Кагарлицький районний суд Київської області
Справа № 2-а-2158/11
Номер провадження 2-ав/368/5/22
У Х В А Л А
Іменем України
09.12.2022 року Кагарлицький районний суд Київської області в складі: головуючого судді Кириченка В.І., при секретарі Марчук Н.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кагарлику питанняпро відновлення втраченого провадження з ініціативи суду в справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київської області,-
Встановив:
25.11.2022 року до Кагарлицького районного суду надійшла заява ОСОБА_2 про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київської області.
Ухвалою суду від 29.11.2022 року судом ініційовано питання про відновлення провадження у справі, так як згідно з Актом від 25.08.2021 року №5 справу №2-а-2158/11 знищено у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження, що необхідно для вирішення питання про виправлення описки в постанові.
Сторони по справі в судове засідання не з`явилися.
Судом встановлено, що Кагарлицьким районним судом від 26.05.2011 року винесено постанову (згідно з оригіналом постанови наданою Кагарлицьким районним судом з наряду 05-06 з архіву суду за 2021 рік) наступного змісту:
«26.05.2011 року Кагарлицький районний суд Київської області в складі: головуючого судді Кириченка В.І.,
розглянувши вм.Кагарлику справуза позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області про визнання відмови протиправною, зобовязання провести перерахунок додаткової пенсії, підвищення до пенсії та виплатити заборгованість ,-
В С Т А Н О В И В:
В позові позивач просив суд визнати протиправною відмову відповідача Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області провести перерахунок та виплатити позивачу додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю відповідно до ст..51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
А також просив зобов`язати відповідача здійснити нарахування та виплату позивачу за період з 04.08.2010 року по день постановлення рішення, з урахуванням вже проведених виплат:
- додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст..51 вказаного Закону у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць, так як позивач є потерпілим від наслідків аварії на ЧАЕС 4 категорії, але отримував менший розмір додаткової пенсії, ніж визначений вимогами законодавства;
- щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць, так як позивач є непрацюючим пенсіонером який проживає у зоні посиленого радіологічного контролю, але отримувала менший розмір підвищення до пенсії, ніж визначений вимогами законодавства.
Також позивач просив зобов`язати відповідача в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати.
Судом отримані заперечення відповідача на позов і встановлено, що позивач отримував менший розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю і менший розмір щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території, ніж визначений вимогами закону за період з 04.08.2010 року по день постановлення рішення.
Позивач є потерпілим від наслідків аварії на ЧАЕС 4 категорії і має право на нарахування і виплату йому відповідачем додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, передбаченої ст.51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком.
При розрахунку додаткової пенсії слід виходити з розміру мінімальноі пенсії за віком яка визначається відповідно до вимог ч.1 ст.28 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування і встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, визначеного Законом., так як це питання не було врегульоване, але держава гарантує права громадян на соціальний захист згідно ст.ст.22,46 Конституції України.
Відповідно до ст. 1 ЗУ Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати від 20.10.2009 року №1646-VІ установлено, що прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для осіб які втратили працездатність становив з 01.11.2009 року-573 грн., з 01.01.2010 року-695 грн., 01.04.2010 року-706 грн., з 01.07.2010 року 709 грн., з 01.10.2010 року 723 грн., з 01.12.2010 року 734 грн.
Відповідно до ст..21 ЗУ « Про Державний бюджет України на 2011 рік» установено у 2011 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для осіб які втратили працездатність у розмірі з 1 січня - 750 гривні, з 1 квітня - 764 гривень, з 1 жовтня - 784 гривні, з 1 грудня - 800 гривні .
Вказані вище вимоги законодавства відповідачем не були дотримані.
Також судом встановлено, що позивач перебуває на обліку в Управлінні ПФУ в Кагарлицькому районі Київської області, як непрацюючий пенсіонер.Позивач зареєстрований і постійно проживає в м. Кагарлик, Київської області. А відповідно до постанови КМ України за № 106 від 23.07.1991 року (додаток № 1) вказаний населений пункт віднесене до зони посиленого радіоекологічного контролю. Згідно ч.1 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» громадянам, які працюють на територіях радіоактивного забруднення, провадиться доплата в таких розмірах: -у зоні посиленого радіоекологічного контролю - одна мінімальна заробітна плата.
Відповідно до ч.3 ст.39 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на територіях радіоактивного забруднення, підвищуються у розмірах, встановлених частиною першою цієї статті.
Отже, позивач, як непрацюючий пенсіонер, відповідно до Закону має право на доплату до пенсії за проживання на території радіоактивного забруднення в розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Відповідно до ЗУ Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати від 20.10.2009 року №1646-VІ установлено розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно до ст..22 ЗУ « Про Державний бюджет України на 2011 рік» установлено на 2011 рік мінімальну заробітну плату у місячному розмірі: з 1 січня - 941 гривня, з 1 квітня - 960 гривень, з 1 жовтня - 985 гривень, з 1 грудня - 1004 гривні;
Вказані вище вимоги законодавства відповідачем не були дотримані.
Позов слід задоволити.
Визнати протиправною відмову Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області провести перерахунок та виплатити позивачу додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю відповідно до ст..51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Зобов`язати Управління Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області перерахувати та виплатити позивачу за період з 04.08.2010року по день постановлення рішення в справі, з урахуванням вже проведених виплат:
- додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст..51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати;
- щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати.
Постанова суду підлягає негайному виконанню Управлінням Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області.
Керуючись ст.ст.22,46 Конституції України, ст.. ст.39, 51 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ст.28 ч.1 Закону України Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування , ст.. ст.. 183-2 КАС України, суд,-
Постановив:
Позов задоволити.
Визнатипротиправною відмовуУправління ПенсійногоФонду Українив Кагарлицькомурайоні Київськоїобласті провестиперерахунок тавиплатити позивачу ОСОБА_1 додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю відповідно до ст..51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком і щомісячне підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 цього ж Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.
Зобов`язатиУправління ПенсійногоФонду Українив Кагарлицькомурайоні Київськоїобласті перерахуватита виплатити ОСОБА_1 за період з 04.08.2010 року по 26.05.2011 року, з урахуванням вже проведених виплат:
- додаткову пенсію за шкоду, заподіяну здоров`ю, відповідно до ст..51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. у розмірі 15 % від мінімальної пенсії за віком для визначення якої підлягає застосуванню розмір прожиткового мінімуму для осіб які втратили працездатність, установлений у Законі на відповідний місяць та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати;
- щомісячного підвищення до пенсії за проживання на забрудненій території відповідно до ст.39 вказаного Закону у розмірі однієї мінімальної заробітної плати , встановленої Законом на відповідний місяць та зобов`язати в подальшому забезпечити щомісячну виплату згідно діючого законодавства на момент виплати.
Постанова суду підлягає негайному виконанню Управлінням Пенсійного Фонду України в Кагарлицькому районі Київської області.
Апеляційна скарга на постанову суду сторонами може бути подана протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.»
На підставіухвали Київськогоапеляційного адміністративногосуду від30.04.2013року постановаКагарлицького районногосуду Київськоїобласті від 26.05.2011року набралазаконної сили30.04.2013року.(оригіналухвали Київського апеляційного адміністративного суду від 30.04.2013 року отримано з наряду 05-06 з архіву суду за 2021 рік).
За приписами ч. 1 ст. 273 КАС України відновлення повністю або частково втраченого судового провадження в адміністративній справі, закінченій ухваленням судового рішення або в якій провадження закрите, проводиться в порядку, встановленому цим Кодексом.
Втрачене судове провадження в адміністративній справі може бути відновлене за заявою осіб, які беруть участь у справі, або за ініціативою суду, що визначено ч. 1 ст. 274 КАС України.
Відповідно до ч. 1 ст. 275 КАС України заява про відновлення втраченого судового провадження подається до суду, який ухвалив рішення по суті справи або постановив ухвалу про закриття провадження у справі.
Згідно ч. 1ст. 279 КАС України - на підставі зібраних матеріалів суд ухвалює рішення про відновлення втраченого провадження або в частині , яку, на його думку,необхідно поновити.
Відповідно до ч. 2 ст. 279 КАС України у рішенні суду про відновлення втраченого судового провадження зазначається, на підставі яких конкретно даних, поданих до суду і досліджених у судовому засіданні за участю усіх учасників адміністративного процесу з втраченого провадження, суд вважає установленим зміст відновленого судового рішення, наводяться висновки суду про доведеність того, які докази досліджувалися судом і які процесуальні дії вчинялись з втраченого провадження.
А тому враховуючи вище зазначене, слід відновити з ініціативи суду втрачене судове провадження у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження №2-а-2158/11 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київської області в частині:
- процесуальних документів, постановлених Кагарлицьким районним судом Київської області під час розгляду та вирішення справи № 2 а 2158/11 по суті, а саме: постанови від 26 травня 2011 року.
- процесуальних документів, постановлених Київським апеляційним адміністративним судом під час розгляду та вирішення справи № 2 а 2158/11 по суті, а саме: ухвали від 30 квітня 2013 року.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.160,165,254,273,274,275,278,279 КАС України,суд,-
ухвалив:
Відновити з ініціативи суду втрачене судове провадження у зв`язку із закінчення строку зберігання судового провадження №2-а-2158/11 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Кагарлицькому районі Київської області в частині:
- процесуальних документів, постановлених Кагарлицьким районним судом Київської області під час розгляду та вирішення справи № 2 а 2158/11 по суті, а саме: постанови від 26 травня 2011 року.
- процесуальних документів, постановлених Київським апеляційним адміністративним судом під час розгляду та вирішення справи № 2 а 2158/11 по суті, а саме: ухвали від 30 квітня 2013 року.
Апеляційна скарга подається протягом 15 днів з дня складення повної ухвали.
Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 256 КАС України.
Повний текст ухвали складено 09.12.2022 року.
Суддя: В.І. Кириченко