open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
5 Справа № 160/8048/21
Моніторити
Ухвала суду /31.07.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /07.07.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.11.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /26.07.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/8048/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.07.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /07.07.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.04.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2023/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2023/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.12.2022/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.11.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.09.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.08.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.08.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.05.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.05.2022/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2022/ Третій апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.12.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.11.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /26.07.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2021/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 лютого 2023 рокуСправа №160/8048/21

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді:Царікової О.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21 за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

20.05.2021 ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області, в якому просив визнати протиправними дії відповідача щодо відмови йому у проведенні перерахунку його пенсії на підставі довідки Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України №22/6-1187 від 04.03.2021; зобов`язати провести перерахунок його пенсії на підставі довідки Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України від 04.03.2021 №22/6-1187 з 01.12.2019 (першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії) та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.12.2019.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 позовні вимоги задоволено, визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо відмови ОСОБА_1 у проведенні перерахунку його пенсії на підставі довідки Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України №22/6-1187 від 04.03.2021; зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести ОСОБА_1 перерахунок його пенсії на підставі довідки Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України №22/6-1187 від 04.03.2021 з 01.12.2019 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.12.2019.

Зазначене рішення суду не було оскаржено в апеляційному порядку та набрало законної сили.

16.09.2021 ОСОБА_1 видано виконавчі листи.

Постановою державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Дніпропетровській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Дніпро) Солдатова Івана Миколайовича від 06.10.2021 відкрито виконавче провадження щодо виконання виданого 16.09.2021 Дніпропетровським окружним адміністративним судом виконавчого листа щодо зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області провести ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) перерахунок його пенсії на підставі довідки Департаменту персоналу Міністерства внутрішніх справ України №22/6-1187 від 04.03.2021 з 01.12.2019 та виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.12.2019.

20.05.2022 ОСОБА_1 подав заяву до Дніпропетровського окружного адміністративного суду про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 26.07.2021 шляхом зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у тридцятиденний строк з моменту набрання ухвалою законної сили, подати звіт про повне і всебічне виконання рішення суду у порядку, визначеному ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Вказував, що відповідач умисно, в порушення законодавства, ігнорує виконання рішення, а також, що перерахунок на виконання рішення суду виконано, однак в добровільному порядку не виплачено різницю між виплачуваною пенсією у меншому розмірі та перерахованою, вказує, що рішення суду не виконується в частині виплати різниці між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.12.2019. Разом з тим, позивач вказував, що має право на ефективний судовий захист, точне та своєчасне виконання рішення суду. Заявою від 23.05.2022 підтримав свої вимоги до суду щодо встановлення судового контролю за виконання рішення у формі зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подати звіт про виконання рішення суду від 26.07.2021.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.05.2021 клопотання ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду задоволено, встановлено судовий контроль за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21; зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області відповідно до статті 382 КАС України у тридцятиденний строк з моменту отримання копії ухвали суду подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21.

05.08.2022 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 26.07.2021.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2022 прийнято звіт Головного управління ПФУ в Дніпропетровській області №0400-010901-7/79538 від 04.08.2022 про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21, завершено процедуру судового контролю за виконанням рішення. Зокрема, в ухвалі вказано, що відповідачем рішення суду не виконано в повному обсязі в частині виплати нарахованої пенсії в сумі 112092,22 грн, та органи Пенсійного фонду України фінансують види пенсійних виплат за рахунок коштів Державного бюджету у межах виділених асигнувань. Нарахована позивачу сума доплати по пенсії має бути виплачена за рахунок коштів Державного бюджету України, проведення такої виплати не може бути здійснено за рахунок власних коштів Пенсійного фонду України, зокрема, Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, що надійшли від сплати єдиного соціального внеску, а проводиться лише у разі наявності на це відповідних бюджетних асигнувань. Пенсійні виплати здійснюються Головним управлінням Пенсійного фонду України виключно за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством, інших фінансових можливостей, крім зазначених, для здійснення виплат управління не має. Виділення коштів із державного бюджету на фінансування даної бюджетної програми не залежить від територіального органу Пенсійного фонду України. Невиконання судового рішення Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин.

Не погодившись із зазначеною вище з ухвалою суду, ОСОБА_1 звернувся до Третього апеляційного адміністративного суду з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати ухвалу та прийняти постанову про встановлення судового контролю за виконанням рішення від 26.07.2021 у справі шляхом зобов`язання подати звіт про повне і всебічне його виконання. ОСОБА_1 вказував, що рішенням суду було зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області виплатити різницю між фактично отриманою та належною до сплати сумою пенсії, починаючи з 01.12.2019, у цій частині рішення суду не виконане. Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у звіті погоджується про неповне виконання рішення суду, рішення суду виконане неповністю. Заборгована сума до виплати відповідачем самостійно відтермінована на невідомий строк, проте суд питання про відстрочення чи розстрочення виконання рішення суду не вирішував.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 17.11.2022 апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення. Ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.08.2022, прийняту за результатами розгляду звіту про виконання рішення в справі №160/8048/21 залишено без змін.

13.02.2022 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду від ОСОБА_1 надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду (вх. №11597/23) шляхом зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області протягом місяця з дня отримання ухвали подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звіт виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21 разом з письмовими доказами про здійснення конкретних дій і заходів в межах компетенції, на підтвердження повного виконання судового рішення саме стосовно ОСОБА_1 . Разом з тим, у разі ненадання разом із звітом про виконання судового рішення письмових доказів про здійснення конкретних дій і заходів в межах компетенції, на підтвердження повного виконання судового рішення саме стосовно позивача ОСОБА_1 , позивач просить встановити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області новий місячний строк для подання звіту про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21; разом із звітом про виконання судового рішення надати письмові докази про здійснення конкретних дій і заходів, в межах компетенції, на підтвердження повного виконання судового рішення саме стосовно ОСОБА_1 .

Розглянувши подану ОСОБА_1 заяву про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21, суд зазначає таке.

У рамках даної справи, як вже було зазначено вище, судом розглянуто питання щодо встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21.

Зокрема, 05.08.2022 Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області було подано звіт про виконання рішення суду від 26.07.2021. У звіті вказано, що Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області не відмовляється від виконання рішення суду та виконує його, здійснило перерахунок пенсії, визначило суму доплати за період з 01.12.2019 по 31.10.2021 у розмірі 112092,22 грн, яку зобов`язується виплатити після надходження бюджетного асигнування.

Пунктами 1, 2 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також про об`єднані управління, затвердженого Постановою правління Пенсійного фонду України від 22.12.2014 року № 28-2, Управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також об`єднані управління (є територіальними органами Пенсійного фонду України. Управління Фонду підпорядковуються Фонду та безпосередньо відповідним головним управлінням Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що разом з цими управліннями утворюють систему територіальних органів Фонду.

За змістом пункту 4 вищевказаного Положення Управління Фонду відповідно до покладених на нього завдань, з-поміж іншого, планує доходи та видатки коштів Фонду в районі (місті), у межах своєї компетенції забезпечує виконання бюджету Фонду; забезпечує ведення бухгалтерського обліку з виконання доходів і видатків, кошторису видатків на утримання управління Фонду та своєчасно складає і в установленому порядку подає затверджену звітність головним управлінням Фонду; призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до законодавства; забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Фонду та інших джерел, визначених законодавством; здійснює інші повноваження, визначені законом.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2014 №280 Пенсійний фонд України забезпечує своєчасне та у повному обсязі фінансування виплати пенсій та інших виплат, які згідно із законодавством проводяться за рахунок коштів Пенсійного фонду та інших джерел, визначених законодавством.

Згідно п.10 Порядку казначейського обслуговування коштів загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2017 року №312, асигнування з державного бюджету, які виділяються для забезпечення пенсійних виплат, і кошти Пенсійного фонду України, що надходять на видатковий рахунок Пенсійний фонд України розподіляє та спрямовує на фінансування пенсій та інших виплат, які згідно із законодавством проводяться за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення, встановленого законом про Державний бюджет України.

Нормою КАС України щодо зобов`язання суб`єкта владних повноважень відповідача подати звіт про виконання рішення суду передбачено такий вид як контроль виконання рішення суду з сторони суду, повнота та своєчасність його виконання.

Варто вказати, що питання щодо належного чи не належного виконання рішення суду може поставити державний виконавець у межах здійснення примусового виконання рішення суду.

Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У Рішенні №16-рп/2009 від 30.06.2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Суд звертає увагу, що судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється з метою реалізації завдань адміністративного судочинства. Суд займає активну позицію не лише під час вирішення публічно-правового спору, але й після набрання судовим рішенням законної сили.

Разом з тим, судом вже було встановлено, що Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області вживає всі можливі заходи для добровільного та своєчасного виконання рішення суду. Проте, судом не було встановлено факту ухилення боржника від виконання рішення суду у частині виплати нарахованих коштів. На противагу вказаному, Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подано до суду звіт про виконання рішення суду.

Верховний Суд у постанові від 20.02.2019 року у справі № 806/2143/15 вказував, що правові норми КАС України (ст. 382) мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі. Також подібної позиції Верховний Суд дотримується у постанові від 25.02.2021 у справі № 640/13599/20.

Переслідуючи мету забезпечення реалізації конституційного принципу обов`язковості судових рішень, суди мають зважено підходити до вибору процесуальних засобів такого забезпечення, встановлювати дійсні причини виникнення затримки у виконанні судового рішення, аналізувати акти законодавства, враховувати здійснені відповідною посадовою особою дії, спрямовані на виконання судового рішення, та їх відповідність вимогам законодавства, встановлювати наявність та форму вини такої посадової особи, а також зазначати про співмірність розміру штрафу та доходів (фінансової спроможності) такої посадової особи. Це не повинно зумовлювати порушення основоположних засад адміністративного судочинства, зокрема, пропорційності, необхідності дотримання оптимального балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи та цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) тощо. Такі засоби не можуть бути надмірними за визначених умов та не мають призводити до порушення прав, гарантованих Конституцією України та Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. (Постанова Верховного Суду від 23.04.2020 у справі № 560/523/19).

Отже, Дніпропетровським окружним адміністративним судом було прийнято звіт про виконання рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21, завершено процедуру судового контролю за виконанням рішення. Суд упевнився, що відповідач не відмовляється виконувати рішення суду та виконує його.

Разом з тим, суд наголошує, що контроль за виконанням рішення суду від 26.07.2021 Дніпропетровським окружним адміністративним судом вже було встановлено та зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області подати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення, про що також наголошував Третій апеляційний адміністративний суд у постанові від 17.11.2022.

Попри все вищезазначене, суд звертає увагу ОСОБА_1 на норми статті 167 КАС України, згідно якої будь-яка письмова заява, клопотання, заперечення повинні містити:

1) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) особи, яка подає заяву чи клопотання або заперечення проти них, її місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

2) найменування суду, до якого вона подається;

3) номер справи, прізвище та ініціали судді (суддів), якщо заява (клопотання, заперечення) подається після постановлення ухвали про відкриття провадження у справі;

4) зміст питання, яке має бути розглянуто судом, та прохання заявника;

5) підстави заяви (клопотання, заперечення);

6) перелік документів та інших доказів (за наявності), що додаються до заяви (клопотання, заперечення);

7) інші відомості, які вимагаються цим Кодексом.

Вимога вказати в заяві по суті справи, скарзі, заяві, клопотанні або запереченні ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України стосується лише юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України. Іноземна юридична особа подає документ, що є доказом її правосуб`єктності за відповідним законом іноземної держави (сертифікат реєстрації, витяг з торгового реєстру тощо).

До заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).

Якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що подана ОСОБА_1 заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21 не підлягає задоволенню як така, що є очевидно безпідставною та необґрунтованою, а також з огляду на те, що у рамках адміністративної справи №160/8048/21 судом вже було вирішено питання щодо встановлення судового контролю за виконанням зазначеного рішення суду.

У зв`язку із зазначеним вище суд дійшов висновку про наявність підстав для повернення ОСОБА_1 заяви про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21 без розгляду.

Керуючись ст.ст. 167, 241-243, 256, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.07.2021 у справі №160/8048/21 за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, повернути без розгляду.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статтями 256 та 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст ухвали складено 17.02.2023.

Суддя О.В. Царікова

Джерело: ЄДРСР 109303686
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку