open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 914/1967/22
Моніторити
Постанова /08.05.2023/ Західний апеляційний господарський суд Постанова /08.05.2023/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /02.02.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /31.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /26.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /22.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /01.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /08.11.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /01.11.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.10.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /20.09.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /07.09.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /29.08.2022/ Господарський суд Львівської області
emblem
Справа № 914/1967/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /08.05.2023/ Західний апеляційний господарський суд Постанова /08.05.2023/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.03.2023/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /02.02.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /31.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /26.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.01.2023/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /22.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /12.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /01.12.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /08.11.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /01.11.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.10.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /20.09.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /07.09.2022/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /29.08.2022/ Господарський суд Львівської області
Єдиний державний реєстр судових рішень

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02.02.2023 Справа № 914/1967/22

Господарський суд Львівської області у складі судді Петрашка М.М., розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом Українського культурного фонду

до відповідача Громадської організації "Міжнародна Асоціація Мистців"

про стягнення 93560,00 грн.

за участю представників:

від позивача Адамович М.В., Горбач В.В.

від відповідача Романишин Т.М.

Суть спору: Позовні вимоги заявлено Українським культурним фондом до відповідача Громадської організації "Міжнародна Асоціація Мистців" про стягнення 93560,00 грн.

Хід розгляду справи викладено в ухвалах суду та відображено у протоколах судового засідання.

Представники позивача в судовому засіданні 02.02.2023р. позовні вимоги підтримали повністю, позов просили задовольнити з підстав, що наведені у позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні 02.02.2023р. проти позову заперечив, однак відзив на позовну заяву не подав.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши доводи та перечення представників сторін, суд встановив таке.

19.11.2020р. між Українським культурним фондом (далі - фонд) та Громадською організацією "Міжнародна Асоціація Мистців" (далі - грантоотримувач) укладено договір №30RG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки, відповідно до умов якого фонд надає грантоотримувачу на умовах, визначених ним договором, грант інституційної підтримки з метою забезпечення стабільної діяльності та розвитку (далі - проект інституційної підтримки) в умовах обмежувальних заходів, запроваджених упродовж дії режиму карантину, опис та мінімальні технічні вимоги до якого наведено у проектній заявці та у кошторисі згідно з додатками 1 та 2 до цього договору, а грантоотримувач реалізує проект інституційної підтримки на умовах, визначених цим договором.

Пунктами 1-3 розділу ІІ договору передбачено, шо грантоотримувач реалізує проект інституційної підтримки до 31.12.2020 року та надає фонду пакет звітної документації відповідне до умов договору до 15.01.2021 року. Грантоотримувач здійснює свою діяльність згідно з планом, зазначеним у заявці на Проект інституційної підтримку проектній заявці) та кошторису витрат, що є додатками 1 та 2 до цього договору. Для підтвердження здійснення діяльності грантоотримувач надає фонду змістовний звіт (додаток 3), звіт про надходження та використання коштів (додаток 4) з копіями первинних бухгалтерських документів.

Згідно з пунктами 1-3 розділу ІІІ договору, загальна сума гранту становить 98560,00 грн. без ПДВ. Фонд надає суму гранту інституційної підтримки траншами у розмірі та у строки, визначені графіком платежів згідно з додатком 5 до цього договору. Перерахування коштів здійснюється у безготівковій формі у національній валюті України шляхом переказу на розрахунковий рахунок грантоотримувача.

Відповідно до підпункту 4 пункту 3 розділу IV договору фонд має право здійснювати контроль та моніторинг реалізації проекту інституційної підтримки, у тому числі за місцезнаходженням грантоотримувача та/або за місцем фактичної реалізації проекту інституційної підтримки.

Пунктом 4 розділу ІІІ договору передбачено, що фонд зобов`язується: 1) надавати організаційно-методичну допомогу грантоотримувачу; 2) контролювати порядок виконання цього договору, дотримання строків, правильність, обґрунтованість та цільове використання гранту.

Згідно з пунктом 1 розділу VII договору, сторони домовились, що фактичні витрати мають відповідати принципам раціонального управління фінансами, бути відображені в бухгалтерському обліку грантоотримувача та відповідати витратам, передбаченим у кошторисі проекту, форму якого наведено у додатку 2 до цього договору.

Відповідно до пунктів 1 та 3 розділу IX договору, у разі істотних порушень умов цього договору, визначених Законом України "Про Український культурний фонд", його може бути розірвано за заявою фонду в односторонньому порядку. У разі дострокового розірвання цього договору внаслідок використання будь-якої частини гранту інституційно: підтримки не за призначенням або з порушенням чинного законодавства грантоотримувач зобов`язаний протягом 20 календарних днів з дня отримання повідомлення про розірвання цього договору в односторонньому порядку повернути у повному обсязі перераховані фондом кошти.

Відповідно до кошторису проекту інституційної підтримки, було заплановано у стовпчиках 7-9 «Витрати гранту інституційної підтримки УКФ (заплановані витрати) до 31.12.2020 року включно» за статтею 5 «Оренда техніки, обладнання та інструменту» витрати на загальну суму 93560,00 грн, а саме на:

- облаштування спеціального робочого місця для роботи (Автоматизоване робоче місце оператора - АРМ) - 8000,00 грн;

- техніку для зйомки відеоматеріалу з послідуючим монтажем відео (Відеокамера Blackmagic Studio Micro 4К) - 44000,00 грн;

- гарнітуру для комунікації відеорежисера, звукорежисера (Гарнітура переговорна DMC-1 (микрофон+навушник) - 10200,00 грн;

- роутер для передачі та комутації зображення з камер (Matrix Switch 24 х 24 2RU 3G/HD/SD-SDI) - 4800,00 грн;

- індикатор сповіщення оператора про статус стрімінгу (Індикатор TALLY 2-кольоровий DTD-2) - 1200,00 грн;

- пристрій для стрімінгу відео - контенту в інтернеті (Відеострімер LiveU Solo HDMI) - 3800,00 грн;

- мікшер для обробки звуку для стрімінгу (Аудиомикшер ВТ 1208D) - 2200,00 грн;

- акустичну систему, яка забезпечує звукове поле за межами сцени (Акустична система JBL PRX812W) - 12400,00 грн;

- звуковий монітор, який забезпечує окреме звукове поле для артистів (Сценічний монітор Dynacord СХМ15) - 560,00 грн;

- комп`ютер для роботи та монтажу зображення та звуку (Комп`ютер HP Omen 17-w013ur) - 6400,00 грн.

Крім того, як зазначає позивач у позовній заяві, вищезазначені витрати підтверджені, саме як планові, у звіті про надходження та використання коштів для реалізації проекту інституційної підтримки у стовпчиках 8-10: «Планові витрати гранту за рахунок інституційної підтримки УКФ (заплановані витрати) до 31.12.2020 року включно» та у стовпчиках 11-13: «Фактичні витрати гранту за рахунок інституційної підтримки УКФ (заплановані витрати) до 31.12.2020 року включно».

Позивач на виконання умов договору №30RG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р. надав відповідачу грошові кошти (грант) в розмірі 98560,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням №541 від 20.11.2020р. на суму 98560,00 грн.

Однак, як стверджує позивач, згідно з перевіреними ним копіями первинних бухгалтерських документів, наданих відповідачем, був встановлений факт здійснення відповідачем витрат по статті 5 кошторису "Оренда техніки, обладнання та інструменту" у сумі 93560,00 грн до моменту укладання договору №30RG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р.

За твердженням позивача, доказами вказаного порушення є надані відповідачем копії договорів "Про надання послуг з оренди обладнання", які були укладені між ним та Фізичною особою-підприємцем Вішневським Ю.В., а саме:

1) договір від 17.07.2020р. №001/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та облаштування спеціального автоматизованого робочого місця (АРМ) для роботи режисера для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Вартість послуг - 8000,00 грн;

2) договір від 17.07.2020р. №002/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення спеціальної техніки для зйомки відеоматеріалу з послідуючим монтажем відеорежисером для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Відеокамера Blackmagic Studio Micro 4 К. Вартість послуг - 44000,00 грн;

3) договір від 17.07.2020р. №003/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення гарнітури для комунікації відеорежисера, звукорежисера та операторів для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Комплект переговорної гарнітура DMC-1 (мікрофон + навушники). Вартість послуг - 10200,00 грн;

4) договір від 17.07.2020р. № 004/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення технічного обладнання для передачі та комутації зображення з відеокамер для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Забезпечення роутера Matrix Switch 24*24 2RU 3G/HD/SDI для передачі зображення з камер. Вартість послуг - 4800,00 грн;

5) договір від 17.07.2020р. №005/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення індикатору сповіщення оператора про статус стрімінгу для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Забезпечення індикатора TALLY 2 кольоровий DTD-2. Вартість послуг - 1200,00 грн;

6) договір від 17.07.2020р. №006/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення роботи відеострімеру LiveU Solo HDMI для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Оренда та забезпечення відеострімеру LiveU Solo HDMI. Вартість послуг - 3800,00 грн;

7) договір від 17.07.2020р. №007/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та забезпечення роботи аудіомікшеру для обробки звуку для стрімінгу для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Аудіомікшер для обробки звуку для стрімінгу BT1208D. Вартість послуг - 2200,00 грн;

8) договір від 17.07.2020р. №008/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та використання акустичної системи щодо забезпечення звукового поля за межами сцени для забезпечення виконання проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Оренда та забезпечення акустичної системи JBL PRX812W. Вартість послуг - 12400,00 грн;

9) договір від 17.07.2020р. №009/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та використання акустичної системи щодо забезпечення звукових моніторів, які створюють окреме звукове поле для артистів проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Оренда та забезпечення техніки (сценічний монітор Dynacord СХМ15). Вартість послуг - 560,00 грн;

10) договір від 17.07.2020 № 010/7 «Про надання послуг з оренди обладнання». Предмет договору: послуги оренди та технічного забезпечення комп`ютерами для роботи та монтажу зображення і звуку щодо проекту «Онлайн - концерт пам`яті Мирослава Скорика «Наш Скорик». Оренда та забезпечення комп`ютерами (HP Omenl7-w013ur). Вартість послуг - 6400,00 грн.

Факт отримання вищевказаних послуг до моменту укладання договору №3ОRG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р. підтверджується такими актами виконаних робіт від 20.07.2020р.:

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №001/7 на загальну суму 8000,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №002/7 на загальну суму 44000,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №003/7 на загальну суму 10200,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №004/7 на загальну суму 4800,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №005/7 на загальну суму 1200,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №006/7 на загальну суму 3800,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №007/7 на загальну суму 2200,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №008/7 на загальну суму 12400,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №009/7 на загальну суму 560,0 грн без ПДВ;

- акт виконаних робіт від 20.07.2020 № б/н за договором від 17.07.2020 №010/7 на загальну суму 6400,0 грн без ПДВ.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає про те, що акт виконаних робіт (наданих послуг) належить до первинних документів та фіксує факт здійснення господарської операції, а тому виходячи з дати підписання актів, а саме 20.07.2020р., всі зазначені послуги були отримані відповідачем до укладання договору про надання гранту інституційної підтримки, який датований 19 листопада 2020 року.

Отже, за твердженням позивача, вищезазначені докази підтверджують факт того, що відповідач на момент укладання договору з позивачем вже мав кредиторську заборгованість перед Фізичною особою-підприємцем Вішневським Ю.В., однак вказав ці витрати, як заплановані в кошторисі, який є невід`ємним додатком до договору.

На думку позивача, вказані дії відповідача призвели до порушення вимог пункту 5.3.3. Порядку здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом, що затверджений рішенням Наглядової ради Українського культурного фонду №217 від 09.11.2020р., в якому зазначено, що "Після підписання договору грантоотримувач не може спрямовувати кошти гранту інституційної підтримки на цілі, типи та види витрат, що не зазначені у кошторисі витрат, який є невід`ємною частиною договору".

Тобто, як стверджує позивач, надавши відповідачу грошові кошти (грант), ним виконано свої зобов`язання у повному обсязі, однак відповідач в свою чергу, відповідно до положень статей 526, 530 Цивільного кодексу України та статті 193 Господарського кодексу України допустив порушення своїх обов`язків в частині використання бюджетних коштів у сумі 93560,00 грн, оскільки вони були спрямовані не на покриття планових витрат згідно затвердженого кошторису, а на погашення кредиторської заборгованості, яка за твердженням позивача виникла до моменту укладання договору №3ОRG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р.

Отже, враховуючи зазначене, на думку позивача відповідач зобов`язаний повернути йому бюджетні кошти в розмірі 93560,00 грн.

У зв`язку з наведеним, відповідно до листа №65/01-19 від 28.01.2022р., в якому було викладено повідомлення про рішення Дирекції Фонду, позивач звернув увагу відповідача на необхідність повернення бюджетних коштів в розмірі 93560,00 грн, однак, як стверджує позивач, станом на дату подання позовної заяви у даній справі кошти на рахунок позивача відповідач не перерахував.

Таким чином, враховуючи вищезазначені обставини, позивач звернувся до Господарського суду Львівської області та просить стягнути з відповідача 93560,00 грн.

Відповідач проти позову заперечив, однак відзив на позовну заяву не подав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши зібрані докази, заслухавши доводи та заперечення представників сторін, суд дійшов висновку відмовити у задоволенні позову з огляду на таке.

Згідно із частиною 1 статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.

Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Як передбачено статтею 174 Господарського кодексу України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але які йому не суперечать.

У відповідності із статтею 193 Господарського кодексу України, зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Статтею 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з статтею 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору, з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

За умовами статті 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Як встановлено судом, 19.11.2020р. між Українським культурним фондом (далі - фонд) та Громадською організацією "Міжнародна Асоціація Мистців" (далі - грантоотримувач) укладено договір №30RG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки відповідно до умов якого, фонд надає грантоотримувачу на умовах, визначених ним договором, грант інституційної підтримки з метою забезпечення стабільної діяльності та розвитку (далі - проект інституційної підтримки) в умовах обмежувальних заходів, запроваджених упродовж дії режиму карантину, опис та мінімальні технічні вимоги до якого наведено у проектній заявці та у кошторисі згідно з додатками 1 та 2 до цього договору, а грантоотримувач реалізує проект інституційної підтримки на умовах, визначених цим договором.

Правові, організаційні, фінансові засади діяльності Українського культурного фонду, метою створення якого є сприяння розвитку культури та мистецтв України, забезпечення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства, широкого доступу громадян до національного культурного надбання, підтримка культурного розмаїття та інтеграції української культури у світовий культурний простір визначається Законом України "Про Український культурний фонд".

Відповідно до частини 1 та 2 статті 1 Закону України "Про Український культурний фонд", Український культурний фонд є бюджетною установою, що виконує передбачені цим Законом спеціальні функції щодо сприяння національно-культурному розвиткові України. Діяльність Українського культурного фонду спрямовується та координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв. Український культурний фонд є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, яке є об`єктом права державної власності і перебуває в оперативному управлінні Українського культурного фонду. Український культурний фонд має самостійний баланс, свої печатку і штамп. Український культурний фонд є неприбутковою організацією, особливості створення, діяльності, припинення та правового статусу якої визначаються з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Згідно із частиною 1 статті 3 Закону України "Про Український культурний фонд", основними завданнями Українського культурного фонду є, зокрема, надання інституційної підтримки; підтримка та розвиток проектів у сферах культури та мистецтв, креативних індустрій, культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму та національного музичного продукту.

Частиною 2 статті 3 Закону України "Про Український культурний фонд" передбачено, що на виконання покладених на нього завдань Український культурний фонд, зокрема, надає гранти юридичним особам незалежно від форми власності, гранти та стипендії фізичним особам, здійснює інші види підтримки проектів, визначені Положенням про Український культурний фонд.

Під терміном "проект" у цьому Законі розуміється діяльність фізичних і юридичних осіб, спрямована на створення певного культурного продукту, культурного блага чи культурної послуги (їх сукупності); продукту чи послуги (їх сукупності) національного музичного продукту; продукту чи послуги (їх сукупності) з культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму; продукту чи послуги (їх сукупності) з основної економічної діяльності за видами, що належать до креативних індустрій, затвердженими Кабінетом Міністрів України, або інституційна підтримка юридичних осіб, спрямована на забезпечення стабільної діяльності юридичних осіб та їх розвитку в умовах дії запроваджених відповідно до законодавства обмежень господарської діяльності, зумовлених запровадженням воєнного чи надзвичайного стану, з метою досягнення чітко визначених цілей у межах визначеного кошторису (бюджету) та здійснення якої вимагає вчинення в узгоджені строки дій, передбачених укладеною з Українським культурним фондом угодою.

Під терміном "грант інституційної підтримки" у цьому Законі розуміється надання на безоплатній і безповоротній основі фінансових ресурсів юридичним особам усіх форм власності сфери культури, культурно-пізнавального (внутрішнього) туризму, національного музичного продукту та фізичним особам - підприємцям, які здійснюють економічну діяльність за видами, що належать до креативних індустрій, затвердженими Кабінетом Міністрів України з метою забезпечення їх стабільної діяльності та розвитку в умовах дії обмежувальних заходів, зумовлених запровадженням воєнного чи надзвичайного стану, надзвичайної ситуації або карантину, внаслідок яких скасовуються або обмежуються масові заходи або іншим чином прямо або опосередковано обмежується діяльність у сфері культури та креативних індустрій (частина 3 статті 3 Закону України "Про Український культурний фонд").

Відповідно до частини 3 статті 12 Закону України "Про Український культурний фонд", у разі прийняття Дирекцією Фонду рішення про надання фінансування певному проекту за рахунок коштів Українського культурного фонду з отримувачем коштів укладається договір про надання гранту.

Грант - фінансові ресурси, що надаються на безоплатній і безповоротній основі Українським культурним фондом суб`єкту, який провадить діяльність у сфері культури, для реалізації проекту, рішення про фінансування якого прийняте в порядку, передбаченому цим Законом.

За договором про надання гранту Український культурний фонд набуває право здійснювати контроль за реалізацією проекту відповідно до порядку, встановленого таким договором та законодавством, у тому числі вимагати виконання зазначеного порядку та вживати заходів у разі його порушення. Договір про надання гранту не може передбачати замовлення та (або) отримання Українським культурним фондом будь-яких товарів, робіт, послуг, майнових прав та (або) витрачання грошей на такі товари, роботи, послуги, майнові права.

Істотними умовами договору про надання гранту є визначення конкретного проекту, для реалізації якого надаються кошти; сума гранту (обсяг коштів) з відповідним кошторисом із зазначенням об`єктів, на які вона витрачатиметься; графік платежів; зобов`язання особи, яка отримує кошти, у тому числі щодо звітності; мінімальні технічні вимоги до проекту, які мають бути забезпечені; строк реалізації гранту; порядок надання доказів на підтвердження належного виконання договору про надання гранту; відповідальність за порушення умов договору.

Як вбачається із матеріалів справи, а саме із актів виконаних робіт від 20.07.2020р., відповідачем було прийнято роботи щодо тих самих об`єктів, про які йдеться у кошторисі проекту інституційної підтримки, який є додатком до договору №30RG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р.

Тобто, як вбачається зі змісту позовної заяви та як підтверджується матеріалами справи, підстави позову Українського культурного фонду у даній справі зводяться лише до того, що на думку позивача кошти в розмірі 93560,00 грн хоч і стосуються виконаних робіт щодо одних і тих самих об`єктів, на які був наданий грант, однак вказані кошти в розмірі 93560,00 грн фактично були спрямовані на погашення кредиторської заборгованості, а не на заплановані витрати, як це передбачено кошторисом проекту інституційної підтримки, що є невід`ємною частиною договір №3ОRG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р.

Так, відповідно до частини 4 статті 12 Закону України "Про Український культурний фонд", Український культурний фонд здійснює постійний контроль за виконанням суб`єктами, які отримують будь-яке фінансування, своїх зобов`язань, визначених договором про надання гранту. Об`єктами контролю є порядок виконання договору про надання гранту, дотримання строків, у тому числі проміжних, правильність та обґрунтованість витрачання коштів. Для здійснення контролю Український культурний фонд має право вимагати від суб`єкта, який отримав фінансування, надати будь-які документи, інформацію та пояснення щодо своїх дій, пов`язаних з виконанням договору про надання гранту та (або) витрачанням коштів. Порядок здійснення контролю за виконанням суб`єктами, які отримують фінансування, зобов`язань перед Українським культурним фондом затверджується Наглядовою радою Фонду.

Абзацом 1 частини 5 статті 12 Закону України "Про Український культурний фонд" передбачено, що у разі істотного порушення умов договору про надання гранту договір може бути розірваний в односторонньому порядку за заявою Українського культурного фонду.

При цьому, як встановлено абзацом 2 частини 5 статті 12 Закону України "Про Український культурний фонд", істотним порушенням, зокрема, є нецільове використання коштів, здійснення витрат у розмірах, більших, ніж передбачено договором про надання гранту, та інші порушення, що дають підстави для обґрунтованих припущень, що договір не буде виконано або його виконання не відповідатиме цілям, якими сторони керувалися при його укладенні.

Необхідно зазначити, що позивачем до позовної заяви долучено звіт незалежного аудитора (ТзОВ Аудиторська Фірма "Контракти-Аудит") з надання впевненості щодо достовірності та відповідності фінальної звітності про використання коштів гранту для реалізації Проекту інституційної підтримки з метою забезпечення стабільної діяльності та розвитку в умовах обмежувальних заходів, запроваджених упродовж дії карантину, наданого Українським культурним фондом відповідно до Договору №3ORG51-05598 від 19.11.2020р. про надання гранту інституційної підтримки Громадській організації "Міжнародна асоціація мистців".

Як вказано у звіті, на думку незалежного аудитора, за винятком впливу питання описаного в розділі "Підстава для висловлення думки із застереженням", показники наведені у звіті про надходження та використання коштів для реалізації проекту інституційної підтримки в сумі 98560,00 грн за період з 19.11.2020р. по 31.12.2020р., складеному Громадською організацією "Міжнародна асоціація мистців" є достовірними, проведені в межах та відповідно до статей затвердженого кошторису витрат, відповідають цілям реалізації проекту, даним бухгалтерських записів, підтверджених відповідними первинними документами, складеними відповідно до вимог законів України, інших нормативно-правових актів, національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших внутрішніх нормативних документів Українського культурного фонду, узгоджуються зі змістовним звітом.

При цьому як вбачається зі змісту звіту незалежного аудитора (ТзОВ Аудиторська Фірма "Контракти-Аудит"), для отримання достатніх та прийнятних аудиторських доказів, на яких базується думка незалежного аудитора, ним проведено процедури по суті з відбором усіх документів (100% дослідження), що стосуються витрат, відображених у Звіті про надходження та використання коштів для реалізації проекту в сумі 98560,00 грн, і виходячи з інформаційних потреб визначеного користувача - Українського культурного фонду, незалежним аудитором (ТзОВ Аудиторська Фірма "Контракти-Аудит") здійснено суцільну перевірку первинних документів, які підтверджують понесені грантоотримувачем витрати на реалізацію проекту інституційної підтримки. З огляду на вказане це дало змогу незалежному аудитору висловити обґрунтовану впевненість у тому, що звіт про надходження та використання коштів для реалізації проекту за період з 19.11.2020р. по 31.12.2020р. на загальну суму реалізованого проекту 98560,00 грн, у цілому не містить суттєві викривлення та помилки, у тому числі внаслідок шахрайських дій або інших помилок, які можуть впливати на економічні рішення користувачів, що приймаються на основі звіту про надходження та використання коштів.

Таким чином, як вбачається з матеріалів справи, в даному випадку відсутні підстави вважати, що з боку Громадської організації "Міжнародна Асоціація Мистців" було допущено істотне порушення умов договору про надання гранту, з огляду на що підстави для повернення відповідачем коштів за цим договором відсутні.

Крім того щодо наявності у відповідача кредиторської заборгованості за договорами від 17.07.2020р. про надання послуг з оренди обладнання, які були укладені між Громадською організацією "Міжнародна Асоціація Мистців" та Фізичною особою-підприємцем Вішневським Ю.В. до укладення договору №3ОRG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки, необхідно зазначити таке.

Як встановлено судом, факт отримання послуг за договорами про надання послуг з оренди обладнання до моменту укладання договору №3ОRG51-05598 про надання гранту інституційної підтримки від 19.11.2020р. підтверджується актами виконаних робіт від 20.07.2020р.

Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно із статтею 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Частиною 1 статті 612 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як вбачається зі змісту договорів про надання послуг з оренди обладнання, в них не встановлено строку оплати за отримані послуги з оренди. Пунктом 3.2. договорів про надання послуг з оренди обладнання передбачено, що оплата проводиться у безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок орендодавця на підставі рахунку та актів прийому-передачі.

При цьому як вбачається із долучених до позовної заяви актів прийому-передачі за договорами про надання послуг з оренди обладнання, в них також не встановлено строку оплати за отримані послуги з оренди.

Відповідно до частини 2 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Необхідно зазначити, що в матеріалах справи відсутні докази того, що орендодавець за договорами оренди обладнання (Фізична особа-підприємець Вішневський Ю.В.) звертався до відповідача із вимогою про сплату коштів за виконані роботи згідно з актами виконаних робіт від 20.07.2020р. до укладення договору про надання гранту.

Тобто, як вбачається із наявних у справі матеріалів, строк виконання відповідачем зобов`язання по оплаті за договорами оренди обладнання на час укладення договору про надання гранту не настав, з огляду на що в даному випадку відсутні підстави вважати, що отриманий відповідачем грант в розмірі 98560,00 грн був спрямований ним на погашення кредиторської заборгованості за вказаними договорами оренди обладнання, як це стверджує позивач у позовній заяві.

При цьому також необхідно зазначити, що відповідно до пункту 6.1. договору про надання послуг з оренди обладнання від 17.07.2020р., сторони домовились, що умови договору діють до 31.12.2020р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами всіх зобов`язань.

Відповідно до статті 74 господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Таким чином, враховуючи наведені норми законодавства та встановлені судом обставини, суд дійшов висновку відмовити у задоволенні позову.

Керуючись статтями 2, 13, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 86, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ

1. У задоволенні позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до статті 241 Господарського процесуального кодексу України.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку у відповідності до Глави 1 розділу IV Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст рішення складено 13.02.2023р.

Суддя Петрашко М.М.

Джерело: ЄДРСР 108985260
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку