open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
8 Справа № 910/14588/21
Моніторити
Постанова /29.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.01.2024/ Касаційний господарський суд Постанова /05.12.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.10.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.09.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.08.2023/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /03.07.2023/ Господарський суд м. Києва Рішення /03.07.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.05.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /23.05.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.04.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /06.03.2023/ Господарський суд м. Києва Постанова /16.02.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.12.2022/ Касаційний господарський суд Постанова /31.10.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.10.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.09.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.09.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.06.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.04.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.02.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.01.2022/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /13.12.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.09.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.09.2021/ Господарський суд м. Києва
emblem
Справа № 910/14588/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /29.04.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.02.2024/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.01.2024/ Касаційний господарський суд Постанова /05.12.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.11.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /24.10.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.09.2023/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /29.08.2023/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /03.07.2023/ Господарський суд м. Києва Рішення /03.07.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.05.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /23.05.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /28.04.2023/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /06.03.2023/ Господарський суд м. Києва Постанова /16.02.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.01.2023/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.12.2022/ Касаційний господарський суд Постанова /31.10.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.10.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.09.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.09.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.06.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /28.04.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.02.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.02.2022/ Північний апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.01.2022/ Північний апеляційний господарський суд Рішення /13.12.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /29.09.2021/ Господарський суд м. Києва Ухвала суду /13.09.2021/ Господарський суд м. Києва
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" жовтня 2022 р. Справа № 910/14588/21

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Попікової О.В.

суддів: Корсака В.А.

Євсікова О.О.

розглянувши апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Українська залізниця"

на рішення Господарського суду міста Києва від 13.12.2021

у справі №910/14588/21 (суддя Мудрий С.М.)

за позовом Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра"

до Акціонерного товариства "Українська залізниця"

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Товариство з обмеженою відповідальністю "Ем-Транс"

про стягнення 127580,54 грн,

при секретарі судового засідання: Руденко Н.С.,

за участю представників сторін:

від позивача: Білоголовська Л.А. (в режимі відеоконференції),

від відповідача: Куць О.В.,

третьої особи: повідомлений, але не з`явився,

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст і підстави позовних вимог.

Сільськогосподарське приватне підприємство "Терра" (надалі позивач/ СПП «Терра») звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Акціонерного товариства "Українська залізниця" (надалі відповідач/ АТ «Укрзалізниця») 127 580,54 грн. на підставі статті 55 Закону України "Про захист економічної конкуренції", відповідно до якої, особи, яким заподіяно шкоду внаслідок порушення законодавства про захист економічної конкуренції, можуть звернутися до господарського суду із заявою про її відшкодування в подвійному розмірі.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначає, що він є кінцевим споживачем послуги відповідача з перевезення вантажів і саме на нього покладено обов`язок по сплаті вартості послуг відповідача, в свою чергу ТОВ «Ем-Транс» є лише посередником між позивачем та відповідачем при відправленні СПП "Терра" вантажу залізничним транспортом, тож саме позивач внаслідок вчинення відповідачем порушення законодавства про захист економічної конкуренції поніс необгрунтовані витрати на оплату послуги з подачі й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням та встановленні її вартості в розмірі 170,38 грн за 1 вагон/1 кілометр без ПДВ в загальній сумі 63 790,27 грн. (з ПДВ).

Тож, позивач зазначає, що АТ Українська залізниця завдано йому шкоду у розмірі 63 790,27 грн., яка відповідно до статті 55 Закону України «Про захист економічної конкуренції» підлягає відшкодуванню у подвійному розмірі, а саме: 63 790,27 х 2= 127 580,54 грн.

Короткий зміст рішення місцевого господарського суду та мотиви його прийняття.

Рішенням Господарського суду міста Києва від 13.12.2021 позов задоволено повністю. Стягнуто з Акціонерного товариства "Українська залізниця" на користь Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" майнову шкоду у розмірі 127 580,54 грн. та судовий збір у розмірі 2 270,00 грн.

Судове рішення обґрунтовано доведеністю позивачем заявлених ним позовних вимог, на відміну від відповідача, який не спростував пред`явлені до нього вимоги.

Короткий зміст вимог апеляційної скарги та узагальнення її доводів.

Не погодившись із зазначеним рішенням, відповідач звернувся до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою. Разом з апеляційною скаргою скаржник просив поновити строк на апеляційне оскарження.

В обґрунтування підстав апеляційної скарги скаржник посилається на недоведеність позивачем наявності необхідних чотирьох складових, таких як: неправомірність поведінки особи, наявність шкоди, причинний зв`язок між протиправною поведінкою та шкодою, вина завдавача шкоди, наявність яких є необхідною для стягнення шкоди.

Дії суду апеляційної інстанції щодо розгляду апеляційної скарги по суті.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.01.2022 сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Попікова О.В., судді: Євсіков О.О., Демидова А.М.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 17.01.2022 витребувано з Господарського суду міста Києва матеріали справи №910/14588/21; відкладено вирішення питання щодо подальшого руху апеляційної скарги Акціонерного товариства "Українська залізниця" на рішення Господарського суду міста Києва від 13.12.2021 у справі №910/14588/21 до надходження матеріалів даної справи до Північного апеляційного господарського суду.

28.01.2022 матеріали справи №910/14588/21 надійшли до Північного апеляційного господарського суду.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 07.02.2022 поновлено пропущений строк на апеляційне оскарження та відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Акціонерного товариства "Українська залізниця" на рішення Господарського суду міста Києва від 13.12.2021 у справі №910/14588/21; розгляд справи призначено на 28.02.2022.

21.02.2022 від Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" надійшов відзив на апеляційну скаргу.

21.02.2022 від Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" надійшло клопотання участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 22.02.2022 клопотання Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" про участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду - задоволено; судове засідання в режимі відеоконференції призначено на 28.02.2022.

Судове засідання 28.02.2022 не відбулось у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, у зв`язку з чим Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022. На часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-IX), продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.04.2022 строком на 30 діб.

18.04.2022 засобами електронного зв`язку до Північного апеляційного господарського суду від Акціонерного товариства "Українська залізниця" надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 28.04.2022 відкладено розгляд даної справи на 15.06.2022.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 13.06.2022 задоволено клопотання представника Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" - адвоката Білоголовської Л.А. про участь у судовому засіданні, призначеному на 15.06.2022, в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задовольнити.

У судових засіданнях 15.06.2022, 03.08.2022, 14.09.2022 оголошувалися перерви.

Розпорядженням Керівника апарату Північного апеляційного господарського суду від 19.09.2022 № 09.1-08/2747/22 відповідно до підпунктів 2.3.25., 2.3.49. пункту 2.3. Положення про автоматизовану систему документообігу суду призначено повторний автоматизований розподіл справи №910/14588/21 у зв`язку з перебуванням судді Демидової А.М., яка не є головуючим суддею (суддею-доповідачем), у відпустці.

Відповідно до витягу з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 19.09.2022 сформовано колегію суддів у складі: головуючий суддя Попікова О.В., судді: Корсак В.А., Євсіков О.О.

Враховуючи зміну складу суду, ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 19.09.2022 справу №910/14588/21 прийнято до провадження колегією суддів у визначеному складі.

Протокольною ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 19.09.2022 огллошено перерву у судовому засіданні на 17.10.2022.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 19.09.2022 повідомлено Товариство з обмеженою відповідальністю "Ем-Транс", що наступне судове засідання у справі №910/14588/21 відбудеться 17.10.2022.

13.10.2022 від Сільськогосподарського приватного підприємства "Терра" надійшли додаткові пояснення у справі.

17.10.2022 від Акціонерного товариства "Українська залізниця" надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно з Указами Президента України від 18.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022 "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжено строк дії воєнного стану.

Розпорядженням Голови Північного апеляційного господарського суду від 17.10.2022 №6 на підставі ч. 2 статті 29 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" з метою збереження життя і здоров`я та забезпечення безпеки відвідувачів, суддів і працівників апарату суду рекомендовано суддям Північного апеляційного господарського суду тимчасово 17 жовтня 2022 року утриматися від розгляду справ у відкритих судових засіданнях за участю учасників судового процесу.

Враховуючи вищенаведене, судове засідання, призначене на 17.10.2022 не відбулось.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 18.10.2022 розгляд справи №910/14588/21 призначенов режимі відеоконференції на 31.10.2021.

Обставини справи, встановлені судом першої інстанції та перевірені судом апеляційної інстанції.

Як вбачається з матеріалів справи 07.02.2018 між АТ "Укрзалізниця" (за договором перевізник) та ТОВ «Ем-Транс» (за договором замовник, у справі - третя особа) укладено договір №07415/ЦТЛ-2018 про надання послуг, предметом якого є здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, та інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника і проведення розрахунків за ці послуги. До того ж, обов`язком перевізника є, зокрема, надавати додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, перелік яких зазначається в додатках до цього договору.

Згідно з п. 3.5. договору №07415/ЦТЛ-2018 розмір плати за додаткові послуги, які виконуються за вільними тарифами, перелік яких наведений у додатках до цього договору, визначається перевізником. Зміни ставок за додаткові послуги, які виконуються за вільними тарифами, визначаються перевізником і доводяться замовнику шляхом розміщення інформації на офіційному сайті перевізника із зазначенням терміну введення їх у дію не раніше ніж через 30 календарних днів після оголошення.

У разі прийняття нормативних актів, які змінюють умови надання послуг з перевезення вантажів та порядок їх сплати і т.ін., сторони зобов`язані привести договір у відповідність до таких нормативних актів шляхом внесення необхідних доповнень і змін до цього договору (п. 9.1. договору №07415/ЦТЛ-2018).

Пунктом 9.2. договору №07415/ЦТЛ-2018 визначено, що зміни й доповнення до нього оформлюються у письмовій формі, підписуються сторонами і стають невід`ємною частиною договору після підписання, якщо інше не передбачено цим договором. В односторонньому порядку перевізник має право внести зміни до додатків 1, 2, 3 цього договору або в інших випадках передбачених договором.

18.12.2018 правління АТ "Укрзалізниця" прийняло рішенням №Ц-64/101, яким було передбачено послугу з подачі й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням та встановлено за неї плату в розмірі 170,38 грн. без ПДВ, яке було введено в дію наказом АТ "Укрзалізниця" №22 від 09.01.2019.

01.03.2019 АТ "Укрзалізниця" (перевізник) та ТОВ «Ем-Транс» (замовник) уклали додаткову угоду №3/П3 до договору №07415/ЦТЛ-2018 про надання послуг від 07.02.2018 якою доповнено розділ 2 новим підпунктом 2.1.20., яким встановлено обов`язок замовника, зокрема, компенсувати перевізнику витрати, пов`язані з подачею й забиранням вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також робіт пов`язаних з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням за ставкою встановленою у додатку 1 до цього договору. Оплата здійснюється за найкоротшу відстань до однієї із сусідніх станцій відкритої для вантажних операцій: малодіяльна вантажна станція навантаження/вивантаження (станція надання послуг) Закомельська/Савинці, та відповідно доповнено додаток 1 до цього договору пунктом 13, зокрема, введено додаткову послугу, пов`язану з перевезенням вантажів, що надаються за вільними тарифами: подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням. Ціна за одиницю після коригування - 170, 38 грн без ПДВ за 1 вагон/1 кілометр.

08.04.2019 між ТОВ «Ем-Транс» (експедитор) та СПП "Терра" (клієнт) укладений договір №0804-1 на транспортно-експедиційне обслуговування, відповідно до якого експедитор зобов`язується за плату та за рахунок клієнта організувати надання транспортно-експедиційних послуг, пов`язаних з перевезенням вантажу (зернові, зернобобові, олійні культури та продукти їх переробки) залізничним транспортом.

Згідно з п. 1.3. договору №0804-1 протягом всього терміну знаходження у володінні експедитора вантажу право власності на нього належить клієнту.

Пунтком 2.1.2. договору №0804-1 передбачено, що експедитор зобовязаний робити розрахунки з третіми особами у межах угод, укладених з метою надання послуг, що є предметом цього договору.

Розмір договірної ціни включає в себе: винагороду експедиторові, залізничний тариф, вартість виготовлення ЗПП, станційні збори, оформлення карантинних, ветеринарних сертифікатів, сертифікатів якості, сертифікатів ДІСХ, ТПП, ВТД, митних платежів, лабораторних досліджень продукції, послуги митного брокера, ПГВК (п. 3.5. договору).

Крім того, в той же день, 08.04.2019 між ТОВ «Ем-Транс» (експедитор) та СП «Терра» (клієнт) укладено додаткову угоду (орендований парк) № 1 до договору № 0804-1 від 08.04.2019, відповідно до положень якої сторони погодили, що клієнт доручає, а експедитор зобов`язується виконати перевезення пшениці по маршруту: ст. Закомельська Півд. зал. - ст. Чорноморськ-порт.-експ. Од. зал.; кількість вантажу - 11 ваг (761,840 т +/- 10 %); термін виконання транспортно-експедиційних послуг: квітень 2019 року; вартість транспортно-експедиційних послуг: ст. Закомельська Півд. зал. - 29999,70 грн/вагон т.ч. ПДВ - 4999, 95 грн.

В дані розцінки входять наступні послуги експедитора:

1) Організація доставки вантажу зі станції відправлення до станції призначення;

2) Видання наступного переліку документів: залізнична накладна (на вагон);

3) Оплата залізничного тарифу до станції Чорноморськ-порт-експ.Од. зал.;

4) Оплата додаткових зборів по станції відправлення, подача-збирання, користування вагонами під час оформлення необхідних документів на вантаж по малодіяльним станціям згідно телеграфного розпорядження від 17.01.2019 № НЗ-1-11/61 (з Харкова Упр. № Н/174а), митних платежів і т.п.

5) запірно-пломбувальні пристрої (п. 4 додаткової угоди).

13.04.2019 між ТОВ «Ем-Транс» (експедитор) та СП "Терра" (клієнт) укладено додаткову угоду (орендований парк) № 2 до договору № 0804-1 від 08.04.2019, відповідно до якої клієнт доручає, а експедитор зобов`язується виконати перевезення пшениці по маршруту: ст. Закомельська Півд. зал. - ст. Чорноморськ-порт.-експ. Од. зал.; кількість вантажу - 1 ваг (68,860 т +/- 10 %); термін виконання транспортно-експедиційних послуг: квітень 2019 року; вартість транспортно-експедиційних послуг: ст. Закомельська Півд. зал. - 29635,70 грн/вагон т.ч. ПДВ - 4939, 26 грн.

Відповідно до наявних в матеріалах справи накладних, СП «Терра» із станції Закомельська Південної відправлено 12 вагонів:

- 08.04.2019 за накладними 44269256, 44262608, 44250371, 44238350 - вагони №№ 95784054 95783932 95784187 95784104 95819967 95784120 95784021 95784955 95781902 95820031 95783973 (згідно з додатковою угодою №1 від 08.04.2019 до договору №0804-1 від 08.04.2019);

- 13.04.2019 за накладною №44289601 вагон №95784153 (згідно з додатковою угодою №2 від 13.04.2019 до договору №0804-1 від 08.04.2019).

Загальна вартість наданих транспортно-експедиціних послуг по перевезенню пшениці зі ст. Закомельська Півд. Зал. Призначеням ст. Чорноморськ-порт експорт Од. зал., в тому числі залізничний тариф до станції Чорноморськ -порт-експ.Од.зал. становить 329 996,70 грн з ПДВ, що підтверджується актом №ОУ-0000152, з яких:

- послуги експедитора - 5 500, 00 грн, без ПДВ;

- платежі Укрзалізниці - 324 496,70 грн, в тому числі ПДВ 20 %, а саме:

залізничний тариф до станції Чорноморськ -порт-експ.Од.зал. - 236 926, 80 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

плата за користування вагоном - 132, 96 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

збір за подачу й забирання вагону - 14 662, 53 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

плата за послуги за подачу й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням - 58 474, 41 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

запірно-пломбувальний пристрій - 1 100, 00 грн, без ПДВ;

товкання вагону - 13 200 грн., без ПДВ, що підтверджується актом № ОУ-0000152 здачі-прийняття робіт (наданих послуг) складеного та підписаного ТОВ «ЕМ-ТРАНС» та СП "Терра".

Відповідно до акту № ОУ-0000153 здачі-прийняття робіт (наданих послуг), складеним та підписаним ТОВ «Ем-Транс» та СП "Терра" за договором № 0804-1 від 08.04.2019, загальна вартість наданих транспортно-експедиційних послуг по перевезенню пшениці зі ст. Закомельська Півд. Зал. Призначеням ст. Чорноморськ-порт експорт Од. зал., в тому числі залізничний тариф до станції Чорноморськ -порт-експ.Од.зал. становить 29 635,56 грн з ПДВ, з яких:

- послуги експедитора - 500, 00 грн, без ПДВ;

- платежі Укрзалізниці - 29135,56 грн, в тому числі ПДВ 20 %, а саме:

залізничний тариф до станції Чорноморськ -порт-експ.Од.зал. - 21 538, 80 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

плата за користування вагоном - 4, 46 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

збір за подачу й забирання вагону - 976, 44 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

плата за послуги за подачу й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням - 5 315, 86 грн, в тому числі ПДВ 20 %;

запірно-пломбувальний пристрій - 100, 00 грн, без ПДВ;

товкання вагону - 1200 грн., без ПДВ.

З наведеного вбачається, що позивачем за надані транспортно-експедиційні послуги було сплачено на рахунок ТОВ «Ем-Ттранс» грошові кошти у розмірі 359 632,26 грн, що також підтверджується платіжними дорученнями № 230 від 19.04.2019 на суму 329 996,70 грн, №231 від 19.04.2021 на суму 29 635,00 грн.

Як зазначає позивач та вбачається із накопичувальних карток, сума коштів, яку отримав відповідач від ТОВ «Ем-Ттранс» за послуги з подачі й збирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції та вартість яких було покладено на позивача відображено в накопичувальних картках:

- №06040086 від 06.04.2019 (в примітках зазначено к вед №06040117);

- №07040087 від 07.04.2019 (в примітках зазначено к вед №07040118);

- №09040088 від 09.04.2019 (в примітках зазначено пам`ятка 149,151);

- №10040091 від 10.04.2019 (в примітках зазначено к вед №010040122);

- №11040094 від 11.04.2019 (в примітках зазначено к вед №110401124).

Перелік вагонів, які було подано на станцію Закомельська для завантаження вантажу позивачем та забрано зі станції вказано у відомостях №06040117, №07040118, №010040122, №110401124 та в пам`ятках № 149, №151 про подавання вагонів та про збирання вагонів.

Відповідно до листа АТ "Українська залізниця" №ЦЦТех-09/726 від 14.11.2019, наданого на адвокатський запит адвоката СПП «Терра» сума нарахованого додаткового збору за подачу й збирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльній станції, для виконання комерційних операцій, для виконання комерційних операцій, а також робіт, пов`язаних з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням за кожен вагон становить 4 429,88 грн. без ПДВ, а всього: 53 158,56 грн. без ПДВ, 63 790,27 грн з ПДВ. (вагони: №№95784054, 95783932, 95784187, 95784104, 95819967, 95784120, 95784021, 95784955, 95781902, 95820031, 95783973, 95784153), (накладні: №№44269256, 44262608, 44250371, 44238350, 44289601).

Згідно з переліками №20190408 від 08.04.2019, №20190409 від 09.04.2019, №20190410 від 10.04.2019, №20190411 від 11.04.2019, №20190413 від 13.04.2019 філії Єдиного розрахункового центру залізничних перевезень АТ «Українська залізниця» відповідачем проведено списання з рахунку ТОВ «Ем - Транс» зі спеціальним режимом використання вартість послуги за подачу й збирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльній станції, для виконання комерційних операцій, для виконання комерційних операцій, а також робіт, пов`язаних з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням вагонів у сумі 53 158,56 грн. без ПДВ, 63 790,27 грн з ПДВ.

Водночас, за результатами розгляду справи № 130-26.13/102-19 Антимонопольним комітетом України 06.08.2020 винесено рішення № 470-р, яким визнано, що Акціонерне товариство "Українська залізниця" протягом 2018 року - 31 березня 2020 року займало монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України із часткою 100 відсотків. Визнано дії Акціонерного товариства "Українська залізниця", які полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні послуги "Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням" та встановлення її вартості, порушенням, передбаченим частиною першою статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, що призвело до ущемлення інтересів суб`єктів господарювання (споживачів послуг АТ "Укрзалізниця"), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.

Зобов`язано Акціонерне товариство "Українська залізниця" припинити порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення.

За порушення, зазначене в пункті 2 рішення, на Акціонерне товариство "Укрзалізниця" накладено штраф у розмірі 18 282 400, 00 грн.

Не погоджуючись з даним рішенням АМК України, Акціонерне товариство "Українська залізниця" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовною заявою до Антимонопольного комітету України про визнання частково недійсним Рішення №470-р від 06.08.2020.

Рішенням Господарського суду міста Києва №910/15766/20 від 27.01.2021, яке залишено без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 25.05.2021 у позові відмовлено.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 12.10.2021 касаційну скаргу акціонерного товариства "Українська залізниця" залишено без задоволення, а рішення Господарського суду міста Києва від 27.01.2021 та постанову Північного апеляційного господарського суду від 25.05.2021 у справі № 910/15766/20 - без змін.

У рішенні Господарського суду міста Києва, зокрема, встановлено, що вказані дії перевізника «АТ «Укрзалізниця») створюють для суб`єктів господарювання, які уклали відповідні типові договори й користуються послугами AT «Українська залізниця» з перевезення вантажів, різні умови, оскільки суб`єкти господарювання, які здійснюють приймання/відправлення вантажів зі станцій, які визначені малодіяльними, змушені укладати додаткові угоди до договорів та сплачувати різну вартість за фактично одну послугу - приймання/відправлення вантажів. Суб`єкти господарювання, які використовують малодіяльні станції, також сплачують різну вартість послуги залежно від відстані такої станції до найближчої немалодіяльної. Суб`єкти господарювання, які мають можливість сформувати маршрутну відправку, не сплачують вартість послуги, на відміну від тих, які не мають такої можливості.

За результатом дослідження наявних у матеріалах справи доказів, доводів і тверджень учасників справи, господарський суд у справі №910/15766/20 дійшов висновку про те, що при прийнятті рішення № 470-р від 06.08.2020 Антимонопольний комітет України повно з`ясував обставини, які мають значення для справи; встановлені Комітетом обставини є доведеними і підтверджені належними і допустимими доказами; висновки, викладені у рішенні, відповідають обставинам справи; при прийнятті рішення відсутні порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права. Судами встановлено, що: АТ «Українська залізниця» протягом 2018 року - 31 березня 2020 року займало монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України із часткою 100 відсотків; дії АТ «Українська залізниця» щодо визнання малодіяльних вантажних станцій і запровадження послуги «Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням» та встановлення її вартості, призводять до ущемлення інтересів суб`єктів господарювання, яке було б неможливим за умови існування конкуренції на ринку; недоведення АТ «Українська залізниця» наявності передбачених статтею 59 Закону підстав для визнання недійсним Рішення АМК, - дійшли й висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Отже причиною виникнення спору даної справи стало питання щодо наявності та/або відсутності підстав для притягнення відповідача до такого виду відповідальності, як стягнення збитків, внаслідок порушення законодавства про захист конкуренції.

Мотиви та джерела права, з яких виходить суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови.

Відповідно до ч. 4 статті 75 ГПК України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно зі статтею 55 Закону України "Про захист економічної конкуренції" особи, яким заподіяно шкоду внаслідок порушення законодавства про захист економічної конкуренції, можуть звернутися до господарського суду із заявою про її відшкодування.

Шкода, заподіяна порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченими пунктами 1, 2, 5, 10, 12, 18, 19 статті 50 цього Закону, відшкодовується особою, що вчинила порушення, у подвійному розмірі завданої шкоди.

Аналіз Закону України "Про захист економічної конкуренції" дає підстави зробити висновок, що в даному законі не передбачено порядку (механізму) відшкодування шкоди, а тому слід застосовувати положення Цивільного та Господарського кодексів України.

Згідно з ч. 1 статті 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Відповідно до п. 3 ч. 2 статті 11 ЦК України підставою виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є завдання майнової (матеріальної) та моральної шкоди іншій особі.

Статтею 224 ГК України передбачено, що учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено.

Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Частиною 1 статті 225 ГК України визначено, що до складу збитків, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення, включаються: вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства; додаткові витрати (штрафні санкції, сплачені іншим суб`єктам, вартість додаткових робіт, додатково витрачених матеріалів тощо), понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов`язання другою стороною; неодержаний прибуток (втрачена вигода), на який сторона, яка зазнала збитків, мала право розраховувати у разі належного виконання зобов`язання другою стороною; матеріальна компенсація моральної шкоди у випадках, передбачених законом.

Враховуючи наведене, доводи апеляційної скарги про те, що позивач не зазнав збитків, внаслідок оплати послуг АТ «Укрзалізниця», які (послуги), як вказувалось вище, оплачувались через займання АТ «Укрзалізниця» монопольного становища, відхиляються судовою колегією, адже у вказаній нормі чітко передбачено, що до складу збитків також відносяться вартість додаткових робіт (в даному випадку - послуг), які позивач змушений був оплачувати.

Згідно із статтею 255 ГК України збитки, заподіяні зловживанням монопольним становищем, антиконкурентними узгодженими діями, дискримінацією суб`єктів господарювання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, а також збитки, заподіяні внаслідок вчинення дій, визначених цим Кодексом як недобросовісна конкуренція, підлягають відшкодуванню за позовами заінтересованих осіб у порядку, встановленому законом.

Відповідно до статті 22 ЦК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).

Згідно з ч. 2 статті 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

Загальне правило статті 1166 ЦК України встановлює, що будь-яка майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам або майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується особою, яка її завдала, в повному обсязі. Якщо мають місце спеціальні підстави, що надають можливість застосовувати до правовідносин положення інших статей § 1 Глави 82 ЦК, треба застосовувати спеціальні норми. В противному випадку відшкодування шкоди відбуватиметься за правилами вищезазначеної статті.

Колегія суддів зауважує, що спір у даній справі виник не у зв`язку з неналежним виконанням стороною договірних зобов`язань, а у зв`язку із вчиненням відповідачем порушення законодавства про захист економічної конкуренції, внаслідок чого (вчиненого порушення) позивачу було заподіяно шкоду. Обраний позивачем спосіб захисту відповідає змісту порушеного права та безпосередньо передбачений приписами статті 55 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

Аналіз положень статті 1166 ЦК України дозволяє дійти висновку про те, що загальною підставою деліктної відповідальності є протиправне, винне діяння заподіювача шкоди (цивільне правопорушення), яке містить такі складові: протиправна поведінка особи, настання шкоди, причинний зв`язок між ними та вина заподіювача шкоди.

Протиправною у цивільному праві вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи.

Під шкодою розуміється майнова шкода, що виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому майнового права. Такий елемент як наявність шкоди полягає у будь-якому знеціненні блага, що охороняється законом.

Причинний зв`язок між протиправною поведінкою особи та завданою шкодою є обов`язковою умовою відповідальності, яка передбачає, що шкода стає об`єктивним наслідком поведінки заподіювача шкоди. Наявність такої умови цивільно-правової відповідальності, як причинний зв`язок між протиправною поведінкою і шкодою (збитками), зумовлена необхідністю встановлення факту, що саме протиправна поведінка конкретної особи, на яку покладається така відповідальність, є тією безпосередньою причиною, що з необхідністю та невідворотністю спричинила збитки.

Отже, збитки є наслідками неправомірної поведінки, дії чи бездіяльності особи, яка порушила права або законні інтереси іншої особи, зокрема невиконання або неналежне виконання установлених вимог щодо здійснення господарської діяльності, господарське правопорушення, порушення майнових прав або законних інтересів інших суб`єктів тощо.

Для застосування такої міри відповідальності як відшкодування збитків потрібна наявність повного складу цивільного правопорушення: протиправна поведінка, дія чи бездіяльність особи; наявність збитків; причинний зв`язок між протиправною поведінкою та збитками; вина правопорушника.

Відсутність хоча б одного із перелічених елементів, що утворюють склад цивільного правопорушення, звільняє боржника від відповідальності за порушення у сфері господарської діяльності, оскільки його поведінка не може бути кваліфікована як правопорушення.

Протиправна поведінка особи може мати прояв у прийнятті нею неправомірного рішення або у неправомірній поведінці (діях або бездіяльності). Протиправною у цивільному праві вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи. Під шкодою (збитками) розуміється матеріальна шкода, що виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому майнового права, та (або) применшенні немайнового блага (життя, здоров`я тощо). Причинний зв`язок між протиправною поведінкою особи та завданою шкодою є обов`язковою умовою відповідальності, яка передбачає, що шкода стала об`єктивним наслідком поведінки заподіювача шкоди.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.04.2020 у справі № 904/3189/19, від 10.12.2018 у справі № 902/320/17.

Як встановлено судом першої інстанції та перевірено судом апеляційної інстанції, рішенням Антимонопольного комітету України № 470-р від 06.08.2020 у справі № 130-26.13/102-19 визнано, що Акціонерне товариство "Українська залізниця" протягом 2018 року - 31 березня 2020 року займало монопольне становище на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України із часткою 100 відсотків. Визнано дії Акціонерного товариства "Українська залізниця", які полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні послуги "Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням" та встановленні її вартості, порушенням, передбаченим частиною першою статті 13 та п. 2 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України, що призвело до ущемлення інтересів суб`єктів господарювання (споживачів послуг АТ "Укрзалізниця"), яке було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку (п. 2 резолютивної частини рішення). Зобов`язано Акціонерне товариство "Українська залізниця" припинити порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини цього рішення (п. 3 резолютивної частини рішення).

Рішенням Господарського суду міста Києва №910/15766/20 від 27.01.2021, яке залишено без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 25.05.2021, про визнання частково недійсним рішення Антимонопольного комітету України № 470-р від 06.08.2020 у справі № 130-26.13/102-19 встановлено, що вказані дії перевізника створюють для суб`єктів господарювання, які уклали відповідні типові договори й користуються послугами AT "Укрзалізниця" з перевезення вантажів, різні умови, оскільки суб`єкти господарювання, які здійснюють приймання/відправлення вантажів зі станцій, які визначені малодіяльними, змушені укладати додаткові угоди до договорів та сплачувати різну вартість за фактично одну послугу - приймання/відправлення вантажів. Суб`єкти господарювання, які використовують малодіяльні станції, також сплачують різну вартість послуги залежно від відстані такої станції до найближчої немалодіяльної. Суб`єкти господарювання, які мають можливість сформувати маршрутну відправку, не сплачують вартість послуги, на відміну від тих, які не мають такої можливості.

Отже, Комітет дійшов висновку, що дії АТ "Українська залізниця" щодо визнання малодіяльних вантажних станцій і запровадження послуги "Подача й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням" та встановлення її вартості, призводять до ущемлення інтересів суб`єктів господарювання, яке було б неможливим за умови існування конкуренції на ринку.

Таким чином, наявність вини та протиправної поведінки відповідача встановлена у справі № 910/15766/20 та не підлягає доказуванню в силу статті 75 ГПК України.

Стосовно наявності шкоди та причинно-наслідкового зв`язку між діями відповідача та завданою шкодою суд зробив правильні висновки з огляду на наступне.

Причинно-наслідковий зв`язок між діянням особи та заподіянням шкоди полягає в тому, що шкода є наслідком саме протиправного діяння особи, а не будь-яких інших обставин. Проста послідовність подій не повинна братися до уваги. Об`єктивний причинний зв`язок як умова відповідальності виконує функцію визначення об`єктивної правової межі відповідальності за шкідливі наслідки протиправного діяння.

Наявними в матеріалах справи переліками філії Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень АТ "Українська залізниця" підтверджується, що з рахунку ТОВ "Ем-Транс" зі спеціальним режимом використання через філію Єдиний розрахунковий центр залізничних перевезень було проведено списання вартості послуги з подачі й збирання вагонів та контейнерів, проведення інших робіт, на малодіяльних станціях.

Як вказувалось вище, у розділі даної постанови «Обставини справи ….» встановлено, що ТОВ "Ем-Транс" склало та виставило СПП "Терра" рахунки за надані послуги перевезення вантажу на загальну суму 359 632,26 грн. У свою чергу, СПП "Терра" оплатило вказані рахунки у повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями № 230 від 18.04.2019 на суму 329 996,70 грн. та №231 від 19.04.2019 на суму 29 635,00 грн.

При цьому, знову ж як вказувалось вище, згідно з відповіддю АТ "Українська залізниця" № ЦЦТЕХ-09/726 від 19.11.2019 на адвокатський запит представника СПП "Терра" від 18.10.2019, до якої були долучені накопичувальні картки, вказаному товариству було нараховано додатковий збір за подачу й збирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також робіт, пов`язаних з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням, за вагонами у кількості 12 штук згідно з наведеним переліком (станція відправлення Закомельська) в загальному розмірі 53 158,56 грн без ПДВ (4 429,88 грн * 12 вагонів) або 63 790,27 грн з ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, судом встановлено, що кошти за послугу "за подачу й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням" у сумі 63 790,27 грн. було спершу стягнуто з ТОВ "Ем-Транс", як посередника, а потім стягнуто з СПП "Терра", як споживача та замовника послуги перевезення, на користь ТОВ "Ем-Транс".

При цьому суд апеляційної інстанції зазначає, що для правильного вирішення даного спору важливою є та обставина, яка дозволяє суду встановити, чи поніс позивач витрати на оплату спірної послуги з подачі й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні вантажні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи, пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням, а не та обставина, яка вказує на особу власника вантажу, що був відправлений позивачем за наявними у справі залізничними накладними, як помилково вважає відповідач.

Відповідо до статей 224 та 225 ГК України понесені позивачем витрати, які полягали у безпідставному стягненні з позивача 63 790,27 грн. плати за подачу й забирання вагонів та контейнерів для навантаження або вивантаження на малодіяльні станції, для виконання комерційних операцій, а також роботи пов`язані з прийманням, видачею, навантаженням і вивантаженням) є збитками (нанесена відповідачем шкода).

Таким чином, суд першої інстанції правомірно встановив наявність всіх складових елементів для відшкодування шкоди з відповідача та дійшов правильного висновку, що позивачу АТ "Українська залізниця" завдано шкоду у розмірі 63 790,27 грн., яка відповідно до статті 55 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підлягає відшкодуванню у подвійному розмірі, а саме в сумі 127 580,54 грн.

Колегія суддів не бере до уваги доводи скаржника про те, що СПП «Терра» компенсувало свої витрати у потрійному розмірі: шляхом компенсації йому витрат третіми особами та за рахунок АТ «Укрзалізниця», оскільки, як вказуваось вище, в порядку статті 55 Закону України «Про захист економічної конкуренції» відповідач зобовязаний компенсувати позивачу шкоду, заподіяну внаслідок порушення відповідачем законодавства про захист економічної конкуренції. І на даний факт не впливають взаємовідносини позивача із іншими особами, контрагентами.

Стосовно доводів скаржника про те, що позивач не є кінцевим споживачем послуг відповідача, а тому, відповідно до статті 55 Закону України «Про захист економічної конкуренції» не має право на відшкодування такої шкоди, не узгоджуються із положеннями вказаної норми, які не містять застережень щодо можливості отримання відшкодування завданої шкоди виключно кінцевим споживачем послуг, а не особою, якій заподіяно таку шкоду, що й має місце в даному випадку.

Висновки суду апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

У справі «Трофимчук проти України» Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча п. 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Згідно з пунктом 1) частини 1 статті 275 ГПК України суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право залишити судове рішення без змін, а скаргу без задоволення.

Суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права (стаття 276 ГПК України).

Враховуючи встановлені у справі обставини та норми чинного законодавства, які підлягають до застосування у спірних правовідносинах, колегія суддів апеляційної інстанції дійшла висновку, що рішення місцевого господарського суду у цій справі є законним та обґрунтованим і підстав для його скасування не вбачається; підстави для задоволення апеляційної скарги - відсутні.

У зв`язку із перебуванням суддів Євсікова О.О. та Корсака В.А. на навчанні у Національній школі суддів України з 07.11.2022 по 11.11.2022, дана постанова підписана 14.11.2022.

Судові витрати.

У зв`язку з відсутністю підстав для задоволення апеляційної скарги витрати за подання апеляційної скарги у відповідності до статті 129 ГПК України покладаються на апелянта.

Керуючись статтями 74, 129, 269, 275, 276, 281-284 ГПК України, Північний апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Акціонерного товариства "Українська залізниця" на рішення Господарського суду міста Києва від 13.12.2021 у справі №910/14588/21 залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду міста Києва від 13.12.2021 у справі №910/14588/21 залишити без змін.

Справу №910/14588/21 повернути до Господарського суду міста Києва.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання її повного тексту за наявності підстав, передбачених у п. 2 ч. 3 статті 287 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складений 14.11.2022.

Головуючий суддя О.В. Попікова

Судді В.А. Корсак

О.О. Євсіков

Джерело: ЄДРСР 107348097
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку