open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Справа № 640/6748/22
Єдиний державний реєстр судових рішень

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 грудня 2022 року м. Київ № 640/6748/22

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Григоровича П.О., за участі секретаря судового засідання Морозової Я.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом 1. Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕТАСІСТ» 2. Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕТАССІСТ»доНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язкутретя особаНаціональний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікаційпро визнання протиправними та скасування рішень,Представник відповідача - Калініченко Л.І.;

Представник третьої особи - Яцура Д.С.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивачі звернулись до суду з даним позовом, якому просять:

1) визнати протиправним та скасувати Рішення №25 від 30.03.2022 р. Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку про виключення товариства з обмеженою відповідальністю «НЕТАСІСТ» (код ЄДРПОУ - 39481498) з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій;

2) визнати протиправним та скасувати Рішення №26 від 30.03.2022 р. Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю «НЕТАССІСТ» (код ЄДРПОУ - 32980172) з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.06.2022 відкрито спрощене провадження без виклику сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою від 20.06.2022 призначено справу до судового розгляду в судовому засіданні.

Протокольною ухвалою від 28.09.2022 залучено до участі у справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій.

В судове засідання 08.12.2022 представник позивачів не прибув, будучи належним чином повідомленим про дату час та місце проведення судового засідання, докази чого наявні в матеріалах справи. У той же час, під час розгляду справи представник позивачів позовні вимоги підтримував в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, посилаючись при цьому на доводи, викладені в позовній заяві.

Представники відповідача і третьої особи в судовому засідання проти позову заперечили посилаючись на необґрунтованість заявлених позовних вимог.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕТАСІСТ» і Товариство з обмеженою відповідальністю «НЕТАССІСТ» є підприємствами, що здійснюють господарську діяльність у сфері надання послуг телекомунікації, електронних комунікаційних мереж, будівництва споруд електропостачання та телекомунікацій й іншої діяльності у сфері електрозв`язку. Позивач №1 - є провайдером, Позивач №2 - є оператором зв`язку.

Керівником обох організацій є ОСОБА_2.

Згідно Рішення №25 Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку» від 30 березня 2022 р. - було виключено Позивача №1 з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.

Згідно Рішення №26 НКЕК від 30 березня 2022 р. - було виключено Позивача №2 з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.

27.05.2022 набрав чинності Закон України від 03.05.2022 № 2240-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про електронні комунікації» щодо підвищення ефективної організації роботи постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг в умовах воєнного стану». Вказаним Законом передбачено, що під час воєнного стану на підставі звернення НЦУ регуляторний орган може прийняти за погодженням з Кабінетом Міністрів України рішення про виключення з реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг тих постачальників, які не виконали розпорядження НЦУ.

У зв`язку з цим 01.06.2022 НКЕК було прийнято рішення № 59 «Про внесення змін до деяких рішень НКЕК», яким рішення НКЕК від 30.03.2022 №№ 25,26 були приведені у відповідність до цього Закону, а саме, передбачено, що вони застосовуються одночасно з прийняттям Кабінетом Міністрів України рішення, передбаченого частиною восьмою статті 32 Закону про ЕК.

07.07.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження за № 574. р «Про погодження рішення про виключення суб`єктів господарювання з Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг», яким Уряд погодився з рішенням НКЕК про виключення з Реєстру постачальників електронних комунікаційних мереж та послуг ТОВ «НЕТАСІСТ» та ТОВ «НЕТАССІСТ».

Таким чином, оскаржувані рішення були реалізовані з 07.07.2022.

Вважаючи оскаржувані рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивачі посилаються на те, що їх не було повідомлено Відповідачем про намір їх виключення з реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, а Відповідачем не направлялись жодні повідомлення про усунення тих чи інших порушень.

За таких обставин позивачі звернулись до суду з даним позовом і просять його задовольнити.

Оцінивши за правилами ст. 90 КАС України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до статті 32 Закону України «Про електронні комунікації» Адміністрація Держспецзв`язку, яка є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сферах організації спеціального зв`язку, захисту інформації, в умовах воєнного стану здійснює управління електронними комунікаційними мережами та відповідає за забезпечення їх сталості.

Згідно з вимогами Закону України «Про електронні комунікації» в умовах воєнного стану НЦУ під керівництвом Адміністрації Держспецзв`язку виконує оперативно-технічне управління електронними комунікаційними мережами у межах повноважень, наданих йому Кабінетом Міністрів України.

Завдання, функції та повноваження НЦУ визначені Порядком оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.06.2004 №812 (далі - Порядок № 812), а також Положенням про Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій, затвердженого наказом Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України від 11.04.2019 № 209.

Згідно з Порядком № 812 основними завданнями НЦУ в умовах надзвичайних ситуацій, надзвичайного та воєнного стану є загальне управління центрами управління мережами, забезпечення можливості оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами з метою їх сталого функціонування та використання в інтересах управління державою, попередження, локалізації та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, оповіщення населення, забезпечення проведення мобілізації, задоволення потреб національної безпеки, оборони, охорони правопорядку.

Разом з тим, відповідно до Порядку № 812 контроль за функціонуванням телекомунікаційних мереж і проведення організаційно-технічних заходів з управління телекомунікаційними мережами з метою забезпечення їх сталого та якісного функціонування здійснюється через систему оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами - сукупність технічних засобів, центрів управління, у тому числі персоналу, що забезпечують оперативно-технічне управління телекомунікаційними мережами.

Відповідно до пункту 14 Порядку №812 НЦУ та центри управління мережами за погодженням з Адміністрацією Держспецзв`язку відповідно до законодавства можуть допускати деяке зниження якості послуг та встановлювати тимчасові обмеження щодо їх надання до ліквідації надзвичайних ситуацій, скасування надзвичайного та воєнного стану.

На підставі зазначеного пункту окремими розпорядженнями НЦУ були реалізовані деякі обмеження щодо надання електронних комунікаційних послуг з метою виконання завдань оперативно-технічного управління телекомунікаційними мережами, які є обов`язковими для виконання центрами управління мережами в умовах воєнного стану.

Так, НЦУ було видано розпорядження 27.02.2022 щодо блокування автономних систем, які використовуються російською федерацією з метою здійснення кібератак на українські інформаційні ресурси та розповсюдження недостовірної пропагандистської інформації, зокрема що стосується дискредитації органів влади, ходу українсько-російської війни.

Дане розпорядження було надіслано до таких операторів, як AT «Укртелеком», ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар», ТОВ «Лайфселл», ПрАТ «Датагруп», ТОВ «Атраком», ТОВ «Інтертелеком», а також направлено на електронну адресу НКЕК для доведення вимог розпорядження до відома інших постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг.

В подальшому з метою здійснення контролю щодо виконання розпорядження про блокування автономних систем, які використовуються російською федерацією з метою здійснення кібератак, НЦУ було видано розпорядження № 85 від 19.03.2022 та встановлено термін звітування - одна доба. Розпорядження було надіслано до AT «Укртелеком», ПрАТ «ВФ Україна», ПрАТ «Київстар», ТОВ «Лайфселл», ПрАТ «Датагруп», ТОВ «Атраком», ТОВ «Інтертелеком», ТОВ «Євротранстелеком», а також направлено на електронну адресу НКЕК для доведення вимог розпорядження до постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг згідно переліку.

За результатами проведення отриманого звітування було встановлено, що всі постачальники електронних комунікаційних мереж та/або послуг доступу до мережі Інтернет першого рівня доповіли НЦУ про виконання розпоряджень щодо блокування автономних систем, за винятком ТОВ «НЕТАССІСТ».

Крім цього, зважаючи на правовий режим воєнного стану та, у зв`язку з цим, можливі труднощі щодо виконання розпорядження, начальник НЦУ звернувся до НКЕК з проханням надати засоби зв`язку з керівництвом Позивачів для з`ясування причин невиконання розпорядження.

20.03.2022 о 17:35 год. з мобільного номеру НОМЕР_2 начальника НЦУ ОСОБА_3 було здійснено дзвінок засновнику та кінцевому бенефіціару Позивачів ОСОБА_2 на номер НОМЕР_1 , на підтвердження чого третьою особою до матеріалів справи надано копію листа щодо здійснених вихідних дзвінків.

Як пояснив представник третьої особи та не було заперечено представником позивачів, в ході розмови ОСОБА_2 повідомив начальнику НЦУ, що він взагалі не розуміє хто і з якого приводу йому телефонує, не зважаючи на представлення та пояснення начальника НЦУ, зауважив, що інформацію, з приводу якої телефонують, краще надіслати на електронну пошту.

У зв`язку із цим, НЦУ 20.03.2022 о 17:41 год. було надіслано розпорядження № 85 від 19.03.2022 з додатками на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується копією електронного листа, однак відповіді на адресу НЦУ не надійшло.

24.03.2022 НЦУ було повторно видано розпорядження № 106 щодо виконання розпорядження про блокування автономних систем, які використовуються російською федерацією з метою здійснення кібератак, та встановлено термін звітування о 24:00 год. 25.03.2022. Дане розпорядження було надіслано 24.03.2022 о 12:45, о 14:26 та о 14:29 на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 , що також підтверджується копією електронного листа, проте відповіді НЦУ так і не отримав.

З огляду на вищевказане, посилання Позивачів у адміністративному позові на те, що жодних повідомлень на електронну адресу стосовно необхідності вчинення тих чи інших дій ними не отримано, судом відхиляються.

Як наслідок, зважаючи на відсутність відповіді від ТОВ «Нетассіст», НЦУ листом від 26.03.2022 № 68/05-25 звернувся до НКЕК з проханням вжити відповідних заходів щодо виключення такого постачальника електронних комунікаційних мереж та/або послуг з Реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.

За результатами розгляду листа НЦУ від 26.03.2022 № 68/05-25 відповідачем і були прийняті оскаржувані Рішення.

При цьому, як свідчать матеріали справи, з метою підтвердження факту направлення електронних листів щодо виконання розпорядження про блокування автономних систем, які використовуються російською федерацією з метою здійснення кібератак, листом від 04.10.2022 НЦУ звернувся до ДЦКЗ Держспецзв`язку, як до підрозділу, що відповідає за технічну підтримку та функціонування службової електронної пошти, з проханням надати інформацію щодо процесів відправки/прийому електронних листів за доменом dsszzi.gov.ua з використанням доменного імені «ncu» та щодо наявності повідомлень Non-Delivery Report (невиконання поштової транзакції, наприклад, у разі переривання зв`язку, помилки ідентифікації одержувача поштового повідомлення) чи інших відповідей (Responses) у періоди часу, що зазначені у поясненні НЦУ від 26.10.2022 № 68/BC/03-741, коли на електронну адресу Позивачів ІНФОРМАЦІЯ_1 надсилались на виконання розпорядження НЦУ (20.03.2022 о 17:41, 24.03.2022 о 12:45, 24.03.2022 о 14:26, 24.03.2022 о 14:29).

У листі ДЦКЗ Держспецзв`язку від 22.11.2022 № 64/07-1566 щодо надання інформації повідомляється, що на поштовому сервері у заданому часовому інтервалі з 14:00 19.03.2022 по 23:59 24.03.2022 поштової скриньки ІНФОРМАЦІЯ_2 повідомлень типу «Non-Delivery Report» не виявлено.

Крім цього, існуючі записи в лог файлі заданого часового інтервалу, що відображені у додатку до листа ДЦКЗ Держспецзв`язку, не містять інформації, що повідомлення з поштової скриньки ІНФОРМАЦІЯ_2 були відхилені чи відправлені в карантин ІНФОРМАЦІЯ_1, оскільки така електронна адреса не значиться у адресантах лог файлу.

З огляду на наведене твердження Позивачів щодо їх неповідомлення/неотримання Розпоряджень НЦУ на увагу не заслуговують, а суд приходить до висновку про правомірність і обґрунтованість оскаржуваних рішень.

Керуючись статтями 2, 6, 72-77, 90, 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Нетасіст» (код ЄДРПОУ 39481498, адреса: 04201, м. Київ, вулиця Полярна, 19-Б).

Товариство з обмеженою відповідальністю «Нетассіст» (код ЄДРПОУ 32980172, адреса: 04201, м. Київ, пр-т. Маршала Рокосовського, 3).

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку (код ЄДРПОУ 37994258, адреса: 01001, м. Київ, вул. Велика Житомирська, 4, оф.9).

Національний центр оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (код ЄДРПОУ 42980729, адреса: 03110, м. Київ, вул. Солом`янська, 13).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне рішення складено 13.12.2022.

Суддя П.О. Григорович

Джерело: ЄДРСР 107871678
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку