років та інших виплат, пов`язаних з державною службою.

Крім того, пунктом 8 Розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України №889-VIII передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Отже, стаж державної служби за періоди роботи до 01 травня 2016 року обчислюється відповідно до законодавства, яке діяло раніше.

Стаж державної служби до набрання чинності Законом України №889-VIII обчислювався відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 № 283 (далі Порядок №283), додатку до нього та інших нормативно-правових актів.

Пунктом 3 Порядку №283 було визначено, що до стажу державної служби включається стаж наукової роботи, набутий в державних установах, організаціях, закладах на посадах, визначених Переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03. 2004 № 257, незалежно від наявності перерв у роботі.

Вказаним Переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації передбачено посади керівника групи та провідного інженера.

Водночас статтею 24 Закону України від 13.12.1991 № 1977-ХІІ «Про наукову і науково-технічну діяльність» було визначено, що для осіб, які працюють на посадах, що згідно із законодавством відносяться до посад державного службовця, попередній стаж наукової роботи, набутий в державних установах, організаціях, закладах, зараховується до стажу державної служби незалежно від наявності перерв у роботі, а для осіб, які працювали (працюють) на посадах наукових (науково-педагогічних) працівників, попередній стаж державної служби зараховується до стажу наукової роботи незалежно від наявності перерв у роботі.

З наведених підстав просив позовні вимоги задовольнити.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 31.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, судовий розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (а.с.45).

Ухвалою суду від 23.12.2023 позовну заяву ОСОБА_1 до ГУ ПФУ у Волинській області про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії залишено без руху (а.с. 105).

Ухвалою суду від 04.01.2023 продовжено розгляд справи (а.с. 151).

Ухвалою суду від 09.01.2023 залучено до справи як співвідповідачів Головне управління Пенсійного фонду України у Кіровоградській області, Головне управління Пенсійного фонду України у Закарпатській області, Головне управління Пенсійного фонду України у Полтавській області (а.с. 152).

У поданих до суду відзивах на позовну заяву ГУ ПФУ у Волинській області (а.с. 56-58), ГУ ПФУ у Кіровоградській області (а.с.170), ГУ ПФУ у Закарпатській області (а.с.204) ГУ ПФУ у Полтавській області (а.с. 174), кожен зокрема, позовні вимоги не визнали та просили відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своєї позиції вказали, що за результатами розгляду територіальними управліннями Пенсійного фонду України заяв та документів позивача, поданих для розрахунку пенсії встановлено, що станом на 01.05.2016 у позивача відсутні 20 років стажу на посадах віднесених до категорії посад державної служби (наявний стаж державної служби 19 років 03 місяці 04 дні).

Періоди роботи на посадах державної служби після 01.05.2016 не враховуються при обчисленні 20-тирічного стажу роботи на посадах віднесених до категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону №3723.

Оскільки стаж роботи позивача станом на 01.05.2016 становить менше 20 років, для обчислення розміру пенсії з урахуванням довідки № 084 від 04.01.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, немає правових підстав.

Окрім того, ГУ ПФУ у Полтавській області у відзиві (а.с. 175-185) зазначило, що стаж державної служби до набрання чинності Законом №889-VIII обчислювався відповідно до Порядку №283 (втратив чинність на підставі постанови КМУ №229 від 25.03.2016) та додатку до нього, яким визначались посади і органи, час роботи в яких зараховуються до стажу державної служби.

Пунктом 2 Порядку №283 передбачено, що до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах державної служби у державних органах, передбачених статтею 25 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1992 №3723-ХІІ, а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців.

За змістом пункту 3 Порядку № 283 до стажу державної служби включається також стаж наукової роботи, набутий в державних установах, організаціях, закладах на посадах, визначених переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 257, незалежно від наявності перерв у роботі.

Згідно Переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенси та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2004 р № 257 (із подальшими змінами і доповненнями), що був чинний на момент перебування та на час припинення державної служби, до переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенси та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" віднесено посади керівника (президента, генерального директора, генерального конструктора, директора, начальника), заступника керівника (віце-президента, заступників генерального директора, генерального конструктора, директора, начальника), радник при дирекції наукової установи, організації (їх філіалів) з наукової, науково-технічної роботи; головний учений секретар, учений секретар та їх заступники; головного конструктора (інженер, технолог тощо) та їх заступники з основного напряму діяльності наукової установи, організації; провідного конструктора (інженера, технолога тощо) з основного напряму діяльності наукової установи, організації; керівника (завідуючого, начальника), заступників керівника (завідуючого, начальника), головного конструктора (інженер, технолог тощо), провідного конструктора (інженера, технолога тощо) наукового підрозділу (відділення, відділу, комплексу, центру, лабораторії, сектору, бюро, групи); головного інженера (конструктора, технолога, архітектора) проекту; головного наукового співробітника; провідного наукового співробітника; старшого наукового співробітника; наукового співробітника; наукового співробітника-консультанта; молодшого наукового співробітника Наукових установ та організації (їх філіалів, відділень тощо).

У пункті 4 Порядку №283 вказано, що документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.

Однак, із записів у трудовій книжці позивача ОСОБА_1 не можна чітко визначити правовий статус наукової установи та структурного підрозділу (у якому працював позивач), що підтверджує науковий напрям його діяльності. Додаткових документів на підтвердження роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 позивачем не надано, у зв`язку із чим відсутні підстави для зарахування до стажу державної служби вказаного періоду роботи.

З наведених підстав відповідачі просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

У відповіді на відзив від 05.12.2022 позивач просив позов задовольнити з мотивів та підстав викладених в уточненій позовній заяві (а.с. 52).

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги слід задовольнити частково з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що 05.01.2022 позивач звернувся до ГУ ПФУ у Волинській області із заявою про переведення його на пенсію за віком, відповідно до пунктів 10 і 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (надалі Закон України №889-VIII). До заяви були додані довідки від 04.01.2022, видані ГУ Держгеокадастру у Волинській області № 083 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), № 082 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), зокрема, з 01.05.2016 по 21.04.2021, та № 084 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби (а.с. 101, 36-41).

З урахуванням Порядку подання та оформлення документів відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, з 01.01.2021 органи Пенсійного фонду України застосовують принцип екстериторіальності при опрацюванні заяв про призначення/перерахунки пенсій. Нова технологія передбачає опрацювання заяв про призначення/перерахунки пенсій відділами з призначення пенсій та відділами перерахунків пенсій (бек-офіси) територіальних органів Фонду в порядку черговості надходження таких заяв незалежно від того, де було прийнято заяву та де проживає пенсіонер.

ГУ ПФУ у Кіровоградській області за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 від 05.01.2022 для визначення розміру пенсії відповідно до Закону України Про державну службу до стажу державної служби враховано період з 25.01.1999 по 30.04.2021 (а.с. 27). Розмір пенсії обчислено із заробітку відповідно до довідок № 083, №084 від 04.01.2022. При цьому, середній розмір надбавки за інтенсивність та премії, інші виплати на підставі довідки №084 від 04.01.2022 не враховано, у зв`язку з тим, що ГУ ПФУ у Кіровоградській області надіслано запит до Управління контрольно-перевірочної роботи по питанню проведення перевірки правильності та обгрунтованості видачі довідок № 082 та №084 від 04.01.2022. Таким чином, розмір пенсії позивача з 05.01.2022 становив 17616 грн (29360грн х 60%).

21.02.2022 позивач звернувся до органів Пенсійного фонду України із заявою про перерахунок пенсії, надавши довідку №092 від 21.02.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), видану ГУ Держгеокадастру у Волинській області у зв`язку зі зміною розміру посадового окладу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №89 від 02.02.2022 (а.с.66, 42).

При опрацюванні поданої заяви за екстериторіальним принципом спеціалістами ГУ ПФУ у Закарпатській області враховано, що категорії посад державних службовців передбачені ст. 25 Закону України №3723, який з 01.05.2016 втратив чинність у зв`язку з прийняттям Закону України Про державну службу №889. Отже, періоди роботи на посадах державної служби після 01.05.2016 не враховуються при обчисленні 20-річного стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад держаних службовців, визначених статтею 25 Закону №3723. Оскільки тривалість роботи позивача на посадах державної служби до 01.05.2016 становить менше 20 років, для обчислення розміру пенсії з урахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, немає підстав.

Таким чином, в результаті проведеного перерахунку розмір пенсії позивача, який обчислено з урахуванням стажу роботи на державній службі 17 років 5 місяців 18 днів, становив 11153,49 грн (18589,15грн х 60%) (а.с. 69).

25.05.2022 до органів Пенсійного фонду України ОСОБА_1 подано заяву про перерахунок пенсії та довідку №99 від 25.05.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), зокрема, за період з 01.01.2017 по 30.12.2021. На підставі поданої заяви спеціалістами ГУ ПФУ у Полтавській області проведено перерахунок пенсії позивачу із врахуванням стажу державної служби (станом на 01.05.2016) 19 років 03 місяці 04 дні, внаслідок чого розмір пенсії позивача з 01.06.2022 становив 11636,95грн (19394,92грн х 60%).

Відповідно до Акту перевірки достовірності та обгрунтованості видачі довідок від 14.10.2022 №0300-1103-1/3485, ГУ ПФУ у Волинській області встановлено, що дані, відображені в довідці від 21.02.2022 №092 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця є достовірними, а в довідці від 25.05.2022 №99 складові заробітної плати занижено, у зв`язку із чим, рекомендовано видати нову довідку за період з 01.01.2017 по 31.12.2021 (а.с.75-76).

З урахуванням нової довідки №121 від 14.10.2022 виданої ГУ Держгеокадастру у Волинській області, позивачу з 01.06.2022 проведено перерахунок пенсії та обчислено її у розмірі 11698,52 грн із врахуванням стажу державної служби 19 років 03 місяці 04 дні (а.с. 77-80).

На письмове звернення позивача щодо встановленого розміру пенсії за віком, ГУ ПФУ у Волинській області листом від 28.07.2022 №6607-4879/З-02/8-0300/22 повідомило, що оскільки тривалість його роботи на посадах державної служби до 01.05.2016 становить менше 20 років, для обчислення розміру пенсії з урахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, немає правових підстав (а.с.29-31).

Не погоджуючись з рішеннями відповідачів про перерахунок пенсії, якими не зараховано до стажу державної служби період його роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та не враховано довідку № 084 від 04.01.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується таким.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначає Закон України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" від 09.07.2003 № 1058-ІV (далі - Закон № 1058-ІV).

Відповідно до ч 1 статті 5 Закону №1058-ІV цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Виключно цим Законом визначаються: принципи та структура системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню; види пенсійних виплат, умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат; пенсійний вік чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на призначення пенсії за віком; мінімальний розмір пенсії за віком; порядок здійснення пенсійних виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням; порядок використання коштів Пенсійного фонду та накопичувальної системи пенсійного страхування; організація та порядок здійснення управління в системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування.

Відповідно до ч 1 статті 9 Закону №1058-ІV в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: 1) пенсія за віком; 2) пенсія по інвалідності; 3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника.

Згідно з ч.1 статті 10 Закону № 1058-ІV особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Частиною першою статті 26 Закону № 1058-ІV встановлено, що особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років.

Відповідно до частин 3, 5 статті 45 Закону №1058-ІV переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

Документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.

Тобто пенсійні правовідносини виникають у зв`язку з реалізацією особою свого права, що в свою чергу залежить від таких (обставин) як виникнення права в особи (на підставі положень чинного законодавства, що передбачає умови набуття такого права), звернення особи до компетентних органів для реалізації такого права (тобто здійснення волевиявлення), прийняття рішення суб`єкта владних повноважень, спрямованого на задоволення або відмову в реалізації права особи.

В той же час принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях, визначені Законом України "Про державну службу" від 10.12.2015 № 889-VІІІ (далі-Закон № 889-VІІІ).

Згідно із пунктом 1 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 889-УІІІ, цей Закон набрав чинності з 01.05.2016.

Як убачається з положень статті 90 Закону №889-VІІІ після 01.05.2016 пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

В той же час відповідно до пунктів 10, 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 889-VІІІ, державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" від 28.12.1993 № 3723-ХІІ (далі-Закон № 3723-ХІІ) та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" від 28.12.1993 № 3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України "Про державну службу" від 28.12.1993 № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України "Про державну службу" від 28.12.1993 № 3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Отже, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» №3723-XII, але у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Разом з тим, Порядком призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 (надалі Порядок №622) визначено (п. 3), що право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону України від 16.12.1993 № 3723 «Про державну службу», якщо до набрання чинності Законом України від 10.12.2015 № 899 «Про державну службу» не призначалася пенсія відповідно до Закону України від 16.12.1993 № 3723 «Про державну службу», мають зокрема чоловіки, які досягли віку 62 роки.

Тобто законодавець визначив певні умови, за дотримання яких у осіб зберігається право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-ХІІ.

За змістом ч. 1 ст. 37 Закону №3723-XII на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом 1 частини 1 статті 28 згаданого Закону, у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Як вбачається з вищевказаних положень, обов`язковою умовою для збереження в особи права на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону 3723-ХІІ після 01.05.2016 є дотримання сукупності вимог, визначених ч. 1 ст. 37 Закону 3723-ХІІ і Прикінцевих та перехідних положень Закону №889- VIII, а саме щодо віку, страхового стажу, стажу державної служби.

Аналогічна правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права була висловлена Верховним Судом у постановах від 03.07. 2018 у справі №265/3709/17 та від 19.03.2019 у справі № 357/1457/17.

Відповідно до вимог п. 4 Порядку № 622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

-посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

-розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

-у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з І травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;?

- матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р, за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Пунктом 5 Порядку № 622 визначено, що форма довідки про заробітну плату, яка подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.

Постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 № 1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям", затверджені форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16.12.1993 № 3723-ХІІ "Про державну службу" (надалі - Постанова № 1-3).

Таким чином особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу", пенсія призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права на неї. При цьому, розмір пенсії обраховується органами пенсійного фонду, зокрема, на підставі довідок, виданих за встановленою формою уповноваженим державним органом, в якому працювала особа, або його правонаступником.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами розгляду територіальними управліннями Пенсійного фонду України документів, поданих позивачем для розрахунку пенсії державного службовця, відповідачами встановлено, що станом на 01.05.2016 у ОСОБА_1 відсутні 20 років стажу на посадах віднесених до категорії посад державної служби (наявні 19 років 03 місяці 04 дні).

За таких обставин, відповідачі вважають, що відсутні правові підстави для обрахунку пенсії позивача з урахуванням довідки №084 від 04.01.2022 (про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі).

Водночас ГУ ПФУ у Волинській області останній розрахунок пенсії позивача проведено з урахуванням довідки №121 від 14.10.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) (а.с. 77-79).

З матеріалів пенсійної справи (підрахунків страхового стажу та спеціального стажу, що дає право на пенсію за віком державним службовцям (а.с. 80)) вбачається, що територіальними органами Пенсійного фонду України позивачу зараховано до стажу державної служби 19 років 3 місяці 4 дні. При цьому, позивачу не зараховано до стажу державної служби період роботи 01.04.1986 по 06.02.1996 на посадах керівника групи та ведучого інженера у Волинському філіалі Проектного інституту «Укрземпроект», перейменованого 31.07.1989 у Волинський філіал інституту землеустрою УкрНДІ - земпроект, а 14.04.1992 у Волинський філіал інституту землеустрою.

Відтак, у даному випадку належить з`ясувати, чи зараховується зазначений позивачем період 01.04.1986 по 06.02.1996 до стажу роботи на посадах, які відносяться до категорії посад державної служби.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам у вказаному контексті, суд керується наступним.

Відповідно до статті 1 Закону №889-VІІІ, державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо: 1) аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів; 2) забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно- правових актів; 3) забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг, 4) здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства, 5) управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням; 6) управління персоналом державних органів; 7) реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

Державний службовець - це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті) (далі - державний орган), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов`язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби

Пунктом 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Так відповідно до ст. 24 Закону №3723-ХІІ прийняття на державну службу, просування по ній службовців, стимулювання їх праці, вирішення їх питань, пов`язаних із службою, проводиться відповідно до категорії посад службовців, а також згідно з рангами, які їм присвоюються.

Крім того, ч. 1 ст. 25 Закону №3723-ХІІ було визначено, що основними критеріями класифікації посад державних службовців є організаційно-правовий рівень органу, який приймає їх на роботу, обсяг і характер компетенції на конкретній посаді, роль і місце посади в структурі державного органу.

Відтак основними умовами, які визначають підстави для зарахування того чи іншого періоду роботи особи на посаді державного службовця до стажу, який дає право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону № 3723-XIІ є відповідна категорія посади та встановлення за займаною посадою відповідного рангу.

У свою чергу, стаж державної служби до набрання чинності Законом №889-VIII обчислювався відповідно до Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 №283 (далі - Порядок №283, втратив чинність на підставі постанови КМУ №229 від 25.03.2016) та додатку до нього, яким визначались посади і органи, час роботи в яких зараховуються до стажу державної служби.

Пунктом 2 Порядку №283 передбачено, що до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах державної служби у державних органах, передбачених статтею 25 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1992 №3723-ХІІ, а також на посадах, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад державних службовців.

За змістом пункту 3 Порядку № 283 до стажу державної служби включається також стаж наукової роботи, набутий в державних установах, організаціях, закладах на посадах, визначених переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 257, незалежно від наявності перерв у роботі.

У переліку посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсії та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 N 257, у наукових установах та їх організаціях (їх філіалах, відділеннях тощо), передбачені такі посади: керівник (президент, генеральний директор, генеральний конструктор, директор, начальник); заступник керівника (віце-президент, заступники генерального директора, генерального конструктора, директора, начальника) з наукової, науково-технічної роботи; головний учений секретар, учений секретар та їх заступники; головний конструктор (інженер, технолог тощо) та їх заступники з основного напряму діяльності наукової установи, організації; провідний конструктор (інженер, технолог тощо) з основного напряму діяльності наукової установи, організації; керівник (завідуючий, начальник), заступники керівника (завідуючого, начальника), головний конструктор (інженер, технолог тощо), провідний конструктор (інженер, технолог тощо) наукового підрозділу (відділення, відділу, комплексу, центру, лабораторії, сектору, бюро, групи); головний інженер (конструктор, технолог, архітектор) проекту; головний науковий співробітник; провідний науковий співробітник; старший науковий співробітник; науковий співробітник; науковий співробітник-консультант; молодший науковий співробітник; докторант).

Отже, вказаним Переліком посад наукових (науково-педагогічних) працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації передбачено посади керівника (групи) та провідного інженера.

Водночас статтею 24 Закону України від 13.12.1991 № 1977-ХІІ «Про наукову і науково-технічну діяльність» було визначено, що для осіб, які працюють на посадах, що згідно із законодавством відносяться до посад державного службовця, попередній стаж наукової роботи, набутий в державних установах, організаціях, закладах, зараховується до стажу державної служби незалежно від наявності перерв у роботі, а для осіб, які працювали (працюють) на посадах наукових (науково-педагогічних) працівників, попередній стаж державної служби зараховується до стажу наукової роботи незалежно від наявності перерв у роботі.

Згідно зі статтею 22-3 вказаного Закону до стажу наукової роботи зараховувався, зокрема, часроботи на посадах наукових працівників, визначених статтею 22-1 цього Закону, а статтею 22-1 передбачено, що посадами наукових працівників наукових установ та організацій (їх філіалів, відділень тощо) є: керівник (завідувач) та заступники керівника (завідувача) наукового підрозділу (відділу, лабораторії, сектору, бюро, групи); головний конструктор, головний інженер, головний технолог з основного напряму діяльності наукової установи, організації, закладу та їх заступники; провідний конструктор, провідний інженер, провідний технолог з основного напряму діяльності наукової установи, організації, закладу.

Відповідно до ч.17 ст. 37 Закону України від 26.11.2015 № 848-VIII «Про наукову і науково-технічну діяльність» (в редакції станом на 28.09.2017) для осіб, які працюють на посадах, що згідно із законодавством належать до посад державного службовця, попередній стаж наукової роботи, набутий у державних установах, організаціях, закладах, зараховується до стажу державної служби незалежно від наявності перерв у роботі, а для осіб, які працювали (працюють) на посадах наукових (науково-педагогічних) працівників, попередній стаж державної служби зараховується до стажу наукової роботи незалежно від наявності перерв у роботі.

В подальшому, Законом України від 03.10.2017 № 2148-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій», який набрав чинності 11.10.2017, статтю 37 Закону України від 26.11.2015 № 848-VIII «Про наукову і науково-технічну діяльність» викладено у новій редакції, якою не передбачено зарахування наукового стажу роботи до стажу державної служби.

У пункті 4 Порядку №283 вказано, що документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.

За приписами статті 62 Закону №1788-ХІІ основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно записів трудової книжки серії НОМЕР_1 (а.с. 15-26) позивач у період з 01.04.1986 по 06.02.1996 працював у Волинському філіалі проектного інституту «Укрземпроект» (перейменованого 31.07.1989 у Волинський філіал Українського науково-дослідного проектно-пошукового інституту по землеустрою (скорочено УкрНДІ земпроект), а 14.04.1992 у Волинський філіал інституту землеустрою) на посадах: з 01.04.1986 - керівника групи (запис №4); з 02.01.1989 - провідного інженера (запис №5); з 01.01.1993 керівника групи (запис №8); 06 02.1996 - звільнений за власним бажанням (запис №9).

З урахуванням зазначеного, суд приходить до висновку, що період роботи позивача з 01.04.1986 по 06.02.1996 у Волинському філіалі проектного інституту «Укрземпроект» (перейменованого 31.07.1989 у Волинський філіал Українського науково-дослідного проектно-пошукового інституту по землеустрою, а з 14.04.1992 у Волинський філіал інституту землеустрою) на посадах керівника групи та провідного інженера підлягають зарахуванню до стажу державної служби як періоди, які зараховуються до стажу наукової роботи згідно пункту 3 Порядку 283.

Відтак, не зарахування відповідачами вказаного періоду роботи позивача до стажу державної служби є протиправним.

Враховуючи вищевикладене, за умови зарахування періоду роботи позивача з 01.04.1986 по 06.02.1996 у Волинському філіалі проектного інституту «Укрземпроект до стажу державної служби, такий стаж станом на 01.05.2016 становитиме не менш як 20 років, а тому позивач має право на призначення пенсії за віком відповідно до пунктів 10 і 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» № 889-VIII і відповідно для врахування довідки №084 від 04.01.2022.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами не доведено суду правомірність не зарахування позивачу до стажу державної служби періоду його роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та не врахування при перерахунках пенсій довідки ГУ Держгекадастру у Волинській області №084 від 04.01.2022, а відтак, позовні вимоги у цій частині підлягають до задоволення шляхом визнання протиправними та скасування: рішення ГУ ПФУ у Кіровоградській області, яким при переведенні позивача на пенсію державного службовця за заявою від 05.01.2022 безпідставно не зараховано до стажу державної служби період його роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з довідки №084 від 04.01.2022 матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань; рішення Головних управлінь Пенсійного фонду України у Закарпатській та Полтавських областях, якими при проведенні перерахунків пенсії позивача по заявах від 21.02.2022 та 25.05.2022 відповідно не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з розрахунку розміру пенсії довідку №084 від 04.01.2022; визнання протиправними дій ГУ ПФУ у Волинській області щодо проведення перерахунку пенсії позивачу на підставі акта №0300-1103-1/3485 від 14.10.2022 та не зарахування до стажу державної служби періоду роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996, а також неврахування довідки №084 від 04.01.2022; зобов`язання ГУ ПФУ у Волинській області зарахувати до стажу державної служби позивача період роботи 01.04.1986 по 06.02.1996 та провести перерахунок і виплату пенсії позивачу з 05.01.2022 розрахувавши її розмір зі складових заробітної плати, зазначених у довідці №084 від 04.01.2022 та довідці №092 від 21.02.2022 (з урахуванням виплачених сум).

Разом з тим, вимога позивача про зобов`язання ГУ ПФУ у Волинській області здійснити виплату перерахованої пенсії одним платежем задоволенню не підлягає. Суд зазначає, що спосіб виконання дій, які має вчинити за рішенням суду суб`єкт владних повноважень, не визначений в спірних правовідносинах нормативно. У разі набрання чинності рішенням суду в межах цієї справи, перерахування недоплачених сум буде вважатися належним виконанням судового рішення, як у разі перерахування присудженої суми кількома платежами, так і однією сумою, а повним виконанням рішення суду буде сплата відповідачем всієї недоплаченої різниці. Відповідно підстави для задоволення позову в цій частині відсутні.

За таких обставин суд дійшов висновку, що зазначений позов підлягає задоволенню частково з підстав викладених у його мотивувальній частині.

Зважаючи на відсутність документально підтверджених судових витрат пов`язаних із розглядом справи, питання про їх розподіл судом не вирішується.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Кіровоградській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Закарпатській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Полтавській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Кіровоградській області, яким при переведенні ОСОБА_1 на пенсію державного службовця за заявою від 05.01.2022 безпідставно не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з довідки №084 від 04.01.2022 матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головних управлінь Пенсійного фонду України у Закарпатській та Полтавських областях, якими при проведенні перерахунків пенсії ОСОБА_1 по заявах від 21.02.2022 та 25.05.2022 відповідно не зараховано до стажу державної служби період роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996 та безпідставно вилучено з розрахунків розміру пенсії довідку №084 від 04.01.2022.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 на підставі акта №0300-1103-1/3485 від 14.10.2022 та не зарахування до стажу державної служби періоду роботи з 01.04.1986 по 06.02.1996, а також неврахування довідки №084 від 04.01.2022.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області зарахувати до стажу державної служби ОСОБА_1 період роботи 01.04.1986 по 06.02.1996 у Волинському філіалі проектного інституту «Укрземпроект» (перейменованого 31.07.1989 у Волинський філіал Українського науково-дослідного проектно-пошукового інституту по землеустрою, а з 14.04.1992 у Волинський філіал інституту землеустрою) та провести перерахунок і виплату пенсії ОСОБА_1 з 05.01.2022, розрахувавши її розмір зі складових заробітної плати, зазначених у довідках Головного управління держгеокадастру у Волинській області №084 від 04.01.2022 та №092 від 21.02.2022 (з урахуванням виплачених сум).

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.М. Димарчук

Джерело: ЄДРСР 109446547
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку