open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/19498/21
Моніторити
Ухвала суду /10.04.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.12.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /22.12.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /09.08.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.01.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/19498/21
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /10.04.2023/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.03.2023/ Касаційний адміністративний суд Постанова /22.12.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /22.12.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.11.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.10.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2022/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /09.08.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.08.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.01.2022/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
Єдиний державний реєстр судових рішень

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 серпня 2022 року Справа№200/19498/21

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Троянова О.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області щодо не врахування при перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 01 січня 2016 року підвищення до пенсії згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2012 року № 355 "Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та індексації пенсії відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 та зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2016 з врахуванням підвищення за Постановою Кабінета Міністрів України від 23.04.2012 № 355 Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб; зобов`язання Головне Управління Пенсійного фонду України в Донецькій області здійснити нарахування і виплату індексації пенсії ОСОБА_1 з січня 2016 року, відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 5 січня 2022 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 200/19498/21 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з 30.08.2005року він перебуває на обліку в ГУ ПФУ в Донецькій області як отримувач пенсії по інвалідності. На виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 03.07.2020 року у справі №200/2802/20-а відповідачем було здійснено перерахунок його пенсії з 01.01.2016року, та виплата її була здійснена у відповідності до вимог пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб". Разом з тим, під час перерахунку пенсії, відповідачем не враховано підвищення до пенсії на підставі Постанови КМУ від 23.04.2012 № 335 та індексації.

Позивач вважає таку бездіяльність протиправною, у зв`язку з чим змушений був звернутися до суду.

2 лютого 2022 року через відділ документообігу та архівної роботи суду позивачем надані додаткові пояснення, в яких зазначив про отримання від відповідача листа про повторну відмову в перерахунку пенсії з урахуванням підвищення відповідно до Постанови КМУ №355, мотивуючи тим, що його пенсія з 01.01.2016 року була обрахована у відповідності до Постанови КМУ №988. Позивач не погоджується з доводами відповідача щодо правомірності проведеного перерахунку пенсії без врахування її підвищення відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 №355. Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача провести індексацію його пенсії, зазначив, що статтею 64 закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей пенсії підвищуються відповідно до Закону України «Про індексацію грошових доходів населення».

9 лютого 2022 року через відділ документообігу та архівної роботи суду відповідачем надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог. В обґрунтування заперечень зазначив про те, що абзацом другим пункту 1 Постанови №355 визначено, що розмір пенсій, обчислених відповідно до Закону з урахуванням доплат до попередніх розмірів пенсій згідно з пунктом 4 Порядку №45, та підвищень, передбачених абзацом першим цього пункту, не можуть перевищувати розміри пенсій, обчислені відповідно до Закону №2262, виходячи з грошового забезпечення, встановленого постановою Кабінету Міністрів №1294 від 07.11.2007 року станом на 1 квітня 2012 року. Тобто, поетапне підвищення пенсій, призначених до 1 квітня 2012 року є способом реалізації соціальної справедливості. При цьому, законодавець акцентує увагу, що за наслідком підвищення пенсій ине можуть бути більшими, чим пенсії військових пенсіонерів, які такі посади займали станом на 1 квітня 2012 року. Також, зазначає, що припинення виплати підвищення до пенсії, передбаченого Постановою №355 та обрахованого відповідно до Постанови №1294, відбулося одночасно з втратою чинності Постанови №1294 та нерозривно пов`язано з перерахунком основного розміру пенсії на підставі Постанови №988. Отже, підвищення до пенсії, передбачене Постановою №355 не може застосовуватись до грошового забезпечення, обчисленого на іншій підставі, ніж Постанова №1294, у зв`язку з чим, припинення виплати підвищення до пенсії, передбаченого Постановою №355 відповідно до Закону №2262 є правомірним. Щодо нарахування суми індексації зазначив, що пунктом 9 Порядку №1078 передбачено, що працюючим пенсіонерам в першу чергу індексується сума оплати праці. Індексація пенсій, щомісячного довічного грошового утримання, що виплачується замість пенсій, проводиться після індексації суми оплати праці на підставі виданої підприємством, установою або організацією, де працює пенсіонер, довідки, в якій зазначається розмір його оплати праці, проіндексована її сума і сума індексації. Підприємства, установи або організації зобов`язані у двотижневий строк після проведення індексації оплати праці подавати органам, які призначають і виплачують пенсію, інформацію про розмір оплати праці працюючого пенсіонера, проіндексовану її суму і суму індексації. На підставі поданої інформації органи, які призначають і виплачують пенсію здійснюють перерахунок сум індексацій пенсій. Після звільнення пенсіонера з роботи обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації пенсії здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення його пенсії. Оскільки, відповідно до даних Головного управління, позивач є працюючою особою, відповідач вважає, що пенсія позивачу виплачується відповідно до вимог чинного законодавства.

На підставі зазначеного, просив суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

11 лютого 2022 року через відділ документообігу та архівної роботи суду, позивачем надана відповідь на відзив, в якій зазначено, що незважаючи на те, що Постанова КМУ №1294 від 07.11.2007 року яка втратила чинність на підставі Постанови КМУ №704 від 30.08.2017 з урахуванням змін, внесених Постановами КМ №1052 від 27.12.2017, №103 від 21.02.2018 на час виникнення спірних правовідносин (01.01.2016) була чинною, відповідачем протиправно не було здійснено нарахування підвищення до пенсії у розмірі 35% відповідно до діючої Постанови №355. Також, зазначає, що відповідачем не надано належних пояснень та доказів, що підвищення його пенсії згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 №355 не враховується при перерахунку пенсії відповідно до Постанови КМУ від 21.02.2018 №103 та Постанови КМУ від 11.11.2015 №988. Щодо індексації пенсії, зазначив, що обов`язок здійснення індексації пенсії покладений на відповідача і не перебуває під умовою здійснення застрахованою особою певних активних дій. Окрім того, зазначив, що у період з 01.12.2015 року і до 03.09.2018 року він був непрацюючою особою, що підтверджується наявною у відповідача, поданою ним заявою щодо його працевлаштування з 03.09.2018 року.

5 серпня 2022 року засобами електронного зв`язку відповідачем надані додаткові пояснення по справі, в яких просить залишити без розгляду позовну заяву в частині позовних вимог за період з 01 січня 2016 року по 30 червня 2021 року, мотивовані тим, що позивач вважає, що його право порушено з 01 січня 2016 року, в той же час з позовом до суду звертається лише у грудні 2021 року, при цьому не наведено жодних підстав та не надано жодних документів в підтвердження поважності пропуску строку звернення до суду. Зазначає, що пенсія є щомісячним періодичним платежем, а тому в будь-якому разі її розмір відомий особі, яка її отримує. Така особа має реальну, об`єктивну можливість виявити належну зацікавленість та вчинити активні дії з метою отримання інформації про рішення, на підставі якого було здійснено призначення пенсії чи був здійснений її перерахунок, з яких складових вона складається, як обрахована та на підставі яких нормативно-правових актів був здійснений саме такий її розрахунок чи розрахунок її складових. Також, зазначено, що позивачу здійснювалося підвищення виплат у зв`язку із збільшенням розміру надбавки учаснику бойових дій з 01 липня 2021 року, з 01 грудня 2021 року. Тому, відповідно, було змінено і базові місяці нарахування індексації, а саме базовими місяцями є липень 2021 року, грудень 2021 року. На підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році» від 16 лютого 2022 року №118 Позивачу проведено індексацію пенсії з 01 березня 2022 року. Таким чином, за період з 01 липня 2021 року по 28 лютого 2022 року підстави для індексації пенсії відсутні у зв`язку з тим, що індекс інфляції є таким, що не перевищив поріг 103%. А з 01 березня 2022 року пенсія позивачу проіндексована.

8 серпня 2022 року засобами електронного зв`язку позивачем надано відповідь на відзив, в якій не погоджується з доводами викладеними у відзиві з огляду на те, що спеціальним законом, яким врегульовано правовідносини щодо пенсійного забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та строки перерахунку пенсій є Закон №2262-ХІІ. При цьому, частиною третьою статті 51 Закону України №2262-ХІІ визначено, що перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком, про що зазначено у зразковій справі №820/6514/17 колегією суддів Касаційного адміністративного суду та у постановах Верховного суду від 27 травня, 29 вересня 2021 року (справи №№442/5891/17, 766/12325/16-а). Позивач вважає, що оскільки відповідачем самостійно протиправно не було врахувано при перерахунку пенсії з 01 січня 2016 року підвищення до пенсії згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2012 року № 355 та індексації пенсії то його дії з цього приводу не можна вважати законними та застосовувати строк позовної давності до цих вимог. Окрім того, зазначає, що його пенсія є об`єктом індексації, яка має нараховуватись щомісячно, за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив встановлений поріг індексації, у частині, що дорівнює прожитковому мінімуму, встановленому для відповідних соціальних ідемографічних груп населення. Враховуючи, що з квітня 2018 року проведено перерахунок пенсії на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 103, саме цей місяць є базовим. Також, зазначає, що відповідачем не надано належних доказів, що виплата підвищення його пенсії згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2012 № 355 не враховується при перерахунку його пенсії відповідно до Постанова КМУ від 21.02.2018 № 103 та Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 10 серпня 2022 року клопотання Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про залишення позовної заяви без розгляду в частині позовних вимог задоволено. Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії залишено без розгляду, в частині позовних вимог за період з 01 січня 2016 року по 30 червня 2021 року.

Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Частиною 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України (паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Артемівським МВ УМВС України в Донецькій області, РНОКПП НОМЕР_2 ) та перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Донецькій області з 31.08.2005 року як отримувач пенсії по-інвалідності відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" у розмірі 60% відповідних сум грошового забезпечення.

За результатом розгляду звернення позивача від 21.12.2021 року, листом Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області від 28.12.2021 року №0500-1502-8/137206 повідомлено про те, що загальний розмір пенсії після перерахунку станом на 01.01.2016 року згідно довідки №2260 лк складав 5496,44 грн. Основний розмір пенсії після перерахунку з 01.01.2016 року складав 3669,79 грн. (6116,31 грн.х60%). До основного розміру пенсії встановлено: підвищення у розмірі 25% відповідно до Постанови КМУ від 28.12.2011 №1381 у розмірі 917,45 грн.; доплата як особі з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи у розмірі 50,00 грн.; підвищення пенсії особі з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи у розмірі 30% від прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, яка складала 322,20 (1074,00 грн. прожитковий мінімум х 30%); надбавка на непрацездатну дитину віком до 18 років, що складала 537,00 грн. Також, зазначено, що у зв`язку зі зміною прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, пенсія перераховується. Станом на 01.12.2021 року загальний розмір його пенсії складає 12566,61 грн., в тому числі: основний розмір пенсії складає 9549,13 грн., підвищення у розмірі 25% відповідно до Постанови КМУ від 28.12.2011 №1381 у розмірі 2387,28 грн.; доплата як особі з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи у розмірі 50,00 грн.; підвищення пенсії особі з інвалідністю внаслідок війни ІІІ групи у розмірі 30% від прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність, у розмірі 580,20 грн.

Вказані обставини слугували підставою для звернення позивача до суду з даним позовом.

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцієюта законами України.

Відповідно достатті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі єЗакон України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 р. №2262-ХІІ.

Згідно з частиною третьоюстатті 43 Закону України від 09 квітня 1992 року №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб»(далі - Закон №2262-ХІІ)пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частина вісімнадцятастатті 43 Закону №2262-ХІІвстановлює, що у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

Відповідно до частин 1, 2, 4статті 63 Закону №2262-ХІІперерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗакономта членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цьогоЗаконупровадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цьогоЗакону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цьогоЗакону.

Усі призначені за цимЗакономпенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цимЗаконом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цимЗаконом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Тобто, відповідно по положеньстатті 63 Закону №2262-ХІІКабінету Міністрів України делеговані повноваження щодо встановлення умов, порядку та розміру перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію заЗаконом №2262-ХІІ, що узгоджується з приписами статей19,113,116,117 Конституції України.

Так, статус Кабінету Міністрів України визначений устатті 113 Конституції Українияк вищого органу у системі органів виконавчої влади, що відповідальний перед Президентом України і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбаченихКонституцією.

Відповідно до статей116,117 Конституції УкраїниКабінет Міністрів України, зокрема, забезпечує виконання законів України, вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина, забезпечує проведення фінансової політики та політики у сфері соціального захисту, розробляє проект закону про Державний бюджет України і забезпечує виконання затвердженого Верховною Радою України Державного бюджету України, спрямовує і координує роботу міністерств, інших органів виконавчої влади, видає в межах своєї компетенціїпостановиі розпорядження, які є обов`язковими до виконання.

Зазначені повноваження Кабінету Міністрів України деталізовані у частині першійстатті 20 Закону України «Про Кабінет Міністрів України»та полягають у забезпеченні проведення державної соціальної політики шляхом вжиття заходів щодо підвищення реальних доходів населення та забезпечення соціального захисту громадян; забезпеченні підготовкипроектів законівщодо державних соціальних стандартів і соціальних гарантій; забезпеченні розробки та виконання державних програм соціальної допомоги, зокрема, особам з інвалідністю, пенсіонерам та іншим непрацездатним і малозабезпеченим верствам населення.

Суд звертає увагу, що врішенні Конституційного Суду України № 3-рп від 25 січня 2012 рокузазначено, що надання Верховною Радою України права Кабінету Міністрів України встановлювати у випадках, передбаченихзаконом, порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, пов`язується з його функціями, визначеними в пунктах 2, 3статті 116 Конституції України. Отже, Кабінет Міністрів України регулює порядок та розміри соціальних виплат та допомоги, які фінансуються за рахунок коштів Державного бюджету України, відповідно доКонституціїта законів України.

У пункті 2.2 цього жРішення Конституційний Суд Українивказав, що Кабінет Міністрів України повноважний вживати заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина та проводити політику у сфері соціального захисту (пункти 2, 3статті 116 Конституції України).

11 листопада 2015 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову №988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», якою змінено розміри грошового забезпечення для перерахунку пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України.

21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №103, текст якої офіційно оприлюднений 23 лютого 2018 року на Урядовому порталі.

Пунктом 3 цієїпостановипередбачено перерахунок з 1 січня 2016 року пенсій, призначених згідно ізЗаконом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до Постанови № 988.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) постановлено проводити з 1 січня 2018 року. Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 1 січня 2018 року та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року;

з 1 січня 2020 року - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2017 року та до забезпечення повної виплати розрахованої суми.

Як встановлено судом, з 01.01.2016 позивачу здійснено перерахунок пенсії на підставі нового розміру грошового забезпечення за Постановою № 103 і припинено виплату підвищення до пенсії, встановленого Постановою № 355, на підставі Постанови № 1294.

Постановою № 1294, яка набрала чинності з 1 січня 2008 року, було установлено склад грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу.

При цьому, 23 квітня 2012 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 355, пунктом першим якої постановлено установити з 01 липня 2012 року підвищення до пенсій, призначених до зазначеної дати відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі - Закон), крім пенсій, призначених військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, у розмірі 11 відсотків пенсій, обчислених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону, збільшивши його з 1 вересня 2012 року до 23 відсотків та з 01 січня 2013 року до 35 відсотків. Підвищення до пенсії у разі втрати годувальника встановлюється незалежно від дати її призначення, якщо такому годувальнику призначено пенсію відповідно до Закону до 01 липня 2012 року.

При цьому розміри пенсій, обчислені відповідно до Закону з урахуванням доплат до попередніх розмірів пенсій згідно з пунктом 4 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45, та підвищень, передбачених абзацом першим цього пункту, не можуть перевищувати розміри пенсій, обчислені відповідно до Закону виходячи з грошового забезпечення, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", за відповідними посадами військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу станом на 01 квітня 2012 року (частина 1 Постанови №355).

За змістом пункту 2 Постанови № 355 постановлено Міністерству оборони, Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, Міністерству надзвичайних ситуацій, Службі безпеки, Службі зовнішньої розвідки, Адміністрації Державної прикордонної служби, Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державній пенітенціарній службі, Державній податковій службі, Управлінню державної охорони після набрання чинності цією постановою забезпечити оформлення та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про розмір грошового забезпечення, визначеного відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", станом на 01 квітня 2012 року.

Тобто, Постановою № 355 встановлено відсоткове підвищення розміру пенсій та не змінено розміру одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій громадян, які мають право на пенсію за Законом № 2262-ХІІ, і не введено нових видів грошового забезпечення.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 12 червня 2019 року у справі № 359/5937/17, від 14 листопада 2019 року у справі № 1522/27685/12.

Отже, підвищення до пенсії на виконання Постанови № 355 відбувалось шляхом відсоткового підвищення розміру пенсії і проводилось шляхом перерахунку пенсій військовослужбовців, які мають право на пенсію за Законом №2262-ХІІ, призначених до дати набрання чинності цією постановою з метою приведення пенсійних виплат у відповідність до розміру грошового забезпечення військовослужбовців, згідно з положеннями Постанови № 1294.

Таким чином, з дня набрання чинності Постановою № 988, виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом №2262-ХІІ, з урахуванням розміру грошового забезпечення військовослужбовців, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 988 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-ХІІ.

Водночас, такий перерахунок пенсії здійснюється на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України, зокрема, Постановою №103, якою постановлено перерахувати з 1 січня 2016 року пенсії, призначених згідно ізЗаконом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до Постанови № 988.

Таким чином, судом встановлено, що припинення виплати підвищення до пенсії, передбаченого Постановою № 355 та обрахованого відповідно до Постанови №1294, відбулося одночасно з втратою чинності Постанови №1294 та нерозривно пов`язане з перерахунком (збільшенням) основного розміру пенсії позивача на підставі Постанови №988.

Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про те, що підвищення до пенсії, передбачене Постановою №355, не може застосовуватись до грошового забезпечення, обчисленого на іншій підставі, ніж Постанова № 1294, яка втратила чинність та вичерпала себе фактом застосування, отже відсутні підстави для проведення підвищення до пенсії відповідно до Постанови № 355 в контексті перерахунку такої із застосуванням розмірів складових грошового забезпечення, визначених Постановою № 988.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 17.06.2021 року у справі №1340/5239/18, від 07.12.2020 року у справі №320/1248/19, від 21.10.2020 року у справі №1340/4890/18.

Водночас, суд враховує, що рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 лютого 2018 року у справі № 826/3858/18, яке набрало законної сили 05 березня 2019 року, яким визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови №103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку №45.

Відповідно до приписів статті 265 КАС України з моменту набрання законної сили відповідним рішенням суду нормативно-правовий акт втрачає чинність повністю або в окремій його частині.

Відповідно до положень статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі.

Цей принцип, закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, треба розуміти так, що дія акту починається з моменту набрання ним чинності і припиняється з втратою актом чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

30 вересня 2010 року Конституційний Суд України ухвалив рішення №20-рп/2010 у справі щодо конституційності Закону України «Про внесення змін до Конституції України» від 8 грудня 2004 року № 2222-ІV, яким визначено юридичні наслідки визнання нормативно-правового акту нечинним, часові межі чинності такого акту, а також і відповідні межі дії відновлених норм з початкової редакції Основного Закону.

Таким чином, за загальним правилом, моментом припинення календарної дії приписів закону в цих випадках є момент набрання законної сили відповідним судовим рішенням. Тобто, відповідний акт визнається нечинним на майбутнє.

Отже, на час виникнення спірних правовідносин пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку № 45 були діючими і такими, що підлягали застосуванню. Аналогічна позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 19 лютого 2020 року у справі №240/6263/18 (Пз/9901/1/19).

Враховуючи викладене вище, суд дійшов висновку про відсутність підстав для врахування підвищення до пенсії згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2012 року № 355 "Про збільшення розмірів пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Щодо позовних вимог відносно індексації пенсії відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, суд зазначає наступне.

Статтею 64 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб" (в редакції, чинній на момент призначення позивачу пенсії) від 09.04.1992 №2262-ХІІ передбачено, що призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей пенсії підвищуються відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України визначені Законом України від 03.07.1991 №1282-ХІІ "Про індексацію грошових доходів населення"(зі змінами та доповненнями).

За змістом статті 1 цього Закону індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Відповідно до абзацу другого частини першої статті 2 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема пенсії.

Статтею 4 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" визначено, що індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.

Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

З метою реалізації Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078 затверджено Порядок проведення індексації грошових доходів населення, який, згідно з його пунктом визначає правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення і поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників.

Абзацами першим - п`ятим пункту 1-1 Порядку проведення індексації грошових доходів населення передбачено, що підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.

Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка.

Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Пунктом 3 Порядку № 1078 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2008 №170) встановлено, що до об`єктів індексації, визначених у пункті 2, не відносяться, зокрема: соціальні виплати, які визначаються залежно від прожиткового мінімуму (пенсії, обчислені з урахуванням абзацу першогочастини першоїстатті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування"; додаткова пенсія, підвищення, компенсаційні виплати, надбавки та інші доплати до пенсії, які визначаються залежно від прожиткового мінімуму; тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; мінімальний розмір допомоги по безробіттю; державна соціальна допомога інвалідам з дитинства і дітям-інвалідам; державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державна соціальна допомога на догляд; щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним; компенсаційна виплата, що призначається непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами).

Окрім того, Законом України від 03.10.2017 №2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" статтю 2 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення"доповнено частиною п`ятою, відповідно до якої індексація пенсій здійснюється шляхом їх підвищення відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

В подальшому,Постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 № 141абзац 7 пункту 3 Порядку № 1078 викладено в новій редакції, а саме: до об`єктів індексації, визначених у пункті 2, не відносяться соціальні виплати, які визначаються залежно від прожиткового мінімуму (тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; мінімальний розмір допомоги по безробіттю; державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю і державна соціальна допомога на догляд; тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату; щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею; компенсаційна виплата, що призначається непрацюючим фізичним особам, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, що обслуговуються соціальними службами)».

Суд також враховує, що відповідно до статті 64 Закону № 2262-ХІІ (в редакції Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення пенсійного законодавства від 15.02.2022 № 2040-ІХ, який застосовується з 01.03.2022) у разі якщо пенсії, призначені військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію згідно з цим Законом, та членам їх сімей у попередньому календарному році та до дати індексації пенсії включно у році, в якому проводиться індексація пенсій, не перераховувалися відповідно до частини четвертої статті 63 цього Закону, для забезпечення їх індексації проводиться перерахунок пенсій у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, із застосуванням коефіцієнта збільшення, що визначається відповідно до частини другої статті 42 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Сума індексації враховується під час подальшого перерахунку пенсії відповідно до статті 63 цього Закону.

Надаючи оцінку доводам позивача у частині вимог позовної заяви за період з 1 липня 2021 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до офіційних даних Державної служби статистики України індекс споживчих цін за липень 2021 року 100,1%, серпень 2021 року 99,8%, вересень 2021 року 101,2%, жовтень 2021 року 100,9%, листопад 2021 року 100,8%, грудень 2021 року 100,6%.

Відповідно до офіційних даних Державної служби статистики України індекс споживчих цін за січень 2022 року 101,3%, лютий 2022 року 101,6%.

Пункт 5 Порядку № 1078 визначає, що у разі підвищення виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначених у пункті 2 цього Порядку, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

Як вбачається з наданих відповідачем Протоколу за пенсійною справою N/A - 31794 (МВС) від 01.07.2021 та Протоколу за пенсійною справою N/A - 31794 (МВС) від 01.12.2021, позивачу здійснювалося підвищення виплат у зв`язку із збільшенням розміру підвищення або надбавки до пенсії: Інваліди війни 3 гр./при виконанні обов`язків в/с- з 01 липня 2021 року, з 01 грудня 2021 року.

Таким чином, суд зазначає, що базовими місяцями є липень 2021 року та грудень 2021 року.

Враховуючи вищевикладене, базовий липень 2021 року х індекси інфляції за серпень 2021 року, вересень 2021 року, жовтень 2021 року, листопад 2021 року дорівнює 102,7%, тобто індекс інфляції є таким, що не перевищив поріг 103% (99,8%, 101,2%, 100,9%, 100,8%) та підстави для індексації відсутні; базовий грудень 2021 року х індекси інфляції за січень 2022 року, лютий 2022 року дорівнює 102,9%, тобто індекс інфляції є таким, що не перевищив поріг 103% (101,3%, 101,6%) та підстави для індексації відсутні.

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про індексацію пенсій та заходи щодо підвищення рівня соціального захисту найбільш вразливих верств населення у 2022 році від 16 лютого 2022 р. № 118» установлено, що з 01 березня 2022 р. розміри пенсій, призначених відповідно до статей 13, 21 і 36 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (без урахування надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації пенсії, доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, щомісячної доплати до пенсії, адресної допомоги до пенсійної виплати та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством) військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за зазначеним Законом (крім військовослужбовців строкової служби), та членам їх сімей і строк призначення яких до 31 грудня 2021 р. включно, підвищуються на коефіцієнт збільшення, установлений абзацом другим пункту 1 цієї постанови, у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом.

Водночас з наданих відповідачем Протоколу за пенсійною справою N/A - 31794 (МВС) від 01.03.2022 вбачається, що ОСОБА_1 проведено індексацію базового ОСНП (10081,39* 0,140), яка становить 1411,39 грн. Протокол за пенсійною справою N/A - 31794 (МВС) від 02.08.2022 також містить Індексацію базового ОСНП (10081,39* 0,140), яка становить 1411,39 грн.

За таких обставин суд не вбачає в діях відповідача порушення норм чинного законодавства щодо індексації пенсії позивача, а відтак позовна вимога щодо зобов`язання відповідача здійснити нарахування і виплату індексації пенсії відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, не підлягає задоволенню.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини другої статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень довів правомірність своїх дій.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

У підсумку, з урахування вищезазначеного у сукупності, суд дійшов висновку про законність дій відповідача, у зв`язку із чим, позовні вимоги визнає безпідставними, необґрунтованими, та такими, що не підлягають задоволенню.

Зважаючи на результат вирішеного спору відсутні підстави для розподілу судових витрат відповідно до ст.ст.132-139 КАС України.

Керуючись статтями 2, 5-10, 72-90, 139, 242-246, 205, 250, 255, 257-262, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (код ЄДРПОУ 13486010, юридична адреса: 84122, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Соборна, буд. 3) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії- відмовити повністю.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 10 серпня 2022 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Троянова

Джерело: ЄДРСР 105661544
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку