open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 380/4157/22
Моніторити
Ухвала суду /09.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.12.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Рішення /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /22.02.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.03.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Львівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 380/4157/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /09.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2024/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.12.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.11.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Рішення /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.07.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2023/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /22.02.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.01.2023/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.11.2022/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.10.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.07.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.03.2022/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.02.2022/ Львівський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 лютого 2023 рокуЛьвівСправа № 380/4157/22 пров. № А/857/16637/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Глушка І.В.,

суддів: Довгої О.І., Запотічного І.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргуполітичної партії "Українська Галицька Партія" на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2022 року про зупинення провадження, постановлену суддею Качур Р.П. у м. Львові у справі № 380/4157/22 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Львівської обласної організації політичної партії "Українська Галицька партія", політичної партії "Українська Галицька партія", з участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Львівської обласної територіальної виборчої комісії, Львівської обласної ради, про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

17 лютого 2022 року позивач - ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до відповідачів - Львівської обласної організації політичної партії «Українська Галицька Партія», політичної партії «Українська Галицька Партія», у якому просив:

-визнати протиправним та скасувати рішення Конференції Львівської обласної організації політичної партії "Українська Галицька партія" про внесення пропозиції Львівською обласною організацією політичної партії «Українська Галицька Партія» щодо відкликання за народною ініціативою депутата Львівської обласної ради ОСОБА_1 від 22 січня 2022 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення Політичної ради політичної партії «Українська Галицька Партія» про відкликання за народною ініціативою депутата Львівської обласної ради ОСОБА_1 від 23 січня 2022 року.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 25 липня 2022 року до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, залучено Львівську обласну територіальну виборчу комісію.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2022 року постановленою у підготовчому судовому засіданні без виходу до нарадчої кімнати, залучено до участі у справі Львівську обласну раду.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від від 01 листопада 2022 року зупинено провадження у справі на підставі п.5 ч.1ст.236 КАС Українидо припинення перебування ОСОБА_1 в складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан.

Не погоджуючись з вищевказаною ухвалою суду, відповідач - політична партія "Українська Галицька партія" оскаржив її в апеляційному порядку. Вважає, що оскаржувана ухвала постановлена з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, з порушенням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав, наведених у апеляційній скарзі.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказує на помилковість висновків суду першої інстанції про необхідність зупинення провадження у розглядуваній адміністративній справі.

Згідно доводів скаржника, позивач під час оголошення воєнного стану брав участь у пленарних засіданнях, що відбувались 20.09.2022 та 14.06.2022, що, на переконання скаржника, свідчить про існування у позивача можливості брати участь у судових засіданнях у даній справі. Крім того, вказує на наявність у позивача представників, які не обмежені у повноваженнях та мають достатній обсяг прав для представництва інтересів у суді. Зауважує, що зупинення провадження унеможливлює безперервність процесу виборів, а саме унеможливлює визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати відповідно до ч.9 ст. 41 Закону Укаїни «Про статус депутатів місцевих рад» та ст.284 Виборчого кодексу України. Така ситуація призводить до порушення виборчих прав громадян України та прав політичної партії, від якої позивач обраний депутатом.

Переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Відповідно до ч.1ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України(даліКАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно достатті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка згідно з частиною першоюстатті 9 Конституції Україниє частиною національного законодавства України, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Розумність тривалості судового розгляду має визначатися з огляду на обставини справи та наступні критерії: складність справи, поведінка заявника та компетентних органів, а також важливість предмету позову для заявника у справі (рішення Європейського суду з прав людини у справіФрідлендер проти Франції).

Недотримання строків розгляду справ порушує конституційне право на судовий захист, гарантованийстаттею 55 Конституції України, і негативно впливає на ефективність правосуддя та на авторитет судової влади.

Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.

Зупиняючи провадження у справі на підставі пункту 5 частини першої статті 236 КАС України, суд першої інстанції виходив з того, що позивач мобілізований та перебуває у складі Збройних Сил України, що відповідно до Указу Президента України переведені на воєнний стан.

Зупинення провадження по справі - це врегульована законом і оформлена ухвалою суду тимчасова перерва в провадженні у справі, викликана наявністю однієї з передбачених в законі обставин, які заважають здійснювати її розгляд.

Зупинення провадження в справі - це також, як і відкладення провадження в справі, перенесення судового засідання в справі на інший час, але на відміну від відкладення при зупиненні час нового судового засідання суд точно зазначити не може. Судове засідання при зупиненні провадження переноситься до припинення дії перешкод, що послужили підставою зупинення провадження в справі.

За своєю правовою сутністю зупинення провадження у справі є тимчасовим і повним припиненням всіх процесуальних дій у справі, що викликане настанням зазначених у законі причин, що перешкоджають подальшому руху процесу і щодо яких невідомо, коли вони можуть бути усунені.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що зміст правового режиму воєнного стану, порядок його введення та скасування, правові засади діяльності органів державної влади, військового командування, військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій в умовах воєнного стану, гарантії прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб, визначені нормамиЗакону України № 389-VIII від 12.05.2015«Про правовий режим воєнного стану».

Згідно зст. 26 цього Законуправосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно доКонституції України.

Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.

У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.

Відповідно до приписівст. 236 КАС Українивизначені обов`язкові та факультативні підстави для зупинення провадження у справі, які дійсно перешкоджають розгляду справи та мають об`єктивний характер.

Згідно з п. 5 ч. 1ст. 236 КАС Українисуд зупиняє провадження у справі в разі перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції, - до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Із змісту наведеної норми слідує, що така стосується лише фізичної особи, яка перебуває у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції. Водночас, на юридичних осіб та суб`єктів владних повноважень (в тому числі на військові частини) положення згаданої норми процесуального закону не поширюються.

Слід зазначити, що представником позивача, покликаючись на наявність передбачених п.5 ч.1ст.236 КАС Українипідстав, заявлено клопотання про зупинення провадження у справі (вх. № 63713 від 06.10.2022).

З урахуванням викладеного вище, суд апеляційної інстанції вважає, що при вирішенні питання зупинення провадження у справі на підставі п.5 ч.1ст.236 КАС Українисудом першої інстанції не допущено порушення вимог процесуального закону.

Доводами апеляційної скарги не спростовуються висновки, викладені судом першої інстанції в оскаржуваному судовому рішенні.

Відповідно до частини першоїстатті 242 Кодексу адміністративного судочинства Українирішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Суд першої інстанції повністю виконав вказані вимоги процесуального закону, оскільки до спірних правовідносин вірно застосував норми матеріального та процесуального права, що призвело до ухвалення законного судового рішення, яке скасуванню не підлягає.

Відповідно достатті 312 Кодексу адміністративного судочинства Україниапеляційну скаргу розглянуто судом апеляційної інстанції без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) в строки, встановленістаттею 309 КАС України.

Керуючись статтями236,242,243,308,309,312,315,316,321,322,325,328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Політичної партії "Українська Галицька Партія" залишити без задоволення, а ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2022 року про зупинення провадження у справі № 380/4157/22 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя І. В. Глушко судді О. І. Довга І. І. Запотічний

Джерело: ЄДРСР 109199975
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку