open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

01 лютого 2023 року м. Дніпросправа № 280/2154/22

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Баранник Н.П., Прокопчук Т.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Запорізької митниці на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2022 року (суддя 1-ї інстанції Чернова Ж.М.) в адміністративній справі №280/2154/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Технохімреагент" до Запорізької митниці про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Технохімреагент звернулось до суду з позовом до Запорізької митниці про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару №КТ-UA112000-0009-2022 від 04.02.2022.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на протиправність оскаржуваного рішення про визначення коду імпортованого позивачем товару Dodecyl Dimethyl Ammonium Chloride 50%, за кодом УКТЗЕД 3402901000, оскільки такий товар має власний, окремий код 3402120010, який найбільш підходить за описом для бензалконію хлориду, оскільки це саме та хімічна речовина, яка зазначена в УКТЗЕД.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2022 року позов задоволено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та прийняти нове судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга ґрунтується на тому, що судом першої інстанції не надано належної оцінки обставинам справи. Так судом першої інстанції не враховано, що оскаржене рішення про визначення коду товару прийнято на товар з комерційною назвою DDBAC 50% (Dodecyl Dimethyl Benzyl Ammonium Chloride). За результатами проведених експертних досліджень визначено хімічний склад товару. Враховуючи такий хімічний склад та призначення товару, митний орган дійшов висновку, що експертизу проба товару під назвою DDBAC 50% (Dodecyl Dimethyl Benzyl Ammonium Chloride) ідентифікована як прозора безколірна рідина, яка складасться із водно-етанольного розчину алкiл-бензiл-диметил амоній хлориду - сумiшевий продукт, алкілбензілдиметиламонія хлорид з бензольною групою та вуглецевим ланцюгом С12-С14. Проба під час змішування з водою у концентрації 0,5% при температурі 20 град.С та витримуванні упродовж години за тієї самої температури утворює прозорий безколірний розчин. Поверхневий натяг 0,5% водного розчину проби становить (3.45+/-0.01)х10-2 Н/м при температурі 20 град.С. Продукт має катіонні поверхнево-активні властивості. Вміст нелеткої складової становить (50.83+/-0.08) мас.%. Отже митницею правомірно віднесено товар до поверхнево-активних засобів як зазначено у підпункті (А) пункту (ІІ) пояснень то товарної позиції 3402 УКТЗЕД, тому є правильною кваліфікація товару за кодом 3402 90 10 00 за УКТЗЕД як поверхнево-активний засіб.

Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів доходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що 21.01.2022 декларантом підприємства ТОВ Технохімреагент до митного контролю та митного оформлення надіслано засобами електронного зв`язку згідно зі ст.257 Митного кодексу України електронну митну декларацію, режим ІМ 40 ДЕ, якій присвоєно №UА112080/2022/001002 на товари, що зазначені в гр.31 ЕМД, зокрема: Dodecyl Dimethyl Benzyl Ammonium Chloride 50%/ додецил диметил бензил амонія хлорид 50% - 4800 кг. Cas №139-07-1. Партія №2110211057. Показники відповідно до сертифікату аналізу: Вміст активної речовини (Біоцид) 50,081%; РН (як є) 7,80; Вміст амінової солі 0,692%; Колір Хазена 40; Зовнішній вигляд: ясно-жовта прозора рідина. Являє собою одним із видів четвертичного амонія катіоноактивних поверхнево-активних речовин, які відносяться до неокисилюючого біоциду. Призначено для власного виробництва дезінфікуючих засобів. Країна виробництва: CN. Торговельна марка: THWATER. Виробник: Shandong Taihe Water Treatment Technologies CO., LTD, який задекларовано за кодом 3402120010 УКТЗЕД.

За результатами проведених митних формальностей, митним органом прийнято рішення про визначення коду товару від 04.02.2022 № КТ-UA112000-0009-2022, яким для вищенаведеного товару визначено код 3402901000 УКТЗЕД Поверхнево-активний засіб. DDBAC 50% (Dodecyl Dimethyl Benzyl Ammonium Chloride)/ додецил диметил бензил аммонія хлорид. Являє собою прозору безколірну рідину, яка складається із водно-етанольного розчину алкіл-бензіл-диметил амоній хлорид сумішевий продукт, алкілбензілдиметиламонія хлорид з бензольною групою та вуглецевим ланцюгом С12- С14. Під час змішування з водою у концентрації 0,5% при температурі 20 град. С та витримуванні упродовж години за тієї самої температури утворює прозорий безколірний розчин. Поверхневий натяг 0,5% водного розчину становить (3.45+/-0.01)х10-2 Н/м при температурі 20 град.С. Має катіонні поверхнево-активні властивості. Вміст нелеткої складової становить (50.83+/-0.08) мас.%. Використовується у якості компоненту у складі та рецептурі засобів з бактерицидними, дезінфікуючими властивостями. Може використовуватись як засіб проти плісняви, антистатик, емульгатор та засіб для поліпшення тканих і фарб, сприяє пом`якшенню, змочуванню та фарбуванню шкіри. Постачається у бочках по 200 кг..

Не погодившись з рішенням про визначення коду товару, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірність прийнятого рішення про визначення коду товару в частині віднесення імпортованого позивачем товару до коду УКТЗЕД 3402901000 та необґрунтованість оскаржуваного рішення.

Колегія суддів суду апеляційної інстанції переглядаючи судове рішення доходить наступних висновків.

Так у справі спірними є питання правомірності класифікації товару, поданого до митного оформлення.

Відповідно до частини першої статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

За змістом частин першої та другої статті 69 Митного кодексу України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про Митний тариф України від 04.06.2020 р. № 674-ІХ (далі Закон № 674-ІХ) митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. №428, (далі Порядок № 428) УКТЗЕД є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України, що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі та здійснення митного оформлення товарів.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 428 УКТЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації (далі - Гармонізована система) з урахуванням Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (далі - Комбінована номенклатура).

Відповідно до розділу ІІІ Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 р. №650, декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Кодексу. Посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками. Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.

Відповідно до основних правил інтерпретації УКТЗЕД, що є додатком до Закону № 674-ІХ, класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

У випадку, що розглядається, декларантом товар задекларовано за кодом 3402 12 00 10 згідно з УКТЗЕД, тоді як митним органом товар класифіковано за кодом 3402 90 10 00.

У розділі VI Продукція хімічної та пов`язаних з нею галузей промисловості Митного тарифу (додатку до Закону № 674-ІХ) міститься група 34

Мило, поверхнево-активні органічні речовини, мийні засоби, мастильні матеріали, воски штучні та готові, суміші для чищення або полірування, свічки та аналогічні вироби, пасти для ліплення, пластилін, "стоматологічний віск" і суміші на основі гіпсу для стоматології.

Згідно з пунктом 3 примітки до групи 34 у товарній позиції 3402 термін "поверхнево-активні органічні речовини" означає такі продукти, які у разі змішування з водою у концентрації 0,5 % при температурі 20 °С та витримування протягом однієї години при тій самій температурі:

(a) утворюють прозору або напівпрозору рідину чи стабільну емульсію без випадання нерозчинної речовини; та

(b) знижують поверхневий натяг води до 4,5 х 10-2 Н/м (45 дин/см) або менше.

До товарної позиції 3402 відносяться поверхнево-активні органічні речовини (крім мила); поверхнево-активні препарати, засоби для прання, миття (включаючи допоміжні мийні засоби) та засоби для чищення зі вмістом або без вмісту мила (крім засобів, включених до товарної позиції 3401), зокрема, органічні поверхнево-активні речовини, розфасовані або не розфасовані для роздрібної торгівлі, до яких відноситься товарна підкатегорія 3402 12 00 катіонні, зокрема 3402 12 00 10 бензалконію хлорид (benzalkonium chloride INN).

Крім того, у підкатегорії 3402 90 (інші) за кодом 3402 90 10 00 класифікуються поверхнево-активні засоби.

Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності затверджено наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 р. № 256 (далі Пояснення до УКТЗЕД).

Як зазначено у поясненнях до товарної позиції 3402 УКТЗЕД, органічні поверхнево-активні речовини можуть бути:

(1) Аніонними, причому в цьому випадку вони дисоціюють у водному розчині з утворенням негативно заряджених органічних іонів, відповідальних за поверхневу активність. Приклади: сульфати та сульфонати жирів, рослинних олій (тригліцеридів) або смоляних кислот; сульфати та сульфонати, одержані з жирних спиртів; нафтові сульфонати, наприклад, лужних металів (включаючи ті, які містять мінеральні масла), амонію або етаноламінів; алкілполіефірсульфати; алкілсульфонати чи алкілфенілефірсульфонати; алкілсульфати, алкіларилсульфонати (наприклад, технічні додецилбензолсульфонати).

Ці поверхнево-активні речовини можуть містити як домішки, що попадають у процесі виробництва, невеликі кількості жирних спиртів, алкілати або інші гідрофобні сировинні матеріали, що не пройшли сульфатування чи сульфування. Вони також можуть містити сульфат натрію або інші залишкові неорганічні солі в кількості, що як правило не перевищує 15 % у розрахунку на безводні солі.

(2) Катіонними, які дисоціюють у водному розчині з утворенням позитивно заряджених органічних іонів, відповідальних за поверхневу активність. Приклади: солі жирних амінів і четвертинних амонієвих основ.

(3) Неіоногенними, що не утворюють іонів у водному розчині. Їх розчинність у воді має місце завдяки присутності молекул з функціональними групами, які мають сильну спорідненість з водою. Приклади: продукти конденсації жирних спиртів, жирних кислот або алкілфенолів з оксидом етилену; етоксилати амідів жирних кислот.

(4) Амфолітичними з одночасною аніонною і катіонною активністю, причому залежно від середовища вони можуть дисоціювати у водному розчині і надавати сполуці властивості аніонної чи катіонної поверхнево-активної речовини.

Як свідчать встановлені обставини справи, у висновоку №1420003700-0098 від 03.02.2021 Дніпропетровського управління експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України,на який посилається відповідач, за результатами аналізу проб товару, експерт дійшов висновку про те, що: Надана на експертизу проба товару під назвою DDBAC 50% (Dodecyl Dimethyl Benzyl Ammonium Chloride) ідентифікована як прозора безколірна рідина, яка складасться із водно-етанольного розчину алкiл-бензiл-диметил амоній хлориду - сумiшевий продукт, алкілбензілдиметиламонія хлорид з бензольною групою та вуглецевим ланцюгом С12-С14. Проба під час змішування з водою у концентрації 0,5% при температурі 20 град.С та витримуванні упродовж години за тієї самої температури утворює прозорий безколірний розчин. Поверхневий натяг 0,5% водного розчину проби становить (3.45+/-0.01)х10-2 Н/м при температурі 20 град.С. Продукт має катіонні поверхнево-активні властивості. Вміст нелеткої складової становить (50.83+/-0.08) мас.%.

Отже експерт у висновку зазначив, що товар є розчином бензалконію хлориду, та те, що продукт має саме КАТІОННІ поверхнево-активні властивості.

Таким чином є вірними висновки суду першої інстанції, щодо відстуності порушень з боку позивача щодо віднесення продукту до категорії 34021200, оскільки такий є катіонною поверхнево-активною речовиною.

В свою чергу, категорія 34021200 включає в себе лише дві підкатегорії: 3402120010 - бензалконію хлорид (benzalkonіum chlorіde INN); 3402120090 інші, а тому очевидно, що законодавцем виділено окрему (власну) підгрупу лише для катіонного бензалконію хлориду (benzalkonіum chlorіde INN), а інші катіонні поверхнево-активні речовини повинні декларуватися у підкатегорії 3402120090.

При цьому, додавання етилового спирту жодним чином не впливає на характеристику товару та не може бути підставою для його віднесення до товарної позиції 340290100, оскільки така товарна позиція включає до себе інші поверхнево-активні засоби до яких не належать аніонні, катіонні та неіоногенні поверхнево-активні речовини.

Суд першої інстанції також цілком слушно зазначив про необґрунтованість ототожнення митним органом поняття поверхнево-активна речовина та поверхнево-активний засіб, оскільки позивачем імпортовано саме речовина, про що й зазначено в описі товару, а не засіб, що виключає можливість застосування товарної позиції 3402 90 10 00 УКТЗЕД.

Враховуючи зазначене, суд першої інстанції вірно встановив обставини справи та ухвалив рішення з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування судового рішення відсутні.

Розподіл судових витрат не здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Запорізької митниці залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 14 вересня 2022 року в адміністративній справі №280/2154/22 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.

Головуючий - суддяН.І. Малиш

суддяН.П. Баранник

суддяТ.С. Прокопчук

Джерело: ЄДРСР 108750261
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку