open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 240/13171/22
Моніторити
Ухвала суду /18.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /05.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.01.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 240/13171/22
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /18.07.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /05.06.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /25.01.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2023 року м. Житомир

справа № 240/13171/22

категорія 109000000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Горовенко А.В.,

розглянувши у письмовому провадженні у приміщенні суду за адресою: 10014, місто Житомир, вул. Мала Бердичівська, 23, адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" до Державної служби геології та надр України та Державної екологічної інспекції Поліського округу Державної екологічної інспекції України про визнання протиправними та скасування припису і наказів,-

встановив:

Товариство з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" звернулось до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Поліського округу Державної екологічної інспекції України №234-2/2 від 19.05.2021;

- визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України№988 від 23.12.2021 "Про зупинення дії спеціального дозволуна користування надрами №802 від 20.02.1997";

- визнати протиправним та скасувати п.4 наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 "Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 наданого Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 20.02.1997 Державною службою геології та надр України Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" (далі ТДВ «Березівський кар"єр») видано спеціальний дозвіл №802 від 20.02.1997 на користування надрами, який продовжено 28.09.2017 на 20 років, тобто до 2037 року.

Також вказує, що 28.08.2017 Управлінням екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації видано дозвіл позивачу за №1822080301-43 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, строком на 10 років.

Незважаючи на вищезазначені дозвільні документи, 25.01.2022 позивач отримав від Державної служби геології та надр України лист, в якому повідомлено про прийняття наказу №988 від 23.12.2021, згідно зі змістом якого прийнято рішення щодо подальшої дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997, наданого ТДВ «Березівський кар"єр».

В подальшому, в результаті неодноразових запитів адвоката, товариству повідомлено, що підставою зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 став акт перевірки від 19.05.2021 №234 та припис Державної екологічної інспекції Поліського округу №234-2/2 від 19.05.2021.

Позивач зазначає, що ТДВ «Березівський кар"єр» не було порушено жодних умов користування надрами, передбачених спецдозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, внаслідок чого оскаржувані накази є безпідставними, протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Вказує, що Товариство не отримувало примірника припису Державної екологічної інспекції Поліського округу за №234-2/2 від 19.05.2021 ні поштовим, ні електронним зв`язком, внаслідок чого не мало можливості захистити порушені права та інтереси, що стосуються складання безпідставного припису щодо Товариства.

Щодо протиправності встановлених Державною екологічною інспекцією Поліського округу порушень, зазначених у приписі №234-2/2 від 19.05.2021, вказує про протиправність, зважаючи на наступне.

В п.1 оскаржуваного припису, на думку позивача, протиправно вказано про обов"язковість наявності у Товариства висновку з оцінки впливу на довкілля, оскільки частиною 2 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII регламентовано, що дія цього Закону не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини 2 та пунктом 14 частини 3 статті 3 цього Закону.

Зазначає, що на момент прийняття та набрання чинності зазначеним законом (18.12.2017) Товариство вже здійснювало вказану діяльність, а не лише планувало її здійснення. Тому сфера застосування Закону України №2059-VIII не поширюється на позивача в частині необхідності проведення оцінки впливу на довкілля.

На виконання пункту 2 оскаржуваного припису та з метою дотримання вимог ч.5 ст.39 Закону України «Про тваринний світ», на підприємстві, директором ТДВ «Березівський кар"єр» прийняті накази в 2021 році та в 2022 році, на підставі яких врегульовано питання заборони на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму.

Щодо порушення вказаного у пункті 3 припису, а саме розробки та затвердження технологічного регламенту роботи (експлуатації) очисних споруд, позивач вказує на безпідставність такої вимоги.

Пояснює, що 28.08.2020 Державним агентством водних ресурсів України ТДВ «Березівський кар"єр» видано Дозвіл на спеціальне водокористування №120/ЖТ/49д-20 від 28.08.2020. Окрім того, позивач у своїй плановій діяльності користується документом, а саме Правилами експлуатації ставків-водостійників Березівського-1 родовища гранітів.

Що стосується вимоги вказаної у пункті 4 припису, вважає її безпідставною, оскільки позивачем подано Звіт про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів 2021 року.

Зазначає, що вимоги пункту 5 припису виконано Товариством шляхом звернення 17.06.2021 до Департаменту дозвільно-ліцензійної діяльності та запобігання промисловому забрудненню Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України із заявою та проханням взяти на державний облік об`єкти, які справляють або можуть справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря, видів та обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, за результатами якого позивача взято на державний облік.

Вищевказані вимоги, які зазначені в оскаржуваному приписі Державної екологічної інспекції України №234-2/2 від 19.05.2021 щодо порушення ТДВ «Березівський кар"єр» умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, як на підставу зупинення дії спеціального дозволу, на підставі п.п.1 п.21 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №615 від 30.05.2021, позивач вважає безпідставними та протиправними.

Також зауважує, що пункт 4 наказу Державної служби геології та надр України від 18.02.2022 №86 «Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів», що стосується доповнення підстав зупинення дії спецдозволу є протиправним, оскільки законодавством не передбачено повноваження відповідача щодо доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу.

Згідно з ухвалою суду від 13 липня 2022 року у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

Відповідно до ухвали Житомирського окружного адміністративного суду від 27 липня 2022 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвала про відкриття провадження була направлена позивачу та відповідачам за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, вказана ухвала отримана відповідачами.

Відповідач Державна служба геології та надр України у строк, встановлений в ухвалі про відкриття провадження у справі, надіслала до суду відзив на позовну заяву за вх.№42158/22.

У відзиві на позовну заяву відповідач просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість. Зазначає, що у зв"язку з надходженням подання Державної екологічної інспекції України від 20.12.2021 №14521/2.2/6-21, відповідно до підпункту 6 пункту 21 Порядку №615 згідно з наказом №988 від 23.12.2021 зупинено дію спеціального дозволу №802 від 20.02.1997 та надано надрокористувачу строк 30 календарних днів на усунення порушень.

Також вказує, що підставою для внесення змін до наказу №988 від 23.12.2021 та доповнення підстав зупинення дії дозволу є не припис Державної екологічної інспекції України, а припис Державної служби геології та надр України від 06.05.2021 №588-14/06.

02 вересня 2022 року Державна екологічна інспекція Поліського округу надіслала до суду відзив на позовну заяву за вх.№42834/22, у якому просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість.

Зазначає, що 20.02.1997 позивачу видано спеціальний дозвіл №802 на користування надрами родовища Березівське-1, площею 25,4 га, розташованого в Житомирській області Житомирського району східна околиця с.Березівка строком до 20.02.2037. Проте у 2018 році товариством розроблено новий проект на зміну умов та площі користування надрами. Тому до нових умов користування надрами необхідно отримати нові дозволи.

Щодо виконання позивачем вимог припису, погоджується лише про часткове його виконання, а саме прийняття ТДВ «Березівський кар"єр» наказів про заборону проводити масові вибухи в Березівському -1 родовищі гранітів, тобто усунені порушення, зазначені лише в одному пункті.

Вказує, що посилання позивача на наявність у нього дозволу на спеціальне водокористування не є підставою стверджувати про незаконність вимог щодо розроблення та затвердження технологічного регламенту роботи очисних споруд.

Щодо твердження Товариства про відсутність висновку з оцінки впливу на довкілля та висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин зазначає, що такі доводи не відповідають дійсності.

Державна екологічна служба України наполягає на тому, що оскільки у 2018 році внаслідок прийняття нового робочого проекту для істотних змін умов та площ користування надрами, у позивача виник обов"язок щодо отримання відповідних дозволів для нових умов, зокрема оцінки впливу на довкілля.

14 вересня 2022 року та 22 вересня 2022 року адвокат позивача надіслав на електронну адресу суду відповідь на відзив та додаткові пояснення (за вх.№44762/22 та за вх.№46417/22), у яких додатково вказує, що посилання Державної екологічної інспекції про подання ТДВ «Березівський кар"єр» нового робочого проекту на зміну умов площі та користування надрами, як на зобов`язання позивача розробити оцінку впливу на довкілля, є безпідставним. Вказує, що відповідачем жодних доказів не надано, а також, у свою чергу, не наведено жодних доводів чи фактів стосовно обов"язку щодо розробки позивачем робочого проекту на зміну умов та площі користування надрам.

Зазначає, що ТДВ «Березівський кар"єр» розпочало процес із отримання оцінки впливу на довкілля, користуючись своїм законним правом, однак дані дії вчинено на перспективу, з метою розширення діяльності Товариства з додатковою відповідальністю, оскільки на даний процес ще не є належним чином погодженим.

Відповідно до ухвали суду від 04 жовтня 2022 року у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

Згідно з ухвалами суду від 04.11.2022 та від 16.01.2023 у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

Відповідно до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Суд, розглянувши матеріали справи, оцінивши наявні докази за своїм внутрішнім переконанням, зазначає наступне.

Судом встановлено, що Товариству з додатковою відповідальністю «Березівський кар"єр» (далі ТДВ «Березівський кар"єр») надано спеціальний дозвіл на користування надрами №802 від 20 лютого 1997 року на видобування гранітів, придатних для виробництва щебеню будівельного, щебеню для баластного шару залізничної колії, як заповнювач до важкого і шляхового бетону та каменю бутового на родовищі Березівське-1, яке знаходиться в Житомирській області Житомирського району, східна околиця с.Березівка, площею 25,4 га. Строк дії спеціального дозволу на користування надрами продовжено на 20 років, до 20.02.2037 (т.1 а.с. 52).

В період з 11.05.2021 по 19.05.2021 Державною екологічною інспекцією Поліського округу здійснено захід державного нагляду (контролю) ТДВ «Березівський кар"єр» на предмет дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів за адресою місцезнаходження позивача, а саме: Житомирська область, Житомирський район, с.Березівка.

За результатами перевірки Державною екологічною інспекцією Поліського округу складений акт планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонально використання, відтворення і охорони природних ресурсів №234 від19.05.2021 (далі - акт перевірки) (т.1 а.с. 91-124).

Під час перевірки встановлено порушення позивачем вимог законодавства, а саме:

- ТДВ «Березівський кар"єр» здійснює планову діяльність пов"язану з видобування граніту на Березівському-1 родовищі загальною площею 25,4 га, що розташоване за межами с.Березівка Житомирського району Житомирської області за відсутності висновку з оцінки впливу на довкілля;

- у період масового розмноження диких тварин з 1 квітня до 15 червня не передбачено заборону на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт тощо);

- експлуатація очисних споруд (відстійників) здійснюється за відсутності технологічного регламенту роботи (експлуатації);

- не виконується п.1.3 умов, передбачених діючим дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 28.08.2017 №1822080301-43, а саме не подається статистична звітність про викиди атмосферне повітря;

- не подано до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України документи для взяття на державний облік об`єкта, який відноситься до другої групи та справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря.

З метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час проведення перевірки Державною екологічною інспекцією Поліського округу 19 травня 2021 року винесено припис №234-2/2 (т.1 а.с. 50-51).

Відповідно до змісту припису позивача зобов`язано виконати:

1) планову діяльність ТДВ «Березівський кар`єр», пов`язану з видобуванням гранітів на Березівському-1 родовищі загальною площею 25,4 га, що розташоване за межами с.Березівка Житомирського району Житомирської області здійснювати лише за наявності висновку з оцінки впливу на довкілля - з моменту отримання припису;

2) у період масового розмноження диких тварин з 1 квітня до 15 червня передбачити заборону на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт тощо) - з 01 квітня по 15 червня постійно;

3) розробити та затвердити згідно з вимогами чинного законодавства технологічний регламент роботи (експлуатації) очисних споруд - 19.06.2021;

4) забезпечити виконання п.1.3 умов, передбачених діючим дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами від 28.08.2017 №1822080301-43, а саме подавати статистичну звітність про викиди в атмосферне повітря до 20 січня наступного за звітним роком постійно;

5) подати до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України документи для взяття на державний облік об`єкта, який відноситься до другої групи та справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря до 19.07.2021 (т.1 а.с. 50-51).

Відповідно до записів у акті перевірки директор ТДВ «Березівський кар"єр» від ознайомлення зі змістом акта перевірки відмовився, у зв"язку з чим акт та припис направлено рекомендованим листом від 19.05.2021, який повернувся до адресанта без вручення його адресату з підстав закінчення термінів зберігання (т.1 а.с. 102, 125, 126, 127).

На підставі пп.6 п.21 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 №615 (далі Порядок №615) Державною екологічною інспекцією України 20 грудня 2021 року сформовано подання до Державної служби геології та надр України про зупинення дії (анулювання) спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997. Згідно зі змістом вказаного подання, підставою його формування стало невиконанням вимог природоохоронного законодавства під час користування надрами ТДВ «Березівський кар"єр», а саме відсутність висновку з оцінки впливу на довкілля та/або висновку державної екологічної експертизи діяльності з видобування корисних копалин (т.1 а.с. 84-85).

Наказом Державної служби геології та надр України №988 від 23 грудня 2021 року у зв"язку з надходженням подання Державної екологічної інспекції України від 20.12.2021 №14521/2.2/6-21, зупинено дію спеціального дозволу користування надрами №802 від 20.02.1997 та надано ТДВ «Березівський кар`єр» 30 календарних днів для усунення порушень (т.1 а.с.45).

Окрім того, Державною службою геології та надр України проведено планову перевірку щодо додержання Товариством з додатковою відповідальністю "Березівський кар"єр" вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, за результатами якої складено акт №06-02/23/2021-23/п (60) від 06.05.2021, згідно з яким встановлені порушення законодавства у сфері надрокористування, а саме:

1) не виконання вимог п. 5.3 Угоди про умови користування надрами від 28.09.2017 №802 в частині дотримання вимог законодавства України чинних стандартів, правил, норм виконання робіт пов`язаних з користування надрами, а саме не проведено обов`язкової оцінки впливу на довкілля під час проведення планової діяльності з видобування корисних копалин (гранітів) Березівського-1 родовища;

2) не представлено в повному обсязі маркшейдерської, технічної та обліково-контрольної документації, а саме не представлено: Книги маркшейдерських вказівок по Березівському-1 родовищу гранітів; книги обліку списаних запасів по Березівському-1 родовищу гранітів; Журнал зведеного обліку стану та руху запасів по Березівському-1 родовищу гранітів; Журнал спостережень за станом бортів по Березівському-1 родовищу гранітів (т.2 а.с.55-67).

На підставі даного акту Державною службою геології та надр України складено припис від 06.05.2021 №588-14/06, згідно з яким товариству надано строк до 11.06.2021 на усунення вказаних порушень (т.2 а.с. 71-72).

В подальшому, 18.02.2022 Державною службою геології та надр України прийнято наказ №86 «Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів».

В пункті 4 вищезазначеного наказу наказано доповнити підстави для зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами згідно з переліком, наведеним у додатку 4 до цього наказу.

В свою чергу, згідно зі змістом п.4. наказу №86 від 18.02.2022 зокрема доповнено підстави зупинення дії спеціального дозволу №802 від 20.02.1997 ТДВ «Березівський кар"єр» підпунктами 1, 3 пункту 21 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №615 від 30.05.2021 (т.1 а.с. 46, 47-49).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Регулювання гірничих відносин з метою забезпечення раціонального, комплексного використання надр для задоволення потреб у мінеральній сировині та інших потреб суспільного виробництва, охорони надр, гарантування при користуванні надрами безпеки людей, майна та навколишнього природного середовища, а також охорона прав і законних інтересів підприємств, установ, організацій та громадян здійснюєтьсяКодексом України про надра від 27.07.1994 №132/94-ВР(далі -Кодекс).

Відповідно до ст.15-1 Кодексу, якщо користування надрами пов`язане з провадженням діяльності, визначеноїЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля", надання їх у користування здійснюється з урахуванням результатів оцінки впливу на довкілля.

Статтею 24 Кодексу встановлено, що користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2)забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5)виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасувати припису Державної екологічної інспекції Поліського округу Державної екологічної інспекції України №234-2/2 від 19.05.2021, суд зазначає наступне.

У пункті 1 оскаржуваного припису Державною екологічною інспекцією Поліського округу вказано про необхідність наявності у позивача висновку з оцінки впливу на довкіллявідповідно до ч. 1 ст. 3 п. 15 ч. 2 ст. 3 Закону України «Про оцінку довкілля».

Правові та організаційні засади оцінки впливу господарської діяльності на довкілля встановленіЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля" від 23.05.2017 року №2059-VIII, який введений в дію 18 грудня 2017 року (далі - Закон № 2059-VIII).

Пункт 5 частини другоїстатті 3 Закону № 2059-VIIIпередбачає:

1) вплив на довкілля (далі - вплив) - будь-які наслідки планованої діяльності для довкілля, в тому числі наслідки для безпечності життєдіяльності людей та їхнього здоров`я, флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, повітря, води, клімату, ландшафту, природних територій та об`єктів, історичних пам`яток та інших матеріальних об`єктів чи для сукупності цих факторів, а також наслідки для об`єктів культурної спадщини чи соціально-економічних умов, які є результатом зміни цих факторів;

2) планована діяльність - планована господарська діяльність, що включає будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення, розширення, перепрофілювання, ліквідацію (демонтаж) об`єктів, інше втручання в природне середовище; планована діяльність не включає реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, розширення, перепрофілювання об`єктів, інші втручання в природне середовище, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Положеннями ч. 1ст. 2 Закону № 2059-VIIIпередбачено, що оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

1) підготовку суб`єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля відповідно до статей5,6та14цьогоЗакону; 2) проведення громадського обговорення відповідно до статей7,8та14цьогоЗакону; 3) аналіз уповноваженим органом відповідно достатті 9 цього Законуінформації, наданої у звіті з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб`єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; 4) надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого пунктом 3 цієї частини; 5) врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності відповідно достатті 11 цього Закону.

Відповідно до частини першоїстатті 3 Закону №2059-VIIIздійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Пунктом 3 частини третьоїстатті 3 Закону № 2059-VIIIпередбачено, що видобування корисних копалин належить до другої категорія видів планованої діяльності та об`єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

Згідно із ч. 1ст. 11 Закону № 2059-VIIIзвіт з оцінки впливу на довкілля, звіт про громадське обговорення та висновок з оцінки впливу на довкілля подаються суб`єктом господарювання для отримання рішення органу державної влади або органу місцевого самоврядування про провадження планованої діяльності, яке є підставою для початку провадження цієї діяльності, встановлює (затверджує) параметри та умови провадження планованої діяльності і приймається у формі документа дозвільного характеру або іншого акта органу державної влади чи органу місцевого самоврядування у порядку, встановленому законодавством для відповідних рішень.

За приписами ч.2ст.17 Закону № 2059-VIIIдія цьогоЗаконуне поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цимЗаконом, крім випадків, передбачених пунктом 22 частини другої та пунктом 14 частини третьоїстатті 3 цього Закону.

Цією ж статтею визначено, що висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цьогоЗакону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Таким чином, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим при прийнятті рішення про провадження планованої діяльності з видобування корисних копалин, а у разі, якщо таке рішення було отримано до набрання чинностіЗаконом України "Про оцінку впливу на довкілля"- лише при розширенні та зміні, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності з видобування корисних копалин (пункт 22 частини другої та пункт 14 частини третьоїстатті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля").

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 03вересня 2020 року у справі№ 460/1094/19 та від 04 вересня 2020 року у справі №460/1160/19, від 18 жовтня 2022 року у справі № 580/2808/21.

За змістом вказаних норм починаючи з 18 грудня 2017 року перед початком планової діяльності відповідно до виду, передбаченого частинами другою та третьою статті 3 Закону № 2059-V111, суб`єкт господарювання зобов`язаний отримати висновок про оцінку впливу на довкілля та отримати рішення про провадження планової діяльності.

Як зазначалось, за приписами ч.2 ст.17 Закону №2059-V111 дія цього Закону не поширюється на суб`єктів господарювання, які отримали рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цимЗаконом, крім таких випадків:

- розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об`єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України (пункт 22 частини другоїстатті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля");

- розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об`єктів, зазначених у пунктах 1-13 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України (пункт 14 частини третьоїстатті 3 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля").

З огляду на викладене суд погоджується з доводами позивача, що чинне законодавство передбачає проведення оцінки впливу на довкілля для підприємств, господарська діяльність яких планувалась (планується) і не здійснювалась на момент набрання чинності Законом України «Про оцінку впливу на довкілля» - 18.06.2017. При цьому оцінка впливу на довкілля потрібна до прийняття рішення про впровадження суб`єктом господарювання планової діяльності. Тобто Закон, передбачає оцінку впливу на довкілля до початку планової діяльності, однак Закон не передбачає обов`язку проведення оцінки впливу для діючих підприємств. З наведених норм слідує, що оцінка впливу передує початку планової діяльності.

Матеріали справи свідчать, що 20.02.1997 Державною службою геології та надр України позивачу видано спеціальний дозвіл №802 від 20.02.1997 на користування надрами, який продовжено 28.09.2017 на 20 років, тобто до 2037 року.Відповідно до змісту вказаного дозволу мета користування надрами: видобування гранітів, придатних для виробництва щебеню будівельного, щебеню для баластного шару залізничної колії, як заповнювач для важкого і шляхового бетону та каменю бутового, назва родовища: Березівське-1 родовище, власникТовариство з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".

У 2017 році на замовлення позивача виготовлено проект обґрунтування встановлення (скорочення) санітарно-захисної зони промислової розробки і гірничотехнічної рекультивації кар`єру Березівського-1 родовища граніту в Житомирському району Житомирської області, що розробляється ТДВ "Березівський кар`єр" таТДВ "Коростенський щебзавод" (т.1 а.с. 59-60).

У 2017 році позивачу було видано документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для ТДВ "Березівський кар`єр".

Дані документи, в тому числі, містять висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 19.06.2017 №602-123-20-4/19356 (т.1 а.с. 61).

28.08.2017 Управлінням екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації ТДВ "Березівський кар`єр" видано дозвіл за №1822080301-43 на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, терміном на 10 років, з 28.08.2017 до 28.08.2027 (т.1 а.с. 62).

З огляду на досліджені судом докази слідує, що позивач здійснює видобувну діяльність на території Житомирського району Житомирської області шляхом розробки Березівського родовища гранітів на земельних ділянках, які перебувають в оренді на підставі Типового договору оренди землі від 30.03.2005, укладеного між Житомирською районною державною адміністрацією та Відкритим акціонерним товариством "Березівський кар`єр" (правонаступником якого є позивач), зареєстрованого в Житомирському відділі ДЗК 30.03.2005 за №04052090000 та які за загальною площею становлять 41,3309 га (т.1 а.с. 65-67).

Отже, позивач отримав рішення про провадження планованої діяльності (дозвіл продовжено 28.08.2017)до набрання чинностіЗаконом №2059-VІІІ(введено в дію 18.12.2017) та здійснює свою планову діяльність відповідно до умов наданого дозволу.

При цьому, належних та допустимих доказів того, що позивач проводив розширення, зміну, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, здійснював реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об`єктів, відповідач не надав.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що діяЗакону №2059-VІІІв частині отримання висновку оцінки впливу на довкілля діяльності з видобування корисних копалин Березівського-1 родовища не поширюється на позивача, оскільки він отримав рішення про провадження планованої діяльності до набрання чинності цим Законом.

За таких обставин, суд погоджується з доводами позивача щодо незаконності спірного припису в частині пункту 1, оскільки Товариством не було прийнято рішень про розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об`єктів.

Щодо вимоги встановленої у пункті 2 припису, а саме заборони на проведення робіт та заходів, які є джерелом підвищеного шуму та неспокою (пальба, проведення вибухових робіт тощо в період з 01 квітня по 15 червня, суд констатує про відсутність між сторонами спору щодо вказаного, зважаючи на наступне.

У відзиві на позовну заяву від 02.09.2022 за вх.№ 42834/22 Державна екологічна інспекція Поліського округу визнає виконання позивачем вимог пункту 2 оскаржуваного припису.

На підтвердження зазначеного, позивачем надано до суду :

- наказ №16/1 від 31.05.2021 відповідно до якого ТДВ «Березівський кар"єр» заборонено проводити масові вибухи в Березівському-1 родовищі гранітів в період по 15 червня.

- наказ №2 від 04.01.2022 згідно з яким заборонено проводити масові вибухи в Березівському-1 родовищі гранітів в період по 15 червня (т.1 а.с. 171, 172).

Щодо вимоги вказаної у пункті 3 припису, а саме зобов"язання ТДВ «Березівський кар"єр» розробити та затвердити згідно з вимогами чинного законодавства технологічний регламент роботи (експлуатації) очисних споруд, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов`язані:

1) економно використовувати водні ресурси, дбати про їх відтворення і поліпшення якості вод;

2) використовувати воду (водні об`єкти) відповідно до цілей та умов їх надання;

3) дотримувати встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території;

4) використовувати ефективні сучасні технічні засоби і технології для утримання своєї території в належному стані, а також здійснювати заходи щодо запобігання забрудненню водних об`єктів стічними (дощовими, сніговими) водами, що відводяться з неї;

5) не допускати порушення прав, наданих іншим водокористувачам, а також заподіяння шкоди господарським об`єктам та об`єктам навколишнього природного середовища;

6) утримувати в належному стані зони санітарної охорони джерел питного та господарсько-побутового водопостачання, прибережні захисні смуги, смуги відведення, берегові смуги водних шляхів, очисні та інші водогосподарські споруди та технічні пристрої;

7) здійснювати засобами вимірювальної техніки, у тому числі автоматизованими, облік забору та використання вод, контроль за якістю і кількістю скинутих у водні об`єкти зворотних вод і забруднюючих речовин та за якістю води водних об`єктів у контрольних створах, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами;

8) здійснювати погоджені у встановленому порядку технологічні, лісомеліоративні, агротехнічні, гідротехнічні, санітарні та інші заходи щодо охорони вод від вичерпання, поліпшення їх стану, а також припинення скидання забруднених стічних вод;

9) здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу;

10) безперешкодно допускати на свої об`єкти державних інспекторів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, а також громадських інспекторів з охорони довкілля, які здійснюють перевірку додержання вимог водного законодавства, і надавати їм безоплатно необхідну інформацію;

11) своєчасно сплачувати збори за спеціальне водокористування та інші збори відповідно до законодавства;

12) своєчасно інформувати центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування про виникнення аварійних забруднень;

13) здійснювати невідкладні роботи, пов`язані з ліквідацією наслідків аварій, які можуть спричинити погіршення якості води, та надавати необхідні технічні засоби для ліквідації аварій на об`єктах інших водокористувачів у порядку, встановленому законодавством;

14) виконувати інші обов`язки щодо використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів згідно з законодавством.

Частиною 3 ст.74 Водного кодексу України встановлено, що використання технологічних водойм (ставки-охолоджувачі теплових і атомних станцій, рибницькі ставки, ставки-відстійники та інші) повинно проводитись відповідно до норм і правил експлуатації, визначених у технічних проектах, затверджених у встановленому законодавством порядку.

Матеріали справи свідчать, що 28.08.2020 Державним агентством водних ресурсів України ТДВ «Березівський кар"єр» видано Дозвіл на спеціальне водокористування №120/ЖТ/49д-20 від 28.08.2020 (т.1 а.с. 182-186).

Зі змісту вищевказаного Дозволу встановлені умови спеціального водокористування, а саме:

- дотримуватись вимог водного законодавства, зокрема статті 44 Водного кодексу України щодо обов`язків водокористувачів;

- своєчасно сплачувати рентну плату за спеціальне водокористування згідно податкового законодавства;

- у разі припинення діяльності анулювати дозвіл на спеціальне водокористування та повідомити організацію, що належить до сфери управління Держводагенства, про припинення подання звіту № 2ТП-водгосп (річна).

Окрім того, позивачем надано до суду докази, що у своїй плановій діяльності він користується Правилами експлуатації ставків-водостійників Березівського-1 родовища гранітів ТДВ «Березівський кар"єр», затверджених директором Товариства (т.1 а.с. 187-192).

Зі змісту вказаних Правил визначено, що у відповідності з методикою розробки корисної копалини кар`єрні води збираються у водозбірнику (зумпфі), в пониженій частині кар`єру Водозбірнику (зумпф) рекомендованими розмірами 50*50 м і глибиною до 4 м, об`ємом до 10000 м3 .

Також в документі зазначено, що за межі кар`єру води відводяться за допомогою насосів 1-Д 630-90 (1 в резерві) з подачею 630 м3/год, висотою нагнітання 90 м, потужність двигуна 250кВт. Сумарна продуктивність насосів 1260 м3/год, що дозволяє відкачуваним воду з кар`єру в будь-який час року.

Відповідно до Правил експлуатації ставків-водостійників Березівського-1 родовища гранітів ТДВ «Березівський кар"єр» складено схеми, за якими кар`єрні води проходять механічну очистку у відстійниках.

При цьому будь-яких зауважень, неточностей чи недостовірностей щодо вказаної у Правилах експлуатації ставків-водостійників Березівського-1 родовища гранітів ТДВ «Березівський кар"єр» інформації, відповідачами не зазначено, як і не надано суду жодних доказів порушення вимог Водного кодексу України.

З огляду на вищевикладене, Правила експлуатації ставків-водостійників Березівського-1 родовища гранітів ТДВ «Березівський кар"єр» визначають права ТДВ «Березівський кар"єр» на спеціальне безпечне водокористування для виробничих, питних, санітарно-гігієнічних потреб; схема здійснення водовідведення; схема забору води; порядок механічної очистки води у відстійниках; показники гранично-допустимого скиду вод.

Підсумовуючи наведене, суд дійшов висновку, що вищевказані документи спростовують твердження Державної екологічної інспекції Поліського округу щодо порушення ТДВ «Березівський кар"єр» ст. ст. 44, 75 Водного кодексу України.

Щодо вимоги вказаної у пункті 4 припису, а саме зобов"язання позивача подати статистичну звітність про викиди в атмосферне повітря, суд вказує про її виконання, зважаючи на наступне.

Позивачем на виконання вказаного порушення надано до суду копію Звіту про викиди забруднюючих речовин і парникових газів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел викидів за 2021 рік, який надіслано та прийнято Державною службою статистики України 29.06.2022 (т.1 а.с. 193-197, 198).

Щодо виконання позивачем вимоги зазначеної у пункті 5 оскаржуваного припису, а саме зобов"язання позивача подати до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України документи для взяття на державний облік об`єкта, який відноситься до другої групи та справляє або може справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря, суд зазначає наступне.

Відповідно до листа за вих.№ 25674/10/21 від 17.06.2021 ТДВ «Березівський кар"єр» звернулось до Департаменту дозвільно-ліцензійної діяльності та запобігання промисловому забрудненню Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України із заявою та проханням взяти на державний облік об`єкти, які справляють або можуть справити шкідливий вплив на здоров`я людей і стан атмосферного повітря, видів та обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря (т.1 а.с. 199).

За результатами розгляду зазначеної заяви листом №14/14-02/2069-21 від 20.07.2021 Департамент дозвільно-ліцензійної діяльності та запобігання промисловому забрудненню Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України повідомив про те що ТДВ «Березівський кар"єр», що знаходиться за адресою: с.Березівка, Житомирський район, Житомирська область, 12411, взято на державний облік 16.07.2021 за №18/353/2021 (т.1 а.с. 200).

З урахуванням вищевикладеного, Державною екологічною інспекцією Поліського округу, як суб`єктом владних повноважень, в ході реалізації владно-управлінських повноважень було частково допущено порушення прав та інтересів позивача та з урахуванням усунених позивачем решти вимог оскаржуваного припису, суд дійшов висновку, що порушені права ТДВ "Березівський кар"єр" підлягають поновленню шляхом визнання протиправним та скасування припису Державної екологічної інспекції Поліського округу №234-2/2 від 19.05.2021.

Окрім того, зважаючи на те, що наказ Державної служби геології та надр України №988 від 23.12.2021 винесений на підставі подання Державної екологічної інспекції України у зв`язку із невиконанням позивачем п.1 припису №234-2/2 від 19.05.2021, щодо якого суд дійшов висновку про його протиправність, то суд вважає, що вказане у свою чергу потягнуло за собою протиправність вчинення наступних дій Державною службою геології та надр України, а саме прийняття наказу №988 від 23.12.2021.

Враховуючи вищевказане наказ Державної служби геології та надр України №988 від 23.12.2021 також підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Що ж стосується позовних вимог про скасування наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022, яким доповнено підстави зупинення дії спеціального дозволу підпунктами 1, 3 пункту 21 Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2021, суд вказує наступне.

Матеріали справи свідчать, що підставою для внесення змін до наказу №988 від 23.12.2021 та доповнення підстав зупинення дії дозволу є не припис Державної екологічної інспекції України, а припис Державної служби геології та надр України від 06.05.2021 №588-14/06.

В свою чергу, згідно з рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 01.11.2022 у справі №240/15615/22, залишеного без змін відповідно до постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 19.01.2023, позов Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" задоволено частково, зокрема:

- визнано протиправним та скасовано п.1 припису, виданого Центральним міжрегіональним відділом Департаменту державного геологічного контролю Державної служби геології та надр України №558-14/06 від 06.05.2021, складеного на ім`я Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" (т.2 а.с. 222-224).

Частиною 4 ст.78 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З огляду на вказане, суд наголошує, що протиправність припису Державної служби геології та надр України від 06.05.2021 №588-14/06, який став підставою для прийняття наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 щодо доповнення підстав зупинення дії дозволу ТДВ "Березівський кар"єр" підтверджується судовим рішенням у справі №240/15615/22, яке набрало законної сили.

Як наслідок вищевказаного, наказ Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 підлягає скасуванню, як прийнятий на підставі рішення, визнаного протиправним та скасованого у судовому порядку.

Також суд зауважує, що Закон України «Про судоустрій і статус суддів»встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статей1та17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Суд також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

Підсумовуючи всі наведені висновки у цій справі, суд зазначає, що як у взаємозв`язку, так і окремо, кожне порушення, допущене відповідачами, як суб"єктами владних повноважень призвели до прийняття неправомірних рішень, якими порушені законні права позивача на видобування відповідного виду корисних копалин на підставі чинного спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997.

Саме тому, суд вважає за можливе з метою обрання належного способу захисту порушеного права визнати протиправними та скасувати: припис Державної екологічної інспекції Поліського округу Державної екологічної інспекції України №234-2/2 від 19.05.2021; наказ Державної служби геології та надр України №988 від 23.12.2021 "Про зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997" та п.4 наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 "Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 наданого Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".

Згідно з ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням вказаного, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати підлягають стягненню з відповідачів пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 6-9, 32, 77, 90, 139, 241-246, 255, 271, 272, 287, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський окружний адміністративний суд,-

вирішив:

Позов Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" (Березівка, Житомирський район, Житомирська область,12411), код ЄДРПОУ 05481524) до Державної служби геології та надр України (вул.Цедіка Антона, буд.16, м.Київ, 03057, код ЄДРПОУ 37536031) та Державної екологічної інспекції Поліського округу Державної екологічної інспекції України (вул. Леха Качинського, 12а, м.Житомир, 10014, код ЄДРПОУ 42163808) про визнання протиправними та скасування припису і наказів, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати припис Державної екологічної інспекції Поліського округу №234-2/2 від 19.05.2021.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної служби геології та надр України №988 від 23.12.2021 "Про зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997".

Визнати протиправним та скасувати п.4 наказу Державної служби геології та надр України №86 від 18.02.2022 "Про поновлення дії, зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, встановлення термінів на усунення порушень та внесення змін до наказів" в частині доповнення підстав для зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №802 від 20.02.1997 наданого Товариству з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр".

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної екологічної інспекції Поліського округу на користь Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" судові витрати зі сплати судового збору у сумі розміром 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн 00 (нуль) коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України на користь Товариства з додатковою відповідальністю "Березівський кар`єр" судові витрати зі сплати судового збору у сумі розміром 4962 (чотири тисячі дев"ятсот шістдесят дві) грн 00 (нуль) коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено в повному обсязі 25 січня 2023 року.

Суддя А.В. Горовенко

Джерело: ЄДРСР 108587859
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку