open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №521/11232/22

Номер провадження 3/521/7859/22

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2022 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

Головуючого судді Крижановського О.В.,

за участю секретаря Шиян А.І.,

за участю:

представника Одеської митниці Анточ Н.О.,

захисника адвоката Свиди К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Одеси справу, що надійшла з Одеської митниці Держмитслужби за протоколом складеним відносно:

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина Німеччини, місце реєстрації: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 ,

за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суд

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол № 0966/50000/22 від 29.07.2022 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами у відношенні гр. Німеччини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 29.07.2022 на адресу Одеської митниці надійшов лист УСБУ в Миколаївській області від 21.07.2022 №64/10-5212 з виділеними матеріалами кримінального провадження №12022152230000264 від 06.06.2022.

Відповідно до матеріалів кримінального провадження правоохоронним органом встановлено, що 06.06.2022 у громадянина Німеччини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) в ході проведення його особистого обшуку під час затримання було виявлено грошові кошти в різних валютах, а саме: 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро.

В ході досудового розслідування кримінального провадження №12022152230000264 від 06.06.2022 встановлено, що громадянин Німеччини ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ) під час перетину митного кордону 05.06.2022 на транспортному засобі «Volkswagen Multivan T-6», реєстраційний номер НОМЕР_2 , VIN- НОМЕР_3 в пункті пропуску «Орлівка» Одеської митниці переміщував грошові кошти, а саме: 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро, тобто суму, яка перевищує встановлені законодавством України обмеження для переміщення через митний кордон України по «зеленому» коридору.

Переміщення вказаних грошових коштів не було виявлено посадовими особами митного органу під час здійснення митного контролю транспортного засобу та речей громадянина Німеччини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ).

Проте, як вбачається з протоколу про порушення митних правил, складеного 29.07.2022, митний орган вважає, що гр. Німеччини ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ) перемістив вказані грошові кошти через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто, з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, чим скоїв порушення митних правил, передбачене ч.1 ст.483 МК України.

На підставі вищевказаних обставин посадовою особою митниці було складено протокол про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил №0966/50000/22 від 29.07.2022 року, на підставі ст. 551 Митного кодексу України за цим протоколом тимчасово вилучено грошові кошти у розмірі 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро.

Вказані кошти 29.07.2022 було зараховано на рахунки Одеської митниці з призначенням: затримана валюта на зберігання №0966/50000/22 ОСОБА_2 (а.с. 56, 57, 58)

До протоколу про порушення митних правил митним органом до суду були надані: постанова про виділення матеріалів кримінального провадження від 21.07.2022, відповідно до якої виділені матеріали було вирішено направити до Одеської митниці держмитслужби України разом з вилученими у ОСОБА_1 грошовими коштами у сумі 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро згідно з описом, зазначеним в протоколі їх огляду; витяг з ЄРДР №12022152230000264 від 06.06.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 263, ч. 1 ст. 201 КК України, протокол прийому-передачі речових доказів від 14.06.2022, протокол огляду грошових коштів від 21.07.2022, протокол допиту підозрюваного ОСОБА_4 від 10.06.2022, постанова про оголошення в розшук підозрюваного від 18.07.2022 року.

Громадянин Німеччини ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ) в судове засідання не з`явився, його захисник адвокат Свида К.В. повідомила, що у нього є труднощі з перетином кордону та просила провести засідання у відсутність ОСОБА_5 .

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст.483МК України та накласти стягнення відповідно до санкції статті.

Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат Свида К.В. в судовому засіданні підтримала свої письмові пояснення та просила закрити провадження у справі за відсутністю у діях ОСОБА_6 складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. В обґрунтуванні своєї позиції зазначила, що матеріали справи не містять доказів про вчинення ОСОБА_7 жодних противоправних дій, пов`язаних з переміщенням грошових коштів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю. Митним органом складено протокол про порушення митних правил на припущеннях, жодним доказом не підтверджено наявність в діях ОСОБА_6 складу правопорушення, зокрема об`єктивної та суб`єктивної сторони даного правопорушення.

Захисник зазначила, що ОСОБА_4 дійсно 05.06.2022 перетнув кордон з Румунією в пункті пропуску «Орлівка» на автомобілі марки «Volkswagen Multivan T-6», реєстраційний номер НОМЕР_2 , яким керував по довіреності, та рухався до м. Миколаєва для перевезення сім`ї свого знайомого ОСОБА_8 з Румунії.

ОСОБА_4 є волонтером, систематично приїжджає в Україну та активно допомагає Збройним Силам України у матеріальному забезпеченні (портативними радіостанціями, засобами індивідуального захисту, одягом та приладдям для військових).

На підтвердження цього захисником до суду були надані численні грамоти, подяки, листи, видані ОСОБА_9 відповідними громадськими організаціями, командирами військових частин, батальйонів за його плідну волонтерську діяльність.

Наступного дня після перетину ОСОБА_7 кордону з Румунією, 06.06.2022 ОСОБА_4 був зупинений на блок-посту «Терновка» №18 на перехресті доріг «Одеса-Мелитополь-Новоазовськ», де у нього під час обшуку були виявлені та вилучені, зокрема, грошові кошти, які він отримав від свого знайомого волонтера ОСОБА_8 в м. Миколаєві для придбання безпілотників для ЗСУ.

Захисник просив закрити провадження у справі про порушення митних правил № 0966/50000/22, відносно ОСОБА_6 , у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.483МК України та повернути ОСОБА_9 тимчасово вилучені протоколом про порушення митних правил №0966/50000/22 грошові кошти.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши в сукупності зібрані докази, вислухавши думку учасників процесу, суд приходить до висновку, що в діях особи, стосовно якої складено протокол, відсутні ознаки правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, за кваліфікуючими ознаками: переміщення або дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, виходячи з наступного.

У частині 1 статті 486МК України визначено, що завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно з ч. 1 ст.458МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Наявність об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкту та суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення є обов`язковим для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо хоча б один з них відсутній або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтею глави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.

Диспозицією ч. 1 ст.483МК України передбачено, що відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Встановлений національним законодавством порядок переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України є об`єктом порушення митних правил за ст. 483 МК України.

Об`єктивною стороною зазначеного правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.

При цьому таке переміщення обов`язково характеризується приховуванням від митного контролю, а саме: вчиненням відповідних дій, які б унеможливлювали виявлення переміщуваних товарів (приховування їх у спеціально виготовлених сховищах, зміна ознак предметів, переміщення їх за допомогою підроблених або таких, що містять неправдиві дані, документів).

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України або вивезти за межі території України з порушенням встановленого порядку.

Судом встановлено, що 05.06.2022 в міжнародний пункт пропуску для паромного сполучення «Орлівка» митного поста «Орлівка» Одеської митниці, прибув легковий автомобіль марки «Volkswagen Multivan T-6», реєстраційний номер НОМЕР_2 , який прямував із Румунії до України під керуванням гр. Німеччини ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ).

Формою проходження митного контролю гр. ОСОБА_4 обрав порядок проходження митного контролю по каналу руху «зелений коридор», транспортний засіб поміщено в режим «тимчасового ввезення до 1 року».

Під час здійснення митного контролю транспортного засобу та речей гр. ОСОБА_3 ( ОСОБА_2 ) посадовими особами митного органу не виявлено переміщення грошових коштів у розмірі, який перевищує встановлені законодавством України обмеження для переміщення через митний кордон України по «зеленому» коридору, тобто суму еквівалентом понад 10000 євро.

Грошові кошти в різних валютах, а саме: 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро було виявлено 06.06.2022 при проведенні особистого обшуку у гр. ОСОБА_6 під час його затримання в межах кримінального провадження №12022152230000264.

Протокол огляду грошових коштів був складений слідчим в ОВС слідчого відділу Управління СБ України в Миколаївській області капітаном юстиції Шпаком Д.О. 21.07.2022.

Жодних доказів наявності вказаних коштів у відповідному розмірі у гр. ОСОБА_6 в момент перетину ним 05.06.2022 державного кордону України, а також доказів вчинення ОСОБА_7 будь-яких дій, які б свідчили про приховування цих коштів від митного контролю, матеріали справи не містять та митним органом до суду не надані.

У пункті 110 рішення Європейського суду з прав людини «Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" (VastbergataxiAktiebolagandVulic v. Sweden № 36985/97) Суд визначив, що "…адміністративні справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення штрафних санкцій має саме суб`єкт владних повноважень".

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у п.43 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Кобець проти України» від 14.02.2008 р., доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Виходячи з положень ст. 8, ст. 62 Конституції України, дотримання принципу верховенства права є однією з підвалин демократичного суспільства. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

У відповідності до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, суддя зобов`язаний повно та всебічно з`ясувати усі обставини справи, зокрема, чи мало місце адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, наявність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають суттєве значення для правильного її вирішення при цьому, встановити істину по справі необхідно з аналізу наявних доказів, які відповідно чинного законодавства, представляють собою будь які фактичні дані, які підтверджують або спростовують ті чи інші обставини і мають суттєве значення для правильного вирішення справи по суті.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення: передбачена нормами права сукупність об`єктивних і суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення, що включає в себе об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Відсутність хоча б однієї з ознак свідчить про відсутність складу в цілому.

З наданих до суду документів не вбачається, що гр. ОСОБА_7 були вчинені дії, спрямовані на переміщення 05.06.2022 грошових коштів у різних валютах, а саме: 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро, через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення.

Митний орган не довів належними та допустимими доказами ні факт переміщення зазначених в протоколі грошових коштів через митний кордон, ні факт та спосіб приховування від митного контролю.

Вищевикладене свідчить про недотримання відповідного доказового забезпечення, що передбачає такий рівень доказування, який не залишає жодних розумних сумнівів щодо доведеності вини особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст.247КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Суд, беручи до уваги наведені обставини та норми закону, приходить до висновку, що у діях гр. Німеччини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п. 1 ч. 1 ст.247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст. ст. 268, 460, 483, 527, 528, 529 МК України, ч.1 п.1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності за протоколом про порушення митних правил №0966/50000/22 від 29.07.2022 відносно ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) ІНФОРМАЦІЯ_1 - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України.

Вилучені, відповідно до протоколу про порушення митних правил 0966/50000/22 від 29.07.2022, грошові кошти у розмірі 36830 доларів США, 2730 Швейцарських франків, 7075 Євро - повернути ОСОБА_10 ( ОСОБА_2 ), ІНФОРМАЦІЯ_1 або уповноваженій ним особі.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: О.В. Крижановський

Джерело: ЄДРСР 107992190
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку