open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/23506/21 Суддя (судді) першої інстанції: Донець В.А.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2023 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого-судді: Черпіцької Л.Т., суддів: Глущенко Я.Б., Пилипенко О.Є., за участю секретаря: Висоцького А.М., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Офісу Генерального прокурора на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від "21" вересня 2022 р. у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Офісу Генерального прокурора про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:

- визнати протиправними дії Офісу Генерального прокурора щодо видачі ОСОБА_1 довідки про розмір заробітної плати, що враховується для перерахунку пенсії, без урахування "надбавки за службу на посадах слідчих" в розмірі 20% від посадового окладу та окладу за військове звання;

- зобов`язання Офісу Генерального прокурора видати ОСОБА_1 оновлену довідку про розмір заробітної плати, що враховується для перерахунку пенсій, з урахуванням "надбавки за службу на посадах слідчих" в розмірі 20%, станом на 01.04.2020 та 01.01.2021.

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилався на те, що відповідачем видано довідки про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії станом на квітень 2020 року та січень 2021 року, однак в довідках не враховано таку складову грошового забезпечення як "надбавка за службу на посадах слідчих".

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від "21" вересня 2022 р. позов задоволено.

Ухвалюючи рішення, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскільки постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232, яка є законодавством у розумінні пункту 2 частини другої статті 81 Закону №1697-VІІ, встановлено права працівників прокуратури на отримання щомісячної надбавки до посадового окладу з урахуванням класного чину за службу на посадах слідчих у відсотковому розмірі в залежності від вислуги років, а також беручи до уваги ненадання відповідачем доказів того, що для цієї надбавки не виділялись кошти і ця надбавка працівникам прокуратури не виплачувалась, то обґрунтованими є доводи позивача про протиправність дій Офісу Генерального прокурора щодо не включення у довідки від 16.02.2021 №21-117зп та від 04.08.2021 №21-719зп набавки за службу на посадах слідчих.

Відповідач, не погоджуючись із судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм процесуального права та недотримання норм матеріального права, просить скасувати рішення суду та ухвалити нову постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційну скаргу, скаржник зазначає, що необґрунтованими є висновки суду першої інстанції про можливість урахування щомісячної надбавки за службу на посадах слідчих для включення її до складової заробітної плати позивача з метою перерахунку пенсії, оскільки, з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 26.03.2020 № 6-р/2020, положеннями статті 81 Закону України «Про прокуратуру» № 1697-VІІ не передбачено «інших щомісячних надбавок, доплат, щомісячного преміювання», зокрема, надбавки за службу на посадах слідчих. Окрім того, скаржник зазначив, що штатним розписом Офісу Генерального прокурора, який затверджений наказом Генерального прокурора від 21.12.2019 № 100 шц, що набрав чинності з 02.01.2020, посади слідчих, відповідно, і керівних посад над слідчими, не передбачені.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить залишити скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, наполягаючи на необґрунтованості доводів скаржника і правильності висновків суду першої інстанції.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, оцінивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, з огляду на таке.

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на пенсійному обліку та отримує пенсію за вислугу років, призначену з листопада 2003 року відповідно до Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 № 1789-ХІІ (Закон № 1789-ХІІ).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11.06.2021 у справі № 640/27064/20 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Офісу Генерального прокурора про визнання протиправними дій, зобов`язати вчинити дії:

визнано протиправними дії Офісу Генерального прокурора щодо відмови 01.07.2020 за вих. №2600-0310-8/35269 у видачі довідок ОСОБА_1 про розмір заробітної плати, що враховується для перерахунку пенсії, у зв`язку з підвищенням розміру окладу за військове звання;

зобов`язано Офіс Генерального прокурора видати оновлені довідки про розмір заробітної плати, що враховується для перерахунку пенсій, з урахуванням підвищення окладу за військове звання, станом на: 01.02.2020 відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №657 та №704, №1155 від 11.12.2019 та №704 від 30.08.2017; 01.04.2020 відповідно до положень ст. 81 Закону України «Про прокуратуру», згідно з рішеннями Конституційного Суду України від 13.12.2019 № 7-р(II)/2019 та №6-р/2020 від 26.03.2020, з урахуванням висновків суду викладених у даній справі.

На виконання судового рішення відповідачем видано такі довідки:

1). Довідка Офісу Генерального прокурора від 04.08.2021 №21-721зп про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії, видана ОСОБА_1 про те, що відповідно до рішення Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-(ІІ)/2019 та постанов КМУ від 11.12.2019 № 1155 та від 30.08.2017 № 704 розмір заробітної плати (грошового забезпечення), з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за нормами чинними на 01.02.2020 за відповідною (прирівняною) посадою заступника начальника відділу становить:

посадовий оклад - 35730,00 грн.;

оклад за військовим звання (підполковник) - 1680,00 грн.;

надбавка за вислугу років (45%) - 16834,50 грн.;

надбавка за службу на посадах слідчих (20%) - 7482,00 грн;

інші щомісячні надбавки, доплати (10%) - 3573,00 грн.;

премія (10%) - 3573,00 грн.;

матеріальні допомоги (для оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань) (1/12) - 5739,38 грн., 5739,38 грн;

Всього 80351,26 грн.

2). Довідка Офісу Генерального прокурора від 04.08.2021 №21-719зп (яка є предметом спору) про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії, видану ОСОБА_1 про те, що відповідно до рішень Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-(ІІ)/2019, від 26.03.2020 №6-р/2020 розмір заробітної плати (грошового забезпечення), з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за нормами чинними на 01.04.2020 за відповідною (прирівняною) посадою заступника начальника відділу Офісу вказано:

посадовий оклад - 45088,00 грн.;

оклад за військовим звання (підполковник) - 1680,00 грн.;

надбавка за вислугу років (45%) - 21045,60 грн.;

матеріальні допомоги (для оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань) (1/12) - 5651,13 грн., 5651,13 грн;

Всього 79115,86 грн.

Також в матеріалах справи наявна довідка Офісу Генерального прокурора від 16.02.2021 №21-117зп (яка є предметом спору) про розмір заробітної плати (грошового забезпечення), що враховується для перерахунку пенсії, видану ОСОБА_1 про те, що відповідно до рішень Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-(ІІ)/2019, від 26.03.2020 №6-р/2020 розмір заробітної плати (грошового забезпечення), з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за нормами чинними на 01.01.2021 за відповідною (прирівняною) посадою заступника начальника відділу становить:

посадовий оклад - 45760,00 грн.;

оклад за військовим звання (підполковник) - 1400,00 грн.;

надбавка за вислугу років (45%) - 121226,50 грн.;

матеріальні допомоги (для оздоровлення та для вирішення соціально-побутових питань) (1/12) - 5699,71 грн., 5699,71 грн;

Всього 79795,92 грн.

У відповідь на звернення, Офіс Генерального прокурора листом від 19.02.2021 №21-432вих-21 повідомив позивача, що відповідно до статті 81 Закону №1697-VII заробітна плата прокурора регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами та складається з:

посадового окладу;

премій;

надбавок за вислугу років, виконання обов`язків на адміністративній посаді;

інших виплат, передбачених законодавством. Преміювання прокурорів здійснюється в порядку, затвердженому Генеральним прокурором, за результатами оцінювання якості їх роботи за календарний рік у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці. Отже, Законом №1697 не передбачено "інших щомісячних надбавок, доплат, щомісячного преміювання".

Позивач, вважаючи протиправними дії Офісу Генерального прокурора щодо не включення в довідки від 04.08.2021 №21-719зп та від 16.02.2021 №21-117зп про розмір заробітної плати (грошового забезпечення) що враховується для перерахунку пенсії складової "надбавка за службу на посадах слідчих", звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, висновкам суду першої інстанції та доводам скаржника, колегія суддів зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини виникли в зв`язку з відмовою відповідача надати позивачу оновлену довідку про заробітну плату для перерахунку пенсії, вказавши в частині складової заробітної плати "надбавка за службу на посадах слідчих в розмірі 20%".

Пенсійне забезпечення прокурорів і слідчих станом на час призначення позивачу пенсії було визначено статтею 50-1 Закону №1789-ХІІ (у редакції, чинній на момент призначення позивачу пенсії), за якою:

прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку (частина перша);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за класні чини, вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за останні 24 календарні місяці роботи, яка дає право на даний вид пенсії, підряд перед зверненням за пенсією, або за будь-які 60 календарних місяців такої роботи підряд перед зверненням за пенсією, незалежно від наявності перерв протягом всього періоду на даній роботі (частина друга);

обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком (частина дванадцята);

призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівниками виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи (частина сімнадцята).

Отже, на момент призначення позивачу пенсії порядок та підстави для перерахунку пенсії прокурорів були визначені частинами дванадцятою та сімнадцятою статті 50-1 Закону України "Про прокуратуру" №1789-ХІІ.

Законом України "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" №3668-VІ від 08.07.2011 до статті 50-1 Закону №1789-ХІІ внесено нову норму, згідно з якою максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність. Цим же Законом зменшено максимальний розмір при призначенні пенсії до 80 відсотків місячного заробітку.

Положення статті 50-1 Закону №1789-ХІІ щодо підстав та порядку перерахунку пенсій прокурорам змін у зв`язку з прийняттям Закону №3668-VІ від 08.07.2011 не зазнали. Відбулась лише зміна порядкового номеру частин статті, що регламентували вказаний порядок та підстави, а саме наведена вище частина сімнадцята статті 50-1 Закону №3668-VI з 01.10.2011 стала вісімнадцятою, проте її текст залишився незмінним.

Згідно з частинами тринадцятою та вісімнадцятою статті 50-1 Закону №1789-ХІІ (в редакції Закону №3668-VІ від 08.07.2011) обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком.

Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсій. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий період може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи.

14 жовтня 2014 року прийнято новий Закон №1697-VІІ, який набрав чинності з 15.07.2015.

Відповідно до частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІІ призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв`язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки.

Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014 №76-VІІІ (набрав чинності з 01.01.2015, Закон №76-VІІІ) внесено зміни, зокрема:

частину вісімнадцяту статті 50-1 Закону №1789-ХІІ (діяла до 15.07.2015) викладено в такій редакції: Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України;

частину двадцяту статті 86 Закону №1697-VІІ (набрала чинності 15.07.2015) викладено у такій редакції: Умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України.

Отже, первісна редакція частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІІ та частина сімнадцята (з 01.10 2011 - вісімнадцята) статті 50-1 Закону №1789-ХІІ містили аналогічні за змістом положення щодо підстав та порядку перерахунку пенсій за вислугу років, призначених працівникам прокуратури.

Починаючи з 01.01.2015 в Україні жоден закон не визначав умов (підстав) та порядку перерахунку пенсій за вислугу років, призначених на підставі Закону України "Про прокуратуру" законодавець делегував повноваження щодо встановлення умов та порядку перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури Кабінету Міністрів України. Кабінетом Міністрів України відповідного нормативно-правового акту, який визначав би умови та порядок перерахунку пенсій працівникам прокуратури впродовж 2015-2019 років прийнято не було.

Рішенням Конституційного Суду України від 13.12.2019 №7-р(ІІ)/2019 у справі №3-209/2018 (2413/18, 2807/19) визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), положення частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІІ, яким передбачено, що умови та порядок перерахунку призначених пенсій працівникам прокуратури визначаються Кабінетом Міністрів України. Положення частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІ визнане неконституційним втратило чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Вказаним Рішенням Конституційного Суду України встановлено порядок виконання його виконання: частина двадцята статті 86 Закону №1697-VІІ не підлягає застосуванню з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення; частина двадцята статті 86 Закону №1697-VІІ підлягає застосуванню в первинній редакції: "Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв`язку з підвищенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Перерахунок призначених пенсій проводиться з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув право на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Пенсія працюючим пенсіонерам перераховується також у зв`язку з призначенням на вищу посаду, збільшенням вислуги років, присвоєнням почесного звання або наукового ступеня та збільшенням розміру складових його заробітної плати в порядку, передбаченому частинами другою, третьою та четвертою цієї статті, при звільненні з роботи або за кожні два відпрацьовані роки".

За змістом наведеної норми частини двадцятої статті 86 Закону №1697-VІІ, перерахунок може бути здійснений у зв`язку зі збільшенням заробітної плати прокурорським працівникам на рівні умов та складових заробітної плати відповідних категорій працівників, які проходять службу в органах і установах прокуратури на момент виникнення права на перерахунок. Тобто перерахунок здійснюється в разі зміни заробітної плати працівника прокуратури за відповідною посадою з урахуванням складових заробітної плати, які виплачуються за відповідною посадою станом на час виникнення права на перерахунок пенсії.

Рішенням Конституційного Суду України від 26.03.2020 № 6-р/2020 визнано таким, що не відповідає Конституції України (є неконституційним), окреме положення пункту 26 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України у частині, яка передбачає, що норми і положення статті 81 Закону України "Про прокуратуру" від 14 жовтня 2014 року № 1697-VІІ зі змінами застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Отже, з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення заробітна плата прокурора визначається приписами статті 81 Закону № 1697-VII.

Відповідно до статті 81 Закону №1697-VІІ:

заробітна плата прокурора регулюється цим Законом та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами (частина перша);

заробітна плата прокурора складається з посадового окладу, премій та надбавок за: вислугу років; виконання обов`язків на адміністративній посаді та інших виплат, передбачених законодавством. Преміювання прокурорів здійснюється в порядку, затвердженому Генеральним прокурором, за результатами оцінювання якості їх роботи за календарний рік у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплати праці. Розмір щорічної премії прокурора не може становити більше 30 відсотків розміру суми його посадового окладу, отриманої ним за відповідний календарний рік (частина друга).

Суд першої інстанції правильно зауважив, що положеннями статті 81 Закону №1697-VІІ передбачено заробітну плату працівника прокуратури, яка складається, зокрема, з інших виплат, передбачених законодавством.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232 "Про надбавки до грошового забезпечення працівників слідчих підрозділів органів внутрішніх справ, Служби безпеки і прокуратури" установлено особам начальницького складу слідчих підрозділів органів внутрішніх справ, слідчим співробітникам Служби безпеки, начальникам слідчих підрозділів, їх заступникам, прокурорам-криміналістам і слідчим органів прокуратури, а також військовослужбовцям військової прокуратури: щомісячну надбавку до посадового окладу з урахуванням надбавки за класний чин (для працівників органів прокуратури) або з урахуванням окладу за військовим званням (для військовослужбовців військової прокуратури) за службу на посадах слідчих і прокурорів-криміналістів у розмірах згідно з додатком. Понад 3 роки - 10%, понад 5 років - 15%, понад 10 років - 20%, понад 15 років - 25%.

Пунктом 2 цієї Постанови визначено, що витрати, пов`язані із запровадженням зазначених надбавок і доплат, здійснювати в межах коштів, що виділяються на утримання органів внутрішніх справ, Служби безпеки і прокуратури.

Постанова втратила чинність з 01.12.1996 у частині, що стосується осіб начальницького складу слідчих підрозділів органів внутрішніх справ згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 №177 та в частині, що стосується слідчих співробітників Служби безпеки України згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1294.

Отже, постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232 щодо виплати щомісячної надбавки до посадового окладу слідчим органів прокуратури станом на час виникнення у позивача права на перерахунок пенсії була чинною.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки до структури заробітної плати працівників прокуратури включаються інші виплати, передбачені законодавством, то наявні правові підстави для включення до складових заробітної плати позивача «надбавки за службу на посадах слідчих», яка передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232.

Доказів того, що ця надбавка не фінансувалась та не виплачувалась працюючим працівникам прокуратури відповідачем не надано.

Тому, дії Офісу Генерального прокурора щодо не включення у довідки від 16.02.2021 №21-117зп та від 04.08.2021 №21-719зп набавки за службу на посадах слідчих є протиправними.

Доводи скаржника про те, що приписи постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232 передбачають надбавку до заробітної плати виключно слідчим органів прокуратури та керівникам слідчих підрозділів органів прокуратури, а не прокурорам, колегія суддів відхиляє, оскільки постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.1996 №232 щодо виплати щомісячної надбавки до посадового окладу слідчим органів прокуратури станом на час виникнення у позивача права на перерахунок пенсії не втратила законної сили, тому така надбавка гарантована цим нормативно-правовим актом.

Також колегія суддів зазначає, що при застосуванні положень ч.20 ст.86 Закону України «Про прокуратуру» при перерахунку пенсії прокурорам підлягає врахуванню лише факт та обставини підвищення такої складової заробітної плати, як посадового окладу прокурора, а не зміни структури заробітної плати, тобто її складових, з якої раніше призначена пенсія, а тому, жодних правових підстав для виключення з її складу, раніше врахованої «надбавки за службу на посадах слідчих», не має.

Крім того, у матеріалах справи міститься довідка Офісу Генерального прокурора від 04.05.2020 №21-890зп про розмір заробітної плати (грошового забезпечення) ОСОБА_1 , видана за нормами чинними станом на 26.03.2020, за відповідною (прирівняною) посадою заступника начальника відділу, до якої включена надбавка за службу на посадах слідчих (20%), тобто вказана довідка видана Офісом Генерального прокурора після ухвалення Рішення Конституційного Суду України від 26.03.2020 № 6-р/2020, яким відновлено приписи статті 81 Закону № 1697-VII щодо визначення складових заробітної плати прокурорів, у тому числі з включенням інших виплат, передбачених законодавством (постанова КМ України від 21.02.1996 №232), а також видана після введення в дію штатного розпису Офісу Генерального прокурора, який за доводами скаржника не містить посад слідчих. Отже, вказане свідчить про протиправні дії Офісу Генерального прокурора щодо не включення у довідки від 16.02.2021 №21-117зп та від 04.08.2021 №21-719зп спірної набавки.

Отже, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції.

Крім того, аналізуючи всі доводи учасників справи, апеляційний суд враховує висновки ЄСПЛ, викладені в рішенні від 21.01.1999 р. по справі «Гарсія Руїз проти Іспанії», Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожний довід.

Згідно з ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Враховуючи, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає необхідним апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення - без змін.

Керуючись ст. ст. 241, 242, 250, 308, 311, 312, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Офісу Генерального прокурора залишити без задоволення, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від "21" вересня 2022 р. - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 21 лютого 2023 року.

Головуючий суддя Судді:Л.Т. Черпіцька Я.Б. Глущенко О.Є. Пилипенко

Джерело: ЄДРСР 109137738
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку