open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №761/9732/19

Провадження № 2/752/323/23

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

17.01.2023 року Голосіївський районний суд м.Києва в складі:

головуючого судді - Колдіної О.О.

з участю секретаря - Ракоїд Є.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка Віталія Володимировича, Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «Спецжитлофонд» про відшкодування шкоди,

в с т а н о в и в:

позивач звернувся до суду з позовом до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В., Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про відшкодування майнової шкоди в натурі шляхом видачі, як працівнику ПАТ «Київметробуд», у приватну власність двохкімнатної квартири загальною площею 65,94 кв.м. в житловому будинку на АДРЕСА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач, працює в ПАТ «Київметробуд» з 19.12.1986 р. та перебуває на квартирному обліку в Святошинській районній в м.Києві державній адміністрації з 10.01.1994 р. з сім`єю в складі 5 осіб, та проживає в однокімнатній квартирі за адресою: АДРЕСА_2 .

З метою забезпечення належного рівня житлових умов працівників КП «Київський метрополітен» і ПАТ «Київметробуд»19.07.2012 р. в.о.Київської міського голови О.Мазурчак було прийнято Розпорядження № 1259 «По будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на пр-ті 40-річчя Жовтня в Голосіївському районі за програмою доступного житла». Зведення даного житлового будинку здійснюється на земельній ділянці, наданій комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «Спецжитлофонд» згідно з рішенням Київської міської ради від 15.03.2012 р. № 327/7664.

Розпорядженням № 1259 від 19 липня 2012 року доручено КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» надати до Головного управління житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) списки працівників, які перебувають на квартирному обліку, для укладання договорів на фінансування житла; КП «Спецжитлофонд» здійснити будівництво житлового будинку за рахунок коштів міського бюджету, коштів громадян та залучених коштів; Головному управлінню житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) укласти з громадянами, згідно зі списками, зазначеними в пункті 2 цього розпорядження, договори на фінансування житла у житловому будинку на АДРЕСА_3 .

26 лютого 2016 року Відповідачем-1 було прийнято Розпорядження № 95 «Про знесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на просп. 40-річчя Жовтня у Голосіївському районі за програмою доступного житла», відповідно до якого виключено п.2, згідно з яким КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» повинні були надати до Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації списки працівників, які перебувають на квартирному обліку, для укладання договорів на фінансування житла; виключено положення, відповідно до якого КП «Спецжитлофонд» повинен був здійснити будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» з об`єктами соціальної інфраструктури та блоком первинного обслуговування на просп. АДРЕСА_3 за рахунок коштів міського бюджету, коштів громадян та залучених коштів.

Підпункт 2.6. п. 2 (пп. 3.6. п. З Розпорядження № 1259 в редакції від 19 липня 2012 року) викладено в новій редакції, згідно якої доручено здійснити фінансування будівництва квартир у житловому будинку на проспекті АДРЕСА_3 з розрахунку:

20 відсотків площ - як доступне житло для працівників КП «Київський метрополітен», що фінансується із розрахунку 70 відсотків - за кошти працівників КП Київський метрополітен» та 30 відсотків - за кошти, залучені КП «Спецжитлофонд» від ринкового продажу фізичним та юридичним особам об`єктів інвестування в зазначеному житловому будинку; 10 відсотків площ - як доступне житло для працівників ПАТ «Київметробуд», що фінансується із розрахунку 70 відсотків - за кошти працівників ПАТ «Київметробуд» та 30 відсотків - за кошти, залучені КП «Спецжитлофонд» від ринкового продажу фізичним та юридичним особам об`єктів інвестування в зазначеному житловому будинку; 70 відсотків площ - за залучені кошти від ринкового продажу фізичним та юридичним особам».

Розпорядженням № 95 від 26 лютого 2016 року Відповідач-1 також передав повноваження Відповідача-2 з укладання договорів на здійснення інвестування коштів в будівництво замовнику будівництва - КП «Спецжитлофонд».

Позивач зазначає, що він 13 червня 2016 року написав заяву на фінансування за власні кошти по програмі доступного житла двохкімнатної квартири площею 65,94 квадратних метрів в будинку на проспекті АДРЕСА_3 .

Однак, через виділену Відповідачем-1 та Відповідачем-2 для працівників ПАТ «Київметробуд» обмежену площу - лише 10%, він не був включений до сформованого ПАТ «Київметробуд» списку працівників, бажаючих взяти участі в інвестуванні коштів в будівництво житла в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_3 за програмою доступного житла, оскільки в контрольному списку він перебуває під номером 41, а до списку, який подавався, включено лише 27 осіб.

Пізніше 26 серпня 2016 року Відповідачем-2 було розроблено, а Відповідачем-1 було прийнято Розпорядження № 744 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на просп. 40-річчя Жовтня у Голосіївському районі за програмою доступного житла». Розробленим Розпорядженням № 744 від 26 серпня 2016 р. Відповідач-1 вніс зміни до Розпорядження № 1259 від 19 липня 2012 року, а саме передбачив, що фінансування будівництва житлового будинку на АДРЕСА_3 буде здійснюватися за рахунок коштів, залучених у встановленому законодавством порядку.

Позивач зазначає, що розробивши Розпорядження № 95 від 26 лютого 2016 року та розпорядження № 744 від 26 серпня 2016 року, без фінансово-економічних розрахунків та висновків юридичного управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відповідачі позбавили його, як працівника ПАТ «Київметробуд», права на отримання житла в житловому будинку, що споруджується за адресою: АДРЕСА_3 по програмі доступного житла та не надали йому, як працівнику ПАТ «Київметробуд», змоги поліпшити свої житлові умови. В результаті чого йому була завдана майнова (матеріальна) шкода в розмірі 692 633,76 грн.

Оскільки в позасудовому порядку позивачу не вдалось вирішити даний спір він звернувся до суду та просить відшкодувати йому завдану шкоду в натурі шляхом видачі, як працівнику ПАТ «Київметробуд», у приватну власність двохкімнатної квартири загальною площею 65,94 кв.м. в житловому будинку на АДРЕСА_1 .

13.05.2019 р. на підставі ухвали Голосіївського районного суду м.Києва відкрито провадження у справі. Розгляд справи призначено за правилами загального позовного провадження. Відповідачам встановлено строк для подання відзиву.

15.10.2019 р. Департаментом будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) подано відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на те, що ПАТ «Київметробуд» погодило проект Розпорядження Київської міської державної адміністрації № 95, відповідно до якого визначено було, що КП «Спецжитлофонд» здійснює фінансування будівництва квартир в будинку АДРЕСА_1 з розрахунку 20% площ - як доступне житло для працівників КП «Київський метрополітен», 10% площ - як доступне житло для працівників ПАТ «Київметробуд», 70% площ - за залучені кошти від ринкового продажу фізичним та юридичним ообам. Розподіл площ був погоджений з керівництвом ПАТ «Київметробуд». Відповідно до сформованих списків працівників ПАТ «Київметробуд», укладено 27 договорів в строк до 30.09.2016 р., чим були виконані умови розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради, якими передбачено порядок будівництва будинку та виділення житлової площі працівникам ПАТ «Київметробуд». Також представник відповідача зазначила, що розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 95 та розпорядження № 744 є предметом оскарження в суді.

На підставі ухвали Голосіївського районного суду м.Києва від 08.10.2020 р. до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог залучено Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «Спецжитлофонд».

17.02.2021 р. третьою особою надані письмові пояснення з приводу заявлених позовних вимог, відповідно до яких КП «Спецжитлофонд» просить відмовити у задоволенні позову з підстав, які є аналогічними запереченням Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

07.06.2021 р. судом вирішено питання про закриття підготовчого провадження.

В ході судового розгляду представник позивача підтримала позовні вимоги і обґрунтування позову, просила його задовольнити, з підстав, зазначених в позовній заяві, зазначивши про скасування ВС розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)№№ 95, 744, якими внесені зміни до розпорядження № 1259 від 19.07.2012 р.

Представник відповідача 2 та третьої особи просила відмовити у задоволенні позову, підтримавши аргументи, викладені у письмовому відзиві. Крім того, зазначила, що після скасування ВС розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №№ 95, 744, ПАТ «Київметробуд» не подавало додатково списки працівників, з якими будуть укладені угоди, а поліпшення житлових умов позивача у запропонований ним спосіб, призведе до порушення прав інших працівників підприємства, які перебувають у списку на отримання житла. Також представник зазначила, що матеріали справи не містять доказів про наявність вільних квартир у буд. АДРЕСА_1 .

Представник Київського міського голови в судове засідання не з`явився, про місце і час розгляду справи повідомлявся належним чином.

Вислухавши представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 працює в ПАТ «Київметробуд» з 19 грудня 1986 року та перебуває на квартирному обліку з 10 січня 1994 року в Святошинській районній в місті Києві державній адміністрації.

15.03.2012 року Київською міською радою було прийнято рішення надати Комунальному підприємству з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «Спецжитлофонд» в постійне користування земельну ділянку площею 0,54 га для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» з об`єктами соціальної інфраструктури та блоком первинного обслуговування на проспекті 40-річчя Жовтня (Голосіївському) в м.Києві.

19.07.2012 року Київською міською державною адміністрацією прийнято розпорядження № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла».

На підставі пункту 1 цього розпорядження КП «Спецжитлофонд» було визначено замовником будівництва житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» з об`єктами соціальної інфраструктури та блоком первинного обслуговування на проспекту АДРЕСА_3.

Пунктом 2 вищезазначеного розпорядження КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» було зобов`язано надати до Головного управління житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) списки працівників, які перебувають на квартирному обліку, для укладання договорів на фінансування житла.

Підпунктом 4.2. пункту 4 розпорядження Головне управління житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було зобов`язано укласти з громадянами, згідно із списками, визначеними в пункті 2 цього розпорядження, договори на фінансування житла у житловому будинку на проспекті АДРЕСА_3.

Підпунктом 3.6 пункту 3 передбачено будівництво замовником КП «Спецжитлофонд» житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» з об`єктами соціальної інфраструктури та блоком первинного обслуговування на проспекті АДРЕСА_3 за рахунок коштів міського бюджету, коштів громадян та залучених коштів.

26.02.2016 року Київською міською державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 95 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19.07.2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла».

Цим розпорядженням відповідач вніс зміни до розпорядження № 1259 від 19 липня 2012 року, а саме: виключив пункт 2, відповідно до якого КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» повинні були надати до Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації списки працівників, які перебувають на квартирному обліку, для укладання договорів на фінансування житла; виключив положення, відповідно до якого КП «Спецжитлофонд» повинен був здійснити будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» з об`єктами соціальної інфраструктури та блоком первинного обслуговування на проспекті АДРЕСА_3 за рахунок коштів міського бюджету, коштів громадян та залучених коштів; підпункт 2.6. пункту 2 (підпункт 3.6. пункту 3 розпорядження № 1259 в редакції від 19 липня 2012 року) виклав в такій редакції:

« 2.6. Здійснити фінансування будівництва квартир у житловому будинку на АДРЕСА_3 з розрахунку:

20 відсотків площ - як доступне житло для працівників КП «Київський метрополітен», що фінансується із розрахунку 70 відсотків - за кошти працівників КП «Київський метрополітен» та 30 відсотків - за кошти, залучені КП «Спецжитлофонд» від ринкового продажу фізичним та юридичним особам об`єктів інвестування в зазначеному житловому будинку;

10 відсотків площ - як доступне житло для працівників ПАТ «Київметробуд», що фінансується із розрахунку 70 відсотків - за кошти працівників ПАТ «Київметробуд» та 30 відсотків - за кошти, залучені КП «Спецжитлофонд» від ринкового продажу фізичним та юридичним особам об`єктів інвестування в зазначеному житловому будинку;

70 відсотків площ - за залучені кошти від ринкового продажу фізичним та юридичним особам.»;

Крім того, зазначеним розпорядженням надано КП «Спецжитлофонд» (замість Головного управління житлового забезпечення Київської міської державної адміністрації) повноваження на укладання з працівниками ПАТ «Київметробуд» та КП «Київський метрополітен» договорів на фінансування будівництва квартир у житловому будинку на проспекті АДРЕСА_3 згідно визначеного підпунктом 2.6. пункту 2 відсоткового розрахунку площі як доступне житло.

26.08.2016 року Київською міською державною адміністрацією було прийнято розпорядження № 744 «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла» (далі також розпорядження № 744), відповідно до якого внесено зміни до розпорядження № 1259 від 19 липня 2012 року, а саме передбачено, що фінансування будівництва житлового будинку на проспекті АДРЕСА_3 буде здійснюватися за рахунок коштів, залучених у встановленому законодавством порядку.

Як встановлено судом, ПАТ «Київметробуд» подало списки 27 працівників підприємства, з якими були укладені договори про інвестування житла.

Позивач в контрольному списку працівників підприємства, що потребують поліпшення житлових умов перебуває під № 41, а отже не увійшов до списку осіб, з якими укладались договори про інвестування житла за адресою: АДРЕСА_3 .

Судом встановлено, що позивач, вважаючи розпорядження № 95 від 26 лютого 2016 року та розпорядження № 744 від 26 серпня 2016 року такими, що порушують його права на поліпшення житлових умов, звернувся з позовом до Окружного адміністративного суду м.Києва про визнання неправомірними та скасування зазначених розпорядчих актів та зобов`язання Київської міської державної адміністрації та ПАТ «Київметробуд» виконати розпорядження № 1259 від 19.07.2012 р.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 07 вересня 2017 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 січня 2020 року, у задоволенні позову відмовлено.

Відповідно до постанови Верховного Суду від 04.10.2022 р. позов ОСОБА_1 задоволено частково, визнано протиправним і скасовано розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) № 95 від 26 лютого 2016 року «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла», визнано протиправними та скасовано розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 744 від 26 серпня 2016 року «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла», в решті позовних вимог відмовлено.

Позивач ОСОБА_1 звертаючись до Голосіївського районного суду м.Києва з позовом просить відшкодувати йому шкоду шляхом зобов`язання відповідачів видати йому, як працівнику ПАТ «Київметробуд», у приватну власність двохкімнатної квартири загальною площею 65,94 кв.м. в житловому будинку на АДРЕСА_1 , яка завдана прийняттям розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) № 95 від 26 лютого 2016 року «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла», розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 744 від 26 серпня 2016 року «Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» від 19 липня 2012 року № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла», що в свою чергу позбавило його права на отримання житла в житловому будинку, що споруджується за адресою: АДРЕСА_3 по програмі доступного житла та не надали йому, як працівнику ПАТ «Київметробуд», змоги поліпшити свої житлові умови.

Відповідно до положень ст.56 Конституції України кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Відповідно до ст.ст. 1173 та 1174 ЦК України шкода, завдана фізичній або юридичній особі незаконними рішеннями, дією чи бездіяльністю органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування при здійсненні ними своїх повноважень, відшкодовується державою, Автономною Республікою Крим або органом місцевого самоврядування незалежно від вини цих органів.

Необхідною підставою для притягнення органу державної влади органу місцевого самоврядування до відповідальності у вигляді стягнення шкоди є факти неправомірних дій чи бездіяльності цього органу чи його посадових або службових осіб, наявність шкоди та причинний зв`язок між неправомірними діями чи бездіяльністю і заподіяною шкодою.

Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає цивільну відповідальність за заподіяну шкоду.

Саме на позивача покладається обов`язок довести наявність шкоди (її розмір), протиправність (незаконність) поведінки органу державної влади та причинний зв`язок такої поведінки із заподіяною шкодою.

Причинний зв`язок між протиправною поведінкою і шкодою полягає в тому, що протиправна поведінка завжди передує в часі шкідливому результату, що настав; шкідливий результат є наслідком саме цієї протиправної поведінки.

В постанові Пленуму Верховного Суду України від 27 березня 1992 № 6 "Про практику розгляду судами цивільних справ за позовами про відшкодування шкоди" зазначено, що розглядаючи позови про відшкодування шкоди, суди повинні мати на увазі, що шкода, заподіяна особі і майну громадянина або заподіяна майну юридичної особи, підлягає відшкодуванню в повному обсязі особою, яка її заподіяла, за умови, що дії останньої були неправомірними, між ними і шкодою є безпосередній причинний зв`язок та є вина зазначеної особи, а коли це було наслідком дії джерела підвищеної небезпеки, незалежно від наявності вини".

Причинний зв`язок між протиправним діянням заподіювача шкоди та шкодою, заподіяною потерпілому, є обов`язковою умовою настання відповідальності.

Причинно-наслідковий зв`язок між діянням особи та заподіянням шкоди полягає в тому, що шкода є наслідком саме протиправного діяння особи, а не якихось інших обставин. Проста послідовність подій не повинна братися до уваги. Об`єктивний причинний зв`язок як умова відповідальності виконує функцію визначення об`єктивної правової межі відповідальності за шкідливі наслідки протиправного діяння.

Заподіювач шкоди відповідає не за будь-яку заподіяну шкоду, а тільки за ту шкоду, яка заподіяна його діями.

Відсутність причинного зв`язку означає, що шкода заподіяна не діями заподіювача, а викликана якимись іншими обставинами.

Зазначена позиція викладена в постановах Верховного Суду від від 21.12.2018 р. у справі справи № 920/31/18 та від 08.05.2018 у справі № 920/316/17.

Позивач, посилаючись на порушення його прав на поліпшення житлових умов в зв`язку з прийняттям розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) № 95 від 26 лютого 2016 року та № 744 від 26 серпня 2016 року, не залучає зазначений орган до участі у справі в якості відповідача, а пред`явив свої вимог до голови Київської міської державної адміністрації Кличка В.В. та Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), не зазначаючи у який спосіб відповідачами порушені його права в зв`язку з прийняттям цих розпоряджень.

Крім того, позивач просить відшкодувати йому шкоду в натурі шляхом надання йому у власність двохкімнатної квартири загальною площею 65,94 кв.м. в житловому будинку на АДРЕСА_1 .

Стаття 47 Конституції України гарантує кожному право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.

Громадянам, які потребують соціального захисту, житло надається державою та органами місцевого самоврядування безоплатно або за доступну для них плату відповідно до закону.

Конституційне право на житло вважається забезпеченим лише тоді, коли громадянин України має житло, що відповідає установленим нормам і придатне для проживання.

За відсутності такої житлової площі та потреби в соціальному захисті громадянин визнається таким, що потребує покращення житлових умов і згідно з чинним законодавством може претендувати на одержання відповідного житла, яке надається за правом найму державою чи органами місцевого самоврядування безоплатно, або на забезпечення себе і своєї сім`ї житлом за власний кошт, але за доступну плату.

В статті 9 Житлового кодексу визначено, що громадяни мають право на одержання у безстрокове користування у встановленому порядку жилого приміщення в будинках державного чи громадського житлового фонду або на одержання за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення для категорій громадян, визначених законом, або в будинках житлово-будівельних кооперативів.

Законодавством України регламентовано право громадян, які потребують поліпшення житлових умов, на одержання жилого приміщення у будинках державного і громадського житлового фонду та порядок його отримання.

В силу положень ст.ст. 36, 37 ЖК УРСР громадяни, які потребують поліпшення житлових умов, беруться на облік для одержання жилих приміщень у будинках державного громадського житлового фонду та вносяться до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, порядок ведення якого визначає Кабінет Міністрів України.

Громадяни, що потребують поліпшення житлових умов беруться на облік:

за місцем проживання - виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті;

за місцем роботи - спільним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету. При цьому беруться до уваги рекомендації трудового колективу. Рішення про взяття громадян на облік потребуючих поліпшення житлових умов за місцем роботи затверджується виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.

Відповідно до ст.42 ЖК УРСР жилі приміщення надаються тільки громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов та внесені до єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов, крім випадків, передбачених статтею 46, частинами першою і другою статті 54, частиною першої статті 90, частиною шостою статті 101, статтями 102, 110, частиною першою статті 114 цього Кодексу, а також інших випадків, передбачених законодавством Союзу РСР і Української РСР.

Згідно з ст.43 ЖК УРСР громадянам, які перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов, жилі приміщення надаються в порядку черговості.

Порядок визначення черговості надання громадянам жилих приміщень встановлюється законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР.

З числа громадян, взятих на облік потребуючих поліпшення житлових умов, складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень.

Черговість надання жилих приміщень визначається за часом взяття на облік (включення до списків осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень).

Пунктом 9 Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень встановлено, що у випадках, передбачених пунктом 41 цих Правил, підприємства, установи, організації, які не здійснюють квартирний облік, ведуть контрольні списки своїх працівників, що перебувають на обліку в виконавчому комітеті місцевої Ради даного населеного пункту.

Отже, надання квартири особі, яка потребує поліпшення житлових умов, можливе лише в порядку черговості.

Виділення позивачу квартири у спосіб, заявлений при зверненні до суду, не узгоджується з вимогами житлового законодавства, яке регулює даний вид правовідносин, і може призвести до порушення прав інших осіб, які перебувають на черзі та потребують поліпшення житлових умов.

Крім того, порядок отримання квартири в будинку АДРЕСА_4 передбачений розпорядженням № 1259 «Про будівництво житлового будинку для працівників КП «Київський метрополітен» та ПАТ «Київметробуд» на проспекті АДРЕСА_3 за програмою доступного житла», яке чинне на момент розгляду справи, відповідно до якого отримання житла можливе лише у разі укладання відповідного договору про інвестування житла з громадянами, включеними до списку, що подається ПАТ «Київметробуд».

Такі умови на момент розгляду справи дотримані не були.

Враховуючи встановлені судом обставини, оцінюючи досліджені докази в їх сукупності, суд не вбачає підстав для задоволення позову.

Питання щодо судових витрат суд вирішує на підставі ст.141 ЦПК України і в зв`язку з відмовою у задоволенні позову судові витрати не підлягають відшкодуванню відповідачами.

Керуючись ст.ст.12, 13, 76, 77, 78, 81, 259, 261, 265, 273, 354 ЦПК України, суд

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Голови Київської міської державної адміністрації Кличка Віталія Володимировича, Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), третя особа: Комунальне підприємство з утримання та експлуатації житлового фонду спеціального призначення «Спецжитлофонд» про відшкодування шкоди відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя

Джерело: ЄДРСР 109227363
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку