open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/2860/22 Суддя (судді) першої інстанції: Бабич А.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючий суддя Грибан І.О.

судді: Ключкович В.Ю.

Парінов А.Б.

розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 24 серпня 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1, третя особа - Головне управління Пенсійного Фонду України в Черкаській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

У С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1, у якому просив суд:

- визнати протиправною бездіяльності щодо ненадання йому довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії з урахуванням усіх складових грошового забезпечення, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №729;

- зобов`язати відповідача підготувати та видати йому довідку про грошове забезпечення для перерахунку пенсії відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №729 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704».

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 24 серпня 2022 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо підготовки та надання ОСОБА_1 довідки про грошове забезпечення з урахуванням усіх його складових для перерахунку пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 №144 «Про перерахунок пенсій особам, звільненим із розвідувальних органів».

Зобов`язано ІНФОРМАЦІЯ_1 (АДРЕСА_2; код ЄДРПОУ НОМЕР_6) підготувати та надати Головному управлінню Пенсійного фонду України в Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Смілянська, буд.23; код ЄДРПОУ 21366538) нову довідку про грошове забезпечення щодо ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) з урахуванням усіх складових грошового забезпечення для проведення з 01.08.2021 перерахунку його пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 №144 «Про перерахунок пенсій особам, звільненим із розвідувальних органів» та копію зазначеної довідки видати ОСОБА_1 .

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушенням судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить оскаржуване судове рішення скасувати та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Зокрема, апелянт зазначає, що порядок перерахунку пенсії не передбачає видачу довідки із зазначенням відомостей про розмір додаткових видів грошового забезпечення, крім передбачених Постановою №103 та Порядком №45. Скасування в судовому порядку пункту 1 Постанови №103 не може слугувати підставою для надання до органу Пенсійного фонду нової довідки для проведення перерахунку пенсії позивачу. Після 05.03.2019 та на теперішній час списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, зокрема з прізвищем позивача від третьої особи до нього не надходили. Кабінет Міністрів України нормативно-правових актів щодо умов та порядку проведення перерахунку пенсій, а також визначення складових грошового забезпечення не приймав. Крім того, апелянтом наголошено, що позивач не проходив службу в розвідувальних органах. Відтак, відсутні підстави для складання та направлення до третьої особи довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, про що позивача повідомлено листом.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 21 грудня 2023 року відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ІНФОРМАЦІЯ_1 та на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України призначено справу до апеляційного розгляду в порядку письмового провадження.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін та зазначає про безпідставність доводів, викладених в апеляційній скарзі.

Переглядаючи справу в межах доводів апеляційних скарг на предмет законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, колегія суддів виходить з наступного.

Як убачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, позивач проходи військову службу, що підтверджується військовим квитком серії НОМЕР_2 .

На підставі наказу Головокомандувача Сухопутних військ Збройних Сил України (по особовому складу) від 30.05.2002 №97 позивача звільнено з військової служби у запас за п.67 підп. «б» (за станом здоров`я) з правом носіння військової форми одягу.

Згідно з посвідченням від 17.09.2002 серії НОМЕР_3 позивач має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій.

Розрахунком на пенсію в пенсійній справі №ФР45259 позивача підтверджується, що йому призначена пенсія з 01.07.2002 за вислугу 20 років у розмірі 50% окладів.

04.03.2008 ІНФОРМАЦІЯ_1 видав позивачу довідку №45259 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії відповідно до постанови КМУ від 07.11.07 №1294 за нормами, чинними на 01.01.2008, встановленого за посадою - старший помічник начальника оперативно-планового відділення штабу полку спеціального призначення.

На підставі вказаної вище довідки третя особа перерахувала пенсію позивача з 01.01.2008 та з 01.07.2008.

22.03.2018 ІНФОРМАЦІЯ_1 видав позивачу довідку №ФР45259 про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до постанови КМУ від 21.02.2018 №103 за нормами, чинними на 01.01.2018, встановленого за посадою - старший помічник начальника оперативно-планового відділення штабу полку спеціального призначення.

На підставі вказаної вище довідки третя особа перерахувала пенсі позивача: з 05.03.2019, з 01.12.2019, з 01.01.2020, з 01.07.2020 та з 01.12.2020.

ІНФОРМАЦІЯ_1 видав позивачу довідку від 21.07.2020 №ФР45259 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії на виконання рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 07.02.2020 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 07.07.2020 у справі №580/3824/19, станом на 05.03.2019, встановленого за посадою - старший помічник начальника оперативно-планового відділення штабу 3 окремого полку спеціального призначення в/ч НОМЕР_4 : посадовий оклад - 4230,00грн, оклад за військовим званням майор - 1340,00грн, надбавка за вислугу років 45% - 2506,50грн, надбавка за особливості проходження служби 65,0% - 5249,73грн, надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15,0% - 634,50грн, надбавка за кваліфікацію 5,0% - 211,50грн, премія 90,0% - 3807,00грн (усього 17979,23грн).

Даними перерахунків пенсії в пенсійній справі позивача підтверджується, що його пенсія перерахована на підставі вказаної вище довідки з 01.07.2021 та з 01.12.2021.

14.02.2022 позивач звернувся заявою до відповідача, в якій серед іншого просив на підставі внесених змін до постанови КМУ №704 постановою КМУ №729 підготувати оновлену довідку про розмір грошового забезпечення, здійснивши перерахунок розміру грошового забезпечення для пред`явлення до третьої особи.

Відповідач листом від 23.02.2022 №6/8/5/ФР45259/525 повідомив про відсутність підстав для складення нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії. В обґрунтування зазначив, що з 29.01.2020 розміри посадових окладів, окладів за військовими званнями та інші складові грошового забезпечення діючих військовослужбовців у зв`язку зі скасуванням Шостим апеляційним адміністративним судом п.6 постанови КМУ №103 не змінилися. Відповідно до п.1 ст.5 Закону України «Про розвідку» розвідувальними органами є: Служба зовнішньої розвідки України, розвідувальний орган Міністерства оборони України, розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону. Позивач не проходив службу в жодному з перерахованих органів. То ж відсутні законодавчі підстави для складання та направлення до третьої особи запитуваних довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Вважаючи зазначену відмову протиправною, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що з 17.07.2021, дня набрання чинності Постановою № 729 від 14.07.2021 року, відбулося підвищення розміру грошового забезпечення для діючих військовослужбовців розвідувальних органів. Відповідно до вимог статей 43, 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 №2262-ХІІ, підвищення грошового забезпечення визначені Постановою №729 є підставою для перерахунку пенсії військовим пенсіонерам, які проходили військову службу в розвідувальних органах (на відповідних посадах), з першого числа місяця, в якому відбулося таке підвищення, у тому числі основних та додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії) за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За приписом пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

Колегія суддів зазначає, що правові та організаційні засади функціонування розвідки, правовий статус і соціальні гарантії співробітників розвідувальних органів України та осіб, залучених до виконання розвідувальних завдань, а також порядок здійснення контролю за розвідкою визначає Закону України від 17 вересня 2020 року №912-IX «Про розвідку» (далі - Закон №912-IX).

Згідно з п.7 ч.1 ст.1 Закону №912-IX розвідувальні органи України - державні органи, уповноважені цим Законом здійснювати розвідувальну діяльність з метою захисту національних інтересів України від зовнішніх загроз.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону №912-IX розвідувальними органами є:

1) Служба зовнішньої розвідки України;

2) розвідувальний орган Міністерства оборони України;

3) розвідувальний орган центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону.

Наразі, з матеріалів справи вбачається, що позивач до часу звільнення зі Збройних Сил України в 2002 році проходив службу у ІНФОРМАЦІЯ_3 на посаді старшого помічника начальника оперативно-планового відділення ІНФОРМАЦІЯ_2 (розвідник), що підтверджується довідкою Військової частини НОМЕР_5 від 09.10.2002 №648.

Дані обставини апелянтом не спростовано.

Відтак, позивач проходив службу в розвідувальному органі.

Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (далі - Закон №2011-XII) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно із частиною другою статті 9 Закону №2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина третя статті 9 Закону №2011-ХІІ).

Так, статтею 43 Закону №2262-ХІІ передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Процитована норма статті 43 Закону міститься в розділі V «Обчислення пенсії», тобто в загальному розділі, та безпосередньо визначає складові грошового забезпечення для обчислення пенсій. При цьому під обчисленням слід розуміти процес отримання результату за допомогою дій над числами, кожне з яких є конкретним цифровим вираженням розміру складових грошового забезпечення.

Такий висновок міститься у постанові Верховного Суду від 12.11.2019 у справі №826/3858/18.

Питання перерахунку раніше призначених пенсій регламентовано статтею 63 Закону №2262-XII, згідно із якою перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Кабінет Міністрів України постановою від 13.02.2008 №45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 №393" затвердив Порядок №45.

Пунктом 1 Порядку №45 передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону №2262-ХІІ, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Абзацом 1 пункту 5 Порядку №45 в редакції постанови №103 передбачено, що під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», до якої внесені зміни постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №729 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 р. №704», відповідні пункти доповнені новими абзацами та викладені в іншій редакції, зокрема:

пункт 4 доповнено абзацом: Установити, що посадові оклади військовослужбовців розвідувальних органів (крім військовослужбовців строкової військової служби) встановлюються відповідно до розмірів посадових окладів, установлених цією постановою для відповідних посад військовослужбовців Збройних Сил (додаток 2), із коефіцієнтом: для військовослужбовців кадрового складу - 1,8; для військовослужбовців, які не належать до кадрового складу, - 1,4;

підпункт 2 пункту 5: здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків (для військовослужбовців розвідувальних органів - не менш як 30 відсотків) посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення;

підпункт 1 пункту 6: виплачувати надбавку за вислугу років військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби та військовослужбовців розвідувальних органів), особам рядового і начальницького складу в розмірах згідно з додатком 16, а військовослужбовцям розвідувальних органів (крім військовослужбовців строкової військової служби) - в розмірі 3 відсотків посадового окладу за кожний календарний рік вислуги років, але не більше 50 відсотків посадового окладу.

Постанова Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №729 набрала чинності 17.07.2021.

Таким чином, вказаною Постановою змінено: розмір посадового окладу військовослужбовців розвідувальних органів, розмір премії військовослужбовців розвідувальних органів та надбавку за вислугу років військовослужбовців розвідувальних органів, що дає право позивачу на перерахунок раніше призначеної пенсії.

При цьому, перерахунку пенсії має передувати отримання довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Судом встановлено, що на відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 покладено функції по складанню довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій у разі прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для визначених осіб або про введення для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством після надходження від територіального пенсійного органу списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку за формою згідно із додатком 1 до Порядку №45.

При цьому, суд зазначає, що питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону №2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, регулює Порядок №3-1.

Відповідно до пункту 23 Порядку №3-1 перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону №2262-ХІІ. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 Порядку №3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону № 2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії. Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5). Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Таким чином, підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 45, повідомляють орган ПФУ.

Аналогічний правовий висновок міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду України від 22.04.2014 у справі №21-484а13 та у постанові Верховного Суду від 10.10.2019 у справі № 553/3619/16-а.

30.08.2017 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №704, яка набрала чинності 01.03.2018 та якою затверджено тарифні сітки розрядів і коефіцієнтів посадових окладів, схеми тарифних розрядів, тарифних коефіцієнтів, додаткові види грошового забезпечення, розміри надбавки за вислугу років, пунктом 2 якої установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

До вказаної постанови внесені зміни постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.2021 №729 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 р. № 704».

Відтак, саме внесення змін до Постанови №704 зумовило виникнення підстав для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати позивач має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з постановою №704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону №2262-ХІІ та статті 9 Закону №2011-ХІІ.

Разом з цим, до моменту отримання належної довідки від відповідача у пенсійного органу не виникає обов`язку з перерахунку пенсії позивача.

При цьому, відповідно до пункту 4 Порядку №45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 №144 «Про перерахунок пенсій особам, звільненим із розвідувальних органів» (далі - Постанова №144), яка набрала чинності 26.02.2022, постановлено перерахувати з 1 серпня 2021 року пенсії, призначені за нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», особам із числа військовослужбовців розвідувальних органів (крім військовослужбовців строкової служби) виходячи з визначеного Постановою №704 розміру грошового забезпечення за відповідними (прирівняними) посадами військовослужбовців з урахуванням:

-посадового окладу, окладу за військовим званням і надбавки за вислугу років - у розмірах, установлених на дату набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 №729 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 №704" за відповідною (прирівняною) посадою та відповідним військовим званням;

-надбавок за почесне звання "заслужений"/"народний", службу в умовах режимних обмежень та спортивні звання, доплат за науковий ступінь доктора філософії (кандидата наук)/доктора наук, вчене звання, інших щомісячних надбавок і доплат, що мають постійний характер і були фактично встановлені особі, - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на дату виникнення права на перерахунок пенсії;

-надбавки за особливості проходження служби, щомісячної премії, що мають постійний характер, - у середніх розмірах виходячи із фактично виплачених сум за липень 2021 р. починаючи з дати виникнення права на перерахунок пенсії (з розрахунку за місяць) за відповідною посадою (посадами) в тому державному органі, з якого особа звільнилася у зв`язку з виходом на пенсію.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що у позивача виникло право на отримання довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку з 01.08.2021 його пенсії у зв`язку зі збільшенням грошового забезпечення діючих військовослужбовців розвідувальних органів.

Відтак, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач, відмовляючи позивачу листом у видачі вказаної довідки, порушив його право на отримання належного пенсійного забезпечення.

Крім того, судом першої інстанції правильно враховано, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Отже колегія суддів вважає, що належним та необхідним способом захисту порушеного права позивача буде зобов`язання відповідача підготувати та надати третій особі нову довідку про грошове забезпечення з урахуванням усіх складових грошового забезпечення для проведення з 01.08.2021 перерахунку пенсії позивача відповідно до вимог Постанови №144.

Колегією суддів враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а викладені в апеляційній скарзі доводи позицію суду першої інстанції не спростовують.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Приписи ст. 316 КАС України визначають, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 242-244, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ІНФОРМАЦІЯ_1 залишити без задоволення.

Рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 24 серпня 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Головуючий суддя І.О. Грибан

Судді: В.Ю. Ключкович

А.Б. Парінов

(повний текст постанови складено 20.02.2023р.)

Джерело: ЄДРСР 109115181
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку