open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 806/5143/15
Моніторити
Ухвала суду /23.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /14.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /23.12.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /06.10.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.10.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.09.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /27.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.08.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.06.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.02.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /14.01.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2015/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 806/5143/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /23.05.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /14.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /14.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.02.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /20.01.2023/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Рішення /23.12.2022/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /06.10.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.10.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.09.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.09.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2021/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.08.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.06.2021/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /27.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /03.11.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /15.08.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /05.07.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.06.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.05.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.02.2016/ Житомирський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Постанова /14.01.2016/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.11.2015/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2022 року м. Житомир справа № 806/5143/15

категорія 111030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюк М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства "Словечанський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

У листопаді 2015 року Дочірнє підприємство "Словечанський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" звернулося до суду з позовом до Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог (т. 2 а.с. 186-195), просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:

- від 09.10.2015 №0000432200 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 90701,00 грн та в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 45351,00 грн;

- від 09.10.2015 № 0000412200 в частині збільшення грошового зобов`язання зі сплати до бюджету частини чистого прибутку на суму 12751,00 грн;

- від 01.12.2015 №0000462200 в частині застосування штрафної (фінансової) санкції , що припадає на суму збільшення зобов`язання зі сплати до бюджету частини чистого прибутку в розмірі 3189,00 грн;

- від 30.11.2015 №0000482200 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств в сумі 7651,00 грн та в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 3826,00 грн.

Обґрунтовуючи позовну заяву, вказувало, що висновки контролюючого органу ґрунтуються на помилковій оцінці операцій з контрагентом позивача Компанією «Zortex Business LLP» (Великобританія), оскільки у Підприємства не було жодних підстав вважати, що контрагент з 15 липня 2014 року ліквідований, враховуючи, що оплата за поставлену продукцію проведена, від банківських установ не надходило інформації про ліквідацію контрагента, а на митниці жодних зауважень при митному оформленні товару не отримувалось, відтак прийняті Інспекцією податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Постановою Верховного Суду від 27.05.2021 по справі № 806/5143/15 (т.3 а.с.107-115) постанову Житомирського окружного адміністративного суду від 14.01.2016 та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 08.06.2016 скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції на новий розгляд.

Ухвалою від 14.06.2020 (т.3 а.с.118-119) справу прийнято до провадження, призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, замінено відповідача його правонаступником - Головним управлінням ДПС у Житомирській області.

Відповідач подав відзив на позовну заяву (т.3 а.с.138-146), в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що Компанія «Zortex Business LLP» (Великобританія) ліквідована 15.07.2014.

Позивач відповіді на відзив не подав.

Ухвалою суду від 02.08.2021 (т.3 а.с.156) позов залишено без розгляду.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 06.10.2021 (т.3 а.с.204-206), ухвалу Житомирського окружного адміністративного суду від 02.08.2021 про залишення позову без розгляду скасовано та справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

Ухвалою від 29.10.2021 (т.3 а.с.216) справа прийнята до провадження суддею Семенюком М.М. та призначено підготовче засідання на 25.11.2021.

25.11.2021 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду (т. 3 а.с.222-223).

В судовому засіданні:

- представник позивача позов підтримав та просив його задовольнити;

- представник відповідача просив відмовити в задоволенні позову.

24.01.2022 суд за згодою учасників справи перейшов до розгляду справи в письмовому провадженні.

Проаналізувавши та оцінивши досліджені докази у сукупності, суд прийшов до висновку про задоволення позову з наступних підстав.

Відповідно до висновків акту від 29.09.2015 №589/22-00-05437629 "Про результати виїзної планової перевірки дочірнього підприємства "Словечанський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального Агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" код за ЄДРПОУ 05437629 з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 по 31.12.2014" (т. 1 а.с. 10-71), перевіркою встановлено порушення ДП "Словечанський лісгосп АПК":

- п. 135.1, 135.2, 135.4, п. 135.5.4 ст. 135, п. 137.1 ст. 137, п. 138.4 ст. 138, пп. 153.1.1 п. 153.1 ст. 153 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на прибуток підприємств на суму 140586,00 грн, в тому числі: за 2014 рік занижено на 140586,00 грн;

- ст. 29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI та п. 1, 2, 3 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями, що був затверджений постановою КМ України від 23.02.2011 №138, внаслідок чого занижено частину чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету, на загальну суму 279731,00 грн, в тому числі: за 2014 рік в сумі 279731,00 грн;

- п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, ст. 187, п. 199.1, 199.2, 199.4, 199.5 ст. 199Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся, на загальну суму 90945,00 грн, у тому числі: за серпень 2014 року - 46751,00 грн, за вересень 2014 року - 20556,00 грн, за жовтень 2014 року - 11455,00 грн, за листопад 2014 року - 12183,00 грн., та завищено залишок від`ємного значення за грудень 2014 року, який після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду на суму 1707,00 грн

На підставі акту від 29.09.2015 №589/22-00-05437629 Овруцької об`єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Житомирській області 09.10.2015 прийнято податкові повідомлення-рішення:

- № 0000432200 про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 136418,00 грн, у тому числі: 90945,00 грн - за основним платежем та 45473,00 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями (т. 1 а.с. 76);

- № 0000422200 про збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток в сумі 286407,00 грн, у тому числі: 190938,00 грн - за основним платежем та 95469,00 грн - за штрафними (фінансовими) санкціями (т. 1 а.с. 72);

- № 0000412200 про збільшення грошового зобов`язання зі сплати до бюджету частини чистого прибутку в сумі 279731,00 грн (т. 1 а.с. 74);

- № 0000442200 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість за грудень 2014 року у розмірі 1707,00 грн (т. 1 а.с. 78).

На вказані рішення позивачем до Головного управління ДФС у Житомирській області була подана скарга №1196 від 16.10.2015 (т. 2 а.с. 196-201), яку рішенням контролюючого органу від 09.11.2015 №848/6/06-30-10-07-07 (т, 2 а.с. 202-210) задоволено частково:

- залишено без змін податкові повідомлення-рішення від 09.10.2015 № 0000432200 та № 0000442200;

- скасовано податкове повідомлення-рішення Овруцької ОДПІ від 09.10.2015 № 0000422200 про збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток в розмірі 46,00 грн (31,00 грн - основний платіж, 15,00 грн - фінансова санкція), в іншій частині 286361,00 грн (190907,00 грн - основний платіж, 95454,00 грн - штрафна (фінансова) санкція) залишено без змін;

- скасовано податкове повідомлення-рішення Овруцької ОДПІ від 09.10.2015 № 0000412200 про визначення грошового зобов`язання за платежем частина чистого прибутку (доходу) в розмірі 39,00 грн (39,00 грн - основний платіж), в іншій частині 279692,00 грн (основний платіж) залишено без змін, та збільшено грошове зобов`язання за платежем частина чистого прибутку (доходу) в розмірі 69923,00 грн (штрафна (фінансова) санкція).

З урахуванням рішення за наслідки розгляду скарги відповідачем були прийняті податкові повідомлення-рішення:

- від 30.11.2015 №0000482200 про збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на 286361,00 грн, у тому числі: 190907,00 грн - за основним платежем та 95454,00 - за штрафними (фінансовими) санкціями (т. 2 а.с. 211);

- від 01.12.2015 р. №0000462200 про збільшення грошового зобов`язання за платежем "частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучаються до місцевого бюджету" за штрафними (фінансовими) санкціями на 69884 грн (т. 2 а.с. 212).

Частково не погодившись із рішеннями контролюючого органу, позивач звернувся до суду із позовом про їх скасування.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає.

13.05.2013 між ДП "Словечанський лісгосп АПК" (Продавець) та фірмою "ZORTEX BUSINESS LLP" (Покупець) укладено контракт №13/2013 С, відповідно до предмету якого, Продавець продає, а Покупець придбаває пиловник сосновий у кількості 5000,00 м.куб (т. 1 а.с. 97-98). Умови поставки - СРТ, Одеса-Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в ред. 2010 р.) пиловник сосновий (товар) у кількості 500 м. куб та на умовах СРТ, станція Іллічівськ (відповідно до Правил ІКОТЕРМС в ред. 2010 р.) По якості пиловник сосновий повинен відповідати вимогам 2-го і 3-го сортів ГОСТ 9463-88. Ціна на товар встановлюється в дол. США/м. куб на умовах СРТ, Одеса-Іллічівськ. Загальна сума контракту складає 400000,00 дол. США. Платежі за поставлену партію товару (100% передоплата) здійснюється в доларах США шляхом банківського перерахунку на валютний рахунок продавця. Всі витрати і збори щодо здійснення перерахунку валюти, пов`язані з виконанням даного контракту на території покупця оплачуються покупцем, на території продавця - продавцем. Поставка товару здійснюється залізничним транспортом. Відвантаження товару здійснюється продавцем на умовах СРТ за відповідними реквізитами. Зміни і доповнення до даного контракту дійсні тільки у тому випадку, якщо зафіксовані в письмовій формі і підписані сторонами. Після підписання контракту всі попередні переговори і переписка втрачають силу. Всі доповнення, які передані засобами факсимільного зв`язку дійсні. Термін дії контракту - до 31.12.2014.

До вказаного контракту вносились наступні доповнення:

- № 1 від 13.05.2013, а саме: пункти 1.1. та 1.2. викладено у наступній редакції: по взаємній згоді сторін, тлумачення термінів по діючому контракту згідно Правил Інкотермс в редакції 2000 року. Продавець продає пиловник сосни. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 99-100);

- № 2 від 17.07.2013, а саме: пункти 1.1. та 1.2. викладено у наступній редакції: по взаємній згоді сторін, тлумачення термінів по діючому контракту згідно Правил Інкотермс в редакції 2000 року. Продавець продає пиловник сосни. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ТОВ "Каргоріг" (т. 1 а.с. 101-102);

- № 3 від 31.07.2013, а саме: пункти 1.1. та 1.2. викладено у наступній редакції: по взаємній згоді сторін, тлумачення термінів по діючому контракту згідно Правил Інкотермс в редакції 2000 року. Продавець продає пиловник сосни. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 103-104);

- № 4 від 04.10.2013, а саме: по взаємній згоді сторін, тлумачення термінів по діючому контракту згідно Правил Інкотермс в редакції 2000 року. Продавець продає пиловник неокоренної берези 1, 2 сорту, фанерну сировину, пиловник берези 1,2 сорту. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 105-106);

- № 5 від 01.11.2013, а саме: транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 107-108);

- № 6 від 01.11.2013, а саме: транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 109-110);

- № 7 від 22.11.2013, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває (згідно Правил Інкотермс в редакції 2010 року) пиловник сосновий у кількості 40 куб. м. на умовах поставки FCA-м.Словечне для подальшої відправки морським транспортом в Китай. Продавець продає пиловник неокоренний (вільха), фанерну сировину (вільха). Автотранспортування здійснюється за адресою: м. Іллічівськ, вул. Транспортна, 8. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 111-112);

- № 8 від 12.11.2013, а саме пункти 1.1. та 1.2. викладено у наступній редакції: по взаємній згоді сторін, тлумачення термінів по діючому контракту згідно Правил Інкотермс в редакції 2000 року. Продавець продає баланси хвойних порід сосни. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 113-114);

- № 9 від 25.12.2013, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий у кількості 10000,00 м. куб. Сума контракту №13/2013С від 13.05.2013 збільшується на 80000,00 дол. США, і загальна сума контракту становить 120000,00 дол. США. Даний контракт вступає в силу з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2014, з правом дострокової поставки та пролонгуванням контракту по об`єму і строку, а в частині взаєморозрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (т. 1 а.с. 115);

- № 10 від 08.01.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ складає: пиловник сосновий 1-го сорту діаметром 20-24 см - 76 доларів США, пиловник сосновий 1 сорту діаметром 26 см та більше - 86 доларів США, пиловник сосновий 2, 3-го сорту діаметром 20-24 см - 71 доларів США, пиловник сосновий 2, 3 сорту діаметром 26 см та більше - 81 доларів США. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 116-117);

- № 11 від 08.01.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник неокоренний (берези), фанерну сировину (берези). Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ (залізнодрожним транспортом) складає: пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 74 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 84 доларів США за куб.м, СРТ - Іллічівськ (автотранспортом): пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 71 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 81 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" Даний контракт вступає в силу з моменту його підписання Сторонами і діє до 31.12.2014, з правом дострокової поставки та пролонгуванням контракту по об`єму і строку, а в частині взаєморозрахунків - до повного виконання сторонами своїх зобов`язань (т. 1 а.с. 118-119);

- № 12 від 28.02.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ складає: пиловник сосновий 1-го сорту діаметром 20-24 см - 84 доларів США, пиловник сосновий 1 сорту діаметром 26 см та більше - 94 доларів США, пиловник сосновий 2, 3-го сорту діаметром 20-24 см - 79 доларів США, пиловник сосновий 2, 3 сорту діаметром 26 см та більше - 89 доларів США. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Експедитор в порту ПП "Валетта" (т. 1 а.с. 120-121);

- № 13 від 26.03.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ складає: пиловник сосновий 2, 3-го сорту діаметром 20-24 см - 74 доларів США, пиловник сосновий 2, 3 сорту діаметром 26 см та більше - 84 доларів США (т. 1 а.с. 122-123);

- № 14 від 31.03.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник неокоренний (берези), фанерну сировину (берези) в кількості 1000 м.куб. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ (залізнодрожним транспортом) складає: пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 70 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 80 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Вступає в дію з 31.03.2014 (т. 1 а.с. 124-125);

- № 14 від 03.04.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник неокоренний (берези), фанерну сировину (берези) в кількості 1000 м.куб. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса складає: пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 70 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 80 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Одеса, з поставкою до ж/д станції 405101 (т. 1 а.с. 126-127);

- № 15 від 02.04.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічівськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник неокоренний (берези), фанерну сировину (берези) в кількості 1000 м.куб. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічівськ (залізнодрожним транспортом) складає: пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 70 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 80 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Іллічівськ, з поставкою до ж/д станції Іллічівськ. Вступає в дію з 02.04.2014 (т. 1 а.с. 128-129);

- № 16 від 06.05.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 з 07.05.2014 складає: пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 20-24 см - 69 доларів США за куб.м, пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 26 см і більше - 79 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Одеса-Застава 1, з поставкою до ж/д станції 405101 (т. 1 а.с. 130.-131);

- № 17 від 19.05.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник неокоренний (берези), фанерну сировину (берези) в кількості 1000 м.куб. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 складає: пиловник неокоренний (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 65 доларів США за куб.м, фанерна сировина (берези) 1,2 сорт, діаметр 20 і більше - 75 доларів США за куб.м. Транспортування здійснюється залізнодорожним транспортом по відвантажувальним реквізитам Покупця. Ціна на умовах СРТ-Одеса- Заства 1, з поставкою до ж/д станції 405101. Вступає в дію з 19.05.2014 (т. 1 а.с. 132-133);

- № 19 від 16.06.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса з 16.06.2014 складає: пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 20-24 см - 60 доларів США за куб.м, пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 26 см і більше - 70 доларів США за куб.м (т. 1 а.с. 134-135);

- № 20 від 16.06.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Іллічевськ (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса з 16.06.2014 складає: пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 20-24 см - 61 доларів США за куб.м, пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 26 см і більше - 71 доларів США за куб.м (т. 1 а.с. 136-137);

- № 21 від 02.09.2014, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Іллічевськ з 16.06.2014 складає: пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 20-24 см - 61 доларів США за куб.м, пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 26 см і більше - 71 доларів США за куб.м (т. 1 а.с. 138-139);

- № 23 від 14.01.2015, а саме: Продавець продає, а Покупець придбаває на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 (відповідно до Правил ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) пиловник сосновий. Ціна на товар на умовах СРТ - Одеса - Застава 1 з 14.10.2014 складає: пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 20-24 см - 61 доларів США за куб.м, пиловник сосновий 2, 3 сорту, діаметром 26 см і більше - 71 доларів США за куб.м (т. 1 а.с. 140).

На підтвердження виконання умов контракту та реальності здійснення господарських операції за ним ДП "Словечанський лісгосп АПК" надано вантажно-митні декларації на відправку лісопродукції за січень-листопад 2014 року, залізничні накладні на перевезення вантажу за січень-жовтень 2014 року, рахунки фактури за січень-жовтень 2014 року, специфікації накладні на відправку лісопродукції за січень-жовтень 2014 року, банківські виписки про сплату фірмою ZORTEX BUSINESS LLP відвантаженої на її користь продукції за січень-вересень 2014 року, відомості про розрахунки між ДП "Словечанський лісгосп АПК" та фірмою ZORTEX BUSINESS LLP (т. 1 а.с. 141-250, т. 2 а.с. 1-158).

Станом на 31.12.2014 у ДП "Словечанський лісгосп АПК" обліковується кредиторська заборгованість в розмірі 3314,91 доларів США, що еквівалентно 42504,12 грн.

Доводи відповідача щодо правомірності спірних рішень полягають в тому, що Компанія «Zortex Business LLP» згідно з інформацією, викладеною у листі Міністерства закордонних справ України від 24 лютого 2015 року № 630/17-200-490 «Щодо перевірки Компанії «Zortex Business LLP» (т.2 а.с.164), з 15 липня 2014 року ліквідована, а тому, сума кредиторської заборгованості у розмірі 3314,91 доларів США (в гривневому еквіваленті становить 42504,12 грн.), яка станом на 31 грудня 2014 року залишилась непогашеною відповідно до контракту від 13 травня 2013 року №13/2013 С, не може бути в подальшому стягнутою та підпадає під визначення безнадійної заборгованості, яка в порушення підпункту 135.5.4 пункту 135.5 статті 135 ПК України не була включена позивачем до складу інших доходів у 2014 році, що також призвело до заниження частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету. Вказані обставини, на думку податкового органу, свідчать й про безпідставне застосування Підприємством нульової ставки ПДВ при вивезенні товарів за межі митної території України у відповідності до підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 ПК України й, як наслідок, його заниження у перевіреному періоді, так як у випадку невідповідності у вантажних митних деклараціях інформації щодо одержувача товару, такі документи не можуть підтверджувати експорт продукції.

Слід зауважити, що Верховний Суд, скасувавши судові рішення попередніх інстанцій і направивши справу на новий розгляд до суду першої інстанції вказував, що в судових рішеннях відсутні обґрунтовані мотиви, яким чином протокол зборів партнерів від 14 липня 2014 року (т.1 а.с.80-81) спростовує інформацію Міністерства закордонних справ України про ліквідацію Компанії з 15 липня 2014 року; поза увагою судів залишено й доводи податкового органу про ліквідацію Компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» з 15 липня 2014 року за рішенням реєстратора, оскільки компанія була недіючою, а не за самостійним рішенням учасників, а також про відсутність податкової звітності з 31 грудня 2012 року, рахунків та активів в останньої; вказані обставини мають важливе значення з урахуванням наявності кримінального провадження, в якому розслідуються факти виготовлення та надходження документів від імені «ZORTEX BUSINESS LLP» з електронної адреси, розташованої на території України.

Суд відхиляє доводи відповідача про те, що сума кредиторської заборгованості по операціях з фірмою «Zortex Business LLP» є безповоротною фінансовою допомогою позивача та повинна бути віднесена до доходів позивача.

Відповідно до підпункту 14.1.56 пункту 14.1 статті 14 ПК України (тут і надалі положення нормативно-правових актів наводяться у редакціях, чинних на момент виникнення спірних правовідносин) доходи - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Згідно з пунктом 135.1 статті 135 ПК України доходи, що враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, включаються до доходів звітного періоду за датою, визначеною відповідно до статті 137, на підставі документів, зазначених у пункті 135.2 цієї статті, та складаються з: доходу від операційної діяльності, який визначається відповідно до пункту 135.4 цієї статті; інших доходів, які визначаються відповідно до пункту 135.5 цієї статті, за винятком доходів, визначених у пункті 135.3 цієї статті та у статті 136 цього Кодексу.

Пунктом 135.2 статті 135 ПК України передбачено, що доходи визначаються на підставі первинних документів, що підтверджують отримання платником податку доходів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Підпунктом 14.1.21-1 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що ввезення товарів на митну територію України, вивезення товарів за межі митної території України - сукупність дій, пов`язаних із переміщенням товарів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку, відповідно до Митного кодексу України.

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 №959-ХІІ експорт (експорт товарів) - продаж товарів українськими суб`єктами зовнішньоекономічної діяльності іноземним суб`єктам господарської діяльності (у тому числі з оплатою в негрошовій формі) з вивезенням або без вивезення цих товарів через митний кордон України, включаючи реекспорт товарів.

Відповідно до статті 82 Митного кодексу України (далі - МК України) експорт (остаточне вивезення) - це митний режим, відповідно до якого українські товари випускаються для вільного обігу за межами митної території України без зобов`язань щодо їх зворотного ввезення.

Частиною першою статті 246 МК України передбачено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

За приписами частини першої статті 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Водночас, за змістом підпункту 14.1.11 пункту 14.1 статті 14 ПК України, безнадійна заборгованість - заборгованість, що відповідає одній з таких ознак: а) заборгованість за зобов`язаннями, щодо яких минув строк позовної давності; б) прострочена заборгованість фізичної або юридичної особи, що не погашена внаслідок недостатності майна зазначеної особи, за умови, що дії кредитора, спрямовані на примусове стягнення майна боржника, не призвели до повного погашення заборгованості; в) заборгованість суб`єктів господарювання, визнаних банкрутами у встановленому законом порядку або припинених як юридичні особи у зв`язку з їх ліквідацією; г) заборгованість, яка виявилася непогашеною внаслідок недостатності коштів, одержаних після звернення кредитором стягнення на заставлене майно відповідно до закону та договору, за умови, що інші дії кредитора щодо примусового стягнення іншого майна позичальника, визначені нормативно-правовими актами, не призвели до повного покриття заборгованості; ґ) заборгованість, стягнення якої стало неможливим у зв`язку з дією обставин непереборної сили, стихійного лиха (форс-мажорних обставин), підтверджених у порядку, передбаченому законодавством; д) прострочена заборгованість померлих фізичних осіб, а також осіб, які у судовому порядку визнані безвісно відсутніми, недієздатними або оголошені померлими, а також прострочена заборгованість фізичних осіб, засуджених до позбавлення волі;

Згідно з підпунктом 14.1.257 пункту 14.1 статті 14 ПК України фінансова допомога - фінансова допомога, надана на безповоротній або поворотній основі.

Безповоротна фінансова допомога - це: сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів; сума безнадійної заборгованості, відшкодована кредитору позичальником після списання такої безнадійної заборгованості; сума заборгованості одного платника податків перед іншим платником податків, що не стягнута після закінчення строку позовної давності; основна сума кредиту або депозиту, що надані платнику податків без встановлення строків повернення такої основної суми, за винятком кредитів, наданих під безстрокові облігації, та депозитів до запитання у банківських установах, а також сума процентів, нарахованих на таку основну суму, але не сплачених (списаних); сума процентів, умовно нарахованих на суму поворотної фінансової допомоги, що залишається неповерненою на кінець звітного періоду, у розмірі облікової ставки Національного банку України, розрахованої за кожний день фактичного використання такої поворотної фінансової допомоги.

Як вбачається з матеріалів справи, єдиною підставою для висновків податкового органу про порушення позивачем законодавства у вигляді заниження доходу та завищення ПДВ за 2014 рік на загальну суму безповоротної фінансової допомоги стало те, що фірма «ZORTEX BUSINESS LLP» з 15.07.2014 ліквідована. При цьому, підставою для таких висновків слугував лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 № 630/17-200-490.

Проте, вказані висновки контролюючого органу суд вважає такими, що зроблені без урахування усіх обставин справи.

Так, статтею 2 Закону України «Про міжнародне приватне право» від 23.06.2005 №2709-IV (далі - Закон №2709-IV) встановлено, що цей Закон застосовується до таких питань, що виникають у сфері приватноправових відносин з іноземним елементом: 1) визначення застосовуваного права; 2) процесуальна правоздатність і дієздатність іноземців, осіб без громадянства та іноземних юридичних осіб; 3) підсудність судам України справ з іноземним елементом; 4) виконання судових доручень; 5) визнання та виконання в Україні рішень іноземних суді.

Згідно зі частинами першою, другою статті 25 цього ж Закону особистим законом юридичної особи вважається право держави місцезнаходження юридичної особи. Для цілей цього Закону місцезнаходженням юридичної особи є держава, у якій юридична особа зареєстрована або іншим чином створена згідно з правом цієї держави.

Відповідно до статті 26 Закону №2709-IV цивільна правоздатність та дієздатність юридичної особи визначається особистим законом юридичної особи.

За змістом підпункту 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 ПК України нерезиденти - це: а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України; б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні; в) фізичні особи, які не є резидентами України.

Згідно з пунктом 103.4 статті 103 ПК України підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 103.5 і 103.6 цієї статті, особі (податковому агенту), яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Між Урядом України і Урядом Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії 10.02.1993 року укладено Конвенцію про усунення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доход і на приріст вартості майна, яка ратифікована Верховною Радою України, Законом України від 11.08.1993 року № 337/93-ВР.

Частиною 4 ст.4 для цілей цієї Конвенції визначено, що термін «резидент однієї Договірної Держави» означає особу, яка за законодавством цієї Держави підлягає оподаткуванню в ній на підставі місця проживання, постійного місця перебування, місця знаходження керівного органу, місця реєстрації або будь - якого аналогічного критерію; цей термін, разом з тим, не включає будь-яку особу, яка підлягає оподаткуванню в цій Державі, тільки якщо ця особа одержує доходи або приріст вартості майна з джерел у цій Державі.

Відповідно до частини першої статті 7 зазначеної Конвенції прибуток підприємства Договірної Держави оподатковується податком тільки у цій Договірній Державі, якщо тільки підприємство не здійснює комерційної діяльності в другій Договірній Державі через розташоване там постійного представництва. Якщо підприємство здійснює комерційну діяльність як вказано вище, то його прибуток може оподатковуватися в другій Договірній Державі, але тільки в тій частині, яка відноситься до цього постійного представництва.

З метою удосконалення процедури адміністрування оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх походження з України згідно з міжнародними договорами України про уникнення подвійного оподаткування, які набрали чинності в установленому порядку, та відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про міжнародні договори України» Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 06.05.2001 року № 470 «Про затвердження Порядку звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України згідно з міжнародними договорами України про уникнення подвійного оподаткування» (далі - Порядок № 470).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 470 підставою для звільнення (зменшення) від оподаткування доходів із джерелом їх походження з України є подання нерезидентом з урахуванням особливостей, передбачених пунктами 5 і 6 цього Порядку, особі, яка виплачує йому доходи, довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором.

Пунктом 8 Порядку № 470 встановлено, що у разі неподання нерезидентом довідки відповідно до пункту 4 цього Порядку доходи нерезидента із джерелом їх походження з України підлягають оподаткуванню відповідно до законодавства України з питань оподаткування без урахування переваг міжнародного договору, а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором.

Довідка видається компетентним органом відповідної країни, визначеним міжнародним договором, за формою згідно з додатком 1 або згідно із законодавством такої країни. Довідка, яка надається за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України та обов`язково містити інформацію щодо дати видачі, назви компетентного органу тощо.

Суд також звертає увагу на те, що підпунктом (і) п. 1 ст. 3 Конвенції термін «компетентний орган» означає, у відношенні Сполученого Королівства, Управління внутрішніх доходів або його повноважного представника, і, у відношенні України, Міністерство фінансів України або його повноважного представника.

Отже, допустимим доказом є лише відповідна довідка, видана «компетентним органом», який вправі видавати відповідні довідки, які впливають на об`єкт оподаткування від імені Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії по відношенню до України, є Управління внутрішніх доходів або його повноважного представника. При цьому, така довідка має бути легалізована, що не вбачається з матеріалів справи.

Суд вважає, що посилання відповідача на лист Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 як на безумовний доказ ліквідації компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» є безпідставним.

Суд також звертає увагу, що викладена у листі Міністерства закордонних справ України від 24.02.2015 №630/17-200-490 інформація базується виключно на отриманих від Посольства України у Сполученому Королівстві витягах з реєстрів компаній, жодних інших офіційних доказів (зокрема, від уповноважених фіскальних органів Великої Британії), які б свідчили про ліквідацію Компанії «ZORTEX BUSINESS LLP», можливу фіктивність її господарської діяльності чи ухилення від сплати податків суду не надано.

Отже, висновки податкового органу про реалізацію позивачем товару не Компанії «ZORTEX BUSINESS LLP», а невідомому нерезиденту, належними доказами не підтверджені. Водночас надана суду первинна документація підтверджує факт господарських відносин позивача із фірмою «ZORTEX BUSINESS LLP». Про правомірність взаємовідносин із компанією «ZORTEX BUSINESS LLP» свідчить й те, що після 15.07.2014 дану компанію обслуговували іноземні банки, а митні органи України після виконання усіх належних митних процедур здійснювали митне оформлення вантажів та випускали їх за межі території України. Державна митна служба України без жодних заперечень здійснювала митне оформлення вантажів для компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» як до, так і після 15.07.2014.

Згідно з положенням частини першої статті 1 Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.1994 №185/94-ВР виручка резидентів у іноземній валюті підлягає зарахуванню на їх валютні рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначені в контрактах, але не пізніше 180 календарних днів з дати митного оформлення (виписки вивізної вантажної митної декларації) продукції, що експортується, а в разі експорту робіт (послуг), прав інтелектуальної власності - з моменту підписання акта або іншого документа, що засвідчує виконання робіт, надання послуг, експорт прав інтелектуальної власності. Перевищення зазначеного строку потребує висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері економічного розвитку.

Частиною першою статті 4 цього Закону передбачено відповідальність за порушення резидентами строків, передбачених статті 1 Закону, у формі пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.

Порушення резидентами, крім суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

Крім того, статтею 9 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.1993 №15-93 передбачено обов`язок резидентів задекларувати у Національному банку України валютні цінності та інше майно, яке перебуває за межами України. Водночас відповідальність за недекларування таких валютних цінностей передбачена статтею 16 цього Декрету.

Посилання відповідача на вказаний лист Міністерства закордонних справ України, як на доведення Суд зазначає, що на реальний характер взаємовідносин позивача з Компанією «ZORTEX BUSINESS LLP» вказує, зокрема, те, що після 15.07.2014 року дану компанію обслуговували іноземні банки, а митні органи України після виконання всіх належних митних процедур здійснювали митне оформлення вантажів та випускали їх за межі митної території України, що підтверджено долученими до матеріалів справи копіями митних декларацій.

Зазначене відповідає висновку Верховного Суду, викладеному у постанові від 10.12.2019 року у справі №818/132/16.

Аналізуючи досліджені в судовому засіданні докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено ліквідації фірми «ZORTEX BUSINESS LLP» та допущення позивачем вимог податкового та валютного законодавства, відтак донарахування грошових зобов`язань за операціями із вказаним контрагентом є протиправним.

На думку суду, позивачем належними та допустимими доказами доведено реальність господарських операцій з поставки товару іноземному контрагенту фірмі «ZORTEX BUSINESS LLP» та проведення оплати за поставлений товар.

Щодо протоколу зборів партнерів компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» від 14 липня 2014 року, про який зазначено в наявному в матеріалах справи листі компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» від 27.04.2015 (т.1 а.с.80-81), то він ніяким чином не спростовує інформацію Міністерства закордонних справ України зазначену в листі №630/17-200-490 від 24.02.2015 про ліквідацію компанії.

З приводу доводів податкового органу щодо наявності кримінального провадження, в якому розслідуються факти виготовлення та надходження документів від імені Компанії «ZORTEX BUSINESS LLP» з електронної адреси, розташованої на території України, колегія суддів зазначає наступне.

Оцінка документів як письмових доказів здійснюється відповідно до положень процесуального принципу допустимості доказів, закріпленого в статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України, частиною другою якої визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Сама собою наявність кримінальних проваджень не є беззаперечним доказом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків усіх господарських операцій, здійснених між платником та його контрагентами. Під час проведення господарських операцій платник податків може бути і необізнаним щодо дійсного стану правосуб`єктності своїх постачальників і реально отримати від них товари (роботи/послуги), незважаючи на те, що контрагенти можливо і мають наміри щодо порушення податкового законодавства.

Наведене правозастосування відповідає висновку Верховного Суду, викладеному, зокрема, в постановах від 09.02.2022 року у справі № 640/9476/19 , від 09.07.2020 року у справі № 826/9561/17, від 04.09.2020 року у справі № 1640/2783/18, від 25.09.2019 року у справі № 817/992/15.

Таким чином суд вважає, що відповідач не доказав, як то передбачено ч. 2 ст. 77 КАС України, правомірність спірних рішень, а тому позов задовольняє.

Враховуючи задоволення позову та приписи ст. 139 КАС України, судові витрати, що складаються зі сплаченого судового збору, який належало сплатити при звернення до суду з позовом в сумі 2452,04 грн (1,5% від ціни позову), належить стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Позов Дочірнього підприємства "Словечанський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" (вул. Поліська,22, с. Словечне, Овруцький район, Житомирська область, 11122, код 05437629) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Ю.Тютюника,7, м. Житомир, 10003, код ВП 44096781) задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Овруцької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області:

- від 09.10.2015 № 0000412200 в частині збільшення грошового зобов`язання зі сплати до бюджету частини чистого прибутку на суму 12751,00 грн;

- від 09.10.2015 № 0000432200 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 90701,00 грн та в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 45351,00 грн;

- від 30.11.2015 № 0000482200 в частині збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств в сумі 7651,00 грн та в частині застосування штрафної (фінансової) санкції в сумі 3826,00 грн;

- від 01.12.2015 № 0000462200 в частині збільшення грошового зобов`язання за платежем "частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об`єднань, що вилучаються до місцевого бюджету" за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 3189,00 грн.

Стягнути на користь Дочірнього підприємства "Словечанський лісгосп АПК" Житомирського обласного комунального агролісогосподарського підприємства "Житомироблагроліс" судові витрати в сумі 2452,04 грн за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Житомирській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

Джерело: ЄДРСР 108059928
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку