open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 183/27/23
Моніторити
Ухвала суду /06.10.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /29.06.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /03.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /03.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.03.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Вирок /28.02.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /03.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /03.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /02.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області
emblem
Справа № 183/27/23
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /06.10.2023/ Касаційний кримінальний суд Ухвала суду /29.06.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /03.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /03.04.2023/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /13.03.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Вирок /28.02.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /03.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /03.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області Ухвала суду /02.01.2023/ Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської областіНовомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Справа № 183/27/23

№ 1-кп/183/921/23

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2023 року м. Новомосковськ

Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 (в режимі відеоконференції),

обвинуваченої ОСОБА_5 (в режимі відеоконференції),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Новомосковського міськрайонного суду Дніпропетровської області кримінальне провадження № 12022221080000637 відносно:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Борщивка Балаклійського району Харківської області, громадянки України, з вищою освітою, не працюючої, заміжньої, маючої на утриманні малолітню дитину, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,

обвинуваченої у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3, ч. 5 ст. 111-1 КК України,

в с т а н о в и в:

22 лютого 2022 року президент російської федерації (далі рф), реалізуючи злочинний план, направив до ради федерації звернення про використання збройних сил рф за межами рф, яке було задоволено.

24 лютого 2022 року о 05:00 годині президент російської федерації оголосив про рішення розпочати військову операцію в Україні.

Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною та незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною та недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевськими конвенціями 1949 року, а також усупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї, Договору про дружбу, співробітництво та партнерство між Україною та Російською Федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У подальшому збройними силами рф, які діяли за наказом керівництва рф і зс рф, здійснено пуск крилатих та балістичних ракет по аеродромам, військовим штабам і складам ЗС України, а також підрозділами зс та інших військових формувань рф здійснено вторгнення на територію суверенної держави Україна.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року о 05:00 годині, за наказом президента російської федерації ОСОБА_6 , рф незаконно вторглась на територію України та здійснила збройний напад, застосовуючи збройні сили рф та федеральну службу військ національної гвардії РФ.

Одним із першочергових етапів реалізації злочинного умислу щодо збройного нападу на державу Україна передбачалося здійснення вторгнення найбільш підготовлених та мобільних підрозділів зс рф, у тому числі спеціального призначення, на територію держави Україна для організації силових захоплень та взяття під контроль будівель і споруд, що забезпечують діяльність органів державної влади України з метою перешкоджання їх нормальній роботі та здійснення силового впливу на їх діяльність; блокування та взяття під контроль військових частин Збройних Сил України (далі ЗС України), Державної прикордонної служби України (далі ДПС України), підрозділів Національної гвардії України (далі НГ України) для перешкоджання їх законній діяльності щодо відсічі збройної агресії РФ, оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості; перекриття та блокування авіаційного, транспортного та морського сполучення по території держави Україна з метою недопущення пересування військових підрозділів ЗС України та представників правоохоронних органів для протидії збройній агресії ЗС РФ; пошкодження військових об`єктів ЗС України, які мають важливе оборонне значення та об`єктів, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення.

У зв`язку з цим, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» затверджено зазначений Указ.

Воєнний стан неодноразово продовжувався указами Президента України, в останній раз Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 № 2738-ІХ строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 р. строком на 90 діб.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-ІХ «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

Так, після незаконного вторгнення на територію України збройних сил РФ, тобто після 24.02.2022 року, у громадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , виник кримінальний протиправний умисел, направлений на зайняття посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих функцій або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

З цією метою, ОСОБА_5 , перебуваючи на території м. Балаклія, Ізюмського району, Харківської області, з травня 2022 року діючи умисно та усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, реалізуючи свій кримінальний протиправний умисел, направлений на зайняття посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, добровільно надала згоду представникам окупаційної адміністрації рф щодо її призначення та була призначена на керівну посаду - начальник відділу освіти Балаклійського ТУ Ізюмського району Харківської області.

В подальшому, 23.06.2022 року ОСОБА_5 добровільно уклала трудовий договір № 02-к з представником роботодавця в особі голови тимчасової цивільної адміністрації м. Балаклія Харківської області ОСОБА_7 , що діяв на підставі наказу голови Ізюмської тимчасової цивільної адміністрації № 002-К від 03.05.2022, про прийняття її на роботу до тимчасової цивільної адміністрації м. Балаклія Харківської області на посаду начальника відділу освіти з місцем постійної роботи за адресою: Харківська область, м. Балаклія, вул. Жовтнева,18.

Перебуваючи на вказаній посаді, ОСОБА_5 з червня 2022 року по 8 вересня 2022 року, продовжуючи реалізацію свого кримінального протиправного умислу, виконувала обов`язки передбачені вказаним трудовим договором за місцем роботи, а саме: здійснювала керівництво діяльністю відділу, забезпечувала виконання покладених на відділ завдань, брала участь в нарадах керівників відділів окупаційної влади, видавала накази про прийняття працівників на роботу, укладала трудові договори з працівниками, організовувала та проводила колективні наради, надавала вказівки працівникам відділу та навчальних закладів щодо виконання робіт, складала табелі обліку робочого часу працівників відділу, навчальних закладів та відомості про нарахування заробітної плати, заявки на фінансування відділу, пояснювальні записки за своїм підписом, вирішувала питання щодо організації роботи відділу освіти та його матеріально-технічного забезпечення, тим самим здійснювала організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованих територіях Балаклійської та Савинської ОТГ, Ізюмського району, Харківської області.

Крім того, 22 лютого 2022 року президент рф, реалізуючи злочинний план, направив до ради федерації звернення про використання збройних сил рф за межами рф, яке було задоволено.

24 лютого 2022 року о 05:00 годині президент рф оголосив про рішення розпочати військову операцію в Україні.

Згідно з Конституцією України, Україна є суверенною та незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною та недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевськими конвенціями 1949 року, а також усупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї, Договору про дружбу, співробітництво та партнерство між Україною та Російською Федерацією 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У подальшому збройними силами рф, які діяли за наказом керівництва рф і зс рф, здійснено пуск крилатих та балістичних ракет по аеродромам, військовим штабам і складам ЗС України, а також підрозділами зс та інших військових формувань рф здійснено вторгнення на територію суверенної держави Україна.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 24 лютого 2022 року о 05:00 годині, за наказом президента рф Володимира Путіна, рф незаконно вторглась на територію України та здійснила збройний напад, застосовуючи збройні сили рф та федеральну службу військ національної гвардії рф.

Одним із першочергових етапів реалізації злочинного умислу щодо збройного нападу на державу Україна передбачалося здійснення вторгнення найбільш підготовлених та мобільних підрозділів зс рф, у тому числі спеціального призначення, на територію держави Україна для організації силових захоплень та взяття під контроль будівель і споруд, що забезпечують діяльність органів державної влади України з метою перешкоджання їх нормальній роботі та здійснення силового впливу на їх діяльність; блокування та взяття під контроль військових частин Збройних Сил України (далі ЗС України), Державної прикордонної служби України (далі ДПС України), підрозділів Національної гвардії України (далі НГ України) для перешкоджання їх законній діяльності щодо відсічі збройної агресії РФ, оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості; перекриття та блокування авіаційного, транспортного та морського сполучення по території держави Україна з метою недопущення пересування військових підрозділів ЗС України та представників правоохоронних органів для протидії збройній агресії зс рф; пошкодження військових об`єктів ЗС України, які мають важливе оборонне значення та об`єктів, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення.

У зв`язку з цим, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Законом України від 24.02.2022 «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»» затверджено зазначений Указ.

Воєнний стан неодноразово продовжувався указами Президента України, в останній раз Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 № 2738-ІХ строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 р. строком на 90 діб.

Законом України від 22.05.2022 № 2265-ІХ «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії російської федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в Україну» російська федерація визнана державою-терористом (державою-агресором).

Так, після незаконного вторгнення на територію України збройних сил російської федерації, тобто після 24.02.2022, у громадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , виник кримінальний протиправний умисел, направлений на здійснення дій спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти Балаклійської та Савинської об`єднаних територіальних громад (далі-ОТГ).

23.06.2022 року представником роботодавця в особі голови тимчасової цивільної адміністрації м. Балаклія Харківської області ОСОБА_7 , що діяв на підставі наказу голови Ізюмської тимчасової цивільної адміністрації № 002-К від 03.05.2022, відповідно до трудового договору № 02-К ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , за її добровільної згоди призначено на посаду начальника відділу освіти так званої тимчасової цивільної адміністрації м. Балаклія Харківської області, з місцем постійної роботи за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до ч. 2 ст. 14 «Федерального закона "Об образовании в Российской Федерации"» від 29.12.2012 № 273-ФЗ (далі закон № 273-ФЗ) в освітніх організаціях освітня діяльність здійснюється на державній мові російської федерації, якщо цією статтею не встановлено інше. Викладання та вивчення державної мови російської федерації в рамках освітніх програм, що мають державну акредитацію, здійснюються відповідно до федеральних державних освітніх стандартів, освітніх стандартів (мовою оригіналу: в образовательных организациях образовательная деятельность осуществляется на государственном языке Российской Федерации, если настоящей статьей не установлено иное. Преподавание и изучение государственного языка Российской Федерации в рамках имеющих государственную аккредитацию образовательных программ осуществляются в соответствии с федеральными государственными образовательными стандартами, образовательными стандартами).

Відповідно до п. 6 ст. 2 закону № 273-ФЗ федеральний державний освітній стандарт - сукупність обов`язкових вимог до освіти певного рівня та (або) до професії, спеціальності та напряму підготовки, затверджених залежно від рівня освіти федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері загальної освіти, або федеральним органом виконавчої влади, що здійснює функції з вироблення та реалізації державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері вищої освіти (мовою оригіналу: федеральный государственный образовательный стандарт - совокупность обязательных требований к образованию определенного уровня и (или) к профессии, специальности и направлению подготовки, утвержденных в зависимости от уровня образования федеральным органом исполнительной власти, осуществляющим функции по выработке и реализации государственной политики и нормативно-правовому регулированию в сфере общего образования, или федеральным органом исполнительной власти, осуществляющим функции по выработке и реализации государственной политики и нормативно-правовому регулированию в сфере высшего образования).

Відповідно до ч. 5 ст. 11 закону № 273-ФЗ федеральні державні освітні стандарти загальної освіти розробляються за рівнем освіти (мовою оригіналу: федеральные государственные образовательные стандарты общего образования разрабатываются по уровням образования).

Так, ОСОБА_5 з метою реалізації свого кримінально-протиправного умислу, направленого на здійснення дій, спрямованих на пропаганду у закладах освіти утвердження тимчасової окупації частини території України та впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, упродовж червня початку вересня 2022 року, керуючись положеннями ст. 14 Федерального закону «Об образовании в Российской Федерации» від 29.12.2012 № 273-ФЗ та на порушення вимог ст. 7 Закону України № 2145-VIII «Про освіту» від 05.09.2017, на проведених колективних нарадах повідомляла підлеглим їй директорам навчальних закладів Балаклійської та Савинської ОТГ, а також на загальних зборах педагогічних колективів щодо здійснення навчального процесу на російській мові, за освітніми стандартами держави агресора та з використанням навчальних підручників російською мовою за освітньою програмою рф.

Крім того, ОСОБА_5 видавала накази про прийняття директорів шкіл на роботу, на проведених колективних нарадах з підлеглими їй директорами повідомляла про можливість направлення вчителів до м. Курськ російської федерації для проходження перепідготовки за стандартами та програмами російської федерації та в подальшому організовувала їх направлення до м. Курськ для подальшого впровадження стандартів освіти російської федерації на територіях Балаклійської та Савинської ОТГ Ізюмського району Харківської області.

Окрім цього, ОСОБА_5 надавала вказівки підлеглим їй директорам навчальних закладів Балаклійської та Савинської ОТГ вилучити з бібліотек навчальних закладів літературу, яка носить націоналістичний характер, державну українську символіку, про що вимагала комісійно складати та підписувати відповідні акти.

Також, ОСОБА_5 з метою реалізації свого кримінально-протиправного умислу, направленого на здійснення дій спрямованих на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти, надавала вказівки підлеглим їй директорам навчальних закладів Балаклійської та Савинської ОТГ щодо відновлення, згідно журналів, оцінок учнів 9-х, 11-х класів на підставі чого мали бути видані свідоцтва про здобуття освіти на російській мові та з грифом рф, та надала вказівки щодо здійснення набору учнів до шкіл на період 2022-2023 навчального року, набору технічного персоналу та педагогічного складу та щодо підготовки приміщень школи до нового навчального року за стандартами освіти російської федерації.

В судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_5 вину свою визнала повністю та показала, що обставини, викладені в обвинувальному акті, не оспорює та повністю визнає себе винною у пред`явленому обвинуваченні. Також додала, що 24.02.2022 року вони переїхали в с. Борщивка, де мешкає її матір та знаходилися там до травня місяця 2022 року. Станом на 24.02.2022 року вона працювала консультантом в центрі професійного розвитку педагогічних працівників у відділі освіти Балаклійської міської ради. В травні 2022 року вони повернулися до місця свого мешкання в м. Балаклію, оскільки почалося мародерство. 23.06.2022 року до них підійшли військові і запитали, хто вони такі, та де мешкають. При цьому сказали, що з освітян залишилась лише вона одна, і що їй необхідно працювати. Після чого, їй повідомили, що в понеділок вона має прийти о 09.00 годині на нараду в адміністрацію. Вона погодилася, по іншому вчинити не могла, оскільки перед нею стояли військові зі зброєю, а вона одна з дитиною, з неповнолітнім сином. Вона мала на меті зберегти свою родину. Станом на 03.06.2022 року функціональні обов`язки консультанта вона не виконувала. Вони просто були вдома. 16.06.2022 року вона написала заяву на звільнення. Виїхати з окупації вона не могла, бо її брат не транспортабельний і матір пенсіонерка. Вони вирішили залишитися всією родиною разом, навіть в окупації. В подальшому, в понеділок о 09.00 годині вона прийшла до адміністрації на нараду. Людина, яка оголосила себе головою адміністрації не місцева людина, а представник окупаційної влади. Цей чоловік ОСОБА_7 , сказав їй, що вона буде начальником відділу освіти. Вона погодилася на вказану посаду і погодилася виконувати функції пов`язані з цією посадою. Після цього, до неї підійшов військовий і повідомив, що вона має робити, а саме: зателефонувати всім директорам; дізнатися скільки директорів погоджуються працювати з окупаційною владою. Також піти подивитися на її поверх, де був повний безлад. Всі документи окупаційна влада складала в мішки, виносила і знищувала. Українські документи, на які вона натрапляла, вона ховала поміж книжок, намагаючись зберегти хоча б щось. Особові справи вчителів їй вдалося зберегти. Підручники і символіку вони ховали, а не знищували. Також вказала, що в червні вона підписала трудовий договір, який вже був заповнений, з окупаційною владою. Їй потрібно було приймати людей на роботу. Люди писали заяви в адміністрацію, які потім передавалися їй. Також, вона мала проводити наради з директорами, складати табелі відпрацьованого часу. Складати інформацію про відділи освіти: що пошкоджено, які контакти дітей, батьків, освітян, також мала заохочувати вчителів їхати на перекваліфікацію. З м. Балаклії поїхало 8 педагогів. Окупаційній владі вона повідомила, що більше їхати ніхто не захотів. Також мала приймати дітей до школи, батьки мали писати заяви. Мова про початок навчального процесу не йшлася. Вона приймала заяви від батьків про зарахування дітей до навчальних закладів. Також приймала участь у нарадах окупаційної влади кожного ранку о 09.00 годині. Кожен четвер вона проводила наради, їй надавали інформацію, яку вона мала донести на нараді, але інформацію вона трохи перекручувала в сторону України. Вказала, що у неї були підлеглі у відділі освіти. Щодо впровадження стандартів освіти: Ізюмський районний відділ освіти надсилав різні програми і вони мали їх впроваджувати. Ці програми вона надавала для ознайомлення працівникам. З нею співпрацювали директори м. Балаклія 4 школи, по селам 3 ліцеї. 4 заклади в м. Балаклія, ліцеї - Яговенківський, Борщивський, Савинський, Вишнівський. З цими закладами вона співпрацювала. Надавала вказівки щодо набору персоналу у навчальні заклади. Батьки писали заяву їхньому директору про оновлення оцінок 9 та 11 класів. Ці заяви вони повинні були передавати в м. Ізюм, де «атестована» школа мала оновити оцінки та видати атестати про закінчення 9 та 11 класів. Вказала, що, вчиняючи вказані дії, вона думала про свою родину, сину 12 років, на її плечах брат інвалід та матір пенсіонерка. Вона мала якось вижити. Їх грабували, мирних жителів вбивали, це було дуже страшно. Вона робила все що могла зробити для громадян. За її сприяння дитина таємно складала іспит у Харківський ВУЗ, а вони з батьками «шорхали» меблями, щоб військові не почули. Додала, що вона щиро кається, співпрацювала з правоохоронними органами України з 10.09.2022 року, коли місто звільнили від окупації, давала зізнавальні покази. У скоєному щиро кається.

В судовому засіданні у відповідності до ч. 3 ст. 349 КПК України судом було з`ясовано, що учасники судового провадження правильно розуміють зміст вищенаведених обставин, а також встановлено відсутність сумнівів у добровільності їх позиції.

Оскільки учасники судового провадження, в тому числі обвинувачена, не оспорювали в судовому засіданні обставини, при яких обвинуваченою ОСОБА_5 скоєно злочини, суд вважає недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин, які ніким не оспорюються, і учасники судового процесу проти цього не заперечували.

Також в судовому засіданні суд роз`яснив учасникам судового процесу вимоги ч. 3 ст. 349 КПК України щодо позбавлення права оскарження обставин, які ніким не оспорюються, в апеляційному порядку.

Отже, суд, дослідивши докази в межах пред`явленої підозри, не виходячи за межі пред`явленого обвинувачення, яке прокурор підтримав в судовому засіданні, приходить до однозначного висновку про те, що вина обвинуваченої ОСОБА_5 у колабораційній діяльності, а саме у добровільному зайнятті громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора; у колабораційній діяльності, а саме у вчиненні дій, спрямованих на пропаганду у закладах освіти з метою утвердження тимчасової окупації частини території України та впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти,

доведена у повному обсязі і її умисні дії вірно кваліфіковані органом досудового слідства за ч. 5, ч.3 ст. 111-1 КК України, відповідно.

При призначенні виду та розміру покарання обвинуваченій суд керується ст. 65 КК України, враховує ступінь тяжкості вчинених злочинів, дані про особу обвинуваченої, сукупність усіх обставин у справі.

Обставин, що обтяжують покарання ОСОБА_5 судом не встановлено.

Обставиною, що пом`якшує покарання ОСОБА_5 , суд визнає її щире каяття, яке ґрунтується на належній критичній оцінці нею своєї протиправної поведінки, визнанні вини та готовності підлягати кримінальній відповідальності.

Крім того, суд бере до уваги дані про особу обвинуваченої, яка вину свою визнала повністю, розкаялась у вчиненому,раніше несудима,за місцеммешкання характеризуєтьсяпосередньо,на облікаху лікарів нарколога, психіатра, фтизіатра не перебуває, має на утриманні малолітню дитину, брата інваліда.

Однак, суд враховує, що обвинувачена ОСОБА_5 вчинила злочини, один з яких є тяжким.

За таких обставин, з урахуванням даних про особу обвинуваченої, враховуючи наявність обставини, яка пом`якшує покарання обвинуваченої, та відсутність обставин, які його обтяжують, однак, враховуючи ступінь тяжкості вчиненого злочину,суд незнаходить підставдля призначення ОСОБА_5 покарання із застосуванням ст. ст. 69, 75 КК України, а саме нижче від найнижчої межі чи звільнення від відбування покарання з випробуванням, оскільки такі підстави у суду відсутні і вважає, що покарання повинно бути призначено виключно у виді позбавлення волі, оскільки саме таке покарання буде повністю відповідати ступеню тяжкості вчинених злочинів, конкретним їх обставинам, обставинам, що пом`якшують покарання та обтяжують його, даним про особу обвинуваченої.

Таке покарання, виходячи з принципів законності, справедливості, обґрунтованості та індивідуалізації, буде необхідним і достатнім для виправлення обвинуваченої та попередження вчинення нею нових злочинів.

Вирішуючи питання щодо заходів забезпечення кримінального провадження, суд вважає, що запобіжний захід, обраний обвинуваченій ОСОБА_5 у виді тримання під вартою, слід залишити до набрання вироком законної сили, оскільки на цей час продовжують існувати ризик, передбачений п. 1 ч. 1 ст. 177 КПК України, який був врахований судом при застосуванні та продовженні застосування обвинуваченій цього виду запобіжного заходу.

Долю речових доказів необхідно вирішити відповідно до вимог ст. 100 КПК України.

Витрати на залучення експерта відсутні.

На підставі викладеного, враховуючи ступінь тяжкості скоєних кримінальних правопорушень, особу обвинуваченої, а також усі обставини по справі, керуючись ст. ст. 370, 371, 374 КПК України, суд,

у х в а л и в :

ОСОБА_5 визнати винуватою у пред`явленому обвинуваченні за ч. 5, ч.3 ст. 111-1 КК України та призначити їй покарання:

- за ч. 5 ст. 111-1 КК України у виді позбавлення волі строком на 5 (п`ять) років, з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування, чи органах, що надають публічні послуги у сфері освіти строком на 10 років, без конфіскації майна;

- за ч. 3 ст. 111-1 КК України у виді позбавлення волі строком на 2 (два) роки, з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування, чи органах, що надають публічні послуги у сфері освіти строком на 10 років.

На підставіч.1ст.70КК Українишляхом поглинанняменш суворихпокарань більшсуворим,остаточно призначити ОСОБА_5 покарання у виді позбавлення волі строком на 5 (п`ять) років, з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, державного управління, місцевого самоврядування, чи органах, що надають публічні послуги у сфері освіти строком на 10 років, без конфіскації майна.

Початок строку відбування покарання ОСОБА_5 рахувати з моменту обрання запобіжного заходу, а саме з 08 листопада 2022 року.

Зарахувати встрок відбуттяпокарання ОСОБА_5 тримання підвартою в період з 08 листопада 2022 року по 28 лютого 2023 року включно.

Запобіжний захід,обраний ОСОБА_5 залишити раніше обраний тримання під вартою.

Речові докази:

-документи, згідно постанови про визнання речових доказів від 24 листопада 2022 року, які вилученні 24 жовтня 2022 року у ОСОБА_8 залишити в матеріалах кримінального провадження;

-документи, згідно постанови про визнання речових доказів від 5 грудня 2022 року, вилученні на підставі ухвали Новомосковського міськрайонного суду від 5 грудня 2022 року залишити в матеріалах кримінального провадження.

Копію вироку вручити обвинуваченій та прокурору негайно, після його проголошення.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, вважається, що вирок не набрав законної сили.

Апеляційна скарга на вирок може бути подана сторонами кримінального провадження до Дніпровського апеляційного суду через Новомосковський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 109291970
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку