open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 202/3809/22
Моніторити
Ухвала суду /14.05.2024/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /22.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Рішення /22.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /14.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /17.01.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /22.11.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /08.08.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /15.02.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /03.11.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Постанова /30.09.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /09.08.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /21.07.2022/ Індустріальний районний суд м.ДніпропетровськаІндустріальний районний суд м. Дніпропетровська
emblem
Справа № 202/3809/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.05.2024/ Дніпровський апеляційний суд Рішення /22.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Рішення /22.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /14.02.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /17.01.2024/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /22.11.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /08.08.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /15.02.2023/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Ухвала суду /03.11.2022/ Красногвардійський районний суд м.ДніпропетровськаКрасногвардійський районний суд м. Дніпропетровська Постанова /30.09.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /09.08.2022/ Дніпровський апеляційний суд Ухвала суду /21.07.2022/ Індустріальний районний суд м.ДніпропетровськаІндустріальний районний суд м. Дніпропетровська

Справа № 202/3809/22

Провадження № 2/204/715/23

УХВАЛА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2023 року м. Дніпро

Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська у складі:

головуючого судді Приваліхіної А.І.,

за участю секретаря судового засідання Лавриненко В.Д.,

представника позивачки адвоката Стасюка В.О., представниці відповідача Бикової М.А.,

розглянувши у судовому засіданні у приміщенні суду у м. Дніпрі клопотання представниці відповідача Донецької обласної державної адміністрації адвокатки Бикової Марії Анатоліївни про залучення до участі у розгляді цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до Донецької обласної державної адміністрації про стягнення компенсації за руйнування квартири внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією російської федерації, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні суду перебуває дана цивільна справа.

В матеріалах справи міститься клопотання представниці відповідача адвокатки Бикової М.А., про залучення до участі у справі Кабінету міністрів України та Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, як співвідповідачів або як третіх осіб, на боці відповідача, що не заявляють самостійних вимог (а. с. 91-93).

В обґрунтуванняклопотання зазначенопро те,що згідноіз пунктом22Порядку надання та визначення розміру грошової допомоги постраждалим від надзвичайних ситуацій та розміру грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією російської федерації, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 року № 947, постраждалі, щодо заяв яких було прийнято рішення про надання грошової компенсації, включаються до узагальненого списку постраждалих, що оформляється відповідним протоколом. Пунктом 27 даного Порядку передбачено, що за результатами прийнятих комісією рішень та на підставі отриманих документів, що засвідчують припинення права власності на житло у зв`язку з його знищенням (щодо житла, яке було зруйноване, але на дату обстеження є повністю або частково відбудованим лише на підставі прийнятих комісію рішень), регіональні органи соціального захисту населення щомісяця до 10 числа затверджують подання за формою, встановленою Мінреінтеграції, в якому зазначається узагальнений список постраждалих, обсяг необхідних коштів, інформація про припинення права власності на зруйноване житло, інша інформація, на підставі якої прийнято рішення, яке надсилається на погодження до Мінреінтеграції у двох примірниках, один з яких залишається у Мінреінтеграції. До відповідного подання додаються всі документи, надані відповідно до вимог пунктів 21та 262 цього Порядку. При цьому, Мінреінтеграції відповідно до обсягу бюджетних коштів на відповідний рік на підставі отриманого та погодженого подання від регіональних органів соціального захисту населення здійснює розподіл бюджетних коштів пропорційно кількості постраждалих за областями, яким у порядку черговості відповідно до дати подання заяв, передбачених пунктом 16 цього Порядку, виплачується грошова компенсація. Форми подання списків та узагальнених списків постраждалих, житло яких зруйноване внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією рф затверджена наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 11 січня 2022 року № 6, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02 березня 2022 року за № 275/37611, у якій, з-поміж іншого, зазначаються реквізити банківських карткових рахунків постраждалих осіб та розмір грошової компенсації. Відповідно до пункту 32 Порядку розмір грошової компенсації постраждалим визначається за показниками опосередкованої вартості спорудження житла у регіонах України відповідно до місцезнаходження житла, що є чинними на дату затвердження узагальненого списку відповідно (але не більш як 300 тис. гривень за один об`єкт зруйнованого житла). У разі виплати Казначейством коштів для виконання рішення суду про надання компенсації (відшкодування шкоди) за те ж саме зруйноване житло граничний розмір грошової компенсації, визначений цим пунктом, зменшується на сукупний розмір раніше отриманих коштів. Грошова допомога та компенсація є одноразовими. Повторна виплата коштів за один об`єкт житла (крім виплати грошової компенсації за частину того ж самого зруйнованого житла) не допускається. Фінансування заходів з надання грошової компенсації постраждалим здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Відповідно до вимог статті 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України можуть бути виключно установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України,Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України,в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників. Зазначено, що відповідно до пункту 2 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією рф, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2020 року № 767, головним розпорядником коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Грошова компенсація постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією Російської Федерації» та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи з питань соціального захисту населення Донецької та Луганської облдержадміністрацій. Бюджетні кошти спрямовуються на забезпечення виплати грошової компенсації постраждалим, житлові будинки (квартири) яких зруйновано внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією рф, та перебувають на контрольованих Україною територіях (пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2020 року № 767). Відповідно до вимог статті 3 Кодексу цивільного захисту України правовою основою цивільного захисту є Конституція України, цей Кодекс, інші закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також акти Кабінету Міністрів України. Так, статтею 16 цього Кодексу України визначені повноваження КМУ у сфері цивільного захисту, а саме: пункт 9 частини першої забезпечення здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій. До основних повноважень Кабінету Міністрів України у сферах соціальної політики та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій належить забезпечення проведення державної соціальної політики, забезпечення соціального захисту громадян; підготовку проектів законів щодо державних соціальних стандартів і соціальних гарантій; забезпечує розроблення та виконання державних програм соціальної допомоги. Приписами ч. 7 ст. 20 Бюджетного кодексу України визначено, що за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів, головні розпорядники коштів державного бюджету розробляють проекти порядків використання коштів державного бюджету (в тому числі за бюджетними програмами, вперше визначеними законом про Державний бюджет України) та забезпечують їх затвердження протягом 30 днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України. За рішенням Кабінету Міністрів України (у формі протокольного рішення) порядки використання коштів державного бюджету затверджуються Кабінетом Міністрів України або головним розпорядником коштів державного бюджету за погодженням з Міністерством фінансів України. Про затвердження таких порядків інформується Комітет Верховної Ради України з питань бюджету.

Представник позивачки адвокат Стасюк В.О., у судовому засіданні заперечував проти залучення Кабінету Міністрів України та Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України до участі у справі в як співвідповідачів, однак не заперечував проти їх залучення до участі у справі, як третіх осіб.

Представниця відповідача Бикова М.А. у судовому засіданні підтримала клопотання в частині залучення до участі у справі Кабінету Міністрів України та Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Розглянувши заяву, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, суд дійшов наступних висновків.

Згідно із вимогами ч. 1 ст. 51 ЦПК України, суд має право за клопотанням позивача до закінчення підготовчого провадження, а у разі розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження до початку першого судового засідання залучити до участі у ній співвідповідача.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 53 ЦПК України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї зі сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи.

Згідно з вимогами ч. 3 ст. 53 ЦПК України, якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення суду може вплинути на права та обов`язки осіб, що не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

З огляду на викладене, з урахуванням того, що залучення до участі у справі співвідповідача є виключним правом позивача, а не відповідача, враховуючи те, що позивачем жодних вимог до вказаних осіб не заявлено, підстави для їх залучення у справу в якості співвідповідачів відсутні, однак, враховуючи те, що предметом спору є стягнення компенсації за зруйнований внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією рф, будинок, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача Кабінет Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; ЄДРПОУ 00031101) та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (03176, м. Київ, бул. Чоколівський, буд. 13; ЄДРПОУ40446210), оскільки рішення у справі може вплинути на їхні права та обов`язки, у зв`язку з чим дане клопотання підлягає частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючисьст. 51, 53, 260-261, 353 ЦПК України, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання представниці відповідача Донецької обласної державної адміністрації адвокатки Бикової Марії Анатоліївни про залучення до участі у розгляді цивільної справи за позовом ОСОБА_1 до Донецької обласної державної адміністрації про стягнення компенсації за руйнування квартири внаслідок надзвичайної ситуації воєнного характеру, спричиненої збройною агресією російської федерації, співвідповідачів або третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, з боку відповідача задовольнити частково.

Залучити до участі у справі № 202/3809/22 в якості третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Кабінет Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2; ЄДРПОУ 00031101) та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (03176, м. Київ, бул. Чоколівський, буд. 13; ЄДРПОУ40446210).

В іншій частині вимог відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя А.І. Приваліхіна

Джерело: ЄДРСР 109261689
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку