open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 640/6613/19
Моніторити
Ухвала суду /23.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.01.2023/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.09.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /15.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.11.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 640/6613/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /23.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.02.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /18.01.2023/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.01.2023/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.12.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /07.11.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2022/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.09.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /15.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.11.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.04.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва
Єдиний державний реєстр судових рішень

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/6613/19 Суддя (судді) першої інстанції: Смолій І.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі: судді-доповідача: Беспалова О. О., суддів: Ключковича В. Ю., Парінова А. Б., розглянувши у порядку письмового провадження у місті Києві апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2022 року (місце ухвалення: місто Київ, час ухвалення: не зазначений, дата складання повного тексту: 09.09.2022) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Київської міської державної адміністрації, Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Київської міської державної адміністрації, Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 15.04.2020 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково. Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 18.11.2019 скасовано та прийняту нову постанову, якою позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Київської міської державної адміністрації у не наданні ОСОБА_1 відповіді на запит від 13.02.2019. Зобов`язано Київську міську державну адміністрацію надати ОСОБА_1 інформацію про наявність земель державної та комунальної форми власності, які ще не надані в користування та можуть бути використані та передані у приватну власність: ведення садівництва, для індивідуального дачного будівництва і обслуговування житлового будинку, господарчих будівель і споруд (присадибна ділянка) в Деснянському, Дарницькому чи Дніпровському районі міста Києва. Зобов`язано Київську міську державну адміністрацію розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.02.2019 щодо надання графічних матеріалів, з урахуванням наданої Київською міською державною адміністрацією інформації про запитувані ним земельні ділянки. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Позивачем на адресу суду подано заяву в порядку ст.382 Кодексу адміністративного судочинства України, яка обґрунтована тим, що відповідач не виконує рішення суду, яке набрало законної сили.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2022 року заяву позивача про встановлення судового контролю залишено без задоволення.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням позивачем подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нову ухвалу якою накласти на керівника відповідача штраф в порядку передбаченому статтею 382 КАС України, з огляду на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що відповідачем у справі свідомо тривалий час не виконується рішення суду, що судом першої інстанції залишено без належної уваги.

До Шостого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу не надходив.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду відкрито провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2022 року та призначено справу до розгляду в судовому засіданні.

В судове засідання сторони не з`явились, про причини неявки суду не повідомили, у зв`язку із чим, судом апеляційної інстанції постановлено про перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження у відповідності до ст. 311 КАС України.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю - доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів встановила таке.

Відповідно до ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Нормативні приписи, закріплені у ч. 1 ст. 382 КАС України, кореспондуються з положеннями, зокрема, пп. "ґ" п. 4 ч. 1 ст. 322 КАС України, згідно яких у резолютивній частині постанови зазначається встановлений судом строк для подання суб`єктом владних повноважень - відповідачем до суду першої інстанції звіту про виконання постанови, якщо вона вимагає вчинення певних дій.

Згідно частини 4 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України питання про накладення штрафу вирішується за клопотанням позивача або за ініціативою судді у судовому засіданні з повідомленням сторін. Неприбуття у судове засідання сторін, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання.

Як вірно зазначено судом першої інстанції, аналіз вказаної норми дає чіткий алгоритм дій, зокрема встановлено, що суд який вирішує спір по суті вправі встановити судовий контроль за виконанням такого рішення та зобов`язати відповідача подати до суду, у встановлені строки, звіт про виконання рішення суду, в разі неподання такого звіту, ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штраф.

Натомість у справі 580/676/21 року судом не встановлювався судовий контроль за виконанням рішення та відповідно не встановлювався строк подання звіту про виконання рішення суду, відтак, відсутні підстави визначені статтею 382 КАС України для накладення на керівника відповідача штрафних санкцій за невиконання рішення суду навіть у випадку підтвердження такого невиконання.

Крім того, як вірно зазначено судом першої інстанції нормами Кодексу адміністративного судочинства України передбачено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

При цьому, зазначені процесуальні дії є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.

Зазначена правова позиція узгоджується з практикою Верховного Суду, що викладена у додатковій постанові по справі №235/7638/16-а від 31.07.2018.

Рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи. Це забезпечується, в першу чергу, через примусове виконання судових рішень відповідно до Закону України "Про виконавче провадження". Судовий контроль у формі зобов`язання подати звіт, також є формою забезпечення виконання судових рішень.

Натомість, стаття 382 КАС України має на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме наявність належних доказів невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, пов`язані з невиконанням судового рішення в цій справі.

Завершальною стадією судового провадження з примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) є виконавче провадження (ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження»).

При цьому, у разі відсутності добровільного виконання судових рішень, приписами Закону України "Про виконавче провадження" врегульований порядок дій та заходів, що спрямовані на примусове виконання таких рішень.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, наразі існує відкрите виконавче провадження з виконання виконавчого листа №640/6613/19 виданого Окружним адміністративним судом міста Києва 22.06.2020 року.

Отже, заходи примусового виконання рішень здійснюються у спосіб та в порядку, які встановлені Законом України "Про виконавче провадження".

Таким чином, позивач має право звернутись до суду в порядку статті 287 КАС України, із позовною заявою, якщо вважає, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено його права, свободи чи інтереси в процесі виконання судового рішення, яке набрало законної сили.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність достатніх та необхідних правових підстав для задоволення заяви позивача про встановлення судового контролю за рішенням суду та вважає, що судом першої інстанції правильно застосовані норми процесуального права та ухвалено законне і обґрунтоване рішення.

Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції постановив оскаржувану ухвалу з достатнім обґрунтуванням нормами процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Керуючись ст. ст. 229, 236, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Київської міської державної адміністрації, Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії залишити без задоволення.

Ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 вересня 2022 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.

Суддя-доповідач О. О. БеспаловСуддя І. О. ГрибанСуддя А. Б. Парінов

(Повний текст постанови складено 18.01.2023)

Джерело: ЄДРСР 108486345
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку