open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 червня 2022 року м. Київ № 640/14533/21

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Добрянської Я.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві (03151, м. Київ, вул. Волинська, буд. 12, код ЄДРПОУ 40414833)

до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

про відшкодування вартості відібраних зразків нехарчової продукції та проведення їх експертизи, -

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Головне управління Держпродспоживслужби в м. Києві з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , в якому просить суд:

- стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків та інших обов`язкових платежів: НОМЕР_1 ) вартість витрат на проведення їх експертизи (випробування) на загальну суму 35 098 грн. 00 коп. (тридцять п`ять тисяч дев`яносто вісім гривень вісімдесят вісім копійок) до державного бюджету (Банківські реквізити: IBAN: UA938201720343110002000094696, Призначення платежу: відшкодування вартості відібраних зразків та витрат пов`язаних з проведенням експертизи (випробування) згідно Протоколу випробувань №9053/20-і від 11.11.2020 року, Протоколу випробувань №9054/20-і від 11.11.2020 року, Протоколу випробувань №9056/20-і від 09.11.2020 року, Протоколу випробувань №9057/20-і від 11.11.2020 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивач поніс витрати у вигляді вартості відібраних зразків та пов`язаних з проведенням експертизи, які відповідач не відшкодував у добровільному порядку, тому такі витрати мають бути стягнуті з відповідача в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 липня 2021 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

Ухвала від 14 липня 2021 року направлялася на електронну адресу відповідача « ІНФОРМАЦІЯ_1 », вказану в позовній заяві, що підтверджується довідкою про направлення документів засобами електронної пошти від 26 липня 2021 року.

Таким чином, вважається, що відповідач належним чином повідомлений про його права та обов`язки, зокрема про право надати відзив на позовну заяву або заяву про визнання позову.

Відповідачем у встановлений строк відзиву на позовну заяву до суду не надано.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали , всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, , які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, зазначає таке.

Головним управлінням Держпродспоживслужби в м. Києві відповідно до законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», «Про загальну безпечність нехарчової продукції», на виконання Секторального плану перевірок державного ринкового нагляду на 2020 рік Держпродспоживслужби було видано наказ від 04.09.2020 №4722 «Про проведення планового заходу».

Відповідно до законів України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» та «Про загальну безпечність нехарчової продукції», наказу від 04.09.2020 року №4722, посадовим особам органу державного нагляду: Начальнику управління - захисту споживачів ОСОБА_2 , головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Муравщик Тетяні Олександрівні, головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Лисенку Михайлу Володимировичу, головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Антоновій Наталії Борисівні, головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Столярчук Лілії Анатоліївні, головному спеціалісту відділу ринкового нагляду Доменіці Оксані Вікторівні доручено провести планову виїзну перевірку: характеристик продукції; додержання вимог щодо представлення продукції за місцем проведення ярмарку, виставки, показу чи демонстрації в інший спосіб продукції, що не відповідає встановленим вимогам; стану виконання суб`єктом господарювання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів (направлення на проведення перевірки від 04.09.2020 №3312).

Посадовими особами позивача на підставі наказу про проведення планового заходу від 04.09.2020 № 4722 та направлення на проведення перевірки від 04.09.2020 №3312 проведено планову перевірку характеристик продукції з відбором зразків для проведення експертизи (випробування) продукції в магазині « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою здійснення господарської діяльності: АДРЕСА_3 .

Продукцію відібрано у кількості 10 шт., про що складений акт відбору зразків продукції від 07.09.2020 №299, який підписаний у тому числі довіреною особою фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 - Назарі Нематулла Ісхак Алі.

Контрольні зразки у кількості 5 одиниць продукції залишились у відповідача, за адресою місця проведення перевірки, а лабораторні зразки продукції у кількості 5 одиниць направлено до Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації, та захисту прав споживачів» за адресою: м. Київ, вул. Метрологічна, буд. 4, для визначення якості та безпечності.

Головним правлінням Держпродспоживслужби в м. Києві прийнято рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів від 07.09.2020 року №299, яким тимчасово заборонено надання продукції на ринку до отримання результатів випробувань.

Державним підприємством «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації, та захисту прав споживачів» було складено чотири протоколи оцінювання споживчого маркування на відповідність вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 року № 151 та встановлено невідповідність:

1. Протокол випробувань іграшок №9053/20-і - іграшка «Гусінь», виробник: не вказаний; висновок:

- зразок іграшки (реєстраційний №9053) за маркованням не відповідає вимогам п. 7.1 ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014 +А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за маркованням не відповідає вимогам пп. 9, 10, 19, 36, 37, 44 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за показниками візуальний контроль матеріала, гострота крайок, гострота кінців, випробування на падіння, випробування на удар, випробування обертальним моментом, випробування стисканням та випробування іграшки (компонентів іграшки) у циліндрі для дрібних частин відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за показником випробування розтягуванням не відповідає вимогам п. 5.1 ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за показником займистість матеріалу іграшок відповідає вимогам ДСТУ EN 71-2:2017 (EN 71-2:2011+А1:2014, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 2. Займистість»;

- за показниками гігієнічних небезпек (інтенсивність запаху витяжок, стійкість захисно-декоративного покриття до дії вологої обробки, стійкість захисно-декоративного покриття до дії поту, стійкість захисно-декоративного покриття до дії слини та колір витяжки) відповідає вимогам п. 50 та пп. 35, 36 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії гігієнічних небезпек встановлені вимогами пп. 3.6, 3.7, 3.8 ДСанПіН 5.5.6.012-98 «Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров`я дітей».

2. Протокол випробувань іграшок №9054/20-і - Машинка на радіокеруванні, артикул 8823, ш/к 6953386301923, партія/дата виготовлення липень 2019 р., виробник: «Шантоу Джінксінг Пластікс Ко., ЛТД», адреса: Індастріал Дістрікт, Пенгфа Рд, Вайша, Шантоу, Гуангдонг, Китай, висновок:

- зразок іграшки (реєстраційний №9054) за маркованням відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1+2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за маркованням відповідає вимогам пп. 9, 10, 20, 37, 38, 44, 45, 48 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за маркованням не відповідає вимогам п. 19 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за показниками візуальний контроль матеріала, гострота крайок та гострота кінців відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014 +А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за показником займистість матеріалу іграшок відповідає вимогам ДСТУ EN 71-2:2017 (EN 71-2:2011+А1:2014, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 2. Займистість»;

- за показниками гігієнічних небезпек (інтенсивність запаху витяжок, стійкість захисно-декоративного покриття до дії вологої обробки, стійкість захисно-декоративного покриття до дії поту та колір витяжки) відповідає вимогам п. 50 та п. 35 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії гігієнічних небезпек встановлені вимогами пп. 3.6, 3.7, 3.8 ДСанПіН 5.5.6.012-98 «Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров`я дітей»;

- за вмістом свинцю не відповідає вимогам Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. №139 (додаток №1, п. 7; додаток №2);

- за показником хімічної небезпеки (масова частка дибутил фталату (DBP), масова частка біс (2-етил-гексил) фталату (DEHP), масова частка бензилбутил фталату (BBP), масова частка диізобутил фталату (DIBP)) відповідає вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151 (Додаток 2, п. 17) (REGULATION (EC) No 1907/2006 OF THE EUROPEAN PARLAMENT AND OF THE COUNCIL OF 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH));

- за показниками радіоактивних небезпек (сумарна питома активність гамма-випромінюючих радіонуклідів) відповідає вимогам п. 50, п. 37 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії радіоактивних небезпек встановлені вимогами «Положення з радіаційного контролю картонно-паперової продукції», затвердженого наказом ДАК «Укрресурси» від 04.10.95 №81, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 1995 р. за №392/928.

3. Протокол випробувань іграшок №9056/20-і - іграшка дитяча «Автомобіль», артикул 869-20В, ш/к 6904150024784, дата виготовлення 2018 рік, виробник: «Джиа Ю Той Трейд Ко., ЛТД», адреса: Алея 1, промислова зона Лінгтінг, місто Ченхай, провінція Гуандун 515800, Китай, висновок:

- зразок іграшки (реєстраційний №9054) за маркованням відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1+2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за маркованням відповідає вимогам пп. 9, 10, 20, 37, 38, 44, 48 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за маркованням не відповідає вимогам п. 19, 45 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за показниками візуальний контроль матеріала, гострота крайок та гострота кінців відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014 +А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за показником займистість матеріалу іграшок відповідає вимогам ДСТУ EN 71-2:2017 (EN 71-2:2011+А1:2014, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 2. Займистість»;

- за показниками гігієнічних небезпек (інтенсивність запаху витяжок, стійкість захисно-декоративного покриття до дії вологої обробки, стійкість захисно-декоративного покриття до дії поту та колір витяжки) відповідає вимогам п. 50 та п. 35 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії гігієнічних небезпек встановлені вимогами пп. 3.6, 3.7, 3.8 ДСанПіН 5.5.6.012-98 «Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров`я дітей»;

- за вмістом свинцю не відповідає вимогам Технічного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнанні, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. №139 (додаток №1, п. 7; додаток №2);

- за показником хімічної небезпеки (масова частка дибутил фталату (DBP), масова частка біс (2-етил-гексил) фталату (DEHP), масова частка бензилбутил фталату (BBP), масова частка диізобутил фталату (DIBP)) відповідає вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151 (Додаток 2, п. 17) (REGULATION (EC) No 1907/2006 OF THE EUROPEAN PARLAMENT AND OF THE COUNCIL OF 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH));

- за показниками радіоактивних небезпек (сумарна питома активність гамма-випромінюючих радіонуклідів) відповідає вимогам п. 50, п. 37 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії радіоактивних небезпек встановлені вимогами «Положення з радіаційного контролю картонно-паперової продукції», затвердженого наказом ДАК «Укрресурси» від 04.10.95 №81, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 1995 р. за №392/928.

4. Протокол випробувань іграшок №9057/20-і - іграшка дитяча «Кульки» V21-1A, виробник: не вказаний, висновок:

- зразок іграшки (реєстраційний №9057) за маркованням відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1+2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за маркованням відповідає вимогам пп. 9, 37 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за маркованням не відповідає вимогам п. 10, 19, 38, 44 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151;

- за показниками візуальний контроль матеріала, гострота крайок, гострота кінців та вимоги до пакування іграшок (товщина тонколистової пластмаси, периметр отвору пакета) відповідає вимогам ДСТУ EN 71-1:2018 (EN 71-1:2014+А1:2018, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 1. Механічні та фізичні властивості»;

- за показником займистість матеріалу іграшок відповідає вимогам ДСТУ EN 71-2:2017 (EN 71-2:2011+А1:2014, IDT) «Безпечність іграшок. Частина 2. Займистість»;

- за показниками гігієнічних небезпек (інтенсивність запаху витяжок, стійкість захисно-декоративного покриття до дії вологої обробки, стійкість захисно-декоративного покриття до дії поту та колір витяжки) відповідає вимогам п. 50 та п. 35, 36 додатка 2 Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 р. №151. Критерії гігієнічних небезпек встановлені вимогами пп. 3.6, 3.7, 3.8 ДСанПіН 5.5.6.012-98 «Державні санітарні правила і норми безпеки іграшок та ігор для здоров`я дітей».

3 урахуванням Протоколів оцінювання споживчого маркування на відповідність вимогам Технічного регламенту безпечності іграшок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2018 року № 151 від 09.09.2019 року виданих ДП «Укрметртестстандарт» було винесено Акт перевірки характеристик продукції від 07.09.2020 року №4722/242, який було отримано 03.02.2021 року уповноваженим представником разом з копіями усіх протоколів випробувань під підпис.

При цьому, відповідно до вимог п. 2 «Порядку відшкодування суб`єктом господарювання вартості відібраних зразків нехарчової продукції та проведення їх експертизи (випробування)» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.08.2011 № 921, Головним управлінням на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_3 було направлено лист щодо відшкодування суб`єктом господарювання вартості відібраних зразків нехарчової продукції від 10.02.2021 року № 06.2/2091 та документи, що підтверджують вартість витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, для відшкодування зазначених витрат.

Позивач вважаючи, що наявні підстави для стягнення з відповідача вартості відібраних зразків нехарчової продукції та проведення їх експертизи, звернувся з позовом до суду.

Дослідивши наявні у справі докази, проаналізувавши матеріали справи та норми чинного законодавства, ознайомившись із доводами представників сторін суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на таке.

Відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», безпечна нехарчова продукція (далі - продукція) - будь-яка продукція, яка за звичайних або обґрунтовано передбачуваних умов використання (у тому числі щодо строку служби та за необхідності введення в експлуатацію вимог стосовно встановлення і технічного обслуговування) не становить жодного ризику чи становить лише мінімальні ризики, зумовлені використанням такої продукції, які вважаються прийнятними і не створюють загрози суспільним інтересам, з урахуванням:

характеристик продукції, у тому числі її складу, упаковки, вимог щодо встановлення і технічного обслуговування;

впливу продукції на іншу продукцію, якщо вона буде використовуватися разом з нею;

попереджень, що містяться на етикетці продукції, в інструкції з її використання та знищення, а також в іншій інформації стосовно продукції;

застережень щодо споживання чи використання продукції певними категоріями населення (дітьми, вагітними жінками, людьми похилого віку тощо).

Згідно зі статтею 1 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» державний ринковий нагляд - це діяльність органів ринкового нагляду з метою забезпечення відповідності продукції встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз суспільним інтересам; державний контроль продукції - діяльність органів доходів і зборів із забезпечення відповідності продукції, що ввозиться на митну територію України для вільного обігу, встановленим вимогам, а також забезпечення відсутності загроз від такої продукції суспільним інтересам.

Приписами статті 23 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" встановлено, що під час перевірок характеристик продукції проводяться документальні перевірки, у разі необхідності - обстеження зразків продукції, а за наявності підстав вважати, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, - відбір та експертиза (випробування) зразків продукції.

Відповідно до статті 13 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відбір зразків продукції здійснюється на підставі письмового вмотивованого рішення керівника органу державного нагляду (контролю) (голови державного колегіального органу) або його заступника (члена державного колегіального органу) згідно із законом.

У рішенні про необхідність відбору зразків продукції зазначаються кількість зразків для кожного виду або типу продукції, необхідних для експертизи, а також місце здійснення цієї експертизи.

Відбір зразків продукції здійснюється в кількості не менш як два екземпляри, один (контрольний) з яких залишається у суб`єкта господарювання.

Згідно з положеннями статті 14 вказаного Закону відбір зразків продукції здійснюється посадовою особою органу державного нагляду (контролю) у присутності керівника суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженої ним особи (фізичної особи - підприємця або уповноваженої ним особи) і засвідчується актом відбору зразків продукції.

До початку відбору зразків продукції посадова особа органу державного нагляду (контролю) зобов`язана пред`явити рішення про відбір зразків продукції та роз`яснити суб`єкту господарювання порядок відбору зразків продукції.

Суб`єкт господарювання має право бути присутнім при всіх діях посадової особи органу державного нагляду (контролю) під час відбору зразків продукції і заявляти клопотання з приводу цих дій, про що вноситься запис до акта відбору зразків продукції.

Правила відбору зразків продукції затверджуються Кабінетом Міністрів України. Кількість зразків продукції, що відбираються, має відповідати кількості, зазначеній у рішенні органу державного нагляду (контролю) про відбір зразків продукції.

За приписами статті 17 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для з`ясування питань, пов`язаних зі здійсненням державного нагляду (контролю), за рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) (голови державного колегіального органу) або його заступника (члена державного колегіального органу) може призначатися експертиза (випробування).

Посадові особи, які здійснюють державний нагляд (контроль), зобов`язані ознайомити суб`єкта господарювання з рішенням про призначення експертизи (випробування), а після її закінчення - з висновком експертизи (випробування).

Залучення експертів здійснюється на договірних засадах за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) відповідно до законодавства.

Статтею 27 Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" передбачено, що відбір зразків продукції здійснюється за умови повного відшкодування власнику такої продукції їх вартості.

Відбір зразків продукції і проведення їх експертизи (випробування) здійснюються відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі вмотивованого письмового рішення керівника органу ринкового нагляду або його заступника.

Експертиза (випробування) зразків продукції проводиться у випробувальних лабораторіях чи інших організаціях, акредитованих на право проведення таких робіт Національним органом з акредитації, на підставі договорів, укладених з ними органами ринкового нагляду.

Витрати, пов`язані з відбором, доставкою та проведенням експертизи (випробування), у тому числі з оплатою зразків продукції, фінансуються за рахунок органу ринкового нагляду.

Якщо за результатами експертизи (випробування) зразків продукції встановлено, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, відповідний суб`єкт господарювання відшкодовує вартість відібраних зразків та проведення їх експертизи (випробування) в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Аналогічно за приписами статті 16 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» витрати, пов`язані з відбором, доставкою та проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, фінансуються за рахунок органу державного нагляду (контролю).

У разі підтвердження результатами експертизи (випробування) факту порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства суб`єкт господарювання відшкодовує витрати на проведення експертизи (випробування) в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог п. 2 Порядку відшкодування суб`єктом господарювання вартості відібраних зразків нехарчової продукції та проведення їх експертизи (випробування), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року № 921 (далі також - Порядок № 921), орган державного ринкового нагляду в тижневий строк після ознайомлення суб`єкта господарювання з висновком експертизи, під час проведення якої встановлено, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, готує документи, що підтверджують вартість відібраних зразків та витрати, пов`язані з проведенням експертизи, включаючи витрати на доставку зразків продукції до місця проведення експертизи, та надсилає їх суб`єкту господарювання рекомендованим листом з повідомленням про вручення або листом з оголошеною цінністю чи вручає під розписку.

Суб`єкт господарювання в тижневий строк з моменту надходження зазначених документів відшкодовує органу державного ринкового нагляду вартість відібраних зразків та витрати, пов`язані з проведенням експертизи, шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Суб`єкт господарювання відшкодовує вартість відібраних зразків продукції за умови оплати вартості таких зразків органом державного ринкового нагляду.

За правилами п. 3 Порядку № 921, у разі незгоди суб`єкта господарювання з результатами експертизи орган державного ринкового нагляду проводить повторну експертизу за заявою суб`єкта, яка подається в тижневий строк після ознайомлення з висновком основної експертизи. Якщо за результатами проведення повторної експертизи встановлено, що продукція є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, суб`єкт господарювання відшкодовує органу державного ринкового нагляду вартість відібраних зразків та витрати, пов`язані з проведенням основної і повторної експертизи, відповідно до пункту 2 цього Порядку.

У разі відмови суб`єкта господарювання від відшкодування органу державного ринкового нагляду вартості відібраних зразків та витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, зазначені кошти стягуються в судовому порядку (п.4).

Як зазначалося вище, за результатами проведених випробувань встановлено, що продукція, яка була предметом дослідження, є небезпечною, становить ризик та/або не відповідає встановленим вимогам, а відтак наявні підстави для відшкодування суб`єктом господарювання вартості відібраних зразків продукції за умови оплати вартості таких зразків органом державного ринкового нагляду.

На підтвердження вартості зразків та випробувань позивачем надано до суду копії відповідних актів здачі-приймання виконаних робіт, рахунків, платіжних доручень, що підтверджують заявлені до стягнення суми щодо відшкодування вартості зразків та випробувань.

Проте, відповідачем було проігноровано вимоги законодавства щодо відшкодування вартості відібраних зразків та витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, шляхом перерахування коштів до державного бюджету.

За таких обставин, відповідач зобов`язаний відшкодувати витрати Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, а саме - вартість відібраних зразків та витрат, пов`язаних з проведенням експертизи у розмірі 35 451, 00 грн.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідачем суду не надано.

Фактично несплата відповідачем коштів з відшкодування на проведену експертизу є відмовою, а тому, відповідно пункту 4 Порядку №921 наявні підстави для відшкодування вартості відібраних зразків та витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, в судовому порядку.

Приймаючи до уваги те, що відповідачем не надано до суду жодних документів, що підтверджують сплату вартості відібраних зразків та витрат, пов`язаних з проведенням експертизи, що здійснені позивачам, а в матеріалах справи наявні докази, що підтверджують понесені позивачем витрати, та повідомлення відповідача про необхідність їх відшкодування, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Враховуючи те, що такі дії позивачем не вчинилися, судовий збір на користь позивача стягненню з відповідача не підлягає.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві - задовольнити.

2. Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , Реєстраційний номер облікової картки платника податків та інших обов`язкових платежів: НОМЕР_1 ) вартість витрат на проведення їх експертизи (випробування) на загальну суму 35 098 грн. 00 коп. (тридцять п`ять тисяч дев`яносто вісім гривень вісімдесят вісім копійок) до державного бюджету (Банківські реквізити: IBAN: UA938201720343110002000094696, Призначення платежу: відшкодування вартості відібраних зразків та витрат пов`язаних з проведенням експертизи (випробування) згідно Протоколу випробувань №9053/20-і від 11.11.2020 року, Протоколу випробувань №9054/20-і від 11.11.2020 року, Протоколу випробувань №9056/20-і від 09.11.2020 року, Протоколу випробувань №9057/20-і від 11.11.2020 року.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно.

Суддя Я.І. Добрянська

Джерело: ЄДРСР 105918775
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку