open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/7836/23-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 березня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Києві клопотання прокурора другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу речових доказів у кримінальному провадженні № 62019000000000982, -

В С Т А Н О В И В :

На розгляд слідчого судді надійшло клопотання прокурора відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про передачу речових доказів у кримінальному провадженні № 62019000000000982 Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (код ЄДРПОУ 41037901) в управління у порядку та на умовах, визначеними ст. ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», на які ухвалою Печерського районного суду м. Києва від 23.02.2023 по справі № 757/7130/23-к накладено арешт, а саме:

- вантажні вагони у кількості 55 одиниць за номерами: 64227176, 64227218, 64227143, 64227135, 64242779, 64242787, 64243116, 64243256, 64243553, 64243603, 64244262, 64243025, 64243066, 64243074, 64243157, 64243538, 64243546, 64243587, 64243611, 64243637, 64242621, 64243124, 64243132, 64243223, 64243629, 64243645, 64243686, 64243702, 64244270, 64244353, 64243264, 64243678, 64244213, 64243207, 64243249, 64244288, 64244312, 64242563, 64244221, 64244239, 64242548, 64242605, 64243561, 64244320, 64243140, 64243579, 64244189, 64244247, 64244346, 64244304, 64244254, 64243652, 64243181, 64244205, 64227184.

Обґрунтовуючи клопотання, прокурор зазначає, що Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019000000000982 від 04.07.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України.

В ході досудового розслідування отримано інформацію про те, що в період з 02.10.2017 по 20.11.2018 на рахунок ТОВ «Новітнє Обладнання» зараховано кошти від ряду суб`єктів господарювання, як комерційної так і державної форм власності, на загальну суму 135,82 млн. грн., з яких, частина коштів, отримана від державних установ - ДУ «ЦОП МВС України», Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, ДП «МТП Южний», ПРАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ», ДНДЕКЦ МВС України, Ренійська філія ДП АМПУ Адміністрація РМП, Херсонська філія ДП АМПУ Адміністрація РМП, КП «Київський метрополітен», Головне Управління національної поліції в Херсонській області - в сумі 134,49 млн. грн.

Також, в ході досудового розслідування, окрім іншого встановлюються обставини постачання протягом 2018 - 2019 років Інформаційних систем - Автоматизованого програмно-апаратного комплексу для здійснення офіційного моніторингу телерадіопрограм (Товар або АПКМ) Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення (Національна рада або Покупець).

17.09.2018 Національною радою та ТОВ «Новітнє обладнання» (Постачальник) укладено договір поставки №17-09/2018-1, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю товар за кодом - ДК021:2015: 48810000-9 - Інформаційні системи (1-й етап створення та впровадження АПКМ) у кількості та цінами відповідно до Специфікації Товару.

15.05.2019 Національною радою та Постачальником укладено договір поставки № 8/19 відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю товар за кодом - ДК021:2015: 48810000-9 - Інформаційні системи (2-й етап створення та впровадження АПКМ) у кількості та цінами відповідно до Специфікації Товару.

Призначенням АПКМ є здійснення Національною радою офіційного моніторингу телерадіопрограм відповідно до статті 11 та 13 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення».

Зазначену закупівлю товарів Національною радою здійснено за бюджетні кошти.

Згідно заяви про злочин Національної ради від 26.11.2019 № 10а/17 та показів працівників Національної ради автоматизований програмно-апаратний комплекс для здійснення офіційного моніторингу телерадіопрограм, який мало бути створено та впроваджено ТОВ «Новітнє Обладнання» до 27.08.2019, не відповідає меті, призначенню, визначеного договором. Функції програмного забезпечення АПКМ не відповідають технічному завданню, визначеного розділом 3.2 додатку 2 до Договору.

Відповідно до розділу 3 Методики визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації, затвердженої наказом Державного комітету зв`язку та інформатизації України від 06.06.2003 № 97 до проектів (робіт) з інформатизації належить зазначений АПКМ.

Частиною 5 ст. 2 Закону України «Про Національну програму інформатизації» передбачено, що програми та проекти (або їх частини), які спрямовані на створення, розвиток та інтеграцію інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій чи передбачають придбання засобів інформатизації з метою забезпечення функціонування державних органів, органів місцевого самоврядування, установ, організацій, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, виконуються як складові частини Національної програми інформатизації, якщо інше не передбачено законодавством.

Частиною 5 ст. 26 цього ж закону визначено, що державні органи та органи місцевого самоврядування, установи та організації, які утримуються за рахунок бюджетних коштів, подають Генеральному державному замовнику інформацію про створення, розвиток та інтеграцію, незалежно від джерел фінансування, інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, що забезпечують функціонування цих органів, установ, організацій, за винятком інформації, пов`язаної з національною безпекою та обороною держави.

Проте, згідно листа Міністерства цифрової трансформації України від 02.09.2022 № 1/04-2-7569 проєкти інформатизації від Національної ради у 2018-2019 роках на погодження до Державного агентства з питань електронного урядування та Мінцифри не надходили.

У кримінальному провадженні призначено експертизу виконаного проекту інформатизації від 03.10.2022, за зазначеними договорами поставки № 17-09/2018-1 та № 8/19.

Відповідно до експертного висновку за результатами первинної експертизи від 10.11.2022, направленого Мінцифри листом від 17.11.2022 № 1/04-2-10339, об`єкт експертизи оцінюється як такий, що не повною мірою відповідає загальним принципам Концепції Національної програми інформатизації України.

Згідно протоколу №3 від 26.12.2018 приймання послуг з встановлення програмного забезпечення 1-го етапу створення та впровадження АПКМ у відповідності до вимог технічного завдання згідно 3-го етапу плану поставки товару до договору №17-09/2018-1 від 17.09.2018, програмне забезпечення Inlimited Media Cognitive Analysis АПКМ встановлене, однак певні його функції, зокрема система транскрибування, інтерфейси робочих місць, а також його конфігурування не відповідають умовам договору від 17.09.2018 №17-09/2018-1.

При цьому, наказ на дослідну експлуатацію Національною радою не видавався та жодний документ, який свідчить про усунення недоліків, що установлені комісією, зокрема журнал дослідної експлуатації, протоколи та акти випробування 1- го етапу створення та впровадження АПКМ, щомісячні звіти ТОВ «Новітнє обладнання» щодо обсягів та переліку виконаних робіт тощо не складався.

Згідно додатку № 1 до договору поставки від 17.09.2018 № 17-09/2018-1 передбачалось постачання низки програмного забезпечення 1-го етапу створення та впровадження АПКМ, серед якого Inlimited Media Cognitive Analitycs.

Автором цього програмного забезпечення - Inlimited Media Cognitive Analytics є фізична особа, працівник ТОВ «Новітнє обладнання» ОСОБА_4 , який відповідно до договору від 17.09.2018 № 7 передав право на використання зазначеного програмного забезпечення ТОВ «Новітнє обладнання», з отриманням від товариства винагороди у розмірі 1000 грн. при тому, що відповідно до зазначеного договору поставки № 17-09/2018-1 Національною радою за дане програмне забезпечення здійснено оплату 8 651,3 тис. грн.

Крім того, встановлено, що програмне забезпечення: Inlimited Media Cognitive Analitycs (код товару IMCA) для ТОВ «Новітнє обладнання» згідно п. 1.1 договору про надання послуг від 18.09.2018 № 18/09-2018/П розроблено ТОВ «АВАНТА ПРОМ СІТІ».

Згідно акту надання послуг від 28.09.2018 № 18/09-2018/П-1 ТОВ «АВАНТА ПРОМ СІТІ» виконано роботи з розроблення програмного продукту Inlimited Media Cognitive Analitycs на суму 1 726 296,83 грн., проте ТОВ «Новітнє обладнання» не було здійснено оплату згідно із зазначеним актом. При цьому, ТОВ «АВАНТА ПРОМ СІТІ» не подано позов до суду з метою виконання укладеного договору в частині здійснення оплати.

30.01.2023 допитано директора ТОВ «АВАНТА ПРОМ СІТІ» ОСОБА_5 , який повідомив, що після купівлі цього підприємства, останнє діяльності не здійснювало.

02.10.2018 програмне забезпечення, передбачене додатком № 1 до договору поставки від 17.09.2018 № 17-09/2018-1 прийнято Національною радою без перевірки усіх його технічних вимог.

Відповідно до висновку експерта від 13.02.2023 № СЕ-19-23/5041-ВЗ на працівника Національної ради, який здійснював приймання обладнання від ТОВ «Новітнє обладнання» міг здійснюватися тиск направлений на приймання АПКМ та/або його частин, які не працювали.

Згідно Рішення № 383 від 08.02.2021 «Про розгляд рекомендацій Рахункової палати» Протокол №10, за результатами Звіту про результати фінансового аудиту Національної ради за 2018 рік, затвердженого рішенням Рахункової палати від 25.06.2010 № 14-6, встановлено, що договір від 17.09.2018 № 17-09/2018-1 є нікчемним.

Відповідно до висновку експерта Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України за результатами проведення судової комп`ютерно-технічної експертизи від 14.09.2022 у програмному забезпеченні поставленому Національній раді не реалізовано більшість функції, що передбачались Додатком № 2 до договору поставки № 17-09/2018-1, а саме: №№ 4.1.1 - 4.1.27, 4.1.29 - 4.1.32, 4.2.3 - 4.2.7, 4.4.1 - 4.4.5, 4.5.1. 4.5.3 - 4.5.11, 4.6.2. - 4.6.4.

10.04.2019 при відсутності будь-якого підтвердження функціонування АПКМ, в порушення порядку складання Актів введення в експлуатацію основних засобів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818, Національною радою складено Акт введення в експлуатацію основних засобів № 12 М-2018.001, затвердженого головою Національної ради ОСОБА_6 .

Згідно з актом Держаудитслужби від 14.09.2022 Національній раді за наслідками укладення та виконання договору поставки № 17-09/2018-1 ТОВ «Новітнє обладнання» завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 40 379,00 тис. грн. Особами, які допустили ряд порушень зі сторони Національної ради визначено: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , та ТОВ «Новітнє обладнання» - ОСОБА_12 , ОСОБА_13 ОСОБА_4 .

Надалі, за відсутності неналежного виконання умов Договору № 17-09/2018-1 Національною радою до річного плану закупівель на 2019 рік, внесено закупівлю UA-2019-04-26-001862-a, ДК 021:2015: 48810000-9 - Інформаційні системи, очікуваною вартістю - 60 714 000,00 грн., конкретна назва процедури закупівлі - 2-й етап створення та впровадження автоматизованого програмно-апаратного комплексу для здійснення офіційного моніторингу телерадіопрограм.

Зазначена закупівля проведена за переговорною процедурою з наступним обґрунтуванням такої процедури: 2-й етап створення та впровадження автоматизованого програмно-апаратного комплексу для здійснення офіційного моніторингу телерадіопрограм є логічним продовженням 1-го етапу, на який в свою чергу у 2018 році було оголошено та проведено процедуру відкритих торгів з оприлюдненням оголошення англійською мовою (міжнародні торги) та визначено переможця - ТОВ «Новітнє обладнання».

З метою стандартизації та забезпечення сумісності роботи обладнання та програмного забезпечення складного програмно-апаратного комплексу, розробка якого здійснюється вперше саме для потреб Національної ради у відповідності до вимог статей 11 та 13 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» щодо здійснення своїх повноважень у галузі контролю та нагляду. Зважаючи на документи надані ТОВ «Новітнє обладнання»: - свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 83930 від 22.12.2018 на комп`ютерну програму «Inlimited Media Cognitive Analytics», яка використовується Національною радою у складі програмно-апаратного комплексу для здійснення офіційного моніторингу телерадіопрограм, створеного ТОВ «Новітнє обладнання» в ході виконання 1-го етапу у 2018 році.

Національною радою повторно не погоджено закупівлю 2-го етапу створення та впровадження АПМК з Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації.

Не дивлячись на те, що вказану закупівлю не погоджено Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації за результатами переговорної процедури закупівлі між Національною радою, в особі заступника голови ОСОБА_14 та ТОВ «Новітнє обладнання», в особі генерального директора ОСОБА_12 укладено договір поставки від 15.05.2019 № 8/19.

Відповідно до розділу IV цього договору оплата Товару здійснюватиметься наступним чином:

- у 1 етапі Постачальник зобов`язується з дати зарахування на його розрахунковий рахунок попередньої оплати від Покупця у розмірі 100 % (від вартості всього обладнання) поставити його протягом 90 календарних днів, за адресами, визначеними у Додатку № 4 до цього договору.

- у 2 етапі Постачальник зобов`язується з дати зарахування на його розрахунковий рахунок попередньої оплати від Покупця у розмірі 50 % (від програмного забезпечення) поставити його протягом 90 календарних днів, за адресами, визначеними у Додатку № 4 до цього договору.

- у 3 етапі Постачальник протягом 90 календарних днів з дати зарахування на розрахунковий рахунок Постачальника попередньої оплати від Покупця в 1 етапі зобов`язується здійснити встановлення програмного забезпечення 2-го етапу створення та впровадження АПМК за адресами, визначеними у Додатку № 4 до Договору № 8/19. Покупець сплачує вартість встановлення програмного забезпечення 2-го етапу створення та впровадження АПМК протягом 15 банківських днів з дати підписання сторонами акту здавання-приймання наданих послуг.

Національна рада платіжними дорученнями від 29.05.2019 № 610 та 611 здійснила попередню 100% оплату за обладнання на суму 44114,0 тис. грн. та 50% оплату за програмне забезпечення у сумі 6000,0 тис. грн.

Пізніше, всупереч етапності, визначеної пунктами 4.1.1, 4.1.2 розділу ІV Договору № 8/19, відповідно до акту приймання товару від 26.06.2019, затвердженого ОСОБА_14 (на 28 день) Комісія Національної ради № 2 прийняла програмне забезпечення 2-го етапу створення та впровадження АПМК вартістю 12000,00 тис. грн. і відповідно до платіжного доручення від 27.06.2019 № 808 оплатила решту 50% вартості зазначеного програмного забезпечення.

Відповідно до висновку експерта Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України за результатами проведення судової комп`ютерно-технічної експертизи від 14.09.2022 у програмному забезпеченні поставленому Національній раді не реалізовано більшість функції, що передбачались Додатком № 2 до договору поставки № 8/19, а саме: №№ 3.2.1 - 3.2.3, 3.2.5 - 3.2.29, 3.2.31. - 3.2.34, 3.3.2 - 3.3.9, 4.2.1 - 4.2.14, 7.1 - 7.5.

Згідно з актом Держаудитслужби від 14.09.2022 Національній раді за наслідками укладення та виконання договору поставки № 8/19 ТОВ «Новітнє обладнання» завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 12 000,00 тис.грн. Особами, які допустили ряд порушень зі сторони Національної ради визначено: ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 , ОСОБА_11 та ТОВ «Новітнє обладнання» - ОСОБА_12 .

Також в ході досудового розслідування отримано інформацію про те, що в період зазначених господарських операцій ТОВ «Новітнє Обладнання» набуло у власність рухоме та нерухоме майно, зокрема:

- вантажні вагони у кількості 55 одиниць за такими номерами: 64227176, 64227218, 64227143, 64227135, 64242779, 64242787, 64243116, 64243256, 64243553, 64243603, 64244262, 64243025, 64243066, 64243074, 64243157, 64243538, 64243546, 64243587, 64243611, 64243637, 64242621, 64243124, 64243132, 64243223, 64243629, 64243645, 64243686, 64243702, 64244270, 64244353, 64243264, 64243678, 64244213, 64243207, 64243249, 64244288, 64244312, 64242563, 64244221, 64244239, 64242548, 64242605, 64243561, 64244320, 64243140, 64243579, 64244189, 64244247, 64244346, 64244304, 64244254, 64243652, 64243181, 64244205, 64227184.

26.10.2020 зазначені вантажні вагони у кількості 55 одиниць визнані речовим доказом у кримінальному провадженні.

23.11.2020 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва у справі № 757/47352/20-к на вказані вантажні вагони накладено арешт, із забороною власникам майна чи особам, що його використовують передавати право власності на нього будь-яким іншим фізичним чи юридичним особам та здійснювати його відчуження.

06.12.2022 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва у справі №757/35173/22-к на рухоме та нерухоме майно, в тому числі на вантажні вагони накладено арешт, із забороною розпорядження та/або користування цим майном.

21.12.2022 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва у справі № 757/36832/22-к арештовані речові докази передані Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в управління.

31.01.2023 ухвалою Київського апеляційного суду, ухвалу Печерського районного суду м. Києва від 06.12.2022 скасовано в частині накладення арешту рухоме та нерухоме майно ТОВ «Новітнє Обладнання», проте в частині накладення арешту на 55 вантажних вагонів, ухвалу слідчого судді залишено без змін.

21.02.2023 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва, арешт накладений ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 06.12.2022 у справі №757/35173/22-к на 55 вантажних вагонів, скасовано.

23.02.2023 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва у справі № 757/7130/23-к на зазначені вантажні вагони накладено арешт, встановивши заборону будь-яким чином відчужувати, розпоряджатись та/або користуватись будь-яким фізичним або юридичним особам цим майном.

Прокурор вказує, що вартість речових доказів становить понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

З метою забезпечення збереження активів, на які накладено арешт у слідства виникла необхідність в передачі зазначеного в клопотанні майна (залізничних вагонів) в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Прокурор в кримінальному провадженні № 62019000000000982 - ОСОБА_3 надав на адресу суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, викладенні вимоги підтримав.

Розгляд клопотання здійснено без повідомлення представника власника майна.

На підставі досліджених матеріалів слідчий суддя надходить до наступних висновків.

Головним слідчим управлінням Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019000000000982 від 04.07.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України.

Постановою старшого слідчого третього відділу Управління з розслідування кримінальних правопорушень, вчинених службовими особами, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_19 від 26.10.2020 вказані в клопотанні вантажні вагони визнані речовими доказами у кримінальному провадженні № 62019000000000982.

Ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 23.02.2023 по справі № 757/7130/23-к накладено арешт на вантажні вагони, що належать ТОВ «Новітнє Обладнання» у кількості 55 одиниць за номерами: 64227176, 64227218, 64227143, 64227135, 64242779, 64242787, 64243116, 64243256, 64243553, 64243603, 64244262, 64243025, 64243066, 64243074, 64243157, 64243538, 64243546, 64243587, 64243611, 64243637, 64242621, 64243124, 64243132, 64243223, 64243629, 64243645, 64243686, 64243702, 64244270, 64244353, 64243264, 64243678, 64244213, 64243207, 64243249, 64244288, 64244312, 64242563, 64244221, 64244239, 64242548, 64242605, 64243561, 64244320, 64243140, 64243579, 64244189, 64244247, 64244346, 64244304, 64244254, 64243652, 64243181, 64244205, 64227184, із встановленням заборони відчуження, користування та розпорядження означеним майном.

Згідно з абзацом сьомим частини шостої статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Частиною першою статті 2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» передбачено, що Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У пункті 4 частини першої статті 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з організації здійснення заходів, пов`язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

Частиною першою статтею 21 Закону встановлено, що управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

Відповідно до частини третьої статті 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється на умовах ефективності, а також збереження (за можливості - збільшення) їх економічної вартості.

Відповідно до частини першої статті 19 Закону встановлено, що Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову - лише щодо позову, пред`явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Зазначені активи приймаються в управління на підставі ухвали слідчого судді, суду чи згоди власника активів, копії яких надсилаються Національному агентству не пізніше наступного робочого дня після їх винесення (надання) з відповідним зверненням прокурора.

Згідно з частиною другою статті 19 Закону, у разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень.

Вимогами частини другої статті 21 Закону передбачено, що активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі. Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

З урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку про наявність підстав для передачі майна (вантажні вагони) в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, що відповідає положенням ч. 6 ст. 100 КПК України та ст. ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Також слідчий суддя вважає, що в даному випадку таке обмеження права власності є розумним та співмірним завданням кримінального провадження.

На підставі викладеного, керуючись ст. 100 КПК України, ст. 19, 21 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання - задовольнити.

Передати рухоме майно, що належить ТОВ «НОВІТНЄ ОБЛАДНАННЯ» (код ЄДРПОУ 38929719), а саме:

- вантажні вагони у кількості 55 одиниць за номерами: 64227176, 64227218, 64227143, 64227135, 64242779, 64242787, 64243116, 64243256, 64243553, 64243603, 64244262, 64243025, 64243066, 64243074, 64243157, 64243538, 64243546, 64243587, 64243611, 64243637, 64242621, 64243124, 64243132, 64243223, 64243629, 64243645, 64243686, 64243702, 64244270, 64244353, 64243264, 64243678, 64244213, 64243207, 64243249, 64244288, 64244312, 64242563, 64244221, 64244239, 64242548, 64242605, 64243561, 64244320, 64243140, 64243579, 64244189, 64244247, 64244346, 64244304, 64244254, 64243652, 64243181, 64244205, 64227184, на які ухвалою слідчого судді Печерського районного суду м. Києва від 23.02.2023 по справі № 757/7130/23-к накладено арешт, в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, у порядку та на умовах, визначеними ст. ст. 1, 9, 19-24 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

Про передачу майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів повідомити заінтересованих осіб шляхом направлення копії ухвали слідчого судді.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 109320735
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку