open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №705/248/23

3/705/346/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.01.2023 м. Умань

Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Єщенко Олена Іванівна, розглянувши матеріали, які надійшли з ІНФОРМАЦІЯ_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , кулеметника, солдата військової служби за призовом під час мобілізації військової частини НОМЕР_2 , такого, що зареєстрований по АДРЕСА_1 та проживає по АДРЕСА_2 ,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Згідно з протоколом про військове адміністративне правопорушення серії КИЧк № 89 від 18.01.2023 військовослужбовець військової служби за призовом під час мобілізації солдат ОСОБА_1 перебував на території військової частини НОМЕР_3 ( АДРЕСА_3 ) з явними ознаками алкогольного сп`яніння, що виражалось у різкому запаху алкоголю із ротової порожнини, поведінці, що не відповідає обстановці.

Оглядом, проведеним 17 січня 2023 року з використанням спеціального технічного засобу «Алконт-М» № 00243-15, встановлено, що солдат ОСОБА_1 станом на 21 год. 16 хв. 17 січня 2023 року мав стан алкогольного сп`яніння 1.39 проміле при допустимій нормі 0,2 проміле.

Викладене свідчить про появу (перебування) військовослужбовця військової служби за призовом під час мобілізації солдата ОСОБА_1 в нетверезому стані на території дислокації військової частини НОМЕР_3 ( АДРЕСА_2 ) в умовах особливого періоду (воєнного стану).

Від захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвоката Гребенюка С.А. 26.01.2023 через канцелярію суду надійшло письмове клопотання про закриття провадження про адміністративне правопорушення. В обґрунтування зазначив, що посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 при фіксації адміністративного правопорушення та при складенні протоколу про адміністративне правопорушення порушені вимоги чинного законодавства України.

У судовому засіданні захисник ОСОБА_2 клопотання підтримав та просив провадження у справі про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 172-20 КУпАП про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вислухавши пояснення ОСОБА_2 , дослідивши матеріали справи, суддя дійшов такого висновку.

Відповідно до ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зі ст.251КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації, в Україні з 24 лютого 2022 року введено воєнний стан строком на 30 діб, який у подальшому продовжений до 19 лютого 2023 року включно.

Відповідно до ст.ст. 11, 16, 17 Закону України «Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України» необхідність виконання завдань оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності та недоторканності, а також завдань, визначених міжнародними зобов`язаннями України, покладає на військовослужбовців, крім іншого, такі обов`язки: свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, Військової присяги, віддано служити Українському народові, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок; бути хоробрим, ініціативним і дисциплінованим; беззастережно виконувати накази командирів (начальників).

Кожний військовослужбовець зобов`язаний виконувати службові обов`язки, що визначають обсяг виконання завдань, доручених йому за посадою. Ці обов`язки визначаються статутами Збройних Сил України, а також відповідними посібниками, порадниками, положеннями, інструкціями.

На військовослужбовців під час перебування на бойовому чергуванні, у внутрішньому і гарнізонному наряді, а також під час виконання інших завдань покладаються спеціальні обов`язки. Ці обов`язки та порядок їх виконання визначаються законами і статутами Збройних Сил України, а також іншими нормативно-правовими актами, що приймаються на основі законів і статутів Збройних Сил України.

Частиною третьою статті 172-20 КУпАП передбачена відповідальність за розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв або вживання наркотичних засобів, психотропних речовин чи їх аналогів військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів на території військових частин, військових об`єктів, або поява таких осіб на території військової частини в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, або виконання ними обов`язків військової служби в нетверезому стані, у стані наркотичного чи іншого сп`яніння, а також відмова таких осіб від проходження огляду на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за ч. 1 або ч. 2 цієї статті, або в умовах особливого періоду.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи органів управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (про правопорушення, вчинені військовослужбовцями, військовозобов`язаними та резервістами під час проходження зборів, а також працівниками Збройних Сил України під час виконання ними службових обов`язків, - стаття 44, частини друга і третя статті 123, статті 172-10 - 172-20, 173, 174, 178, 182, 184-1, 185 і 185-7).

Протокол КИЧ № 89 від 18.01.2023 про військове адміністративне правопорушення складено відповідно до вимог п. 1 ч. 1 ст. 255 КУпАП, а саме уповноваженою на це посадовою начальником групи ІНФОРМАЦІЯ_4 майором ОСОБА_3 .

Згідно з протоколом про адміністративне правопорушення КИЧ № 89 від 18.01.2023 військовослужбовець військової служби за призовом під час мобілізації солдат ОСОБА_1 перебував на території військової частини НОМЕР_3 ( АДРЕСА_3 ) з явними ознаками алкогольного сп`яніння.

У протоколі зазначені положення ст. 63 Конституції України та ст. 268 КУпАП, з якими ОСОБА_1 було особисто ознайомлено, що підтверджується його особистим підписом.

Належить взяти до уваги те, що протокол про адміністративне правопорушення складений уповноваженою державою особою, і дії посадової особи, що його складала, в порядку, передбаченому чинним законодавством, ані ОСОБА_1 , ані його захисником не оскаржувалися, тобто останні не зверталися із скаргами на дії начальника групи ІНФОРМАЦІЯ_4 , який складав протокол, до його безпосереднього керівництва, а також не зверталися до суду в порядку Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, враховуючи відсутність будь-яких скарг ОСОБА_1 та його захисника щодо дій начальника групи ІНФОРМАЦІЯ_4 під час складення ним протоколу, суд дійшов висновку, що відомості, які зафіксовані в протоколі, об`єктивно відповідають дійсності та заслуговують на увагу.

При цьому судом не встановлено істотних порушень вимог Інструкціїзі складання протоколів та оформлення матеріалів про військові адміністративні правопорушення, затвердженої Наказом МО України № 329 від 23.10.2021, при складанні протоколу відносно ОСОБА_1 , зазначений протокол про адміністративне правопорушення відповідає вимогам ст.ст. 254-256 КУпАП, складений уповноваженою особою.

Вина ОСОБА_1 підтверджується актом № 19 огляду на стан алкогольного сп`яніння з використанням спеціальних технічних засобів; роздруківкою тесту на алкоголь з приладу «Алконт-М» від 17.01.2023, результат якого показав 1,39 проміле алкоголю, та іншими матеріалами справи.

Вказаний акт повністю відповідає вимогам Інструкціїщодо порядку зберігання та використання спеціальних технічних засобів для встановлення стану алкогольного сп`яніння у ІНФОРМАЦІЯ_5 від 22.03.2022.

Усі доводи та заперечення сторони захисту розцінюються судом як намагання уникнути передбаченої законом адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 172-20 КУпАП, а тому судом відхиляються як неспроможні та недоведені.

Оцінюючи докази в їх сукупності, вважаю, що ОСОБА_1 винний у тому, що перебував у нетверезому стані на території військової частини НОМЕР_3 ( АДРЕСА_2 ) в умовах особливого періоду (воєнного стану), тобто скоїв правопорушення, передбачене ч. 3 ст.172-20 КУпАП.

При накладенні стягнення суддя, керуючись ст. 33 КУпАП, враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують та обтяжують його відповідальність.

Згідно з п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» військовослужбовці, військовозобов`язані та резервісти, які призвані на навчальні (або перевірочні) та спеціальні збори, - у справах, пов`язаних з виконанням військового обов`язку, а також під час виконання службових обов`язків, звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях.

Враховуючи те, що ОСОБА_1 є військовослужбовцем, його необхідно звільнити від сплати судового збору на підставі п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст. 24, 27, 33, 283 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 172-20 КУпАП, та накласти на нього стягнення у вигляді штрафу в розмірі 215 (двохсот п`ятнадцяти) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3655 (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять) грн 00 коп.

Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору на підставі п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір».

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляції через Уманський міськрайонний суд Черкаської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги та може бути пред`явлена до примусового виконання протягом трьох місяців після набрання нею законної сили.

Суддя О.І.Єщенко

Джерело: ЄДРСР 108760744
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку